Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.018
- Likes
- 52.795
- Επόμενο Ταξίδι
- Umhlanga
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2. Μουρμάνσκ και Βόρειο Σέλας: Καλωσήρθατε στο κορωνοπάρτι, έχουμε και φώτα
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3. Βουνά Khibiny: Η δίδυμη αδελφή του Βενιζέλου, ενάμισι μέτρο κρέας και μια αναρριχώμενη ρεσεψιονίστ
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4. Teriberka: Εκεί που το χιόνι μπερδεύεται με τον αφρό, ο τριανταπεντάρης σάκος και η πτήση του καμπούρη
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5. Κρασνογιάρσκ: Επιτέλους πρωινό του επιπέδου μας και ο Υπερκορωνικός
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6. Λίμνη Βαϊκάλη: Το τζιπ του Στάλιν και το Ουγιούνι της Ασίας
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7. Λίμνη Βαϊκάλη 2: Ρωγμές, σταλακτίτες κι η δεύτερη μέρα που καρα-άξιζε
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8. Επιστροφή στο Ιρκούτσκ: Η Οδύσσεια ενός εμβολιασμένου
- Κεφάλαιο 9. Ιρκούτσκ: 5.000 μογγολικές θερμίδες, ιντελεκτουέλ καφέ και στρηπτιτζούδες με μάσκες όχι στο πρόσωπο
- Κεφάλαιο 10. Ιρκούτσκ και Kyzyl: Η μέρα του τεμπέλη, οι Σκύθες, οι βουδιστές και ο λόξιγκας του πισινού της κυρίας
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11. Abakan: Η Δημοκρατία της Χακασίας, τα μενίρ, οι αστυνομικοί κι οι ταραντούλες
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12. Novosibirsk: Κομουντσκαγια και Σοβιέτσκαγια γωνία
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13. Τομσκ: Χιόνια, φοιτητές και τραμ
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 13
- Κεφάλαιο 14. Γεκατερίνεμπουργκ: Γέλτσινμπουργκ...
- Κεφάλαιο 15. Tobolsk: To Τολέδο της Σιβηρίας και ο Dr Snoopy
- Κεφάλαιο 16. Tyumen: H πόλη που δεν είχα ακούσει ποτέ
- Κεφάλαιο 17. Καζάν: Οι Τάταροι, ο ιμάμης και ο νέος Παναθηναϊκός
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18. Bolgar: Από πού ήρθαν οι Βούλγαροι, από πού φεύγουν οι προδότες;
- Κεφάλαιο 19. Nizhny-Vladimir: Το Gorky, ο Σαχάροφ και η κουκλίτσα
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20. Σαν βγεις στον πηγαιμό για Petrozadovsk να εύχεσαι να είναι τα ρώσικα σου καλά: Αν τη ρωσική δεν ομιλείς, άντε τράβα να πνιγείς, Ρωσία-Τουρισμός 2020
- Κεφάλαιο 21. Ροστόφ: Meh
- Κεφάλαιο 22. Κρασνοντάρ & Roza Khutor: Meh ξανά & καθόλου meh
- Κεφάλαιο 23. Roza Khutor & Sochi: Κορυφές και χλίδα, μια άλλη Ρωσία
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 24. Elista: Ρωσικές παγόδες, γενοκτονίες και η Alexandra η μογγολοβουδίστρια
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25. Elista και προς Βόλγκογκραντ: Παγόδες #2 και ο βανιέρης της καρδιάς μας
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 25
- Κεφάλαιο 26. Volgograd-Stalingrad-Tsaritsyn: Όπως και να το πεις, Soviets do it better
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 26
- Κεφάλαιο 27. ΜΟΣΧΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΟΣΧΑ Η Μαρία, η γραφειοκρατία, το χόκεϊ και η επιστροφή
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 27
- Κεφάλαιο 28. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
Σύλληψη και Προετοιμασία: Όταν η Τζέντα έγινε Νοβοσιμπίρσκ
Η αλήθεια είναι πως εν μέσω covid, ανεργίας, μετεγκατάστασης στην Ελλάδα και όλων των προβλημάτων που επέφεραν κυρίως στο έτερον ήμισυ του οποίου και η ζωή άλλαξε μάλλον για πάντα, η ιδέα για ταξίδι έγινε εμμονή. Μετά από περισσότερους από 15 μήνες χωρίς εργασία κι έχοντας τελειώσει επιτέλους με τα γραφειοκρατικά της μετεγκατάστασης (τα οποία για αλλοδαπούς είναι χρονοβόρα, ειδικά εν μέσω covid), το μόνο που ήθελα ήταν να πάω ένα ταξίδι για λόγους ψυχικής υγείας κυρίως. Τα τελευταία είκοσι χρόνια δεν υπήρξε καμία περίοδος που να κοιμήθηκα για πάνω από μία εβδομάδα στην ίδια πόλη και όλη αυτή η κλεισούρα, στασιμότητα, ανεργία χωρίς κανένα εισόδημα κι αβεβαιότητα για το τι θα συμβεί στην κοπέλα μου με βάρεσε στο κεφάλι, όπως βάρεσε πολύ κόσμο ο ιός, στον οποίο θα αναφερθώ σε όλη την ιστορία όσο το δυνατόν λιγότερο.
Με το που επήλθε μια σχετική σταθερότητα λοιπόν, έψαξα να βρω πού θα μπορούσα να ταξιδέψω. Το αρχικό σχέδιο μιλούσε για τη σχετικά παρθένα τουριστικά Σαουδική Αραβία, η οποία όμως ανέστειλε το προγραμματισμένο για τις 31 Ιανουαρίου άνοιγμα των συνόρων για τις 17 Μαϊου... και βλέπουμε. Οι επιλογές πλέον ήταν λίγες, τουλάχιστον για χώρες που να μη γνωρίζω καλά ή που να έχω τη διάθεση να επισκεφθώ. Πλην των Βαλκανίων (η αλήθεια είναι πως φλέρταρα αρκετά με την ιδέα της Αλβανίας και της Βοσνίας), υπήρχαν λίγες χώρες της υποσαχάριας Αφρικής με πρόσβαση κι ελάχιστα πράγματα παραπέρα, με τις επιλογές μάλιστα να γίνονται λιγότερο θελκτικές όσο διάβαζα για τους εσωτερικούς περιορισμούς. Τελικώς, στα μέσα Φλεβάρη έπεσε το μάτι μου στην είδηση πως η Ρωσία ανοίγει τα σύνορα για λίγες εθνικότητες, βάσει επιδημιολογικών δεδομένων, και η Ελλάδα ήταν μέσα στις ελάχιστες τυχερές. Δυστυχώς ο επίδοξος συνταξιώτης μου είναι εθνικότητας που δεν επιτρέπεται στη Ρωσία, οπότε έψαξα να βρω άλλους. Κάποιοι φοβόντουσαν λόγω κορώνας, άλλοι δεν μπορούσαν διότι στην επιστροφή θα έπρεπε να υποβληθούν σε 7ήμερη καραντίνα, άλλοι δεν κατόρθωσαν να πάρουν άδεια, αλλά εν τέλει δέχθηκε να έρθει ο Θοδωρής για όσο μπορούσε, δηλαδή τις 9 πρώτες μέρες. Εγώ πάλι, άνεργος ων, αποφάσισα να αιτηθώ και τις 30 μέρες που μου δίνει το δικαίωμα η ρωσική βίζα και το πού ακριβώς θα πήγαινα θα το έβρισκα αργότερα.
Πριν ξεκινήσουμε τα της βίζας έπρεπε να δω ποια θα ήταν τα χάιλάιτ ώστε να τα συμπεριλάβω στις πρώτες 8-9 μέρες που θα ήταν κι ο Θοδωρής μαζί. Η επιλογή ήταν αρκετά εύκολη: Αρκτικό Κύκλο με ορμητήριο το Μουρμάνσκ με σκοπό το Βόρειο Σέλας, ολίγον από υπερσιβηρικό σιδηρόδρομο και φυσικά η παγωμένη λίμνη Βαϊκάλη, με αυτή τη σειρά. Και μετά θα είχα κι εγώ 21 μέρες για να δω πώς θα τις αξιοποιήσω, βλέποντας και κάνοντας, αλλά η αλήθεια είναι πως ήδη μετά την πρώτη εβδομάδα ανάγνωσης μου κατέστη σαφές πως δεν ήθελα από τη Βαϊκάλη να κινηθώ ανατολικά προς το Βλαδιβοστόκ, αλλά δυτικά και πως προτιμούσα να κινούμαι με εσωτερικές πτήσεις απ' ό,τι με το τραίνο, που πάντα μου φαινόταν βαρετό.
Η διαδικασία της βίζας μου ήταν η εξής, όπως μου υπέδειξε φίλη που εργάζεται σε γνωστό πρακτορείο του Συντάγματος: έβγαλα μια πρόσκληση σε ένα ρώσικο πρακτορείο online, η ίδια μου έβγαλε την υποχρεωτική ασφάλιση για όλους τους επισκέπτες της Ρωσίας (αν θυμάμαι καλά 1,30€/ημέρα) και μου κανόνισε ραντεβού για το visa center του προξενείου, όπου χωρίς ουρές (μύγες βαρούσαν οι άνθρωποι) κατέθεσα τα χαρτιά για μένα και το Θοδωρή (με πληρεξούσιό του) και σε 5 εργάσιμες ήμασταν έτοιμοι. Να σημειώσω τρία σημεία που ήταν ενδεικτικά της γραφειοκρατίας που θα συναντούσαμε στη χώρα:
α) στην online πρόσκληση που μου έστειλαν μου υπέδειξε η φίλη πως έπρεπε να τους ξαναγράψω και να είναι η υπογραφή πάνω της χειρόγραφη και... διαφορετική από αυτήν του Θοδωρή, διότι αν είναι πανομοιότυπες οι υπογραφές ενδέχεται να μην τις δεχθούν στο visa center
β) πρέπει να δηλώσεις και τις πόλεις και τις ημερομηνίες διαμονής σε κάθε μία από αυτές. Ευτυχώς αυτό είναι καθαρά τυπικό, καταλαβαίνει κανείς ότι για μένα που θα έκανα ταξίδι ενός μήνα και χωρίς συγκεκριμένο πλάνο αυτό θα ήταν αδύνατο. Οπότε με συμβούλεψε να γράψω απλώς τις 2-3 πρώτες πόλεις και μετά ας έκανα ό,τι νόμιζα
γ) διάβασα πως σε κάθε πόλη που διαμένω θα πρέπει να κάνω και registration με την αστυνομία, το οποίο είναι υποχρεωτικό, αλλά είναι ευθύνη του καταλύματος πλέον κι όχι του επισκέπτη. Μετά διάβασα πως το registration είναι υποχρεωτικό μόνο αν μείνεις σε κάποια πόλη πάνω από 3ή 5 (sic) νύχτες, ο σύντροφος @KonstantinosAlyona μου υπέδειξε πως πλέον το όριο είναι οι 7 νύχτες και στην πράξη οι αστυνομικοί μου απέδειξαν πως ουσιαστικά γίνεται ό,τι θέλουν αυτοί
Αεροπορικό έκλεισα με μίλια και βγήκε σχεδόν τσάμπα, αλλά αποδείχθηκε και χρήσιμη η ακύρωση με πέναλτι μόλις 20€ διότι εν τέλει η Ρωσία απαγόρευσε την είσοδο στη χώρα αν δεν πετούσες απευθείας από τη χώρα κατοικίας σου (!), εμφανίστηκε όμως η Aegean να γεμίσει το κενό, οπότε και τελικά κλείσαμε να πετάξουμε (business class κιόλας γιατί περίσσευαν κουπόνια) απευθείας από την Αθήνα στη Μόσχα κι εντός ολίγων ωρών για το Μουρμάνσκ, όπου και θα ξεκινούσε η ρώσικη περιπέτεια. Ήμουν ενθουσιασμένος κι άρχισα να ροκανίζω τον οδηγό μου, αλλά και να ψάχνω τουρ για τα δύο μέρη όπου θα τα χρησιμοποιούσαμε: Αρκτικό Κύκλο και Βαϊκάλη. Τα υπόλοιπα θα γίνονταν και θα κλείνονταν στην πορεία. Ξεκινάμε!