GKCAPO
Member
- Μηνύματα
- 772
- Likes
- 319
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΚΑΝΑΔΑΣ-Η.Π.Α.
Από την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ" 19.2.2010
Σχολεία «ξεχειλίζουν» από γυμναστές
Σύμφωνα με τα στοιχεία, σε ένα μόνο σχολείο βρέθηκαν 19 υπεράριθμοι καθηγητές Φυσικής Αγωγής Του Αποστολου Λακασα
Απλώς, κάθονται! Σ' ένα μόνο σχολείο της Κοζάνης βρέθηκαν 19 υπεράριθμοι γυμναστές! Ο νομός Κοζάνης, όπως δείχνουν τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, έχει... ειδίκευση στην αργομισθία των γυμναστών αφού, συνολικά στα σχολεία του υπάρχουν 33 υπεράριθμοι γυμναστές, ενώ ακόμη 10 υπηρετούν στη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής. «Δώσαμε σαφείς εντολές στους περιφερειακούς διευθυντές να καταγράψουν, στο μέτρο του δυνατού, τα πραγματικά κενά, ώστε να υπάρξει εξορθολογισμός του συστήματος», δήλωσε χθες στην «Κ» η υπουργός κ. Αννα Διαμαντοπούλου. Σύμφωνα με έρευνα του Παν. Iωαννίνων, κατά μέσο όρο οι καθηγητές εργάζονται περί τις 10 ώρες εβδομαδιαίως, ενώ εκ του νόμου οι ελάχιστες ώρες είναι 16 έως 23 εβδομαδιαίως (εξαρτάται από την προϋπηρεσία του καθηγητή). «Ο δημόσιος τομέας έχει διογκωθεί υπερβολικά. Το ίδιο συμβαίνει και στην εκπαίδευση», ανέφερε στην «Κ» ο επιστημονικός υπεύθυνος της έρευνας κ. Γεώργιος Δήμου. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, ενώ οι μαθητές στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση μειώθηκαν (από 634.519 το 2008 σε 633.162 το 2009), ο αριθμός των καθηγητών αυξήθηκε (από 74.445 το 2008 σε 77.476 το 2009).
Ειδικότερα, τα πρώτα αποτελέσματα των ελέγχων που η κεντρική υπηρεσία του υπ. Παιδείας ζήτησε να γίνουν από τις περιφερειακές διευθύνσεις επιβεβαιώνουν το γνωστό: από τη μια, υπεραριθμίες σε σχολεία και αποσπασμένοι σε υπηρεσίες σε «περιζήτητες» περιοχές (όπως τα σχολεία της κάθε πρωτεύουσας νομού και από την άλλη, μεγάλα κενά σε άλλες «χαμηλής ζήτησης» περιοχές (επαρχιακά σχολεία κ.ά.). Μία από τις περιπτώσεις που προκάλεσε έκπληξη στα στελέχη του υπουργείου, ήταν οι υπεράριθμοι γυμναστές του νομού Κοζάνης, οι οποίοι δεν έκαναν πλήρες ωράριο διδασκαλίας. Υπεραριθμία εκπαιδευτικών προκαλούν, επίσης, οι αποσπάσεις σε κεντρικές υπηρεσίες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν κενά σε σχολεία. Ενδεικτική είναι η περίπτωση της Σάμου, όπου τον Νοέμβριο υπήρχαν ακόμη ελλείψεις καθηγητών. Ομως, σε 14 γυμνάσια και λύκεια του νομού είχαν τοποθετηθεί 516 εκπαιδευτικοί. Από αυτούς, σε σχολεία υπηρετούσαν 291. Οι υπόλοιποι ήταν αποσπασμένοι. Αλλά και οι 291 είχαν περίσσευμα 1.291 ωρών εβδομαδιαίως.Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, το υπουργείο θα προωθήσει έως τα μέσα Μαρτίου προς ψήφιση στη Βουλή νομοσχέδιο για αλλαγή του συστήματος προσλήψεων και εξορθολογισμό στην αξιοποίηση του προσωπικού. Θα αποδειχθεί εξαγγελία που θα μείνει στα χαρτιά (όπως έγινε με ανάλογες διακηρύξεις την τελευταία δεκαετία) ή αυτή τη φορά θα υπάρξουν αποτελέσματα;
--------------------
Μια ευχή προς εγκυμονούσα που άκουσα στην Καρδίτσα:
" με το καλό γιος και δημόσιος υπάλληλος στο Βόλο"
Σχολεία «ξεχειλίζουν» από γυμναστές
Απλώς, κάθονται! Σ' ένα μόνο σχολείο της Κοζάνης βρέθηκαν 19 υπεράριθμοι γυμναστές! Ο νομός Κοζάνης, όπως δείχνουν τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, έχει... ειδίκευση στην αργομισθία των γυμναστών αφού, συνολικά στα σχολεία του υπάρχουν 33 υπεράριθμοι γυμναστές, ενώ ακόμη 10 υπηρετούν στη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής. «Δώσαμε σαφείς εντολές στους περιφερειακούς διευθυντές να καταγράψουν, στο μέτρο του δυνατού, τα πραγματικά κενά, ώστε να υπάρξει εξορθολογισμός του συστήματος», δήλωσε χθες στην «Κ» η υπουργός κ. Αννα Διαμαντοπούλου. Σύμφωνα με έρευνα του Παν. Iωαννίνων, κατά μέσο όρο οι καθηγητές εργάζονται περί τις 10 ώρες εβδομαδιαίως, ενώ εκ του νόμου οι ελάχιστες ώρες είναι 16 έως 23 εβδομαδιαίως (εξαρτάται από την προϋπηρεσία του καθηγητή). «Ο δημόσιος τομέας έχει διογκωθεί υπερβολικά. Το ίδιο συμβαίνει και στην εκπαίδευση», ανέφερε στην «Κ» ο επιστημονικός υπεύθυνος της έρευνας κ. Γεώργιος Δήμου. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, ενώ οι μαθητές στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση μειώθηκαν (από 634.519 το 2008 σε 633.162 το 2009), ο αριθμός των καθηγητών αυξήθηκε (από 74.445 το 2008 σε 77.476 το 2009).
Ειδικότερα, τα πρώτα αποτελέσματα των ελέγχων που η κεντρική υπηρεσία του υπ. Παιδείας ζήτησε να γίνουν από τις περιφερειακές διευθύνσεις επιβεβαιώνουν το γνωστό: από τη μια, υπεραριθμίες σε σχολεία και αποσπασμένοι σε υπηρεσίες σε «περιζήτητες» περιοχές (όπως τα σχολεία της κάθε πρωτεύουσας νομού και από την άλλη, μεγάλα κενά σε άλλες «χαμηλής ζήτησης» περιοχές (επαρχιακά σχολεία κ.ά.). Μία από τις περιπτώσεις που προκάλεσε έκπληξη στα στελέχη του υπουργείου, ήταν οι υπεράριθμοι γυμναστές του νομού Κοζάνης, οι οποίοι δεν έκαναν πλήρες ωράριο διδασκαλίας. Υπεραριθμία εκπαιδευτικών προκαλούν, επίσης, οι αποσπάσεις σε κεντρικές υπηρεσίες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν κενά σε σχολεία. Ενδεικτική είναι η περίπτωση της Σάμου, όπου τον Νοέμβριο υπήρχαν ακόμη ελλείψεις καθηγητών. Ομως, σε 14 γυμνάσια και λύκεια του νομού είχαν τοποθετηθεί 516 εκπαιδευτικοί. Από αυτούς, σε σχολεία υπηρετούσαν 291. Οι υπόλοιποι ήταν αποσπασμένοι. Αλλά και οι 291 είχαν περίσσευμα 1.291 ωρών εβδομαδιαίως.Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, το υπουργείο θα προωθήσει έως τα μέσα Μαρτίου προς ψήφιση στη Βουλή νομοσχέδιο για αλλαγή του συστήματος προσλήψεων και εξορθολογισμό στην αξιοποίηση του προσωπικού. Θα αποδειχθεί εξαγγελία που θα μείνει στα χαρτιά (όπως έγινε με ανάλογες διακηρύξεις την τελευταία δεκαετία) ή αυτή τη φορά θα υπάρξουν αποτελέσματα;
--------------------
Μια ευχή προς εγκυμονούσα που άκουσα στην Καρδίτσα:
" με το καλό γιος και δημόσιος υπάλληλος στο Βόλο"