• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Βοήθεια επειγόντως!!!

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.161
Likes
11.089
Όσο ο κύριος ξενοδόχος ψάχνει να με "παρκάρει" σε άλλο κατάλυμμα, ενημερώθηκα από σχετικούς φορείς για το ποιά είναι τα δικαιώματά μου... και απλά δεν έχω δικαιώματα!:mad: Φαίνεται πώς δικαιώματα έχουν μόνο οι ξενοδόχοι! Μπορούν ανά πάσα στιγμή να προβούν σε ακύρωση της κράτησης είτε μεταφέροντάς με σε άλλο ξενοδοχείο, είτε -αν δεν μου αρέσει κάποιο άλλο ή δεν υπάρχει διαθεσιμότητα σε κάποιο εφάμιλλο- επιστρέφοντάς μου την προκαταβολή! Έτσι απλά!
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.541
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Π

Όταν ένα ξενοδοχείο έχει τη δυνατότητα να κάνει 120 κρατήσεις για την high season ενώ έχει μόνο 100 δωμάτια, αυτό σημαίνει ότι αν αυξήσει την τιμή του κατά κάποιο ποσοστό τότε θα μπορεί να φτάσει κοντά στο 100% πληρότητα ΧΩΡΙΣ να κάνει overbooking. Οι ακυρώσεις που θα υπάρξουν θα έχουν καλυφθεί από την αυξημένη τιμή και την παρακράτηση της προκαταβολής, καθώς και από την παροχή προσφορών της τελευταίας στιγμής. Όλα είναι θέμα προσφοράς και ζήτησης. Μπορεί το συγκεκριμένο ξενοδοχείο να το παίζει έξτρα-σούπερ-λουξ και να έχει πληρότητα 10%, αλλά οι τιμές να είναι τόσο υψηλές που να έχει και κέρδος. Δικαίωμά του και μαγκιά του. Αλλά το να αφήνεις πελάτη στα κρύα του λουτρού είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ. Για να χρησιμοποιήσω τη γνωστή έκφραση, μπορεί να είναι ΝΟΜΙΜΟ, αλλά δεν είναι ΗΘΙΚΟ. Και επειδή ως γνωστόν η ηθική είναι σχετική, γι'αυτό ακριβώς δεν τίθεται θέμα "νόμων" και "δικαστηρίων". Μια απλή δημοσιοποίηση φτάνει για να κρίνει ο καθένας αν η συγκεκριμένη πρακτική εμπίπτει στα όρια της δικής του ηθικής ή όχι.

Ευτυχώς τώρα πια υπάρχει το ίντερνετ και η δυνατότητα όλων να μοιραστούν τις εμπειρίες τους. Οι νόμοι είναι κάτι διαφορετικό. Αν οι νόμοι ήταν επαρκείς για να ρυθμίσουν την αγορά, δε θα υπήρχαν ούτε οι ενώσεις καταναλωτών, ούτε τα μποϋκοτάζ, ούτε οι αξιολογήσεις των παρεχόμενων υπηρεσιών (και σε αυτά υστερούμε ως Ελλάδα). Σε κάθε περίπτωση, η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ είναι και δικαίωμα και καθήκον μας ως καταναλωτές. Έτσι π.χ. αν ενημερωνόμασταν για το συγκεκριμένο ξενοδοχείο, η ΕΡΣΗ και ο tripdreamer1975 θα μπορούσαν να το προτιμήσουν για τις διακοπές τους και πιθανόν να δώσουν και συγχαρητήρια στον -κατά την άποψή τους άψογο- επαγγελματία αν αυτός φροντίσει να βρει άλλο ανώτερο κατάλυμα για τους -πρώην- πελάτες του. Και αντίστοιχα, εγώ και άλλοι που σκέφτονται όπως εγώ, θα λαμβάναμε τα μέτρα μας ώστε να μην περάσουμε ούτε απ'έξω από το ξενοδοχείο αυτού του -κατά την άποψή μας απαράδεκτου- επαγγελματία.

Είναι απλά τα πράγματα: ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ και ΚΡΙΝΟΥΜΕ. Αυτό που θα ήθελα εγώ είναι περισσότερη πληροφόρηση, ώστε να ξέρω τί πιθανότητες έχω αν κλείσω σε κάποιο συγκεκριμένο ξενοδοχείο να βρεθώ θύμα του overbooking. Εφόσον πρόκειται για νόμιμη και διαδεδομένη πρακτική, τότε ας την δημοσιοποιούμε κιόλας.
Σχετικα με την αυξηση των τιμων που αναφερεις και την παρακρατηση της προκαταβολης προκειμενου να αποφευχθει το overbooking. Πρωτον πολλα ξενοδοχεια και κυριως οσα κανουν κρατησεις μεσα απο μηχανες κρατησης δεν κρατουν προκαταβολες παραμονο αν γινει η ακυρωση την παραμονη και τοτε κρ;ατειται μονο το ποσον της 1ης ημερας παραμονης. Φαντασου δηλαδη κλεινω απο 5 Αυγουστου μεχρι 20 Αυγουστου το πιο hot δεκαπενθημερο της χρονιας μεσω booking και στις 4/8 ακυρωνω την κρατηση μου. Και ο ξενοδοχος εμεινε με δεκατρεις ημερες απληρωτες, γιατι που να το πουλησει εκεινη την ωρα το δωματιο; Και εχει διωξει δεν ξερω και εγω ποσους προκειμενου να βρω το δωματιο μου αδειο ετσι οπως ορθως το συμφωνησα. Η προκαταβολη μιας νυχτας δεν τον κατοχυρωνει σε μια τετοια περιπτωση η οποια ειναι και εξαιρετικα συχνη. Επι πλεον αν ενας ξενοδοχος αυξηση μοομερως τις τιμες του χωρις να το κανει αυτο κανεις απο τους ανταγωνιστες τους θα προτιμηθει το αντιστοιχο ξενοδοχειο που εχει τις ιδιες παροχες και 20% φθηνοτερες τιμες και ο ξενοδοχος θα μεινει να κοιτα τα αδεια του δωματια. Θα πρεπει λοιπον να απαγορευτει (η να εγκαταλειφθει με κοινη συναινεση) η πρακτικη αυτη και να αυξηθει η τιμη των ξενοδοχειων κατα το ποσοστο αυτο. Γιατι δεν ειναι διαφημιστικο γι αυτον μεγεθος το γεγονος οτι δεν κανει overbooking. Βλεπεις το overbooking δεν ειναι και τοσο πολυ συχνο μεγεθος, ετσι ωστε γενικα οι πελατες να προτιμουν μια εις οφελος τους οικονομικη διαφορα εν τη παλαμη παρα μια ακριβοτερη τιμη και ελειψη οverbooking -το οποιο δεν γινεται να εξαλειφθει εντελως ακομη και αν εγκαταλειφθει η πολιτικη αυτη, καθοτι παντα θα υπαρχει η περιπτωση κατα την οποια γινεται καποιο ανθρωπινο λαθος. Εκει να δεις τι θα γινεται! Στην τελικη δεν ειμαι καθολου σιγουρη οτι το προτιμω να ειναι τα ξενοδοχεια πιο ακριβα. Ταξιδευω αρκετα και δυο μολις φορες, μου ετυχε κατι τετοιο. Αν ηταν να εχω πληρωσει 20% σε ολα τα ξενοδοχεια που εχω παει σε ολη μου ζωη, επιπλεον της τιμης που πληρωσα, περισσοτερο χαμενη θα ημουνα, παρα κερδισμενη.
Το να μαθω οτι καποιο ξενοδοχειο εκανε overbooking μου ειναι εντελως αδιοφορο ως πληροφορια. ΟΛΑ ΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ OVERBOOKING ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ. Πιασε τον καταλογο των ξενοδοχειων του ΕΟΤ και θεωρησε τους ολους υπολογους για καποιο overbooking και θα εισαι εντελως μεσα και απολυτως ενημερωμενος οπως επιθυμεις. Και αυτο τον τροπο μπορεις να τον κανεις και σε καθε χωρα. Πιασε τους καταλογους των ξενοδοχειακων επιμηλητηριων καθε χωρας και ενημερωσου: καποια στιγμη ολοι εκαναν overbooking. Οποτε δε μου κανει τιποτε τα forum τυπου tripadvisor σε αυτο το θεμα- σε αλλα ειναι οντως χρησιμα. Σε καποιους εχει γινει overbooking, και το εχουν αναφερει, και σε καποιους που ετυχε, δεν το ανεφεραν, ισως γιατι δεν ξερουν να χειριζονται το internet, ισως γιατι βαριουνται, ισως γιατι δεν μπορουν να γραψουν σε ξενη γλωσσα κλπ. Οποτε δε μου λεει τιποτε το οτι το ενα ξενοδοχειο φαινεται να εχει κανει κατι τετοιο και το διπλανο δεν ετυχε. Το γεγονος οτι overbooking ετυχε να εχουν κανει ολα τα ξενοδοχεια, ειναι πλεον η βεβαιον για οσους εχουν μια καποια ταξιδιωτικη εμπειρια. Το θεμα ειναι -το ξαναλεω- πως αντιμετωπιζεται ο πελατης μετα το ενοχλητικο αυτο γεγονος. Αν σφυριζουν αδιαφορα η αν προσπαθουν οντως να επιλυσουν μια πραγματι δυσαρεστη και σπαστικη κατασταση. Στο σημειο αυτο για μενα μπαινει η κριση σε αυτο το σταδιο, οχι στο προηγουμενο. Διαβαζεις και κρινεις αν εκανε ο ξενοδοχος οτι περνουσε απο το χερι του, ωστε να αντιμετωπιστει το ζητημα με τον καλυτερο δυνατο σε σχεση με τις συνθηκες τροπο. Προφανως και δε θα πατησω το ποδι μου σε ξενοδοχειο που εκανε overbooking και οταν εμφανιστηκαν οι πελατες στην ρεσεψιον σφυριξαν αδιαφορα και τους εγραψαν κανονικα και οι ανθρωποι εψαχναν να βρουν τι θα κανουν απο μονοι τους. Αλλα δεν εχω κανενα προβλημα με ξενοδοχειο που με ειδοποιει 28 ημερες πριν και μου βρισκει και καλυτερο καταλυμα απο αυτο στο οποιο ειχα εξ αρχης κλεισει.
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.541
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Έρση μου συγγνώμη αλλά τι δυνατότητες έχω όταν μιλάμε για high-season? Και στην τελική, αυτός ήταν και ο λόγος που έκλεισα από το Πάσχα, για να πάω στο ξενοδοχείο που θέλω, την περίοδο που θέλω και να μην περνάω το στρες που με έχει υποβάλλει ο κος ξενοδόχος αυτή τη στιγμή... γιατί ας μην ξεχνάμε ότι μαζί με το δωμάτιο πάνε σετάκι κι άλλα πράγματα (εισητήρια πλοίων, άδεια από τις δουλειές μας κ.λ.π. κ.λ.π.).
Παντα υπαρχουν δυνατοτητες οταν εχεις την πληροφορια 28 ημερες πριν. Τα εισητηρια πλοιων ακυρωνονται η τροποποιουνται η αλλασσει ο προορισμος κλπ. Για παραδειγμα μολις σημερα εκλεισα δωματιο για 4/8 με 11/8 στην Αμοργο, το οποιο, ως γνωστον, δεν ειναι και απο τα νησια με την μεγαλυτερη διαθεσιμοτητα σε κλινες.
Υπαρχει και μια αμοιβαιοτητα στους συναλλασσομενους: εφοσον μπορεις να ακυρωσει κανεις την κρατηση του χωρις να επιβαρυνθει μεχρι ενα διαστημα τιποτε, και απο ενα διαστημα και μονο την προκαταβολη (το ποσο ειναι τι διαστημα αναφερεται συνηθως στο site του ξενοδοχειου) αντιστοιχως μπορει να γινει ακυρωσει και απο μερια του ξενοδοχου. Οντως τα δικαιωματα του πελατου ειναι περιορισμενα-δες το ομως και απο την μερια του ξενοδοχου: τι δικαιωμα εχει ο ξενοδοχος εναντι του πελατη του αν αυτος τον κρεμασε μεσα στο δεκαπενταυγουστο και δεν εμφανιστηκε; Μια προκαταβολη μιας ημερας μπορει να παρει ενω, χανει απο αυτο το δωματιο τον μηνα (η μαλλον το δεκαπενθημερο) που τρεφει τους εντεκα; Και που θα βρει τελευταια ωρα και στιγμη να το πουλησει; Λιγο πολυ ολοι εχουν βολευτει εκεινες τις ημερες. Δεν ειναι ευκολο να στρεφει εναντιον του πελατη του για το συνολο του ποσου, ακομη και αν αυτο οριζεται στη συμφωνια.
Το δικαιωμα σε καλυτερο καταλυμα δεν επιβαλλεται απο τον νομο, αλλα κυριως απο τα συναλλακτικα ηθη. Εν ολιγοις, ετσι αποφασισαν οι ξενοδοχοι ως συνολο και αυτην την πρακτικη εφαρμοζουν: δεν ειναι υποχρεωση τους, ειναι απλως κατι που κανουν επειδη θεωρουν οτι ετσι περιοριζουν κατα καποιον τροπο την κακη γνωμη που θα σχηματισουν γι αυτους οι πελατες απο το γεγονος της ακυρωσης.

Αντε να δουμε αν τουλαχιστον ειναι σωστος σε αυτον τον τομεα ο ξενοδοχος σου. Εκει που θα πρεπει ομως να τον πιεσεις ειναι να το ξεκαθαρισει το θεμα πολυ συντομα, ωστε να μπορεσεις να ψαξεις για κατι αλλο, οσο το δυνατον πιο γρηγορα, αν αυτο που σου προτεινει δε σε καλυπτει.
 

tigerakos

Member
Μηνύματα
70
Likes
2
Φέτος ήμουν έτοιμη να μην πάω πουθενά Ελλάδα με αυτά που είδα. Κλείνω 3 μέρες Σίφνο και ακούστε με παίρνουν να μου πουν ότι έχουν γάμο και έχουν κάνει λάθος ενώ εγώ έχω στείλει προκαταβολές κλπ και ότι αν μπορώ να πας άλλη ημερομηνία γιατί δεν υπάρχει διαθεσιμότητα σε κάτι αντίστοιχο. Τα ακύρωσα όλα και είμαι στο τσακ για καταγγελία γιατί έτσι μονό καταλαβαίνουν στην Ελλάδα.
Οι ξενοδόχοι μάλλον καλά θα πάθουν να μην έχουν κόσμο αφού μετά από 2 μέρες που πήρα να κλίσω μου είπαν 3 φορές πάνω από την τιμή που μου είχαν πει αρχικά. Και το άκουσα από πολύ κόσμο. Καλά ένας φορέας να τους ελέγχει δεν υπάρχει…?
 

micmic

Member
Μηνύματα
178
Likes
283
Επόμενο Ταξίδι
Βotswana
Ταξίδι-Όνειρο
Trans-African Highways
Σχετικα με την αυξηση των τιμων που αναφερεις και την παρακρατηση της προκαταβολης προκειμενου να αποφευχθει το overbooking. Πρωτον πολλα ξενοδοχεια και κυριως οσα κανουν κρατησεις μεσα απο μηχανες κρατησης δεν κρατουν προκαταβολες παραμονο αν γινει η ακυρωση την παραμονη και τοτε κρ;ατειται μονο το ποσον της 1ης ημερας παραμονης. Φαντασου δηλαδη κλεινω απο 5 Αυγουστου μεχρι 20 Αυγουστου το πιο hot δεκαπενθημερο της χρονιας μεσω booking και στις 4/8 ακυρωνω την κρατηση μου. Και ο ξενοδοχος εμεινε με δεκατρεις ημερες απληρωτες, γιατι που να το πουλησει εκεινη την ωρα το δωματιο; Και εχει διωξει δεν ξερω και εγω ποσους προκειμενου να βρω το δωματιο μου αδειο ετσι οπως ορθως το συμφωνησα. Η προκαταβολη μιας νυχτας δεν τον κατοχυρωνει σε μια τετοια περιπτωση η οποια ειναι και εξαιρετικα συχνη. Επι πλεον αν ενας ξενοδοχος αυξηση μοομερως τις τιμες του χωρις να το κανει αυτο κανεις απο τους ανταγωνιστες τους θα προτιμηθει το αντιστοιχο ξενοδοχειο που εχει τις ιδιες παροχες και 20% φθηνοτερες τιμες και ο ξενοδοχος θα μεινει να κοιτα τα αδεια του δωματια. Θα πρεπει λοιπον να απαγορευτει (η να εγκαταλειφθει με κοινη συναινεση) η πρακτικη αυτη και να αυξηθει η τιμη των ξενοδοχειων κατα το ποσοστο αυτο. Γιατι δεν ειναι διαφημιστικο γι αυτον μεγεθος το γεγονος οτι δεν κανει overbooking. Βλεπεις το overbooking δεν ειναι και τοσο πολυ συχνο μεγεθος, ετσι ωστε γενικα οι πελατες να προτιμουν μια εις οφελος τους οικονομικη διαφορα εν τη παλαμη παρα μια ακριβοτερη τιμη και ελειψη οverbooking -το οποιο δεν γινεται να εξαλειφθει εντελως ακομη και αν εγκαταλειφθει η πολιτικη αυτη, καθοτι παντα θα υπαρχει η περιπτωση κατα την οποια γινεται καποιο ανθρωπινο λαθος. Εκει να δεις τι θα γινεται! Στην τελικη δεν ειμαι καθολου σιγουρη οτι το προτιμω να ειναι τα ξενοδοχεια πιο ακριβα. Ταξιδευω αρκετα και δυο μολις φορες, μου ετυχε κατι τετοιο. Αν ηταν να εχω πληρωσει 20% σε ολα τα ξενοδοχεια που εχω παει σε ολη μου ζωη, επιπλεον της τιμης που πληρωσα, περισσοτερο χαμενη θα ημουνα, παρα κερδισμενη.
Το να μαθω οτι καποιο ξενοδοχειο εκανε overbooking μου ειναι εντελως αδιοφορο ως πληροφορια. ΟΛΑ ΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ OVERBOOKING ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ. Πιασε τον καταλογο των ξενοδοχειων του ΕΟΤ και θεωρησε τους ολους υπολογους για καποιο overbooking και θα εισαι εντελως μεσα και απολυτως ενημερωμενος οπως επιθυμεις. Και αυτο τον τροπο μπορεις να τον κανεις και σε καθε χωρα. Πιασε τους καταλογους των ξενοδοχειακων επιμηλητηριων καθε χωρας και ενημερωσου: καποια στιγμη ολοι εκαναν overbooking. Οποτε δε μου κανει τιποτε τα forum τυπου tripadvisor σε αυτο το θεμα- σε αλλα ειναι οντως χρησιμα. Σε καποιους εχει γινει overbooking, και το εχουν αναφερει, και σε καποιους που ετυχε, δεν το ανεφεραν, ισως γιατι δεν ξερουν να χειριζονται το internet, ισως γιατι βαριουνται, ισως γιατι δεν μπορουν να γραψουν σε ξενη γλωσσα κλπ. Οποτε δε μου λεει τιποτε το οτι το ενα ξενοδοχειο φαινεται να εχει κανει κατι τετοιο και το διπλανο δεν ετυχε. Το γεγονος οτι overbooking ετυχε να εχουν κανει ολα τα ξενοδοχεια, ειναι πλεον η βεβαιον για οσους εχουν μια καποια ταξιδιωτικη εμπειρια. Το θεμα ειναι -το ξαναλεω- πως αντιμετωπιζεται ο πελατης μετα το ενοχλητικο αυτο γεγονος. Αν σφυριζουν αδιαφορα η αν προσπαθουν οντως να επιλυσουν μια πραγματι δυσαρεστη και σπαστικη κατασταση. Στο σημειο αυτο για μενα μπαινει η κριση σε αυτο το σταδιο, οχι στο προηγουμενο. Διαβαζεις και κρινεις αν εκανε ο ξενοδοχος οτι περνουσε απο το χερι του, ωστε να αντιμετωπιστει το ζητημα με τον καλυτερο δυνατο σε σχεση με τις συνθηκες τροπο. Προφανως και δε θα πατησω το ποδι μου σε ξενοδοχειο που εκανε overbooking και οταν εμφανιστηκαν οι πελατες στην ρεσεψιον σφυριξαν αδιαφορα και τους εγραψαν κανονικα και οι ανθρωποι εψαχναν να βρουν τι θα κανουν απο μονοι τους. Αλλα δεν εχω κανενα προβλημα με ξενοδοχειο που με ειδοποιει 28 ημερες πριν και μου βρισκει και καλυτερο καταλυμα απο αυτο στο οποιο ειχα εξ αρχης κλεισει.


