gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.789
Κεφάλαιο 13. Ζάγκρεμπ ΙV. Απογευματινή βόλτα στη Λίμνη Γιάρουν και νυχτερινή εξόρμηση.
Αφού είχαμε ολοκληρώσει την περιήγηση στο κέντρο της πόλης, τόσο στην κάτω πόλη του Ζάγκρεμπ (Donji grad), όσο και στην παλιά άνω πόλη (Gornji grad), αποφασίσαμε να κατευθυνθούμε προς το αυτοκίνητο, ώστε να πάμε σε μία από τις θέσεις έξω από την πόλη. Οι πιθανές επιλογές που εξετάσαμε ήταν τρεις:
Η πρώτη επιλογή ήταν το Park Maksimir. Το πάρκο Maksimir, είναι μια γαλήνια περιοχή δάσους, έκτασης 18 εκταρίων. Άνοιξε για το κοινό το έτος 1794 και είναι αξιοσημείωτο, ότι είναι ο πρώτος δημόσιος χώρος περιπάτου στη νοτιοανατολική Ευρώπη. Η αρχιτεκτονική του πάρκου ακολουθεί την τεχνοτροπία των αγγλικών κήπων με δρομάκια, γρασίδι και τεχνητές λίμνες.
Η δεύτερη επιλογή ήταν το Κοιμητήριο Mirogoj. Το κοιμητήριο Μίρογκοτζ θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα στην πρωτεύουσα της Κροατίας. Πρόκειται για ένα ανοιχτό μουσείο γλυπτών έργων τέχνης, καθώς πολλοί τάφοι είναι στολισμένοι με γλυπτά διάσημων καλλιτεχνών, τα τμήματα του κοιμητηρίου χωρίζονται από τοίχους γεμάτους κισσούς και αίθρια με κολώνες που δημιουργούν διαδρόμους. Υπάρχουν τμήματα χριστιανικών, μουσουλμανικών, εβραϊκών και τάφων άλλων θρησκειών αλλά υπάρχει και τμήμα για άθεους. Στην Κροατία την 1η Νοεμβρίου γιορτάζεται η Ημέρα των Νεκρών. Την ημέρα αυτή, αλλά και κάποιες ημέρες πριν και μετά, το πλήθος των αναμμένων κεριών δημιουργούν, κάθε χρόνο, μία εξαιρετικά όμορφη εικόνα, αν και εξαιτίας της γιορτής ο κόσμος είναι πάρα πολύς, με αποτέλεσμα να μην είναι πολύ ήσυχα στο κοιμητήριο. Αυτό βέβαια δεν είχε σημασία την εποχή εκείνη, αφού ήταν καλοκαίρι.
(με υλικό από taxidologio.gr)
Η τρίτη επιλογή ήταν η Λίμνη Γιάρουν. Η λίμνη Γιάρουν βρίσκεται στο νοτιοδυτικό τμήμα της πόλης του Ζάγκρεμπ και δημιουργείται από τον ποταμό Sava. Πρόκειται για ένα φυσικό αξιοθέατο που όμως έχει αξιοποιηθεί πλήρως, καθώς έχουν δημιουργηθεί υποδομές για κολύμβηση, σκι και κωπηλασία στο νερό, αλλά και ποδηλασία, τρέξιμο και σκέιτμπορντ. Υπάρχουν πολλές μικρές παραλίες σε όλη τη λίμνη και πολλά μπαρ, εστιατόρια και καφετέριες. Στην περιοχή των πάρκων της λίμνης πραγματοποιούνται πάρτι και εκδηλώσεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού
Από τις τρεις παραπάνω επιλογές, για βόλτα έξω από το κέντρο της πόλης, αποφασίσαμε ομόφωνα την τρίτη επιλογή. Άλλωστε και ο κόσμος που είχε κατ' ανάγκη μείνει στο Ζάγκρεμπ, εκείνο το ζεστό Σάββατο, προς εκεί θα κατευθύνονταν.
Έτσι βγήκαμε από την οινοθήκη, ακολουθήσαμε την οδό Ilica,
παρατηρώντας και τους παράδρομους,
περάσαμε από την Trg Bana Jelačića,
φτάσαμε στο parking, παραλάβαμε το αυτοκίνητο και κατευθυνθήκαμε προς τον προορισμό, τον οποίο πριν από λίγο είχαμε αποφασίσει. Προς τη λίμνη Γιάρουν.
Όπως προαναφέρθηκε η Λίμνη Γιάρουν βρίσκεται στο νοτιοδυτικό τμήμα της πόλης του Ζάγκρεμπ, είναι τεχνητή λίμνη και δημιουργήθηκε με εκτροπή του ποταμού Sava.
Στην τεχνητή λίμνη, στις νησίδες της και στον περιβάλλοντα αυτής χώρο, αναπτύσσονται πάρα πολλές δράσεις, όπως κολύμβηση, ηλιοθεραπεία, κωπηλασία, κανό, τζόκινγκ, ποδηλασία, τένις, γκολφ (στο απέναντι, από τον ποταμό Sava, πάρκο) καθώς και πολλές άλλες αθλητικές δραστηριότητες.
Ο χώρος ήταν αρκετά πιο δροσερός από το κέντρο της πόλης, γι αυτό και πολλοί κάτοικοι από τους εναπομείναντες στο Ζάγκρεμπ είχαν κατευθυνθεί στο χώρο της λίμνης Γιάρουν.
Αφού κάναμε βόλτες περάσαμε τη γέφυρα σύνδεσης με τα νησάκια
και περπατήσαμε στα νησάκια της λίμνης.
Υπήρχαν και αρκετά μπαρ και στα νησάκια και περιμετρικά της λίμνης, σε ένα από τα οποία καθίσαμε και απολαύσαμε βαρελίσια μπίρα Ožujsko,
παρατηρώντας τις δραστηριότητες των πολιτών του Ζάγκρεμπ στη λίμνη Γιάρουν.
Κάποια στιγμή, έπρεπε να φύγουμε, γιατί είμαστε καλεσμένοι για φαγητό. Επιστρέψαμε στο parking, παραλάβαμε το αυτοκίνητο
και κάνοντας τον περιμετρικό δρόμο της λίμνης, παρατηρήσαμε ότι είχαν τοποθετήσει πινακίδες με γνωστούς Κροάτες αθλητές όλων των σπορ, με τις εθνικές τους ομάδες και πάνω απ' όλα του Ντράζεν Πέτροβιτς. Παρακάτω πινακίδες-αφίσες, δύο παλιών μας γνώριμων. Του Στόγιαν Βράνκοβιτς και του Ντίνο Ράτζα.
Αυτό μας έδωσε έμπνευση και περάσαμε από το μουσείο Ντράζεν Πέτροβιτς, το οποίο λόγω ώρας και πιθανώς καλοκαιρινού Σαββατιάτικου απογεύματος, ήταν κλειστό.
Προχωρήσαμε βόρεια, προς το σπίτι όπου μας είχαν καλέσει για φαγητό.
Όταν σταματήσαμε στο supermarket για να κάνουμε λίγα αναγκαία ψώνια και να προμηθευτούμε τις απαραίτητες μπίρες, μας έκανε εντύπωση ότι η τιμή της μπίρας είχε πολύ μικρή διαφορά στο μπαρ, σε σχέση με το supermarket. Για παράδειγμα το μισό λίτρο μπίρας Ožujsko, σε όλα τα μπαρ του Ζάγκρεμπ, κόστιζε 15 κούνες (κροάτικες), στη λίμνη Γιάρουν κόστιζε 20 κούνες, ενώ στις δαλματικές ακτές (όπως είχαμε διαπιστώσει και όπως θα διαπιστώναμε τις επόμενες ημέρες) κόστιζε από 20 έως 30 κούνες.
Αφού πήραμε και τα κατάλληλα ποτά, ως δώρο, για τους πολύ φιλόξενους ανθρώπους, οι οποίοι μας έκαναν πάλι το τραπέζι, αφήσαμε τις μπίρες και τα τυριά στο διαμέρισμα μας και πήγαμε προς το σπίτι, στο οποίο μας είχαν καλέσει για φαγητό.
Φάγαμε υπέροχα και ρωτήσαμε για το ταξίδι στην Ίστρια, το οποίο προγραμματίζαμε για την μεθεπόμενη ημέρα Δευτέρα, προκειμένου να αποφύγουμε την κίνηση του Σαββατοκύριακου. Μας εξήγησαν, ότι το πρόγραμμα που είχαμε στο μυαλό μας, ήταν μαξιμαλιστικό και ότι το ρεαλιστικό πρόγραμμα ήταν να φτάσουμε έως την Οπάτια. Όταν ολοκληρώσαμε το φαγητό, πήραμε το αυτοκίνητο, φτάσαμε στο κέντρο της πόλης και ήπιαμε τα ποτά μας σε μπαρ της Tkalčićeva ulica.
Αφού είχαμε ολοκληρώσει την περιήγηση στο κέντρο της πόλης, τόσο στην κάτω πόλη του Ζάγκρεμπ (Donji grad), όσο και στην παλιά άνω πόλη (Gornji grad), αποφασίσαμε να κατευθυνθούμε προς το αυτοκίνητο, ώστε να πάμε σε μία από τις θέσεις έξω από την πόλη. Οι πιθανές επιλογές που εξετάσαμε ήταν τρεις:
Η πρώτη επιλογή ήταν το Park Maksimir. Το πάρκο Maksimir, είναι μια γαλήνια περιοχή δάσους, έκτασης 18 εκταρίων. Άνοιξε για το κοινό το έτος 1794 και είναι αξιοσημείωτο, ότι είναι ο πρώτος δημόσιος χώρος περιπάτου στη νοτιοανατολική Ευρώπη. Η αρχιτεκτονική του πάρκου ακολουθεί την τεχνοτροπία των αγγλικών κήπων με δρομάκια, γρασίδι και τεχνητές λίμνες.
Η δεύτερη επιλογή ήταν το Κοιμητήριο Mirogoj. Το κοιμητήριο Μίρογκοτζ θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα στην πρωτεύουσα της Κροατίας. Πρόκειται για ένα ανοιχτό μουσείο γλυπτών έργων τέχνης, καθώς πολλοί τάφοι είναι στολισμένοι με γλυπτά διάσημων καλλιτεχνών, τα τμήματα του κοιμητηρίου χωρίζονται από τοίχους γεμάτους κισσούς και αίθρια με κολώνες που δημιουργούν διαδρόμους. Υπάρχουν τμήματα χριστιανικών, μουσουλμανικών, εβραϊκών και τάφων άλλων θρησκειών αλλά υπάρχει και τμήμα για άθεους. Στην Κροατία την 1η Νοεμβρίου γιορτάζεται η Ημέρα των Νεκρών. Την ημέρα αυτή, αλλά και κάποιες ημέρες πριν και μετά, το πλήθος των αναμμένων κεριών δημιουργούν, κάθε χρόνο, μία εξαιρετικά όμορφη εικόνα, αν και εξαιτίας της γιορτής ο κόσμος είναι πάρα πολύς, με αποτέλεσμα να μην είναι πολύ ήσυχα στο κοιμητήριο. Αυτό βέβαια δεν είχε σημασία την εποχή εκείνη, αφού ήταν καλοκαίρι.
(με υλικό από taxidologio.gr)
Η τρίτη επιλογή ήταν η Λίμνη Γιάρουν. Η λίμνη Γιάρουν βρίσκεται στο νοτιοδυτικό τμήμα της πόλης του Ζάγκρεμπ και δημιουργείται από τον ποταμό Sava. Πρόκειται για ένα φυσικό αξιοθέατο που όμως έχει αξιοποιηθεί πλήρως, καθώς έχουν δημιουργηθεί υποδομές για κολύμβηση, σκι και κωπηλασία στο νερό, αλλά και ποδηλασία, τρέξιμο και σκέιτμπορντ. Υπάρχουν πολλές μικρές παραλίες σε όλη τη λίμνη και πολλά μπαρ, εστιατόρια και καφετέριες. Στην περιοχή των πάρκων της λίμνης πραγματοποιούνται πάρτι και εκδηλώσεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού
Από τις τρεις παραπάνω επιλογές, για βόλτα έξω από το κέντρο της πόλης, αποφασίσαμε ομόφωνα την τρίτη επιλογή. Άλλωστε και ο κόσμος που είχε κατ' ανάγκη μείνει στο Ζάγκρεμπ, εκείνο το ζεστό Σάββατο, προς εκεί θα κατευθύνονταν.
Έτσι βγήκαμε από την οινοθήκη, ακολουθήσαμε την οδό Ilica,
παρατηρώντας και τους παράδρομους,
περάσαμε από την Trg Bana Jelačića,
φτάσαμε στο parking, παραλάβαμε το αυτοκίνητο και κατευθυνθήκαμε προς τον προορισμό, τον οποίο πριν από λίγο είχαμε αποφασίσει. Προς τη λίμνη Γιάρουν.
Όπως προαναφέρθηκε η Λίμνη Γιάρουν βρίσκεται στο νοτιοδυτικό τμήμα της πόλης του Ζάγκρεμπ, είναι τεχνητή λίμνη και δημιουργήθηκε με εκτροπή του ποταμού Sava.
Στην τεχνητή λίμνη, στις νησίδες της και στον περιβάλλοντα αυτής χώρο, αναπτύσσονται πάρα πολλές δράσεις, όπως κολύμβηση, ηλιοθεραπεία, κωπηλασία, κανό, τζόκινγκ, ποδηλασία, τένις, γκολφ (στο απέναντι, από τον ποταμό Sava, πάρκο) καθώς και πολλές άλλες αθλητικές δραστηριότητες.
Ο χώρος ήταν αρκετά πιο δροσερός από το κέντρο της πόλης, γι αυτό και πολλοί κάτοικοι από τους εναπομείναντες στο Ζάγκρεμπ είχαν κατευθυνθεί στο χώρο της λίμνης Γιάρουν.
Αφού κάναμε βόλτες περάσαμε τη γέφυρα σύνδεσης με τα νησάκια
και περπατήσαμε στα νησάκια της λίμνης.
Υπήρχαν και αρκετά μπαρ και στα νησάκια και περιμετρικά της λίμνης, σε ένα από τα οποία καθίσαμε και απολαύσαμε βαρελίσια μπίρα Ožujsko,
παρατηρώντας τις δραστηριότητες των πολιτών του Ζάγκρεμπ στη λίμνη Γιάρουν.
Κάποια στιγμή, έπρεπε να φύγουμε, γιατί είμαστε καλεσμένοι για φαγητό. Επιστρέψαμε στο parking, παραλάβαμε το αυτοκίνητο
και κάνοντας τον περιμετρικό δρόμο της λίμνης, παρατηρήσαμε ότι είχαν τοποθετήσει πινακίδες με γνωστούς Κροάτες αθλητές όλων των σπορ, με τις εθνικές τους ομάδες και πάνω απ' όλα του Ντράζεν Πέτροβιτς. Παρακάτω πινακίδες-αφίσες, δύο παλιών μας γνώριμων. Του Στόγιαν Βράνκοβιτς και του Ντίνο Ράτζα.
Αυτό μας έδωσε έμπνευση και περάσαμε από το μουσείο Ντράζεν Πέτροβιτς, το οποίο λόγω ώρας και πιθανώς καλοκαιρινού Σαββατιάτικου απογεύματος, ήταν κλειστό.
Προχωρήσαμε βόρεια, προς το σπίτι όπου μας είχαν καλέσει για φαγητό.
Όταν σταματήσαμε στο supermarket για να κάνουμε λίγα αναγκαία ψώνια και να προμηθευτούμε τις απαραίτητες μπίρες, μας έκανε εντύπωση ότι η τιμή της μπίρας είχε πολύ μικρή διαφορά στο μπαρ, σε σχέση με το supermarket. Για παράδειγμα το μισό λίτρο μπίρας Ožujsko, σε όλα τα μπαρ του Ζάγκρεμπ, κόστιζε 15 κούνες (κροάτικες), στη λίμνη Γιάρουν κόστιζε 20 κούνες, ενώ στις δαλματικές ακτές (όπως είχαμε διαπιστώσει και όπως θα διαπιστώναμε τις επόμενες ημέρες) κόστιζε από 20 έως 30 κούνες.
Αφού πήραμε και τα κατάλληλα ποτά, ως δώρο, για τους πολύ φιλόξενους ανθρώπους, οι οποίοι μας έκαναν πάλι το τραπέζι, αφήσαμε τις μπίρες και τα τυριά στο διαμέρισμα μας και πήγαμε προς το σπίτι, στο οποίο μας είχαν καλέσει για φαγητό.
Φάγαμε υπέροχα και ρωτήσαμε για το ταξίδι στην Ίστρια, το οποίο προγραμματίζαμε για την μεθεπόμενη ημέρα Δευτέρα, προκειμένου να αποφύγουμε την κίνηση του Σαββατοκύριακου. Μας εξήγησαν, ότι το πρόγραμμα που είχαμε στο μυαλό μας, ήταν μαξιμαλιστικό και ότι το ρεαλιστικό πρόγραμμα ήταν να φτάσουμε έως την Οπάτια. Όταν ολοκληρώσαμε το φαγητό, πήραμε το αυτοκίνητο, φτάσαμε στο κέντρο της πόλης και ήπιαμε τα ποτά μας σε μπαρ της Tkalčićeva ulica.
Last edited by a moderator: