Θιβέτ Μπουτάν Νεπάλ Εκεί ψηλά στα Ιμαλάια

taver

Member
Μηνύματα
12.612
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Κεφάλαιο 98: Οικονομικός απολογισμός

Το ταξίδι αυτό ήξερα από την αρχή ότι θα είναι ακριβό. Ο λόγος; Υπάρχει μέσα ένα Μπουτάν, που απαιτεί ελάχιστη χρέωση ανά ημέρα για να δώσει βίζα. Και υπάρχει κι ένα Θιβέτ, που κι αυτό λόγω των άπειρων περιορισμών δεν είναι οικονομικό. Βάλε και τις πτήσεις στην περιοχή που δεν είναι κι αυτές καθόλου φτηνές, τα κόστη ανεβαίνουν. Ήδη, πριν ξεκινήσω από το σπίτι μου, είχα ξοδέψει (ή δεσμευτεί για να πληρώσω, μιας και το Θιβέτ δεν το είχα προπληρώσει) €1966,68+$1359.00 . Τα υπόλοιπα ποσά δεν είναι απολύτως ακριβή, γιατί το «λογιστήριο» μας για το πρώτο μισό του ταξιδιού δούλευε σε λίρες Αγγλίας, και η μετατροπή σε ευρώ είναι με την ισοτιμία της ημέρας αναχώρησης.

Τελικά, το συνολικό κόστος (όλα μέσα, από την πόρτα του γραφείου μου στην Αθήνα ως την ίδια πόρτα στην επιστροφή, ακόμα και ο λογαριασμός του κινητού για όσες μέρες έλειπα είναι μέσα) διαμορφώθηκε στα €4,115.21 συν 8.872 μίλια A3.

Από αυτά, κάποια έξοδα ήταν γενικά (τα αεροπορικά ως εκεί, η ταξιδιωτική ασφάλεια, τα έξοδα σε Σόφια, Ντόχα και Γιερεβάν, κλπ), ήτοι €720.89, και από τα υπόλοιπα, το Νεπάλ κόστισε τα λιγότερα, με μόλις €483.87 που θα ήταν ακόμη λιγότερα αν δεν ήταν εκείνο το 4x4 ταξί από τα σύνορα ως το Κατμαντού. Το Μπουτάν κόστισε €1.227,71, ενώ το Θιβέτ (μαζί με το πέρασμα από την κυρίως Κίνα) πήγε στα €1.683,24.

Himalayas breakdown by country.jpg


Από όλα αυτά τα χρήματα, τα πρακτορεία για τα δυο οργανωμένα κομμάτια πήραν €1.609,96, δηλαδή το 39,12% του συνόλου. Τα αεροπορικά εισιτήρια (μαζί με τα παρεμφερή, επιλογές θέσεις, βαλίτσες κλπ) κόστισαν €1.227,85 . Οι βίζες για τις τρείς χώρες κόστισαν €131,79 . Ασφάλειες και φάρμακα για το υψόμετρο αλλά και για το κρυολόγημα με το οποίο γύρισα, κόστισαν όλα μαζί €132,89. Τα ξενοδοχεία (εκτός από αυτά στα τουρ) μου βγήκαν όλα μαζί €213,46 (6 διανυκτερεύσεις), εκ των οποίων τα €99.70 ήταν για ένα βράδυ στο Sofitel Kunming. Οι επίγειες μετακινήσεις (ταξί κυρίως) μου κόστισαν €189,37. Οι τηλεπικοινωνίες (τοπικές SIM + Ελληνικός λογαριασμός) €77,11. Σε καφέδες, νερά και σνακ έδωσα €93,65, σε εστιατόρια και μπαρ €254,33, σε εισόδους μνημείων κλπ €45,13, σε φιλοδωρήματα €47,40, σε προμήθειες αναλήψεων μετρητών €19,83 και για σουβενίρ €72,45.

Himalayas breakdown by type.png


Θα μπορούσα να πάω και φθηνότερα; Ασφαλώς. Δε διεκδικώ δάφνες του οικονομικότερου ταξιδιώτη. Αλλά δεν ήθελα να συμβιβαστώ για λίγα ευρώ, στο δίλημμα να χάσω χρόνο ή χρήμα η προτίμηση μου ήταν πάντα ενάντια στο χρήμα…

Παρ' όλα αυτά, τo ταξίδι είχε 18 διανυκτερεύσεις, εκ των οποίων οι 2 στα αεροπλάνα (χωρίς ξενοδοχείο), πολλούς καφέδες και νερά (ναι, πίνω!), φαγητό σε εστιατόρια 2 φορές τη μέρα τις περισσότερες μέρες, 10 πτήσεις, και αρκετά χιλιόμετρα στο έδαφος. Δεδομένων των συνθηκών (και των ιδιαιτεροτήτων των χωρών) νομίζω δεν πήγε ιδιαίτερα χάλια οικονομικά.
 
Last edited:

fotast

Member
Μηνύματα
9.664
Likes
14.998
Πολλά μπράβο για την αναλυτικότατη περιγραφή,τις πολλές και ωραίες φωτογραφίες και γενικά για όλο το ταξίδι και την προσπάθεια καταγραφής του.Εντάξει με την ανάλυση των οικονομικών ζαλίστικα λίγο ;)
 

taver

Member
Μηνύματα
12.612
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Κεφάλαιο 99: Μετά το ταξίδι

Το ταξίδι αυτό καταγράφηκε τελικά με θετικό πρόσημο.
  • Το Μπουτάν περίμενα από πριν ότι θα είναι μια διαφορετική, παράξενη, εκκεντρική χώρα, και επιβεβαίωσε αυτές τις προσδοκίες, αλλά κάπως μου άφησε μια περίεργη αίσθηση ανολοκλήρωτων προσδοκιών. Ίσως χρειάζεται λίγο χρόνο παραπάνω, ίσως έπρεπε να κινηθώ off the beaten track, και μάλλον χρειαζόταν περισσότερος χρόνος στο Thimphu.
  • Το Νεπάλ πάλι, είναι χαοτικό, βρώμικο, σκονισμένο και φτωχό, με ελλιπείς υποδομές και οργάνωση, αλλά κερδίζει συμπάθειες εύκολα. Όμορφα αξιοθέατα, συμπαθέστατος κόσμος, καλό φαγητό.
  • Το Θιβέτ σε λίγα χρόνια θα έχει Κινεζοποιηθεί πλήρως. Ήδη, περισσότερους ελεύθερα εκφραζόμενους Θιβετιανούς βρίσκεις στο Νεπάλ και στην Ινδία, παρά εκεί. Τα ήθη και τα έθιμα σιγά σιγά χάνονται. Τα αξιοθέατα όμως παραμένουν ως τουριστικές ατραξιόν, που σε λίγα χρόνια θα είναι ατραξιόν χωρίς ψυχή.
Τι θα άλλαζα αν το ξαναέκανα:
  • Θα έβαζα 1-2 μέρες παραπάνω στο Μπουτάν, για να κινηθώ κι εκτός του «beaten path».
  • Θα επέλεγα ένα πιο εντατικό πρόγραμμα στο Θιβέτ (που για να είμαι ειλικρινής δε βρήκα διαθέσιμο σε join-in tours, οπότε αν είστε πολυμελής ομάδα σας προτείνω να νοικιάσετε οδηγό και όχημα, και να πάτε με τους ρυθμούς σας).
  • Στο Νεπάλ υπάρχουν και διάφορα SOS αλλά και άλλα μέρη που δε χώρεσαν στο ολιγοήμερο πρόγραμμα (π.χ. Pokara, Lumpini, Gurkha, ενδιάμεσες πόλεις, περιοχή Mustang κλπ.). Αν είχα τη δυνατότητα θα τα έβαζα κι αυτά στο πρόγραμμα. Ή μπορεί να ξαναπάω….
  • Θα προσπαθούσα να μη σπάσω την επίσκεψή μου στο Νεπάλ σε τρία κομμάτια, όπως έγινε τελικά.
  • Θα έπαιρνα την πρωινή πτήση από το Kunming για τη Lhasa. Είχα κλείσει με την απογευματινή μήπως προλάβω να δω τίποτα στην πόλη, αλλά τελικά δε βγήκα καν από το ξενοδοχείο.
  • Δε θα έκλεινα (αυτό) το lounge στη Doha.
  • Θα έκλεινα ένα αεροπορικό εισιτήριο με μια μόνο αλλαγή. Μπροστά στα χιλιάδες ευρώ που κόστισε το ταξίδι, τα 100-200 ευρώ που ίσως γλύτωσα στα αεροπορικά, μου κόστισαν σε χαμένο χρόνο και ταλαιπωρία, και λόγω της βιαστικής κράτησης δε συμπέσαμε και καλά με τους συνταξιδιώτες μου.
Πηγές:
  • Ξεναγήσεις κατά το ταξίδι
  • Wikipedia.com (Αγγλικές και Γαλλικές εκδόσεις)
  • Βιβλίο «Nepal» εκδόσεων Lonely Planet
  • Βιβλίο «Bhutan» εκδόσεων Lonely Planet
  • Βιβλίο «Tibet» εκδόσεων Lonely Planet
  • Βιβλίο «Tibet» εκδόσεων Bradt
  • Διάφορες σελίδες στο Internet (google search results).
ΤΕΛΟΣ
 

whoknows

Member
Μηνύματα
746
Likes
2.241
Επόμενο Ταξίδι
Στο φεγγαρι
Ταξίδι-Όνειρο
Στο κεντρο της Γης
Μπραβο βρε @taver
την αποψη μου γι αυτο το ταξιδι την ξερεις ηδη, εξαιρετικο, αλλα οσα παρεθεσες με κανανε περισσοτερο να θελω να παω και εγω τωρα.
Υπεροχες αναλυτικες περιγραφες, λεπτομεριες πολλες και υπεροχες φωτογραφιες.
Το χαρηκα δεοντως.
Ενα θα σου πω, οτι η ιστορια σου μου κρατησε υπεροχη συντροφια σε 12ωρη πτηση
Καλη χρονια
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.664
Likes
14.998
Καθώς μεταφέρθηκε να πούμε ξανά ότι είναι από τις καλύτερες ιστορίες του 2018.Πιστεύω να μην το ξεχάσουμε έως ότου έρθει η σειρά της να μπει σε ψηφοφορία ;) (που είμαστε τώρα στις ψηφοφορίες; στο 15 ακόμη; )
 

whoknows

Member
Μηνύματα
746
Likes
2.241
Επόμενο Ταξίδι
Στο φεγγαρι
Ταξίδι-Όνειρο
Στο κεντρο της Γης

silversurfer

Moderator
Μηνύματα
2.385
Likes
3.856
Επόμενο Ταξίδι
Ανδαλουσία
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος Του Κόσμου

whoknows

Member
Μηνύματα
746
Likes
2.241
Επόμενο Ταξίδι
Στο φεγγαρι
Ταξίδι-Όνειρο
Στο κεντρο της Γης
H ιστορία μορφοποιήθηκε σε 5 δόσεις --- ξεκίνησε πριν τις γιορτές :eek::cool:
:haha::haha::haha::haha:

μετα το ταξιδι του @Yorgos ηρθε αυτο του @taver .
Αν ολα πανε καλα του χρονου τετοια εποχη θα εχεις αλλο ενα τεραστιο απο εμενα :haha::haha: (αρκει να το γραψω και δεν παρει 2-3 χρονια :haha::haha::haha:)
 

duty_free

Member
Μηνύματα
963
Likes
3.817
Υπέρτατον ταξείδιον, ανυπέρβλητος ταξιδευτής!

Εὖ γε και καλή χρονιά και πάντα τέτοια!

Δεν θα παραξενευτώ καθόλου (το εννοώ) εάν θα εισαι ο πρώτος Έλλην ταξιδιώτης έξωθεν τής στρατοσφαίρας, εις τον δορυφόρον ημών.
 

Smaragda53

Member
Μηνύματα
1.047
Likes
2.259
Επόμενο Ταξίδι
αχ, μακάρι νάξερα!
Ταξίδι-Όνειρο
Πολυνησία
η ιστορία αυτών των χωρών είναι μπλεγμένη σαν τα ηλεκτροφόρα καλώδια βρε παιδί μου!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.118
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom