maroulini
Member
- Μηνύματα
- 89
- Likes
- 152
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΚΙΝΑ
Κατόπιν πολλών αλλαγών στο πρόγραμμα και ως επακόλουθο στις κρατήσεις των ξενοδοχείων, εξαιτίας των μη σταθερών δρομολογίων της γραμμής Μυτιλήνης-Αϊβαλιού, φθάνει Μεγάλη Πέμπτη για να οριστικοποιήσουμε ότι τελικά φεύγουμε Μεγάλη Παρασκευή (29-04-2016) και επιστρέφουμε Δευτέρα (09-05-2016). Το τελικό πρόγραμμα με όλες τις αλλαγές της τελευταίας στιγμής περιελάμβανε διανυκτερεύσεις σε Σμύρνη, Ικόνιο, Goreme (Καππαδοκία), Παμμούκαλε, Αϊβαλί. Εμείς το συγκεκριμένο ταξίδι το είχαμε ξανακάνει, αλλά είχαμε υποσχεθεί ότι θα ξαναπάμε, και τέσσερα χρόνια μετά, να που τηρούμε την υπόσχεσή σας, ενώ για τη φίλη μας τη Μαρία ήταν η πρώτη φορά και το περίμενε πως και πως.
Έτσι λοιπόν μετά από πολύ τρέξιμο και με ένα αμάξι γεμάτο βαλίτσες (3 άτομα και με καιρό να κυμαίνεται από 6 έως 28 βαθμούς, κάτι που σημαίνει και χειμωνιάτικα και καλοκαιρινά ρούχα), αναχωρούμε με το καραβάκι Μεγάλη Παρασκευή στις 9:00 για Αϊβαλί. Παραδόξως, και προφανώς λόγω της γνωστής κατάστασης στην Τουρκία, ο κόσμος ήταν ελάχιστος (ένα μικρό γκρουπ από Μυτιλήνη, που πήγαινε στη Σμύρνη, κάποιοι Τούρκοι που επέστρεφαν και μερικοί ξέμπαρκοι σαν και εμάς), πράγμα καλό για μας αφού δεν θα καθυστερούσαμε καθόλου στο τελωνείο στο Αϊβαλί, (για όσους ίσως δε γνωρίζουν, το διαβατήριο δεν είναι απαραίτητο για Τουρκία, αρκεί ταυτότητα με λατινικούς χαρακτήρες και γενικά στο τελωνείο ξεμπερδεύεις αρκετά γρήγορα, ακόμη και αν έχεις αμάξι, αρκεί βέβαια να μην έχει κόσμο). Πράγματι ξεμπερδέψαμε στο άψε-σβήσε και μετά από δυόμισι ώρες φθάνουμε στη Σμύρνη, μια μικρή βόλτα στο Κεμεράλτι, την κλειστή αγορά της Σμύρνης, για τον τούρκικο καφέ με τα λουκουμάκια και επιστροφή στο ξενοδοχείο. Μεγάλη Παρασκευή και όπως ήταν φυσικό πήγαμε στον Άγιο Βούκουλο για τη λειτουργία του Επιταφίου.
Περιφορά του Επιταφίου περιμετρικά του Ναού
Άγιος Βούκουλος
Η ατμόσφαιρα κατανυκτική, παρότι υπήρχε αρκετή αστυνομία έξω και μέσα στο Ναό, για τους προφανείς λόγους. Πήγε σχεδόν 23:00 για να τελειώσει η λειτουργία, οπότε λόγω ώρας αλλά κυρίως λόγω νηστείας οι επιλογές του φαγητού δεν ήταν και πολλές. Εξάλλου την επόμενη ημέρα είχαμε γύρω στις 6 ώρες δρόμο μπροστά μας και είχαμε πρωινό ξύπνημα. Το ξενοδοχείο που μείναμε ήταν το Ramada Plaza Izmir, είχε 60 euro η βραδιά, πολύ καθαρό, μεγάλα δωμάτια και πλούσιο πρωινό. Το μόνο μείον ίσως, ότι είναι λίγο μακριά από την προκυμαία σε σχέση με κάποια άλλα (βρίσκεται απέναντι από την έκθεση, γύρω στο 10λεπτο με τα πόδια από το Alsancak).
Μεγάλο Σάββατο και αφού έχουμε φάει του σκασμού για πρωινό, ξεκινάμε για Ικόνιο. Μετά από σχεδόν 6 ώρες δρόμο φθάνουμε στο Ικόνιο. Η διαδρομή, αν και ο καιρός ήταν βροχερός και με εξαίρεση κάποια μικροπροβλήματα στους υαλοκαθαριστήρες, που τελικά αναγκαστικά αντικαταστήσαμε και χρυσοπληρώσαμε στην opel στο Αφιον Καραχισάρ (αφού τον έναν τον χάσαμε στο δρόμο και σε βενζινάδικο στάθηκε αδύνατο να βρούμε), ξεκούραστη και παρότι ήμασταν σε υψόμετρο περίπου 1.000 μέτρων έβλεπες παντού όσο πάει το μάτι μία απέραντη πράσινη πεδιάδα.
Στο Ικόνιο είχαμε κλείσει στο Rixos Konya, είχε complimentary 2 μπουκαλάκια νερό, 1 μπουκάλι κρασί και φρούτα και αν αναλογιστείς τα 50 euro τη βραδιά και σε συνδυασμό με ό,τι προσφέρει, plus το εξαίσιο πρωινό του, δε θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει καλύτερη επιλογή. Το προτείνουμε ανεπιφύλακτα. Μια μικρή παρένθεση-πρόταση για το Ικόνιο. Πριν 4 χρόνια που είχαμε κάνει ακριβώς το ίδιο ταξίδι είχαμε παρακολουθήσει δωρεάν στο Mevlana Kültür Merkezi (κάτι σαν τα δημοτικά θέατρα τα δικά μας) το χορό των Δερβίσιδων. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό και δεν έχει απολύτως καμία σχέση με ό,τι παρουσιάζεται σε κάποια μαγαζιά στην Τουρκία. Αν ποτέ βρεθείτε στο Ικόνιο αξίζει να το παρακολουθήσετε, εμείς είχαμε μείνει με το στόμα ανοιχτό. Δυστυχώς φέτος δεν καταφέραμε να το ξαναδούμε αν και θα θέλαμε πάρα πολύ.
Στο δρόμο μεταξύ Ικόνιου και Goreme, 40 km από το Aksaray υπάρχει το Sultanhan, όπου έγινε και η αντίστοιχη στάση. Χτίστηκε το 1229 και ήταν το μεγαλύτερο caravanserai της Τουρκίας, ενώ αποτελεί ένα από τα καλύτερα δείγματα της Ανατολίτικης Σελτζούκικης αρχιτεκτονικής.
Καθώς πλησιάζουμε στο Goreme μπλόκο από τους τζανταρμάδες, αν έxω καταλάβει καλά είναι κάτι μεταξύ αστυνομίας και στρατού(?). Σταματημένα πολλά αμάξια και εκείνοι με το όπλο ανά χείρας. Ευτυχώς εμάς δε μας σταμάτησαν, κάτι που επαναλαμβανόταν καθ' όλη την παραμονή μας εκεί. Σε όλες τις εισόδους του Goreme υπήρχαν μπλόκα, αλλά οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι απέναντί μας ήταν ευγενέστατοι και πάντα με χαμόγελο, ενώ μας σταμάτησαν μόνο μία φορά μας ρώτησαν από που είμαστε και κατευθείαν μας άφησαν να φύγουμε. Η είσοδος στο Goreme πραγματικά σου κόβει την ανάσα, τοπίο μη γήινο, μόνο αν το δεις με τα ίδια σου τα μάτια μπορείς να αντιληφθείς τι έχει δημιουργήσει η φύση. Απλά νιώθεις ότι ζεις σε άλλο πλανήτη, σε άλλο σύμπαν.
Goreme
Επανέρχομαι στην πραγματικότητα. Το ξενοδοχείο που μείναμε το Goreme House. Μικρό οικογενειακό ξενοδοχείο με ευγενέστατο προσωπικό και ιδιοκτήτη, οι δε γκιοζλεμέδες που έφτιαχναν το πρωί απλά πεντανόστιμοι.
Αφού τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτια, μία πρώτη βόλτα να δούμε το χωριό από ψηλά ήταν απαραίτητη. Και πραγματικά βλέποντας αυτό το δημιούργημα σου κόβεται η μιλιά, απλά μένεις με το στόμα ανοιχτό να σκέφτεσαι "μα είναι δυνατόν? πώς?".
Στον κατεβασμό η φίλη μας Μαρία είπε να δει λίγο τις κυρίες που έφτιαχναν μαντί σε ένα εστιατόριο. Οι δύο ευγενέστατες, μας εξήγησαν στη νοηματική και πώς γίνεται, η δε τρίτη μόνο που δε μας έδιωξε με τις κλωτσιές.
Ωστόσο, παρά την περίεργη κυρία είπαμε το βράδυ να το τιμήσουμε (Koy Evi Restaurant), μιας και το γνωρίζαμε από την προηγούμενη φορά που είχαμε έρθει και μας άρεσε το φαγητό. Το μαντί του πραγματικά εξαιρετικό, παρότι αρκετά σκορδάτο.
Συνεχίζεται...
Έτσι λοιπόν μετά από πολύ τρέξιμο και με ένα αμάξι γεμάτο βαλίτσες (3 άτομα και με καιρό να κυμαίνεται από 6 έως 28 βαθμούς, κάτι που σημαίνει και χειμωνιάτικα και καλοκαιρινά ρούχα), αναχωρούμε με το καραβάκι Μεγάλη Παρασκευή στις 9:00 για Αϊβαλί. Παραδόξως, και προφανώς λόγω της γνωστής κατάστασης στην Τουρκία, ο κόσμος ήταν ελάχιστος (ένα μικρό γκρουπ από Μυτιλήνη, που πήγαινε στη Σμύρνη, κάποιοι Τούρκοι που επέστρεφαν και μερικοί ξέμπαρκοι σαν και εμάς), πράγμα καλό για μας αφού δεν θα καθυστερούσαμε καθόλου στο τελωνείο στο Αϊβαλί, (για όσους ίσως δε γνωρίζουν, το διαβατήριο δεν είναι απαραίτητο για Τουρκία, αρκεί ταυτότητα με λατινικούς χαρακτήρες και γενικά στο τελωνείο ξεμπερδεύεις αρκετά γρήγορα, ακόμη και αν έχεις αμάξι, αρκεί βέβαια να μην έχει κόσμο). Πράγματι ξεμπερδέψαμε στο άψε-σβήσε και μετά από δυόμισι ώρες φθάνουμε στη Σμύρνη, μια μικρή βόλτα στο Κεμεράλτι, την κλειστή αγορά της Σμύρνης, για τον τούρκικο καφέ με τα λουκουμάκια και επιστροφή στο ξενοδοχείο. Μεγάλη Παρασκευή και όπως ήταν φυσικό πήγαμε στον Άγιο Βούκουλο για τη λειτουργία του Επιταφίου.
Περιφορά του Επιταφίου περιμετρικά του Ναού
Άγιος Βούκουλος
Η ατμόσφαιρα κατανυκτική, παρότι υπήρχε αρκετή αστυνομία έξω και μέσα στο Ναό, για τους προφανείς λόγους. Πήγε σχεδόν 23:00 για να τελειώσει η λειτουργία, οπότε λόγω ώρας αλλά κυρίως λόγω νηστείας οι επιλογές του φαγητού δεν ήταν και πολλές. Εξάλλου την επόμενη ημέρα είχαμε γύρω στις 6 ώρες δρόμο μπροστά μας και είχαμε πρωινό ξύπνημα. Το ξενοδοχείο που μείναμε ήταν το Ramada Plaza Izmir, είχε 60 euro η βραδιά, πολύ καθαρό, μεγάλα δωμάτια και πλούσιο πρωινό. Το μόνο μείον ίσως, ότι είναι λίγο μακριά από την προκυμαία σε σχέση με κάποια άλλα (βρίσκεται απέναντι από την έκθεση, γύρω στο 10λεπτο με τα πόδια από το Alsancak).
Μεγάλο Σάββατο και αφού έχουμε φάει του σκασμού για πρωινό, ξεκινάμε για Ικόνιο. Μετά από σχεδόν 6 ώρες δρόμο φθάνουμε στο Ικόνιο. Η διαδρομή, αν και ο καιρός ήταν βροχερός και με εξαίρεση κάποια μικροπροβλήματα στους υαλοκαθαριστήρες, που τελικά αναγκαστικά αντικαταστήσαμε και χρυσοπληρώσαμε στην opel στο Αφιον Καραχισάρ (αφού τον έναν τον χάσαμε στο δρόμο και σε βενζινάδικο στάθηκε αδύνατο να βρούμε), ξεκούραστη και παρότι ήμασταν σε υψόμετρο περίπου 1.000 μέτρων έβλεπες παντού όσο πάει το μάτι μία απέραντη πράσινη πεδιάδα.
Στο Ικόνιο είχαμε κλείσει στο Rixos Konya, είχε complimentary 2 μπουκαλάκια νερό, 1 μπουκάλι κρασί και φρούτα και αν αναλογιστείς τα 50 euro τη βραδιά και σε συνδυασμό με ό,τι προσφέρει, plus το εξαίσιο πρωινό του, δε θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει καλύτερη επιλογή. Το προτείνουμε ανεπιφύλακτα. Μια μικρή παρένθεση-πρόταση για το Ικόνιο. Πριν 4 χρόνια που είχαμε κάνει ακριβώς το ίδιο ταξίδι είχαμε παρακολουθήσει δωρεάν στο Mevlana Kültür Merkezi (κάτι σαν τα δημοτικά θέατρα τα δικά μας) το χορό των Δερβίσιδων. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό και δεν έχει απολύτως καμία σχέση με ό,τι παρουσιάζεται σε κάποια μαγαζιά στην Τουρκία. Αν ποτέ βρεθείτε στο Ικόνιο αξίζει να το παρακολουθήσετε, εμείς είχαμε μείνει με το στόμα ανοιχτό. Δυστυχώς φέτος δεν καταφέραμε να το ξαναδούμε αν και θα θέλαμε πάρα πολύ.
Στο δρόμο μεταξύ Ικόνιου και Goreme, 40 km από το Aksaray υπάρχει το Sultanhan, όπου έγινε και η αντίστοιχη στάση. Χτίστηκε το 1229 και ήταν το μεγαλύτερο caravanserai της Τουρκίας, ενώ αποτελεί ένα από τα καλύτερα δείγματα της Ανατολίτικης Σελτζούκικης αρχιτεκτονικής.
Καθώς πλησιάζουμε στο Goreme μπλόκο από τους τζανταρμάδες, αν έxω καταλάβει καλά είναι κάτι μεταξύ αστυνομίας και στρατού(?). Σταματημένα πολλά αμάξια και εκείνοι με το όπλο ανά χείρας. Ευτυχώς εμάς δε μας σταμάτησαν, κάτι που επαναλαμβανόταν καθ' όλη την παραμονή μας εκεί. Σε όλες τις εισόδους του Goreme υπήρχαν μπλόκα, αλλά οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι απέναντί μας ήταν ευγενέστατοι και πάντα με χαμόγελο, ενώ μας σταμάτησαν μόνο μία φορά μας ρώτησαν από που είμαστε και κατευθείαν μας άφησαν να φύγουμε. Η είσοδος στο Goreme πραγματικά σου κόβει την ανάσα, τοπίο μη γήινο, μόνο αν το δεις με τα ίδια σου τα μάτια μπορείς να αντιληφθείς τι έχει δημιουργήσει η φύση. Απλά νιώθεις ότι ζεις σε άλλο πλανήτη, σε άλλο σύμπαν.
Goreme
Επανέρχομαι στην πραγματικότητα. Το ξενοδοχείο που μείναμε το Goreme House. Μικρό οικογενειακό ξενοδοχείο με ευγενέστατο προσωπικό και ιδιοκτήτη, οι δε γκιοζλεμέδες που έφτιαχναν το πρωί απλά πεντανόστιμοι.
Αφού τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτια, μία πρώτη βόλτα να δούμε το χωριό από ψηλά ήταν απαραίτητη. Και πραγματικά βλέποντας αυτό το δημιούργημα σου κόβεται η μιλιά, απλά μένεις με το στόμα ανοιχτό να σκέφτεσαι "μα είναι δυνατόν? πώς?".
Στον κατεβασμό η φίλη μας Μαρία είπε να δει λίγο τις κυρίες που έφτιαχναν μαντί σε ένα εστιατόριο. Οι δύο ευγενέστατες, μας εξήγησαν στη νοηματική και πώς γίνεται, η δε τρίτη μόνο που δε μας έδιωξε με τις κλωτσιές.
Ωστόσο, παρά την περίεργη κυρία είπαμε το βράδυ να το τιμήσουμε (Koy Evi Restaurant), μιας και το γνωρίζαμε από την προηγούμενη φορά που είχαμε έρθει και μας άρεσε το φαγητό. Το μαντί του πραγματικά εξαιρετικό, παρότι αρκετά σκορδάτο.
Συνεχίζεται...
Attachments
-
27,3 KB Προβολές: 0
Last edited: