katerina
Member
- Μηνύματα
- 53
- Likes
- 3
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Μέχρι στιγμής, πάντως, καλό είναι να γνωρίζετε ότι:
• Σε περίπτωση καθυστέρησης, δικαιούστε να διαμείνετε στο πλοίο μέχρι τον απόπλου. Στο ενδεχόμενο παράτασης της καθυστέρησης ή ακύρωσης του δρομολογίου με υπαιτιότητα του πλοιοκτήτη, μπορείτε να ακυρώσετε το εισιτήριό σας και να πάρετε πίσω τα χρήματά σας. Εναλλακτικά, δικαιούστε κάλυψη των εξόδων διαμονής και διατροφής μέχρι τον απόπλου, ενώ καλό είναι να γνωρίζετε ότι σ' αυτήν την περίπτωση περιλαμβάνεται και το δικαίωμα αποζημίωσης. Δυστυχώς, αυτό δεν αποσαφηνίζεται περισσότερο.
• Στην περίπτωση βλάβης εν πλω, δικαιούστε είτε να απαιτήσετε επιστροφή του ναύλου ανάλογη προς την απόσταση που δεν διανύθηκε, είτε να παραμείνετε στο πλοίο μέχρι την επανάληψη του πλου, εφόσον αυτό είναι δυνατό. Και σ' αυτές τις περιπτώσεις θεμελιώνεται το δικαίωμα αποζημίωσης.
• Εάν πριν από τον απόπλου του πλοίου δηλώσετε ότι δεν επιθυμείτε να ταξιδέψετε ή ότι για λόγους ασθενείας ή άλλου συμβάντος αδυνατείτε να επιβιβαστείτε, δικαιούστε να πάρετε πίσω το μισό αντίτιμο του εισιτηρίου.
• Κατά την επιβίβαση, οφείλετε να επιδείξετε το εισιτήριό σας και εν συνεχεία να καταλάβετε τη θέση ή την καμπίνα που αναγράφεται σ' αυτό. Εάν δεν σας δοθεί η συμφωνημένη θέση, μπορείτε να ακυρώσετε το εισιτήριο και να ζητήσετε αποζημίωση, εκτός και αν σας διατεθεί ανάλογη θέση ή καμπίνα. Σε περίπτωση που τοποθετηθείτε σε θέση κατώτερη από εκείνη που αναγράφεται στο εισιτήριο, δικαιούστε να εισπράξετε τη διαφορά της τιμής.
• Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού δεν έχετε την εξυπηρέτηση που οφείλει να σας παρέχει η πλοιοκτήτρια εταιρεία, σύμφωνα με τους όρους μεταφοράς, μπορείτε να διατυπώσετε το παράπονό σας στον πλοίαρχο ή τον ύπαρχο και μετά το τέλος του ταξιδιού καλό είναι να απευθυνθείτε και στις λιμενικές αρχές.
• Εάν έχετε εισιτήριο, αλλά μείνετε εκτός πλοίου λόγω υπεράριθμων κρατήσεων θέσεων, επιβάλλεται να ειδοποιήσετε το τοπικό λιμεναρχείο, προκειμένου είτε να επιβάλει διοικητικό πρόστιμο είτε να ενημερώσει τον εισαγγελέα για να ασκήσει ποινική δίωξη.
• Στην περίπτωση ναυτικού ατυχήματος (π.χ. βύθιση, προσάραξη, σύγκρουση, πρόσκρουση, πυρκαγιά, έκρηξη κ.λπ.) δικαιούστε πλήρη αποζημίωση. Στο σημείο αυτό, το υπουργείο διευκρινίζει σχετικά: «Οπως αυτό ορίζεται από το νόμο», οπότε -ο μη γένοιτο- μάλλον έχει τρέξιμο η υπόθεση...
• Σε ό,τι αφορά τη φόρτωση και εκφόρτωση του οχήματός σας στο πλοίο, είστε ο/η κατεξοχήν υπεύθυνος/η. Σε περίπτωση, ωστόσο που το όχημα υποστεί βλάβη από κακό χειρισμό του πλοιάρχου ενόσω είναι μέσα στο πλοίο, δικαιούστε αποζημίωση από την πλοιοκτήτρια εταιρεία.
ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Επειδή, όμως, ως επιβάτες έχουμε και υποχρεώσεις, να θυμάστε -μεταξύ άλλων- ότι:
• Οφείλετε να προσέρχεστε στο πλοίο πριν από την προγραμματισμένη ώρα απόπλου. Αν μάλιστα είστε κάτοχος οχήματος, πρέπει να βρίσκεστε στο χώρο αναμονής φόρτωσης μία ώρα πριν από τον απόπλου.
• Στην περίπτωση που δεν προσέλθετε εγκαίρως στο πλοίο (μέχρι την προγραμματισμένη ώρα απόπλου), δεν δικαιούστε την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας.
• Εάν αποβιβασθείτε σε ενδιάμεσο λιμάνι και όχι στον τελικό του προορισμό, καταβάλλετε και πάλι ολόκληρο το εισιτήριο που έχετε ήδη αγοράσει.
• Για τις αποσκευές σας προβλέπεται ιδιαίτερος ναύλος μόνο στην περίπτωση που αυτές υπερβαίνουν τον όγκο ή το βάρος που αναφέρεται στο εισιτήριο.
• Μετά την αναχώρηση του πλοίου δεν επιτρέπεται η είσοδος στο χώρο των οχημάτων, γι' αυτό και πρέπει να έχετε μαζί σας τα αντικείμενα που θα χρειαστείτε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
πηγή: kathimerini
Last edited by a moderator: