Σάμος Πάτμος Αγαθονήσι - Τουριστικός Οδηγός

tol_pap

Member
Μηνύματα
430
Likes
490
Επόμενο Ταξίδι
Αγγλία
Ταξίδι-Όνειρο
Πανόραμα Β. Αμερικής!!!
«Το Αγαθονήσι είναι ένα μικρό νησί με παρθένες φυσικές ομορφιές και με τρεις όμορφους γραφικούς οικισμούς, στους οποίους μπορείτε να ζήσετε από κοντά την αυθεντική νησιωτική ζωή και να απολαύσετε την ηρεμία και την ησυχία που εκπέμπει το νησί. Το Αγαθονήσι βρίσκεται στην άκρη της Ελλάδας κάτω από τη Σάμο και κοντά στα δυτικά παράλια της Τουρκίας και έχει μήκος ακτών 7 χλμ και πλάτος 3 χλμ. Το νησί στην πλειοψηφία του είναι ηφαιστειογενές με πολλοί λίγες πεδινές εκτάσεις. Ο πληθυσμός του νησιού κυμαίνεται από 158 κατοίκους το χειμώνα με 200 κατοίκους κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες. Προσφέρεται για ήσυχες διακοπές και μεγάλη κοσμοσυρροή γίνεται στο νησί στα δύο μεγάλα πανηγύρια του νησιού, που γίνονται κάθε παραμονή του Αγίου Παντελεήμονα το πρώτο και το δεύτερο ανήμερα το δεκαπενταύγουστο και συνοδεύονται με προσφορά άρτου ψημένο σε ξυλόφουρνο, τοπικών γλυκών και ντόπιου κρέατος. Στο νησί παρουσιάζουν έντονο ενδιαφέρον οι βυζαντινοί θόλοι κοντά στο εξωκκλήσι του Αγίου Νικολάου, δηλαδή κάποια βυζαντινά κτίσματα του 11ου αιώνα, τα οποία οι κάτοικοι εν αγνοία τους τα χρησιμοποιούσαν στο παρελθόν ως στάβλους. Επίσης ένα μυστήριο υπάρχει σχετικά με τον βώτσο, μία τεράστια τρύπα στη βορειοδυτική πλευρά, η οποία σύμφωνα με τις τοπικές δοξασίες παραδόσεις του νησιού κουβαλά πολλές ιστορίες από το χθες. Μεγάλο αρχαιολογικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το Καστράκι, ένας οχυρωμένος οικισμός στην διάρκεια του 4ου με 3ου αιώνα π.Χ.. Στο Αγαθονήσι βρίσκονται διάσπαρτα αρκετά εξωκκλήσια με αφιερώματα ντόπιων κατοίκων του νησιού. Στο νησί μπορείτε να μεταβείτε εύκολα με φέριμποτ από τη Σάμο, την Πάτμο, τη Ρόδο και τα υπόλοιπα νησιά της Δωδεκανήσου».
(Το κείμενο ελήφθη αυτούσιο από την ιστοσελίδα http://agathonisi.blogspot.gr)


Ι σ τ ο ρ ί α

«Tο Αγαθονήσι κατά την αρχαιότητα, σύμφωνα με τους αρχαίους ιστορικούς, συγγραφείς και γεωγράφους ονομαζόταν ΥΕΤΟΥΣΣΑ. Ο Θουκυδίδης το ονομάζει Τραγαία, ο Στράβων Τραγαίαι νήσοι - καθώς το συμπεριλαμβάνει μαζί με τα παρακείμενα νησιά και βραχονησίδες που το περιβάλλουν (Κουνελονήσι, Κατσαγάνι, Νερονήσι, Στρογγυλή, Πίττα κ.α.) - ο Πλούταρχος το αναφέρει ως Τραγιά και ο Στέφανος Βυζαντινός Τραγαιαί.

Το όνομά του, κατά την πιθανότερη εκδοχή, σημαίνει νησί με αγκάθια (Αγκαθονήσι) και ως Agatonissi το αναφέρουν οι περιηγητές. Η σημερινή ονομασία του που χρησιμοποιείται τα τελευταία πενήντα περίπου χρόνια και το κείμενο της μετονομασίας του νησιού το υπόγραψαν όλοι οι κάτοικοι.

Κατά την προελληνική περίοδο πρώτοι κάτοικοι της Τραγαίας (Αγαθονήσι) ήταν οι Κάρες. Κατά τους ιστορικούς χρόνους κατοικείται από Δωριείς οι οποίοι εκδιώχθηκαν με τη σειρά τους από τους Ίωνες της Μιλήτου. Αυτό φαίνεται από τα λείψανα αρχαιοτάτων κτισμάτων και οικισμών των περιόδων αυτών. Η Τραγαία ήταν πατρίδα του περιπατητή φιλοσόφου Θεογίτου του Τραγαιώτη, που υπήρξε μαθητής του Αριστοτέλη και δίδαξε στην περιπατητική φιλοσοφική σχολή της Αθήνας.

Λόγω της γεωγραφικής θέσης του νησιού οι κάτοικοί του έγιναν μάρτυρες πολλών ναυμαχιών. Το 494 π.Χ. είδαν τη ναυμαχία της Λάδης μεταξύ του περσικού στόλου του Δαρείου και των επαναστατών Ιώνων βοηθούμενων από Αιολείς.

Το 74 π.Χ., όπως μας λέει ο Πλούταρχος, ο Αυτοκράτορας της Ρώμης Ιούλιος Καίσαρας, πλέοντας από την Ιταλία προς τη Μικρά Ασία, πιάστηκε από πειρατές της Τραγαίας και μεταφέρθηκε στη νησίδα Φαρμακονήσι, όπου και κρατήθηκε. Το νησί γίνεται κτήμα του Βυζαντινού κράτους. Λόγω της καθαρότητας της Ελληνικής γλώσσας καθώς και τα πολλά βυζαντινά ευρήματα, βγάζουμε το συμπέρασμα ότι οι σημερινοί κάτοικοι ίσως είναι απόγονοι πολιτικών βυζαντινών εξορίστων.

Το 1087 το νησί περιέρχεται στη δικαιοδοσία της Πάτμου όταν με το χρυσόβουλο ο Όσιος Χριστόδουλος γίνεται κάτοχος των νησιών και κτίζει τη Μονή της Πάτμου. Η κατοίκηση του νησιού δεν ήταν πάντα συνεχής για αυτό και μέχρι τον 14ο αιώνα ήταν κρησφύγετο ληστοπειρατών. Το 1522 μαζί με τα άλλα Δωδεκάνησα περιέρχεται στην κυριαρχία των Τούρκων. Στις 29 Απριλίου του 1912 οι Ιταλοί διαδέχονται τους τούρκους. Στις 8-9-1943 οι Γερμανοί καταλαμβάνουν το νησί που προσωρινά είχε ελευθερωθεί. Στις 7 Μαρτίου του 1948 γίνεται η επίσημη ενσωμάτωση με την Ελλάδα. Το 1954 το Αγαθονήσι γίνεται αυτόνομη κοινότητα, μέχρι τότε άνηκε διοικητικά στην Πάτμο.»
(Τα ιστορικά γεγονότα του νησιού ελήφθησαν αυτούσια από την ιστοσελίδα http://greeklodgings.gr/el/islands/agathonissi)


Μ ε τ ά β α σ η

Το νησί δυστυχώς δεν συνδέεται απ’ ευθείας ακτοπλοϊκά με τα μεγάλα λιμάνια της Αττικής, με αποτέλεσμα η μετάβαση σε αυτό να γίνεται με ενδιάμεσο σταθμό την Πάτμο ή το Σάμο (Πυθαγόρειο). Μπορείτε να προσεγγίσετε το νησί συνδυάζοντας τις διακοπές σας και από άλλα νησιά των Δωδεκανήσων, τους Αρκιούς, τους Λειψούς, τη Λέρο, την Κάλυμνο, την Κω, τη Σύμη και τη Ρόδο.

Τα δρομολόγια εκτελούνται από:
την Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Καλύμνου (ΑΝΕΚ) με το συμβατικό Ο/Γ - Ε/Γ πλοίο «Νήσος Κάλυμνος», κάθε Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή και Κυριακή για την τουριστική περίοδο από 15/6 έως 15/9, ακολουθώντας τη διαδρομή Κάλυμνος – Λέρος – Λειψοί – Πάτμος – Αρκιοί – Αγαθονήσι – Πυθαγόρειο Σάμου και αντίστροφα. Σε περίπτωση που επιθυμείτε να επισκεφτείτε το νησί αυθημερόν με αυτό το πλοίο (εκτός Πυθαγόρειου), θα παραμείνετε στο νησί για 4,5 με 5 ώρες περίπου (ανάλογα την ημέρα), με καλύτερη επιλογή την αφετηρία από την Πάτμο (δείτε τα ακριβή δρομολόγια στην ιστοσελίδα της εταιρείας http://www.anekalymnou.gr).

την DodekanisosSeaways, με σύγχρονα καταμαράν:
- κάθε Τρίτη, ακολουθώντας τη διαδρομή Πυθαγόρειο Σάμου – Αγαθονήσι – Αρκιοί – Πάτμος – Λειψοί – Λέρος – Κως και αντίστροφα,
- κάθε Τετάρτη, ακολουθώντας τη διαδρομή Ρόδος – Σύμη – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Λειψοί – Αγαθονήσι και αντίστροφα
και
- κάθε Παρασκευή, ακολουθώντας τη διαδρομή Πυθαγόρειο Σάμου – Αγαθονήσι – Πάτμος – Λειψοί – Λέρος – Κάλυμνος – Κως – Σύμη – Ρόδος.
(δείτε τα ακριβή δρομολόγια στην ιστοσελίδα της εταιρείας http://www.12ne.gr).

Δρομολόγια από και προς το Αγαθονήσι εκτελούν περιστασιακά και τα κάτωθι πλοία, πλην καλύτερο θα ήταν να επικοινωνήσετε με τις ιδιοκτήτριες εταιρείες ή τα αντίστοιχα λιμεναρχεία νηολόγησης για τα ακριβή δρομολόγια:
- Anna Express:
τηλ: 22470-41382 & 697 5206378
http://www.dimokratiki.gr/28-02-201...onisi-patmo-ke-pithagorio-me-to-anna-express/
- Πάτμος Σταρ:
τηλ: 22470-32500 & 697 7601633
http://www.patmos-star.com/
- Λάμπη ΙΙ:
http://patmosweb.gr/infogr
- Λιμεναρχεία:
Πάτμου à22470 31231
Λειψών à22470 41333

Για όποιον ταξιδευτή δεν επιθυμεί να διανυκτερεύσει στο νησί και επιθυμεί να το επισκεφτεί αυθημερόν μπορεί να το κάνει αφού τα πλοία που το προσεγγίζουν εκτελούν επί το πλείστο κυκλικές διαδρομές, έτσι ώστε να παραμείνετε στο νησί για τουλάχιστον 4,5 ώρες, χρόνος αρκετός να πάρετε μία γεύση από αυτή την εσχατιά της ελληνικής μεθορίου, να κολυμπήσετε στην καλύτερη παραλία του νησιού την Σπηλιά και γευτείτε την τοπική κουζίνα στις ταβέρνες του λιμανιού. Παρακάτω παρατίθενται ενδεικτικά κάποιες διαδρομές εξαγόμενες από τις ιστοσελίδες των ναυτιλιακών εταιρειών, προσοχή όμως για τη διασταύρωση τους πριν το ταξίδι σας.

Με το «Νήσος Κάλυμνος» από όλα τα νησιά της διαδρομής πλην Πυθαγορείου Σάμου:
- κάθε Τετάρτη και Κυριακή με άφιξη την 13:35 και αναχώρηση την 17:05 (χρόνος παραμονής 4,5 ώρες)
και
- κάθε Τρίτη και Παρασκευή με άφιξη την 11:35 και αναχώρηση την 16:25 (χρόνος παραμονής 4 ώρες και 50΄).
Με τα καταμαράν μόνο από το Πυθαγόρειο Σάμου κάθε Τρίτη με άφιξη την 09:05 και αναχώρηση την 17:35 (χρόνος παραμονής 8,5 ώρες!)


Δ ι α μ ο ν ή & Φ α γ η τ ό

Στο νησί υπάρχει πληθώρα καταλυμάτων και χώρων εστίασης, τα οποία μπορείτε να βρείτε σε πάρα πολλές ιστοσελίδες του διαδικτύου, καθώς και στην επίσημη ιστοσελίδα του νησιού:
http://agathonisi.gr/?page_id=12803
και εναλλακτικά
http://agathonisi.blogspot.gr/


Ο ι κ ι σ μ ο ί

- Αγ. Γεώργιος (Λιμάνι):
Στο λιμάνι του Αγίου Γεωργίου υπάρχει ένας μικρός οικισμός, που αποτελείται κυρίως από ενοικιαζόμενα δωμάτια και ταβέρνες. Τα σπιτάκια μονόπατα, το ένα δίπλα στο άλλο με αρχιτεκτονική που θυμίζει αυτή των Κυκλάδων. Το λιμάνι βρίσκεται στον όρμο του Αγ. Γεωργίου προστατευμένο από τους ανέμους. Στον κεντρικό δρόμο του λιμανιού μπορείς αν περπατήσεις το σούρουπο συνεχίζοντας τη διαδρομή σου προς την Σπηλιά και τον νέο ασφαλτόδρομο.
(φωτο: http://www.panoramio.com/photo/4847994)

- Μικρό Χωριό:
Ακριβώς πάνω από τον Αγ. Γεώργιο βρίσκεται η πρώτη πρωτεύουσα του νησιού, το Μικρό Χωριό. Στον γραφικό αυτό οικισμό σήμερα κατοικούν 15 μόνιμοι κάτοικοι. Το πρώτο που αντικρίσεις στο δρόμο προς τον οικισμό είναι ο ενοριακός ναός του Αγίου Γεωργίου (1932) με τους γαλάζιους τρούλους που επιτηρεί από ψηλά το λιμανάκι, ενώ σημείο αναφοράς είναι η λιλιπούτεια πλατεία, στην οποία γύρω της βρίσκονται τα ασβεστωμένα νησιώτικα σπίτια και οι παλιές λιθόκτιστες, ερειπωμένες αγροικίες. Από εκεί ξεκινά και το μονοπάτι που καταλήγει στην εκκλησία του Αγίου Παντελεήμονα.
(φωτο: http://www.panoramio.com/photo/10660669)

- Μεγάλο Χωριό:
Είναι ο μεγαλύτερος οικισμός του νησιού, ο οποίος και χτίστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να μην είναι ορατός από τη θάλασσα και την προστασία των κατοίκων από τις πειρατικές επιδρομές. Στον οικισμό θα θαυμάσετε τον δισυπόστατο ναό των Θεολόγου και Παναγίας και ακριβώς πλάι του το εκκλησάκι του Αγ. Ραφαήλ. Μέσα από το χωριό ξεκινά και ο τσιμεντόδρομος για την παραλία Τσαγκάρι.
(φωτό: http://www.panoramio.com/photo/10660651)

- Καθολικό:
Ψαροχώρι που βρίσκεται βορειοανατολικά του νησιού και η στενόμακρη βραχονησίδα Νερονήσι το προστατεύει από τα μεγάλα κύματα του βοριά. Το Καθολικό διαθέτει έναν μικρό μόλο για αλιευτικά και ιδιωτικά σκάφη. Εκεί οι ψαράδες απλώνουν τα δίχτυα τους. Υπάρχει επίσης μια πολύ μικρή παραλία για μπάνιο με βότσαλο. Τα νερά είναι πεντακάθαρα παρά την ύπαρξη ιχθυοτροφείων εξαιτίας των δυνατών ανέμων που καθαρίζουν την περιοχή. Το Καθολικό είναι το πλησιέστερο σημείο προσέγγισης για αυτούς που έρχονται από τη Σάμο ή τους Φούρνους, και αποτελεί ασφαλές λιμανάκι. Η πρόσβαση από την ενδοχώρα είναι εξαιρετική γιατί γίνεται από τον νέο ασφαλτόδρομο.
(φωτό: http://www.panoramio.com/photo/26450352)


Π α ρ α λ ί ε ς

- Σπηλιά:
Η παραλία βρίσκεται 500μ. νοτιοδυτικά από το λιμάνι του νησιού τον Αγ. Γεώργιο μέσα σε ένα μακρόστενο όρμο, στην οποία μπορείτε να φτάσατε ακόμη και με το όχημα σας από τον ολοκαίνουργιο ασφαλτόδρομο που οδηγεί εκεί (κατασκευής 2014). Η παραλία έχει συνδυασμό μικρού βότσαλου και άμμου, τα δε νερά της είναι σχετικά ρηχά, πεντακάθαρα και γαλαζοπράσινα, θυμίζοντας πισίνα. Θα βρείτε φυσική σκιά από τα αλμυρίκια πάνω στην παραλία. Το όνομα της η παραλία το οφείλει στη μικρή σπηλιά που υπάρχει στη δυτική βραχώδη πλαγιά της.
(φωτό: http://www.panoramio.com/photo/52286931)

- Αγ. Γεώργιος:
Η παραλία του οικισμού του λιμανιού βρίσκεται στα δυτικά αυτού στο δρόμο για την παραλία της Σπηλιάς. Βότσαλο, αρμυρίκια και πεντακάθαρα νερά θα σας κάνουν να απολαύσετε το μπάνιο σας ένα βήμα από τις ταβέρνες του χωριού.

- Γαϊδουραύλακος:
Η παραλία βρίσκεται στον ομώνυμο όρμο δυτικά και πίσω από το λόφο της παραλίας της Σπηλιάς, στην οποία θα βρεθείτε μετά από 20΄ περπάτημα με τα κατάλληλα παπούτσια. Υπάρχει συνδυασμός βότσαλου και άμμου, ενώ θα βρείτε και μερικά αρμυρίκια στην ανατολική πλευρά της παραλίας για σκιά.
(φωτό: http://www.panoramio.com/photo/14636788)

- Τσαγκάρι:
Για να βρεθείτε στην παραλία Τσαγκάρι, θα πάρετε τον τσιμεντόδρομο από το Μεγ. Χωριό νότια προς το δίδυμο εκκλησάκι των Αγ. Ιωάννη και Ειρήνης, όπου από εκεί η παραλία βρίσκεται πάρα πολύ κοντά με τα πόδια. Προστατευμένη από τους ανέμους μέσα σε όρμο, με συνδυασμό βότσαλου και άμμου, όμως χωρίς φυσική σκιά.
(φωτό: http://www.panoramio.com/photo/19379285)

- Πάλος:
Η παραλία Πάλος βρίσκεται στον δυτικό κομμάτι του όρμου Πόρου, πλην όμως προσεγγίζεται είτε μέσω θαλάσσης είτε από δύσβατο και δυσδιάκριτο μονοπάτι που ξεκινά από τον κεντρικό ασφαλτόδρομο, λίγο μετά τη στροφή για ελικοδρόμιο. Τα νερά της έντονα γαλαζοπράσινα, από τα καλύτερα στον νησί, θυμίζοντας φυσική πισίνα.
(φωτό: http://www.panoramio.com/photo/3347856)

- Πόρος:
Αφού πάρετε τον κεντρικό ασφαλτόδρομο του νησιού με κατεύθυνση βόρεια προς το ψαροχώρι του Καθολικού θα στρίψετε δεξιά στην εκκλησία της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος. Μετά από 600μ. θα αντικρίσετε στα δεξιά σας μία στενή βοτσαλωτή παραλία με φυσική σκιά και έντονα γαλαζοπράσινα νερά.
(φωτό: http://www.panoramio.com/photo/23734070)

- Βαθύ Πηγάδι:
Περίπου 1 Kmνότια από την παραλία του Πόρου ακριβώς δίπλα από το εκκλησάκι του Αγ. Νικολάου θα βρεθείτε στην βοτσαλωτή παραλία Βαθύ Πηγάδι, η οποία και προσφέρει φυσική σκιά από τα πολλά αρμυρίκια και σκίνοι που βρίσκονται εκεί.

- Καθολικό:
Στο ψαροχώρι του Καθολικού, που βρίσκεται στα βορειοανατολικά του νησιού στο τέλος του ασφαλτόδρομου θα μπορέσετε να κολυμπήσετε στην πολύ μικρή βοτσαλωτή παραλία ή ακόμη και βουτήξετε στα πανέμορφα νερά του ομώνυμου όρμου από την προκυμαία, πλάι στις ψαρόβαρκες. Ακριβώς απέναντι θα δείτε τη στενόμακρη βραχονησίδα Νερονήσι, η οποία και προστατεύει τον όρμο από τα μεγάλα κύματα του βοριά.

- Μαΐστρος:
Πολύ κοντά στο Καθολικό, περίπου ένα χιλιόμετρο δυτικά, αφού προσπεράσουμε ένα εκκλησάκι και τα ΧΥΤΑ του νησιού, βρίσκεται ο όρμος Μαΐστρος. Στο σημείο μπορείτε να κολυμπήσετε από τα βράχια ή σε μία στενή παραλία, ακριβώς κάτω από τις ανασκαφές του αρχαιολογικού χώρου Καστράκι.

- Χοχλιά:
Ορμος στα βορειοδυτικά του νησιού με πανέμορφα νερά, ο οποίος είναι προσβάσιμος μόνο από τη θάλασσα.


Α ξ ι ο θ έ α τ α

Αυτή η κουκίδα στον ελληνικό χάρτη, όπως κάθε σημείο αυτής της χώρας κατοικούνταν από τους παλιότερους χρόνους, αφήνοντας κατάλοιπα αρχαίων και μεταγενέστερων οικισμών (τα κείμενα για την περιγραφή των αρχαιολογικών χώρων που βρίσκονται εντός των εισαγωγικών ελήφθησαν αυτούσια από την ιστοσελίδα http://agathonisi.blogspot.gr):

- Θόλοι:
«Πρόκειται σύμφωνα με τους αρχαιολόγους για βυζαντινά κτίσματα, τα οποία πιθανότατα χρησιμοποιούνταν σαν αποθήκες συντήρησης τροφίμων, εξαιτίας των αεραγωγών που βρίσκονται στην οροφή τους. Οι ντόπιοι παλιά εν αγνοία τους, τους χρησιμοποιούσαν για στάβλους. Τα κτίσματα βρίσκονται δίπλα στο ξωκλήσι του Άγιου Νικολάου και πάνω από την παραλία Βαθύ Πηγάδι. Δυστυχώς οι Θόλοι είναι περιτριγυρισμένοι με σύρμα για λόγους ασφαλείας. Μπορείτε να τους θαυμάσετε από μικρή απόσταση. Στα κτίσματα παρότι δεν έχει γίνει καμία συντήρηση,η οροφή τους παραμένει. Μέσα στα κτίσματα ξεχωρίζουν ιδίως οι αεραγωγοί, που βρίσκονται στην οροφή των κτισμάτων και ο τρόπος που έχουν κτιστεί. Πάντως γενικά το κτίσμα είναι παραμελημένο και οι χώροι του δεν έχουν φροντιστεί καθόλου».

Για να μεταβείτε στον αρχαιολογικό χώρο των Θόλων θα στρίψετε δεξιά μετά την εκκλησία της Μεταμόρφωσης και θα καταλήξετε στην παραλία Βαθύ Πηγάδι. Λίγα μέτρα πιο κάτω θα βρείτε τον αρχαιολογικό χώρο.
(φωτό: http://www.panoramio.com/photo/26450512)

- Καστράκι:
«Πρόκειται για έναν οχυρωμένο οικισμό στη θέση Μαΐστρος στα βορειοανατολικά του νησιού, ο οποίος άκμασε κατά την περίοδο του 4ου με 3ου αιώνα π.Χ. Στον αρχαιολογικό αυτό χώρο διενεργούνται ανασκαφές και έχουν ανευρεθεί αρκετά ευρήματα σπουδαίας αρχαιολογικής αξίας. Το Καστράκι περιτριγυρίζεται ανατολικά, βόρεια και νότια από οχυρωματικά τείχη, τα οποία έχουν κατασκευαστεί από την τοπική πέτρα του νησιού. Επίσης στον χώρο της Ακρόπολης βρίσκεται μία δεξαμενή λαξευτή σε ένα βράχο, για την αποθήκευση νερού και προμήθεια νερού στις μικρές δεξαμενές που βρίσκονται στα κατώτερα τμήματα του οχυρού. Στην βάση της δεξαμενής ανευρέθηκαν διάφορα πήλινα αντικείμενα. Στον χώρο έχουν ανευρεθεί χάλκινα και αργυρά νομισμάτα κοπής Μιλήτου και της Καρικής δυναστείας των Εκατομνιδών του 4ου αιώνα π.Χ., ένα πήλινο ενσφράγιστο κεραμίδι, όπου πάνω του υπάρχει η πρώτη επίσημη επιγραφή του ονόματος του νησιού (Τραγαία) την περίοδο του 2ου με 1ου αιώνα π.Χ., αμφορείς, εγκαταστάσεις βαφείων και πήλινες κυψέλες μελιού.»

Για να προσεγγίσετε τον αρχαιολογικό χώρο μετά την εκκλησία της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος (λίγο πριν το Καθολικό) θα ακολουθήσετε την αριστερή διαδρομή για τα ΧΥΤΑ και εν συνεχεία για τον όρμο του Μαΐστρου, όπου θα δείτε τον αρχαίο οικισμό να βρίσκεται στο λόφο δυτικά της ομώνυμης παραλίας.
(η φωτογραφία ελήφθη από την ιστοσελίδα http://agathonisi.blogspot.gr)


Μ ε τ α κ ι ν ή σ ε ι ς

Στο νησί δεν υπάρχουν μέσα μαζικής μεταφοράς, έτσι όλες οι μετακινήσεις πρέπει να γίνουν με δικό σας όχημα (το νησί έχει ένα άρτιο δίκτυο ασφαλτόδρομων για όλα τα κύρια κομμάτια του), με ποδήλατο ή τα πόδια.

Ι σ τ ο σ ε λ ί δ ε ς

1.- Wikipedia:
http://el.wikipedia.org/wiki/Αγαθονήσι

2.- Έθνος:
http://www.ethnos.gr/entheta.asp?catid=23523&subid=2&pubid=63664635

3.- Αγαθονήσι Rooms:
http://www.agathonisirooms.gr/

4.- Λοιπές:
http://agathonisi.blogspot.gr/,
http://agathonisi.gr/ και
http://greeklodgings.gr/el/islands/agathonissi#ιστορία
 
Last edited:

KIKI

Member
Μηνύματα
2.812
Likes
7.913
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
ωραιο αρθρο και κατατοπιστικό . Εχω παει και μεινει 2 ημερες και ηταν οντως ομορφα , πρωτη φορά στη ζωη μου βρεθηκα σε ενα ακριτικο νησί .
 

Elgrec0

Member
Μηνύματα
95
Likes
112
Ταξίδι-Όνειρο
Στα Μπαρ του Τσινάσκι L.A
Είναι μέσα στα σχέδια μου διακοπές σε Αρκιούς-Λειψούς-Αγαθονήσι, παραλίγο να κάναμε και την επίσκεψη φέτος αλλά μας κέρδισαν οι μικρές κυκλάδες!Του χρόνου τωρα...

Πολύ καλό το ποστ, χρειάζονται πληροφορίες για ακριτικά νησιά απο το φόρουμ!
 

tol_pap

Member
Μηνύματα
430
Likes
490
Επόμενο Ταξίδι
Αγγλία
Ταξίδι-Όνειρο
Πανόραμα Β. Αμερικής!!!
Είναι μέσα στα σχέδια μου διακοπές σε Αρκιούς-Λειψούς-Αγαθονήσι, παραλίγο να κάναμε και την επίσκεψη φέτος αλλά μας κέρδισαν οι μικρές κυκλάδες!Του χρόνου τωρα...

Πολύ καλό το ποστ, χρειάζονται πληροφορίες για ακριτικά νησιά απο το φόρουμ!
Οι Λειψοί αξίζουν και με το παραπάνω, το Αγαθονήσι και οι Αρκιοί όμως είναι πολύ μικρά νησιά με λίγες παραλίες εύκολα προσβάσιμες, άρα να έχεις στο νου σου ότι με 2 διανυκτερεύσεις στο καθένα θα είσαι ΟΚ αν δεν πω υπέρ του δέοντος ΟΚ.

Ετοιμάζω Οδηγό για Αρκιούς, Λειψούς, Ψέριμο, Τέλενδο, Καστελόριζο
 

Thanasis_v

Member
Μηνύματα
100
Likes
90
Το Σάββατο 25 Ιουνίου πήγα μονοήμερη στο Αγαθονήσι από το Πυθαγόρειο με το Δωδεκάνησος. Το ταξίδι διαρκεί λίγο παραπάνω από μισή ώρα και φτάνοντας στο λιμάνι είδα το μικρό οικισμό του Αγίου Γεωργίου που έχει μόνο ενοικιαζόμενα, 1-2 ταβέρνες και καφετέριες.

Επειδή το νησί δεν έχει δημοτική συγκοινωνία, ο μόνος τρόπος να το γυρίσεις είναι είτε να φέρεις δικό σου όχημα, είτε να το κάνεις με τα πόδια, διαφορετικά θα πρέπει να κάνεις ώτο-στοπ.

Εγώ δεν είχα δικό μου όχημα και αφού έφαγα μια τυρόπιτα, ξεκίνησα το περπάτημα για το Μεγάλο Χωριό. Η απόσταση δεν είναι μεγάλη, αλλά είναι ανηφόρα με μεγάλη κλίση, αφού ουσιαστικά ανεβαίνεις το λόφο. Οι δρόμοι και η άσφαλτος είναι καινούργιοι, γεγονός που βολεύει στο περπάτημα. Ξεκινώντας λοιπόν την ανηφόρα από τον Άγιο Γεώργιο, πέρασα την ομώνυμη εκκλησία και το μικρό σταθμό παραγωγής της ΔΕΗ και μετά από λίγο βρήκα τον πλακόστρωτο δρόμο και μπήκα στο χωριό. Αν εξαιρέσεις την πλατεία με ένα ηρώο από μαύρο μάρμαρο και ένα βοτσαλωτό στο σχήμα του νησιού, και λίγο πιο πέρα το εκκλησάκι του Αγίου Ραφαήλ και τη δισυπόστατη (όπως αναφέρεται παραπάνω) εκκλησία της Παναγίας και του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου, δεν υπάρχει κάτι άλλο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Βγαίνοντας από το χωριό και περνώντας από το γήπεδο 5x5, πήρα το δρόμο προς τους Θόλους και το Καθολικό, μια απόσταση περίπου τριών χιλιομέτρων περπατώντας. Πέρασα και τη διασταύρωση που οδηγεί στο στρατιωτικό φυλάκιο και μετά βρήκα έναν ντόπιο με μηχανάκι που πήγαινε στο Καθολικό. Για να με εξυπηρετήσει, έκανε μια παράκαμψη και στην εκκλησία της Μεταμόρφωσης έστριψε δεξιά και με άφησε στο τέλος του ασφαλτόδρομου και μου είπε ότι οι Θόλοι είναι μετά το μαντρί. Ευτυχώς που μου το είπε γιατί σε εκείνο το σημείο δεν υπάρχει καμία πινακίδα και δεν θα ήξερα ότι θα έπρεπε να μπω μέσα στο μαντρί για να φτάσω στον προορισμό μου.

Όντως άνοιξα την πόρτα του μαντριού, το διέσχισα με προσοχή γιατί άκουγα να γαυγίζει ένα σκυλί, το οποίο ευτυχώς μετά είδα ότι ήταν δεμένο. Μετά από ένα χιλιόμετρο χωματόδρομο, έφτασα στους θόλους. Δυστυχώς, αν και είναι το μόνο αξιοθέατο του νησιού, τελεί υπό πλήρη εγκατάλειψη και τα αγκάθια το έχουν περικυκλώσει. Δίπλα ακριβώς είναι ένα άλλο μαντρί με αγελάδες. Λίγο πιο πάνω είναι το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου. Γυρνώντας πάλι προς τα πίσω από το χωματόδρομο σκέφτηκα πόσο δύσκολο θα ήταν να γίνουν μερικές απλές κινήσεις για να αναδειχτεί ο χώρος, όπως το να μπουν μερικές πινακίδες ,να καθαριστεί ο χώρος και να μπει μια ταμπέλα με πληροφορίες. Πάντως η παραλία του Πόρου που είναι εκεί, δεν λέει και πολλά, ήταν και βρώμικη συν τοις άλλοις.

Παίρνοντας το δρόμο της επιστροφής και έχοντας ψηθεί από τον ήλιο έφτασα στην εκκλησία της Μεταμόρφωσης και κατηφόριζα για το Καθολικό. Ευτυχώς εκεί πέτυχα έναν ψαρά που επέστρεφε στο Μεγάλο Χωριό και με πήρε μαζί του, γλυτώνοντας έτσι άλλη μια ώρα ποδαρόδρομο μέσα στο μεσημέρι. Με άφησε στο γήπεδο 5x5 και μετά κατηφόρισα με τα πόδια στο λιμάνι. Αφού ήπια ένα δροσιστικό, φρέσκο χυμό πορτοκάλι πήγα για μπάνιο στη Σπηλιά, που είναι 10 λεπτά με τα πόδια. Βρήκα ένα μεγάλο αρμυρίκι με παχιά σκιά, και αφού έκανα μια βουτιά να δροσιστώ μετά από τόσο περπάτημα, έριξα και έναν ύπνο. Η παραλία δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, αλλά άλλη μια βουτιά ήταν επιβεβλημένη και μετά ξεκίνησα για το λιμάνι. Σταμάτησα στο μίνι μάρκετ για ένα παγωτό, τα είπα λίγο με τον ιδιοκτήτη που έμενε στην Κυψέλη και τα παράτησε για να έρθει στο νησί του και σε λίγο ήρθε το καταμαράν.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.750
Likes
52.165
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Μετά απο ψάξιμο βρήκα το αντίστοιχο thread, ώστε να μιλήσω κι εγώ για τη προσωπική μου εμπειρία στο Αγαθονήσι. Ωστόσο αν μπορεί ένας Moderator να το βάλει στα Prefixes θα ήταν καλό, ώστε να διευκολύνει την αναζήτηση όλων.

Δε το σκέφτηκα και πολύ προκειμένου να κλείσω στο Αγαθονήσι. Κατά κάποιο τρόπο ''περίσσευε'' μια μέρα διακοπών, οπότε προτίμησα φεύγοντας απ τη Πάτμο, αντί να περάσω στο Πυθαγόρειο, να γράψω ακόμα ένα νησί στη λίστα!
Δε περίμενα σε καμία περίπτωση ότι θα δυσκολευόμουν τόσο πολύ να βρω διαμονή, ψάχνοντας ενάμιση μήνα πριν.
Θα χαρακτήριζα τη συγκεκριμένη εκδρομή εμπειρία ζωής. Το νησάκι πραγματικό ησυχαστήριο, με εγκάρδιους και φιλόξενους ανθρώπους, προσφέρεται για διακοπές απόλυτης χαλάρωσης, εσωτερικής αναζήτησης, ξεκούρασης & καλοφαγίας, με τα εξαιρετικά τοπικά εδέσματα να υπάρχουν σε αφθονία. Πρώτη φορά στη ζωή μου είδα Δημοτικό πρατήριο Άρτου, και Δημοτικό πρατήριο καυσίμων, και τα νησιά που έχω πάει δεν είναι λίγα...

Το καλά κρυμμένο λιμάνι του αν και άργησε να φανεί, σε προϊδέαζε για το τι θα συναντήσεις.
IMG_9153.JPG IMG_9165.JPG IMG_9167.JPG

Μετά από μια σύντομη βόλτα στον Αγιο Γεώργιο, ξεκινήσαμε για την καταπληκτική παραλία σπηλιά, με τα πράσινα νερά της και την ωραία σκιά. Πολύ κοντά στο λιμάνι, και σε ένα άψογο δρόμο με αυτοφωτιζόμενες κολώνες!
IMG_9175.JPG IMG_9179.JPG IMG_9182.JPG IMG_9199.JPG IMG_9204.JPG IMG_9208.JPG

Το μπανάκι ήταν απόλαυση, ωστόσο θέλαμε να δούμε και το υπόλοιπο νησί. Μετακίνηση φυσικά με τα πόδια, σε μια ανηφόρα αρκετά δύσκολη, η οποία όμως άξιζε το κόπο. Πρώτη στάση το Μικρό Χωριό. Ελάχιστα όμορφα σπιτάκια μες τα λουλούδια, και μια πλατεΐτσα στη μέση. Μικρό όνομα και πράγμα.
IMG_9303.JPG IMG_9306.JPG
Ακολούθησε σε 1,5 χλμ το Μεγάλο Χωριό, το οποίο μεγάλο δε το λες, απλά σε σχέση με το μικρό είχε διαφορά.
IMG_9332.JPG IMG_9343.JPG IMG_9362.JPG

Μετά τη βόλτα μας είχε έρθει η ώρα του φαγητού. Δύο οι ταβέρνες στον Άγιο Γεώργιο στο λιμάνι, και ένα εστιατόριο στο δρόμο προς το μικρό χωριό. Καθήσαμε στου George, και απολαύσαμε πραγματικά το φαγητό και το κρασί. Ντόπια κρέατα, εξαιρετικό κατσικάκι και γίδα. Απ ότι έμαθα και ο γλάρος, η δεύτερη ταβέρνα με εξειδίκευση τα ψάρια, ήταν εξίσου καλή και όμορφη για το βραδάκι.
Για ποτό τώρα, μη περιμένετε και τίποτα ιδιαίτερο. Ένα snack bar στο λιμάνι, και μία κρεπερί που σερβίρει και ποτά κι έχει και μουσική. Πάλι καλά τις ήπιαμε τις σούμες μας, και αυτό μας έδωσε την απαραίτητη ώθηση για ένα βραδινό μπανάκι στη παραλία του Αγιού Γεωργίου. Πολύ καλή περίπτωση.
IMG_9167b.JPG IMG_9425.JPG

Η επόμενη μέρα ξεκίνησε με βουτιά, μιας και το δωμάτιο ήταν ακριβώς απέναντι απο τη παραλία, χωρίς ωστόσο να έχουμε πολύ χρόνο γιατί η αναχώρηση για Σάμο ήταν νωρίς το μεσημέρι.
IMG_9440.JPG IMG_9453.JPG IMG_9469.JPG

Έστω και αυτή τη μία μέρα, είδα αρκετά και πολύ σπάνια πραγματάκια, γνώρισα κόσμο, εντυπωσιάστηκα απο την αυθεντικότητα του νησιού. Από κόσμο είδα παρέες και νέες οικογένειες, παιδάκια, και αρκετούς Τούρκους οι οποίοι ερχόντουσαν με σκάφη. Σε γενικές γραμμές είναι μια επιλογή που αξίζει το κόπο και με το παραπάνω, αν βρίσκεσαι σε περιήγηση στα Βόρεια Δωδεκάνησα.
 

alma

Member
Μηνύματα
4.125
Likes
17.696
Λοιπόν μου άρεσε πολύ το νησί.Είχε ηρεμία,πεντακάθαρα νερά,ελάχιστους τουρίστες μεν,αλλά δεν ήταν άδειο δε.

DSC03339 (2).JPG


DSC03345 (2).JPG



DSC03346 (2).JPG


DSC03347 (2).JPG



Αγάπησα πολύ την παραλία Σπηλιά, γύρω στα 500μ. περπάτημα για να τη βρεις,αλλά είναι τόσο καθαρά τα νερά παντού που κάνεις μπάνιο ακόμα και στο λιμάνι.
DSC03350 (2).JPG



2-3 ταβερνούλες όλες κι όλες, ένα μίνι-μάρκετ και 1-2 μαγαζάκια.Και μερικά ενοικιαζόμενα βέβαια.

Μιλώντας με Γάλλους που έμεναν στο νησί για λίγες μέρες μου είπαν πως ήθελαν από τον περσυνό Ιούλιο να μείνουν στο νησί,αλλά δεν έβρισκαν δωμάτια γιατί δεν έκαναν κράτηση εγκαίρως.

Το Μικρό Χωριό (όνομα και πράγμα) έχει ελάχιστα σπιτάκια και 1-2 εκκλησάκια.Η "πλατεία" του είναι τόσο μικρούλα που ακριβώς πλατεία δεν την λες, αλλά είναι τόσο αυθεντικό το μέρος που αξίζει να το δεις.Κρίμα που δεν υπάρχει κάποιο καφέ όπως στο Λιμάνι.

DSC03362 (2).JPG

DSC03364 (2).JPG


Υπάρχει ακόμη το Μεγάλο Χωριό όπου βρίσκεται το σχολείο, αλλά οι επισκέπτες του νησιού μένουν στο Λιμάνι όπου βρίσκονται οι ελάχιστες ταβέρνες και τα ενοικιαζόμενα.

DSC03372 (2).JPG




Κι όμως εδώ κάτω βρίσκεις ένα μαγαζάκι.Εμείς βέβαια πήγαμε μεσημέρι κι ήταν κλειστό...

DSC03375 (2).JPG



Γενικά το νησί αφήνει ευχάριστες εντυπώσεις.Το είδαμε σε ημερήσια αυτή τη φορά, αλλά θα θέλαμε στο μέλλον να μείνουμε και για 1-2 μέρες. Οι αποστάσεις δεν είναι μεγάλες και περπατιούνται,αλλά λόγω της ζέστης και της ανηφόρας, το μεσημέρι η ανάβαση δεν είναι και τόσο ευχάριστη. Πάντως το νησί το γυρίζεις με τα πόδια.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.750
Likes
52.165
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Λοιπόν μου άρεσε πολύ το νησί...
Το 'πες και το 'κανες! Τα λέγαμε ότι το νησάκι θα σου αφήσει άριστες εντυπώσεις, όπως κι έγινε.
Πολύ ωραίες και οι φωτογραφίες, που αποτυπώνουν σε μεγάλο βαθμό τι θα συναντήσει κανείς επισκεπτόμενος το νησί, κάτι που πρέπει να κάνει όλο και περισσότερος κόσμος, να δώσει ευκαιρία σε τέτοια μικρα κρυμμένα διαμάντια.
 

alma

Member
Μηνύματα
4.125
Likes
17.696
Το 'πες και το 'κανες! Τα λέγαμε ότι το νησάκι θα σου αφήσει άριστες εντυπώσεις, όπως κι έγινε.
Πολύ ωραίες και οι φωτογραφίες, που αποτυπώνουν σε μεγάλο βαθμό τι θα συναντήσει κανείς επισκεπτόμενος το νησί, κάτι που πρέπει να κάνει όλο και περισσότερος κόσμος, να δώσει ευκαιρία σε τέτοια μικρα κρυμμένα διαμάντια.

Εεεεετσι.Όπως άριστες εντυπώσεις μου άφησαν και τα μικρά νησάκια Μαράθι και Αρκιοί. Τι νόστιμο κατσίκι στη γάστρα στον Πειρατή στον Μαράθι και τι ανόθευτος παράδεισος, καθαρά νερά και ηρεμία. Αυτά τα νησιά πραγματικά τα σπάνε.Νιώθω τυχερή που έχουμε τόσο κοντά μας.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.750
Likes
52.165
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Εεεεετσι.Όπως άριστες εντυπώσεις μου άφησαν και τα μικρά νησάκια Μαράθι και Αρκιοί. Τι νόστιμο κατσίκι στη γάστρα στον Πειρατή στον Μαράθι και τι ανόθευτος παράδεισος, καθαρά νερά και ηρεμία. Αυτά τα νησιά πραγματικά τα σπάνε.Νιώθω τυχερή που έχουμε τόσο κοντά μας.
Τη συγκεκριμένη νησιώτικη συνωμοταξία την έχω ερωτευτεί. Προσπάθησα φέτος να κλείσω διανυκτέρευση στους Αρκιούς, καθώς κι εγώ έχω πάει μόνο ημερήσια και δε βρήκα τίποτα!
Το Μαράθι ήταν εξίσου καταπληκτικό με πολύ καλό φαγητό όπως λες. Ανόθευτοι παράδεισοι!
 

alma

Member
Μηνύματα
4.125
Likes
17.696
Τη συγκεκριμένη νησιώτικη συνωμοταξία την έχω ερωτευτεί. Προσπάθησα φέτος να κλείσω διανυκτέρευση στους Αρκιούς, καθώς κι εγώ έχω πάει μόνο ημερήσια και δε βρήκα τίποτα!
Το Μαράθι ήταν εξίσου καταπληκτικό με πολύ καλό φαγητό όπως λες. Ανόθευτοι παράδεισοι!

Έχουν όντως λίγα καταλύματα αλλά μάλλον είναι και θέμα εποχής.Για Αύγουστο δεν βρήκες; Αν κοιτούσες για Σεπτέμβρη;
Κι εγώ θέλω κάποια στιγμή να κλείσω διανυκτέρευση εκεί. Και Ψαρά-που είναι μικρό και όμορφο νησί-είχα κλείσει διανυκτέρευση Ιούλιο θυμάμαι και όλοι έλεγαν πως ο Αύγουστος είναι δύσκολος.
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.741
Μηνύματα
910.595
Μέλη
39.475
Νεότερο μέλος
Drnv

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom