Πολωνία Βαρσοβία - Κρακοβία: Πρωτοχρονιά 2015

grtt

Member
Μηνύματα
125
Likes
271
Επόμενο Ταξίδι
Όπου μας βγάλει!
Ταξίδι-Όνειρο
Νέα Υόρκη
Περιεχόμενα

Μου αρέσουν πολύ τα ταξίδια αλλά δυστυχώς η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών με κράτησε εντός των τειχών για κάποιο χρονικό διάστημα. Ευτυχώς πρόσφατα καλυτέρεψαν τα οικονομικά μου και αποφάσισα να καλύψω το κενό των τελευταίων ετών πραγματοποιώντας ταξίδια στο Λονδίνο και στην Κωνσταντινούπολη.
Με έναν καλό μου φίλο, όμως, ψάχναμε τι θα κάνουμε την περίοδο των εορτών. Είχε προτείνει Δανία, η οποία φαινόταν πανέμορφη αλλά λίγο ακριβή κι έτσι αντιπρότεινα Πολωνία. Δέχθηκε και αφού βρήκαμε μια πολύ καλή προσφορά με την Aegean 137 Ευρώ το άτομο, κλείσαμε για τις 26/12-02/1 εισιτήρια για Βαρσοβία.

Η μέρα έφθασε επιτέλους, ανεβήκαμε στο αεροπλάνο και μετά από δυόμιση ώρες βρισκόμασταν στο αεροδρόμιο Chopin της Βαρσοβίας, ένα σύγχρονο αεροδρόμιο του οποίου όμως ορισμένα μέρη μάλλον ανακαινίζονται αυτή την εποχή. Κατεβήκαμε, σε μικρό χρονικό διάστημα πήραμε τις βαλίτσες, βρήκαμε το κοντινότερο ΑΤΜ για να πάρουμε τα πρώτα μας zloty και επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο 175 για τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης καθώς η πρώτη μας στάση θα ήταν η Κρακοβία. Πρώτη ευχάριστη έκπληξη: τόσο στη στάση στο αεροδρόμιο όσο και σε όλες τις μεγάλες στάσεις λεωφορείων και τραμ υπάρχουν αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων που δέχονται ακόμα και πιστωτικές κάρτες. Σε πολλά λεωφορεία και τραμ υπάρχει και μηχάνημα μέσα σε αυτά ενώ πολλά μέσα μαζικής μεταφοράς έχουν πληροφοριακό σύστημα που δείχνει τη στάση που βρίσκεσαι, ποια είναι η επόμενη στάση και τον αναμενόμενο χρόνο άφιξης στις επόμενες στάσεις.

Για να μη μακρυγορώ, φθάσαμε στον σταθμό, έναν μεγάλο και σύγχρονο σταθμό με πολλές πλατφόρμες και οθόνες έξω από καθεμία από αυτές. Τα εισιτήρια τα είχαμε ήδη εκδώσει on line και με 32 ευρώ το άτομο πήγαινε έλα, κλείσαμε πρώτη θέση στο Intercity Premium, τα καλύτερα τρένα της Πολωνίας. Πραγματικά τα τρένα είναι εκπληκτικά, πεντακάθαρα, δεν καταλαβαίνεις ότι ταξιδεύεις. Μας πρόσφεραν καφέ ή τσάι και χυμό ή νερό καθώς κι ένα απίθανο σοκολατάκι Lindt, τη γεύση του οποίου ακόμα θυμάμαι. Μέσα στο τρένο γεύτηκα και την πρώτη μου πολωνική σούπα zurec. Όσο απομακρυνόμασταν από τη Βαρσοβία τόσο τα χιονισμένα τοπία γίνονταν εντονότερα. Η πολωνική ύπαιθρος δεν με ενθουσίασε αλλά τα χιονισμένα δένδρα ήταν κάτι μαγικό να τα βλέπεις όπως περνούσε το τρένο!


Σε δυόμιση ώρες ήμασταν στον προορισμό μας κι ευτυχώς για εμάς, το Aparthotel Basztowa που είχαμε κλείσει με 40 Ευρώ το δίκλινο, βρισκόταν σε απόσταση αναπνοής από τον σταθμό. Το checkin, όμως έγινε στο διπλανό Polonia Hotel, στο οποίο ανήκει και στο οποίο παίρναμε και το πρωινό μας. Το τοπίο έξω κάτασπρο και ευτυχώς που είχαμε προνοήσει να ντυθούμε σαν κρεμμύδια! Επειδή όμως δεν είχαμε καιρό για χάσιμο, αφήσαμε γρήγορα γρήγορα τα πράγματα μας στο ξενοδοχείο και πήραμε ταξί για το μουσείο Σίντλερ. Δεν μπορώ να καταλάβω, βέβαια, γιατί οι ταξιτζήδες σε όλο τον κόσμο θεωρούν ιερό τους χρέος να κλέψουν τους τουρίστες, καθώς είμαστε βέβαιοι ότι μας έκανε κύκλο για να μας πάει! Τέλος πάντων, φθάσαμε στο μουσείο.
Το μουσείο είναι πολύ ωραίο, εξιστορεί όχι μόνο το ρόλο του Σίντλερ και της βιομηχανίας του την περίοδο του πολέμου, αλλά μας δείχνει και το γενικότερο κλίμα στην Κρακοβία πριν και κατά τη διάρκεια του πολέμου. Στο μουσείο κάτσαμε αρκετά, εξάλλου πάντα όταν πηγαίνω σε ένα μουσείο θέλω να το βλέπω όλο και να καταλαβαίνω τι βλέπω. Αργότερα πήραμε δεύτερο ταξί και πήγαμε στην κεντρική πλατεία της Κρακοβίας.

Η πλατεία πολύ ωραία αλλά σε συνδυασμό με τα δεκάδες πανέμορφα ξύλινα σπιτάκια της χριστουγεννιάτικης αγοράς ήταν υπέροχη. Καθώς είμαι και καλοφαγάς μου έτρεχαν τα σάλια από τα λαχταριστά φαγητά που μαγειρεύονταν. Κρεατικά κάθε είδους, ψητά λαχανικά, λάχανο στιφάδο, λουκάνικα, λαρδί και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς σε χαμηλές τιμές. Αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε ψωμί με λαρδί, εγώ έβαλα και ψητά κρεμμύδια από πάνω. Ωραίο μεν, με χιλιάδες θερμίδες δε! Βέβαια η θερμοκρασία στη χιονισμένη Κρακοβία ήταν περίπου -10 βαθμοί, οπότε τουλάχιστον παρηγοριόμασταν ότι θα κάψουμε όλες αυτές τις θερμίδες λόγω ψύχους (ως γνωστόν καίμε περισσότερες θερμίδες στο κρύο).

Η εκκλησία της Παναγίας μπροστά μας δέσποζε επιβλητική και δε μπορούσαμε παρά να μπούμε μέσα. Οι Πολωνοί είναι θρήσκος λαός και αυτές τις μέρες γέμιζαν τις εκκλησίες. Τα ανάγλυφα αγάλματα ήταν εντυπωσιακά και οι χριστουγεννιάτικες φάτνες, κάτι διαφορετικό για τα δικά μας δεδομένα. Η αλήθεια είναι ότι από εκείνη την ημέρα μπήκα σε πολλές εκκλησίες της Πολωνίας και όλες μας εντυπωσίασαν με την αρχιτεκτονική τους.

Σειρά είχε η αγορά της κεντρικής πλατείας, ιδανικό μέρος για να αγοράσει κανείς κάθε είδους σουβενίρ από την Κρακοβία. Η αγορά ουσιαστικά βρίσκεται σε μια μακρυά στοά, όπου υπάρχουν μικρά περίπτερα - μαγαζάκια τα οποία πωλούν διάφορα σουβενίρ κυρίως. Από εκεί τις επόμενες μέρες ψωνίσαμε και τα σουβενίρ που θέλαμε από την Κρακοβία.

Η ώρα είχε πάει αργά, έτσι κι αλλιώς από τις 16.00 είχε νυχτώσει, αποφασίσαμε να γυρίσουμε με τα πόδια στο ξενοδοχείο μας περιδιαβαίνοντας τα γραφικά στενά της παλιάς πόλης.

Αφού πέσαμε ξεροί για ύπνο την επόμενη μέρα, 27/12, είχαμε προγραμματίσει να πάμε στα αλατωρυχεία της Wieliczka. Για την επίσκεψη μας είχαμε κλείσει με πρακτορείο on line, το SeeKrakow, με περίπου 34 Ευρώ το άτομο (συμπεριλαμβανομένου του εισιτηρίου για την είσοδο στα αλατωρυχεία). Η επιλογή μας αποδείχθηκε σωστή, καθώς μας παρέλαβαν από το ξενοδοχείο και με δεδομένες τις καιρικές συνθήκες και την απόσταση από την Κρακοβία, είναι σίγουρο ότι θα ταλαιπωριόμασταν περισσότερο. Παρόλο που το χωριό Βιελίτσκα δεν απέχει και πολύ από την Κρακοβία, το χιόνι ήταν σαφώς πιο πυκνό και το κρύο περισσότερο. Τα αλατορυχεία όμως έχουν μόνιμη θερμοκρασία 13-16 βαθμούς και έτσι…ζεστάθηκε το κοκαλάκι μας! Μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς τα αλατορυχεία και κατά την διάρκεια της ξενάγησης μας κατεβήκαμε τρία επίπεδα κάτω. Εντυπωσιακή και ξεχωριστή η τρίωρη ξενάγηση κι εξίσου εντυπωσιακά τα γλυπτά από αλάτι που είχαν δημιουργήσει οι αλατωρύχοι.

Μετά την επιστροφή μας επισκεφθήκαμε το εμπορικό κέντρο Galeria Krakow, ένα αρκετά μεγάλο εμπορικό κέντρο με πάσης φύσεως καταστήματα. Προσωπικά έκανα επιδρομή στο τοπικό Carrefour για να αγοράσω μερικές από τις αναρίθμητες πολωνικές βότκες που υπάρχουν σε κάθε γεύση και μέγεθος. Το υπόλοιπο της ημέρας κύλησε με βόλτες στα σοκάκια της παλιά πόλης και, φυσικά, με φαγητό, όπου βεβαίως δεν παραλείψαμε να γευτούμε και ζεστό κρασί που ήταν ό,τι έπρεπε για την ώρα.

Η επόμενη μέρα, 28/12, είχε πολύ περπάτημα, ήταν η μέρα των walkings tours. Τα walking tours υπάρχουν σχεδόν σε κάθε μεγάλη πόλη του εξωτερικού όπου ένας αγγλόφωνος, συνήθως, ξεναγός, αναλαμβάνει να ξεναγήσει δωρεάν τους τουρίστες που έχουν συγκεντρωθεί σε ένα προκαθορισμένο σημείο, χωρίς ραντεβού ή κράτηση, στην πόλη, να πει δυο λόγια για την ιστορία της κλπ. Πάντα όταν πάω κάπου πηγαίνω τουλάχιστον σε ένα walking tour. Αν στο τέλος της ξενάγησης μείνει κάποιος ευχαριστημένος, προαιρετικά μπορεί να δώσει κάποιο φιλοδώρημα. Η ξενάγηση ξεκίνησε από την κεντρική πλατεία της παλιά πόλης, και οι ιστορίες πολλές για την ιστορία της πόλης και των κτιρίων που βλέπαμε εκεί. Περιηγηθήκαμε σε δρόμους και μαθαίναμε την ιστορία τους με αρκετό χιούμορ, η αλήθεια είναι. Η κατάληξη του tour ήταν στο κάστρο της Wawel, ένα κάστρο που σήμερα στεγάζει διάφορα μουσεία και τον καθεδρικό ναό της πόλης. Όμορφο και με ωραία θέα της πόλης, δεν το επισκεφθήκαμε όμως από μέσα καθώς είχαμε διαβάσει ότι δεν ήταν τόσο εντυπωσιακό εσωτερικά όσο εξωτερικά. Περιηγηθήκαμε όμως στους εξωτερικούς χώρους.


Δυόμιση ώρες περπάτημα στο κρύο δεν μας ήταν αρκετές και φύγαμε αμέσως μετά για να παρακολουθήσουμε το δεύτερο walking tour της ημέρας όπου επισκεφθήκαμε την ιουδαϊκή συνοικία. Ιστορίες των Εβραίων της πόλης και του ολοκαυτώματος, της ζωής τους εκεί, καθώς και των περιοχών που ζούσαν.

Ε, μετά από τόσο περπάτημα μια χαλαρή βόλτα και μια ζεστή σοκολάτα επιβαλλόταν. Μετά και την κλασική βόλτα στην παλιά πόλη, ήρθε η ώρα για ξεκούραση.

Η επόμενη μέρα, 29/12, περιελάμβανε εκδρομή στο Auschwitz ή Oswiecim όπως το αποκαλούν σήμερα οι Πολωνοί. To πρακτορείο το ίδιο, αυτή τη φορά το πούλμαν πολύ μεγαλύτερο καθώς υπήρχαν πολύ περισσότερα άτομα και μάλιστα, όπως είδαμε, υπήρχαν και άλλα πούλμαν του ίδιου πρακτορείου που πήγαιναν εκεί. Η απόσταση επίσης μεγαλύτερη καθώς το Άουσβιτς απέχει 65 χλμ από την Κρακοβία.
Στην είσοδο του νυν μουσείου, και τέως στρατοπέδου συγκέντρωσης, μας περίμεναν οι ξεναγοί για να ξεκινήσει η ξενάγηση από την είσοδο του στρατοπέδου με την περίφημη επιγραφή στα γερμανικά «Η εργασία απελευθερώνει». Δεν μπορούσε κανείς παρά να συγκινηθεί ακούγοντας τις ιστορίες αυτών των ανθρώπων, βλέποντας τα προσωπικά τους αντικείμενα και τις άθλιες συνθήκες διαβίωσής τους. Πραγματικά το θέαμα ήταν σε μερικά σημεία μακάβριο, όπως στον θάλαμο με τις τρίχες από τα μαλλιά των εκτελεσθέντων, τις οποίες τις έδιναν για να φτιάξουν υφάσματα σε διάφορες βιομηχανίες. Η συνέχεια περιελάμβανε το Birkenau, το δεύτερο στρατόπεδο που βρίσκεται 1,5 χλμ παρακάτω. Το στρατόπεδο αυτό είναι μεγαλύτερο και ίσως και λίγο πιο ρεαλιστικό καθώς στο Άουσβιτς οι περισσότεροι χώροι των κτιριακών εγκαταστάσεων έχουν μετατραπεί σε μουσείο ενώ στο Birkenau έβλεπες τους αυθεντικούς χώρους με τα κρεβάτια στα οποία στοιβάζονταν οι κρατούμενοι, τις άθλιες τουαλέτες που χρησιμοποιούσαν, τις γραμμές και τα μέρη που σταματούσαν τα τρένα που τους μετέφεραν.


Μετά από αυτά πήραμε τον δρόμο της επιστροφής. Όταν φτάσαμε πήγαμε στο Underground museum που βρίσκεται στην πλατεία της παλιάς πόλης. Ουσιαστικά πρόκειται για την ιστορία της Κρακοβίας με την επίδειξη διαφόρων αρχαιολογικών ευρημάτων. Περισσότερο κεντρίζει το ενδιαφέρον ο τρόπος που παρουσιάζονται αυτά, με οθόνες, παρουσιάσεις για μικρά παιδιά (δυστυχώς μόνο στα πολωνικά), σύγχρονο τρόπο διαχωρισμού ενοτήτων κλπ. Ίσως θα έπρεπε μερικοί από εδώ να έπαιρναν μερικά μαθήματα σχετικά με το πώς δημιουργείται ένα σύγχρονο μουσείο.

Μια τελευταία βόλτα και φαγητό στην παλιά πόλη επιβαλλόταν αμέσως μετά, καθώς την επόμενη μέρα θα ξεκινούσαμε για το δεύτερο μέρος του ταξιδιού μας, τη Βαρσοβία.

 

grtt

Member
Μηνύματα
125
Likes
271
Επόμενο Ταξίδι
Όπου μας βγάλει!
Ταξίδι-Όνειρο
Νέα Υόρκη
Η Βαρσοβία, λοιπόν, μας περίμενε, όπως κι εμείς αυτή… Πρωινό ξύπνημα, λοιπόν, checkout, το τελευταίο μας –και πλούσιο- πρωινό στο HotelPoloniaκαι βουρ για τον σιδηροδρομικό σταθμό, μερικά μέτρα παρακάτω. Το σκηνικό στο τρένο γνώριμο, οι ανέσεις γνωστές και σε δυόμιση ακριβώς ώρες βρισκόμασταν στον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμός της Βαρσοβίας. Κι εδώ ήμασταν τυχεροί καθώς το ξενοδοχείο μας απείχε μόλις μία στάση ή 500 περίπου μέτρα από τον σταθμό, οπότε απλώς το πήραμε ποδαράτο.

Το ξενοδοχείο μας ήταν το Novotel, τεσσάρων αστέρων ξενοδοχείο με 32 ορόφους. Το κέντρο της Βαρσοβίας έχει αρκετούς ουρανοξύστες, μερικοί από τους οποίους αρκετά καλαίσθητοι, αν και οφείλω να ομολογήσω ότι εξωτερικά, ο ουρανοξύστης του Novotelδεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Εσωτερικά το ξενοδοχείο είναι άψογο και με 58 Ευρώ το δίκλινο άξιζε τα λεφτά του, αν και χωρίς πρωινό το οποίο το βρήκαμε ακριβό, 16 Ευρώ το άτομο επιπλέον.

Το Κέντρο της Βαρσοβίας, διακρίνεται το Παλάτι Πολιτισμού και Επιστημών

Η ώρα περνούσε και το πρόγραμμα περιελάμβανε επίσκεψη στο Copernicus Science Center. Γύρω στη μία ήμασταν εκεί, πάμε και τι να δούμε; Μια ουρά απίστευτη, μετανιώσαμε που δεν κλείσαμε εισιτήρια online. Φεύγουμε από εκεί, για να μη χάσουμε χρόνο, και με τη βοήθεια του GPS, περπατάμε κανένα χιλιόμετρο και φθάνουμε στο Εθνικό Μουσείο Βαρσοβίας. Η μέρα ήταν Τρίτη 30/12 και κάθε Τρίτη η είσοδος ήταν δωρεάν. Παρενθεντικά να αναφέρω ότι σχεδόν όλα τα μουσεία έχουν μια μέρα είσοδο δωρεάν, αλλά δεν είναι ίδια για όλα. Το Εθνικό Μουσείο περιλαμβάνει μια πολύ μεγάλη συλλογή από είδη εκκλησιαστικής τέχνης, εικαστικά, μοντέρνα τέχνη κλπ. Είναι πολύ ενδιαφέρουσα συλλογή για τους φίλους του είδους.

Ε, εκεί με αγριοκοίταξε μία υπάλληλος τους μουσείου καθώς σε μια αίθουσα μοντέρνας τέχνης ήταν συγκεντρωμένος πολύς κόσμος και κάποιος τους εξηγούσε στα πολωνικά, κάτι για ένα αντικείμενο που έβλεπαν μπροστά τους. Στην προσπάθεια μου να περάσω, χωρίς να ενοχλήσω περνούσα πλαγιαστά και ξάφνου ακούγεται ένας περίεργος θόρυβος τριψίματος, το μπουφάν μου τριβόταν στον πίνακα που ήταν κρεμασμένος πίσω μου. Η υπάλληλος με αγριοκοίταξε, τρόμαξα εγώ, ε, μετά αφού δεν είχε γίνει τίποτα, απλώς μου χαμογέλασε και ανακουφιστήκαμε όλοι!!

Μετά το μουσείο, ρίξαμε μια ματιά στην online web cameraτου Copernicus και η ουρά είχε μειωθεί πολύ. Στο δρόμο, όμως, περάσαμε και από το μουσείο του Σοπέν. Όμορφο μουσείο το οποίο εξιστορεί την ιστορία του Σοπέν. Ο Σοπέν ήταν Πολωνός και είναι το καμάρι της Πολωνίας αλλά και της Βαρσοβίας, ειδικότερα. Το κυρίως αεροδρόμιο της πόλης έχει το όνομα του, μουσείο είναι αφιερωμένο σε αυτόν και 15 περίπου παγκάκια σε όλη την πόλη είναι αφιερωμένα σε αυτόν, σε σημεία όπου είναι σημαντικά γι αυτόν. Τα παγκάκια είναι μουσικά και πατώντας τα ακούς αποσπάσματα από τη μουσική του.

Τελικά, επιτέλους φθάσαμε στο Copernicus, όπου είχαμε περίπου δύο ώρες και κάτι να δούμε τα εκθέματα του. Το Copernicus Science Centerείναι περίπου αντίγραφο του ScienceMuseumτου Λονδίνου, σε μικρότερη όμως έκταση. Είναι ασφαλώς εκπληκτικό, με αλληλεπιδραστικά θέματα, η χαρά των παιδιών, αλλά και των μεγάλων. Περάσαμε δυόμιση πολύ όμορφες ώρες εκεί.

Copernicus Science Center

Η ώρα είχε περάσει και ήταν ώρα να επιστρέψουμε. Κατά την επιστροφή είχαμε τη φαεινή ιδέα να πάρουμε το μετρό, Βλέπουμε έναν σταθμό κοντά στο μουσείο, κατεβαίνουμε κάτω, βλέπουμε κάτι καλώδια, σωλήνες κλπ, δε δίνουμε σημασία, πάμε να μπούμε μέσα και βλέπουμε κάτι εργάτες! Τελικά ο σταθμός δεν ήταν έτοιμος ακόμα! Μάλλον έπρεπε να περιμένουμε κανένα μήνα μέχρι να λειτουργήσει! Επιστρέψαμε με ταξί!

Η επόμενη μέρα ήταν η παραμονή της Πρωτοχρονιάς. Βγάζουμε από τα αυτόματα μηχανήματα ένα 24ωρο εισιτήριο, 15 ζλότυ, και ξεκινάμε για την παλιά πόλη. Εκεί στις 10.30 κι έξω από το κάστρο ξεκινούσε το walkingtourτης παλιά πόλης. Τι υπέροχη που ήταν η παλιά πόλη και τι καταπληκτικά στολισμένη! Ιστορίες για το κάστρο της πόλης και την ανοικοδόμηση της, καθώς ουσιαστικά τα κτίρια μπορεί να φαίνονται παλιά αλλά οικοδομήθηκαν μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο με τα χαρακτηριστικά των κτιρίων του 18ου αιώνα. Η ιστορίες που μας έλεγε ο ξεναγός μας ήταν πολλές. Μετά το τέλος της ξενάγησης, δεν μπορούσαμε παρά να χαζέψουμε τον χριστουγεννιάτικο στολισμό της πόλης, να μπούμε στην εκκλησία της Αγίας Άννας, στο κέντρο της παλιά πόλης να θαυμάσουμε και το εσωτερικό της και να πάμε στο μουσείο της Μαρίας Κιουρί, η οποία ήταν Πολωνέζα και όχι Γαλλίδα, όπως μερικοί νομίζουν. Δυστυχώς το κάστρο επειδή ήταν παραμονή Πρωτοχρονιάς δε το είδαμε από μέσα.

Κτίρια της Παλιάς Πόλης

Κατόπιν, αφού φάγαμε σε ένα υπέροχο εστιατόριο, ξεκινήσαμε για το πάρκο Lazienki. Tο Πάρκο Λουτρών ή Βασιλικών Λουτρών είναι το μεγαλύτερο πάρκο στη Βαρσοβία καθώς καταλαμβάνει 76 εκτάρια στο κέντρο της πόλης. Περιλαμβάνει παλάτια, συντριβάνια, λίμνες κλπ. Δυστυχώς είχε ήδη νυχτώσει όταν πήγαμε, και λόγω παραμονής το εσωτερικό των κτιρίων ήταν κλειστό. Είδαμε όμως αρκετά, όπως το ρωμαϊκό θέατρο, διάφορα μνημεία και τις υπέροχες παγωμένες λιμνούλες που είχε. Και, ναι, το τόλμησα, περπάτησα μερικά εκατοστά πάνω σε μια παγωμένη λίμνη!!

Παραμονή Πρωτοχρονιάς, ήταν, όπως είπα και έπρεπε να βρούμε τι θα κάνουμε! Και στο walkingtourπήρε το αυτί μας ότι στο Εθνικό Στάδιο της Βαρσοβίας, ή καλύτερα έξω από αυτό, θα είχε εορταστικές εκδηλώσεις με συναυλίες κλπ και μεταξύ άλλων θα εμφανιζόταν ο Aμερικανός Jason Derulo. Πήγαμε στο ξενοδοχείο μας, ετοιμαστήκαμε, τσιμπήσαμε πάλι κάτι στα γρήγορα στο τοπικό κεμπαμπίτζιδικο (ε, ναι κεμπάπ θα βρείτε σε όλη την Ευρώπη!), και κινήσαμε για το στάδιο της πόλης. Κατεβήκαμε στο σταθμό τους σταδίου και ακολουθώντας το πλήθος, μετά από ένα χιλιόμετρο φτάσαμε στο χώρο της εκδήλωσης. Ο κόσμος πολύς, παραλίγο να με συλλάβουν, διότι βρήκαν επάνω μου 200 ml βότκας και προφανώς το να πίνει κανείς αλκοόλ δημοσίως δεν επιτρέπεται, αλλά εντάξει δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα. Κρύφτηκα πίσω από ένα δένδρο, ήπια μονορούφι την βότκα και μπήκα σαν κύριος στο χώρο της εκδήλωσης! Δωρεάν η συναυλία, αλλά άκρως επαγγελματική, η σκηνή τεράστια, πολλές γιγαντοοθόνες, κιόσκια με τους χορηγούς που μοίραζαν δωρεάν καφέ και παντού κέφι. Πολωνοί καλλιτέχνες τραγουδούσαν και στις 23.00 ήρθε η ώρα του J. Derulo. Πέντε λεπτά πριν τα μεσάνυχτα σταμάτησε να τραγουδάει και λίγο αργότερα άρχισε η αντίστροφη μέτρηση. Μόλις μπήκε το 2015, το θέαμα φαντασμαγορικό, πυροτεχνήματα και βεγγαλικά παντού! Περάσαμε υπέροχα εκείνη τη βραδιά!

Αυτό δε μας εμπόδισε όμως να σηκωθούμε γύρω στις 11 το πρωί ανήμερα Πρωτοχρονιάς. Κινήσαμε για το Παλάτι Πολιτισμού και Επιστημών που βρισκόταν απέναντι από το ξενοδοχείο μας, αλλά ατυχήσαμε κι εκεί καθώς μόνο στο ισόγειο μπήκαμε. Όλο το υπόλοιπο κτίριο ήταν κλειστό λόγω Πρωτοχρονιάς. Δεν πειράζει όμως, ξεκινήσαμε για τον Ζωολογικό Κήπο της Πόλης που γνωρίζαμε ότι ήταν ανοιχτός στην μποέμ συνοικία της Πράγας. Έχοντας επισκεφθεί αρκετούς ζωολογικούς κήπους δεν μπορώ να πω ότι ξετρελαθήκαμε, δεδομένου και του κρύου, όλα τα ζώα ήταν σε εσωτερικούς χώρους. Όσο να ναι όμως πάντα είναι ενδιαφέρον να βλέπει κανείς χαριτωμένα πιθηκάκια, ξετρελάθηκα με ένα μωρό χιμπατζή να προσπαθεί να μάθει να σκαρφαλώνει και όλο να πέφτει!, ελέφαντες και άγρια λιοντάρια. Κατόπιν κάναμε μια βόλτα στους δρόμους της Πράγας, και ενώ είχαμε αποφασίσει να φάμε σε ένα εστιατόριο εκεί, ήταν κλειστό. Οπότε πήγαμε πάλι στην παλιά πόλη όπου για μια ακόμα φορά χαρήκαμε τον στολισμό της, και φάγαμε στα στενά της.

Άγνωστο ζώο του ζωολογικού κήπου!

Η επόμενη μέρα ήταν η μέρα της επιστροφής. Αποχαιρετήσαμε την Βαρσοβία και βλέποντας τη από ψηλά μέσα από το αεροπλάνο μια μικρή μελαγχολία με έπιασε. Η Πολωνία, ως χώρα πέρασε πολλά. Πολλά μέρη της ισοπεδώθηκαν στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, για δεκαετίες είχε ένα συγκεκριμένο καθεστώς. Και όμως περπατώντας βλέπεις μια χώρα σύγχρονη, που εντάξει, αν έχεις πάει Λονδίνο, Παρίσι, Βερολίνο μπορεί να μην σε ξετρελαίνει, αλλά βλέπεις μια χώρα καθαρή, σύγχρονη, με φοβερές συγκοινωνίες, υπέροχα μουσεία, φοβερούς χριστουγεννιάτικους στολισμούς και δε μπορεί κανείς παρά να κάνει κανείς τις συγκρίσεις. Γιατί κι εμείς που έχουμε μια πολύ ωραία χώρα δεν μπορούμε να κάνουμε μερικά βήματα μπροστά σε αυτούς τους τομείς;
 

echo2011

Member
Μηνύματα
2.399
Likes
3.587
Πολύ ωραία ιστορία! Σκέφτομαι τη Πολωνία για το Πάσχα και η ιστορία σου μου φάνηκε πολύ χρήσιμη.. Πάντα ωραία ταξίδια εύχομαι!
 

Maria Mavr

Member
Μηνύματα
87
Likes
50
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ
Πολύ ωραία ιστορία για χώρες οι οποίες δεν είναι τόσο δημοφιλείς! Έχω ακούσει ότι η Κρακοβία είναι πιο όμορφη από τη Βαρσοβία, ισχύει?
 

depy!!!

Member
Μηνύματα
789
Likes
2.145
Επόμενο Ταξίδι
Μαλαισία - Βόρνεο
Ταξίδι-Όνειρο
Με βανάκι στη Νορβηγία
Πολύ ωραία ιστορία για χώρες οι οποίες δεν είναι τόσο δημοφιλείς! Έχω ακούσει ότι η Κρακοβία είναι πιο όμορφη από τη Βαρσοβία, ισχύει?
Για μένα ισχύει, αν και έχω ακούσει και αντίθετη άποψη. Αυτό που μου άρεσε πολύ είναι ότι στην Κρακοβία το ποτάμι είναι αξιοποιημένο και ενταγμένο μέσα στην πόλη, ενώ στη Βαρσοβία εκτός του ότι δεν έχουν αξιοποιήσει τόσο την παραποτάμια διαδρομή, είναι αρκετά μακριά από την παλιά πόλη. Μάλιστα σε κάποια σημεία το χωρίζει αυτοκινητόδρομος.
 

Maria Mavr

Member
Μηνύματα
87
Likes
50
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ
Πολύ ζηλεύω, θα ήθελα πολύ κάποια στιγμη να επισκεφθώ την Κρακοβία! Ποιός ξέρει? Αν μπορείς βάλε μας καμία φωτογραφία να δούμε από τη επίσκεψή σου...
 

grtt

Member
Μηνύματα
125
Likes
271
Επόμενο Ταξίδι
Όπου μας βγάλει!
Ταξίδι-Όνειρο
Νέα Υόρκη
Σε πολύ κόσμο αρέσει περισσότερο η Κρακοβία. Προσωπικά θεωρώ ότι κάθε πόλη έχει τη δική της ομορφιά. Η Κρακοβία είναι πιο μικρή και πιο μαζεμένη, ίσως περισσότερο γραφική. Αξίζει επίσης να την επισκεφθεί κανείς για το Άουσβιτς και τα αλατορυχεία που βρίσκονται έξω από αυτή αλλά κοντά της.
Από την άλλη η Βαρσοβία έχει μια καταπληκτική παλιά πόλη, την οποία όμως γυρνάει κανείς μέσα σε μια μέρα, κι ένα σύγχρονο κομμάτι που θυμίζει μια οποιαδήποτε άλλη δυτικοευρωπαϊκή πρωτεύουσα, και που ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του θα βρει κανείς πολλά να κάνει.
Για περισσότερες φωτό επιφυλάσσομαι σύντομα...
 

mzi3

New Member
Μηνύματα
1
Likes
0
Καλησπέρα παιδιά,

Θα κάνω ταξίδι στη Βαρσοβία τον Ιανουάριο όπου είδα πως θα έχει μεχρι και 14cm χιόνι... Να φανταστώ χρειάζεται μποτάκια αντί για αθλητικά.... και επιπλέον θέλω να ρωτήσω μπορείς να μετακινηθείς με τα πόδια με το χιόνι που θα ρίχνει;
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.139
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom