• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Αίγυπτος Αίγυπτος / Για αλλού κινήσαμε να πάμε κι αλλού η ζωή μας πάει!

vagantos

Member
Μηνύματα
2.030
Likes
1.618
Επόμενο Ταξίδι
Θιβέτ, K.Aμερική ή Αφρική
Ταξίδι-Όνειρο
στου Ν.Καββαδία τα μέρη
  • Το Ανκορ βατ και το Λάος ειναι οι βασικοι λόγοι του ταξιδιού
  • Πλάκα εχει η ταξιδιάρικη εκδοχή του ονόματος σου. Πίστευα ο άσχετος πως επρόκειτο για υποκοριστικό, αλλα μας προέκυψε συνομίληκο του Δευκαλίωνα
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
Πολυ ωραια ιστορια Ερση.Ετσι ακριβως την περιμενα απο σενα.!!
Καθε εμποδιο για καλο και η Αιγυπτος πιστευω κοπασε την ταξιδιωτικη εξαρση της
Ν.Ασιας.
Ας εχουν ορισμενοι απο μας ενα ταξιδιωτικο απωθημενο προορισμο και ευχομαι με την παροδο του χρονου να τον πραγματοποιησουμε.
Αργει η κοιλαδα των Βασιλεων??????
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.539
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Καθε εμποδιο για καλο και η Αιγυπτος πιστευω κοπασε την ταξιδιωτικη εξαρση της
Ν.Ασιας.

Αργει η κοιλαδα των Βασιλεων??????
- Αμ δε που κόπασε η έξαρση! Που τέτοια; Με την μπουκιά στο στόμα έμεινα και ίσα ίσα μου ανέβηκε ο πυρετός με τα όσα είδα το διήμερο αυτό.
- Την Κοιλάδα των Βασιλέων την έχω στο ψήσιμο σε σιγανή φωτιά.
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
- Αμ δε που κόπασε η έξαρση! Που τέτοια; Με την μπουκιά στο στόμα έμεινα και ίσα ίσα μου ανέβηκε ο πυρετός με τα όσα είδα το διήμερο αυτό.
- Την Κοιλάδα των Βασιλέων την έχω στο ψήσιμο σε σιγανή φωτιά.
Μ`αυτα που γραφεις περι διημερου μου ανεβαινει και μενα ο πυρετος,κι ας μην εχω δει τιποτα.
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.093
Likes
10.743
Δεν ξέρω αν θα 'χα τη δύναμη μετά από τέτοια απογοήτευση να κανόνιζα στα καπάκια άλλο ταξίδι! Μπράβο σου!
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.539
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Κοιλάδα των Βασιλέων

Μέχρις στιγμής είχαμε αποφύγει τα πλήθη. Στο Καρνάκ πήγαμε μιάμιση ώρα πριν κλείσει και ο κόσμος άρχιζε να φεύγει και άλλωστε είναι τόσο πελώριος ο χώρος- νομίζω ότι δεν έχω ξαναδεί τόσο μεγάλο ναό, ένα αρχιτεκτόνημα εννοώ- οπού ο κόσμος χάνεται. Στη συνέχεια ο ναός του Λούξορ είχε μεν κόσμο, αλλά έπειτα από λίγο που αραίωσε ήμασταν πολύ καλά. Στην κοιλάδα των βασιλέων έπρεπε να ξεχάσουμε ότι ξέραμε: Με το εισιτήριο που είχαμε βγάλει δικαιούμαστε την είσοδο σε τρεις από τους τάφους. Οι τάφοι είναι πάμπολλοι, αλλά δεν είναι ανοικτοί όλοι για το κοινό. Κατά περιόδους ανοίγουν διαφορετικούς, έτσι ώστε να «ξεκουράζουν» κάποιους από το τουριστικό βάρος και να «μοιράζεται» έτσι το φορτίο από τους υδρατμούς και ότι άλλο φέρει ο τουρίστας. Φροντίζουν να κάνουν και μια ισοκατανομή έτσι ώστε να υπάρχουν πάντα και μερικοί ενδιαφέροντες τάφοι στην κάθε παρτίδα.
Το αποτέλεσμα της πολιτικής αυτής είναι ότι όλοι οι ξεναγοί και με το δίκιο τους επιμένουν να πάνε τα γκρουπ τους στους πιο ενδιαφέροντες τάφους, οι οποίοι είναι απολύτως οι ίδιοι, με συνέπεια να δημιουργούνται κάτω από τον ήλιο ουρές τεράστιες, εφάμιλλες του ιαπωνικού μετρό σε ώρες αιχμής. Αφού περιμέναμε και περιμέναμε βυθιστήκαμε κάτω από τη γη, ο ένας πίσω από τον άλλο, ενώ το προηγούμενο γκρουπ έβγαινε, πάλι συντεταγμένο, έξω. Οι τάφοι είχαν τοιχογραφίες, πολύ καλές και με έντονα χρώματα, αλλά πώς να το κάνουμε η μαγεία της Αβύδου είχε χαθεί. Άσε που πληροφορήθηκα ότι ο πιο ενδιαφέρον τάφος, αυτός της Νεφερταρί, στην κοιλάδα των Βασιλισσών, με τις πιο όμορφες τοιχογραφίες, είχε οριστικά κλείσει για το κοινό, με νομοθετικό διάταγμα μάλιστα. Έτσι ξεραμένη από τη ζέστη και την πολυκοσμία και με μια αίσθηση κλειστοφοβίας που δεν ήξερα ότι είχα, η οποία αυξανόταν καθώς χωνόμουν στη γη μαζί με πολλές δεκάδες άλλους, αρκέστηκα στις πολύ ωραίες είναι η αλήθεια τοιχογραφίες των τάφων του Ραμσή VI, του Ραμσή IV και κάποιου άλλου Φαραώ που να με συγχωρεί η χάρη του αλλά δεν το θυμάμαι άλλο πια: Sic transit gloria mundi. Πάντως από το Ιντιάνα Τζόουνς και το Tomb Raiderστην κατάρα της μούμιας γύριζε η κατάσταση…
Ζεσταμένοι και ξαναμμένοι κατευθυνθήκαμε προς τον ταφικό ναό της Χατσεπσούτ. Πασίγνωστος ο ναός της μοναδικής γυναίκας Φαραώ που κυβέρνησε μόνη της, παραγκωνίζοντας τον νόμιμο διάδοχο του θρόνου, τον Τούθμωση Γ΄, ο οποίος φυσικά μετά τον θάνατό της φρόντισε να εξαφανίσει κάθε ίχνος ότι υπήρξε η φρικτή αυτή σφετερίστρια πάνω στη γη της Αιγύπτου. Διέλυσε τους ναούς της, κατέστρεψε τα αγαλματά της, διέγραψε το όνομα της σφετερίστριας από όλες τις δέλτους, να μην μείνει το παραμικρό σημείο που θα την υπενθυμίζει, καμία μνήμη, καμία ανάμνηση. Θάνατος τελειωτικός.
Όμως όπως λέει και ο αιγυπτιώτης ποιητής:


Γιατί τα σπάσαμε τα αγάλματά των,
γιατί τους διώξαμεν απʼ τους ναούς των
διόλου δεν πέθαναν γιʼ αυτό οι θεοί.


Και μια κόρη του Άμμωνα Ρα δεν αφήνει τη λήθη τόσο εύκολα να την σκεπάσει. Η ψυχή της είναι δυνατή. Ο ναός της δεσπόζει στο χώρο και κόβει την ανάσα, τόσο μεγαλειωδώς δεμένος με το ημικυκλικό βουνό που τον αγκαλιάζει που σου μπαίνουν υποψίες ότι ήταν ικανή να έχει διατάξει να λαξεύσουν οι ευφυείς τεχνίτες της και το βουνό ακόμη, προκειμένου να υποταχθεί στα σχέδιά της για αθανασία.
Δε μπορώ να πω ότι δε μου κόπηκε η ανάσα, ακόμη και αν ήξερα ότι είναι αναστηλωμένος από την Πολωνική Αρχαιολογική Σχολή, ακόμη και αν ήξερα ότι αυτή η αναστήλωση δέχθηκε τα πυρά των επιστημόνων ως πολύ αυθαίρετη. Κόσμος πολύς, αλλά και ο χώρος άπλετος οπότε βολευτήκαμε. Πάλι τα σχολεία είχαν την πρωτοκαθεδρία. Όπως μας εξήγησε ο ξεναγός μας ήταν ημέρα αργίας και γινόντουσαν επισκέψεις στους αρχαιολογικούς χώρους της πατρίδας τους για να γνωρίσουν τον πολιτισμό των προγόνων τους. Αν ρωτήσει κανείς τους Αιγυπτίους αν είναι απόγονοι των αρχαίων αιγυπτίων «ναι» θα απαντήσουν. Αν πάλι τους ρωτήσει κανείς αν είναι απόγονοι των αράβων οι οποίοι έφεραν και το Ισλάμ «ναι» θα ξανααπαντήσουν. Πως τα έχουν συνδυάσει ακριβώς στη συνείδησή τους δεν πολυκατάλαβα, αλλά δεν έμπλεξα σε περαιτέρω συζητήσεις.
Τα σχολεία προχωρούσαν με τα αγόρια περήφανα μπροστά και τα κορίτσια να ακολουθούν. Σχεδόν όλες με μαντίλα και είτε μακριές φούστες, είτε παντελόνια. Χρώματα, διαφορετικά, παντού: στις μαντίλες τους, στις πουκαμίσες τους, στις φούστες τους, στα πανωφόρια τους. Πολύ φιλικές «whatʼ s your name, whatʼ s your name?» και απαντούσαν με τη σειρά τους «Μύριαμ, Μάγια , Νάιρα, Αλία, Λατίφα, Νουρ». Τα αγόρια και αυτά χαιρόντουσαν: « Καρίμ, Αλί, Σαίντ, Καλίντ, Αμπντούλ» Όταν όμως θέλαμε να φωτογραφίσουμε ενέσκηπτε διχασμός: «No, no» φώναζαν τα πιο σκληροπυρηνικά από δαύτα και πηδούσαν μπροστά από τις κοπελίτσες για να χαλάσουν το πλάνο και να μη βγει καλή η φωτογραφία. «Yes, yes» φώναζαν τα πιο φιλελεύθερα και τα τραβούσαν ή τα σπρώχναν για να βγουν έξω από το κάδρο ώστε να μπορέσουμε να φωτογραφίσουμε τις ωραίες. Πάντως οι αντιρρήσεις εκάμπτοντο όταν επρόκειτο να τα φωτογραφίσουμε τα ίδια: εκεί αντίρρηση δεν είχαν. Σκληροπυρηνικά και φιλελεύθερα στηνόντουσαν για την πόζα.
Ξάφνου περνά και έτερο σχολείο: καλοντυμένα με όλες τις γνωστές δυτικές μάρκες πάνω του. Παγουράκια κρεμαστά, σακιδιάκια, κανένα κοριτσάκι με μαντίλα, μπρατσάκια ξεμανίκωτα, με μια άνετη στάση, ήρεμα και χωρίς την υπερένταση των προηγουμένων. Πέρασαν ήσυχα από δίπλα μας χωρίς να μας δώσουν σημασία, αγόρια και κορίτσια ανακατεμένα να καλαμπουρίζουν. Κανένα ενδιαφέρον για τα ονόματά μας ούτε την χώρα προέλευσης μας, ούτε φυσικά και για φωτογραφίες. Επρόκειτο για ιδιωτικό αγγλόφωνο σχολείο. Άγγλοι καθηγητές το συνόδευαν, αν και πήρε και το μάτι μου κανά δυό καθηγήτριες μαντιλοδεμμένες. Οι κοινωνικοταξικές διαφορές μεταξύ των δύο ομάδων από παιδιά δε θα μπορούσαν να είναι πιο έντονες και εμφανείς.
Όμως καθυστερήσαμε και έπρεπε να φύγουμε. Καθοδόν είδαμε τους Κολοσσούς του Μέμνονα, δύο καθιστά αγάλματα τα οποία βρισκόντουσαν μπροστά στην είσοδο ενός ναού που προ πολλού έχει χαθεί. Ονομάζονται έτσι γιατί κατά τα αρχαία χρόνια ο ένας από τους δύο κάθε αυγή έβγαζε έναν έντονο ήχο. Αυτό έκανε τους αρχαίους έλληνες να αποδώσουν τα αγάλματα στον μυθικό Μέμνονα, ο οποίος κατʼ αυτόν τον τρόπο χαιρετούσε τη μητέρα του Ηώ, θεά της αυγής. Πίσω από τα αγάλματα διακρινόταν ένα χωριό πλίθινο με χρωματιστά σπιτάκια. Νομίζω ότι ήταν η Γκούρνα το χωριο των τέως ( με ερωτηματικό) αρχαιοκαπήλων, νυν τεχνιτών του αλαβάστρου.
Τρέχοντας, γιατί είχαμε αργήσει και μας τηλεφωνούσαν από το κρουαζιερόπλοιο, ότι εμάς περίμεναν για να αποπλεύσουν, μπήκαμε στο μίνι βαν για το δρόμο της επιστροφής.
Καθοδόν παρατηρήσαμε όλοι οι του γκρουπ τις γιγαντοαφίσες του Μουμπάρακ σε όλες τις πιθανές στάσεις και εκφράσεις: « Ο Μουμπάρακ εργαζόμενος στο γραφείο του για το καλό του Έθνους», «ο Μουμπάρακ επιθεωρεί τα στρατά», « ο Μουμπάρακ, με βλέμμα αγέρωχο, τζάκετ και μαύρο γυαλί ρέιμπαν, ατενίζει τα καινούργια αποκτήματα της αεροπορίας», « ο Μουμπάρακ χαμογελά πατρικά προς το Έθνος», « Ο Μουμπάρακ χαμογελά σε στυλ τόλμη και γοητεία προς το Έθνος», « ο Μουμπάρακ με σηκωμένα τα μανίκια επιθεωρεί το νέο πενταετές πλάνο για την ανάπτυξη του Έθνους και δίνει οδηγίες προς τους αδαείς τεχνοκράτες» και όπως μας πληροφόρησε ο ξεναγός μας για μόλις ένα μήνα χάσαμε τον Μπουμπάρακ ανάμεσα στους Φαραώ της Αιγύπτου. Μαζί με τον Ραμσή Βʼ, Αμένοφι Δʼ, Τούθμωση Γʼ, Τουταγχαμών και Μουμπάρακ! Αυτό θα ήθελα να το φωτογραφίσω!
Νομίζω ότι τα είπα όλα. Αλλά το καλύτερο το είπε ένα από τα αγόρια της παρέας. «Ποιός είναι αυτός;» ρώτησε ο ξεναγός μας καθώς διασταυρωνόμασταν με το δέκατο έβδομο πόστερ του Μεγάλου. « Ο Καρατζαφέρης» απάντησε ο Δημήτρης. Και σκάσαμε στα γέλια. Είχε δίκιο, η ομοιότητα ήταν περισσότερο από μεγάλη.
Τέλος η Κοιλάδα των Βασιλέων, λοιπόν. Όμως πολύ ελάχιστη δόση πήρα. Θα ήθελα περισσότερο χρόνο ώστε να κατανοήσω την τοπογραφία της, να επισκεφθώ την Κοιλάδα των Βασιλισσών, τους Τάφους των Ευγενών και κυρίως το Μεντινάτ Χαμπού, το οποίο είναι ένας ναός του Ραμσή Γ΄καθώς και το Ντέιρ αλ Μεντίνα, το χωριό στο οποίο ζούσαν και τάφηκαν οι τεχνίτες που κατασκεύασαν τα μνημεία αυτά. Σίγουρα μισή ημέρα δεν είναι επαρκής χρόνος για να δει επισκεφθεί κανείς τον τεράστιο αυτό αρχαιολογικό χώρο.

Πάμε τώρα για την κρουαζιέρα στον Νείλο.
 

marydim

Member
Μηνύματα
1.631
Likes
411
Επόμενο Ταξίδι
Μεσόγειος
Ταξίδι-Όνειρο
Δρόμος Αγ. Ιακώβου-Ισπανί
Μπράβο Έρση!
Και για τη δύναμή σου να συνεχίσεις το ταξίδι έστω και σε άλλο προορισμό και για τις εικόνες που μας μεταφέρεις από την Αίγυπτο.
 

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.966
Ταξίδι-Όνειρο
Trobriand Islands...
Ιδανικά ψημμένη η Κοιλάδα σου, Έρση! Σενιάν, ζουμερή και πικάντικα καρυκευμένη!!! Εμπρός τώρα να δροσίσουμε τα λαρύγγια μας με λίγο Νείλο!!!
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.796
Likes
7.618
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
Ερση τι ωραια που γραφεις !!!:clap:

μου ξαναθυμησες με καθε λεπτομερεια τη κρουαζιερα που ειχα κανει στα ιδια μερη πριν πολλα χρονια ... να εισαι καλα ...
μου αρεσε πολυ αυτο που εκανες οταν γυρισες αιφνιδια απο τη Καμποτζη ...
Το ταξιδι με ταξιδι περναει τελικα :lol:
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.539
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Ευχαριστώ πάρα πολύ καλή μου Κική. Ναι πράγματι, το ταξίδι μόνο με ταξίδι γιατρεύεται.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.633
Μηνύματα
904.998
Μέλη
39.375
Νεότερο μέλος
maria kou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom