Rosa Mundial
Member
- Μηνύματα
- 617
- Likes
- 85
- Επόμενο Ταξίδι
- ελα ντε
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ταϋλάνδη
Περιεχόμενα
Η αφορμή δόθηκε κάπου τα Χριστούγεννα, όταν σε μία αναζήτησή μας για φθηνές πτήσεις εξωτερικού , ‘πέσαμε΄ πάνω στην easy jet (ναι, δεν την ξέραμε!) και διαπιστώσαμε πως μία πτήση για Ρώμη κάθε άλλο παρά απαγορευτική ήταν.
Η απόφαση δεν άργησε να παρθεί. Τα λεφτά λίγα, αλλά η όρεξη για ταξίδι περίσσια….συμφωνήσαμε εξ αρχής ότι στη Ρώμη δε θα χαλάγαμε πολλά, αλλά σίγουρα θα περνούσαμε καλά. Θα μέναμε για λίγες μέρες , θα βλέπαμε τις ομορφιές της πόλης, δε θα αναλωνόμασταν σε επισκέψεις των τόσων μουσείων και αξιοθεάτων, που θα μας στερούσαν πολύτιμο χρόνο και, φυσικά, χρήμα (οι μνήμες , άλλωστε, από την πενθήμερη εκδρομή μου στη Ρώμη με το σχολείο, που θα τη χαρακτήριζα επιεικώς ‘βασανιστική’ , με την επιμονή των καθηγητών να δούμε και να μάθουμε τα πάντα μέσα σε ελάχιστο χρόνο και την τελική εξουθένωσή μας, μου είχαν αφήσει ένα απωθημένο για την πανέμορφη πόλη που τοτε δεν απόλαυσα και μια απέχθεια για τις ‘οργανωμένες εκδρομές’).
Τα εισιτήρια κλείστηκαν , όπως και το ξενοδοχείο, όλες οι απαραίτητες πληροφορίες συγκεντρώθηκαν (να’στε καλα ρε παιδιά!) και το απόγευμα της 18ης Φεβρουαρίου μας βρήκε να πετάμε για την Αιώνια Πόλη , γεμάτους αδημονία, λαχτάρα και με έναν συνολικό προϋπολογισμό της τάξεως των 200-230 ευρώ το άτομο (τα εισιτήρια και το ξενοδοχείο μάς είχαν κοστίσει 120 ευρώ το άτομο και μας έμεναν ακόμα 80-110 ευρώ κατά κεφαλή για να ‘βολευτούμε’ εκεί).
Προσγειωθήκαμε στο αεροδρόμιο Fiumicino στις 19:30 , τοπική ώρα. Είχα διαβάσει ότι το αεροδρόμιο είναι μπέρδεμα , ότι περπατάς αρκετά για να φθάσεις στα τραίνα , αλλά, ομολογώ ότι μου φάνηκε πιο χαοτικό απ’όσο περίμενα. Η σήμανση και η καθοδήγηση προς το σταθμό ήταν μάλλον ασαφής και ελλιπής. Τα περίφημα σήματα με το τραίνο έκαναν την εμφάνιση τους ενώ είχαμε ήδη ρωτήσει 3 άτομα για πληροφορίες. Όλοι δε μας έλεγαν ότι έπρεπε να ανεβούμε κάτι σκαλιά, τελικά , όμως, πρώτα κατεβήκαμε αρκετά από αυτά και μετά ανεβήκαμε.
Το ξενοδοχείο μας ήταν στο Trastevere, οπότε πήραμε το τραίνο για εκεί , με το εισιτήριο των 8 ευρώ. Δεύτερη ένσταση: το μέγεθος του εισιτηρίου ήταν αυτό ενός τραπουλόχαρτου , αλλά η σχισμή στο μηχάνημα επικύρωσης φαίνεται να είχε ακριβώς το ίδιο μέγεθος , κάτι που καθιστούσε δύσκολη της ακύρωση του εισιτηρίου! Μπορεί να σας φαίνεται άχρηστη αυτή η πληροφορία, όμως, το εισιτήριο του φίλου μου έμεινε μέσα στο μηχάνημα και χρειάστηκαν….ταχυδακτυλουργικά για να το βγάλουμε. Απαράδεκτο! Μπήκαμε στο τραίνο με πολλά νεύρα , με το φίλο μου να ‘στολίζει’ το μηχάνημα. Εκεί δεχτήκαμε το τρίτο πλήγμα. Πουθενά μέσα στο τραίνο δε φαίνονταν οι στάσεις που κάνει ούτε , φυσικά, ανακοινώνονταν. Για να κατεβείς δε σε μία στάση έπρεπε να πατήσεις το εσωτερικό κουμπί , διαφορετικά η πόρτα δεν άνοιγε. Ευτυχώς βρήκαμε έναν Ιταλό και μας βοήθησε.
Όλα αυτά μου έδειξαν εξ αρχής ότι η Ρώμη είναι μία tourist unfriendly πόλη, ήτοι αφιλόξενη. Αυτό είναι σίγουρα αλήθεια , κατόπιν εορτής, όμως, δεν το βρίσκω απαραίτητα κακό.
Κατεβήκαμε στο Trastevere , μία αυθεντική συνοικία της Ρώμης, ο σταθμός της οποίας, όμως, θυμίζει μάλλον σταθμό Λαρίσης! Ευτυχώς , με 10’ περπάτημα χάνεις γρήγορα αυτήν τη μη κολακευτική εικόνα.
Σύντομα, φθάσαμε στο πανδοχείο μας, στην όμορφη πανσιόν μας, στην οδό Viale di Trastevere και μείναμε άφωνοι με το πόσο καλό και ευρύχωρο δωμάτιο μπορεί να βρει κανείς με 38 ευρώ τη βραδιά στην καρδιά της Ρώμης!
Τακτοποιηθήκαμε γρήγορα και –με τα νεύρα να έχουν περάσει ανεπιστρεπτί- ξεκινήσαμε για την πρώτη αναγνωριστική μας βόλτα στην πόλη.
Περάσαμε μία γέφυρα του μαγευτικού Τίβερη και βρεθήκαμε στην άλλη όχθη του , που , εκείνη την ώρα (γύρω στις 21:00) , βράδυ Σαββατου, ήταν γεμάτη κόσμο. Περιπλανηθήκαμε ανέμελοι, χωρίς χάρτη και χαθήκαμε για περίπου μία ωρα στα σοκάκια της παλιας πόλης. Εκεί δοκιμάσαμε και το πρώτο κομμάτι πίτσα , pizza al taglio, και η επιλογή μας : pizza alle cipolle, με πεντανόστιμη σάλτσα τομάτας, βασιλικό και, φυσικά, λεπτές λωρίδες κρεμμυδιού: απλά υπέροχο! Συνεχίσαμε τη βόλτα μας και δεν αντισταθήκαμε , εκεί κάπου στα στενά γύρω από την Piazza Navona , σε μία φρεσκοφουρνισμένη pizza margarita, με τη φρέσκια σάλτσα τομάτας και την ανάλατη λιωμένη mozzarela , να δένουν τόσο αρμονικά πάνω στη λεπτή ζύμη.
Καπου εκεί , με το στομάχι γεμάτο και τον ενθουσιασμό στα ύψη, καταλάβαμε ότι χρειαζόμαστε χάρτη! Βρηκαμε ένα τουριστικό μαγαζί, προμηθευτήκαμε έναν και ξεκινήσαμε , χωρίς πρόγραμμα, να δούμε κάποια γνωστά μερη της Αιώνιας Πόλης.
Εκείνο το βραδυ είδαμε την Piazza Navona, το Πάνθεον , την πλατεία του Βατικανού και τη Santa Barbara του εβραϊκού γκέτο. Η Piazza Navona συγκέντρωνε σίγουρα τον περισσότερο κόσμο και , η αλήθεια είναι, ότι ήταν εντυπωσιακή με αυτόν τον υπέροχο φωτισμό. Καθήσαμε σε ένα παγκάκι και με έκπληξη ανακαλύψαμε ότι πάνω του βρισκόταν ένα μαυρο αυτοκόλλητο που έγραφε ‘ΠΑΟΚΑΡΑ’. Μάλιστα!
Συνεχίσαμε για το Πάνθεον , το οποίο μάλλον είναι το αγαπημένο μου σημείο στη Ρώμη και , ειδικά το βράδυ μοιάζει υπέροχο. Όπως μάλιστα , ο φίλος μου παρατηρησε ‘μοιάζει με σκηνικό ταινίας βγαλμένης από άλλη εποχή’…….
Στη συνέχεια βρεθήκαμε στη Santa Barbara , στο εβραϊκο γκέτο της Ρώμης. Ουρές πεινασμένων περίμεναν υπομονετικά τη σειρά τους για να απολαύσουν το περίφημο τηγανιτό φιλέτο μπακαλιάρου, του φαγητού των φτωχών, τόσο στη χώρα μας όσο και τη χώρα τους.
Ακριβώς δίπλα ένα μαγαζάκι πουλά το διάσημο πλέον παραδοσιακό παγωμένο γιαούρτι. Είπαμε να το δοκιμάσουμε. Το μικρό κυπελλάκι κοστίζει δύο ευρώ και περιλαμβάνει και μία γρανίτα-γαρνιτούρα της επιλογής σου. Επιλέξαμε πεπόνι. Για να πω την αλήθεια, το έδεσμα δε μου άρεσε,είχε πολύ έντονη γεύση και παραδόξως μου θύμιζε τζατζίκι! Βεβαια, να του αναγνωρίσω ότι ήταν εξαιρετικά δροσιστικό, αφού με μία μπουκιά κυριολεκτικά πάγωσα! Το συστήνω λοιπόν για περιόδους καύσωνα στη Ρώμη!
Κατά την επιστροφή μας πέσαμε τυχαία πάνω στο Βατικανό. Πραγματικά επιβλητικό, αλλά θλιβερό στοιχείο η ύπαρξη αστέγων στην ευρύτερη ζώνη.
Γυρίσαμε στο δωμάτιο κουρασμένοι, αλλά γεμάτοι ανυπομονησία για την επομένη…
Η απόφαση δεν άργησε να παρθεί. Τα λεφτά λίγα, αλλά η όρεξη για ταξίδι περίσσια….συμφωνήσαμε εξ αρχής ότι στη Ρώμη δε θα χαλάγαμε πολλά, αλλά σίγουρα θα περνούσαμε καλά. Θα μέναμε για λίγες μέρες , θα βλέπαμε τις ομορφιές της πόλης, δε θα αναλωνόμασταν σε επισκέψεις των τόσων μουσείων και αξιοθεάτων, που θα μας στερούσαν πολύτιμο χρόνο και, φυσικά, χρήμα (οι μνήμες , άλλωστε, από την πενθήμερη εκδρομή μου στη Ρώμη με το σχολείο, που θα τη χαρακτήριζα επιεικώς ‘βασανιστική’ , με την επιμονή των καθηγητών να δούμε και να μάθουμε τα πάντα μέσα σε ελάχιστο χρόνο και την τελική εξουθένωσή μας, μου είχαν αφήσει ένα απωθημένο για την πανέμορφη πόλη που τοτε δεν απόλαυσα και μια απέχθεια για τις ‘οργανωμένες εκδρομές’).
Τα εισιτήρια κλείστηκαν , όπως και το ξενοδοχείο, όλες οι απαραίτητες πληροφορίες συγκεντρώθηκαν (να’στε καλα ρε παιδιά!) και το απόγευμα της 18ης Φεβρουαρίου μας βρήκε να πετάμε για την Αιώνια Πόλη , γεμάτους αδημονία, λαχτάρα και με έναν συνολικό προϋπολογισμό της τάξεως των 200-230 ευρώ το άτομο (τα εισιτήρια και το ξενοδοχείο μάς είχαν κοστίσει 120 ευρώ το άτομο και μας έμεναν ακόμα 80-110 ευρώ κατά κεφαλή για να ‘βολευτούμε’ εκεί).
Προσγειωθήκαμε στο αεροδρόμιο Fiumicino στις 19:30 , τοπική ώρα. Είχα διαβάσει ότι το αεροδρόμιο είναι μπέρδεμα , ότι περπατάς αρκετά για να φθάσεις στα τραίνα , αλλά, ομολογώ ότι μου φάνηκε πιο χαοτικό απ’όσο περίμενα. Η σήμανση και η καθοδήγηση προς το σταθμό ήταν μάλλον ασαφής και ελλιπής. Τα περίφημα σήματα με το τραίνο έκαναν την εμφάνιση τους ενώ είχαμε ήδη ρωτήσει 3 άτομα για πληροφορίες. Όλοι δε μας έλεγαν ότι έπρεπε να ανεβούμε κάτι σκαλιά, τελικά , όμως, πρώτα κατεβήκαμε αρκετά από αυτά και μετά ανεβήκαμε.
Το ξενοδοχείο μας ήταν στο Trastevere, οπότε πήραμε το τραίνο για εκεί , με το εισιτήριο των 8 ευρώ. Δεύτερη ένσταση: το μέγεθος του εισιτηρίου ήταν αυτό ενός τραπουλόχαρτου , αλλά η σχισμή στο μηχάνημα επικύρωσης φαίνεται να είχε ακριβώς το ίδιο μέγεθος , κάτι που καθιστούσε δύσκολη της ακύρωση του εισιτηρίου! Μπορεί να σας φαίνεται άχρηστη αυτή η πληροφορία, όμως, το εισιτήριο του φίλου μου έμεινε μέσα στο μηχάνημα και χρειάστηκαν….ταχυδακτυλουργικά για να το βγάλουμε. Απαράδεκτο! Μπήκαμε στο τραίνο με πολλά νεύρα , με το φίλο μου να ‘στολίζει’ το μηχάνημα. Εκεί δεχτήκαμε το τρίτο πλήγμα. Πουθενά μέσα στο τραίνο δε φαίνονταν οι στάσεις που κάνει ούτε , φυσικά, ανακοινώνονταν. Για να κατεβείς δε σε μία στάση έπρεπε να πατήσεις το εσωτερικό κουμπί , διαφορετικά η πόρτα δεν άνοιγε. Ευτυχώς βρήκαμε έναν Ιταλό και μας βοήθησε.
Όλα αυτά μου έδειξαν εξ αρχής ότι η Ρώμη είναι μία tourist unfriendly πόλη, ήτοι αφιλόξενη. Αυτό είναι σίγουρα αλήθεια , κατόπιν εορτής, όμως, δεν το βρίσκω απαραίτητα κακό.
Κατεβήκαμε στο Trastevere , μία αυθεντική συνοικία της Ρώμης, ο σταθμός της οποίας, όμως, θυμίζει μάλλον σταθμό Λαρίσης! Ευτυχώς , με 10’ περπάτημα χάνεις γρήγορα αυτήν τη μη κολακευτική εικόνα.
Σύντομα, φθάσαμε στο πανδοχείο μας, στην όμορφη πανσιόν μας, στην οδό Viale di Trastevere και μείναμε άφωνοι με το πόσο καλό και ευρύχωρο δωμάτιο μπορεί να βρει κανείς με 38 ευρώ τη βραδιά στην καρδιά της Ρώμης!
Τακτοποιηθήκαμε γρήγορα και –με τα νεύρα να έχουν περάσει ανεπιστρεπτί- ξεκινήσαμε για την πρώτη αναγνωριστική μας βόλτα στην πόλη.
Περάσαμε μία γέφυρα του μαγευτικού Τίβερη και βρεθήκαμε στην άλλη όχθη του , που , εκείνη την ώρα (γύρω στις 21:00) , βράδυ Σαββατου, ήταν γεμάτη κόσμο. Περιπλανηθήκαμε ανέμελοι, χωρίς χάρτη και χαθήκαμε για περίπου μία ωρα στα σοκάκια της παλιας πόλης. Εκεί δοκιμάσαμε και το πρώτο κομμάτι πίτσα , pizza al taglio, και η επιλογή μας : pizza alle cipolle, με πεντανόστιμη σάλτσα τομάτας, βασιλικό και, φυσικά, λεπτές λωρίδες κρεμμυδιού: απλά υπέροχο! Συνεχίσαμε τη βόλτα μας και δεν αντισταθήκαμε , εκεί κάπου στα στενά γύρω από την Piazza Navona , σε μία φρεσκοφουρνισμένη pizza margarita, με τη φρέσκια σάλτσα τομάτας και την ανάλατη λιωμένη mozzarela , να δένουν τόσο αρμονικά πάνω στη λεπτή ζύμη.
Καπου εκεί , με το στομάχι γεμάτο και τον ενθουσιασμό στα ύψη, καταλάβαμε ότι χρειαζόμαστε χάρτη! Βρηκαμε ένα τουριστικό μαγαζί, προμηθευτήκαμε έναν και ξεκινήσαμε , χωρίς πρόγραμμα, να δούμε κάποια γνωστά μερη της Αιώνιας Πόλης.
Εκείνο το βραδυ είδαμε την Piazza Navona, το Πάνθεον , την πλατεία του Βατικανού και τη Santa Barbara του εβραϊκού γκέτο. Η Piazza Navona συγκέντρωνε σίγουρα τον περισσότερο κόσμο και , η αλήθεια είναι, ότι ήταν εντυπωσιακή με αυτόν τον υπέροχο φωτισμό. Καθήσαμε σε ένα παγκάκι και με έκπληξη ανακαλύψαμε ότι πάνω του βρισκόταν ένα μαυρο αυτοκόλλητο που έγραφε ‘ΠΑΟΚΑΡΑ’. Μάλιστα!
Συνεχίσαμε για το Πάνθεον , το οποίο μάλλον είναι το αγαπημένο μου σημείο στη Ρώμη και , ειδικά το βράδυ μοιάζει υπέροχο. Όπως μάλιστα , ο φίλος μου παρατηρησε ‘μοιάζει με σκηνικό ταινίας βγαλμένης από άλλη εποχή’…….
Στη συνέχεια βρεθήκαμε στη Santa Barbara , στο εβραϊκο γκέτο της Ρώμης. Ουρές πεινασμένων περίμεναν υπομονετικά τη σειρά τους για να απολαύσουν το περίφημο τηγανιτό φιλέτο μπακαλιάρου, του φαγητού των φτωχών, τόσο στη χώρα μας όσο και τη χώρα τους.
Ακριβώς δίπλα ένα μαγαζάκι πουλά το διάσημο πλέον παραδοσιακό παγωμένο γιαούρτι. Είπαμε να το δοκιμάσουμε. Το μικρό κυπελλάκι κοστίζει δύο ευρώ και περιλαμβάνει και μία γρανίτα-γαρνιτούρα της επιλογής σου. Επιλέξαμε πεπόνι. Για να πω την αλήθεια, το έδεσμα δε μου άρεσε,είχε πολύ έντονη γεύση και παραδόξως μου θύμιζε τζατζίκι! Βεβαια, να του αναγνωρίσω ότι ήταν εξαιρετικά δροσιστικό, αφού με μία μπουκιά κυριολεκτικά πάγωσα! Το συστήνω λοιπόν για περιόδους καύσωνα στη Ρώμη!
Κατά την επιστροφή μας πέσαμε τυχαία πάνω στο Βατικανό. Πραγματικά επιβλητικό, αλλά θλιβερό στοιχείο η ύπαρξη αστέγων στην ευρύτερη ζώνη.
Γυρίσαμε στο δωμάτιο κουρασμένοι, αλλά γεμάτοι ανυπομονησία για την επομένη…