dbalats
Member
- Μηνύματα
- 136
- Likes
- 1.375
ΜΕΡΟΣ ΠΕΜΠΤΟ. GONDAR: ΤΟ ΚΑΜΕΛΟΤ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ ΦΑΣΙΛΙΔΗ
Σκοτεινιάζει όταν μπαίνουμε στη Gondar. Η ιστορική πόλη υπήρξε πρωτεύουσα της Αιθιοπίας για περισσότερο από δύο αιώνες πριν από την ίδρυση της Addis Ababa. Βρίσκεται σε μέτριο υψόμετρο, γύρω στα 2200 μέτρα, στους γόνιμους λόφους που χωρίζουν την Λίμνη Tana από τα ψηλότερα Όρη Simien. Η Gondar αναφέρεται συχνά σαν το “Κάμελοτ της Αφρικής”, χάρις στην εντυπωσιακή συλλογή πέτρινων πύργων Ευρωπαϊκής και Ινδικής επιρροής, κτισμένων από τον Αυτοκράτορα Φασιλίδη (κυβέρνησε την περίοδο 1632-67) και τους διαδόχους του. Επειδή είναι αργά, το μόνο που βλέπουμε είναι η Πλατεία με το Άγαλμα του Αυτοκράτορα Tewodros II, του ρομαντικού πολεμιστή και οραματιστή, που κυβέρνησε από το 1855 έως το 1868, ενός Ρομπέν των Δασών της εποχής και ιδρυτή της σύγχρονης Αιθιοπίας, που αυτοκτόνησε όταν ηττήθηκε από τους Άγγλους στην Μάχη της Magdala. Κάνουμε τσεκίν στο ξενοδοχείο και πάμε αμέσως για να δειπνήσουμε, αυτή τη φορά σε ένα εξαιρετικό ρεστωράν, το ξακουστό Four Sisters, το οποίο αν και απευθύνεται σε τουρίστες, έχει θαυμάσιο φαγητό.
Η Πλατεία του Αυτοκράτορα Tewodros II στη Gondar
Ρεστωράν Four Sisters
Το επόμενο πρωί κάνουμε στην αρχή μια μικρή βόλτα στην πόλη και επισκεπτόμαστε μια μικρή εκκλησία, ενώ στη συνέχεια κατευθυνόμαστε προς τον Πύργο του Αυτοκράτορα Φασιλίδη, το Fasil Ghebbi (Βασιλική Ακρόπολη), ένα από τα αρχιτεκτονικά θαύματα της Αφρικής. Το Fasil Ghebbi είναι ένα εκτεταμένο σύμπλεγμα παλατιών, εκκλησιών, πλατειών, στρατώνων, σταύλων και αιθουσών συναντήσεως που περιβάλλονται από ισχυρά τείχη. Θεμελιώθηκε κατά τον 17ο αιώνα από τον Αυτοκράτορα Φασιλίδη και αποτελούσε την κατοικία των Αιθιόπων αυτοκρατόρων. Η μοναδική του αρχιτεκτονική δείχνει διαφορετικές επιδράσεις, συμπεριλαμβανομένης και Νουβιανής τεχνοτροπίας. Η ακρόπολη υπέστη σημαντικές ζημιές από τον Βρεττανικό βομβαρδισμό κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά μεγάλο μέρος έχει αποκατασταθεί. Εκτός από το κύριο κτίριο, πιο πέρα βρίσκεται η Bασιλική Βιβλιοθήκη και το Αρχείο του Yohannes (Αυτοκράτορα, τέταρτου γιού του Φασιλίδη). Σε άλλη θέση βρίσκεται το Παλάτι του Iasy του Μεγάλου, ενός σπουδαίου βασιλιά της Σολομωντικής δυναστείας, ο οποίος βασίλευσε από το 1682 μέχρι το 1706. Eπίσης, πιο πέρα είναι και η Αίθουσα του Dawitt III, αυτοκράτορα, γιού του Ιasy και ο Πύργος του Bakaffa, αυτοκράτορα και γιού επίσης του Ιasy και αδελφού του Dawitt III.
Εκκλησία Abajalie Tekelehiymanote, Gondar
Στη Gondar
Το Fasil Ghebbi (Βασιλική Ακρόπολη) της Gondar
Ακολουθεί η επίσκεψη της Debre Birhan Selassie, εκκλησίας κτισμένης από τον Αυτοκράτορα Eyasu II (επίσης γνωστό σαν Birhan Seged, “Αυτός στον Οποίον το Φως Yποκλίνεται”) κατά τον 17ο Αιώνα. Ονομάσθηκε Debre Birhan, "Βουνό από Φως", λόγω του παρωνυμίου του Αυτοκράτορα. Αν και το εξωτερικό της εκκλησίας είναι αρκετά θελκτικό με τα πέτρινα τοιχώματά του, τις αψιδωτές θύρες και την διόροφη αχυροσκεπή, είναι το εσωτερικό ιερό της Debre Berhan Selassie που πραγματικά ξεχωρίζει, με τις λαμπρές νωπογραφίες. Ιδιαίτερη εντύπωση προξενεί η οροφή της εκκλησίας, με τις αμέτρητες σειρές των φτερωτών χερουβείμ που αναπαριστούν την πανταχού παρουσία του Θεού. Υπάρχει χώρος για 135 χερουβείμ, αν και τα 13 έχουν σβηστεί από την επίδραση του νερού. Ένας μεγάλος πέτρινος τοίχος με 12 στρογγύλους πύργους περιβάλλει το εκκλησιαστικό αυτό σύμπλεγμα, οι οποίοι συμβολίζουν τους 12 αποστόλους. Ο μεγαλύτερος 13ος πύργος, η πύλη της εισόδου, συμβολίζει τον Χριστό και έχει διαμορφωθεί έτσι, ώστε να ομοιάζει με το Λιοντάρι του Ιούδα. Η περιήγηση της Gondar ολοκληρώθηκε με επίσκεψη των Λουτρών του Φασιλίδη, έδρα μιάς ετήσιας τελετής κατά την οποία τα γεμίζουν με νερό, τα ευλογούν και τότε τα ανοίγουν για μπάνιο. Είχαμε την τύχη να επισκεφθούμε τα Λουτρά αυτή ακριβώς την χρονική περίοδο, την εποχή δηλαδή του Τimkat, οπότε είχαν νερό, αν και δεν είδαμε την τελετή. Μέσα στα ίδια τα Λουτρά υπάρχει ένα όμορφο τριόροφο παλάτι λουτρών, που στηρίζεται σε συμπαγείς στήλες αρκετά ψηλότερα από την επιφάνεια του νερού. Ο κόσμος είναι ευγενικός και αξιοπρεπής, πολλά παιδάκια έρχονται για να φωτογραφηθούν δίχως να μας ζητούν κάποια ανταμοιβή, αντίθετα με αυτό που θα αντιμετωπίσουμε στο νότο.
Η Εκκλησία Debre Berhan Selassie της Gondar
Στα Λουτρά του Aυτοκράτορα Φασιλίδη
Παίρνουμε τον δρόμο προς τον επόμενο σταθμό μας, το Bahir Dar. Στα περίχωρα της πόλης κάνουν κάτι έργα και καθυστερούμε πολύ, παίρνοντας έναν βοηθητικό δρόμο. Ευτυχώς, η απόσταση που θα διανύσουμε σήμερα, είναι μικρή χιλιομετρικά. Προτού φθάσουμε στο Bahir Dar, κάνουμε μια μικρή παράκαμψη για να επισκεφθούμε την Awra Amba, μιά Αιθιοπική σχεδιασμένη κοινότητα από 463 άτομα, που βρίσκεται 73 χιλιόμετρα ανατολικά της Bahir Dar. Ιδρύθηκε το 1980 από τον Zumra Nuru με τον σκοπό να λύσει τα κοινωνικο-οικονομικά προβλήματα μέσω της αλληλοβοήθειας μέσα σε ένα περιβάλλον ισότητας – σε αξιοσημείωτη αντίθεση με τις παραδοσιακές νόρμες της κοινωνίας της Amhara. Η κοινότητα επικροτήθηκε σαν πρότυπο ανακούφισης της φτώχειας και της προώθησης της ισότητας των φύλων σε μιά χώρα όπου γενικά οι γυναίκες θεωρούνται υποτελείς στους άνδρες. Επισκεπτόμαστε το τοπικό σχολείο, το γηροκομείο της κοινότητας, τον ξενώνα και το υφαντήριο. Μας δίνει μια ωραία εντύπωση αξιοπρέπειας, οργάνωσης και πραγματικού αισθήματος κοινότητας που διακρίνει τις κοινωνίες της Αφρικής. Παίρνουμε και πάλι τον δρόμο και τα καταφέρνουμε να φθάσουμε ξανά βράδυ στο Bahir Dar, με όλες αυτές τις στάσεις και τις περιηγήσεις της ημέρας.
Η διαδρομή από την Gondar προς την Bahir Dar
Η Κοινότητα Awra Amba
Μπαίνοντας στην Bahir Dar
Σκοτεινιάζει όταν μπαίνουμε στη Gondar. Η ιστορική πόλη υπήρξε πρωτεύουσα της Αιθιοπίας για περισσότερο από δύο αιώνες πριν από την ίδρυση της Addis Ababa. Βρίσκεται σε μέτριο υψόμετρο, γύρω στα 2200 μέτρα, στους γόνιμους λόφους που χωρίζουν την Λίμνη Tana από τα ψηλότερα Όρη Simien. Η Gondar αναφέρεται συχνά σαν το “Κάμελοτ της Αφρικής”, χάρις στην εντυπωσιακή συλλογή πέτρινων πύργων Ευρωπαϊκής και Ινδικής επιρροής, κτισμένων από τον Αυτοκράτορα Φασιλίδη (κυβέρνησε την περίοδο 1632-67) και τους διαδόχους του. Επειδή είναι αργά, το μόνο που βλέπουμε είναι η Πλατεία με το Άγαλμα του Αυτοκράτορα Tewodros II, του ρομαντικού πολεμιστή και οραματιστή, που κυβέρνησε από το 1855 έως το 1868, ενός Ρομπέν των Δασών της εποχής και ιδρυτή της σύγχρονης Αιθιοπίας, που αυτοκτόνησε όταν ηττήθηκε από τους Άγγλους στην Μάχη της Magdala. Κάνουμε τσεκίν στο ξενοδοχείο και πάμε αμέσως για να δειπνήσουμε, αυτή τη φορά σε ένα εξαιρετικό ρεστωράν, το ξακουστό Four Sisters, το οποίο αν και απευθύνεται σε τουρίστες, έχει θαυμάσιο φαγητό.
Η Πλατεία του Αυτοκράτορα Tewodros II στη Gondar
Ρεστωράν Four Sisters
Το επόμενο πρωί κάνουμε στην αρχή μια μικρή βόλτα στην πόλη και επισκεπτόμαστε μια μικρή εκκλησία, ενώ στη συνέχεια κατευθυνόμαστε προς τον Πύργο του Αυτοκράτορα Φασιλίδη, το Fasil Ghebbi (Βασιλική Ακρόπολη), ένα από τα αρχιτεκτονικά θαύματα της Αφρικής. Το Fasil Ghebbi είναι ένα εκτεταμένο σύμπλεγμα παλατιών, εκκλησιών, πλατειών, στρατώνων, σταύλων και αιθουσών συναντήσεως που περιβάλλονται από ισχυρά τείχη. Θεμελιώθηκε κατά τον 17ο αιώνα από τον Αυτοκράτορα Φασιλίδη και αποτελούσε την κατοικία των Αιθιόπων αυτοκρατόρων. Η μοναδική του αρχιτεκτονική δείχνει διαφορετικές επιδράσεις, συμπεριλαμβανομένης και Νουβιανής τεχνοτροπίας. Η ακρόπολη υπέστη σημαντικές ζημιές από τον Βρεττανικό βομβαρδισμό κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά μεγάλο μέρος έχει αποκατασταθεί. Εκτός από το κύριο κτίριο, πιο πέρα βρίσκεται η Bασιλική Βιβλιοθήκη και το Αρχείο του Yohannes (Αυτοκράτορα, τέταρτου γιού του Φασιλίδη). Σε άλλη θέση βρίσκεται το Παλάτι του Iasy του Μεγάλου, ενός σπουδαίου βασιλιά της Σολομωντικής δυναστείας, ο οποίος βασίλευσε από το 1682 μέχρι το 1706. Eπίσης, πιο πέρα είναι και η Αίθουσα του Dawitt III, αυτοκράτορα, γιού του Ιasy και ο Πύργος του Bakaffa, αυτοκράτορα και γιού επίσης του Ιasy και αδελφού του Dawitt III.
Εκκλησία Abajalie Tekelehiymanote, Gondar
Στη Gondar
Το Fasil Ghebbi (Βασιλική Ακρόπολη) της Gondar
Ακολουθεί η επίσκεψη της Debre Birhan Selassie, εκκλησίας κτισμένης από τον Αυτοκράτορα Eyasu II (επίσης γνωστό σαν Birhan Seged, “Αυτός στον Οποίον το Φως Yποκλίνεται”) κατά τον 17ο Αιώνα. Ονομάσθηκε Debre Birhan, "Βουνό από Φως", λόγω του παρωνυμίου του Αυτοκράτορα. Αν και το εξωτερικό της εκκλησίας είναι αρκετά θελκτικό με τα πέτρινα τοιχώματά του, τις αψιδωτές θύρες και την διόροφη αχυροσκεπή, είναι το εσωτερικό ιερό της Debre Berhan Selassie που πραγματικά ξεχωρίζει, με τις λαμπρές νωπογραφίες. Ιδιαίτερη εντύπωση προξενεί η οροφή της εκκλησίας, με τις αμέτρητες σειρές των φτερωτών χερουβείμ που αναπαριστούν την πανταχού παρουσία του Θεού. Υπάρχει χώρος για 135 χερουβείμ, αν και τα 13 έχουν σβηστεί από την επίδραση του νερού. Ένας μεγάλος πέτρινος τοίχος με 12 στρογγύλους πύργους περιβάλλει το εκκλησιαστικό αυτό σύμπλεγμα, οι οποίοι συμβολίζουν τους 12 αποστόλους. Ο μεγαλύτερος 13ος πύργος, η πύλη της εισόδου, συμβολίζει τον Χριστό και έχει διαμορφωθεί έτσι, ώστε να ομοιάζει με το Λιοντάρι του Ιούδα. Η περιήγηση της Gondar ολοκληρώθηκε με επίσκεψη των Λουτρών του Φασιλίδη, έδρα μιάς ετήσιας τελετής κατά την οποία τα γεμίζουν με νερό, τα ευλογούν και τότε τα ανοίγουν για μπάνιο. Είχαμε την τύχη να επισκεφθούμε τα Λουτρά αυτή ακριβώς την χρονική περίοδο, την εποχή δηλαδή του Τimkat, οπότε είχαν νερό, αν και δεν είδαμε την τελετή. Μέσα στα ίδια τα Λουτρά υπάρχει ένα όμορφο τριόροφο παλάτι λουτρών, που στηρίζεται σε συμπαγείς στήλες αρκετά ψηλότερα από την επιφάνεια του νερού. Ο κόσμος είναι ευγενικός και αξιοπρεπής, πολλά παιδάκια έρχονται για να φωτογραφηθούν δίχως να μας ζητούν κάποια ανταμοιβή, αντίθετα με αυτό που θα αντιμετωπίσουμε στο νότο.
Η Εκκλησία Debre Berhan Selassie της Gondar
Στα Λουτρά του Aυτοκράτορα Φασιλίδη
Παίρνουμε τον δρόμο προς τον επόμενο σταθμό μας, το Bahir Dar. Στα περίχωρα της πόλης κάνουν κάτι έργα και καθυστερούμε πολύ, παίρνοντας έναν βοηθητικό δρόμο. Ευτυχώς, η απόσταση που θα διανύσουμε σήμερα, είναι μικρή χιλιομετρικά. Προτού φθάσουμε στο Bahir Dar, κάνουμε μια μικρή παράκαμψη για να επισκεφθούμε την Awra Amba, μιά Αιθιοπική σχεδιασμένη κοινότητα από 463 άτομα, που βρίσκεται 73 χιλιόμετρα ανατολικά της Bahir Dar. Ιδρύθηκε το 1980 από τον Zumra Nuru με τον σκοπό να λύσει τα κοινωνικο-οικονομικά προβλήματα μέσω της αλληλοβοήθειας μέσα σε ένα περιβάλλον ισότητας – σε αξιοσημείωτη αντίθεση με τις παραδοσιακές νόρμες της κοινωνίας της Amhara. Η κοινότητα επικροτήθηκε σαν πρότυπο ανακούφισης της φτώχειας και της προώθησης της ισότητας των φύλων σε μιά χώρα όπου γενικά οι γυναίκες θεωρούνται υποτελείς στους άνδρες. Επισκεπτόμαστε το τοπικό σχολείο, το γηροκομείο της κοινότητας, τον ξενώνα και το υφαντήριο. Μας δίνει μια ωραία εντύπωση αξιοπρέπειας, οργάνωσης και πραγματικού αισθήματος κοινότητας που διακρίνει τις κοινωνίες της Αφρικής. Παίρνουμε και πάλι τον δρόμο και τα καταφέρνουμε να φθάσουμε ξανά βράδυ στο Bahir Dar, με όλες αυτές τις στάσεις και τις περιηγήσεις της ημέρας.
Η διαδρομή από την Gondar προς την Bahir Dar
Η Κοινότητα Awra Amba
Μπαίνοντας στην Bahir Dar