chrisbd
Member
- Μηνύματα
- 2.895
- Likes
- 18.635
Σχέδιο για την εκμετάλλευσή του από ιδιώτες μέσα από μικτά επιχειρηματικά σχήματα συναντά στην... απογείωσή του το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου. Ο αερολιμένας της Κεντρικής Ελλάδας, με σταθερά την τελευταία τριετία βήματα ανάπτυξης, είναι μεταξύ των 34 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας τα οποία σύμφωνα με σχέδιο νόμου προβλέπεται να μανατζάρουν ιδιώτες.
Οι συμβάσεις διαχείρισης των αερολιμένων με τους στρατηγικούς επενδυτές πρόκειται, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, να υπογραφούν για ομάδες αεροδρομίων. Κίνηση η οποία στοχεύει στην είσοδο ιδιωτών και σε όσα παρουσιάζουν περιορισμένο εμπορικό ενδιαφέρον.
Η Νέα Αγχίαλος, με βάση τα πρώτα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, φέρεται να εντάσσεται στο «πακέτο» μαζί με την Ικαρία και επικεφαλής το αεροδρόμιο των Χανίων.
Επιχειρηματικοί κύκλοι του τουριστικού κλάδου αλλά και κύκλοι της τοπικής αυτοδιοίκησης –ιδίως της νομαρχιακής που πήρε επ’ ώμου την τελευταία τετραετία την υπόθεση της ανάπτυξης του αεροδρομίου, κερδίζοντας ένα μεγάλο στοίχημα- σπεύδουν να ξεκαθαρίσουν ότι δεν θα επιτρέψουν το αεροδρόμιο της Κεντρικής Ελλάδας να αποτελέσει την «ουρά» σε οποιαδήποτε επιχειρηματικά σχέδια.
Συμφωνώντας με τη νέα αναπτυξιακή ώθηση που μπορεί να προσδώσει η εμπλοκή της επιχειρηματικής κοινότητας, διευκρινίζουν ότι τυχόν βιαστικός και μη βασιζόμενος σε πραγματικά στοιχεία προγραμματισμός μπορεί να τινάξει στον «αέρα» τα πρώτα και σημαντικά βήματα του αεροδρομίου της Κεντρικής Ελλάδας.
«Το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου είναι ο δυνατός πόλος. Ένας περιφερειακός αερολιμένας δυναμικός και εξελισσόμενος», δήλωσε στον «Τ» ο νομάρχης Μαγνησίας Απ. Παπατόλιας, κληθείς να σχολιάσει τα πρώτα σενάρια για την ανάπτυξη και εκμετάλλευση των περιφερειακών αεροδρομίων μέσω συμβάσεων με τον ιδιωτικό τομέα.
Το τοπικό αεροδρόμιο, σύμφωνα με εκτιμήσεις όσων παρακολουθούν στενά τα τελευταία χρόνια την πορεία του, μπορεί να αποτελέσει τη μεγάλη έκπληξη συγκριτικά με τα υπόλοιπα περιφερειακά της χώρας.
Σύμφωνα με τον νομάρχη, «η ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων και η συμβολή τους στην τόνωση της τοπικής και περιφερειακής οικονομίας μπορεί να γίνει με την εμπλοκή της επιχειρηματικής κοινότητας και ιδίως των επιχειρηματιών που ασχολούνται με τον τουρισμό και τις συνοδευτικές υπηρεσίες».
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, πρόσθεσε, κινούνται σε θετική κατεύθυνση, «υπό την προϋπόθεση η όποια επιχειρηματική δραστηριότητα να αναπτυχθεί στο πλαίσιο ενός γενικότερου στρατηγικού σχεδιασμού, ο οποίος θα εκπορεύεται από το περιφερειακό συμβούλιο, το στρατηγείο της βιώσιμης ανάπτυξης».
Σχετικά με την κατηγοριοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων ο κ. Παπατόλιας εξέφρασε την άποψη ότι δεν θα επηρεάσει το επιχειρηματικό ενδιαφέρον, αρκεί ο προσανατολισμός των επενδυτών να γίνει σωστά.
Την εμπλοκή ιδιωτών με θετικό «μάτι» βλέπει η αντινομάρχης Μεταφορών και Υποδομών Εύη Αδαμάκη, η οποία –πέρα από τις αρμοδιότητες- προχώρησε τα προηγούμενα χρόνια σε μια σειρά από επαφών με στελέχη αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, φτάνοντας τις διαπραγματεύσεις σε θετικό για το αεροδρόμιο σημείο.
Η κ. Αδαμάκη πρόσφατα εξηγούσε ότι το σχέδιο ανάπτυξης του αεροδρομίου βασίστηκε στην εμπειρία που αποκόμισε επισκεπτόμενη ευρωπαϊκά αεροδρόμια, τα οποία στο σύνολό τους αποτελούν Ανώνυμες Εταιρίες, τα διοικητικά συμβούλια των οποίων έχουν άλλες δυνατότητες να κινηθούν, με τη δημιουργία επενδύσεων και την παροχή κινήτρων.
«Είναι ένας δυναμικά αναπτυσσόμενος αερολιμένας και κατά αυτό τον τρόπο πρέπει να αντιμετωπιστεί», δήλωσε η αντινομάρχης.
Δυνατό χαρτί
Μια σειρά από δεδομένα όμως θεωρείται επιτακτικό να ληφθούν υπόψη πριν την οριστικοποίηση των ομάδων και των αεροδρομίων-επικεφαλής. Το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου μπορεί να αποτελέσει το δυνατό χαρτί για υποψήφιους επενδυτές.
Πρόκειται για το μοναδικό αεροδρόμιο της Κεντρικής Ελλάδας, με κομβική γεωγραφική θέση. Μετρά την τελευταία τριετία αριθμούς επιβατών στα ύψη και τα δρομολόγια αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο.
Ο τοπικός αερολιμένας που μέχρι πρότινος εξυπηρετούσε μόνο πτήσεις τσάρτερ, θα εξυπηρετεί τη νέα σζόν –θα είναι πλέον επτάμηνης διάρκειας αντί πεντάμηνης φέτος- 20 πτήσεις εβδομαδιαίως.
Υπολογίζεται ότι στη διάρκεια του 2011 θα διακινηθούν 170.000 επιβάτες, εκ των οποίων οι 85.000 θα είναι αφίξεις. Το αεροδρόμιο συμπεριλαμβάνεται μόλις μεταξύ των τριών στη χώρα –μαζί με τη Ρόδο και την Κω- που έχουν συγκεντρώσει το ενδιαφέρον της νούμερο ένα χαμηλού κόστους αεροπορικής εταιρείας στην Ευρώπη, της Ryanair.
Το ενδιαφέρον που εκδηλώνουν η μία μετά την άλλη αεροπορικές εταιρίες για σταθερές πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο δείχνουν ότι οι δυνατότητες και οι προοπτικές του είναι τεράστιες, με δεδομένο ότι πρόκειται μόνο για την αρχή.
Την ίδια ώρα, ενώ οι πόρτες για την Ευρώπη ανοίγουν διαδοχικά, προς το παρόν δεν υπάρχουν συζητήσεις για πτήσεις εσωτερικού, κάτι που διαφοροποιεί σημαντικά το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου από τα υπόλοιπα περιφερειακά.
Η προσέλκυση αεροπορικών εταιριών, εκτός από τα οφέλη για τον τουρισμό της Κεντρικής Ελλάδας, αποτέλεσε το κίνητρο για την ολοκλήρωση των νέων και υπερσύγχρονων εγκαταστάσεών τους. Ο καινούργιος αεροσταθμός που παραδόθηκε σε χρήση τον περασμένο Οκτώβριο αποτελεί κτήριο-κόσμημα και παρέχει όλες τις προϋποθέσεις για την υποδοχή δεκάδων χιλιάδων επιβατών ετησίως.
Σε όλη την Ευρώπη...
Το 2007 το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου διακινούσε μόλις 12.500 επιβάτες ετησίως με πτήσεις τσάρτερ. Τρία χρόνια αργότερα, το σκηνικό δεν θυμίζει σε τίποτε το πρόσφατο παρελθόν.
Η αρχή έγινε με την Air Berlin, συνδέοντας το Βόλο με τη Νυρεμβέργη και μέσω αυτής με άλλες τέσσερις γερμανικές πόλεις: Αμβούργο, Βερολίνο, Βιέννη, Ντίσελντορφ και επεκτείνοντας τις γραμμές με απευθείας δρομολόγια Ντίσελντορφ-Βόλος και Ντίσελντορφ-Σκιάθος και Λονδίνο.
Ακολούθησε η Ryanair, η οποία δεν έχει κρύψει το ενδιαφέρον της να χρησιμοποιήσει το Βόλο ως αεροδρόμιο-βάση της στην Ελλάδα σε δύο χρόνια, ξεκίνησε τις τακτικές πτήσεις με Μιλάνο και Φρανκφούρτη και μέσω των δύο πόλεων-κόμβων με 150 προορισμούς.
Οι πληρότητες έφτασαν στο εντυπωσιακό ποσοστό του 85% και από το τέλος Μαρτίου 2011 στο ταμπλό αναχωρήσεων της Ryanair προστίθεται η Ρώμη (Ciampino) και οι Βρυξέλλες (Charleroi).
Η κίνηση της Ryanair και της Air Berlin αποτέλεσαν «γερό χαρτί» στις διαπραγματεύσεις με άλλες αεροπορικές εταιρίες.
Έτσι, από τον επόμενο μήνα (13 Δεκεμβρίου) η Νέα Αγχίαλος συνδέεται με τα Τίρανα με πτήσεις της αλβανικής αεροπορικής εταιρείας Belle Air τρεις φορές την εβδομάδα και από τον ερχόμενο Απρίλιο με το Άμστερνταμ με τη Transavia.
Μόλις προ ημερών συμφωνία έκλεισε με μία ακόμη χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία. Η Air Lauda συμπεριλαμβάνει το Βόλο στα πλάνα της από 21 Μαΐου 2011 με προορισμό τη Βιέννη.
Σε καλό δρόμο βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις με στελέχη της αεροπορικής εταιρίας JET2 για σύνδεση του Βόλου με το Λονδίνο, αλλά και με την εταιρεία XLFrance για σύνδεση του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου με το Charles de Gaulle του Παρισιού.
Το ενδεχόμενο να ξεκινήσει πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου εξετάζει και η Easyjet, ενώ ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει η German Wings για πτήσεις από τη Γερμανία.
Τι προβλέπει το σχέδιο νόμου για τα 34 αεροδρόμια
Το σχέδιο νόμου για την εκμετάλλευση των 34 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας προβλέπει την ομαδοποίησή τους με βάση τη γεωγραφική τους θέση, όπως νησιά με μεγάλη τουριστική κίνηση ή παραμεθόριες περιοχές, όπως Αλεξανδρούπολη και Ιωάννινα.
Επικεφαλής των ομάδων που θα δημιουργηθούν αναμένεται να οριστούν τα αεροδρόμια με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση.
Στόχος είναι η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού των αεροδρομίων της χώρας και η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών που αδυνατούσαν τόσα χρόνια να χρηματοδοτήσουν τα δημόσια ταμεία.
Σύμφωνα με το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης που προωθείται, το κράτος θα παραχωρήσει για μια μεγάλη περίοδο συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία του (ή δικαιώματα) έναντι επενδύσεων που θα δεσμευτούν να κάνουν οι ιδιώτες για να αξιοποιήσουν τα εν λόγω περιουσιακά στοιχεία.
Οι ιδιώτες θα έχουν μεν την εκμετάλλευση των περιουσιακών στοιχείων των αεροδρομίων, αλλά στις εταιρείες που θα συσταθούν την προεδρία και το πλειοψηφικό πακέτο θα έχει το δημόσιο, ενώ στους ιδιώτες θα περάσει το μάνατζμεντ και ένα μειοψηφικό πακέτο.
Δυνατό χαρτί το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου > ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ - ΠΑΝΘΕΣΣΑΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ (PANTHESSALIAN NEWSPAPER)
Οι συμβάσεις διαχείρισης των αερολιμένων με τους στρατηγικούς επενδυτές πρόκειται, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, να υπογραφούν για ομάδες αεροδρομίων. Κίνηση η οποία στοχεύει στην είσοδο ιδιωτών και σε όσα παρουσιάζουν περιορισμένο εμπορικό ενδιαφέρον.
Η Νέα Αγχίαλος, με βάση τα πρώτα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, φέρεται να εντάσσεται στο «πακέτο» μαζί με την Ικαρία και επικεφαλής το αεροδρόμιο των Χανίων.
Επιχειρηματικοί κύκλοι του τουριστικού κλάδου αλλά και κύκλοι της τοπικής αυτοδιοίκησης –ιδίως της νομαρχιακής που πήρε επ’ ώμου την τελευταία τετραετία την υπόθεση της ανάπτυξης του αεροδρομίου, κερδίζοντας ένα μεγάλο στοίχημα- σπεύδουν να ξεκαθαρίσουν ότι δεν θα επιτρέψουν το αεροδρόμιο της Κεντρικής Ελλάδας να αποτελέσει την «ουρά» σε οποιαδήποτε επιχειρηματικά σχέδια.
Συμφωνώντας με τη νέα αναπτυξιακή ώθηση που μπορεί να προσδώσει η εμπλοκή της επιχειρηματικής κοινότητας, διευκρινίζουν ότι τυχόν βιαστικός και μη βασιζόμενος σε πραγματικά στοιχεία προγραμματισμός μπορεί να τινάξει στον «αέρα» τα πρώτα και σημαντικά βήματα του αεροδρομίου της Κεντρικής Ελλάδας.
«Το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου είναι ο δυνατός πόλος. Ένας περιφερειακός αερολιμένας δυναμικός και εξελισσόμενος», δήλωσε στον «Τ» ο νομάρχης Μαγνησίας Απ. Παπατόλιας, κληθείς να σχολιάσει τα πρώτα σενάρια για την ανάπτυξη και εκμετάλλευση των περιφερειακών αεροδρομίων μέσω συμβάσεων με τον ιδιωτικό τομέα.
Το τοπικό αεροδρόμιο, σύμφωνα με εκτιμήσεις όσων παρακολουθούν στενά τα τελευταία χρόνια την πορεία του, μπορεί να αποτελέσει τη μεγάλη έκπληξη συγκριτικά με τα υπόλοιπα περιφερειακά της χώρας.
Σύμφωνα με τον νομάρχη, «η ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων και η συμβολή τους στην τόνωση της τοπικής και περιφερειακής οικονομίας μπορεί να γίνει με την εμπλοκή της επιχειρηματικής κοινότητας και ιδίως των επιχειρηματιών που ασχολούνται με τον τουρισμό και τις συνοδευτικές υπηρεσίες».
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, πρόσθεσε, κινούνται σε θετική κατεύθυνση, «υπό την προϋπόθεση η όποια επιχειρηματική δραστηριότητα να αναπτυχθεί στο πλαίσιο ενός γενικότερου στρατηγικού σχεδιασμού, ο οποίος θα εκπορεύεται από το περιφερειακό συμβούλιο, το στρατηγείο της βιώσιμης ανάπτυξης».
Σχετικά με την κατηγοριοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων ο κ. Παπατόλιας εξέφρασε την άποψη ότι δεν θα επηρεάσει το επιχειρηματικό ενδιαφέρον, αρκεί ο προσανατολισμός των επενδυτών να γίνει σωστά.
Την εμπλοκή ιδιωτών με θετικό «μάτι» βλέπει η αντινομάρχης Μεταφορών και Υποδομών Εύη Αδαμάκη, η οποία –πέρα από τις αρμοδιότητες- προχώρησε τα προηγούμενα χρόνια σε μια σειρά από επαφών με στελέχη αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, φτάνοντας τις διαπραγματεύσεις σε θετικό για το αεροδρόμιο σημείο.
Η κ. Αδαμάκη πρόσφατα εξηγούσε ότι το σχέδιο ανάπτυξης του αεροδρομίου βασίστηκε στην εμπειρία που αποκόμισε επισκεπτόμενη ευρωπαϊκά αεροδρόμια, τα οποία στο σύνολό τους αποτελούν Ανώνυμες Εταιρίες, τα διοικητικά συμβούλια των οποίων έχουν άλλες δυνατότητες να κινηθούν, με τη δημιουργία επενδύσεων και την παροχή κινήτρων.
«Είναι ένας δυναμικά αναπτυσσόμενος αερολιμένας και κατά αυτό τον τρόπο πρέπει να αντιμετωπιστεί», δήλωσε η αντινομάρχης.
Δυνατό χαρτί
Μια σειρά από δεδομένα όμως θεωρείται επιτακτικό να ληφθούν υπόψη πριν την οριστικοποίηση των ομάδων και των αεροδρομίων-επικεφαλής. Το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου μπορεί να αποτελέσει το δυνατό χαρτί για υποψήφιους επενδυτές.
Πρόκειται για το μοναδικό αεροδρόμιο της Κεντρικής Ελλάδας, με κομβική γεωγραφική θέση. Μετρά την τελευταία τριετία αριθμούς επιβατών στα ύψη και τα δρομολόγια αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο.
Ο τοπικός αερολιμένας που μέχρι πρότινος εξυπηρετούσε μόνο πτήσεις τσάρτερ, θα εξυπηρετεί τη νέα σζόν –θα είναι πλέον επτάμηνης διάρκειας αντί πεντάμηνης φέτος- 20 πτήσεις εβδομαδιαίως.
Υπολογίζεται ότι στη διάρκεια του 2011 θα διακινηθούν 170.000 επιβάτες, εκ των οποίων οι 85.000 θα είναι αφίξεις. Το αεροδρόμιο συμπεριλαμβάνεται μόλις μεταξύ των τριών στη χώρα –μαζί με τη Ρόδο και την Κω- που έχουν συγκεντρώσει το ενδιαφέρον της νούμερο ένα χαμηλού κόστους αεροπορικής εταιρείας στην Ευρώπη, της Ryanair.
Το ενδιαφέρον που εκδηλώνουν η μία μετά την άλλη αεροπορικές εταιρίες για σταθερές πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο δείχνουν ότι οι δυνατότητες και οι προοπτικές του είναι τεράστιες, με δεδομένο ότι πρόκειται μόνο για την αρχή.
Την ίδια ώρα, ενώ οι πόρτες για την Ευρώπη ανοίγουν διαδοχικά, προς το παρόν δεν υπάρχουν συζητήσεις για πτήσεις εσωτερικού, κάτι που διαφοροποιεί σημαντικά το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου από τα υπόλοιπα περιφερειακά.
Η προσέλκυση αεροπορικών εταιριών, εκτός από τα οφέλη για τον τουρισμό της Κεντρικής Ελλάδας, αποτέλεσε το κίνητρο για την ολοκλήρωση των νέων και υπερσύγχρονων εγκαταστάσεών τους. Ο καινούργιος αεροσταθμός που παραδόθηκε σε χρήση τον περασμένο Οκτώβριο αποτελεί κτήριο-κόσμημα και παρέχει όλες τις προϋποθέσεις για την υποδοχή δεκάδων χιλιάδων επιβατών ετησίως.
Σε όλη την Ευρώπη...
Το 2007 το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου διακινούσε μόλις 12.500 επιβάτες ετησίως με πτήσεις τσάρτερ. Τρία χρόνια αργότερα, το σκηνικό δεν θυμίζει σε τίποτε το πρόσφατο παρελθόν.
