• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Διαφημιστικά κόλπα

croce

Member
Μηνύματα
241
Likes
452
δικαιώματα ταξιδιωτών

Για τα οργανωμένα ταξίδια και διακοπές ισχύει το ΦΕΚ 225/11.9.1996, που και ελλιπές είναι και δεν εφαρμόζεται από τα πρακτορεία.
Ένα άρθρο π.χ που ποτέ δεν εφαρμόζεται ( άρθρο 4 &2 ), είναι η προθεσμία ειδοποίησης της μη πραγματοποίησης ταξιδιού, όταν απαιτείται ελάχιστη συμμετοχή.
Δείτε τη διαφορά παρουσίασης οργανωμένων ταξιδίων στην Κύπρο :
http://www.topkinisis.com/Holiday_Packages/ProgramPageview.php?main_page_Id=9098
http://www.topkinisis.com/Holiday_Packages/summer_2009.php
όλα είναι ξεκάθαρα.
Φυσικά οι τιμές του περιλαμβάνουν και τους αντίστοιχους φόρους.
 
Last edited by a moderator:

varsa

Member
Μηνύματα
1.291
Likes
128
Ταξίδι-Όνειρο
far away
Για τα οργανωμένα ταξίδια και διακοπές ισχύει το ΦΕΚ 225/11.9.1996, που και ελλιπές είναι και δεν εφαρμόζεται από τα πρακτορεία.
Ένα άρθρο π.χ που ποτέ δεν εφαρμόζεται ( άρθρο 4 &2 ), είναι η προθεσμία ειδοποίησης της μη πραγματοποίησης ταξιδιού, όταν απαιτείται ελάχιστη συμμετοχή.
Δείτε τη διαφορά παρουσίασης οργανωμένων ταξιδίων στην Κύπρο :
http://www.topkinisis.com/Holiday_Packages/ProgramPageview.php?main_page_Id=9098
http://www.topkinisis.com/Holiday_Packages/summer_2009.php
όλα είναι ξεκάθαρα.
Φυσικά οι τιμές του περιλαμβάνουν και τους αντίστοιχους φόρους.
..μας βαζουν τα γυαλια!!!!:(
 
Last edited by a moderator:

Sokratis

Member
Μηνύματα
1.414
Likes
1.056
Επόμενο Ταξίδι
Puerto Rafti
Κατα την ταπεινη μου γνωμη δεν φταινε τα πρακτορεια αλλα το οτι ζουμε σε μια χωρα χαμαιτυπειο (administrator, δεν γραφω ότι ζουμε σε ενα μπουρδελο για να μη μου διαγραψεις το μηνυμα - άλλωστε το μπουρδελο είναι πιό συνεπές απο το ελληνικο κρατος αφου δουλευει με συγκεκριμενους κανονες) όπου δεν υπαρχει καμια εποπτευουσα αρχη που να τιμωρει ή να απαγορευει την παραπλανητική διαφήμιση. Αφου δεν υπαρχει απο πουθενα ελεγχος και τιμωρια ο καθενας γραφει ότι του κατέβει και αρπαζει οποιον πελατη προλαβει να αρπαξει. Αν καποιος θελει να ειναι ειλικρινης εχει χασει το παιχνιδι. Ποιος θα του τηλεφωνησει οταν ολοι οι ανταγωνιστες του διαφημιζουν την πραματεια τους στη μιση τιμη?
 

ioanna.gkan

Member
Μηνύματα
459
Likes
65
Επόμενο Ταξίδι
Ευρώπη αλλά που,,,
Ταξίδι-Όνειρο
Παταγωνια
Πολλοί Καταναλωτές επιλέγουν τα "πακέτα διακοπών", που προσφέρουν τα γραφεία τουρισμού, για να πραγματοποιήσουν τις διακοπές τους. Θα πρέπει, συνεπώς, να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και ποιες δυνατότητες προστασίας τους παρέχει η νομοθεσία.
Οργανωμένο ταξίδι είναι κάθε ταξίδι, που προσφέρεται από τουριστικά γραφεία, που λειτουργούν, νόμιμα (δηλαδή με σήμα του Ε.Ο.Τ.), υπερβαίνει τις 24 ώρες ή περιλαμβάνει διανυκτέρευση και περιλαμβάνει δύο, τουλάχιστον, από τις ακόλουθες υπηρεσίες: μεταφορά, διαμονή ή/και κάποια άλλη υπηρεσία, η οποία δεν είναι συμπληρωματική της μεταφοράς και της διαμονής (π.χ. συμμετοχή σε επαγγελματική, πολιτιστική ή καλλιτεχνική συνάντηση ή εκδήλωση κ.λπ.). Το οργανωμένο ταξίδι μπορεί να πωλείται, με συνολική τιμολόγηση ή με χωριστή τιμολόγηση των επί μέρους υπηρεσιών, που το απαρτίζουν.
Το Προεδρικό Διάταγμα 339/96, που αφορά τις υποχρεώσεις των διοργανωτών και των πωλητών οργανωμένων ταξιδιών και περιηγήσεων και τα αντίστοιχα δικαιώματα των Καταναλωτών, εκδόθηκε σε εφαρμογή της Οδηγίας 90/314/ΕΟΚ "για τα οργανωμένα ταξίδια και τις οργανωμένες διακοπές και περιηγήσεις". Το Διάταγμα προβλέπει:

  1. Το οργανωμένο ταξίδι μπορεί να πωλείται, με συνολική τιμολόγηση ή με χωριστή τιμολόγηση των επί μέρους υπηρεσιών, που το απαρτίζουν.
  2. Η Σύμβαση είναι η συμφωνία, που συνδέει τον Καταναλωτή με το διοργανωτή ή και με τον πωλητή του οργανωμένου ταξιδιού. Η σύμβαση είναι γραπτή και ο διοργανωτής ή ο πωλητής είναι υποχρεωμένοι να υπογράψουν τη σύμβαση, με τον Καταναλωτή και να του παραδίδουν αντίγραφο.
  3. Ο Καταναλωτής είναι το πρόσωπο, που αγοράζει ή αναλαμβάνει να αγοράσει το οργανωμένο ταξίδι.
  4. Ο Διοργανωτής είναι το πρόσωπο, Φυσικό ή Νομικό, το οποίο κατ' επάγγελμα διοργανώνει οργανωμένα ταξίδια και τα πωλεί ή τα προσφέρει, προς πώληση, απ' ευθείας ή μέσω πωλητή.
  5. Ο Πωλητής είναι το πρόσωπο Φυσικό ή Νομικό που πωλεί ή προσφέρει προς πώληση το οργανωμένο ταξίδι που έχει προγραμματίσει ο διοργανωτής.
Η νομοθεσία, για τα οργανωμένα ταξίδια, προβλέπει την υποχρέωση του διοργανωτή ή πωλητή του ταξιδιού να κοινοποιεί στον Καταναλωτή την περιγραφή του καθώς και την τιμή του, πριν από τη σύναψη της σύμβασης, χωρίς να περιλαμβάνει απατηλές ενδείξεις. Ο διοργανωτής δεν υποχρεώνεται να διαθέτει διαφημιστικά φυλλάδια, για την ενημέρωση των Καταναλωτών, όταν, όμως, το κάνει θα πρέπει να αναφέρει, με σαφή τρόπο, την τιμή και πληροφορίες για τον προορισμό, τα μέσα μεταφοράς (χαρακτηριστικά και κατηγορίες), τον τύπο του καταλύματος (ανέσεις και χαρακτηριστικά), τα παρεχόμενα γεύματα, το δρομολόγιο, πληροφορίες, σχετικά με τα διαβατήρια κ.λπ., την προκαταβολή και, στην περίπτωση, που η πραγματοποίηση του οργανωμένου ταξιδιού απαιτεί ένα ελάχιστο αριθμό ατόμων, την προθεσμία, για την ειδοποίηση του Καταναλωτή, αν ματαιωθεί το ταξίδι.
Στον Καταναλωτή, πρέπει να παρέχονται, πριν από τη σύναψη της σύμβασης, γραπτώς ή με άλλη μορφή, γενικές πληροφορίες, σχετικά με τους όρους, που ισχύουν, όσον αφορά τα διαβατήρια, τις θεωρήσεις, τον απαιτούμενο για την έκδοσή τους χρόνο καθώς και τυχόν υγειονομικές διατυπώσεις. Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον Καταναλωτή, εγκαίρως, πληροφορίες σχετικά με τα ωράρια, τις ενδιάμεσες στάσεις, τις ανταποκρίσεις, τη θέση του ταξιδιώτη καθώς και το όνομα, τη διεύθυνση και τον αριθμό τηλεφώνου του τοπικού αντιπροσώπου του διοργανωτή, ελλείψει δε αυτού, τα στοιχεία των τοπικών φορέων, που μπορούν να βοηθήσουν, σε περίπτωση δυσχερειών. Πριν από τη σύναψη της σύμβασης, ο Καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται, σχετικά με τους όρους ασφάλισης του ταξιδιού.
Η σύμβαση, που συνάπτεται, μεταξύ Καταναλωτή και διοργανωτή/πωλητή, πρέπει να συνάπτεται, εγγράφως και να αναφέρει: α) τον προορισμό του ταξιδιού, β) τα μέσα μεταφοράς, γ) πληροφορίες για τα καταλύματα, όταν το ταξίδι περιλαμβάνει διανυκτερεύσεις, δ) αν απαιτείται ένας ελάχιστος αριθμός ατόμων, για την πραγματοποίηση του ταξιδιού και σ' αυτήν την περίπτωση την προθεσμία για την ειδοποίηση του Καταναλωτή, αν υπάρχει ματαίωση του ταξιδιού, ε) το δρομολόγιο, στ) τις επισκέψεις, εκδρομές ή άλλες υπηρεσίες, που περιλαμβάνονται στη συνολική τιμή, ζ) τα στοιχεία του διοργανωτή/πωλητή και της ασφάλισης, η) την τιμή του οργανωμένου ταξιδιού, κάθε ενδεχόμενη αναθεώρησή της και τα τέλη και φόρους, εφόσον δεν περιλαμβάνονται στη συνολική τιμή, θ) το χρονοδιάγραμμα και τις λεπτομέρειες πληρωμής, ι) τις ιδιαίτερες επιθυμίες, που ο Καταναλωτής γνωστοποιεί στο διοργανωτή, κατά την κράτηση και ια) τις προθεσμίες, εντός των οποίων ο Καταναλωτής θα πρέπει να διαμαρτυρηθεί, για μη εκτέλεση ή πλημμελή εκτέλεση της σύμβασης.
Οι καθοριζόμενες στη σύμβαση τιμές δεν μπορούν να μεταβληθούν, σε βάρος του Καταναλωτή, εκτός εάν επέλθουν μεταβολές σχετικές με το κόστος της μεταφοράς, τα τέλη και τους φόρους, που οφείλονται, για ορισμένες υπηρεσίες καθώς και τις τιμές συναλλάγματος. Ακόμα, όμως, και αν συντρέχουν αυτές οι εξαιρετικές περιπτώσεις, η συμβατική τιμή δεν μπορεί να μεταβληθεί στο χρονικό διάστημα των 20 ημερών, πριν από την αναχώρηση.
Εάν, πριν από την αναχώρηση, ο διοργανωτής υποχρεωθεί να τροποποιήσει, σε σημαντικό βαθμό, ένα από τα ουσιαστικά στοιχεία της σύμβασης, όπως είναι π.χ. η τιμή, πρέπει να το γνωστοποιήσει το ταχύτερο δυνατόν στον Καταναλωτή, ο οποίος έχει τις εξής δύο δυνατότητες: α) είτε να καταγγείλει τη σύμβαση, χωρίς να υποστεί κυρώσεις, β) είτε να αποδεχθεί μία τροποποιητική πράξη της σύμβασης, που θα καθορίζει τις τροποποιήσεις και τις επιπτώσεις τους στις τιμές. Σε περίπτωση, που ο Καταναλωτής καταγγείλει τη σύμβαση, αλλά και εάν, για οποιονδήποτε λόγο, που δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του Καταναλωτή, ο διοργανωτής ματαιώσει το ταξίδι, ο Καταναλωτής δικαιούται: α) είτε να απαιτήσει ένα άλλο οργανωμένο ταξίδι ίδιας ή ανώτερης ποιότητας, β) είτε να ζητήσει την επιστροφή των καταβληθέντων, από αυτόν, ποσών.
Ουσιώδης όρος της σύμβασης, ο οποίος επιβάλλεται από τις διατάξεις του Προεδρικού Διατάγματος, είναι η παροχή εγγύησης στον Καταναλωτή, για την καλή εκτέλεση της σύμβασης και για την άμεση επιστροφή των καταβληθέντων, σε περίπτωση αφερεγγυότητας ή πτώχευσης. Η εγγύηση αυτή εξασφαλίζεται, με τη μορφή της υποχρεωτικής ασφάλισης των αντίστοιχων κινδύνων (πλημμελής εκτέλεση της παροχής, αφερεγγυότητα ή πτώχευση του διοργανωτή ή πωλητή). Δυστυχώς, όμως, η ασφάλιση αυτή δε μας καλύπτει, σε περιπτώσεις ατυχημάτων ή κλοπής των προσωπικών μας ειδών.
 

ioanna.gkan

Member
Μηνύματα
459
Likes
65
Επόμενο Ταξίδι
Ευρώπη αλλά που,,,
Ταξίδι-Όνειρο
Παταγωνια
Ο Καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει ότι:
Πολλές πιστωτικές κάρτες παρέχουν καλύψεις, στους κατόχους τους, οι οποίες μπορούν να φανούν χρήσιμες, σε περίπτωση ατυχημάτων, κλοπής, καθυστέρησης κ.λπ., με την προϋπόθεση ότι τα έξοδα μετάβασης ή διαμονής, έχουν πληρωθεί με πιστωτική κάρτα.
Συγκεκριμένα, η τράπεζα μας αποζημιώνει, για προσωπικό μας ατύχημα, κατά τη διάρκεια των διακοπών, αντικαθιστά τα αντικείμενα, που αγοράσαμε με την πιστωτική κάρτα, αν αυτά απολεσθούν, καλύπτει τα έξοδα, στα οποία, τυχόν, θα υποβληθούμε, εξαιτίας μιας καθυστερημένης πτήσης, ενώ σε περίπτωση καθυστέρησης παραλαβής των αποσκευών μας, μας καλύπτει τα έξοδα, για την αγορά ειδών πρώτης ανάγκης.
Μία άλλη δυνατότητα που παρέχουν ορισμένες ασφαλιστικές εταιρίες είναι η τουριστική βοήθεια. Με την κάλυψη αυτή, σε περίπτωση ατυχήματος, μας παρέχεται μεταφορά, από τον τόπο του ατυχήματος στην οικία μας, με ταυτόχρονη παραλαβή, των αποσκευών και προσωπικών μας ειδών, γίνεται επιτόπου επισκευή του οχήματός μας, αν αυτό είναι δυνατό, μας παρέχεται φύλαξη του αυτοκινήτου και χρήσιμες πληροφορίες, για τον προγραμματισμό των διακοπών μας.
Εάν, μετά την αναχώρηση, υπάρξει αδυναμία παροχής σημαντικού τμήματος των προβλεπόμενων στη σύμβαση υπηρεσιών, ο διοργανωτής προβαίνει σε άλλους διακανονισμούς, χωρίς πρόσθετη επιβάρυνση του Καταναλωτή, για τη συνέχιση του ταξιδιού και, ενδεχομένως, αποζημιώνει τον Καταναλωτή. Όταν δεν είναι δυνατό να επέλθει τέτοιος διακανονισμός ή ο Καταναλωτής δεν τον αποδέχεται, ο διοργανωτής παρέχει στον Καταναλωτή μεταφορικό μέσο, για να επιστρέψει στον τόπο αναχώρησης ή σε άλλο συμφωνημένο σημείο επιστροφής και, ενδεχομένως, του παρέχει αποζημίωση.
Ο διοργανωτής και ο πωλητής, που φέρονται ως συμβαλλόμενα μέρη σε μία σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού, φέρουν ευθύνη έναντι του Καταναλωτή για την καλή εκπλήρωση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη σύμβαση. Επίσης, φέρουν ευθύνη για τις ζημίες που υφίσταται ο Καταναλωτής, λόγω μη εκτέλεσης ή πλημμελούς εκτέλεσης της σύμβασης, εκτός αν για τις παραλείψεις κατά την εκτέλεση της σύμβασης ευθύνεται, αποκλειστικά, ο Καταναλωτής ή τρίτο πρόσωπο, άσχετο, όμως, με τη διοργάνωση του ταξιδιού.
Αποδεικτικό στοιχείο, για τον έλεγχο εφαρμογής της νομοθεσίας και της εκπλήρωσης των συμβατικών υποχρεώσεων του πράκτορα, είναι η γραπτή σύμβαση. Ο Καταναλωτής υπογράφει τη σύμβαση, αφού βεβαιωθεί, ότι έχουν περιληφθεί σ' αυτήν όλοι οι συμφωνημένοι όροι και αφού ενημερωθεί, για όλα τα βασικά ζητήματα, που προβλέπονται, στο διάταγμα και τον ενδιαφέρουν. Ο Καταναλωτής απαιτεί αντίγραφο της σύμβασης, που υπέγραψε. Σε περίπτωση, που προκαταβάλλει κάποιο χρηματικό ποσό, απαιτεί απόδειξη, για το ποσό της προκαταβολής.
Με το Προεδρικό Διάταγμα εξασφαλίζεται:

  • Η συνολική και, σε όλα τα στάδια του ταξιδιού, εξυπηρέτηση του Καταναλωτή.
  • Η αποτελεσματική διεκδίκηση των όσων συμφωνηθούν, μεταξύ του τουριστικού πράκτορα και του Καταναλωτή.
  • Η αποζημίωση του Καταναλωτή, σε περίπτωση αθέτησης παροχής των συμφωνηθεισών υπηρεσιών, ως προς το εύρος και ως προς την ποιότητά τους.
  • Η άμεση επιστροφή των καταβληθέντων ποσών, για το τμήμα των υπηρεσιών, που δεν προσφέρθηκαν, στις περιπτώσεις πτώχευσης ή παύσης πληρωμών (αφερεγγυότητας) του τουριστικού πράκτορα.
Συνολικά υπεύθυνος έναντι του Καταναλωτή είναι ο διοργανωτής ή/και ο πωλητής του οργανωμένου ταξιδιού (δηλαδή ο τουριστικός πράκτορας, από τον οποίο "αγοράστηκε" το οργανωμένο ταξίδι). Ο τουριστικός πράκτορας είναι υπεύθυνος ακόμη και για το τμήμα των υπηρεσιών που δεν παράγονται από τον ίδιο, αλλά από άλλες συνεργαζόμενες επιχειρήσεις (π.χ. ξενοδοχεία, κέντρα εστίασης κ.λ.π.).
Σε περίπτωση, που ο Καταναλωτής δεν μπορεί να συμμετάσχει στο οργανωμένο ταξίδι, μπορεί να εκχωρεί την κράτησή του 5 εργάσιμες ημέρες, πριν την αναχώρηση, σε άλλο πρόσωπο.
Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., ώρες 09:00 - 14:30, για τα μέλη και 12:30 - 14:30, για τα μη μέλη.
 

croce

Member
Μηνύματα
241
Likes
452
Δείτε λοιπόν πως συνεχίζουν να αυθαιρετούν τα μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία.

σαν τιμή για 11ημερο ταξίδι στο Βιετνάμ αναφέρεται 1539 ευρώ.
Τα 1539 ευρώ είναι όμως κυμαινόμενα και μπορεί να φτάσουν (αόριστα ) τα 1889 ευρώ p.p
Σ’ αυτήν την τιμή πρέπει να προστεθούν οι φόροι ( δεν προσδιορίζονται )
το επιπλέον υποχρεωτικό πακέτο ασφάλειας , επίσης με απροσδιόριστη τιμή.
Δεν αναγράφεται πάντως εαν συμπεριλαμβάνεται και ο ΦΠΑ.
Είναι σύννομα όλα αυτά;
Γιατί δεν αναφέρεται ο κωδικός έγκρισης του ταξιδιού από τον ΕΟΤ;
Δεν υπάρχει ελεγκτική αρχή;
 

CakeNet

Member
Μηνύματα
2.065
Likes
121
Επόμενο Ταξίδι
-
Κι εγώ νομίζω πως τελικά έχει να κάνει κυρίως με την εφαρμογή του νόμου και τι προβλέπει αυτός. Είναι απαράδεκτο να αφήνεται έτσι ξέμπαρκη η αγορά και να ανακοινώνει ο καθένας ότι τιμή θέλει.

Εάν οριστεί σαφώς από τον νόμο, θα αναγκαστούν όλοι πλέον να αναφέρουν την τελική τιμή οπότε δε θα τίθεται ζήτημα κόλπων και άλλων βλακειών. Έτσι θα είναι ξεκάθαρα τα πράγματα και θα κερδίσουν και την εμπιστοσύνη του κοινού που δεν ταξιδεύει αυτή τη στιγμή επειδή την έχει πατήσει κάποια στιγμή στο παρελθόν και τους θεωρεί κομπογιαννίτες!
 

oneway

Member
Μηνύματα
7
Likes
1
Βρέθηκα εντελώς τυχαία σε αυτή την ενότητα και διάβασα κάποια πράγματα για τα οποία θα ήθελα να κάνω μερικές παρατηρήσεις.

Πολλά από όσα αναφέρονται εδώ είναι αλήθεια αλλά και πάρα πολλά είναι εντελώς αόριστα και αναληθή. Δεν κατηγορώ φυσικά κανέναν, απλά όταν δεν εργάζεσαι σε κάποιον χώρο είναι λογικό να μην καταλαβαίνεις πως λειτουργούν τα πράγματα με αποτέλεσμα να παρερμηνεύονται καταστάσεις και γεγονότα.

Όταν στις διαφημίσεις των εκδρομών βλέπεται τις τιμές να αναγράφονται «από…» αυτό μπορεί να σημαίνει πάρα πάρα πολλά πράγματα και όχι απαραίτητα ότι πρόκειται για κάποιο διαφημιστικό trick. Για παράδειγμα, μια εκδρομή στην Πράγα 4 ημερών μπορεί να κοστίζει «από» ? 400 επειδή πραγματοποιείται με διαμονή σε ξενοδοχεία 4* αλλά υπάρχει και η δυνατότητα, η ίδια εκδρομή, να πραγματοποιηθεί και με διαμονή σε ξενοδοχείο 5* οπότε και η τιμή ανεβαίνει. Συνήθως η τιμή η οποία διαφημίζει ένα γραφείο είναι για κάποιες συγκεκριμένες παροχές (οι πιο οικονομικές), αλλά επειδή σε αρκετά προγράμματα υπάρχει η δυνατότητα να προσαρμόσει κανείς το ταξίδι στις δικές του προτιμήσεις, το τελικό κόστος μεταβάλλεται.

Μια τιμή που ξεκινάει «από» μπορεί επίσης να δηλώνει μια εποχικότητα. Για παράδειγμα, μια εκδρομή στην Πράγα μπορεί τον Ιούνιο να κοστίζει ? 400 και στις αρχές Ιουλίου να είναι ? 50 ακριβότερη. Αυτό έχει να κάνει περισσότερο με την πολιτική των ξενοδοχείων, που όπως και στην Ελλάδα, μεταβάλλουν τις τιμές τους ανάλογα με την εποχή. Tην ίδια πολιτική ακολουθούν και οι αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες το καλοκαίρι ανεβάζουν τις τιμές των ναύλων και των φόρων, ενώ το χειμώνα τις ρίχνουν. Και φυσικά τα τουριστικά γραφεία με την σειρά τους ανεβάζουν το ποσοστό του κέρδους τους, με αποτέλεσμα από τον Ιούνιο στον Ιούλιο να σημειώνονται διαφοροποιήσεις στις τιμές της ίδιας εκδρομής. Είναι μια απλή λογική που συμβαίνει όμως παντού, όπως για παράδειγμα στα καταστήματα κατά την περίοδο των εορτών που πάντα αυξάνουν λίγο τις τιμές.

Σε ότι έχει να κάνει με τις επιπλέον επιβαρύνσεις, όπως είναι οι φόροι αεροδρομίων ή τα εορταστικά γεύματα στα ξενοδοχεία, εκεί τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα. Οι φόροι αεροδρομίων είναι μια επιβάρυνση που χρεώνει μια αεροπορική εταιρία, Το πρόβλημα εδώ είναι ότι οι αεροπορικές εταιρείες μεταβάλλουν συνεχώς τις τιμές των φόρων. Για παράδειγμα, μπορεί σήμερα να κλείσετε μια εκδρομή για τον Σεπτέμβριο που το ύψος των φόρων είναι ? 200 και τον Αύγουστο οι φόροι αυτοί να έχουν αυξηθεί κατά ? 50. Οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν ακόμα και ελάχιστες ημέρες πριν από την αναχώρηση μιας πτήσεις, να αυξήσουν ή να μειώσουν το ύψος των φόρων και το κόστος αυτό επιβαρύνει πάντα αυτόν που ταξιδεύει. Υπάρχει βέβαια ένα όριο στο πόσο μπορούν να αυξηθούν οι φόροι. Επίσης, τα εορταστικά γεύματα στα ξενοδοχεία είναι υποχρεωτικά από τα ίδια τα ξενοδοχεία και δεν είναι ποτέ κάποια επιπλέον χρέωση του γραφείου. Το ίδιο ισχύει και σε άλλες περιπτώσεις όπως για παράδειγμα στην επιβολή φόρων εξόδου από διάφορες χώρες.

Φυσικά υπάρχει πάντα και η άλλη πλευρά του νομίσματος. Υπάρχουν πολλά γραφείου που διαφημίζουν προϊόντα ανύπαρκτα, σε πολύ χαμηλές τιμές. Αυτά τα γραφεία αρχικά στοχεύουν στο να «φέρουν τον πελάτη μέσα» και στην συνέχεια, με διάφορους τρόπους, να του πουλήσουν κάτι άλλο. Θέλει πραγματικά μεγάλη προσοχή και ψάξιμο πριν επιλέξετε τον καλύτερο διοργανωτή. Έχω ακούσει για γραφεία που έπαιρναν τηλέφωνο τους πελάτες τους την ώρα που περίμεναν στο αεροδρόμιο για να ταξιδέψουν, με σκοπό να τους ανακοινώσουν ότι τελικά η εκδρομή τους ακυρώνεται. Δυστυχώς αυτά είναι πραγματικά γεγονότα. Η τουριστική αγορά στην Ελλάδα, αποτελείται από δεκάδες χιλιάδες γραφεία και ο ανταγωνισμός είναι πραγματικά ανελέητος. Να το ξέρετε πως ευκαιρίες για φθηνά ταξίδια υπάρχουν πάντα και παντού, αρκεί να δείξει κάποιος το κατάλληλο ενδιαφέρον και να ψάξει αρκετά. Προσωπική μου συμβουλή είναι να αποφεύγεται τα γραφεία «κράχτες» που διαφημίζουν εκδρομές σε εξευτελιστικές τιμές, όταν δεν υπάρχει κάτι το οποίο να δικαιολογεί την τιμή αυτή.

Το ίδιο προσεκτικοί να είστε πάντα και σε όσα περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα. Διάβασα σχετικά σε αυτή την ενότητα για ένα ταξίδι στο Περού, που αν και κάποια γραφεία το διαφήμιζαν με διαφορετική τιμή, στο τελικό κόστος ανά μέρα όλα άλλαζαν. Στο αναλυτικό πρόγραμμα φαίνεται και το πόσο έμπειρο είναι ένα γραφείο στο προϊόν που πουλάει και πόσο ενδιαφέρον δείχνει για τα προϊόντα του. Επειδή σχεδόν κανένα γραφείο δεν πουλά αποκλειστικά τα δικά του προγράμματα, καλό θα ήταν στην περίπτωση αυτή να γνωρίζετε έγκαιρα ποιος ο διοργανωτής. Γενικά να προτιμάτε για τα μεγάλα ταξίδια (εκτός Ευρώπης) τα γραφεία που ειδικεύονται στον προορισμό της επιλογής σας. Αν και αυτό δεν εξασφαλίζει 100% ότι όλα θα είναι καλά. Ο κόσμος είναι απρόβλεπτος άλλωστε! Ένα γραφείο με μεγάλο όνομα δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και ικανό να διοργανώνει καλά ταξίδια σε όλο τον κόσμο. Η κάθε ήπειρος, η κάθε χώρα ξεχωριστά, έχει τις δικές τις ιδιαιτερότητες και απαιτείται ξεχωριστή αντιμετώπιση και τρόπος οργάνωσης για να γίνει σωστά ένα ταξίδι.
 

CakeNet

Member
Μηνύματα
2.065
Likes
121
Επόμενο Ταξίδι
-
Ok....μπορεί να συμβεί να αυξηθούν οι φόροι των αεροδρομίων κάποια στιγμή (τιμή που δε την αυξάνει η αεροπορική εταιρεία, αλλά το ίδιο το αεροδρόμιο), αλλά να απαντήσω με ένα παράδειγμα;

Έρχομαι εγώ σήμερα και ενημερώνομαι για ένα ταξίδι που με ενδιαφέρει να κάνω τον Σεπτέμβρη. Μου κάνει το γραφείο την οικονομική πρόταση και μου αναφέρει την τελική τιμή με τους φόρους. Δίνω κάποια προκαταβολή και μένω ήσυχος.

Εάν τώρα αυξηθούν οι φόροι στο διάστημα που μεσολαβεί, δεν θα μου ζητηθεί η διαφορά; Οπότε, θεωρώ άστοχη την αιτιολόγησή σου.

Επίσης στο θέμα της εποχικότητας. Έχω δει διαφημίσεις που ενημερώνουν για το κόστος της εκδρομής το κάθε διάστημα ξεχωριστά, οπότε έχω μια καλύτερη εικόνα και στην τελική, αν είναι στο χέρι μου κάνω και τον προγραμματισμό μου για να επιλέξω την εποχή που με συμφέρει περισσότερο.

Όσο για το εάν θέλω να επιλέξω καλύτερο ξενοδοχείο, οκ, το καταλαβαίνω. Αλλά γιατί να μου διαφημίζει ο πράκτορας ότι η τιμή ξεκινάει από....Χ Ευρώ, ενώ δεν έχει διαθέσιμο το πακέτο με τις τιμές της κατηγορίας που μου κίνησε το ενδιαφέρον;
 

oneway

Member
Μηνύματα
7
Likes
1
Τους αεροπορικούς φόρους όσο παράξενο και αν σου ακούγεται τους καθορίζει κυρίως η αεροπορική εταιρεία. Σε περίπτωση αύξησης του ποσού των φόρων επιβαρύνεται πάντα ο πελάτης, όπως το ξαναέγραψα παραπάνω. Αυτό φυσικά ισχύει και στην περίπτωση που οι φόροι μειωθούν, οπότε και το γραφείο είναι υποχρεωμένο να σου επιστρέψει την διαφορά.

Τώρα σχετικά με την εποχικότητα, το όλο θέμα έχει να κάνει με την πολιτική που ακολουθεί κάθε γραφείο. Συμφωνώ μαζί σου ότι δίπλα σε μία τιμή πρέπει πάντα να διευκρινίζεται και η ημερομηνία, η διάρκεια και όλα τ΄άλλα σημαντικά στοιχεία που την καθορίζουν. Κάποια γραφεία λοιπόν επιλέγουν να μην το κάνουν για δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος λόγος φυσικά είναι να βγάλουν μια ανταγωνιστικά τιμή στην διαφήμισή χωρίς απαραίτητα να έχουν διαθέσιμο το προϊόν. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι όταν έχεις μια εκδρομή με 2 αναχωρήσεις την εβδομάδα για μια 3μηνη περίοδο όπως το καλοκαίρι, τότε χρειάζεσαι μια ολοσέλιδη διαφήμιση για ένα και μόνο προϊόν. Ο ίδιος κανόνας ισχύει και στην περίπτωση που η τιμή δεν αλλάζει από την εποχικότητα αλλά από ξενοδοχεία διαφορετικής κατηγορίας. Προσωπικά δεν με εκνευρίζει τόσο πολύ να βλέπω μια τιμή να ξεκινάει "από...?", αυτό που με εξοργίζει πραγματικά όμως είναι όταν δεν γίνεται καμία διευκρίνηση για το τι περιλαμβάνει αυτή η βασική τιμή. Οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, δεν μπαίνουν καν στον κόπο να βάλουν μια σημείωση στις διαφημίσεις τους που να διευκρινίζει κάποια βασικά πράγματα σχετικά με τις τιμές.


Σχετικά με το τελευταίο που αναφέρεις... αυτό είναι μια πολύ συνηθισμένη τακτική μερικών πρακτόρων. Να σου λένε ότι το πακέτο δεν είναι διαθέσιμο πια σε αυτή την τιμή για τους γνωστούς λόγους.... όπως ότι δεν υπάρχει διαθέσιμος ο αεροπορικός ναύλος στον οποίο είναι βασισμένη η τιμή του πακέτου κτλ. Αυτό συμβαίνει είτε στην περίπτωση που οι τιμές είναι μόνο "βιτρίνα" και το πακέτο είναι ανύπαρκτο (χωρίς κάποιες κρατημένες θέσεις κτλ), οπότε με μια εύκολη δικαιολογία προσπαθεί να σου πουλήσει κάτι άλλο... Είτε όταν ο πράκτορας λέει την αλήθεια! Αυτό βέβαια μόνο στην περίπτωση που δεν υπάρχει πλέον διαθέσιμος ο οικονομικός ναύλος μιας πτήσης, οπότε και το κόστος ανεβαίνει.
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.938
Likes
3.932
Τους αεροπορικούς φόρους όσο παράξενο και αν σου ακούγεται τους καθορίζει κυρίως η αεροπορική εταιρεία.
Τους επιναύλους καθορίζει η αεροπορική εταιρία... τους φόρους αεροδρομίων λοιπάμε που στο χαλάω, τους καθορίζει πάντα το αεροδρόμιο...
 

taver

Member
Μηνύματα
12.612
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
... και η φορομπηχτική πολιτική του κράτους στο οποίο αυτό βρίσκεται.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.212
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom