Σε αντίθεση με τα περισσότερα μέλη εδώ εγώ προτιμώ να πηγαίνω διακοπές με ταξιδιωτικό γραφείο και για λόγους οικονομίας και για να αισθάνομαι σίγουρος ότι όλα είναι κανονισμένα απο ειδικούς.Τέλος πάντων μόνο μη με γιουχάρετε Στο θέμα μας τώρα. Εγώ με την οικογένειά μου αποφασίσαμε με βαριά καρδία να πάμε στην πιο οικονομική Δαλματία (το "με βαριά καρδιά" θα το εξηγήσω παρακάτω) για 7 μέρες με λεωφορείο με γνωστό γραφείο της Θεσσαλονίκης (δεν το ονομάζω για να μη λέτε ότι κάνω διαφήμιση). Η πορεία ήταν: Θεσσαλονίκη-Κότορ (μέσω Αλβανίας)-Ντουμπρόβνικ- Σπλίτ-Τρογκίρ-Ζαντάρ-Λίμνες Πλίτβιτσε-Ριέκα-Οπάτια-Τεργέστη-Βελιγράδι και επιστροφή μέσω Κράτους των Σκοπιανών. Περιμέναμε να δούμε πόλεις σχεδόν κατεστραμμένες απο τους πολέμους της δεκατίας του '90 τύπου Βελιγραδίου (έχουμε ξαναπάει εκεί όχι στο κέντρο βέβαια απλά περάσαμε λίγο απ'εκεί) δρόμους στενούς και άθλιους και τα λοιπα και τα λοιπα. Λοιπόν...διαψευθήκαμε μερικώς (επαληθευθηκαμε μονο σε Αλβανία και Σερβία) Ξεκινήσαμε λοιπόν στις 4 τα ξημερώματα της Δευτέρας 15/7 απο το κέντρο της Θεσ/νίκης γεμάτοι -ακόμη- διασταγμούς για το τι θα αντικρύζαμε. Τέλως πάντων περιττό να μιλήσω για την Εγνατία. Φτάνουμε Κρυσταλλοπηγή στα σύνορα. Περάσαμε αρκετά γρήγορα απο τα δικά μας, το ίδιο και απο τα δικά τους. Α, τα ντιούτι φρί είναι απελπιστικά και ακριβά, μόνο για τσιγάρα είναι καλά. Ακόμα και τις κολόνιες τις βρίσκεις φθηνότερα. Ας μη τα πολυλογώ ο δρόμος στην Αλβανία είναι απλά ανυπόφορος. Στενός, από μια λωρίδα για κάθε κατεύθυνση, κακής ποιότητος ο ασφαλτοτάπητας, τα κάρα και τα τρακτέρ συνυπάρχουν με τα αυτοκίνητα και τα λεωφορεία (πόσο αρμονικά δεν ξέρω). Παντού Μερσεντές (πρέπει να τις παίρνουν 2ο, 3ο χέρι απο τη Γερμανία αλλά δεν ξέρω σίγουρα). Το πιο σπαστικό ειναι όμως το όριο των 30, 40 χλμ/ώρα στον εθνικό τους δρόμο. Φτάσαμε νευριασμένοι σε ένα παραλίμνιο μέρος στην Οχρίδα με ξενοδοχείο και καφε-εστιατόριο. Καφές, σοκολάτα πάμφθηνα και καλά (φρέντο καπουτσίνο 1 ευρώ) αλλά η τουαλέτα απελπισία. Το προσωπικό καλό (ένας ήξερε και ελληνικά), το προτίνω είναι εμφανές λίγο μετά το Πόγραδετς, παραπάνω δε θυμάμαι. Ϻετά απ'αυτό το "θέρετρο" ο δρόμος είναι, συγχωρήστε με, σκ@τά ένα κομμάτι φτιάχνεται, άλλο χωματόδρομος και άστα βράστα. Φτάσαμε όπως όπως στο Ελμπασάν, στα περίχωρα για την ακρίβεια επίσης χάλια. Για το κέντρο της πόλεως δεν γνωρίζω. Ο δρόμος Ελμπασάν-Τίρανα είναι καινούργιος και καλός. Αποζημιώνει σχετικά. Φτάνουμε Τίρανα. Εκεί φαίνεται η ανάπτυξη που λένε ότι δείχνει η Αλβανία. Ευρωπαϊζουσα ,ομορφούλα πόλη με το ποτάμι να περνά απο το κέντρο και πράσινο γύρω του. Το Ελληνικό στοιχείο κυριαρχεί με ελληνικές επενδύσεις και τράπεζες (όπως η Πειραιώς). Παρόλα αυτά γίνεται ένα χάος με τα καλώδια και με την κίνηση. Θέλει δουλειάπολύ ακόμη για να εξευρωπαϊστεί τελείως. Ξεκινάμε για τη λίμνη Σκόδρα. Σταματήσαμε σ'ένα ωραίο παραλίμνιο μέρος. Μάπα οι καφέδες όμως. Καλές και καθαρές οι τουαλέτες (αν σας ενδιαφέρει χαχα). Τα σύνορα τα περάσαμε σχετικά γρήγορα. Μπήκαμε στο Μαυροβούνι. Πρώτη στάση το Κότορ. Οι δρόμοι μια χαρά με καλής ποιότητος ασφαλτοτάπητας και όμορφα τοπία με βουνά και θάλασσα. Το μόνο δύσκολο κομμάτι ήταν μέχρι το Ulcinj αν θυμάμαι καλά που ο δρόμος είναι στενός. Ε λοιπόν το κράτος αυτό ήταν και το πρώτο που μας αποζημείωσε και μας έδειξε πόσο λάθος ήταν οι δισταγμοί μας. Εδώ η ανάπτυξη είναι υπαρκτή. Όσον αφορά τα αυτοκίνητα πολλά SUV και station wagon. Πριν το Κοτόρ σταματήσαμε πάνω απ'το νησάκι του Αγ. Στεφάνου (Sveti Stefan) με τον μεσαιωνικό οικισμό για πανοραμικές φωτογραφίες. Ωραίο...Το Κότορ δίκαια το χαρακτηρίζουν Μόντε Κάρλο των Βαλκανίων. Κτισϻένο μες στα βουνά με τα τείχη του να σκαρφαλώνουν σε αυτά. Μαγευτικά κάστρα. Θυμίζει έντονα την Κέρκυρα, λογικό κιόλας αφού αμφότερες πόλεις ήταν στην κυριαρχία των Ενετών. Όμορφα σοκάκια και εκκλησίες. Μπείτε σε όλες αξίζουν.Η τοποθεσία του είναι στην μυτη του νοριότερου μεγάλου φιόρδ της Ευρώπης. Εκπληκτικό. Ωραία και η θάλασσα και το κανάλι-τάφρος. Προστατεύεται όλη η πόλη απο την ΟΥΝΕΣΚΟ ως μνημείο παγκοσμίου κληρονομιάς. Αξίζει να πάτε. Φυσικά ένα τέτοιο σημείο δε θα μπορούσε μείνει αναξιοποίοτο`απο τους αρχαίους ημών προγόνους οι οποίοι ίδρυσαν στο σημείο που βρίσκεται το Κότορ την πόλη Ασκρήβιον.Συνεχίσαμε το απογευματάκι την διαδρομή μας προς το Ντουμπρόβνικ. Γυρίσαμε γύρω στο φιόρδ και είδαμε δυό μικρά νησάκια του Αρχάγγελου Μιχαήλ και της Παναγίας που δημιούργησαν οι ψαράδες γεμίζοντας τον τόπο με πέτρες απ'ότι λένε. Μαγευτικό το τοπίο της θαλάσσης που εισχωρεί βαθιά μες την ξηρά. Στο Μαυροβούνιο μετά το Κότορ σχεδόν παντού έχει σπίτια δίπλα στο κύμα, πολλές διαμορφωμένες παραλίες και συντηρημένα ιστορικά κτίρια. Στα μέρη πριν και μετα την Μπούτβα και δίπλα στο Μπαρ οι παραλίες με άμμο γεμάτες. Πανικός.Τα σύνορα πανεύκολα (ελέγχουν αμφότεροι Μαυροβούνιοι κ' Κροάτες ταυτόχρονα) και τελειώνεις γρήγορα. Στην Κροατία πολύ καλοί δρόμοι με έξοχο ασφαλτοτάπητα. Εξαίρετη ανάπτυξη φυσικά. Το βραδάκι φτάσαμε στο ξενοδοχείο ή μάλλον συγκρότημα ξενοδοχείων (Ιμπορταννε Ρεζόλτ) σε μια μικρή χερσόνησο λίγο έξω απο την παλαιά πόλη (βόρεια). Εύκολη η πρόσβαση στην παλιά πόλη με την γραμμή λεωφορείου 6. Φάγαμε το βραδυνό (πολύ καλό) και πέσαμε για ύπνο.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.................
ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ..................
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.................
ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ..................