Η αρχή έγινε με την Air Berlin, συνδέοντας το Βόλο με τη Νυρεμβέργη και μέσω αυτής με άλλες τέσσερις γερμανικές πόλεις: Αμβούργο, Βερολίνο, Βιέννη, Ντίσελντορφ και επεκτείνοντας τις γραμμές με απευθείας δρομολόγια Ντίσελντορφ-Βόλος και Ντίσελντορφ-Σκιάθος και Λονδίνο.
Ακολούθησε η Ryanair, η οποία δεν έχει κρύψει το ενδιαφέρον της να χρησιμοποιήσει το Βόλο ως αεροδρόμιο-βάση της στην Ελλάδα σε δύο χρόνια, ξεκίνησε τις τακτικές πτήσεις με Μιλάνο και Φρανκφούρτη και μέσω των δύο πόλεων-κόμβων με 150 προορισμούς.
Οι πληρότητες έφτασαν στο εντυπωσιακό ποσοστό του 85% και από το τέλος Μαρτίου 2011 στο ταμπλό αναχωρήσεων της Ryanair προστίθεται η Ρώμη (Ciampino) και οι Βρυξέλλες (Charleroi).
Η κίνηση της Ryanair και της Air Berlin αποτέλεσαν «γερό χαρτί» στις διαπραγματεύσεις με άλλες αεροπορικές εταιρίες.
Έτσι, από τον επόμενο μήνα (13 Δεκεμβρίου) η Νέα Αγχίαλος συνδέεται με τα Τίρανα με πτήσεις της αλβανικής αεροπορικής εταιρείας Belle Air τρεις φορές την εβδομάδα και από τον ερχόμενο Απρίλιο με το Άμστερνταμ με τη Transavia.
Μόλις προ ημερών συμφωνία έκλεισε με μία ακόμη χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία. Η Air Lauda συμπεριλαμβάνει το Βόλο στα πλάνα της από 21 Μαΐου 2011 με προορισμό τη Βιέννη.
Σε καλό δρόμο βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις με στελέχη της αεροπορικής εταιρίας JET2 για σύνδεση του Βόλου με το Λονδίνο, αλλά και με την εταιρεία XLFrance για σύνδεση του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου με το Charles de Gaulle του Παρισιού.
Το ενδεχόμενο να ξεκινήσει πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου εξετάζει και η Easyjet, ενώ ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει η German Wings για πτήσεις από τη Γερμανία.
Τι προβλέπει το σχέδιο νόμου για τα 34 αεροδρόμια
Το σχέδιο νόμου για την εκμετάλλευση των 34 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας προβλέπει την ομαδοποίησή τους με βάση τη γεωγραφική τους θέση, όπως νησιά με μεγάλη τουριστική κίνηση ή παραμεθόριες περιοχές, όπως Αλεξανδρούπολη και Ιωάννινα.
Επικεφαλής των ομάδων που θα δημιουργηθούν αναμένεται να οριστούν τα αεροδρόμια με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση.
Στόχος είναι η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού των αεροδρομίων της χώρας και η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών που αδυνατούσαν τόσα χρόνια να χρηματοδοτήσουν τα δημόσια ταμεία.
Σύμφωνα με το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης που προωθείται, το κράτος θα παραχωρήσει για μια μεγάλη περίοδο συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία του (ή δικαιώματα) έναντι επενδύσεων που θα δεσμευτούν να κάνουν οι ιδιώτες για να αξιοποιήσουν τα εν λόγω περιουσιακά στοιχεία.
Οι ιδιώτες θα έχουν μεν την εκμετάλλευση των περιουσιακών στοιχείων των αεροδρομίων, αλλά στις εταιρείες που θα συσταθούν την προεδρία και το πλειοψηφικό πακέτο θα έχει το δημόσιο, ενώ στους ιδιώτες θα περάσει το μάνατζμεντ και ένα μειοψηφικό πακέτο.
Δυνατό χαρτί το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου > ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ - ΠΑΝΘΕΣΣΑΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ (PANTHESSALIAN NEWSPAPER)