• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Επόμενη Στάση: Metro

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
Τα έχουμε πει κατά καιρούς σε διάφορα θέματα μέσα στο forum, τα έχουμε αναλύσει και τα έχουμε εξηγήσει (ειδικά αυτή η δύσμοιρη oyster έχει σιχαθεί την ύπαρξή της εδώ μέσα). Ήρθε λοιπόν η ώρα να τα συγκεντρώσουμε. Ένα θέμα αφιερωμένο σε όλους τους υπόγειους σιδηρόδρομους του κόσμου. Εδώ θα μπορεί ο καθένας να κάνει τις παρατηρήσεις του για όποιο metro θεωρεί ότι χρειάζεται ειδική μνεία και πληροφόρηση. Το θέμα δεν προορίζεται για κανένα λόγο στο να βγούμε τα μέλη και να αρχίσουμε να μετράμε πόση την (… sorry) -πόσα τα- έχουμε και σε πόσα έχουμε πάει. Απλές, καθαρές πληροφορίες. Π.χ. έχω χρησιμοποιήσει το μετρό του Βουκουρεστίου αλλά δεν έχω τίποτα να σας πω άρα δεν το αναφέρω.

Παράκληση του topic starter: Ας ακολουθήσουμε μια συγκεκριμένη δομή στο θέμα ώστε να είναι ευανάγνωστο. Όποιος θέλει να παραθέσει κάποιο σύστημα metro ή να συμπληρώσει κάποια posts άλλων χρηστών, να αναφέρει πρώτ’ απ’ όλα την πόλη στην αρχή του θέματος με bold γραμματοσειρά.

Πάμε; Αρχίζω:
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
Λονδίνο


tip 1: όπως και σε άλλα συστήματα στον κόσμο, υπάρχουν περιοχές του δικτύου όπου δεν περνάει μόνο μία γραμμή. Κλασσικό δείγμα τούτου, η Circle που μοιράζεται διάφορα τμήματά της με τις Hammersmith & City, District και Metropolitan. Επιπροσθέτως, ακόμα και η ίδια γραμμή μπορεί να έχει διαφορετικούς τερματικούς σταθμούς όπως τo δυτικό τμήμα της District και της Metropolitan, το βόρειο και κεντρικό τμήμα της Northern, τα δύο άκρα της Central (ανατολικά και δυτικά) καθώς και ένα swap στα terminal του Heathrow στην Piccadily
tip 2: προσοχή στον κεντρικό διαχωρισμό της Northern από Camden προς Νότο. Το δυτικό σκέλος από London Bridge δεν έχει συνεχή σύνδεση με τον τερματικό Morden.
tip 3: το νου σας! τα τρένα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του δικτύου και είναι αξιόπιστο με συχνά δρομολόγια
tip 4: αγαπάμε DLR! Προτιμήστε το! Joyride!
tip 5: OYSTER!!! Πώς αλλιώς να το πούμε!! Η χρέωση είναι κλιμακωτή ανάλογα με τη χρήση και μόνο η κάρτα oyster μπορεί να σας προσφέρει φθηνές χρεώσεις! 5 λίρες στοιχίζει η πρώτη αγορά της τα οποία τα παίρνετε πίσω όταν την επιστρέψετε πριν αφήσετε την πόλη.
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
Βαλένθια

aupload.wikimedia.org_wikipedia_commons_8_81_Xarxa_metroValencia.gif

tip 1: μέσα στα τρένα του Μετρό, τα πάντα είναι γραμμένη στην Βαλενθιάνο και στην Καστελλιάνο άρα προετοιμαστείτε
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
Νέα Υόρκη




tip 1: τα ίδια του Λονδίνου με την εξής όμως διαφορά: ναι μεν περνάνε πάνω από μια γραμμή από κάποιες στάσεις, αλλά στον χάρτη παρουσιάζονται ως μια. Η κόκκινη γραμμή για παράδειγμα διαθέτει τρεις διαφορετικές γραμμές οι οποίες τρέχουν στις ίδιες ράγες με την διαφορά ότι η μια σταματάει σε όλες τις στάσεις ενώ η άλλη είναι express. Και οι 3 βέβαια σπάνε στα άκρα τους με διαφορετικούς προορισμούς όταν βγαίνουμε από Manhattan ή όταν ανεβαίνουμε προς Bronx πλευρά. Το μόνο που αξίζει να σημειώσω (μιας και πιάσαμε την κόκκινη) είναι ότι μόνο η γραμμή 1 κατεβαίνει στην αποβάθρα των πλοίων για Staten Island
tip 2: το Manhattan είναι μακρόστενο άρα κάπως έτσι κινούνται και οι γραμμές του metro. Παράλληλες. Υπάρχει βέβαια η μοβ 7 και η γκρι L που συνδέουν τις παράλληλους αλλά μάλλον που δεν θα τις πολυχρησιμοποιήσετε (αν και η L είναι σωτήρια για το Chelsea ενώ η 7 βολεύει την Times Square) καθώς οι διασυνδέσεις είναι πυκνές.
tip 3: προσοχή στις εισόδους προς τις αποβάθρες καθώς κάθε είσοδο οδηγεί σε μια εκ των δύο αποβάθρων (κάτι σαν τη στάση Βικτώρια στον ηλεκτρικό της Αθήνας)
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
Αθήνα

awww.ametro.gr_files_images_AM_Sxedio_Anaptiksis_Grammon_Metro_LG.jpg

(απ! Αυτό τον χάρτη τον είχατε δει; Πλάνα επέκτασης. Μέχρι τον Απρίλιο του 2013 θα είναι όλα έτοιμα…)

tip 1: ναι, υπάρχουν και κάποιοι στο forum οι οποίοι μπορεί να μην έχουν ακόμα χρησιμοποιήσει το μετρό ή να μην είναι εξοικειωμένοι μαζί του. Το μόνο που θέλω να παρατηρήσω είναι την προσοχή που απαιτείται στην κόκκινη γραμμή όπου πήξαμε στους αγίους. Ο Αντώνης είναι Δυτικά, ο Δημήτρης είναι Νότια. Και που να δείτε γέλια όταν θα κοτσάρουν και τη Μαρίνα στο Χαϊδάρι! Το τρισάγιο! Λες και η ονομασία «Χαϊδάρι» δεν είναι σωστή, έπρεπε να ικανοποιήσουν και την ματαιοδοξία του κάθε τραγ….. (σταματώ εδώ.)
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
Αγία Πετρούπολη


Υπάρχουν δύο τινά για την πληρωμή του Μετρό της Αγίας Πετρούπολης. Είτε βγάζετε τα μικρά νομισματάκια που τα χρησιμοποιείται στις εισόδους προς τις αποβάθρες με ακριβώς τον ίδιο τρόπο που χρησιμοποιούσατε τα πενηντάρικα για το Bubble Bubble, είτε βγάζε κάρτα δέκα διαδρομών για μια βδομάδα. Συγκρίνετε τις τιμές γιατί υπάρχει πιθανότητα η κάρτα να σας βγαίνει πιο ακριβή από τα νομισματάκια (25 ρούβλια έκαστος). Διαλέγω κάρτα για να το παίξω hi tech (τρομάρα μου… με τέτοιο ipod?) και αρχίζω την κατάβαση με τις κυλιόμενες σκάλες (αλλά Βουδαπέστη δηλαδή γρηγορότερες από τις δικές μας). Κατάβαση σημαίνει ότι θα βρίσκεστε επί 2:30 λεπτά σε δαύτες! Φανταστείτε ότι πρέπει να κατεβείτε περίπου 70 μέτρα κάτω από τη γη, βάθος επιλεγμένο για να γίνουν με ασφάλεια οι διατρήσεις κάτω από τα κανάλια και τον Neva αλλά και για να χρησιμοποιηθούν ως καταφύγια.

Εδώ στην μπλε γραμμή τα πράγματα είναι απλώς τυπικά (σε αντίθεση με την φαντασμαγορική κόκκινη). Πολυκαιρισμένοι σταθμοί, χωρίς έμπνευση, με μια κεντρική αποβάθρα. Επιλέξτε την κατεύθυνσή σας και κατεβείτε προς την πόλη (ο σταθμός Nevsky Prospect είναι «μονόδρομος»). Θα πρέπει ή να μετράτε τους σταθμούς, ή να παρακολουθείτε τα ονόματα στους σταθμούς (τα οποία όμως σπανίζουν) ή τέλος να προσπαθείτε να καταλάβετε τα Ρώσικα των μεγαφώνων, πράγμα που καλό θα ήταν να το χρησιμοποιήσετε ως την τελευταία διέξοδο. Για να τελειώσω με τα tips για το μετρό, πρώτων προμηθευθείτε καινούριο χάρτη καθώς κάποια πράγματα έχουν αλλάξει όπως π.χ. η μισή γραμμή 4 (κίτρινη) που έχει μετονομαστεί σε γραμμή 5 (μωβ) και δεύτερων προσοχή στους σταθμούς μεταβιβάσεως καθώς οι πλείστοι διαθέτουν δύο ονόματα. Τέλος, τα βαγόνια είναι πνιγμένα στις διαφημίσεις ενώ κάποια είναι βαμμένα με την ίδια μπογιά και τεχνοτροπία που βάφονταν τα καράβια στην δεκαετία του ’70!
Τα πραγματικά «παλάτια του λαού» βρίσκονται στην κόκκινη γραμμή με αποκορύφωμα στολισμού και διακόσμησης την στάση Avtovo (Автово) στην οποία δυστυχώς εκτελούνται έργα.
alh5.googleusercontent.com__h6xHGJYmuHc_TfjhgIxYeDI_AAAAAAAAAEw_KXFoeVd2rCA_s720_DSC05819.JPG

Για να δώσω μια ιδέα, σε κάποιες από αυτές τις στάσεις, εκτός από τα διακοσμητικά στοιχεία παρμένα από την σοσιαλιστική ιστορία της χώρας, υπάρχουν επίσης θεόρατοι και κλασσικοί πολυέλαιοι παντού, περίτεχνες κολώνες και ένα ταβάνι υπερπαραγωγή. Άλλες στάσεις που αξίζουν ένα βλέμμα σας (αν και προετοιμαστείτε να σπαταλήσετε περίπου μια ώρα μέσα του για να τις δείτε) είναι (όλες στην κόκκινη γραμμή) οι Kirovskiy Zavod, Narvskaya (η οποία διαθέτει τα μόνα σφυροδρέπανα που κατάφερα να βρω σε τούτη την πόλη), Baltiyskaya, Pushkinskaya, Bladimirskaya
alh4.googleusercontent.com__d6kuuARe3sU_TfjhY1pcYVI_AAAAAAAAAEs_yaKFKLL_E3g_s512_DSC05855.JPG

και Pl. Vosstaniya.
alh3.googleusercontent.com__YNR59mf8TOU_Tfjhh84v_5I_AAAAAAAAAE0_XIwMQlPkgek_s720_DSC05867.JPG

Τέλος μια επιπλέον παρατήρηση αφορά τις διαφημίσεις εντός του μετρό οι οποίες με βόηθησαν να εξασκήσω τα Κυριλλικά μου καθώς αρκετές λέξεις της Ρώσικης προέρχονται από Ελληνικές ή και Λατινικές, γνωστές σε εμάς. Μετά από αρκετή εξάσκηση είχα φτάσει σε σημείο να πιστέψω προς στιγμήν ότι βρίσκομαι σε ένα παράλληλο σύμπαν όπου η γλώσσα μου αποδίδεται με διαφορετικό αλφάβητο. Στις διαφημίσεις τώρα, υπάρχουν αναρίθμητες Стоматология (Στοματολογκιγιά) αλλά και οι αδιανόητες проктология (Προκοτλογκιγιά) που απαριθμούσαν τις εξετάσεις που γίνονται σε τούτα τα ιατρεία (οι περισσότερες γίνονταν κατανοητές καθώς οι ρίζες τους ήταν ελληνικές).
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
Tokyo

(αυτό είναι το σωστό μήνυμα!)
aupload.wikimedia.org_wikipedia_commons_5_5b_Tokyo_metro_map_en___Tokyo_Metro_lines.png


Κεφάλαιο Μετρό: έχουμε βαγόνι για γυναίκες, βαγόνι με χαμηλό κλιματισμό, μέσα στα βαγόνια υπάρχουν ειδικές θέσεις για ΑΜΕΑ, εγκύους και ηλικιωμένους οπού γύρω τους κρέμονται κίτρινα χερούλια τα οποία μας ενημερώνουν ότι γύρω τους τα κινητά μας πρέπει να είναι κλειστά! Στο υπόλοιπο βαγόνι μπορείς απλώς να τα έχεις σε silent mode για να μην ενοχλείς! Στις αποβάθρες όλων των σταθμών υπάρχουν σηματοδοτημένες οι θέσεις στις οποίες ανοίγουν οι πόρτες των βαγονιών. Από αυτές τις θέσεις ξεκινάνε οι ουρές αναμονής για το τρένο. Γιαπωνέζοι σε δυάδες περιμένουν στωικά.

(εξαίρεση!!!!). Σε μεγάλους σταθμούς και σε περίπτωση που η συγκεκριμένη γραμμή γεμίσει, υπάρχει παράλληλη γραμμή στα δεξιά όπου περιμένουν το δεύτερο τρένο ενώ όταν γεμίσει κι εκείνη υπάρχει και μια Τρίτη παράλληλη γραμμή για το τρίτο τρένο. Έρχεται λοιπόν το τρένο, η πρώτη γραμμή των δυάδων ανοίγει επιτρέποντας στο μετρό να ξεφορτώσει και όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία, αρχίζουν και μπαίνουν στα βαγόνια. Όπως ίσως καταλάβατε, κατά την διαδικασία επιβίβασης, η σειρά του δεύτερου τρένου βρίσκεται ακριβώς δίπλα στην ανοιχτή πόρτα. Κανείς όμως δεν κουνάει μέχρι να αδειάσει η πρώτη γραμμή. Αν μετά το τέλος της πρώτης περισσεύει χώρος για το κονσερβοκούτι μας, αρχίζει η επιβίβαση και της δεύτερης γραμμής.
Στο Τόκυο, η πιο χρήσιμη γραμμή είναι η JR Yamanote Line (κάτι σαν υπέργειος προαστιακός)
τα μηχανήματα που εκδίδουν εισιτήρια μετρό δέχονται μόνο μετρητά στο τοπικό νόμισμα. Ευτυχώς μέσα στο σιδηροδρομικό σταθμό του Ueno υπάρχει και ένα ανταλλακτήριο....
Στο Τόκυο δεν υπάρχει ένα Μετρό... Υπάρχουν 3. Τo Τοκυο Μετρο λειτουργεί μια δεκαριά γραμμές, με τους αντίστοιχους σταθμούς. Συμπληρωματικά σ' αυτό, λειτουργεί το TOEI, ένα δεύτερο υπόγειο δίκτυο με άλλες γραμμές, άλλους σταθμούς και άλλα εισιτήρια (μετεπιβίβαση γίνεται μόνο σε κάποιους σταθμούς, και υπό προϋποθέσεις υπάρχουν και συνδυαστικά εισιτήρια). Και παράλληλα μ' αυτά, ο περισσότερος κόσμος μετακινείται με τις γραμμές του JR ("προαστιακός" με πολύ συχνά δρομολόγια, πολλά μέσα στο κέντρο της πόλης)
από Ueno- Shibuya με την Yamanote line η διαδρομή είναι περίπου στα 30 λεπτά. Η Ginza line είναι μεν πιο γρήγορη (όντας ευθεία γραμμή και όχι μέρος ενός κύκλου) αλλά χωρίς κανένα ενδιαφέρον σε σχέση με την Yamanote που είναι υπέργεια.
Να συμπληρώσω κι εγώ ότι η TOEI εταιρία έχει συνολικά 4 γραμμές οι οποίες είναι ιδιαίτερα εξυπηρετικές αν θέλετε να κινηθείτε προς Shinjuku (το οποίο όμως το καλύπτετε κι αυτό με την Yamanote). Κατά τ' άλλα θα μπορούσατε να την παρακάμψετε αν είσαστε διατεθημένοι να κάνετε και καμιά ανταπόκριση στις πορείες σας.
 

thimios8663

Member
Μηνύματα
435
Likes
130
Επόμενο Ταξίδι
Ρουμανία-Σερβία
Ταξίδι-Όνειρο
Ινδία
Ευχαριστούμε πολύ Σπύρε!!Εγκυκλοπαίδια εισαι :D
 

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.870
Likes
2.265
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου



tip 1: τα ίδια του Λονδίνου με την εξής όμως διαφορά: ναι μεν περνάνε πάνω από μια γραμμή από κάποιες στάσεις, αλλά στον χάρτη παρουσιάζονται ως μια. Η κόκκινη γραμμή για παράδειγμα διαθέτει τρεις διαφορετικές γραμμές οι οποίες τρέχουν στις ίδιες ράγες με την διαφορά ότι η μια σταματάει σε όλες τις στάσεις ενώ η άλλη είναι express. Και οι 3 βέβαια σπάνε στα άκρα τους με διαφορετικούς προορισμούς όταν βγαίνουμε από Manhattan ή όταν ανεβαίνουμε προς Bronx πλευρά. Το μόνο που αξίζει να σημειώσω (μιας και πιάσαμε την κόκκινη) είναι ότι μόνο η γραμμή 1 κατεβαίνει στην αποβάθρα των πλοίων για Staten Island
tip 2: το Manhattan είναι μακρόστενο άρα κάπως έτσι κινούνται και οι γραμμές του metro. Παράλληλες. Υπάρχει βέβαια η μοβ 7 και η γκρι L που συνδέουν τις παράλληλους αλλά μάλλον που δεν θα τις πολυχρησιμοποιήσετε (αν και η L είναι σωτήρια για το Chelsea ενώ η 7 βολεύει την Times Square) καθώς οι διασυνδέσεις είναι πυκνές.
tip 3: προσοχή στις εισόδους προς τις αποβάθρες καθώς κάθε είσοδο οδηγεί σε μια εκ των δύο αποβάθρων (κάτι σαν τη στάση Βικτώρια στον ηλεκτρικό της Αθήνας)
Νεα Υορκη
Επισης κατι χαζουτσικο αλλα χρηστικο, γιατι μου συνεβει πολλακις .
Οταν χτυπατε την καρτα απεριοριστων ή το εισιτηριο στα μηχανηματα εισοδου..προσεξτε αν κρατατε σακκουλες ή εχετε δεμενο μπουφαν στη μεση στο υψος του φωτοκυτταρου ...γιατι δε μας ανοιγε η μπαρα για να περασουμε.
 

pigi_dikaiou

Member
Μηνύματα
550
Likes
521
Επόμενο Ταξίδι
......
Ταξίδι-Όνειρο
Αγιο Ορος
Αξιεπαινος Σπυρο και γι αυτο σου το πονημα και ευχαριστουμε πολυ.
Ενα metro βεβαια για το οποιο χρειαζεται να γινει ιδιαιτερη μνεια και αναφορα ειναι αυτο της Στοκχολμης.Ενα μουσειο Τεχνης!!!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.212
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom