• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Ινδία Από την… Αλαπούτσα στο Μουνάρ (by hydronetta & Rosa)

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
@hydronetta, για μια ακόμη φορά πολλά συγχαρητήρια από μια αταξίδευτη που ανυπομονεί να σε γνωρίσει στην προσεχή τραβελστορίτικη συνάντηση! Την Αλαπούτσα πολλοί αγάπησαν, την επιμέλεια κειμένου ουδείς - βλέπω πως η προτροπή προς αυτοακρωτηριασμό διέλαθε της προσοχής των εξεχόντων συμφορουμιτων

:haha:
:haha::haha::haha::haha: πω πω φανταζεσαι να ακρωτηρίαζαν τον κάθε επισκέπτη!!! λάθος διορθώνεται παραυτα
 

Krazykat

Member
Μηνύματα
268
Likes
543
:haha::haha::haha::haha: πω πω φανταζεσαι να ακρωτηρίαζαν τον κάθε επισκέπτη!!!
Και γιατί όχι; Άλλωστε το είπες και μόνος σου... "Η Ινδία είναι μια ταξιδιωτική περίπτωση... των άκρων". Προφανώς των κάτω... :haha::haha::haha::haha:

Και βεβαίως πολλά συγχαρητήρια και στη συν(γ)γράφουσα @Rosa, την οποία ανυπομονώ εξίσου να γνωρίσω: ως σύζυξ και μήτηρ ανήλικου τέκνου που δεν έχει καταφέρει να πάει ούτε μέχρι το Ναύπλιο χωρίς την υπόλοιπη οικογένεια , έχω να μάθω πολλά απ' αυτή ;)..
 

zmaria

Member
Μηνύματα
1.335
Likes
1.202
Επόμενο Ταξίδι
Ρώμη (αμήν)
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα,Περού,Ν.Αφρική
Ό
Υ.Γ.1 Η κινηση του κεφαλιου που σημαινει "yes" μου θυμιζει κατι σκυλάκια που βαζουν μερικοι ταξιτζήδες στο παρμπρίζ , αυτά που κουνανε το κεφαλι τους :p
Υ.Γ.2 Πως να είναι ομορφάντρες όταν ολη την ομορφια την πηρε ο Ρουβας της Ινδιας? ε? ε?


View attachment 65235
΄
Ήμουνα σίγουρη, ΣΙΓΟΥΡΗ όμως, μόλις είδα ειδοποίηση η vario στο θέμα αλαπούτσα κλπ κλπ και μάλιστα μετά από αυτό το κεφαλαιο θα αναρτούσες ΑΥΤΟΝ!
 

Sokratis

Member
Μηνύματα
1.414
Likes
1.056
Επόμενο Ταξίδι
Puerto Rafti
Last edited by a moderator:

strani

Member
Μηνύματα
138
Likes
64
Επόμενο Ταξίδι
ινδια
Εισαστε βαλτοι ολοι να με ξεσηκωσετε πριν την ωρα μου. Η ανοιξη αργει και η Κεραλα ειναι μακρυα!!!!Αλλα φετος δεν το χανω..
 

renata

Member
Μηνύματα
5.544
Likes
1.963
Επόμενο Ταξίδι
μαλαισία
για γραψε και τιποτα καλα παζάρια εκει που θα με σέρνει η lullu γιατι το ξέρω...θα με ξεθεώσει στους ναους και τα μουσεια..δώσε tips..για χάμπι και κοτσι ξέρω τα αλλα να πεις...
 

strani

Member
Μηνύματα
138
Likes
64
Επόμενο Ταξίδι
ινδια
Οπως εγραψα [φετος δεν το χανω] που σημαινει οτι ειμαι στραβαδι.Μαλλον εσεις αν πατε νοτια δηλ. ΚΕΡΑΛΑ ΚΟΤΣΙ ΤΡΙΣΙ ΜΟΥΝΑΡ κ.λ.π. θα πρεπει να αφησετε ιχνη για μενα που θα ακολουθησω....
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Στο δρόμο για το Hampi (Bijapur, Badami, Pattadakal)

Mε την άνεση, την ασφάλεια και την ταχύτητα που σου προσφέρουν απλόχερα οι ινδικοί αυτοκινητόδρομοι, καταφέραμε εκείνο το απόγευμα φεύγοντας από την Ellora, να καλύψουμε τα 300 χιλιόμετρα νότια μέχρι τη πόλη Solapur.
Είχε πια πέσει το σκοτάδι, είμασταν κουρασμένοι και διάθεση να διανύσουμε περισσότερη απόσταση προκαλώντας τη μοίρα μας δεν είχαμε. Άλλωστε τι ωραιότερο να περιδιαβαίνεις πάνω κάτω τους δρόμους μιας ινδικής πόλης μέσα στο κυκλοφορικό χάος, αναζητώντας το προτεινόμενο ξενοδοχείο για να αναπαύσεις το σαρκίο σου. Με τα πολλά ρωτώντας από δω από κεί και εισπράττοντας συνεχώς κουνήματα κεφαλής τόσο σαφή όσο και οι χρισμοί της Πυθίας καταφέραμε να το εντοπίσουμε.
Δειπνήσαμε, ξεκουραστήκαμε και την επομένη συνεχίσαμε το δρόμο μας. Το κοντέρ έπρεπε να γράψει άλλα 300+ μαρτυρικά χιλιομέτρα μέχρι το Hampi, μόνο που ευτυχώς το πρόγραμμα προέβλεπε και διαλλείματα.

Mόλις 100 χλμ μετά μπορέσαμε να κάνουμε μια σύντομη στάση στη Bijapur ίσα ίσα για να φωτογραφήσουμε εξωτερικά το Gol Gumbad, ταφικό μνημείο του Σάχη Muhammad Adil (17oς αι.) το οποίο θεωρείται ότι έχει το μεγαλύτερο θόλο παγκοσμίως μετά από τον Άγιο Πέτρο στο Βατικανό! Τώρα αν το μνημείο αυτό διακτινιζόταν στην Γηραιά Αλβιώνα είμαι σίγουρος ότι θα μας είχαν γανώσει το κεφάλι οι βρεττανοί. Αφού έχουν καταφέρει να λανσάρουν τουριστικά μέχρι και τους βασιλικούς γάμους και τις βαφτίσεις, ένα τέτοιο μνημείο θα ήταν παγκόσμιας ακτινοβολίας κι αξεπέραστης αισθητικής.

19831-1412589309-0db5f30bad5a71bd6417f9e2b1e70ade.jpg
Η Bijapur άξιζε μιας εκτενέστερης επίσκεψης. Ας όψεται η έλλειψη χρόνου, μιας και υπήρχαν άλλες προτεραιότητες. Πάλαι ποτέ πρωτεύουσα της περιοχής, μέσα στα τείχη της φιλοξενεί τάφους, παλάτια και τζαμιά κληρονομιά των πεφωτισμένων κυβερνητών της.

Άλλα 120 χλμ στους υπέροχους ινδικούς αυτοκινητόδρομους και φτάσαμε στη πολίχνη Badami.
Αχ λατρεμένο Badami (αναστεναγμός). Για μένα ήταν η αποκάλυψη αυτού του ταξιδιού. Τα είχε όλα!
Εξαιρετική τοποθεσία ανάμεσα στους λόφους με μια όμορφη (πλην αμφιβόλου καθαρότητας) λίμνη όπου οι καλοκυράδες πλέναν κι απλώναν τη μπουγάδα τους.

19835-1412589323-cea16196fdfeefbeae5c5e5b71619a15.jpg

19807-1412589217-2a43f44b5698dc0d5311e262c132e895.jpg

Στους λόφους πάνω από τη πόλη αρχαίες περίτεχνα σκαλισμένες σπηλιές και ναοί ολούθε γύρω από τη λίμνη ή σαν αετοφωλιές πάνω στ’ακροβούνια.

19854-1412592900-dd5dd5bee3e23e72c7c9366b86ebc858.jpg


19851-1412592890-4d589ebad4b5898e253832318bb5d006.jpg


19850-1412592888-c0c2ee9eae49f24250d3956d64b4d2c3.jpg

Μα πάνω απ’όλα ήταν τα χαμηλά σπιτάκια, ασβεστωμένα, με πόρτες πολύχρωμες θαρρείς και το Αιγαίο μετακόμισε καταμεσίς της ινδικής χερσονήσου.

19799-1412589128-c2609bea66b081896e81617650105139.jpg

Γι’αυτό θα αναστενάξω δις: αχ αυτό το Badami. Aν είχα το χρόνο θα του αφιέρωνα μια μέρα ολόκληρη κι όχι μερικές ώρες. Άλλωστε αποζημιώνει το ταξιδιώτη με τόσα πράγματα που’χει να δει και να βιώσει.
Mπορεί σήμερα να υπάρχει στην αφάνεια κι εκτός των τουριστικών διαδρομών της Ινδίας, όμως τον 6-7ο αιώνα ήταν βασιλική πρωτεύουσα στην περιοχή.

Στο Badami οι περισσότεροι αναλώνονται στις ιστορικές σπηλιές του.
Σε αντίθεση με τις προηγούμενες στην Ellora και την Ajanta, αυτές είναι μόνο 4 (άρα δεν παθαίνεις overdosing) και δεν υστερούν σε αισθητική, ομορφιά, έχοντας και το πλεονέκτημα ότι η θέα από κεί προς τη πόλη και τη λίμνη είναι εκπληκτική.

19816-1412589250-cc113f652768aa500519081aff2c3740.jpg


19839-1412589337-f50bb77634a4bfdd906477ad1b16a2ad.jpg

Αφήσαμε το αμάξι στο πάρκιγκ να μας το προσέχουν οι μαϊμούδες και μέσω της φροντισμένης εισόδου αρχίσαμε να ανηφορίζουμε τα σκαλιά προς τις σπηλιές.

19832-1412589312-3e6ae61f4ecbf417e8c9567d1054671b.jpg

Η σπηλιά 1 είναι αφιερωμένη στο Shiva, οι σπηλιές 2 & 3 στον Vishnu και η 4 σε θεότητες του Ζαϊνισμού.
Παντού περίτεχνα γλυπτά:

19811-1412589231-0f676d671dde02b96e732de07dd0d22c.jpg


19833-1412589315-ed7da9571e640fdab859688853ece372.jpg

19837-1412589330-7acafb83baa107f961f777c030bbf773.jpg

Ο Shiva με τα 12 χέρια να χορεύει (σπηλιά 1)

19841-1412589345-04e19111c1f3017d39c0720f6e207aad.jpg

Ο Vishnu με 4 χέρια να κάθεται πάνω στο ερπετό Adisesha μαζί με το πτηνό Garuda (σπηλιά 3)

19838-1412589334-4912bb11578e3e8c05af8a32364ab2ed.jpg

Όρθιοι ζαϊνιστές uithankaras στην σπηλιά 4

19800-1412589136-6fd6bb46d5c8ed7521888c35a6b9c0eb.jpg


19822-1412589271-5edf58612986d509bc3a24f71968fec3.jpg


19823-1412589275-958cf5db2a25d231f9f211eabe8d6c41.jpg


19825-1412589283-bdae31feb1fe16c9f3b131ccd46767c5.jpg

Από τις βεράντες των σπηλιών κάθε λίγο και λιγάκι αφήναμε γοητευμένοι το βλέμμα μας να πλάναται: τριγύρω στη λίμνη και πάνω στις βουνοκορφές υπήρχαν παντού ναοί. Τι κρίμα που δεν είχαμε το χρόνο για να τους επισκεφθούμε.

19827-1412589290-dbc87d73b0495c34da3e242555e08869.jpg


19853-1412592896-3a2ae6c7e2705e559c78d002f91e2c91.jpg


19852-1412592893-726166e26becc420637017f1421a24d3.jpg

Κατηφορίσαμε προς τη λίμνη. Μας υποδέχθηκαν τα πιτσιρίκια που συνόδευαν τις μητέρες τους, που απερίσπαστες μέσα στα πολύχρωμα σάρι τους είχαν επιδοθεί στο πλύσιμο των ρούχων.

19810-1412589228-da046a708d275c578804f8ab11952bd7.jpg


19817-1412589253-6110483f0087c8d1c6486d5ed28ed10c.jpg


19846-1412589362-08189c5d5669b95e66e667804b50cbf6.jpg

19809-1412589224-414104866f6651b27c3acb16c7b68950.jpg

Δεν ήθελα να φύγω. Είχα πέσει σ’ένα ντελίριο ενθουσιασμού. Έκανα μια επίκληση στην ομάδα και χαθήκαμε για λίγο στα στενά της πόλης. Τουρίστες ανύπαρκτοι, παιδιά να παίζουν στα στενά, κορίτσια να χτενίζουν τα μαλλιά τους στις αυλές, μπουγαδόσχοινα...

19828-1412589298-dea38cd8dffb47a5a8038d98139ae92f.jpg

19803-1412589155-a6ca76a1b843a765550d41875e410ae0.jpg


19849-1412589372-a5a3a348db9f85139a9ed6b9c1ad629a.jpg


19806-1412589213-0da75bb0231c937382f86b0321369524.jpg


19812-1412589234-7c0de9e8c71d997dedeb7e18274de2b3.jpg


19848-1412589369-5c8979c130e90508ffbabfedc5a96e27.jpg

και το απαραίτητο ντεκόρ κάθε ινδικής πόλης που σέβεται τον ανήσυχο επισκέπτη: μαυριδερά γουρουνάκια να περιφέρονται ολούθε παρέα με τις κότες και τις μαϊμούδες.

19815-1412589246-cbe909df04eb80c1d1a39ddfb47328d6.jpg

19801-1412589141-f8591a401c02d4c5184e9b8e67cce049.jpg


Είχε φτάσει πια το απομεσήμερο και άρον άρον τρέχαμε να προλάβουμε να επισκεφθούμε τον γειτονικό αρχαιολογικό χώρο του Pattadakal.
Το ιερό σύμπλεγμα ναών στο Pattadakal του 8ου αιώνα χαίρει του τίτλου του μνημείου παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO (όπως και το Aihole). Ανάμεσα στους φροντισμένους κήπους με το καλοκουρεμένο γκαζόν οι ναοί αποτελούν ένα συνονθύλευμα τεχνοτροπιών από το βορρά και το νότο της χώρας.

19844-1412589355-be44f33357fb6e4261deae2029ee827a.jpg

Πρώτοι στη σειρά ήταν οι ναοί σε βορειο-ινδικό στυλ με τους σκαλιστούς θόλους shikharas πάνω από το εσωτερικό ιερό.

19824-1412589279-dbadb55f9baca27813766edf340d50d3.jpg


19829-1412589301-0f961f24c75844f19d11dde25a803ecc.jpg

19802-1412589149-3be14e169b714724c100e802fe626997.jpg


19808-1412589220-328d08759b0a7ff956e91566f98f7d93.jpg

Πιο πέρα βρίσκονταν οι ναοί σε νοτιο-ινδικό στυλ σε μορφή πυραμίδας. Οι δύο μεγαλύτεροι είναι αφιερωμένοι στο Shiva και εις εξ’αυτών εξακολουθεί να χρησιμοποιείται για λατρευτική χρήση.
Περιττό να αναφέρω αυτό που φαίνεται. Με πόση λεπτομέρεια έχουν σκαλιστεί εξωτερικά οι ναοί με ποικίλες παραστάσεις από το ινδουιστικό πάνθεον και τα έπη.

19834-1412589319-aa9636c1b721e9c3d9a6df8596f3a0ee.jpg

19814-1412589241-56d09f8746415913ab08526d4093c55a.jpg

19805-1412589210-a542a0d0398c8f09dc11ed21f6e55d43.jpg

19804-1412589206-a276494ad1a09e900d5e7817e26a2fcd.jpg


19821-1412589268-6936e703bedd53984aeacd7a3f3ece13.jpg


19842-1412589349-ae31dda8ff68595b5eda12e9a9b0d49a.jpg

Ο ιερέας έδειχνε να πλήττει καθήμενος δίπλα στον ταύρο Nandi βάζοντας το ερυθρό σημάδι tilaka στα μέτωπα των ευσεβών προσκυνητών. Αν ρίξεις τον οβολό σου ας είσαι και αλλόθρησκος, θα σου το βάλει το tilaka θες δε θες.

19818-1412589257-1b71ddb40f915acd96eaa97b72a7c1c1.jpg

Οι πόρτες του αρχαιολογικού χώρου έκλειναν σαν ολοκληρώσαμε την επίσκεψή μας. Aτυχώς ήταν ήδη αργά να πάμε και στο γειτονικό Aihole που είναι εξίσου σημαντικός αρχαιολογικός χώρος κι έτσι τον έφαγε η μαύρη μαρμάγκα.
Άλλωστε είχαμε ακόμα άλλα 150 χλμ μέχρι το Hampi, όπου καταφέραμε να φτάσουμε μέσα στο σκοτάδι.

Το Hampi ζει σε άλλο τουριστοχρόνο. Δεν υπάρχουν μεγάλα πολυτελή ξενοδοχεία εδώ. Μόνο ξενώνες με βασικές παροχές. Η Rosa επέλεξε έναν από τους πλέον αξιοπρεπείς... Φανταστείτε τι υπάρχει όσο το αντίτιμο παίρνει την κατιούσα.
 
Last edited:

greco

Member
Μηνύματα
1.153
Likes
3.351
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος Τουρκιας
Οντως απιστευτο μερος το Badami!Ουτε που το ειχα ακουσει βεβαια...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.636
Μηνύματα
905.164
Μέλη
39.375
Νεότερο μέλος
maria kou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom