thanosth
Member
- Μηνύματα
- 3.456
- Likes
- 7.858
- Επόμενο Ταξίδι
- Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
- Ταξίδι-Όνειρο
- Happy Slam, AO
Πληρώσαμε 5 φορές πάνω το Ελ. Βενιζέλος
13 Μαρτίου 2009,
Γιώργος Στεργιόπουλος
Με την κατασκευή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και το πόσο τελικά κόστισε και συνεχίζει να κοστίζει στον Έλληνα φορολογούμενο, ασχολήθηκε την Πέμπτη η εκπομπή «Ζούγκλα», αποκαλύπτοντας λεπτομέρειες που δημιουργούν ερωτήματα τα οποία μένουν αναπάντητα μέχρι σήμερα.
Ο Ιωάννης Τερεζάκης, ανώτερο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατήγγειλε με στοιχεία πως το έργο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών πληρώθηκε τελικά σε υπερδιπλάσια τιμή.
Το 1991 η αρχική προσφορά της γερμανικής εταιρείας HOCHTIEF, για να κατασκευάσει το αεροδρόμιο ήταν 1,7 δισεκατομμύρια γερμανικά μάρκα. Όταν η σύμβαση τέθηκε σε ισχύ το1994 περιέργως τα μάρκα έγιναν ECU (ΕΥΡΩ) και το κόστος του έργου διπλασιάστηκε.
Όσο για το πραγματικό κόστος του νέου αεροδρομίου, το ανώτερο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής υποστηρίζει πως ήταν 300 εκατομμύρια ευρώ, με βάση τα τιμολόγια που κατέθεσαν οι υπεργολάβοι, και όχι 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ, όπως ισχυρίστηκε στον ισολογισμό του ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, το 2001.
Όπως υποστηρίζει ο κ. Τερζάκης στην καταγγελία του, βάσει του πλασματικού κόστους κατασκευής του νέου αεροδρομίου διαμορφώθηκαν και οι αδικαιολόγητα υψηλές τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος. «Με την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών κάνει κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης» λέει ο ίδιος με νόημα.
Και μια λεπτομέρεια που πέρασε σχεδόν απαρατήρητη. Εργοδότης και επιβλέπουσα αρχή του νέου αεροδρομίου, ήταν ουσιαστικά η γερμανική κατασκευαστική εταιρεία HOCHTIΕF, με την ανοχή του ελληνικού δημοσίου, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει.
Το ανώτερο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, έχει καταθέσει από το 2005 μηνυτήρια αναφορά, προς τον τότε υπουργό Δικαιοσύνης, τον Πρόεδρο και τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ζητώντας να ελεγχθεί ο υπερδιπλασιασμός του κόστους κατασκευής του αεροδρομίου.
Δεν έμεινε όμως μονάχα εκεί. Ακολούθησαν τρεις επιστολές του κ. Τερεζάκη προς τον Πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή, το 2006, το 2007 και το 2008, με το ίδιο ακριβώς αίτημα. Όπως λέει ο ίδιος, δεν υπήρξε καμία απολύτως αντίδραση …
Οι βολές του κ. Τερεζάκη στρέφονται κυρίως κατά του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, ενώ θέτει το ερώτημα γιατί δεν δόθηκαν ποτέ απαντήσεις στις αλλεπάλληλες ερωτήσεις πολλών ευρωβουλευτών για το συγκριμένο θέμα.
Πηγή:
Zougla online
Y.Γ.: ένας απο τους λόγους, κατά την αποψη μου, που τα υπολοιπα αεροδρόμια της χώρας "φυτοζωούν" σε οτι αφορά τις πτήσεις προς το εξωτερικό, και όχι τόσο η έλλειψη επιβατών, οπως ισχυρίζονται ορισμένοι!
13 Μαρτίου 2009,
Γιώργος Στεργιόπουλος
Με την κατασκευή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και το πόσο τελικά κόστισε και συνεχίζει να κοστίζει στον Έλληνα φορολογούμενο, ασχολήθηκε την Πέμπτη η εκπομπή «Ζούγκλα», αποκαλύπτοντας λεπτομέρειες που δημιουργούν ερωτήματα τα οποία μένουν αναπάντητα μέχρι σήμερα.
Ο Ιωάννης Τερεζάκης, ανώτερο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατήγγειλε με στοιχεία πως το έργο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών πληρώθηκε τελικά σε υπερδιπλάσια τιμή.
Το 1991 η αρχική προσφορά της γερμανικής εταιρείας HOCHTIEF, για να κατασκευάσει το αεροδρόμιο ήταν 1,7 δισεκατομμύρια γερμανικά μάρκα. Όταν η σύμβαση τέθηκε σε ισχύ το1994 περιέργως τα μάρκα έγιναν ECU (ΕΥΡΩ) και το κόστος του έργου διπλασιάστηκε.
Όσο για το πραγματικό κόστος του νέου αεροδρομίου, το ανώτερο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής υποστηρίζει πως ήταν 300 εκατομμύρια ευρώ, με βάση τα τιμολόγια που κατέθεσαν οι υπεργολάβοι, και όχι 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ, όπως ισχυρίστηκε στον ισολογισμό του ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, το 2001.
Όπως υποστηρίζει ο κ. Τερζάκης στην καταγγελία του, βάσει του πλασματικού κόστους κατασκευής του νέου αεροδρομίου διαμορφώθηκαν και οι αδικαιολόγητα υψηλές τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος. «Με την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών κάνει κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης» λέει ο ίδιος με νόημα.
Και μια λεπτομέρεια που πέρασε σχεδόν απαρατήρητη. Εργοδότης και επιβλέπουσα αρχή του νέου αεροδρομίου, ήταν ουσιαστικά η γερμανική κατασκευαστική εταιρεία HOCHTIΕF, με την ανοχή του ελληνικού δημοσίου, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει.
Το ανώτερο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, έχει καταθέσει από το 2005 μηνυτήρια αναφορά, προς τον τότε υπουργό Δικαιοσύνης, τον Πρόεδρο και τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ζητώντας να ελεγχθεί ο υπερδιπλασιασμός του κόστους κατασκευής του αεροδρομίου.
Δεν έμεινε όμως μονάχα εκεί. Ακολούθησαν τρεις επιστολές του κ. Τερεζάκη προς τον Πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή, το 2006, το 2007 και το 2008, με το ίδιο ακριβώς αίτημα. Όπως λέει ο ίδιος, δεν υπήρξε καμία απολύτως αντίδραση …
Οι βολές του κ. Τερεζάκη στρέφονται κυρίως κατά του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, ενώ θέτει το ερώτημα γιατί δεν δόθηκαν ποτέ απαντήσεις στις αλλεπάλληλες ερωτήσεις πολλών ευρωβουλευτών για το συγκριμένο θέμα.
Πηγή:
Zougla online
Y.Γ.: ένας απο τους λόγους, κατά την αποψη μου, που τα υπολοιπα αεροδρόμια της χώρας "φυτοζωούν" σε οτι αφορά τις πτήσεις προς το εξωτερικό, και όχι τόσο η έλλειψη επιβατών, οπως ισχυρίζονται ορισμένοι!