10900km
Member
- Μηνύματα
- 409
- Likes
- 4.455
Δέκα μέρες τώρα, το αναβάλω (να αρχίσω αυτήν την ιστορία), επειδή είμαι σχεδόν βέβαιος ότι θα το μετανιώσω, όμως κατέληξα (προφανώς) ότι είναι προτιμότερο να (πιθανότατα) μετανιώσω κάτι που έκανα, όχι κάτι που δεν έκανα.
Ο ευφάνταστος(…) τίτλος τα λέει όλα για το από πού και μέχρι πότε θα γράφω αυτήν την ιστορία. Αν δεν συμβεί κάτι που θα με αναγκάσει να αλλάξω το σχέδιό μου, από την Ουκρανία θα βγω (για κάποιον λόγο, το “βγω” μού φαίνεται πολύ πιο κατάλληλο από το “φύγω”) στις 28 Αυγούστου, ακριβώς 90 μέρες από τότε που πήρα το τρένο από Βουδαπέστη για Μουκάτσεβο.
Να κάτι δυνητικά χρήσιμο που μπορώ να γράψω, πώς φθάνει κανείς εδώ. Ναι μεν με αεροπλάνο είναι αδύνατο, όμως με τρένα και λεωφορεία είναι παιχνιδάκι. Τόσο τέλη Δεκεμβρίου, όσο και πριν από δύο βδομάδες, εγώ επέλεξα να πάρω τρένο από Βουδαπέστη, όχι για Τσοπ, που είναι η πρώτη στάση εντός Ουκρανίας, αλλά για Μουκάτσεβο, που και μεγαλύτερο είναι, και οικονομικά καταλύματα έχει, και αρκετό χάζι για να σε κρατήσει “ζεστό” για 24-36 ώρες.
Τριγυρίζοντας στο Μουκάτσεβο για λίγες ώρες, βλέπεις λεωφορεία που είτε έρχονται από, είτε πηγαίνουν στην Πολωνία, στη Σλοβακία, και στην Ουγγαρία.
Όσο για τα – αγαπημένα μου – τρένα, γραμμές υπάρχουν από όλες τις (δυτικά και νότια) γειτονικές χώρες. Το δε εισιτήριο, εγώ το αγόρασα online από το σάιτ των ουγγρικών σιδηροδρόμων. Η διαδρομή μέχρι τον πρώτο σταθμό εντός Ουκρανίας είναι περίπου εφτά ώρες, με δύο (τις τελευταίες) από αυτές, να είναι στις δύο πλευρές των συνόρων. Οι Ούγγροι ελέγχουν τα διαβατήρια πάνω στο τρένο, στη στιγμή. Οι Ουκρανοί τα παίρνουν μαζί τους και τα επιστρέφουν όταν έχουν τσεκάρει τους πάντες.
Λεπτομέρεια: καμία από τις δύο φορές, ούτε τον Δεκέμβριο, ούτε τώρα, με ρώτησε κανείς “γιατί πηγαίνεις στην Ουκρανία;”
Άλλο κοινό των δύο Βουδαπέστη – Μουκάτσεβο, ήταν το ποιους έβλεπες στην αποβάθρα λίγο πριν φύγει το τρένο από Βουδαπέστη, και ποιους έβλεπες στο βαγόνι μέχρι να μπεις στην Ουκρανία. Στη Βουδαπέστη έβλεπες πολλές οικογένειες, οι μπαμπάδες όμως, αφού φιλούσαν παιδιά και σύζυγο, έμεναν πίσω. Και τις δύο φορές, οι εννέα στους δέκα στο βαγόνι ήταν γυναίκες, διαφόρων ηλικιών, κι οι άνδρες ήμασταν μετρημένοι στα δάκτυλα ενός χεριού. Τον Δεκέμβρη θυμάμαι δύο ηλικιωμένους κυρίους, αυτήν τη φορά είχαμε έναν ηλικιωμένο και δύο Αφρικανούς (30άρηδες τους έκανα), φοιτητές. Πριν τον Φεβρουάριο του 2022, στην Ουκρανία φοιτούσαν πάρα-πάρα πολλοί Αφρικανοί. Για το πόσοι έχουν απομείνει μέχρι σήμερα, δεν έχω δει/διαβάσει σχετικό ρεπορτάζ σε κάποιο από τα ουκρανικά σάιτ που παρακολουθώ.
Το “δυνητικά χρήσιμο” το έγραψα επειδή ξέρω έναν τουλάχιστον τραβελστορίτη που σκέφτεται σοβαρά να έρθει στην Ουκρανία (τον Σεπτέμβριο). Μπορεί να υπάρχουν κι άλλοι. Όχι ότι περιμένουν εμένα να τους ανοίξω τα μάτια. Φαντάζομαι όλοι κάνουν τη δική τους έρευνα. Κρατήστε μόνο ότι στην Ουκρανία όχι μόνο μπορείς να έρθεις, αλλά είναι κι εύκολο. Όχι “απευθείας πτήση από Θεσσαλονίκη” εύκολο, αλλά λαμβάνοντας υπόψη τον παρατεταμένο πόλεμο και τα εμπόδια που βάζει στις μετακινήσεις, ναι, (σχετικά) εύκολο.
Δέκα μέρες τώρα, έχω παρατηρήσει τρεις σημαντικές διαφορές σε σύγκριση με το πώς βρήκα το Λβιβ (και το Μουκάτσεβο, και το Ούζχοροντ) τις δύο βδομάδες που πέρασα εδώ τέλη Δεκεμβρίου – αρχές Ιανουαρίου. Έχω χρόνο να τις παραθέσω/αναλύσω. Απόψε θέλω κυρίως να ποστάρω ένα πρώτο κείμενο, επειδή αισθάνθηκα ότι αν δεν το έκανα ούτε απόψε, δεν θα το έκανα καμία από τις επόμενες 80 μέρες.
Ο ευφάνταστος(…) τίτλος τα λέει όλα για το από πού και μέχρι πότε θα γράφω αυτήν την ιστορία. Αν δεν συμβεί κάτι που θα με αναγκάσει να αλλάξω το σχέδιό μου, από την Ουκρανία θα βγω (για κάποιον λόγο, το “βγω” μού φαίνεται πολύ πιο κατάλληλο από το “φύγω”) στις 28 Αυγούστου, ακριβώς 90 μέρες από τότε που πήρα το τρένο από Βουδαπέστη για Μουκάτσεβο.
Να κάτι δυνητικά χρήσιμο που μπορώ να γράψω, πώς φθάνει κανείς εδώ. Ναι μεν με αεροπλάνο είναι αδύνατο, όμως με τρένα και λεωφορεία είναι παιχνιδάκι. Τόσο τέλη Δεκεμβρίου, όσο και πριν από δύο βδομάδες, εγώ επέλεξα να πάρω τρένο από Βουδαπέστη, όχι για Τσοπ, που είναι η πρώτη στάση εντός Ουκρανίας, αλλά για Μουκάτσεβο, που και μεγαλύτερο είναι, και οικονομικά καταλύματα έχει, και αρκετό χάζι για να σε κρατήσει “ζεστό” για 24-36 ώρες.
Τριγυρίζοντας στο Μουκάτσεβο για λίγες ώρες, βλέπεις λεωφορεία που είτε έρχονται από, είτε πηγαίνουν στην Πολωνία, στη Σλοβακία, και στην Ουγγαρία.
Όσο για τα – αγαπημένα μου – τρένα, γραμμές υπάρχουν από όλες τις (δυτικά και νότια) γειτονικές χώρες. Το δε εισιτήριο, εγώ το αγόρασα online από το σάιτ των ουγγρικών σιδηροδρόμων. Η διαδρομή μέχρι τον πρώτο σταθμό εντός Ουκρανίας είναι περίπου εφτά ώρες, με δύο (τις τελευταίες) από αυτές, να είναι στις δύο πλευρές των συνόρων. Οι Ούγγροι ελέγχουν τα διαβατήρια πάνω στο τρένο, στη στιγμή. Οι Ουκρανοί τα παίρνουν μαζί τους και τα επιστρέφουν όταν έχουν τσεκάρει τους πάντες.
Λεπτομέρεια: καμία από τις δύο φορές, ούτε τον Δεκέμβριο, ούτε τώρα, με ρώτησε κανείς “γιατί πηγαίνεις στην Ουκρανία;”
Άλλο κοινό των δύο Βουδαπέστη – Μουκάτσεβο, ήταν το ποιους έβλεπες στην αποβάθρα λίγο πριν φύγει το τρένο από Βουδαπέστη, και ποιους έβλεπες στο βαγόνι μέχρι να μπεις στην Ουκρανία. Στη Βουδαπέστη έβλεπες πολλές οικογένειες, οι μπαμπάδες όμως, αφού φιλούσαν παιδιά και σύζυγο, έμεναν πίσω. Και τις δύο φορές, οι εννέα στους δέκα στο βαγόνι ήταν γυναίκες, διαφόρων ηλικιών, κι οι άνδρες ήμασταν μετρημένοι στα δάκτυλα ενός χεριού. Τον Δεκέμβρη θυμάμαι δύο ηλικιωμένους κυρίους, αυτήν τη φορά είχαμε έναν ηλικιωμένο και δύο Αφρικανούς (30άρηδες τους έκανα), φοιτητές. Πριν τον Φεβρουάριο του 2022, στην Ουκρανία φοιτούσαν πάρα-πάρα πολλοί Αφρικανοί. Για το πόσοι έχουν απομείνει μέχρι σήμερα, δεν έχω δει/διαβάσει σχετικό ρεπορτάζ σε κάποιο από τα ουκρανικά σάιτ που παρακολουθώ.
Το “δυνητικά χρήσιμο” το έγραψα επειδή ξέρω έναν τουλάχιστον τραβελστορίτη που σκέφτεται σοβαρά να έρθει στην Ουκρανία (τον Σεπτέμβριο). Μπορεί να υπάρχουν κι άλλοι. Όχι ότι περιμένουν εμένα να τους ανοίξω τα μάτια. Φαντάζομαι όλοι κάνουν τη δική τους έρευνα. Κρατήστε μόνο ότι στην Ουκρανία όχι μόνο μπορείς να έρθεις, αλλά είναι κι εύκολο. Όχι “απευθείας πτήση από Θεσσαλονίκη” εύκολο, αλλά λαμβάνοντας υπόψη τον παρατεταμένο πόλεμο και τα εμπόδια που βάζει στις μετακινήσεις, ναι, (σχετικά) εύκολο.
Δέκα μέρες τώρα, έχω παρατηρήσει τρεις σημαντικές διαφορές σε σύγκριση με το πώς βρήκα το Λβιβ (και το Μουκάτσεβο, και το Ούζχοροντ) τις δύο βδομάδες που πέρασα εδώ τέλη Δεκεμβρίου – αρχές Ιανουαρίου. Έχω χρόνο να τις παραθέσω/αναλύσω. Απόψε θέλω κυρίως να ποστάρω ένα πρώτο κείμενο, επειδή αισθάνθηκα ότι αν δεν το έκανα ούτε απόψε, δεν θα το έκανα καμία από τις επόμενες 80 μέρες.