Marios_Gr
Member
- Μηνύματα
- 535
- Likes
- 2.622
15 | η Εσθονία
Την παραλιακή πόλη Pärnu θα είχαμε την τύχη να επιστεφτούμε ως πρώτη μας στάση επί εσθονικού εδάφους, λίγη μόλις ώρα αφότου αφήσαμε πίσω μας τη Λετονία και με τα δάση με τις λεύκες και τις σημύδες να μας συντροφεύουν πια σταθερά στο ταξίδι μας. Το Pärnu είναι μία λουτρόπολη με κάτι περισσότερο από 40 χιλιάδες κατοίκους, που αποτελεί γνωστό και δημοφιλή προορισμό διακοπών όχι μόνο για τον εγχώριο πληθυσμό, αλλά και για επισκέπτες από το εξωτερικό.
Για πρώτη φορά από την αρχή του ταξιδιού μας ο καιρός είχε αρχίσει να χαλάει. Από το πρωί εκείνης της ημέρας τα πρώτα σύννεφα είχαν κάνει την εμφάνισή τους και φτάνοντας στο Pärnu ήταν σχεδόν βέβαιο πια ότι η πρώτη μας καλοκαιρινή μπόρα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού θα ήταν σύντομα γεγονός. Με δεδομένο βέβαια ότι όλοι μας περιμέναμε οι βαλτικές μπόρες να μας είχαν συντροφέψει από πολύ νωρίτερα, όλοι μας είχαμε φέρει τον κατάλληλο εξοπλισμό (ομπρέλες, αδιάβροχα, μπουφάν), τον οποίο και πήραμε από τις αποσκευές μας πριν εγκαταλείψουμε το λεωφορείο για να περπατήσουμε στον κεντρικό πεζόδρομο της πόλης.
Το Pärnu είναι μία πόλη με εμφανές υψηλό βιοτικό επίπεδο, καλαίσθητη, τακτοποιημένη, με μεγάλα πάρκα και πιο «ψαγμένα» καταστήματα από αυτά που συναντήσαμε στις δύο προηγούμενες χώρες (μαθαίνω εξάλλου ότι το εσθονικό design αποκτά όλο και μεγαλύτερο κοινό). Περπατώντας στον πεζόδρομο υπό τη βαριά συννεφιά, τη ψύχρα της νοτισμένης ατμόσφαιρας και τη μυρωδιά της επερχόμενης μπόρας, απέκτησα μία διαφορετική αίσθηση για τη Βαλτική, πιο σκανδιναβική και εν τέλει πιο αντιπροσωπευτική αυτού που πραγματικά είναι αυτή η περιοχή της Ευρώπης. Ήταν τελικά ευτύχημα που είδαμε και αυτή την πλευρά της Βαλτικής, μέσα στην καλοκαιρινή ηλιοφάνεια των υπόλοιπων ημερών.
Tο άγαλμα του εκδότη της πρώτης εφημερίδας στα εσθονικά, Johann Voldemar Jannsen (1819-1890)
Ο κόκκινος πύργος, το μόνο οχυρωματικό έργο που έχει διασωθεί στην πόλη
August Jakobson (1904-1963), εσθονός θεατρικός συγγραφέας και πολιτικός
Η βροχή μας πρόλαβε τελικά στα μέσα της βόλτας μας. Σχεδόν τρέχοντας ακολουθήσαμε τον Αντώνη στο εστιατόριο Trahter Postipoiss (www.trahterpostipoiss.ee/en/) όπου θα είχαμε το μεσημεριανό μας γεύμα. Πρόκειται για ένα ρωσικού στυλ εστιατόριο, που νομίζω ότι ήταν ότι καλύτερο είχαμε επισκεφτεί ως εκείνη τη στιγμή. Όμορφη ατμόσφαιρα, εξυπηρετικότατο προσωπικό (η κοπέλα που μας σερβίρισε ήταν υψηλότατων αισθητικών προδιαγραφών, άξιο τέκνο της Βαλτικής) και νοστιμότατο φαγητό, από το κουβέρ μέχρι το επιδόρπιο.
Βγαίνοντας από το εστιατόριο η βροχή είχε σταματήσει. Ευκαιρία για να ολοκληρώσω τη βόλτα μου που είχε αιφνιδιαστικά διακοπεί και να αγοράσω μερικά σουβενίρ από την παραλιακή πόλη, μέχρι να έρθει η ώρα της αναχώρησής μας για το Τάλιν.
Rändajad / Οι νομάδες
Στη ζέστη της ερήμου
Η άμμος φυσάει σαν παγωμένο χιόνι
Η νύχτα σύντομα απλώνει τα φτερά της
Τίποτα εκτός από τον άνεμο να συνοδεύει τους νομάδες
Έτσι περιπλανιούνται από τη μια μέρα στην άλλη
Έτσι περιπλανιούνται από τη μια ζωή στην άλλη
Έτσι υφαίνει ένα αόρατο μονοπάτι μπροστά τους
Περιμένει μέχρι να τολμήσεις να πάρεις το ρίσκο
Μεταφέρει μόνο παγωμένες ψυχές
Το φως του φεγγαριού ρίχνει σκιές πάνω τους
Ζεστασιά σε μια ακτίδα του ήλιου
Είναι αυτό που φέρνει για άλλη μια φορά το πρωί
Έτσι περιπλανιούνται από τη μια μέρα στην άλλη
Έτσι περιπλανιούνται από τη μια ζωή στην άλλη
Έτσι υφαίνει ένα αόρατο μονοπάτι μπροστά τους
Περιμένει μέχρι να τολμήσεις να πάρεις το ρίσκο
Μια φωνή αντηχεί από τα βουνά μέχρι τους ουρανούς...
Η Εσθονία είναι η βορειότερη από τις Βαλτικές δημοκρατίες, και αυτή που πιο νωρίς από τις τρεις αποτίναξε τη στάμπα της ανατολικής επαρχίας της Ευρώπης, σημειώνοντας πολύ γρήγορα μετά την ανεξαρτητοποίησή της τον Αύγουστο του 1991 υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και ισχυρή θέληση να προσαρτηθεί στο δυτικό άρμα. Σήμερα, με πληθυσμό μόλις 1,3 εκατομμύρια κατοίκους, είναι μικρότερη από τις δύο γειτόνισσές της, αλλά διαθέτει μακράν το υψηλότερο βιοτικό και τεχνολογικό επίπεδο (γνωρίζατε ότι το Skype είναι Εσθονικό?). Στη ζέστη της ερήμου
Η άμμος φυσάει σαν παγωμένο χιόνι
Η νύχτα σύντομα απλώνει τα φτερά της
Τίποτα εκτός από τον άνεμο να συνοδεύει τους νομάδες
Έτσι περιπλανιούνται από τη μια μέρα στην άλλη
Έτσι περιπλανιούνται από τη μια ζωή στην άλλη
Έτσι υφαίνει ένα αόρατο μονοπάτι μπροστά τους
Περιμένει μέχρι να τολμήσεις να πάρεις το ρίσκο
Μεταφέρει μόνο παγωμένες ψυχές
Το φως του φεγγαριού ρίχνει σκιές πάνω τους
Ζεστασιά σε μια ακτίδα του ήλιου
Είναι αυτό που φέρνει για άλλη μια φορά το πρωί
Έτσι περιπλανιούνται από τη μια μέρα στην άλλη
Έτσι περιπλανιούνται από τη μια ζωή στην άλλη
Έτσι υφαίνει ένα αόρατο μονοπάτι μπροστά τους
Περιμένει μέχρι να τολμήσεις να πάρεις το ρίσκο
Μια φωνή αντηχεί από τα βουνά μέχρι τους ουρανούς...
Την παραλιακή πόλη Pärnu θα είχαμε την τύχη να επιστεφτούμε ως πρώτη μας στάση επί εσθονικού εδάφους, λίγη μόλις ώρα αφότου αφήσαμε πίσω μας τη Λετονία και με τα δάση με τις λεύκες και τις σημύδες να μας συντροφεύουν πια σταθερά στο ταξίδι μας. Το Pärnu είναι μία λουτρόπολη με κάτι περισσότερο από 40 χιλιάδες κατοίκους, που αποτελεί γνωστό και δημοφιλή προορισμό διακοπών όχι μόνο για τον εγχώριο πληθυσμό, αλλά και για επισκέπτες από το εξωτερικό.
Για πρώτη φορά από την αρχή του ταξιδιού μας ο καιρός είχε αρχίσει να χαλάει. Από το πρωί εκείνης της ημέρας τα πρώτα σύννεφα είχαν κάνει την εμφάνισή τους και φτάνοντας στο Pärnu ήταν σχεδόν βέβαιο πια ότι η πρώτη μας καλοκαιρινή μπόρα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού θα ήταν σύντομα γεγονός. Με δεδομένο βέβαια ότι όλοι μας περιμέναμε οι βαλτικές μπόρες να μας είχαν συντροφέψει από πολύ νωρίτερα, όλοι μας είχαμε φέρει τον κατάλληλο εξοπλισμό (ομπρέλες, αδιάβροχα, μπουφάν), τον οποίο και πήραμε από τις αποσκευές μας πριν εγκαταλείψουμε το λεωφορείο για να περπατήσουμε στον κεντρικό πεζόδρομο της πόλης.
Το Pärnu είναι μία πόλη με εμφανές υψηλό βιοτικό επίπεδο, καλαίσθητη, τακτοποιημένη, με μεγάλα πάρκα και πιο «ψαγμένα» καταστήματα από αυτά που συναντήσαμε στις δύο προηγούμενες χώρες (μαθαίνω εξάλλου ότι το εσθονικό design αποκτά όλο και μεγαλύτερο κοινό). Περπατώντας στον πεζόδρομο υπό τη βαριά συννεφιά, τη ψύχρα της νοτισμένης ατμόσφαιρας και τη μυρωδιά της επερχόμενης μπόρας, απέκτησα μία διαφορετική αίσθηση για τη Βαλτική, πιο σκανδιναβική και εν τέλει πιο αντιπροσωπευτική αυτού που πραγματικά είναι αυτή η περιοχή της Ευρώπης. Ήταν τελικά ευτύχημα που είδαμε και αυτή την πλευρά της Βαλτικής, μέσα στην καλοκαιρινή ηλιοφάνεια των υπόλοιπων ημερών.
Tο άγαλμα του εκδότη της πρώτης εφημερίδας στα εσθονικά, Johann Voldemar Jannsen (1819-1890)
Ο κόκκινος πύργος, το μόνο οχυρωματικό έργο που έχει διασωθεί στην πόλη
August Jakobson (1904-1963), εσθονός θεατρικός συγγραφέας και πολιτικός
Η βροχή μας πρόλαβε τελικά στα μέσα της βόλτας μας. Σχεδόν τρέχοντας ακολουθήσαμε τον Αντώνη στο εστιατόριο Trahter Postipoiss (www.trahterpostipoiss.ee/en/) όπου θα είχαμε το μεσημεριανό μας γεύμα. Πρόκειται για ένα ρωσικού στυλ εστιατόριο, που νομίζω ότι ήταν ότι καλύτερο είχαμε επισκεφτεί ως εκείνη τη στιγμή. Όμορφη ατμόσφαιρα, εξυπηρετικότατο προσωπικό (η κοπέλα που μας σερβίρισε ήταν υψηλότατων αισθητικών προδιαγραφών, άξιο τέκνο της Βαλτικής) και νοστιμότατο φαγητό, από το κουβέρ μέχρι το επιδόρπιο.
Βγαίνοντας από το εστιατόριο η βροχή είχε σταματήσει. Ευκαιρία για να ολοκληρώσω τη βόλτα μου που είχε αιφνιδιαστικά διακοπεί και να αγοράσω μερικά σουβενίρ από την παραλιακή πόλη, μέχρι να έρθει η ώρα της αναχώρησής μας για το Τάλιν.
Last edited: