Marios_Gr
Member
- Μηνύματα
- 559
- Likes
- 2.915
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Το πλήθος και η Μαρία
- Οι "φημισμένοι" Γερμανικοί σιδηρόδρομοι...
- Οι Χριστουγεννιάτικες Αγορές της Φρανκφούρτης
- Neue Frankfurter Altstadt
- Η Χριστουγεννιάτικη Φρανκφούρτη τη νύχτα
- Καταναλωτικός παροξυσμός
- Alte Oper
- Τα Μουσεία της Φρανκφούρτης
- Αρχαιολογικό Μουσείο
- Οι ουρανοξύστες
- Ich werde dich nie vergessen, meine liebe Clara
Ich werde dich nie vergessen, meine liebe Clara
Φθονεροί μετεωρολόγοι με έπεισαν ότι η τρίτη ημέρα μου στη Φρανκφούρτη -αυτή που σχεδίαζα να αφιερώσω στη Χαιδελβέργη- θα ήταν ομοίως άστατη και βροχερή με τις δύο προηγούμενες, κάνοντάς με να ματαιώσω την επίσκεψή μου στη γειτονική πόλη. Όταν το πρωί εκείνης της ημέρας διαπίστωσα τη μετεωρολογική συμπαιγνία εναντίον μου και ότι πιθανότατα θα ήταν η πιο ηλιόλουστη από τις τρεις, ήταν πλέον αργά για να αλλάξω τα σχέδιά μου που τα είχα ήδη αλλάξει. Έτσι, η μόνη μου ρεαλιστική επιλογή -και με δεδομένο ότι ήταν Δευτέρα, ημέρα αργίας για τα περισσότερα μουσεία της πόλης- ήταν να κάνω μία μεγάλη περιήγηση στο κέντρο, προσπαθώντας να δω όσα δεν είχα δει ως τότε και όσα είχα ήδη δει βιαστικά και επιπόλαια.
Γρήγορο πρωινό στα Starbucks στην Kaiserplatz και διερεύνηση της αυλής του αριστοκρατικού ξενοδοχείου Steigenberger Frankfurter Hof, που βρίσκεται ακριβώς απέναντι και το οποίο αποτελεί αξιοθέατο με την περίτεχνη αρχιτεκτονική του.
Διέλευση από την πλατεία Hauptwache και το συντριβάνι με τον αυθάδη λαγό, για να φτάσω στο περίφημο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, σύμβολο της διαχρονικής οικονομικής διάστασης της πόλης, το οποίο δυστυχώς ήταν σε διαδικασία ανακαίνισης.
Ξεμπέρδεψα με την αγορά μερικών Γερμανικών σνακ για τον ανιψιό μου στο μεγάλο supermarket που είχα ήδη εντοπίσει στο εμπορικό κέντρο Zeil, και επέστρεψα στο κέντρο και την παλιά πόλη της Φρανκφούρτης. Εξερεύνησα πιο ενδελεχώς την κεντρική πλατεία Römerberg με τα παραδοσιακά ξύλινα σπίτια και τη γειτονιά του Μουσείου Ιστορίας της πόλης. Στενάχωρη νότα το ότι, αν και ακόμα προπαραμονή Χριστουγέννων, τα συνεργία του δήμου ξήλωναν όλα τα σπιτάκια των Χριστουγεννιάτικων αγορών, αφήνοντας πίσω άδεια πλακόστρωτα, λάσπες και πεταμένα σκουπίδια.
Έφτασε απόγευμα. Και τί είχε απομείνει; Μα μία περατζάδα στις όχθες του ποταμού Μάιν, αμφότερες κατάλληλα διαμορφωμένες για να κάνουν οι κάτοικοι της Φρανκφούρτης τις μεγάλες βόλτες τους, σε εύθυμες παρέες ή σε μοναχικές διαδρομές. Και η μέρα τελείωσε.
Την Κλάρα δεν τη βρήκα πουθενά. Ούτε και τη Χάιντι. Μπορεί να είχαν φύγει για τις Άλπεις, για να βρουν τον Πέτερ και τον Ζόζεφ στα λιβάδια των οροπεδίων. Εξάλλου, τί να κάνουν στη Φρανκφούρτη; Το σπίτι των Ζέσεμαν έχει γκρεμιστεί και η γιαγιά της Κλάρα έχει πεθάνει προ πολλού. Ίσως καλύτερα, θα έχουν γεράσει και θα είναι πολύ διαφορετικές. Σίγουρα καλύτερα. Έτσι θα τις θυμάμαι όπως ήταν στα απογεύματα των παιδικών μου χρόνων, μπροστά στην τηλεόραση στο σπίτι της δικής μου γιαγιάς, απορώντας αν πραγματικά υπάρχει η Φρανκφούρτη και αν θα τη δω ποτέ από κοντά. Σίγουρα καλύτερα.
Φθονεροί μετεωρολόγοι με έπεισαν ότι η τρίτη ημέρα μου στη Φρανκφούρτη -αυτή που σχεδίαζα να αφιερώσω στη Χαιδελβέργη- θα ήταν ομοίως άστατη και βροχερή με τις δύο προηγούμενες, κάνοντάς με να ματαιώσω την επίσκεψή μου στη γειτονική πόλη. Όταν το πρωί εκείνης της ημέρας διαπίστωσα τη μετεωρολογική συμπαιγνία εναντίον μου και ότι πιθανότατα θα ήταν η πιο ηλιόλουστη από τις τρεις, ήταν πλέον αργά για να αλλάξω τα σχέδιά μου που τα είχα ήδη αλλάξει. Έτσι, η μόνη μου ρεαλιστική επιλογή -και με δεδομένο ότι ήταν Δευτέρα, ημέρα αργίας για τα περισσότερα μουσεία της πόλης- ήταν να κάνω μία μεγάλη περιήγηση στο κέντρο, προσπαθώντας να δω όσα δεν είχα δει ως τότε και όσα είχα ήδη δει βιαστικά και επιπόλαια.
Γρήγορο πρωινό στα Starbucks στην Kaiserplatz και διερεύνηση της αυλής του αριστοκρατικού ξενοδοχείου Steigenberger Frankfurter Hof, που βρίσκεται ακριβώς απέναντι και το οποίο αποτελεί αξιοθέατο με την περίτεχνη αρχιτεκτονική του.



Διέλευση από την πλατεία Hauptwache και το συντριβάνι με τον αυθάδη λαγό, για να φτάσω στο περίφημο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, σύμβολο της διαχρονικής οικονομικής διάστασης της πόλης, το οποίο δυστυχώς ήταν σε διαδικασία ανακαίνισης.




Ξεμπέρδεψα με την αγορά μερικών Γερμανικών σνακ για τον ανιψιό μου στο μεγάλο supermarket που είχα ήδη εντοπίσει στο εμπορικό κέντρο Zeil, και επέστρεψα στο κέντρο και την παλιά πόλη της Φρανκφούρτης. Εξερεύνησα πιο ενδελεχώς την κεντρική πλατεία Römerberg με τα παραδοσιακά ξύλινα σπίτια και τη γειτονιά του Μουσείου Ιστορίας της πόλης. Στενάχωρη νότα το ότι, αν και ακόμα προπαραμονή Χριστουγέννων, τα συνεργία του δήμου ξήλωναν όλα τα σπιτάκια των Χριστουγεννιάτικων αγορών, αφήνοντας πίσω άδεια πλακόστρωτα, λάσπες και πεταμένα σκουπίδια.








Έφτασε απόγευμα. Και τί είχε απομείνει; Μα μία περατζάδα στις όχθες του ποταμού Μάιν, αμφότερες κατάλληλα διαμορφωμένες για να κάνουν οι κάτοικοι της Φρανκφούρτης τις μεγάλες βόλτες τους, σε εύθυμες παρέες ή σε μοναχικές διαδρομές. Και η μέρα τελείωσε.


Την Κλάρα δεν τη βρήκα πουθενά. Ούτε και τη Χάιντι. Μπορεί να είχαν φύγει για τις Άλπεις, για να βρουν τον Πέτερ και τον Ζόζεφ στα λιβάδια των οροπεδίων. Εξάλλου, τί να κάνουν στη Φρανκφούρτη; Το σπίτι των Ζέσεμαν έχει γκρεμιστεί και η γιαγιά της Κλάρα έχει πεθάνει προ πολλού. Ίσως καλύτερα, θα έχουν γεράσει και θα είναι πολύ διαφορετικές. Σίγουρα καλύτερα. Έτσι θα τις θυμάμαι όπως ήταν στα απογεύματα των παιδικών μου χρόνων, μπροστά στην τηλεόραση στο σπίτι της δικής μου γιαγιάς, απορώντας αν πραγματικά υπάρχει η Φρανκφούρτη και αν θα τη δω ποτέ από κοντά. Σίγουρα καλύτερα.

Last edited: