• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Αιθιοπία Δύο Faranjiδες στην κοιλάδα του Omo (Αιθιοπία) και τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων....

Vito

Member
Μηνύματα
746
Likes
1.019
Μόλις γύρισα από Αιθιοπία και το πρώτο θέμα που είδα ειναι αυτό!! Η Αιθιοπία μ'ακολουθει.. Διαβάζω γνώριμα πράγματα.. Συνέχισε!!
 

toumpiotis

Member
Μηνύματα
892
Likes
650
Ταξίδι-Όνειρο
LENSOIS MARAHENSES
Μόλις γύρισα από Αιθιοπία και το πρώτο θέμα που είδα ειναι αυτό!! Η Αιθιοπία μ'ακολουθει.. Διαβάζω γνώριμα πράγματα.. Συνέχισε!!
Είχα διαβάσει ότι θα πήγαινες για περίπου έναν μήνα ,περιμένω να ακούσω απο σένα για τα εκτός omo valley της Αιθιοπίας με ανυπομονησία .
 

toumpiotis

Member
Μηνύματα
892
Likes
650
Ταξίδι-Όνειρο
LENSOIS MARAHENSES
"Μπιρ φωτό" και Φωτογραφίζοντας τις φυλές της κοιλάδας Omo.

Μπιρ φωτό
Σε όλη την νότιανατολική Αιθιοπία για να φωτογραφήσεις πρόσωπα πρέπει να καταβάλεις χρηματικό ποσό στο άτομο που φωτογραφίζεις (πλην ελαχίστων περιπτώσεων).Η περιοχή είναι από τις πιο φτωχές σε όλη την Αιθιοπία και ειδικά στις φυλές ο μόνος τρόπος για να εξασφαλίσουν χρήματα είναι αυτός. Δεν έχουν τίποτα άλλο να διαπραγματευτούν προς πώληση. Οι περισσότερες ανταλλαγές γίνονται με προϊόντα (καλαμπόκι, ξύλα, βότανα, διάφορους σπόρους κλπ).Σε μεγαλύτερα κέντρα όπως το Τούρμι τα πράγματα είναι διαφορετικά ,εκεί υπάρχουν και μικρά μαγαζάκια-παντοπωλεία όπου οι συναλλαγές γίνονται με μπιρ. Στα χωριουδάκια και στους οικισμούς όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά.
Η ευρύτερη περιοχή του Omo valley καλύπτει μία έκταση της τάξεως των 10000-τετραγωνικών χιλιομέτρων περίπου .Οι επισκέπτες φθάνουν κατά μέσο όρο τα 50 άτομα ημερησίως. Κάθε φορά που πλησιάζει κάποιο τζιπ σε ένα χωριό ,κόσμος (κυρίως παιδιά) το πλησιάζουν με την ελπίδα να φωτογραφηθούν. Με το που δούν λευκό φωνάζουν Faranji –Faranji (λευκός-λευκός) και όλο και περισσότερα άτομα συνωστίζονται.
Υπάρχουν χωριά που δέχονται καθημερινώς ξένους και άλλα ετησίως. Όσοι έρχονται στην περιοχή έχουν σαν κύριο σκοπό να φωτογραφίσουν τις φυλές. Αυτό έχει επηρεάσει κυρίως τα χωριά που βρίσκονται δίπλα στον δρόμο τα οποία έχουν εξοικειωθεί με αυτήν την διαδικασία .Βρήκαν έναν τρόπο να βγάζουν χρήματα για να αγοράζουν πράγματα από τα κοντινά αστικά κέντρα ,κυρίως Κατικάλα(είδος ποτού θα αναφερθώ σε αυτό στην συνέχεια) και κηροζίνη που χρησιμοποιούν για φωτισμό.
Υπάρχουν βέβαια και οι εξαιρέσεις όπως πχ η φυλή των Bana η οποία δεν θέλει να φωτογραφίζεται (οι περισσότεροι τουλάχιστον ,προσωπικά δεν βρήκα κανέναν).Το ίδιο και οι Hammer η πολυπληθέστερη φυλή που είναι σχετικά αδιάφοροι (αν θελήσεις όμως να τους φωτογραφήσεις και αυτοί θα σου ζητήσουν χρήματα).
Σχετικό άρθρο γιαυτήν την διαδικασία ΄και ειδικά για τους Mursi έγραψε ο πρώην καθηγητής του πανεπιστημίου του Μάντσεστερ του τμήματος κοινωνικής ανθρωπολογίας David Turton. Ο συγκεκριμένος καθηγητής έζησε για μεγάλο χρονικό διάστημα με τους Mursi κατέγραψε τις συνήθειες και την γλώσα τους και αναφέρθηκε στην επίδραση των φωτογράφων στην ψυχοσύνθεση της φυλής των Mursi.
Όποιος επισκεφθεί την περιοχή για να φωτογραφήσει τις φυλές θα μπει σε αυτήν την διαδικασία . Ο τρόπος προσέγγισης μπορεί να ποικίλει και παίζει σημαντικό ρόλο .
Φωτογραφίζοντας τις φυλές της κοιλάδας Omo.
Πριν ξεκινήσω το ταξίδι και ψάχνοντας στο διαδίκτυο για το τι και πως ,βρήκα διάφορα πράγματα σχετικά με την επίσκεψη στην περιοχή και τον τρόπο που μπορεί να γίνει. Οι αναφορές σχετίζονταν με το ποσό που πρέπει να καταβάλεις στις διάφορες φυλές για την φωτογράφηση ,τις προτεινόμενες διαδρομές αλλά και για την επικινδυνότητα των Mursi.
Προσωπικά βρήκα τους Μούρσι περισσότερο ενοχλητικούς παρά επικίνδυνους. Ο πιο εύκολος τρόπος για μειώσεις το κόστος των φωτογραφιών είναι να ξεκινήσεις με τους πιο αδιάφορους όπως πχ με τους ηλικιωμένους άνδρες (και όχι με τους εντυπωσιακούς πχ τις γυναίκες με τα πιάτα) διότι οι ηλικιωμένοι δεν έχουν μεγάλη ζήτηση με αποτέλεσμα να φωτογραφίζονται πιο σπάνια και να δέχονται και με χαμηλότερη τιμή. Όσο κάποιος καθυστερεί να φωτογραφίσει τις γυναίκες με τα πιάτα τόσο θα χαμηλώνει και η τιμή των φωτογραφιών (με την προϋπόθεση βέβαια να μην συμπέσεις με άλλους επισκέπτες ).’ένα άλλο στοιχείο είναι πως οι Μούρσι είναι πιεστικοί ,αν τους φοβηθείς θα το καταλάβουν και θα το εκμεταλλευτούν. Ψυχραιμία κοιτάξτε τους κατάματα χωρίς φόβο ώστε να αντιληφθούν ότι εσείς αποφασίζετε .
Αν θέλει κάποιος να κερδίσει τις φυλές ας κάνει κάτι μη αναμενόμενο .Οι περισσότεροι ξέρουν ότι οι επισκέπτες έρχονται για να τους φωτογραφήσουν. Θα κατέβουν από τα αυτοκίνητα θα ξοδέψουν μερικά μπιρ για φωτογραφίες και θα φύγουν. Αυτό κάνουν οι περισσότεροι και αυτό είναι αναμενόμενο από αυτούς .Εγώ προτίμησα να τους φωτογραφήσω με τα κασκόλ της αγαπημένης μου ομάδας(ΠΑΟΚ φυσικά) και πέτυχε. Πρώτη φορά τους τύχαινε και το χαρήκαν .Δεν θα ξεχάσω την πρώτη φορά που φωτογράφησα φυλή με τα κασκόλ (τους Arbore ) ένας της φυλής δεν μας άφηνε να φύγουμε αν δεν του αφήναμε το κασκόλ (πράγμα που δεν έγινε για πολλούς λόγους).
Αυτά περί φωτογράφησης στην κοιλάδα του Omo ………..
IMG_0369 | Flickr - Photo Sharing!
IMG_0452 | Flickr - Photo Sharing!
IMG_0215 | Flickr - Photo Sharing!

 

_antonis_

Member
Μηνύματα
3.357
Likes
1.237
Να'σαι καλά Βαγγέλη, πολύ χρήσιμα όσα μας γράφεις!! Φυσικά οι φωτογραφίες και των δύο σας είναι υπέροχες!!
 

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.870
Likes
2.265
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Τα ταξιδια σου ειναι παντα πολυ ιδιαιτερα ,εξω απο τα συνηθισμενα και χαιρομαι να τα διαβαζω.
 

toumpiotis

Member
Μηνύματα
892
Likes
650
Ταξίδι-Όνειρο
LENSOIS MARAHENSES
Arbore – Turmi , στην περιοχή των Hamer και Evangadi.
Κατευθυνόμενοι προς την περιοχή των Χάμερ περάσαμε πάνω από μια γέφυρα όπου από κάτω στο ποτάμι μερικοί Tsemay πότιζαν τα ζωντανά τους και παραπέρα μερικά παιδιά έπαιζαν μες στο νερό. Οι Tsemay είναι από τις φυλές που απειλούνται με εξαφάνιση (κυρίως λόγω του ότι επιτρέπουν γάμου με άλλες φυλές –κυρίως Bena). Στην συγκεκριμένη φυλή επιτρέπεται η πολυγαμία και μάλιστα μετά τον γάμο το ζευγάρι δεν εργάζεται για 6-12 μήνες (κάτι σαν μήνας του μέλιτος διαρκείας!).
Πρίν μπούμε στο Τούρμι περάσαμε και ένα ποτάμι που έχει στερέψει και συγκεκριμένα τον ποταμό Keske όπου από ότι πληροφορηθήκαμε την προηγούμενη μέρα είχε λάβει μέρος εορτή επονομαζόμενη Bull jumping.Η συγκεκριμένη εορτή η για ακρίβεια τελετή είναι το κυριότερο γεγονός ενηλικίωσης των αγοριών Hamer. Από ότι μαρτυρά και η λέξη ο νεαρός Hamer πρέπει ν πηδήξει (και μάλιστα γυμνός) πάνω από μερικές αγελάδες και μάλιστα τέσσερις φορές .Εφόσον τα καταφέρει μπορεί να επιλέξει σύζυγο με μια επίπονη (για την γυναίκα ) διαδικασία. Οι γυναίκες μία μια έρχονται μπροστά του και τις μαστιγώνει με βίτσα , όσο πιο πολύ αντέχει το ξύλο η γυναίκα τόσο πιο μεγάλη θεωρείτε η αγάπη της για τον άνδρα Hamer. Τα χτυπήματα είναι ιδιαίτερα σκληρά και παραθέτω Φώτο που βρήκα από το διαδίκτυο ενημερωτικά :
afarm4.staticflickr.com_3156_2986769343_d54cac0dfc_z.jpg_78d565b723da07eb5656c0531b31036f.jpg





Το χαρακτηριστικό γνώρισμα των γυναικών Hamer είναι τα μαλλιά τους .Ο τρόπος που τα γίνονται έτσι με ένα υλικό φτιαγμένο από λάσπη, βούτυρο και ένα είδος φυτού τα οποία τα αναμιγνύουν και αφήνουν το μείγμα για πέντε μέρες. Στην συνέχεια τοποθετούν το μείγμα που ονομάζεται manida στα μαλλιά τους διατηρώντας τα στην μορφή που έχουν για χρονικό διάστημα 1-2 μήνες.
Ότι αφορά το Evangadi που είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε είναι η τελετή που ακολουθεί το bull jumping την επομένη μέρα και είναι ο νυχτερινός χορός των Hamer. Συνήθως αυτές οι γιορτές γίνονται μετά τον Αύγουστο .Η αλήθεια είναι πως στο Τούρμι είχε οργανωθεί Evangadi και μας το πρότειναν να το παρακολουθήσουμε αλλά προτιμήσαμε ν πάμε σε ένα μικρότερο χωριό και να μας το παρουσιάσουν χωρίς να είναι έτοιμοι γιαυτό ώστε να το δούμε όσο πιο αυθόρμητο γίνεται.
Φτάνοντας λοιπόν στο ξενοδοχείο μας (Bushka lodge)βρήκαμε έναν ντόπιο Hamer που θα μας πήγαινε στο χωριό του να παρακολουθήσουμε το Evangadi. Τα γύρω από το Τούρμι χωριά (περισσότερο οικισμούς θα τους έλεγα) είναι περίπου 40 και στο καθένα αντιστοιχεί ένας αριθμός .Εμείς πήγαμε στο χωριό 11. Το χωριό βρίσκεται περίπου 20 χιλιόμετρα βορειοανατολικά του Τούρμι και για να πας εκεί στρίβεις από τον κεντρικό δρόμο σε ένα στενό χωματόδρομο προς βόρεια. Αυτό κάναμε και φθάσαμε σε ένα άνοιγμα όπου γύρω μας δεν φαινόταν τίποτα (μόνο τον ουρανό θυμάμαι με όλα τα αστέρια του σε πρώτο πλάνο).Εκεί που νομίσαμε πως χαθήκαμε ξαφνικά έρχεται προς το μέρος μας μια γυναίκα Hamer συνομιλεί με τον ντόπιο και σε λίγο άρχισαν να εμφανίζονται από το βάθος μέσα από τις φυλλωσιές όλοι οι Hamer (καμιά 50αριά).
Αφού τους εξήγησε(ο ντόπιος) τι θέλαμε και συμφώνησαν χωρίστηκαν άντρες από αριστερά και γυναίκες από δεξιά και άρχισαν να τραγουδούν: “Ούμα ουράρε ,κάμαρε οράρε……..» τον συγκεκριμένο στίχο είχα την ευκαιρία να τον ακούω σε όλη την διαδομή τις υπόλοιπες μέρες από τον Kabanesa τον μεταφραστή μας που φαίνεται ότι του άρεσε (όπως και σε μένα. Κρίμα που δεν μπόρεσε να μου βρει ένα cd με μουσική Hamer (είναι κάτι το διαφορετικό).
Κάθε λίγο έβγαινε ένας άντρας από την σειρά και αφού ποχωρούσε μερικά μέτρα άρχιζε να πηδά ψηλά υπό τον ήχο του τραγουδιού ,τότε έβγαινε και μια γυναίκα λικνιζόμενη στον ρυθμό και προχωρώντας προς τον άντρα ,όταν έφταναν σε απόσταση 1-2 μέτρων όποιος ήθελε τον άλλο προσπαθούσε να ακουμπήσει το σώμα του και αναλόγως αν ο άλλος ανταποκρινόταν ακουμπούσε και αυτός το σώμα του ,σε διαφορετική περίπτωση απέφευγε την επαφή. Αυτό έγινε αρκετές φορές μεταξύ διαφόρων αντρών και γυναικών και στην διάρκεια άρχισαν και μερικά παιδιά να χορεύουν και αυτά.
Βγάλαμε αρκετές φωτογραφίες (τράβηξα και ένα βιντεάκι ολιγόλεπτο) και έπειτα από ένα δύωρο πήραμε τον δρόμο της επιστροφής. Στα αξιομνημόνευτα συγκαταλέγονται μία γυναίκα Hamer 86χρονών (ο Kabanesa της έδειχνε μεγάλο σεβασμό)και ένας ηλικιωμένος απροσδιορίστου ηλικίας ο οποίος μάσαγε ένα καλάμι .Ρώτησα τον Kabanesa τι ήταν και μου είπε ζαχαροκάλαμο ,δοκίμασα λίγο και μπορώ να πώ πως είχε πολύ γλυκιά γεύση.
Το βράδυ κατά την επιστροφή μας και στην διάρκεια του δείπνου (μπουφέ που συμπεριλαμβανόταν στην τιμή του ξενοδοχείου)μας περίμενε μία έκπληξη.
Η παρέα στο διπλανό τραπέζι ήταν Έλληνες :D .Καθίσαμε όλοι μαζί και στην συζήτηση βγήκε ότι ήταν και Τραβελστορίτες:clap:. Ο Αλέξανδρος (Alexandros_T) ο Δήμος και οι σύζυγοι τους από Αθήνα έκαναν ακριβώς την αντίθετη διαδρομή από εμάς. Ανταλλάξαμε απόψεις και τηλέφωνα και ευχηθήκαμε καλή συνέχεια στο ταξίδι……..
 

Attachments

_antonis_

Member
Μηνύματα
3.357
Likes
1.237
Να ρωτήσω κάτι;
Τα ρούχα τα ''καλά'', τα στολίδδια όλα κλπ αξεσουάρ, τα φορούν και στην καθημερινή τουε ζωή ή για τους λόγους της φωτογράφισης (που όπως βέβαια έγραψες, είναι κατά κάποιον τρόπο η καθημερινή τους ζωή...).
 

toumpiotis

Member
Μηνύματα
892
Likes
650
Ταξίδι-Όνειρο
LENSOIS MARAHENSES
Να ρωτήσω κάτι;
Τα ρούχα τα ''καλά'', τα στολίδδια όλα κλπ αξεσουάρ, τα φορούν και στην καθημερινή τουε ζωή ή για τους λόγους της φωτογράφισης (που όπως βέβαια έγραψες, είναι κατά κάποιον τρόπο η καθημερινή τους ζωή...).
Έτσι ντύνονται Αντώνη ,από ότι κατάλαβα είναι και ένα μέσο επίδειξης .
 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.301
Likes
2.449
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
Πολύ χρήσιμες οι συμβουλές σου για την φωτογράφηση των Ηamer. Aλήθεια για τί ποσά μιλάμε;
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.635
Μηνύματα
905.136
Μέλη
39.376
Νεότερο μέλος
Vichumills

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom