Nikos5050
Member
- Μηνύματα
- 535
- Likes
- 137
- Επόμενο Ταξίδι
- Ναύπλιο
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νέα Ζηλανδία - Ειρηνικός
Περιεχόμενα
Καθώς μας είχαν ξεμείνει δύο εισητήρια με την Aegean από το καλοκαίρι, βρεθήκαμε στην τρομερά δυσάρεστη θέση να κανονίσουμε ένα ταξίδι εκτός προγράμματος. Πληροφορηθήκαμε ότι τα εισητήρια πρέπει να χρησιμοποιηθούν έως την 1η Απριλίου και μόνο εντός Ελλάδος (αρχικά ήταν για τη Λήμνο). Αφού τα βάλαμε κάτω και ανοίξαμε το χάρτη είδαμε ότι οι μόνοι προορισμοί κατάλληλοι για Φεβρουάριο μήνα, εντός Ελλάδος, που να μην έχουμε πάει και στους οποίους να πετάει η Aegean ήταν η Αλεξανδρούπολη, τα Ιωάννινα και η Ρόδος. Μόλις πρόσφατα είχα διαβάσει ένα αφιέρωμα του passportγια τα Ζαγοροχώρια και έψαχνα ευκαιρία και voila! Κλείσαμε για Γιάννενα. Διαμονή βρήκαμε εύκολα στους Φραγγάδες στον ξενώνα Πετρωτό (www.petroto.com - | welcome | ) με Ε60 τη βραδιά . Κλέισαμε και αυτοκίνητο με την Avis προς Ε40 την ημέρα και παραλαβή απο το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων. Τέλεια! Βασικά η εκδρομή ξεκίνησε σε στυλ ¨κρίμα να χάσουμε δύο εισητήρια έτσι¨ και τελικά μας κόστισε τα πενταπλάσια!! Χαλάλι όμως.
Η ημέρα της αναχώρησης δεν άργησε να έρθει και ύστερα απο 45’ βρεθήκαμε στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων με την κοπέλα της Avisνα μας περιμένει με ένα κατακόκινο Yaris σε καλή κατάσταση. Η θέα των χιονισμένων βουνών γύρω απο την πόλη σε συνδυασμό με τη λίμνη και τη λιακάδα που είχε το Σάββατο 28/2/09 ήταν σκέτη μαγεία. Βγήκαμε στον κεντρικό δρόμο και συνεχίζοντας προς Κόνιτσα στρίψαμε δεξιά μετά το χωριό Μεταμόρφωση προς κεντρικό Ζαγόρι. Λοιπόν απο εκεί και ύστερα όλα αλλάζουν! Ανεβαίνοντας το βουνό το χειμωνιάτικο τοπίο έχει τα εξής χρώματα: άσπρο, καφέ, γκρίζο και πάλι άσπρο. Οι βελανιδιές αυτή την εποχή έχουν ρίξει τα φύλλα τους και το μόνο πράσινο που υπάρχει είναι κάποια διάσπαρτα έλατα που ξεχωρίζουν μέσα στο δάσος σα πράσινες κηλίδες. Αν και μας είπαν ότι είχε πάνω απο δέκα μέρες να χιονίσει, το χιόνι και οι πάγοι υπήρχαν παντού καθώς το θερμόμετρο ήταν μεταξύ 0 και 5 βαθμών συνέχεια. Όλα άσπρα! Και μέσα στο άσπρο συναντάς σε κάθε στροφή και απο ένα ρυάκι, μια πηγή, ένα γεφύρι ή και τον ίδιο τον ποταμό Βοιδομάτη ο οποίος μοιάζει να βρίσκεται παντού! Πρώτη μας στάση στο πέτρινο γεφύρι του Κοκκόρου, πανέμορφο και αριστοτεχνικά φτιαγμένο για να αντέχει στο χρόνο. Βρίσκεται ακριβώς δίπλα απο το δρόμο πηγαίνοντας προς το χωριό Κήποι και δύσκολα το χάνεις αφού πολύς κόσμος σταματά για να το θαυμάσει. Λόγω του πάγου και της κλίσης του γεφυριού δε το διασχίσαμε με τα πόδια καθώς με τα πρώτα βήματα πάνω στον πάγο άρχισαν οι πιρουέτες και τα ζειμπέκικα προσπαθώντας να ισορροπήσουμε. Το αφήσαμε για την άνοιξη, κατά την οποία φαντάζομαι ότι το τοπίο και η φύση θα είναι ακόμα πιό μαγευτικά.
Σε περίπου 1 ώρα απο τα Γιάννενα φτάσαμε στους Φραγγάδες. Πολύ όμορφο και γραφικό χωριό στην ανατολική πλευρά του Ζαγορίου. Πέτρινα σπίτια, μία πλατεία με τον κλασσικό τεράστιο πλάτανο στη μέση και το καφενείο, ζεστοί και φιλόξενοι άνθρωποι και φυσικά τσίπουρο! Πληροφορηθήκαμε αμέσως ότι ο πρόεδρος της δημοκρατίας κατάγεται απο το χωριό και διατηρεί και πατρικό, κάτι που αγνοούσαμε παντελώς όταν κλέισαμε τη διαμονή μας. Κατα τα άλλα το χωριό έχει το μείον ότι είναι κάπως απομακρυσμένο απο τα άλλα χωριά και κυρίως απο τα πιο ενδιαφέροντα και τουριστικά. Βέβαια αυτό ίσως είναι πλεονέκτημα για πολλούς καθώς εδώ δεν υπάρχει πολυκοσμία και εκατοντάδες τζιπ μπλοκαρισμένα στα στενά. Ο ξενώνας πολύ καλός, προσεγμένος σε νεόκτιστο παραδοσιακό κτήριο. Ευχάριστα χρώματα στα δωμάτια και χώρος. Πολύς χώρος που δε το περιμένεις, έχοντας συνηθίσει σε ελάχιστα δωματιάκια με ένα παράθυρο και μισό μπάνιο. Εδώ το δωμάτιο είναι μεγάλο και το μπάνιο ίσα με δωμάτιο! Τέσσερα παράθυρα βλέπουν το δρόμο και την πίσω χιονισμένη πλαγιά. Η κυρία Φρόσω μαγειρεύει αλλά δε προλάβαμε να δοκιμάσουμε την τέχνη της καθώς όλη την ημέρα λείπαμε προσπαθώντας να δούμε όσο πιο πολλά χωριά μπορέσουμε στις μόλις δύο ημέρες που είχαμε διαθέσιμες. Τιμήσαμε το πρωινό πάντως και το βρήκαμε καλούτσικο.
Ξεκινήσαμε αμέσως να επισκεφτούμε τα κοντινά χωριά μια και ήταν ήδη απόγευμα και είχαμε έναν ολόκληρο Νομό να εξερευνήσουμε. Πρώτη στάση το χωριό Κήποι για φαγητό. Το χωριό είναι χαρακτηριστικό της περιοχής με πέτρινα σπίτια (όπως όλα τα Ζαγοροχώρια) και βαμμένα παντζούρια σε διάφορα έντονα χρώματα ώστε να κάνουν αντίθεση με το γκρίζο της πέτρας. Από τον κεντρικό δρόμο που περνά μέσα απο το χωριό και συνεχίζει για τα υπόλοιπα χωριά ξεκινούν λιθόστρωτα δρομάκια που ανεβαίνουν προς τα πάνω σε όλο το χωριό. Το χωριό όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς ονομάστηκε έτσι απο τους υπέροχους κήπους του τους οποίους λόγω εποχής δεν είδαμε. Αλλά προς το παρόν προείχε το στομάχι! Και εκεί μπήκαμε στις ¨Μαργαρίτες¨ ομολογώ τυχαία. Το εστιατόριο αυτό είναι ακριβώς πάνω στον κεντρικό δρόμο στα αριστερά όπως έρχεσαι απο Φραγγάδες. Καινούριο και καλοφτιαγμένο, με χαρούμενη διακόσμηση (η μία απο τις δύο κυρίες που το έχουν είναι φιλόλογος και ερασιτέχνης διακοσμήτρια). Έχοντας ως αφορμή ένα ελαφρύ κρυολόγημα που κουβαλούσα μαζί μου απο την Αθήνα είπα να δοκιμάσω τη θεραπεία με τσίπουρο η οποία πιάνει! Ναι πιάνει αλλά βέβαια με δύο – τρία ποτηράκια τσίπουρο του βουνού θεραπεύονται τα πάντα από κρυολόγημα έως κατάθλιψη . Το φαγητό καλό έως πολύ καλό. Τα φιλετάκια τρικολόρε α-π-ί-σ-τ-ε-υ-τ-α!!! Χωρίς να είμαι γευσιγνώστης και χωρίς να το πολυψάχνω έχω να πω ότι το πιάτο αυτό μου θύμισε τη γιαγιά μου. Ο μάγειράς τους έχει σπουδάσει και είναι επαγγελματίας όπως μάθαμε. Το κρασί τους δε το δοκιμάσαμε ελέω τσίπουρου οπότε δεν έχω γνώμη, αλλά το σέρβις άψογο. Μας ρωτήσανε τρεις φορές αν ειναι όλα εντάξει και αν θέλουμε τίποτα πάντα με το χαμόγελο και το καλαμπούρι έτοιμο, μπράβο τους.
Βγαίνοντας απο το εστιατόριο πέσαμε πάνω σε μια σκυλοπαρέα. Μόνο που αυτή δεν ήταν μια συνηθισμένη σκυλοπαρέα αλλά αποτελούνταν απο τσοπανόσκυλα τα οποία είναι σαν αρκούδες στο μέγεθος και στο τρίχωμα μόνο που περπατάνε στα τέσσερα και ευτυχώς είναι πολύ φιλικά όταν δε φυλάνε το κοπάδι. Ο άσπρος πήδηξε επάνω μου και έφτασε στον ώμο μου. Η αλήθεια είναι ότι είμαι μόλις 1,73 αλλά και πάλι για σκυλί ήταν αρκετά ψηλός...
Η ημέρα της αναχώρησης δεν άργησε να έρθει και ύστερα απο 45’ βρεθήκαμε στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων με την κοπέλα της Avisνα μας περιμένει με ένα κατακόκινο Yaris σε καλή κατάσταση. Η θέα των χιονισμένων βουνών γύρω απο την πόλη σε συνδυασμό με τη λίμνη και τη λιακάδα που είχε το Σάββατο 28/2/09 ήταν σκέτη μαγεία. Βγήκαμε στον κεντρικό δρόμο και συνεχίζοντας προς Κόνιτσα στρίψαμε δεξιά μετά το χωριό Μεταμόρφωση προς κεντρικό Ζαγόρι. Λοιπόν απο εκεί και ύστερα όλα αλλάζουν! Ανεβαίνοντας το βουνό το χειμωνιάτικο τοπίο έχει τα εξής χρώματα: άσπρο, καφέ, γκρίζο και πάλι άσπρο. Οι βελανιδιές αυτή την εποχή έχουν ρίξει τα φύλλα τους και το μόνο πράσινο που υπάρχει είναι κάποια διάσπαρτα έλατα που ξεχωρίζουν μέσα στο δάσος σα πράσινες κηλίδες. Αν και μας είπαν ότι είχε πάνω απο δέκα μέρες να χιονίσει, το χιόνι και οι πάγοι υπήρχαν παντού καθώς το θερμόμετρο ήταν μεταξύ 0 και 5 βαθμών συνέχεια. Όλα άσπρα! Και μέσα στο άσπρο συναντάς σε κάθε στροφή και απο ένα ρυάκι, μια πηγή, ένα γεφύρι ή και τον ίδιο τον ποταμό Βοιδομάτη ο οποίος μοιάζει να βρίσκεται παντού! Πρώτη μας στάση στο πέτρινο γεφύρι του Κοκκόρου, πανέμορφο και αριστοτεχνικά φτιαγμένο για να αντέχει στο χρόνο. Βρίσκεται ακριβώς δίπλα απο το δρόμο πηγαίνοντας προς το χωριό Κήποι και δύσκολα το χάνεις αφού πολύς κόσμος σταματά για να το θαυμάσει. Λόγω του πάγου και της κλίσης του γεφυριού δε το διασχίσαμε με τα πόδια καθώς με τα πρώτα βήματα πάνω στον πάγο άρχισαν οι πιρουέτες και τα ζειμπέκικα προσπαθώντας να ισορροπήσουμε. Το αφήσαμε για την άνοιξη, κατά την οποία φαντάζομαι ότι το τοπίο και η φύση θα είναι ακόμα πιό μαγευτικά.
Σε περίπου 1 ώρα απο τα Γιάννενα φτάσαμε στους Φραγγάδες. Πολύ όμορφο και γραφικό χωριό στην ανατολική πλευρά του Ζαγορίου. Πέτρινα σπίτια, μία πλατεία με τον κλασσικό τεράστιο πλάτανο στη μέση και το καφενείο, ζεστοί και φιλόξενοι άνθρωποι και φυσικά τσίπουρο! Πληροφορηθήκαμε αμέσως ότι ο πρόεδρος της δημοκρατίας κατάγεται απο το χωριό και διατηρεί και πατρικό, κάτι που αγνοούσαμε παντελώς όταν κλέισαμε τη διαμονή μας. Κατα τα άλλα το χωριό έχει το μείον ότι είναι κάπως απομακρυσμένο απο τα άλλα χωριά και κυρίως απο τα πιο ενδιαφέροντα και τουριστικά. Βέβαια αυτό ίσως είναι πλεονέκτημα για πολλούς καθώς εδώ δεν υπάρχει πολυκοσμία και εκατοντάδες τζιπ μπλοκαρισμένα στα στενά. Ο ξενώνας πολύ καλός, προσεγμένος σε νεόκτιστο παραδοσιακό κτήριο. Ευχάριστα χρώματα στα δωμάτια και χώρος. Πολύς χώρος που δε το περιμένεις, έχοντας συνηθίσει σε ελάχιστα δωματιάκια με ένα παράθυρο και μισό μπάνιο. Εδώ το δωμάτιο είναι μεγάλο και το μπάνιο ίσα με δωμάτιο! Τέσσερα παράθυρα βλέπουν το δρόμο και την πίσω χιονισμένη πλαγιά. Η κυρία Φρόσω μαγειρεύει αλλά δε προλάβαμε να δοκιμάσουμε την τέχνη της καθώς όλη την ημέρα λείπαμε προσπαθώντας να δούμε όσο πιο πολλά χωριά μπορέσουμε στις μόλις δύο ημέρες που είχαμε διαθέσιμες. Τιμήσαμε το πρωινό πάντως και το βρήκαμε καλούτσικο.
Ξεκινήσαμε αμέσως να επισκεφτούμε τα κοντινά χωριά μια και ήταν ήδη απόγευμα και είχαμε έναν ολόκληρο Νομό να εξερευνήσουμε. Πρώτη στάση το χωριό Κήποι για φαγητό. Το χωριό είναι χαρακτηριστικό της περιοχής με πέτρινα σπίτια (όπως όλα τα Ζαγοροχώρια) και βαμμένα παντζούρια σε διάφορα έντονα χρώματα ώστε να κάνουν αντίθεση με το γκρίζο της πέτρας. Από τον κεντρικό δρόμο που περνά μέσα απο το χωριό και συνεχίζει για τα υπόλοιπα χωριά ξεκινούν λιθόστρωτα δρομάκια που ανεβαίνουν προς τα πάνω σε όλο το χωριό. Το χωριό όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς ονομάστηκε έτσι απο τους υπέροχους κήπους του τους οποίους λόγω εποχής δεν είδαμε. Αλλά προς το παρόν προείχε το στομάχι! Και εκεί μπήκαμε στις ¨Μαργαρίτες¨ ομολογώ τυχαία. Το εστιατόριο αυτό είναι ακριβώς πάνω στον κεντρικό δρόμο στα αριστερά όπως έρχεσαι απο Φραγγάδες. Καινούριο και καλοφτιαγμένο, με χαρούμενη διακόσμηση (η μία απο τις δύο κυρίες που το έχουν είναι φιλόλογος και ερασιτέχνης διακοσμήτρια). Έχοντας ως αφορμή ένα ελαφρύ κρυολόγημα που κουβαλούσα μαζί μου απο την Αθήνα είπα να δοκιμάσω τη θεραπεία με τσίπουρο η οποία πιάνει! Ναι πιάνει αλλά βέβαια με δύο – τρία ποτηράκια τσίπουρο του βουνού θεραπεύονται τα πάντα από κρυολόγημα έως κατάθλιψη . Το φαγητό καλό έως πολύ καλό. Τα φιλετάκια τρικολόρε α-π-ί-σ-τ-ε-υ-τ-α!!! Χωρίς να είμαι γευσιγνώστης και χωρίς να το πολυψάχνω έχω να πω ότι το πιάτο αυτό μου θύμισε τη γιαγιά μου. Ο μάγειράς τους έχει σπουδάσει και είναι επαγγελματίας όπως μάθαμε. Το κρασί τους δε το δοκιμάσαμε ελέω τσίπουρου οπότε δεν έχω γνώμη, αλλά το σέρβις άψογο. Μας ρωτήσανε τρεις φορές αν ειναι όλα εντάξει και αν θέλουμε τίποτα πάντα με το χαμόγελο και το καλαμπούρι έτοιμο, μπράβο τους.
Βγαίνοντας απο το εστιατόριο πέσαμε πάνω σε μια σκυλοπαρέα. Μόνο που αυτή δεν ήταν μια συνηθισμένη σκυλοπαρέα αλλά αποτελούνταν απο τσοπανόσκυλα τα οποία είναι σαν αρκούδες στο μέγεθος και στο τρίχωμα μόνο που περπατάνε στα τέσσερα και ευτυχώς είναι πολύ φιλικά όταν δε φυλάνε το κοπάδι. Ο άσπρος πήδηξε επάνω μου και έφτασε στον ώμο μου. Η αλήθεια είναι ότι είμαι μόλις 1,73 αλλά και πάλι για σκυλί ήταν αρκετά ψηλός...
Attachments
-
35,9 KB Προβολές: 409