1) Δεν έχω στοιχεία για να υποστηρίξω ότι ΟΛΑ τα ξενοδοχεία κάνουν overbooking (και δεν το πιστεύω καν), αλλά ακόμα και έτσι να είναι, είναι φαντάζομαι δεδομένο ότι δεν κάνουν όλα στον ίδιο βαθμό και ούτε όλοι έχουν την πληρότητα ως πρώτο κριτήριο και την εξυπηρέτηση του πελάτη ως δεύτερο. Εδώ έρχεται η αξία της ενημέρωσης: Είναι άλλο πράγμα να βλέπεις μια διαμαρτυρία για overbooking και άλλο να βλέπεις δέκα. Θα μου επιτρέψεις να αξιολογώ τέτοιες πληροφορίες, όπως και εσύ μπορείς να επιλέγεις να μην τις αξιολογείς.

2) Αν μια ξενοδοχειακή μονάδα με 200 δωμάτια έχει κατά μέσο όρο 10 ακυρώσεις σε μια συγκεκριμένη περίοδο, με ελάχιστο τις 5 και μέγιστο τις 15, δικαιολογείται να κάνει overbooking 5 δωματίων. Αλλά αν κάνει overbooking 15 δωματίων, τότε είναι άθλια.

3) Το πρόβλημα που παρουσιάστηκε στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν έχει καμμία σχέση με overbooking που γίνεται προκειμένου να καλυφθούν απώλειες λόγω ακυρώσεων. Είναι καθαρά αυτό που έγραψα νωρίτερα: Μας έκατσε κάτι καλύτερο και γράφουμε τον πελάτη στα παλαιότερα των υποδημάτων μας.

4) Τα λογιστικά δεν τα σχολιάζω, απλά είναι προφανές ότι αν με τιμή 100 ευρώ έχεις τη δυνατότητα να κάνεις 20% overbooking, δεν πρόκειται να μείνεις άδειος αν πας την τιμή στα 105 ή στα 110.

5) Άσχετα με όλα τα υπόλοιπα και με το αν το overbooking το έχουν κάνει όλοι από καταβολής κόσμου από Αλάσκα μέχρι Αυστραλία, το γεγονός παραμένει ότι υπάρχουν πολλοί (και μεταξύ αυτών κι εγώ) που το θεωρούν Α-ΠΑ-ΡΑ-ΔΕ-ΚΤΟ. Ευτυχώς ο ανταγωνισμός έχει οδηγήσει σε βελτίωση και τις ξενοδοχειακές υπηρεσίες μεταξύ άλλων, και άσχετα με το τί βολεύει τους ξενοδόχους, πιστεύω ότι είναι αναπόφευκτο πως η πίεση του κόσμου θα οδηγήσει κάποια στιγμή σε εξάλειψη αυτού του φαινομένου.

6) Σταματάω εδώ αυτή τη συζήτηση επειδή δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο σε μια τόσο ξεκάθαρη διαφωνία. Το προς τα πού οδεύουν τα πράγματα και το πώς θα αξιολογούν στο μέλλον οι πελάτες ξενοδοχειακών υπηρεσιών την ενημέρωση που ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΑ θα συνεχίσει να υπάρχει και να πολλαπλασιάζεται, είναι κάτι το οποίο θα φανεί. Προς το παρόν, ο καθένας αξιολογεί, κρίνει και πράττει όπως νομίζει.
 

danev

Member
Μηνύματα
519
Likes
253
Επόμενο Ταξίδι
Αυστρια-Τσεχια-Σλοβακια.
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΚΑ ΦΙΟΡΔ
Μα είναι δυνατόν ο τουρισμός στην Ελλάδα να είναι τόσο μα τόσο μπ@@ρδ@λ@? 27 μέρες πριν πάμε στο ξενοδοχείο που έχουμε ήδη κλείσει από τον Απρίλιο παρακαλώ (και έχοντας δώσει και πάνω από το ελάχιστο απαιτούμενο ποσό ως προκαταβολή) λάβαμε ένα ωραιότατο τηλεφώνημα από τον ξενοδόχο (ο Θεός να τον κάνει) που μας δήλωσε πόσο πολύ λυπάται αλλά υπάρχει ένα σοβαρό πρόβλημα με την κράτησή μας κ.λ.π. κ.λ.π. Εν κατακλείδι, επειδή ο άθλιος έχει κλείσει όλο το συγκρότημα σε μία εταιρεία, εμάς μας "αδειάζει" κανονικά αλλά μας υπόσχεται ότι μέχρι αύριο θα μας έχει βρεί άλλο κατάλυμμα ισάξιο ή και ανώτερο -πληρώνοντας ο ίδιος τη διαφορά-.
Έχω ξενερώσει απίστευτα με την έλλειψη σοβαρότητας και επαγγελματισμού, σε σημείο που δεν θέλω να πάω.

Το ερώτημά μου: τι μπορώ εγώ να του ζητήσω ως αποζημίωση? Μόνο την προκαταβολή που του έχω δώσει?

Μόλις τώρα ειδα την καταγγελία σου φίλη μου.
Δίκιο έχεις όπως τα λες, (αν και δεν ακούσαμε και την αντίθετη άποψη).
Πάντως να ξέρεις ότι ο ξενοδόχος είναι εντάξει τυπικά.
Ειναι να μην σου τύχει.
Πιστεύω ότι αν χρειάζεται κατά την γνώμη σου <τιμωρία>, πια καλύτερη από την δημοσίευση μέσα στο φόρουμ αυτό που το διαβάζουν τόσοι άνθρωποι που ασχολούνται με τα ταξίδια και τον τουρισμό γενικότερα?
Σου παραθέτω και την σχετικά νομοθεσία για καλύτερη ενημέρωση σου.

Κανονισμός Σχέσεων Ξενοδόχων και Πελατών
(Απόφαση Γ.Γ. ΕΟΤ αριθ. 503007/76, που τροποποιήθηκε με την Απόφαση Γ.Γ. ΕΟΤ αρ. 535813/79).
'Άρθρο 10
O ξενοδόχος οφείλει να διαθέτει στους πελάτες τα δωμάτια που έχει αποδεχθεί έπειτα από παραγγελία έγγραφη, τηλεγραφική ή με συμβόλαιο - συμφωνητικό. σε αντίθετη περίπτωση υποχρεούται να εξασφαλίσει τη διαμονή τους σε άλλο ξενοδοχείο της ίδιας τουλάχιστον τάξης και στην αυτή πόλη, που να διαθέτει εν πάση περιπτώσει τις ίδιες ανέσεις και τις προϋποθέσεις διαμονής (θάλασσα αθλοπαιδιές κλπ), όπως αυτές που διαφημίζονται για το δικό του ξενοδοχείο. Στην περίπτωση αυτή ο ξενοδόχος οφείλει να καταβάλει εξ ιδίων τα έξοδα μεταφοράς και την επί πλέον διαφορά τιμής που τυχόν υπάρχει μεταξύ του δικού του και του άλλου ξενοδοχείου. Εφόσον τα παραπάνω δεν καταστεί δυνατόν να εξασφαλιστούν, ο ξενοδόχος υποχρεούται να αποζημιώσει τον πελάτη με το σύνολο της τιμής διαμονής και για όλο το χρονικό διάστημα που συμφωνήθηκε, είτε αυτός (πελάτης) έχει προέλθει σε απευθείας συμφωνία με το ξενοδοχείο, είτε είναι κομιστής διατακτικής πρακτορείου (VOUCHER) που εκδόθηκε ύστερα από Συμφωνητικό - Συμβόλαιο που ισχύει.
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.541
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
1) Δεν έχω στοιχεία για να υποστηρίξω ότι ΟΛΑ τα ξενοδοχεία κάνουν overbooking (και δεν το πιστεύω καν), αλλά ακόμα και έτσι να είναι, είναι φαντάζομαι δεδομένο ότι δεν κάνουν όλα στον ίδιο βαθμό και ούτε όλοι έχουν την πληρότητα ως πρώτο κριτήριο και την εξυπηρέτηση του πελάτη ως δεύτερο. Εδώ έρχεται η αξία της ενημέρωσης: Είναι άλλο πράγμα να βλέπεις μια διαμαρτυρία για overbooking και άλλο να βλέπεις δέκα. Θα μου επιτρέψεις να αξιολογώ τέτοιες πληροφορίες, όπως και εσύ μπορείς να επιλέγεις να μην τις αξιολογείς.2) Αν μια ξενοδοχειακή μονάδα με 200 δωμάτια έχει κατά μέσο όρο 10 ακυρώσεις σε μια συγκεκριμένη περίοδο, με ελάχιστο τις 5 και μέγιστο τις 15, δικαιολογείται να κάνει overbooking 5 δωματίων. Αλλά αν κάνει overbooking 15 δωματίων, τότε είναι άθλια.
Συμφωνω οτι αλλα ξενοδοχεια υποπιπτουν στο overbooking συχνοτερα απο αλλα, αλλα το ποια ειναι ποια, δεν προκειται ευκολα να το μαθει κανεις απο ιστοσελιδες ενημερωσης. Ειναι δηλαδη πιθανον καποιος να δημοσιοποιησει το προβλημα του overbooking που ειχε και που αφορουσε ενα ξενοδοχειο που εξαιρετικα σπανια υποπιπτει σε τετοιο σφαλμα. Και καποιο αλλο που το κανει σχοινι κορδονι να τυχει να μην το αναφερει κανεις. Δε βγαζεις ακρη δηλαδη, γιατι το ζητμα ειναι στατιστικο. Αριθμος δωματιων/ ακυρωσεις. Πολυ πιο ευκολα μπορει και να τυχει overbooking σενα ξενοδοχειο των τριαντα δωματιων παρα σε ενα θηριο των τριακοσιων. Ειναι λοιπον πολλα τα στοιχεια που χρειαζονται για να αποκτησεις γνωμη για το ποιο ξενοδοχειο χρησιμοποιει το overbooking ως μονιμη μεθοδο και ποιο περιστασιακα ετυχε.

3) Το πρόβλημα που παρουσιάστηκε στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν έχει καμμία σχέση με overbooking που γίνεται προκειμένου να καλυφθούν απώλειες λόγω ακυρώσεων. Είναι καθαρά αυτό που έγραψα νωρίτερα: Μας έκατσε κάτι καλύτερο και γράφουμε τον πελάτη στα παλαιότερα των υποδημάτων μας.
Δεν το ξερω καθολου πως εγινε το ζητημα: ειναι πιθανον ο ξενοδοχος να πουλησε καποια δωματια στην εταιρεια εχοντας ξεχασει καποιες προηγουμενες κρατησεις, ειδικα μαλιστα αν ετυχε να γινουν τοσο πριν. Συνηθως αυτες οι τοσο "πρωιμες" ειναι αυτες που ξεχνιουνται πρωτες. Πολυ αμφιβαλλω δηλαδη οτι τα χρηματα που θα εδινε η varioAthens και τα οποια θα πηγαιναν εξ ολοκληρου στην τσεπη του, ειναι λιγοτερα απο αυτα που θα παρει απο την εταιρεια. Στην τελικη ειναι χαμενος που εδιωξε την varioAthens: θα μπορουσε να πουλησει στην εταιρεια ενα δωματιο λιγοτερο. Προφανως στην διαπραγματευση που εγινε ο ξενοδοχος ειχε ξεχασει την κρτατηση της vario με συνεπεια να μην αφαιρεσει το δωματιο αυτο απο τον λογαριασμο.
4) Τα λογιστικά δεν τα σχολιάζω, απλά είναι προφανές ότι αν με τιμή 100 ευρώ έχεις τη δυνατότητα να κάνεις 20% overbooking, δεν πρόκειται να μείνεις άδειος αν πας την τιμή στα 105 ή στα 110.
Οσον αφορα εμενα παντα προτιμω το δωματιο που κανει 100 ευρω απο αυτο που κανει 110. Στις δεκα ημερες παραμονης ειναι 100 ευρω: η τιμη μιας αστακομακαροναδας. Προτιμω λοιπον την αστακομακαροναδα παρα κατι τελειως αοριστο, που δεν καταλαβα τι ακριβως ειναι.
5) Άσχετα με όλα τα υπόλοιπα και με το αν το overbooking το έχουν κάνει όλοι από καταβολής κόσμου από Αλάσκα μέχρι Αυστραλία, το γεγονός παραμένει ότι υπάρχουν πολλοί (και μεταξύ αυτών κι εγώ) που το θεωρούν Α-ΠΑ-ΡΑ-ΔΕ-ΚΤΟ. Ευτυχώς ο ανταγωνισμός έχει οδηγήσει σε βελτίωση και τις ξενοδοχειακές υπηρεσίες μεταξύ άλλων, και άσχετα με το τί βολεύει τους ξενοδόχους, πιστεύω ότι είναι αναπόφευκτο πως η πίεση του κόσμου θα οδηγήσει κάποια στιγμή σε εξάλειψη αυτού του φαινομένου.
Μακαρι να εξαλειφθει, αλλα προσωπικα το θεωρω απιθανο. Πιο σοβαρο θεωρω να μπορουν να θεμελιωθουν καποια δικαιωματα τα οποια να βασιζονται σε νομους κα οχι στην καλη συναλλακτικη θεληση των ξενοδοχων που ειναι σημερα ετσι και αυριο αλλιως. Και προφανως αλλα ειναι τα δικαιωματα αν η κρατηση ακυρωθει ενα μηνα πριν, αλλα θα πρεπει να ειναι αν ειναι μια εβδομαδα πριν και αλλα αν ο πελατης εμφανιστει εκεινη την ωρα μπροστα στη ρεσεψιον και τοτε το καταλαβουν οτι τους περισσευει ενας.
6) Το προς τα πού οδεύουν τα πράγματα και το πώς θα αξιολογούν στο μέλλον οι πελάτες ξενοδοχειακών υπηρεσιών την ενημέρωση που ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΑ θα συνεχίσει να υπάρχει και να πολλαπλασιάζεται, είναι κάτι το οποίο θα φανεί. Προς το παρόν, ο καθένας αξιολογεί, κρίνει και πράττει όπως νομίζει.
Πολυ φοβαμαι οτι η πολλη και ανωνυμη πληροφορηση μπορει- ετσι οπως γινεται τουλαχιστον μεχρι σημερα μεσω tripadvisor και λοιπες συνναφεις ιστοσελιδες - μπορει να μπλοκαρει τον ενδιαφερομενο στον ιδιο βαθμο που τον μπλοκαρει η παντελης ελλειψη της.
 

tigerakos

Member
Μηνύματα
70
Likes
2
Οι έλληνες δεν εκτιμούν τους έλληνες στις διακοπές. Φίλοι μού έκλισαν από το εξωτερικό δωμάτιο που έχει 120 το βραδύ 50…!!για αρχές Αυγούστου, και όλο αυτό γιατί έκαναν τα πάντα από εξωτερικό τι μου λέτε λοιπόν? Υπάρχει σεβασμός στον Έλληνα μέσα στην ιδία του την χώρα.?
Καλός η κακός έχουμε πολύ κακό τουρισμός σε όλα από συγκοινωνίες μέχρι διαμονή και συμπεριφορά.
Και οποίος λέει το αντίθετο μάλλον θέλει να υπερασπιστεί τα συμφέροντα του.
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.541
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Οι έλληνες δεν εκτιμούν τους έλληνες στις διακοπές. Φίλοι μού έκλισαν από το εξωτερικό δωμάτιο που έχει 120 το βραδύ 50…!!για αρχές Αυγούστου, και όλο αυτό γιατί έκαναν τα πάντα από εξωτερικό τι μου λέτε λοιπόν? Υπάρχει σεβασμός στον Έλληνα μέσα στην ιδία του την χώρα.?
Καλός η κακός έχουμε πολύ κακό τουρισμός σε όλα από συγκοινωνίες μέχρι διαμονή και συμπεριφορά.
Και οποίος λέει το αντίθετο μάλλον θέλει να υπερασπιστεί τα συμφέροντα του.
Αυτο παλι για τους φιλους σου τι σχεση εχει με το overbooking?
Οσον αφορα τον σεβασμο του ελληνα απο τον ελληνα: αλλοι τον σεβονται και αλλοι οχι. Αλλοι σεβονται τους ξενους τουριστες και αλλοι παλι οχι. Ας μην γενικευουμε. Εγω τουλαχιστον εχω την αισθηση οτι αλλοι Ελληνες με εχουν σεβαστει κατα τις συναλλαγες μου μαζι τους και αλλοι παλι οχι. Και τι με αυτο; Θα τους βαλω ολους στο ιδιο καζανι; Σε πολλα πραγματα οντως πασχουμε: ακριβες και δυσκολες συγκοινωνιες, "επαγγελματιες" ασχετοι κλπ, αλλα και πολλοι που ειναι αξιοπρεπεις και οποιοι κανουν καλα και εντιμα τη δουλεια τους. Το να τους βαζεις ολους στο ιδιο καλαθι ειναι πολυ αφοριστικο.
Και τα λεω ολα αυτα χωρις να εχω το παραμικρο συμφερον απο τον τουρισμο.
 

tigerakos

Member
Μηνύματα
70
Likes
2
Το είπα για δείξω πόσο εκμετάλλευση πέφτει τους έλληνες και όχι τους ξένους στο ίδιο καζάνι? Μα φέτος οποίον έτυχε να ρωτήσω κάτι στραβό με ξενοδοχείο έχει πάθει και εγώ έχω 2 στα 2τυχαίοοοο? Δεν νομίζω.
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.541
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Εγω παντως φετος βρισκω φθηνοτερα καταλυμματα απο αυτα που εβρισκα περσι και σε πιο high season. Βεβαια αφου παω και μεινω θα μπορεσω να κανω συγκριση με τα περσινα. Ιδωμεν!
 

Sokratis

Member
Μηνύματα
1.414
Likes
1.056
Επόμενο Ταξίδι
Puerto Rafti
Η Ερση μιλαει τη γλωσσα της λογικης και της εμπειριας απο τα ταξιδια, ο Micmac μου θυμιζει εργατοπατερα του ΠΑΜΕ στο λιμανι. To overbooking ειναι κοινοτατη τακτικη, οπως εγραψε και αλλος φορουμιτης το δωματιο δεν ειναι ενα προιον που αν δεν πουληθει σημερα πουλιεται αυριο και για αυτο αρκετοι ξενοδοχοι ειναι διατεθειμενοι να υποστουν το κοστος ενος "upgrade" της διαμονης σε καποιους προκειμενου να κερδισουν περισσοτερα απο περισσοτερους αλλους. Αυτο ειναι θεμιτο στην περιπτωση που ο πελατης μενει ευχαριστημενος αφου με τα ιδια χρηματα απολαμβανει ιση ή ανωτερη ποιοτητα υπηρεσιων και απαραδεκτο αν ισχυει το αντιθετο, δηλαδη παροχη υποδεεστερων υπηρεσιων.
Δεν ειναι βεβαιο οτι ο συγκεκριμενος κυριος ειναι απατεωνας, αν σε ικανοποιει το καταλυμα που σου προτεινει (και ειναι υποχρεωμενος να σου πει που μπορει να σε στειλει) παει καλα, αν οχι ζητας πισω τα χρηματα σου και αν δεν τα επιστρεφει προχωρας στις νομιμες ενεργειες που δικαιουσαι. Ειναι ομως λαθος να σπιλωνεται ενας επαγγελματιας και μαλιστα σε δυσκολους καιρους αν δεν υπαρχει βεβαιοτητα παρα μονο απλη υπονοια για τις κακες του προθεσεις.
Οπως εγραψα και σε προηγουμενο post τοσο εγω οσο και αρκετοι γνωστοι μου πεσαμε "θυματα" του overbooking αλλα τελικα βρεθηκαμε κερδισμενοι.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.655
Μηνύματα
906.552
Μέλη
39.405
Νεότερο μέλος
Ioanna Kara

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom