Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 9.977
- Likes
- 52.469
- Επόμενο Ταξίδι
- Umhlanga
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Επέστρεψα με μια μικρή χρονοκαθυστέρηση ώστε να τελειώσει κι αυτή η ιστορία για να μπορέσω να γράψω την επόμενη, που έχει πολύ πιο ενδιαφέροντες προορισμούς και ήταν για μένα το καλύτερο ταξίδι όλων των εποχώνε (Περού, Βολιβία, Χιλή, ολίγη Αργεντινή και Ανταρκτική). Καταγράφω ό,τι θυμάμαι και παρακαλείται ο @Krekouzas να τσοντάρει με αναμνήσεις, φωτό και βιντεάκια που θα τα χρειαστούμε...
Μια μικρή ανακεφαλαίωση λοιπόν: Ο Κώστας είχε προσγειωθεί στην πρωτεύουσα Πορτ ντε Πρενς, όπου πέρασε δυο βράδια βλέποντας και μια χαριτωμένη δολοφονία "γιατί έτσι γίνεται στις εκλογές", μετά οδήγησε ένα απαράδεκτο τζιπ μέχρι τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη, το Cap Haitien προκειμενου να παραλάβει την αφεντιά μου κι αφού επισκεφθήκαμε στα προαστιά της το ένα από τα δύο σοβαρά αξιοθέατα που διαθέτει η χώρα, δηλαδή ερείπια του παλατιού Sans Souci και του φρουρίου Citadelle (το άλλο αξιόλογο αξιοθέατο είναι οι διάφοροι καταρράκτες ανά την επικράτεια), αρχίσαμε να κατευθυνόμαστε πτος την "πόλη" Hinche, τρώγοντας στο δρόμο κονσέρβες από σβαν και... ανανά, σε μια φιλότιμη προσπάθεια να μη γινουμε στατιστική θυμάτων χολέρας κι εμείς. Τα θυμηθήκατε;
Στο Hinche προσπαθήσαμε να βρούμε δωμάτιο (κρατήσεις γιοκ, για οργάνωση Yorgos μιλάμε) αλλά το καλύτερο που βρήκαμε ήταν μια σιδερένια καλύβα με λουκέτο. Τελικώς στα προάστια καταλήξαμε να ρωτάμε πριν πέσει η νύχτα στο Παλέρμο να ψάχνουμε σε κάτι χωματόδρομους ανάμεσα σε δέντρα ένα "νέο ξενοδοχείο" που μας υπέδειξαν οι ντόπιοι. Η αλήθεια είναι ότι περιμενα να βρω κανένα παράπηγμα, αλλά βρεθήκαμε προ ενός ημιτελούς (εν μέρει υπό κατασκευή) ξενοδοχείου, εντελώς αδικαιολόγητα τεράστιου και παντελώς άδειου (πρέπει να είχε πάνω από εξήντα δωμάτια και αποδείχθηκε ότι οι πελάτες ήμασταν έξι, λιγότεροι από τους εργαζόμενους).
Σκέφθηκα πως θα επρόκειτο ή για ξέπλυμα χρημάτων ή για κάποιον Αϊτινό που επαναπατρίστηκε και δεν είχε τι να κάνει τα λεφτά του και η κυρία στη "ρεσεψιόν", που αποδείχθηκε πως ήταν η ιδιοκτήτρια, μου επιβεβαίωσε πως επρόκειτο για το δεύτερο σενάριο (όχι ότι θα παραδεχόταν κανείς το πρώτο, αν και λίγο δύσκολα θα επέλεγε κανείς την πολύπαθη Αϊτή για πλυντήριο χρημάτων εδώ που τα λέμε). Η κυρία λοιπόν μιλούσε εξαιρετικά Αγγλικά, καθότι είχε ζήσει πάνω από δύο δεκαετίες στη Νέα Υόρκη κι επέλεξε να επαναπατριστεί και να φτιάξει ένα ξενοδοχείο στη χώρα της. Γιατί; Ο Θεός και η ψυχή της. Δε βρισκω ούτε μια λογική εξήγηση για την οποία κάποιος θα άφηνε τη Νέα Υόρκη για να πάει να επενδύσει στην Αϊτή, αλλά χαίρομαι που υπάρχουν άλλοι που το βλέπουν αλλιώς.
Διάθεση για παζάρι πάντως δεν είχε η μανδάμ, παρότι άλλους πελάτες δεν είχε και μας χρέωσε ένα ποσό που βρήκαμε υπέρογκο, όσο κι αν το ξενοδοχείο ήταν μια σοβαρή -έστω και ημιτελής- κατασκευή και το δωμάτιο που μας δόθηκε ήταν ευρύχωρο, ολοκαίνουριο και με ζεστότατο νερό. Για ίντερνετ ούτε λόγος βέβαια, αλλά το μοντέρνο της κατασκευής και οι μηδαμινές πιθανότητες εύρεσης εστιατορίου στην "πόλη" μας έπεισαν να δοκιμάσουμε και το δείπνο που προσέφεραν. Το οποίο αποδείχθηκε χάλια, ακόμη και για τα μετριότατα στάνταρ της Αϊτής: ελαχιστότατες μερίδες, απαράδεκτες πατάτες, η σούπα μου τουλάχιστον τρωγόταν, σε αντίθεση με τα πουλάκια που έφεραν στον Κώστα να φάει, τα οποία ήταν κυριολεκτικά κάρβουνο, δεν αναγνώριζες το τι ακριβώς υποτίθεται πως ήταν. Το δε προσωπικό ήταν αγέλαστο και απίστευτα αργό... και δεν είμαι και απαιτητικός έχοντας την Κούβα ως μέτρο σύγκρισης.
Πέσαμε για ύπνο απολαμβάνοντας τον κλιματισμό που δούλευε μια χαρά και κάναμε τα σχέδιά μας για την επόμενη ημέρα, που θα επισκεπτομασταν τους καταρρακτες Bassin Zim, κάτι σπηλιές με πετρογλυφικά των δύσμοιρων Ταϊνος αλλά κυρίως την εμονή μου, το κάστρο Fort Drouet, το οποίο άκουσον-άκουσον ήταν... χαμένο ως το 2009. Δηλαδή ο έξω κόσμος αγνοούσε την ύπαρξή του, αφού το είχε καταπιεί η βλάστηση παρότι σώζεται σε πολύ καλή κατάταση.
Με αυτό το πλάνο ξεκινήσαμε πρωινιάτικα για να δούμε τον πρώτο μας καταρράκτη, που σύμφωνα με τον (μετριότατο) οδηγό Bradt (για την Αφρική είναι εξαιρετικοί, στην Αϊτή δε με ξετρέλανε κιόλας, αλλά δε βρήκα και άλλον να αγοράσω) είναι ένα από τα "συγκλονιστικότερα φυσικά θαύματα τη Αϊτης". Ε, φύγαμε κι εμείς λοιπόν για να συγκλονιστούμε. Στο δρόμο ήραμε με ωτοστόπ μια λευκή, που αποδείχθηκε πως ήταν Αμερικανίδα, η οποία έκανε κάτι σαν εθελοντική εργασία στην Αϊτή. Μου είπε ότι της άρεσε περισσότερο η ζωή στην Αϊτή διότι οι άνθρωποι είναι ειλικρινείς, χαμογελαστοί και όχι υποκριτές, ψεύετες και διεφθαρμένοι σαν εκείνους στην Αμερική, που είναι η χώρα "με την περισσότερη πολιτική διαφθορά στον κόσμο". Σεβαστή η άποψη αλλά πιο δειφθαρμένη από την Αϊτή... τέλος πάντων, κάτι θα ξέρει η κοπελιά, την αφήσαμε στη μέση του πουθενά όπου θα πήγαινε στο πολιτιστικό κέντρο στο οποίο εργαζόταν και συνεχίσαμε.
Τον καταρράκτη το βρήκαμε με τη βοήθεια κάποιων ντόπιων πιτσιρικάδων που για ένα μικρό ποσό δέχτηκαν να μας φυλάξουν το αμάξι και να μας δείξουν και το μονοπάτι που οδηγεί στη σπηλιά με τα πετρογλυφικά των Ταϊνος. Καλά παλικάρια φαίνονταν, μάλλον ενθουσιασμένα που έβλεπαν ξένους και είπαμε να δεχθούμε για ν' αφήσουμε και κανένα φράγκο. Το σπήλαιο είχε μια μάλλον ελπιδοφόρα είσοδο, αλλά στο σκοτεινό εσωτερικό είχε μάλλον περισσότερα γκραφίτι και σφηκοφωλιές παρά τα ελάχιστα πετρογλυφικά που απεικόνιζαν πρόσωπα και κρανία που είχαν αφήσει πίσω τους οι άκλαφτοι Ταϊνος. Η πιτσιρικαρία πάντως έδειχνε ενθουσιασμένη και δε χόρταινε να βγαίνουν φωτογραφίες με την κάμερα του Κώστα, ενώ δεν κρατιότουσαν για να μας πάνε και στον καταρράκτη. Δυστυχώς ορισμένοι από αυτούς απέπνεαν και μια εντονότατη δυσοσμία, άλλο ένα δείγμα της μηδαμινής υγιεινής που έχουν οι ντόπιοι (σε χώρα με χολέρα κι ο κόσμος έτρωγε με τα χέρια χωρίς να πλυθεί μετά την αφόδευση....)
Ε φτάσαμε και στον ποθητό καταρράκτη, το σήμα κατατεθέν της χωρας, το "κλασικό δείγμα του ότι η Αϊτή δεν παύει ποτέ να εκπλήσσει" και άλλα τέτοια εμπριμέ που διαβάζαμε... Καλός ήταν μωρέ αλλά δεν πάθαμε και την πλάκα μας: σχετικά μικρός, με μια λιμνούλα μπροστά του στην οποία επέπλεαν και κάποια σκουπίδια. "Αυτό είναι το βασικό φυσικό αξιοθέατο της χώρας;" σκεφτήκαμε. Σημαντική η απογοήτευση, αλλά τα καλύτερα έρχονταν, σε λίγες ώρες θα βρισκομασταν στο Fort Drouet, το off road οχυρό που έμενε κρυφό για τόσα χρόνια... ή έτσι νομίζαμε (ότι θα βρισκόμασταν εκεί σε λιγες ώρες, όχι ότι ήταν χαμενο, αυτό όντως ίσχυε).
ένα πετρογλυφικό ανάμεσα στα γκραφίτι...
εμείς δεν ξετρελάθηκαμε αλλά τα παιδάκια καλά πέρασαν
Ε δεν ειναι και το Ιγκουασού...
Ντόπιοι πάνε στις δουλειές τους με τα γαϊδουράκια τους το πρωί
Μια μικρή ανακεφαλαίωση λοιπόν: Ο Κώστας είχε προσγειωθεί στην πρωτεύουσα Πορτ ντε Πρενς, όπου πέρασε δυο βράδια βλέποντας και μια χαριτωμένη δολοφονία "γιατί έτσι γίνεται στις εκλογές", μετά οδήγησε ένα απαράδεκτο τζιπ μέχρι τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη, το Cap Haitien προκειμενου να παραλάβει την αφεντιά μου κι αφού επισκεφθήκαμε στα προαστιά της το ένα από τα δύο σοβαρά αξιοθέατα που διαθέτει η χώρα, δηλαδή ερείπια του παλατιού Sans Souci και του φρουρίου Citadelle (το άλλο αξιόλογο αξιοθέατο είναι οι διάφοροι καταρράκτες ανά την επικράτεια), αρχίσαμε να κατευθυνόμαστε πτος την "πόλη" Hinche, τρώγοντας στο δρόμο κονσέρβες από σβαν και... ανανά, σε μια φιλότιμη προσπάθεια να μη γινουμε στατιστική θυμάτων χολέρας κι εμείς. Τα θυμηθήκατε;
Στο Hinche προσπαθήσαμε να βρούμε δωμάτιο (κρατήσεις γιοκ, για οργάνωση Yorgos μιλάμε) αλλά το καλύτερο που βρήκαμε ήταν μια σιδερένια καλύβα με λουκέτο. Τελικώς στα προάστια καταλήξαμε να ρωτάμε πριν πέσει η νύχτα στο Παλέρμο να ψάχνουμε σε κάτι χωματόδρομους ανάμεσα σε δέντρα ένα "νέο ξενοδοχείο" που μας υπέδειξαν οι ντόπιοι. Η αλήθεια είναι ότι περιμενα να βρω κανένα παράπηγμα, αλλά βρεθήκαμε προ ενός ημιτελούς (εν μέρει υπό κατασκευή) ξενοδοχείου, εντελώς αδικαιολόγητα τεράστιου και παντελώς άδειου (πρέπει να είχε πάνω από εξήντα δωμάτια και αποδείχθηκε ότι οι πελάτες ήμασταν έξι, λιγότεροι από τους εργαζόμενους).
Σκέφθηκα πως θα επρόκειτο ή για ξέπλυμα χρημάτων ή για κάποιον Αϊτινό που επαναπατρίστηκε και δεν είχε τι να κάνει τα λεφτά του και η κυρία στη "ρεσεψιόν", που αποδείχθηκε πως ήταν η ιδιοκτήτρια, μου επιβεβαίωσε πως επρόκειτο για το δεύτερο σενάριο (όχι ότι θα παραδεχόταν κανείς το πρώτο, αν και λίγο δύσκολα θα επέλεγε κανείς την πολύπαθη Αϊτή για πλυντήριο χρημάτων εδώ που τα λέμε). Η κυρία λοιπόν μιλούσε εξαιρετικά Αγγλικά, καθότι είχε ζήσει πάνω από δύο δεκαετίες στη Νέα Υόρκη κι επέλεξε να επαναπατριστεί και να φτιάξει ένα ξενοδοχείο στη χώρα της. Γιατί; Ο Θεός και η ψυχή της. Δε βρισκω ούτε μια λογική εξήγηση για την οποία κάποιος θα άφηνε τη Νέα Υόρκη για να πάει να επενδύσει στην Αϊτή, αλλά χαίρομαι που υπάρχουν άλλοι που το βλέπουν αλλιώς.
Διάθεση για παζάρι πάντως δεν είχε η μανδάμ, παρότι άλλους πελάτες δεν είχε και μας χρέωσε ένα ποσό που βρήκαμε υπέρογκο, όσο κι αν το ξενοδοχείο ήταν μια σοβαρή -έστω και ημιτελής- κατασκευή και το δωμάτιο που μας δόθηκε ήταν ευρύχωρο, ολοκαίνουριο και με ζεστότατο νερό. Για ίντερνετ ούτε λόγος βέβαια, αλλά το μοντέρνο της κατασκευής και οι μηδαμινές πιθανότητες εύρεσης εστιατορίου στην "πόλη" μας έπεισαν να δοκιμάσουμε και το δείπνο που προσέφεραν. Το οποίο αποδείχθηκε χάλια, ακόμη και για τα μετριότατα στάνταρ της Αϊτής: ελαχιστότατες μερίδες, απαράδεκτες πατάτες, η σούπα μου τουλάχιστον τρωγόταν, σε αντίθεση με τα πουλάκια που έφεραν στον Κώστα να φάει, τα οποία ήταν κυριολεκτικά κάρβουνο, δεν αναγνώριζες το τι ακριβώς υποτίθεται πως ήταν. Το δε προσωπικό ήταν αγέλαστο και απίστευτα αργό... και δεν είμαι και απαιτητικός έχοντας την Κούβα ως μέτρο σύγκρισης.
Πέσαμε για ύπνο απολαμβάνοντας τον κλιματισμό που δούλευε μια χαρά και κάναμε τα σχέδιά μας για την επόμενη ημέρα, που θα επισκεπτομασταν τους καταρρακτες Bassin Zim, κάτι σπηλιές με πετρογλυφικά των δύσμοιρων Ταϊνος αλλά κυρίως την εμονή μου, το κάστρο Fort Drouet, το οποίο άκουσον-άκουσον ήταν... χαμένο ως το 2009. Δηλαδή ο έξω κόσμος αγνοούσε την ύπαρξή του, αφού το είχε καταπιεί η βλάστηση παρότι σώζεται σε πολύ καλή κατάταση.
Με αυτό το πλάνο ξεκινήσαμε πρωινιάτικα για να δούμε τον πρώτο μας καταρράκτη, που σύμφωνα με τον (μετριότατο) οδηγό Bradt (για την Αφρική είναι εξαιρετικοί, στην Αϊτή δε με ξετρέλανε κιόλας, αλλά δε βρήκα και άλλον να αγοράσω) είναι ένα από τα "συγκλονιστικότερα φυσικά θαύματα τη Αϊτης". Ε, φύγαμε κι εμείς λοιπόν για να συγκλονιστούμε. Στο δρόμο ήραμε με ωτοστόπ μια λευκή, που αποδείχθηκε πως ήταν Αμερικανίδα, η οποία έκανε κάτι σαν εθελοντική εργασία στην Αϊτή. Μου είπε ότι της άρεσε περισσότερο η ζωή στην Αϊτή διότι οι άνθρωποι είναι ειλικρινείς, χαμογελαστοί και όχι υποκριτές, ψεύετες και διεφθαρμένοι σαν εκείνους στην Αμερική, που είναι η χώρα "με την περισσότερη πολιτική διαφθορά στον κόσμο". Σεβαστή η άποψη αλλά πιο δειφθαρμένη από την Αϊτή... τέλος πάντων, κάτι θα ξέρει η κοπελιά, την αφήσαμε στη μέση του πουθενά όπου θα πήγαινε στο πολιτιστικό κέντρο στο οποίο εργαζόταν και συνεχίσαμε.
Τον καταρράκτη το βρήκαμε με τη βοήθεια κάποιων ντόπιων πιτσιρικάδων που για ένα μικρό ποσό δέχτηκαν να μας φυλάξουν το αμάξι και να μας δείξουν και το μονοπάτι που οδηγεί στη σπηλιά με τα πετρογλυφικά των Ταϊνος. Καλά παλικάρια φαίνονταν, μάλλον ενθουσιασμένα που έβλεπαν ξένους και είπαμε να δεχθούμε για ν' αφήσουμε και κανένα φράγκο. Το σπήλαιο είχε μια μάλλον ελπιδοφόρα είσοδο, αλλά στο σκοτεινό εσωτερικό είχε μάλλον περισσότερα γκραφίτι και σφηκοφωλιές παρά τα ελάχιστα πετρογλυφικά που απεικόνιζαν πρόσωπα και κρανία που είχαν αφήσει πίσω τους οι άκλαφτοι Ταϊνος. Η πιτσιρικαρία πάντως έδειχνε ενθουσιασμένη και δε χόρταινε να βγαίνουν φωτογραφίες με την κάμερα του Κώστα, ενώ δεν κρατιότουσαν για να μας πάνε και στον καταρράκτη. Δυστυχώς ορισμένοι από αυτούς απέπνεαν και μια εντονότατη δυσοσμία, άλλο ένα δείγμα της μηδαμινής υγιεινής που έχουν οι ντόπιοι (σε χώρα με χολέρα κι ο κόσμος έτρωγε με τα χέρια χωρίς να πλυθεί μετά την αφόδευση....)
Ε φτάσαμε και στον ποθητό καταρράκτη, το σήμα κατατεθέν της χωρας, το "κλασικό δείγμα του ότι η Αϊτή δεν παύει ποτέ να εκπλήσσει" και άλλα τέτοια εμπριμέ που διαβάζαμε... Καλός ήταν μωρέ αλλά δεν πάθαμε και την πλάκα μας: σχετικά μικρός, με μια λιμνούλα μπροστά του στην οποία επέπλεαν και κάποια σκουπίδια. "Αυτό είναι το βασικό φυσικό αξιοθέατο της χώρας;" σκεφτήκαμε. Σημαντική η απογοήτευση, αλλά τα καλύτερα έρχονταν, σε λίγες ώρες θα βρισκομασταν στο Fort Drouet, το off road οχυρό που έμενε κρυφό για τόσα χρόνια... ή έτσι νομίζαμε (ότι θα βρισκόμασταν εκεί σε λιγες ώρες, όχι ότι ήταν χαμενο, αυτό όντως ίσχυε).
ένα πετρογλυφικό ανάμεσα στα γκραφίτι...
εμείς δεν ξετρελάθηκαμε αλλά τα παιδάκια καλά πέρασαν
Ε δεν ειναι και το Ιγκουασού...
Ντόπιοι πάνε στις δουλειές τους με τα γαϊδουράκια τους το πρωί
Last edited: