• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Ανεξήγητα πανάκριβο το "Ελ. Βενιζέλος"

thanosth

Member
Μηνύματα
3.456
Likes
7.858
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
Πληρώσαμε 5 φορές πάνω το Ελ. Βενιζέλος
13 Μαρτίου 2009,
Γιώργος Στεργιόπουλος



Με την κατασκευή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και το πόσο τελικά κόστισε και συνεχίζει να κοστίζει στον Έλληνα φορολογούμενο, ασχολήθηκε την Πέμπτη η εκπομπή «Ζούγκλα», αποκαλύπτοντας λεπτομέρειες που δημιουργούν ερωτήματα τα οποία μένουν αναπάντητα μέχρι σήμερα.

Ο Ιωάννης Τερεζάκης, ανώτερο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατήγγειλε με στοιχεία πως το έργο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών πληρώθηκε τελικά σε υπερδιπλάσια τιμή.

Το 1991 η αρχική προσφορά της γερμανικής εταιρείας HOCHTIEF, για να κατασκευάσει το αεροδρόμιο ήταν 1,7 δισεκατομμύρια γερμανικά μάρκα. Όταν η σύμβαση τέθηκε σε ισχύ το1994 περιέργως τα μάρκα έγιναν ECU (ΕΥΡΩ) και το κόστος του έργου διπλασιάστηκε.

Όσο για το πραγματικό κόστος του νέου αεροδρομίου, το ανώτερο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής υποστηρίζει πως ήταν 300 εκατομμύρια ευρώ, με βάση τα τιμολόγια που κατέθεσαν οι υπεργολάβοι, και όχι 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ, όπως ισχυρίστηκε στον ισολογισμό του ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, το 2001.


Όπως υποστηρίζει ο κ. Τερζάκης στην καταγγελία του, βάσει του πλασματικού κόστους κατασκευής του νέου αεροδρομίου διαμορφώθηκαν και οι αδικαιολόγητα υψηλές τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος. «Με την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών κάνει κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης» λέει ο ίδιος με νόημα.


Και μια λεπτομέρεια που πέρασε σχεδόν απαρατήρητη. Εργοδότης και επιβλέπουσα αρχή του νέου αεροδρομίου, ήταν ουσιαστικά η γερμανική κατασκευαστική εταιρεία HOCHTIΕF, με την ανοχή του ελληνικού δημοσίου, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει.


Το ανώτερο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, έχει καταθέσει από το 2005 μηνυτήρια αναφορά, προς τον τότε υπουργό Δικαιοσύνης, τον Πρόεδρο και τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ζητώντας να ελεγχθεί ο υπερδιπλασιασμός του κόστους κατασκευής του αεροδρομίου.

Δεν έμεινε όμως μονάχα εκεί. Ακολούθησαν τρεις επιστολές του κ. Τερεζάκη προς τον Πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή, το 2006, το 2007 και το 2008, με το ίδιο ακριβώς αίτημα. Όπως λέει ο ίδιος, δεν υπήρξε καμία απολύτως αντίδραση …


Οι βολές του κ. Τερεζάκη στρέφονται κυρίως κατά του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, ενώ θέτει το ερώτημα γιατί δεν δόθηκαν ποτέ απαντήσεις στις αλλεπάλληλες ερωτήσεις πολλών ευρωβουλευτών για το συγκριμένο θέμα.

Πηγή:
Zougla online

Y.Γ.: ένας απο τους λόγους, κατά την αποψη μου, που τα υπολοιπα αεροδρόμια της χώρας "φυτοζωούν" σε οτι αφορά τις πτήσεις προς το εξωτερικό, και όχι τόσο η έλλειψη επιβατών, οπως ισχυρίζονται ορισμένοι!
 

manolism

Member
Μηνύματα
394
Likes
1.919
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Αφου ειμαστε ανικανοι να φτιαξουμε ενα αεροδρομιο ηρθαν οι μαγκες οι Γερμανοι και καλα εκαναν και ζητησαν οσα ζητησαν....ειμαστε αξιοι της μοιρας μας....
 

CakeNet

Member
Μηνύματα
2.065
Likes
121
Επόμενο Ταξίδι
-
Αν δεν ήταν Γερμανοί, θα ήταν κάτι άλλο! Το θέμα του κόστους δεν έγκειται στον κατασκευαστή, αλλά στα δικά μας καμάρια που τα τσεπώνουν άγρια για να παριστάνουν την πάπια...ενίοτε και την Κινέζα!

Κάτι αντίστοιχο δεν γίνεται τώρα και με τα διόδια;
 

manolism

Member
Μηνύματα
394
Likes
1.919
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Κάτι αντίστοιχο δεν γίνεται τώρα και με τα διόδια;
Ακριβως!!! Τα διοδια ειναι ιδιωτικα πλεον...αλλα εαν εφτιαχναν και τους δρομους δεν θα με πειραζε να πληρωνω....αλλα τωρα πληρωνουμε και σπαμε και τα αμαξια μας....ειπαμε αξιοι της μοιρας μας ειμαστε....
 

afriend

Member
Μηνύματα
26
Likes
2
Επόμενο Ταξίδι
...
Ταξίδι-Όνειρο
Όπου να'ναι με καλή παρέα
Παιδιά εγώ από αυτά δε ξέρω... αν και από το Ελ.Βενιζέλος έχω περάσει αρκετές φορές. Γενικά μου αρέσει πολύ και από τιμές... δεν το βρήκα ούτε φτηνό ούτε ακριβό.

Απλά να ρωτήσω: Μήπως όλα αυτά είναι και θέμα ζήτησης (βλέπουν ότι έχει ζήτηση και βαράνε τις τιμές);
 

Koan

Member
Μηνύματα
65
Likes
13
Επόμενο Ταξίδι
Βιλνους-Καουνας-Βαρσωβία
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινίκή Αμερική - αφρική
ελλαδαρά......
 

renata

Member
Μηνύματα
5.544
Likes
1.964
Επόμενο Ταξίδι
μαλαισία
Παιδιά εγώ από αυτά δε ξέρω... αν και από το Ελ.Βενιζέλος έχω περάσει αρκετές φορές. Γενικά μου αρέσει πολύ και από τιμές... δεν το βρήκα ούτε φτηνό ούτε ακριβό.

Απλά να ρωτήσω: Μήπως όλα αυτά είναι και θέμα ζήτησης (βλέπουν ότι έχει ζήτηση και βαράνε τις τιμές);
μάλον ενοούν τους φόρους...:roll:
 

CakeNet

Member
Μηνύματα
2.065
Likes
121
Επόμενο Ταξίδι
-
Φυσικά και μιλάμε για τους φόρους.

Ακριβως!!! Τα διοδια ειναι ιδιωτικα πλεον...αλλα εαν εφτιαχναν και τους δρομους δεν θα με πειραζε να πληρωνω....αλλα τωρα πληρωνουμε και σπαμε και τα αμαξια μας....ειπαμε αξιοι της μοιρας μας ειμαστε....
Εγώ και με φτιαγμένους του δρόμου θα ήθελα να πληρώνω ένα λογικό ποσό που να είναι και αντίστοιχο με τους ελληνικούς μισθούς. Το να φτάσουμε για παράδειγμα σε σημείο να πληρώνουμε 50 Ευρώ διόδια για το πήγαινε - έλα στην διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, το βρίσκω παράλογο, ακόμη και με φτιαγμένους δρόμους. Άλλωστε...όλοι μας πληρώνουμε τόσους φόρους, τέλη κυκλοφορίας...κλπ κλπ κλπ, πόσα θέλουν πια;;;
 

mio gps

Member
Μηνύματα
1.174
Likes
180
Επόμενο Ταξίδι
Νέα Υόρκη
ο βενιζελος ειναι πολυ ακριβος και εννοω τα καταστηματα εστιασης...
την ιδια ακριβεια συναντησα και στις αφιξεις του gatwick...,ενω οι αναχωρησεις ηταν καπως φτηνοτερες.
 

manolism

Member
Μηνύματα
394
Likes
1.919
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Φυσικά και μιλάμε για τους φόρους.

Εγώ και με φτιαγμένους του δρόμου θα ήθελα να πληρώνω ένα λογικό ποσό που να είναι και αντίστοιχο με τους ελληνικούς μισθούς. Το να φτάσουμε για παράδειγμα σε σημείο να πληρώνουμε 50 Ευρώ διόδια για το πήγαινε - έλα στην διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, το βρίσκω παράλογο, ακόμη και με φτιαγμένους δρόμους. Άλλωστε...όλοι μας πληρώνουμε τόσους φόρους, τέλη κυκλοφορίας...κλπ κλπ κλπ, πόσα θέλουν πια;;;
Εχεις δικιο σε αυτο που λες!!! Αλλα δυστηχως στο Ελλαντα το κρατος απο δυο πραγματα βγαζει λεφτα...απο τα αυτοκινητα και απο τα σπιτια....ολοι οι φοροι και τα λοιπα κολπα ειναι στα αυτοκινητα και στα σπιτια...και βεβαια ποιος πληρωνει;;;; Ο ελληνας φορολογουμενος πολιτης....οσα και να μας κραταει θελει και αλλα...αντε να δουμε ποτε θα ξυπνησουμε και θα τους παρει και τους 300 και θα τους σηκωσει....διοτι το πραγμα φτανει στα ορια του....καθημερινα ακουμε ληστειες...βανδαλισμους κλπ κλπ....δεν παμε καλα δυστηχως....:shock:
 

taver

Member
Μηνύματα
12.612
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Τι ακριβώς συζητάμε εδώ?

- Αν το κράτος πλήρωσε ακριβά ή όχι τη σύμβαση του με την εταιρία που κατασκεύασε, και ως αντιστάθμισμα λειτουργεί για κάποια χρόνια το αεροδρόμιο? (και φυσικά, υπολογίζουμε αυθαίρετα το τίμημα, γιατί το κράτος δεν έδωσε μετρητά αλλά δικαίωμα εκμετάλευσης: εξαρτάται από την απόδοση του αεροδρομίου στις επόμενες Χ δεκαετίες...)
- Αν οι "φόροι" που επιβάλλει το Ελληνικό δημόσιο στους επιβάτες του Ελ. Βενιζέλος είναι φτηνοί ή όχι?
- Αν οι χρεώσεις του Ελ. Βενιζέλος στις αεροπορικές εταιρίες είναι φτηνές ή όχι?
- Αν οι τιμές των αγαθών στα καταστήματα στο αεροδρόμιο είναι φτηνές ή όχι?

Νιώθω ότι ο καθένας που γράφει κάτι, μιλάει και για κάτι διαφορετικό.

Η γνώμη μου είναι ότι το Ελ. Βενιζέλος (σε όλα τα θέματα εκτός φυσικά από το 1ο) είναι ένα ακόμα μέτριο τιμολογικά ευρωπαϊκό αεροδρόμιο.
Αυτά που είναι πανάκριβα, όμως, εντελώς αδικαιολόγητα, είναι όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα (που εντελώς συμπτωματικά τα λειτουργεί όλα το Ελληνικό Δημόσιο).
 

rethimno

Member
Μηνύματα
1.770
Likes
1.054
Επόμενο Ταξίδι
Λεσβος
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος του κοσμου
γενικα ειναι ακριβο αεροδρομιο ακομα και στις παροχες, πληρωσα το capucino 3 ευρω και στο fumitsino της ρωμης τον ιδιο μηνα 80 λεπτα
το avandaz του ειναι οτι δεν χανασε, σε δυο επιπεδα εινα τα παντα, μπορει να πληρωσαμε παραπανω το κατιτίς μας αλλα :roll::roll:.......σε οσα εχω παει....ψηφιζω Βενιζελος
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.653
Μηνύματα
906.295
Μέλη
39.402
Νεότερο μέλος
Nefeli Iakovou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom