• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Βοσνία-Ερζεγοβίνη Δεκαπενταύγουστος στο Сарајево

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.157
Likes
11.037
Στο μεταξύ δεν είχα ιδέα τι είναι το Καπέσοβο, τώρα είδα οτι πρόκειται για Ηπειρώτικο χωριό.
Τι χωριό δηλαδή, χωριουδάρα έτσι όπως το βλέπω.
Σοβαρα δεν ηξερες την χωριουδαρα;
Λοιπον, μετα τα 90 νησια προτεινω να παρεις αμπαριζα ολα τα ορεινα χωρια 😜
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.734
Likes
14.476
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Magic de Spell διακοπές στο Σεράγεβο...τι άσμα! Το έβαλα κ γω στο αντίστοιχο κεφάλαιο στη Βαλκανιάδα μου.

Αντε γράφε να διαβάζουμε πως τα πέρασες :cool:
 
Last edited:

psilos3

Member
Μηνύματα
6.654
Likes
51.479
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Ψηλέ μου δικό σου
Είσαι ωραίος! ;)

Σοβαρα δεν ηξερες την χωριουδαρα;
Δεν είχα ιδέα, έχω μεγάλες ελείψεις στην Ηπειρωτική Ελλάδα είναι η αλήθεια.
Λοιπον, μετα τα 90 νησια προτεινω να παρεις αμπαριζα ολα τα ορεινα χωρια 😜
Αυτή είναι μια καλή πρόταση για επόμενο στόχο. :cool:

Αντε γράφε να διαβάζουμε πως τα πέρασες :cool:
Τώρα ξεκινάνε τα καλά, ανακάλυψα πολλές ομορφιές σ' αυτή τη χώρα έστω και σε τόσο μικρό διάστημα.
 

apodrasi

Member
Μηνύματα
603
Likes
1.159
Επόμενο Ταξίδι
France
Ταξίδι-Όνειρο
Κίνα-Ινδία-Περού
Αυτό όμως που πρέπει να γνωρίζετε είναι πως η πτήση από Θεσσαλονίκη για Σαράγιεβο που μας ήρθε ουρανοκατέβατη από τη Ryan βγαίνει έως τώρα αποκλειστικά σε πολύ χαμηλές -ίσως προωθητικές- τιμές, κάτι που συνέβη αντίστοιχα αν θυμάστε με το Ζάγκρεμπ. Αυτός είναι κι ο λόγος που γέμισε ξαφνικά το φόρουμ με φωτογραφίες απ’ το Σαράγιεβο από μας τους βόρειους, αλλά επίσης ο λόγος πως λίγες μέρες πριν την εκδρομή βρήκα εισιτήριο κάτω των 60€ μετ’ επιστροφής. Αρκετά, αν αναλογιστεί κανείς πως το ίδιο δρομολόγιο κάποιες μέρες προσφέρεται και με τα μισά χρήματα…

Αντίστοιχα εύκολη ήταν και η αναζήτηση καταλύματος, καταλήγοντας δίχως περιττές σκέψεις στο «Hotel Lula» μέσω της πλατφόρμας booking, σε ιδιαιτέρως κεντρικό σημείο της παλιάς πόλης το οποίο και συνιστώ, με τιμή 82€ τα δύο βράδια με πρωινό, άσχετα που δε πρόλαβα να το τιμήσω. Δίπλα ο πεζόδρομος, δυο βήματα η στάση του λεωφορείου για το αεροδρόμιο, όλα κοντά:
Ευτυχώς που με ξύπνησες για το δρομολόγιο της Ryanair και πάνω στην ώρα που το χρειαζόμουν!

Έμεινα κι εγώ στο Hotel Lula, το 2017. Σε εξαιρετική θέση, συμφωνώ, και με χαρακτήρα. Αρκεί να μη σου τύχει δωμάτιο που μυρίζει το μπάνιο... οπότε, απλώς, κρατάς μονίμως ανοιχτόν τον φεγγίτη της οροφής.
Εντελώς διαφορετικό, εκτός κέντρου, πολύ καλό ωστόσο είναι και το Colors Inn. Βολεύει για τον κεντρικό σταθμό των λεωφορείων και έχεις θέα στον Avaz.

Χαίρομαι που αγάπησες κι εσύ το Σαράγεβο!
Είμαστε "όλο αυτιά".
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.654
Likes
51.479
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Ευτυχώς που με ξύπνησες για το δρομολόγιο της Ryanair και πάνω στην ώρα που το χρειαζόμουν!
Ελπίζω να ήρθε για να μείνει και να μην είναι περιστασιακό, γιατί βολεύει για πολλούς λόγους. Μέχρι και Ντουμπρόβνικ μπορείς να φτάσεις με χαμηλή τιμή, συνδυάζοντας πτήση και λεωφορείο. Προς το παρόν βέβαια τη βλέπω σαν εποχική, μέχρι τέλη Σεπτέμβρη και ξανά το Μάρτιο.
Χαίρομαι που αγάπησες κι εσύ το Σαράγεβο!
Είμαστε "όλο αυτιά".
Μ' αρέσουν τέτοιες ιδιαίτερες πόλεις όπως μ' αρέσουν και τα Βαλκάνια. Προχωράω :)
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.654
Likes
51.479
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Солун – Сарајево, ένα τσιγάρο δρόμος



Πρωί, πολύ πρωί, αχάραγο μιας και η πτήση αναχωρούσε λίγο μετά τις έξι, αλλά ας μη γκρινιάζω, δε πήγαινα και για δουλειά.

DSC_0285a.jpg

(κλασσική αεροπλανική φωτογραφία για το καλό)

Ο χρόνος πέρασε νεράκι, μιας και ούτε εξήντα πτητικά λεπτά δε χωρίζουν τις δύο πόλεις, συντομότερα δηλαδή απ’ το να πετάξει κάποιος για Ρόδο ή για Ηράκλειο.

Αφού πέρασα εν τάχει τον έλεγχο των διαβατηρίων κι έκανα ανάληψη μετρητών από ένα ΑΤΜ της Unibank με τη Revolut χωρίς προμήθεια (προσοχή στις άλλες τράπεζες, κρατάνε αδιανόητα ποσά), κάθισα για ένα καφεδάκι στα γρήγορα μιας και το χρειαζόμουν. Αποτέλεσμα όλου αυτού βέβαια ήταν να χάσω το λεωφορείο του αεροδρομίου, περπατώντας έτσι γύρω στα 800 μέτρα προκειμένου να χρησιμοποιήσω το τρόλεϊ 103, τη δημόσια συγκοινωνία δηλαδή της πόλης, με εισιτήριο από το περίπτερο κόστους ούτε ενός ευρώ. Ήταν ακόμη αρκετά νωρίς και δεν υπήρχε άγχος:

DSC_0285d.jpg


Βρήκα το ξενοδοχείο κι αφού άφησα τα πράγματα χωρίς να μπορέσω να πάρω το δωμάτιο νωρίς, πήρα τη φωτογραφική μηχανή και βγήκα έξω για τις πρώτες αναγνωριστικές βόλτες. Λίγα μέτρα από κει ήταν η ιστορική αγορά «Baščaršija», σημείο συνάντησης της πόλης εδώ κι αιώνες, με το χαρακτηριστικό ξύλινο σιντριβάνι «Sebilj», σύμβολο της πόλης του Σαράγιεβο:

DSC_0287.JPG


Ξεκίνησα μια βόλτα περιμετρικά νιώθοντας για κάποιο λόγο μια περίεργη οικειότητα, όπως νομίζω ότι είναι λογικό να συμβαίνει στις Βαλκανικές πόλεις που πολλές φορές έχουν κοινό ιστορικό παρονομαστή. Εξάλλου κι εγώ σε μια τέτοια κινούμαι:

DSC_0289.JPG
DSC_0292.JPG


Άλλοτε έβλεπα όμορφα, άλλοτε απεριποίητα στενάκια που είχαν όμως κι αυτά τη γοητεία τους. Το ισλαμικό στοιχείο έντονο παντού, όπως είναι λογικό να συμβαίνει σε μια χώρα σαν τη Βοσνία, με το νερό του Miljacka να είναι ελάχιστο λόγω της περιόδου:

DSC_0293.JPG
DSC_0295.JPG


Βρισκόμουν κιόλας στο σημείο πέρα απ’ το κλασσικό δημαρχείο Vijećnica – ορόσημο της πόλης, πλήρως ανακατασκευασμένο μετά τους βομβαρδισμούς και τις καταστροφές που υπέστη κατά τον εμφύλιο. Λίγα μέτρα μόνο πιο πάνω βρίσκεται η καθολική εκκλησία του Αγίου Αντωνίου, κάνοντας με να συνειδητοποιήσω από κοντά πως επρόκειτο για μια πόλη με πολλά γνωρίσματα που συνυπάρχουν, όπως τόσα και τόσα χρόνια:

DSC_0302.JPG
DSC_0305.JPG


Επιστρέφοντας προς το κέντρο συνάντησα και τη γέφυρα «Latinska Ćuprija», υψίστης ιστορικής σημασίας αν και δε της φαίνεται, μιας κι εκεί στις 28 Ιουνίου του 1914 δόθηκε η αφορμή (σύμφωνα με κάποιους ιστορικούς) για την έναρξη του Α’ παγκοσμίου πολέμου, με τη δολοφονία του αρχιδούκα της Αυστρουγγαρίας Franz Ferdinard. Στο σήμερα βέβαια τίποτα δε θυμίζει αυτό το γεγονός, βλέποντας εν αντιθέσει τις βαλκανικές εικόνες που προσωπικά μου έχουν λείψει, με τη πώληση οπωροκηπευτικών και χύμα τσιγάρων:

DSC_0310a.JPG


Αυτό όμως που είναι εκεί για να θυμίζει το πρόσφατο σκληρό παρελθόν της πόλης, είναι οι τρύπες από τις οβίδες και τις σφαίρες στα παρακείμενα κτήρια, που αντίκρυσα με ανάμεικτα συναισθήματα είναι η αλήθεια:

DSC_0314a.JPG


Κινούμενος πλέον στο κεντρικότερο σημείο της πόλης έφτασα κι ως το «Tašlihan», ένα μικρό πέτρινο πανδοχείο –ή καραβανσεράι αν προτιμάτε με την ορθότερη ορολογία του- ,κτίσμα του 16ου αιώνα που για κάποιο λόγο μου θύμισε πολύ Θεσσαλονίκη:

DSC_0316.JPG

DSC_0318.JPG


Από εκείνο το σημείο και μετά τα πράγματα αρχίζουν και δυτικοποιούνται περισσότερο, φέρνοντας αν θέλετε και το Ζάγκρεμπ στο μυαλό μου, σ’ έναν ακόμα παραλληλισμό. Το ομοίωμα του τεράστιου εφευρέτη που ακούει στο όνομα Nikola Tesla δε θα μπορούσε να λείπει ούτε απ’ αυτή τη πόλη, έστω κι έξω από μπαρ:

DSC_0319.JPG

DSC_0320.JPG


Το Χριστιανικό στοιχείο άρχισε να γίνεται εντονότερο, πρώτα συναντώντας τον ορθόδοξο ναό της γέννησης της Θεοτόκου «Saborna Crkva Rođenja Presvete Bogorodice» απέναντι από τα εξαίρετα έργα πλανόδιων καλλιτεχνών:

DSC_0322.JPG

DSC_0327.JPG


Ένα δρόμο παράλληλα μπορεί να βρει κάποιος το διάσημο εμπορικό πεζόδρομο του Σαράγιεβο με το όνομα «Ferhadija» που διασχίζει το κέντρο. Στάθηκα για μια στιγμή απέναντι από την αγορά «Gradska tržnica» αποφασίζοντας να μη μπω ακόμη:

DSC_0331.JPG

DSC_0328.JPG


Προείχε βλέπετε μια βόλτα στον πεζόδρομο, ίσως κάποιο μουσείο αλλά και η επίσκεψη στον καθεδρικό ναό «Srca Isusova», εντυπωσιακό αν μη τι άλλο:

DSC_0340.JPG

DSC_0335.JPG


Τίποτε από αυτά δε συνέβη μιας και κούραση μαζί με αυπνία κέρδιζαν προς ώρας. Ήθελα επειγόντως ακόμη έναν καφέ, κατά προτίμηση κρύο που με χαρά βρήκα σε μια παραδιπλανή καφετέρια. Μη φανταστείτε, Americano με παγάκια ήταν όχι φραπεδάρα, αλλά μη τα θέλουμε κι όλα δικά μας:

DSC_0341.JPG


Ενώ έπινα το καφεδάκι μου αμέριμνος σχεδιάζοντας τη συνέχεια, έσκασε το μήνυμα που άλλαξε τα δεδομένα της εκδρομής. Ο φίλος πλέον @Konstantinb έκανε την εμφάνιση του, μιας που προφανώς ήμασταν στην ίδια πτήση και γνωριζόμασταν εξ’ αποστάσεως, έχοντας ανταλλάξει έως τώρα μόνο ταξιδιωτικά μηνύματα στο φόρουμ και τα social για αλληλοβοήθεια.
Σκυλί του πολέμου ο «ταξιδιώτης με το πονεμένο πόδι» που δε μάσησε πουθενά σε δυο μέρες εκδρομής, ακόμα και στα δύσκολα της επομένης, αλλά και πολύ ωραίος τύπος, αν και -μεταξύ μας- για να γράφει εδώ μέσα όλο και κάποια πετριά θα χει κι αυτός... :haha:
Το παρεάκι μια φορά δημιουργήθηκε κατευθείαν!


Έτσι αφού ήπιαμε το ξενέρωτο καφεδάκι μας, αναλάβαμε λίγο δυνάμεις και ξεκινήσαμε. Η αρχή έγινε από το τζαμί του 16ου αιώνα «Gazi Husrev» που αποτελεί και το μεγαλύτερο ιστορικό τζαμί στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη αλλά κι ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά οθωμανικά κτίσματα στα Βαλκάνια, απ’ όπου γεμίσαμε και τα μπουκαλάκια μας με κρύο νερό. Δίπλα του στον ίδιο χώρο στέκει και ο πύργος του ρολογιού «Sahat-kula» ,ύψους 30 μέτρων και ψηλότερος στη χώρα:

DSC_0353a.JPG


Το σημείο του πεζόδρομου όπου βρισκόμασταν δε ξέρω αν θυμίζει περισσότερο Σαράγιεβο ή Κωνσταντινούπολη όπως μπορείτε να δείτε, σ’ έναν ακόμα απ’ τους κουραστικούς παραλληλισμούς μου στο κεφάλαιο αυτό. Δεν είναι κρυφό βέβαια πως η Τουρκία έχει στηρίξει τη χώρα με πολλαπλούς τρόπους, αποτέλεσμα του οποίου (μαζί με το οθωμανικό στοιχείο) είναι ο πολυάριθμος τουρισμός:

DSC_0355.JPG

DSC_0357.JPG


Δεν αργήσαμε να φτάσουμε και στο γνωστό κεντρικό σημείο, αρχικά επισκεπτόμενοι ένα ακόμη τζαμί με το όνομα «Baščaršijska».

DSC_0360.JPG

DSC_0366.JPG


Είχαμε λίγο χρόνο ακόμη να σκοτώσουμε μέχρι να παραλάβουμε δωμάτια, αποφασίζοντας έτσι να βρούμε κάτι για να βρέξουμε το λαρύγγι μας. Ακολουθώντας τις υποδείξεις ενός ντόπιου κατεβήκαμε ως το «Caffe Divan» που βρίσκεται σ’ ένα υπέροχο αίθριο πλάι σ’ ένα μαγαζί με χειροποίητα χαλιά.

DSC_0371.JPG


Το μόνο που δεν υπολόγισα ήταν πως τα μουσουλμανικά ήθη και έθιμα εφαρμόζονται σε τέτοια μέρη, αρκούμενος όχι σε μια λαχταριστή παγωμένη μπύρα όπως ονειρευόμουν αλλά σ’ έναν ακόμη καφέ παρόλο που είχα μπαϊλντήσει με τους καφέδες. Ας είναι, έπρεπε να δοκιμάσουμε άλλωστε και τον Βοσνιακό με τον παραδοσιακό τρόπο σερβιρίσματος σε μπακιρένιο μπρίκι μαζί με λουκούμια, συμβαίνουν κι αυτά:

DSC_0373.JPG


Αποκαμωμένοι χωριστήκαμε με σκοπό μερικές ώρες ξεκούρασης στο ξενοδοχείο, μ’ εμένα όμως να υποκύπτω στον πειρασμό για μερικές ακόμα βόλτες στην υπέροχη αγορά της πόλης.

DSC_0378.JPG

DSC_0383a.JPG


Κάτι είχα στο μυαλό μου…:cool:
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.654
Likes
51.479
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Εξερευνώντας την πόλη ως αργά



Με ταχύ βήμα πέρασα πάλι τον ποταμό ξεδιπλώνοντας το σχέδιο μου, σε μια επιφοίτηση που μου ήρθε μελετώντας τους χάρτες. Βλέποντας ανοικτό το τζαμί «Careva» δε δίστασα να κάνω κι εκεί μια στάση από περιέργεια:

DSC_0393.JPG

DSC_0394.JPG


Στη διπλανή οδό «Franjevačka» συναντά κανείς το όμορφο κτήριο της βιομηχανίας μπύρας της πόλης «Sarajevska Pivara», που λειτουργεί από το 19ο αιώνα. Εκεί βρέθηκα κι εγώ από λάθος, μιας και κάτι άλλο έψαχνα που με βοήθησε ο ευγενικός φύλακας να βρω:

DSC_0399.JPG


Αυτή τη μαγαζάρα, το υπέροχο μπαρ – ρέστοραν που ονομάζεται «Pivnica HS» , τη δροσιά και τα βαρέλια του οποίου αποζητούσα οπωσδήποτε μετά από τόσο κόπο, περπάτημα ήλιο και δίψα:

DSC_0406c.jpg


Κάθισα στο μπαρ πίνοντας την πρώτη αφιλτράριστη σε χρόνο μηδέν, με το μυαλό να ξεθολώνει άμεσα. Είχα κατά νου να προσπαθήσω να ακυρώσω την κράτηση στο Viator προκειμένου να κάνω την εκδρομή της άλλης μέρας παρέα με τον @Konstantinb και πάλι καλά να λέω που τους έστειλα μήνυμα, μιας και είχε ήδη ακυρωθεί όπως μ’ ενημέρωσαν προχωρώντας σε επιστροφή χρημάτων.
Δίχως να χάσω χρόνο κι αφού παρήγγειλα την επόμενη βαρελίσια έκλεισα κι εγώ με το ίδιο πρακτορείο (αναφέρεται στις πληροφορίες της ιστορίας), κάτι που έγινε με χαρά. Όλα πήγαιναν κατ’ ευχήν:

DSC_0406.JPG


Μπορεί οι άνθρωποι να είχαν ετοιμάσει το δωμάτιο νωρίτερα, δε ξέραν όμως με τι είχαν να κάνουν και την τάση μου να μπλέκω σε τέτοια ωραία μπαρ, έτσι όταν πήρα το δρόμο προς αυτό ήταν κοντά τέσσερις. Το στενάκι πριν απ’ το ξενοδοχείο ήταν γεμάτο με μαγαζιά που προσφέρουν ναργιλέ, αισίως μόδα και στη χώρα μας, και μπορείτε να φανταστείτε τι θα γινόταν εκεί το βράδυ:

DSC_0409.JPG
DSC_0420.JPG


Δυο ώρες και μετά από αρκετά κακό ύπνο να ‘μαι πάλι στο δρόμο, μιας και ήταν περασμένες επτά και ήθελα να προλάβω τη δύση του ήλιου ανηφορίζοντας ανάμεσα σε μουσουλμανικά στενάκια και κτήρια με τρύπες από σφαίρες γι’ άλλη μια φορά:

DSC_0426.JPG
DSC_0430.JPG


Η κλίση της ανηφόρας έγινε αρκετά πιο απότομη, ειδικότερα όταν έφτασα να περπατάω πλάι απ’ το νεκροταφείο «Kovači» πάνω στο λόφο, ακόμα ένα μνημείο της φρικτής ιστορίας της πόλης.

DSC_0432.JPG


Πολλά από τα 15.000 περίπου θύματα του πρόσφατου πολέμου είναι θαμμένα εκεί, αποτέλεσμα της μεγαλύτερης πολιορκίας του προηγούμενου αιώνα που διήρκησε για 1425 ολόκληρες ημέρες:

DSC_0434.JPG


Σε κάθε περίπτωση ήταν μια ακόμα δυνατή στιγμή που κατατάσσει το Σαράγιεβο ως μια πολύ ιδιαίτερη πόλη, βασανισμένη ίσως ακόμα από τις πληγές του παρελθόντος και του αδελφοκτόνου εμφυλίου πολέμου:

DSC_0437.JPG


Αυτά σκεφτόμουν την ώρα που ανηφόριζα προς το λεγόμενο κίτρινο φρούριο «Žuta Tabija» καθ’ υπόδειξη του φίλου @Kyriakao , προμαχώνας και πυροβολείο ουσιαστικά του 18ου αιώνα απ’ όπου ντόπιοι και τουρίστες συνωστίζονται καθημερινά για να απολαύσουν το εξαιρετικό ηλιοβασίλεμα και την περιμετρική θέα πάνω απ’ την πόλη:

DSC_0438.JPG

DSC_0440.JPG


Οι εικόνες προς το ποτάμι και τους τριγύρω λόφους απ’ τους οποίους περιστοιχίζεται το Σαράγιεβο ήταν εξαιρετικές, γεγονός που με οδήγησε στη λήψη τους από κάθε πιθανό σημείο, με μεγάλη προσοχή όμως μιας και μ’ ένα λάθος βήμα έχεις φύγει στο κενό. Δε θέλει και πολύ να γίνει το κακό…

DSC_0444.JPG
DSC_0446.JPG


Είχε κιόλας σουρουπώσει όταν κατέβηκα πάλι στο κέντρο, ασφυκτικά γεμάτο με κόσμο και τσίκνα από τις ψησταριές που δούλευαν σε τρελούς ρυθμούς. Όταν λέω κόσμο το εννοώ, τι να πω, μάλλον προσελκύει πολύ τουρισμό το Sarajevo:

DSC_0454.JPG
DSC_0457.JPG


Έπρεπε να ικανοποιήσω το κενό που ένιωθα, οπότε κατευθύνθηκα χωρίς τη βοήθεια του χάρτη προς το «Buregdžinica Bosna» που είχα τσεκάρει από πριν, σύσταση και εντολή της @fenia42 μιας και το ‘χε επισκεφτεί λίγες μέρες νωρίτερα. Θαυμάστε βιτρίνα γεμάτη λαχταριστά παραδοσιακά μπουρέκ:

DSC_0461.JPG

  • Ένα ενισχυμένο με κιμά
  • Να βάλω και σάλτσα γιαουρτιού από πάνω;
  • Εννοείται να βάλεις, γι’ αυτό ήρθα
DSC_0464.JPG


Τσάκισα με ορμή το πιάτο που προσγειώθηκε μπροστά μου και πήρα το δρόμο προς το ξενοδοχείο, μιας και για κάποιο λόγο είχα ξεμείνει από δεδομένα κι έπρεπε να συνεννοηθώ με τον Κώστα για το βράδυ, ρίχνοντας και μια ματιά για φωτογραφίες στο τζαμί και τη διπλανή αγορά που παρέμενε φυσικά ανοικτή για τον κόσμο:

DSC_0472.JPG
DSC_0474.JPG


*Να αναφέρω κάπου εδώ για την ιστορία πως όσοι μεταφέρετε το πρόγραμμα της κινητής σας σ’ αυτή τη χώρα, προτιμήστε χειροκίνητο συντονισμό σε κάποιο 4G/5G δίκτυο για να μην αντιμετωπίσετε το ίδιο πρόβλημα.

Ορίστε και το στενό με τους ναργιλέδες που σας έλεγα πιο πριν, που όσο περνούσε η ώρα τόσο γέμιζε με την άθλια παράλληλα μουσική να δυναμώνει:

DSC_0475.JPG


Θα συνέχιζα μόνος τελικά για το μικρό υπόλοιπο της νύχτας, έτσι βγήκα μετά τις δέκα παίρνοντας όλο τον πεζόδρομο μέχρι τον καθεδρικό, όπου επιτέλους έσπαγε η πολυκοσμία. Τέτοιο πράμα ούτε δεκαπενταύγουστο στα Φηρά δεν έχω δει:

DSC_0475cc.jpg

DSC_0475d.jpg


Στόχος της βραδιάς -κι ένας απ’ αυτούς της εκδρομής- το ξακουστό μπαρ «Zlatna ribica» το οποίο φιλοξενείται στο ισόγειο ενός νεοκλασσικού κτηρίου, με την ιδιαίτερη ατμοσφαιρική διακόσμηση, τις ωραίες ροκ μουσικές του και τις παγωμένες αφιλτράριστες μπυρίτσες του, που απόλαυσα σε μια γωνιά ως λίγο μετά τις δώδεκα:

DSC_0475ii.jpg


Το χάρηκα πολύ αυτό το μαγαζί, θα ήθελα να καθίσω περισσότερο, δίχως παρέα όμως θεώρησα καλύτερο να μη συνεχίσω σ’ αυτό:

DSC_0475k.jpg


Δεν είχα πει την τελευταία μου λέξη κι επίσης δε γινόταν να βρίσκομαι στο δρόμο μιας Ιρλανδικής «Celtic Pub» και να μη κάνω ένα πέρασμα για τις τελευταίες:

DSC_0475nn.jpg


Ήταν το καλύτερο κλείσιμο μιας ωραίας μέρας δε νομίζετε;
Την επόμενη με περίμεναν ακόμη πιο δυνατές στιγμές… ;)
 
Last edited:

annoula

Member
Μηνύματα
445
Likes
1.074
Солун – Сарајево, ένα τσιγάρο δρόμος



Πρωί, πολύ πρωί, αχάραγο μιας και η πτήση αναχωρούσε λίγο μετά τις έξι, αλλά ας μη γκρινιάζω, δε πήγαινα και για δουλειά.

View attachment 473944
(κλασσική αεροπλανική φωτογραφία για το καλό)

Ο χρόνος πέρασε νεράκι, μιας και ούτε εξήντα πτητικά λεπτά δε χωρίζουν τις δύο πόλεις, συντομότερα δηλαδή απ’ το να πετάξει κάποιος για Ρόδο ή για Ηράκλειο.

Αφού πέρασα εν τάχει τον έλεγχο των διαβατηρίων κι έκανα ανάληψη μετρητών από ένα ΑΤΜ της Unibank με τη Revolut χωρίς προμήθεια (προσοχή στις άλλες τράπεζες, κρατάνε αδιανόητα ποσά), κάθισα για ένα καφεδάκι στα γρήγορα μιας και το χρειαζόμουν. Αποτέλεσμα όλου αυτού βέβαια ήταν να χάσω το λεωφορείο του αεροδρομίου, περπατώντας έτσι γύρω στα 800 μέτρα προκειμένου να χρησιμοποιήσω το τρόλεϊ 103, τη δημόσια συγκοινωνία δηλαδή της πόλης, με εισιτήριο από το περίπτερο κόστους ούτε ενός ευρώ. Ήταν ακόμη αρκετά νωρίς και δεν υπήρχε άγχος:

View attachment 473971

Βρήκα το ξενοδοχείο κι αφού άφησα τα πράγματα χωρίς να μπορέσω να πάρω το δωμάτιο νωρίς, πήρα τη φωτογραφική μηχανή και βγήκα έξω για τις πρώτες αναγνωριστικές βόλτες. Λίγα μέτρα από κει ήταν η ιστορική αγορά «Baščaršija», σημείο συνάντησης της πόλης εδώ κι αιώνες, με το χαρακτηριστικό ξύλινο σιντριβάνι «Sebilj», σύμβολο της πόλης του Σαράγιεβο:

View attachment 473947

Ξεκίνησα μια βόλτα περιμετρικά νιώθοντας για κάποιο λόγο μια περίεργη οικειότητα, όπως νομίζω ότι είναι λογικό να συμβαίνει στις Βαλκανικές πόλεις που πολλές φορές έχουν κοινό ιστορικό παρονομαστή. Εξάλλου κι εγώ σε μια τέτοια κινούμαι:

View attachment 473948 View attachment 473949

Άλλοτε έβλεπα όμορφα, άλλοτε απεριποίητα στενάκια που είχαν όμως κι αυτά τη γοητεία τους. Το ισλαμικό στοιχείο έντονο παντού, όπως είναι λογικό να συμβαίνει σε μια χώρα σαν τη Βοσνία, με το νερό του Miljacka να είναι ελάχιστο λόγω της περιόδου:

View attachment 473950 View attachment 473951

Βρισκόμουν κιόλας στο σημείο πέρα απ’ το κλασσικό δημαρχείο Vijećnica – ορόσημο της πόλης, πλήρως ανακατασκευασμένο μετά τους βομβαρδισμούς και τις καταστροφές που υπέστη κατά τον εμφύλιο. Λίγα μέτρα μόνο πιο πάνω βρίσκεται η καθολική εκκλησία του Αγίου Αντωνίου, κάνοντας με να συνειδητοποιήσω από κοντά πως επρόκειτο για μια πόλη με πολλά γνωρίσματα που συνυπάρχουν, όπως τόσα και τόσα χρόνια:

View attachment 473952 View attachment 473953

Επιστρέφοντας προς το κέντρο συνάντησα και τη γέφυρα «Latinska Ćuprija», υψίστης ιστορικής σημασίας αν και δε της φαίνεται, μιας κι εκεί στις 28 Ιουνίου του 1914 δόθηκε η αφορμή (σύμφωνα με κάποιους ιστορικούς) για την έναρξη του Α’ παγκοσμίου πολέμου, με τη δολοφονία του αρχιδούκα της Αυστρουγγαρίας Franz Ferdinard. Στο σήμερα βέβαια τίποτα δε θυμίζει αυτό το γεγονός, βλέποντας εν αντιθέσει τις βαλκανικές εικόνες που προσωπικά μου έχουν λείψει, με τη πώληση οπωροκηπευτικών και χύμα τσιγάρων:

View attachment 473982

Αυτό όμως που είναι εκεί για να θυμίζει το πρόσφατο σκληρό παρελθόν της πόλης, είναι οι τρύπες από τις οβίδες και τις σφαίρες στα παρακείμενα κτήρια, που αντίκρυσα με ανάμεικτα συναισθήματα είναι η αλήθεια:

View attachment 473983

Κινούμενος πλέον στο κεντρικότερο σημείο της πόλης έφτασα κι ως το «Tašlihan», ένα μικρό πέτρινο πανδοχείο –ή καραβανσεράι αν προτιμάτε με την ορθότερη ορολογία του- ,κτίσμα του 16ου αιώνα που για κάποιο λόγο μου θύμισε πολύ Θεσσαλονίκη:

View attachment 473987
View attachment 473984

Από εκείνο το σημείο και μετά τα πράγματα αρχίζουν και δυτικοποιούνται περισσότερο, φέρνοντας αν θέλετε και το Ζάγκρεμπ στο μυαλό μου, σ’ έναν ακόμα παραλληλισμό. Το ομοίωμα του τεράστιου εφευρέτη που ακούει στο όνομα Nikola Tesla δε θα μπορούσε να λείπει ούτε απ’ αυτή τη πόλη, έστω κι έξω από μπαρ:

View attachment 473973
View attachment 473956

Το Χριστιανικό στοιχείο άρχισε να γίνεται εντονότερο, πρώτα συναντώντας τον ορθόδοξο ναό της γέννησης της Θεοτόκου «Saborna Crkva Rođenja Presvete Bogorodice» απέναντι από τα εξαίρετα έργα πλανόδιων καλλιτεχνών:

View attachment 473988
View attachment 473958

Ένα δρόμο παράλληλα μπορεί να βρει κάποιος το διάσημο εμπορικό πεζόδρομο του Σαράγιεβο με το όνομα «Ferhadija» που διασχίζει το κέντρο. Στάθηκα για μια στιγμή απέναντι από την αγορά «Gradska tržnica» αποφασίζοντας να μη μπω ακόμη:

View attachment 473960
View attachment 473959

Προείχε βλέπετε μια βόλτα στον πεζόδρομο, ίσως κάποιο μουσείο αλλά και η επίσκεψη στον καθεδρικό ναό «Srca Isusova», εντυπωσιακό αν μη τι άλλο:

View attachment 473962
View attachment 473961

Τίποτε από αυτά δε συνέβη μιας και κούραση μαζί με αυπνία κέρδιζαν προς ώρας. Ήθελα επειγόντως ακόμη έναν καφέ, κατά προτίμηση κρύο που με χαρά βρήκα σε μια παραδιπλανή καφετέρια. Μη φανταστείτε, Americano με παγάκια ήταν όχι φραπεδάρα, αλλά μη τα θέλουμε κι όλα δικά μας:

View attachment 473963

Ενώ έπινα το καφεδάκι μου αμέριμνος σχεδιάζοντας τη συνέχεια, έσκασε το μήνυμα που άλλαξε τα δεδομένα της εκδρομής. Ο φίλος πλέον @Konstantinb έκανε την εμφάνιση του, μιας που προφανώς ήμασταν στην ίδια πτήση και γνωριζόμασταν εξ’ αποστάσεως, έχοντας ανταλλάξει έως τώρα μόνο ταξιδιωτικά μηνύματα στο φόρουμ και τα social για αλληλοβοήθεια.
Σκυλί του πολέμου ο «ταξιδιώτης με το πονεμένο πόδι» που δε μάσησε πουθενά σε δυο μέρες εκδρομής, ακόμα και στα δύσκολα της επομένης, αλλά και πολύ ωραίος τύπος, αν και -μεταξύ μας- για να γράφει εδώ μέσα όλο και κάποια πετριά θα χει κι αυτός... :haha:
Το παρεάκι μια φορά δημιουργήθηκε κατευθείαν!


Έτσι αφού ήπιαμε το ξενέρωτο καφεδάκι μας, αναλάβαμε λίγο δυνάμεις και ξεκινήσαμε. Η αρχή έγινε από το τζαμί του 16ου αιώνα «Gazi Husrev» που αποτελεί και το μεγαλύτερο ιστορικό τζαμί στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη αλλά κι ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά οθωμανικά κτίσματα στα Βαλκάνια, απ’ όπου γεμίσαμε και τα μπουκαλάκια μας με κρύο νερό. Δίπλα του στον ίδιο χώρο στέκει και ο πύργος του ρολογιού «Sahat-kula» ,ύψους 30 μέτρων και ψηλότερος στη χώρα:

View attachment 473985

Το σημείο του πεζόδρομου όπου βρισκόμασταν δε ξέρω αν θυμίζει περισσότερο Σαράγιεβο ή Κωνσταντινούπολη όπως μπορείτε να δείτε, σ’ έναν ακόμα απ’ τους κουραστικούς παραλληλισμούς μου στο κεφάλαιο αυτό. Δεν είναι κρυφό βέβαια πως η Τουρκία έχει στηρίξει τη χώρα με πολλαπλούς τρόπους, αποτέλεσμα του οποίου (μαζί με το οθωμανικό στοιχείο) είναι ο πολυάριθμος τουρισμός:

View attachment 473964
View attachment 473965

Δεν αργήσαμε να φτάσουμε και στο γνωστό κεντρικό σημείο, αρχικά επισκεπτόμενοι ένα ακόμη τζαμί με το όνομα «Baščaršijska».

View attachment 473966
View attachment 473967

Είχαμε λίγο χρόνο ακόμη να σκοτώσουμε μέχρι να παραλάβουμε δωμάτια, αποφασίζοντας έτσι να βρούμε κάτι για να βρέξουμε το λαρύγγι μας. Ακολουθώντας τις υποδείξεις ενός ντόπιου κατεβήκαμε ως το «Caffe Divan» που βρίσκεται σ’ ένα υπέροχο αίθριο πλάι σ’ ένα μαγαζί με χειροποίητα χαλιά.

View attachment 473968

Το μόνο που δεν υπολόγισα ήταν πως τα μουσουλμανικά ήθη και έθιμα εφαρμόζονται σε τέτοια μέρη, αρκούμενος όχι σε μια λαχταριστή παγωμένη μπύρα όπως ονειρευόμουν αλλά σ’ έναν ακόμη καφέ παρόλο που είχα μπαϊλντήσει με τους καφέδες. Ας είναι, έπρεπε να δοκιμάσουμε άλλωστε και τον Βοσνιακό με τον παραδοσιακό τρόπο σερβιρίσματος σε μπακιρένιο μπρίκι μαζί με λουκούμια, συμβαίνουν κι αυτά:

View attachment 473969

Αποκαμωμένοι χωριστήκαμε με σκοπό μερικές ώρες ξεκούρασης στο ξενοδοχείο, μ’ εμένα όμως να υποκύπτω στον πειρασμό για μερικές ακόμα βόλτες στην υπέροχη αγορά της πόλης.

View attachment 473970
View attachment 473986

Κάτι είχα στο μυαλό μου…:cool:
Υπέροχα...Κι εγώ φέτος ταξίδεψα πολύ Βαλκάνια και τα αγάπησα..Υπέροχα και παρεξηγημένα..
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.654
Likes
51.479
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Γιατί με ταγκαρες; Τώρα σκέφτομαι αυτό το Μπουρέκ και δε μπορώ να κοιμηθώ 😂
:haha: Εσύ φταις που μ' έστειλες, ήθελα να φάω όλη τη βιτρίνα!

Υπέροχα...Κι εγώ φέτος ταξίδεψα πολύ Βαλκάνια και τα αγάπησα..Υπέροχα και παρεξηγημένα..
Ευτυχώς διαπιστώνω με χαρά ότι άρχισαν να λύνονται τέτοιες «παρεξηγήσεις» τα τελευταία χρόνια. Η περιοχή έχει τρομερό ενδιαφέρον κι όποιος δε το βλέπει απλά χάνει!
 

taxidiara

Member
Μηνύματα
1.117
Likes
2.621
Επόμενο Ταξίδι
??
Ταξίδι-Όνειρο
ΓΥΡΟΣ Η.Π.Α.
Άναψες φωτιές να ξέρεις... Κι οι πτήσεις με Aegean είναι πανάκριβες, μια ματιά που έριξα για μίλια δε βρίσκω, κ στη Ryanair δε μπαίνω παρά με απειλή όπλου... Θα την έχω υπόψη μου πάντως τη πόλη και τη χώρα γενικά για το μέλλον
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.653
Μηνύματα
906.423
Μέλη
39.403
Νεότερο μέλος
snapthreads9

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom