Βιετνάμ Ένα ταξίδι ξεκινάει...

LULLU

Member
Μηνύματα
3.671
Likes
8.830
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
περαστικα.. μετα 3 ημερες ειναι σωστο να γινεται μια επαναληψη του τεστ...
 

YiannisTS

Member
Μηνύματα
35
Likes
297
Επόμενο Ταξίδι
ΝΕΠΑΛ
Ταξίδι-Όνειρο
ΚΟΥΒΑ
Ημέρα 9η: Αυτοκρατορική πόλη Huế

Σήμερα ξεκινάει μια ... βασιλική μέρα. Όχι, δεν την ψώνισα μετά την λήξη συναγερμού λόγω πυρετού, αλλά χαλαρά ξεκινήσαμε να επισκεφτούμε παλάτια δυναστειών του 19ου αιώνα μαζί τα μαυσωλεία τους και τους τάφους τους.
Φύγαμε από το ξενοδοχείο, ...

DSC_0439.JPG


... περάσαμε την γέφυρα Trang Tien, ...

DSC_0440.JPG


DSC_0447.JPG


... στρίψαμε αριστερά

DSC_0448.JPG


DSC_0451.JPG


DSC_0457.JPG


DSC_0459.JPG


... και πριν περάσουμε την γέφυρα Cầu cửa Thượng Tứ για να μπούμε από την πύλη Cửa Thượng Tứ, ...

DSC_0461.JPG


DSC_0464.JPG


...κάτσαμε για καφέ.

Στη συνέχεια μπήκαμε ουσιαστικά στον εξωτερικό περίβολο και τι έκπληξη, τα μηχανάκια και τα κορναρίσματα ήταν πάντα εδώ, κυρίαρχα.

Λίγη ιστορία από την ιστοσελίδα της UNESCO.

Η Αυτοκρατορική Πόλη Hue είναι ένα περιφραγμένο περίβλημα μέσα στην ακρόπολη της πόλης Hue, την έδρα της δυναστείας Nguyen (τελευταία δυναστεία του Βιετνάμ πριν από την κατάκτηση από τη Γαλλία). Κατασκευάστηκε το 1804 υπό τον αυτοκράτορα Gia Long, και αποτέλεσε το πολιτικό, πολιτιστικό και θρησκευτικό κέντρο της τελευταίας δυναστείας της βιετναμέζικης ιστορίας, από το 1802 έως και το 1945. Η Hue ιδρύθηκε ως η πρωτεύουσα του ενοποιημένου Βιετνάμ το 1802.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτα να βρείτε και εδώ.

Ποικιλία από περίτεχνες πύλες, κήπους και κτήρια εμφανίστηκαν μπροστά μας για να εξερευνήσουμε και να ξεκινήσουμε το ταξίδι μας μέσα στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν. Πάμε λοιπόν...

Εννέα ιερά κανόνια.

DSC_0468.JPG


Βιετναμέζες με παραδοσιακές φορεσιές για φωτογράφηση στο κεντρικό τείχος με την σημαία.

DSC_0469.JPG


Νερά και πολύ πράσινο...

DSC_0472.JPG


DSC_0473.JPG


DSC_0476.JPG


Παντού υπάρχουν πληροφορίες για την δυναστεία και τις εργασίες κατασκευής του χώρου. Όρεξη να έχεις να διαβάζεις.

DSC_0481.JPG


Βγάλαμε εισιτήρια και μπήκαμε μέσα. Πληροφορίες για ειστήρια εδώ. Το εισιτήριο για την αυτοκρατορική πόλη κοστίζει 200.000 vnd, συνδυασμός της αυτοκρατορικής πόλης και δύο από τους τρεις βασιλικούς τάφους κοστίζει 420.000 vnd ενώ ο συνδυασμός της αυτοκρατορικής πόλης και όλοι οι τάφοι (3) κοστίζει 530.000 vnd. Προσοχή: οι αυτοκρατορικοί τάφοι δεν είναι στον ίδιο χώρο αλλά σε απόσταση τουλάχιστον 7 χλμ. Βγάλαμε για 2 τάφους αλλά τελικά προλάβαμε μόνο τον ένα (και εξαιτίας της κούρασης).

DSC_0491.JPG


Το απόγευμα είχε κάποιο φεστιβάλ παραδοσιακών χορών γιατί πολλοί κυκλοφορούσαν με φορεσιές και φωτογραφιζόντουσαν. Υπήρχαν διαφορετικές ομάδες με διαφορετικές φορεσιές οι οποίες αντιπροσωπεύουν τις ξεχωριστές εθνοτικές ομάδες του Βιετνάμ. Έξω από τα τείχη είχαν στήσει μια τεράστια εξέδρα στην οποία το βράδυ θα παρουσιάζονταν τραγούδια και χοροί από όλη τη χώρα.

DSC_0496.JPG


DSC_0497.JPG


Meridian Gate

DSC_0506.JPG


DSC_0512.JPG


Thái Hòa Palace

DSC_0500.JPG


DSC_0517.JPG


DSC_0518.JPG


Δράκος με φιδίσια ουρά, το σύμβολο της δυναστείας.

DSC_0520.JPG


Βασιλικός θρόνος.

DSC_0521.JPG


Φορεσιές.

DSC_0534.JPG


Πολλά κτήρια καταστράφηκαν ή υπέστησαν σοβαρές ζημιές στο πόλεμο που προηγήθηκε από τους βοβαρδισμούς των ΗΠΑ (θα πέρασαν τον χώρο για στρατόπεδο). Έγιναν εκτεταμένες εργασίες αποκατάστασης με καταπληκτικά αποτελέσματα που συνεχίζονται ακόμη.

DSC_0531.JPG


Sân Bái Mạng

DSC_0536.JPG


Υπέροχα bonsai.


DSC_0540.JPG


DSC_0543.JPG


Trường Lang

DSC_0551.JPG


DSC_0549.JPG


DSC_0568.JPG


DSC_0570.JPG


Kiến Trung Palace

DSC_0555.JPG


DSC_0557.JPG


DSC_0573.JPG


DSC_0580.JPG


DSC_0585.JPG


DSC_0589.JPG


DSC_0595.JPG


DSC_0598.JPG


Hồ Ngọc Dịch

DSC_0575.JPG


DSC_0577.JPG


Cửa Hoà Bình

DSC_0618.JPG


Η αυτοκρατορική πόλη είναι τεράστια, αν και δεν φαίνεται όταν είσαι στην ζωηρή και πολύβοη Χουέ. Για να δείς όλες τις αίθουσες και να διαβάσεις για τις ξεχωριστές δυναστείες χρειάζεσαι περισσότερο από 3 ώρες. Εμείς σταματήσαμε εδώ και πήραμε ταξί για τον βασιλικό τάφο του Tự Đức.

DSC_0623.JPG


DSC_0624.JPG


DSC_0626.JPG


Chí Khiêm Đường (αφιερωμένο στις ανήλικες συζύγους του αυτοκράτορα).

DSC_0636.JPG


Bi Đình - Lăng Tự Đức (ήταν και ποιητής ο αυτοκράτορας)

DSC_0655.JPG


Ο τάφος του αυτοκράτορα

DSC_0663.JPG


DSC_0665.JPG


DSC_0666.JPG


Khiêm Thọ Lăng (ο τάφος της πρώτης γυναίκας του αυτοκράτορα)

DSC_0680.JPG


DSC_0685.JPG


Το Μαυσωλείο του είναι εξίσου τεράστιο όπως και το παλάτι του. Οι τάφοι βρίσκονται διάσπαρτοι σε ένα υπέροχο πάρκο με φροντισμένα φυτά και δέντρα, λόφους και μια λίμνη. Σε αυτό το σημείο κινήσαμε προς την έξοδο γιατί η κούραση έκανε την εμφάνισή της και το στομάχι άρχισε να διαμαρτύρεται.

DSC_0691.JPG


DSC_0697.JPG


Κάτσαμε για φαγητό στο πρώτο μαγαζί που βρήκαμε μπροστά μας βγαίνοντας από τον τάφο (σε άλλο δεν πήγαμε) και ήπιαμε ένα υπέροχο και δροσιστικό χυμό ζαχαροκάλαμου. Τα ζαχαροκάλαμα περνάνε από την ειδική πρέσα τρεις - τέσσερις φορές και ο χυμός βγαίνει σε μια κανάτα.

DSC_0702.JPG


Επιστροφή στο ξενοδοχείο και ξεκούραση γιατί το απόγευμα έχει συνέχεια. Ίσα που προλάβαμε να ξεκουράσουμε τα πόδια μας, περπατήσαμε για μια ακόμη ημέρα περισσότερα από 10 χιλιόμετρα.
Το απόγευμα μας παρέλαβαν οι οδηγοί μας. Δυο Τούκ, το μεταφορικό μας μέσο για να γνωρίσουμε την πόλη. Η τεχνική οδήγησης στα Τούκ είναι εκπληκτική. Τα ποδήλατα τρέχουν πολύ, στριμώχνονται δίπλα στα μηχανάκια.


IMG_8557.jpeg


DSC_0721.JPG


Για αρχή κάναμε μια στάση σε παραδοσιακό εστιατόριο λίγο έξω από το κέντρο της Χουέ. Το μενού περιελάμβανε τα παραδοσιακά πιάτα της πόλης, μεζέδες με άγνωστο σε εμάς περιεχόμενο αλλά πεντανόστιμα noodles με χοιρινό.

IMG_8565.jpeg


IMG_8578.jpeg


IMG_8581.jpeg


Μετά το φαγητό στο πρόγραμμα ήταν βόλτα στο Ποτάμι των αρωμάτων με βάρκα -δράκο και παράσταση παραδοσιακής μουσικής.

DSC_0736.JPG


DSC_0740.JPG


DSC_0742.JPG


DSC_0763.JPG


DSC_0757.JPG


DSC_0759.JPG


Το βράδυ μας έκλεισε με μια μεγάλη βόλτα στην πόλη με τα τούκ, ήταν μια καλή ευκαιρία να δούμε ένα ακόμη κομμάτι της μεγάλης εμπορικής πόλης της Χουέ που δεν περπατήσαμε.

DSC_0774.JPG


DSC_0784.JPG


Επιλέξαμε να κάνουμε μια ακόμη στάση. Κοντά στο ξενοδοχείο μας, υπήρχαν δυο δρόμοι με μπάρ και νυχτερινά μαγαζιά. Οι δρόμοι έκλεισαν για αυτοκίνητα και μηχανάκια και παντού έβλεπες παρέες νέων αλλά και οικογένειες να τρώνε και να πίνουν.

DSC_0791.JPG


Κατάκοποι επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο, την επόμενη ημέρα πρωί-πρωί μας περίμενε ταξίδι.
 

YiannisTS

Member
Μηνύματα
35
Likes
297
Επόμενο Ταξίδι
ΝΕΠΑΛ
Ταξίδι-Όνειρο
ΚΟΥΒΑ
Ημέρα 10η: Αναχώρηση από Huế - Άφιξη σε Hà Nội

Αφήνουμε την αυτοκρατορική πόλη της Χουέ και κατευθυνόμαστε στο αεροδρόμιο της πόλης για να πετάξουμε για την πρωτεύουσα του Βιετνάμ, το Ανόι. Η διαδρομή μέχρι το αεροδρόμιο είναι περίπου μισή ώρα, οι δρόμοι είναι σχετικά άδειοι, το όριο ταχύτητας δεν υπερβαίνει τα 80-90 χλμ/ώρα και εμείς φτάνουμε στην ώρα μας. Προλαβαίνουμε να πιούμε και ένα καφέ μετά τον έλεγχο διαβατηρίων και βαλιτσών σε ένα από τα όμορφα καφέ με θέα ακριβώς μπροστά από τα αεροπλάνα που περιμένουν τους επιβάτες ή επιβιβάζουν επιβάτες, συνδεδεμένα στις φυσούνες.

DSC_0799.JPG


DSC_0804.JPG


DSC_0797.JPG


DSC_0805.JPG


Το Ανόι από ψηλά δεν διαφέρει σε τίποτα από τις γνώριμες εικόνες των άλλων πόλεων που αφήσαμε πίσω μας. Ίσως λίγο περισσότερα κεραμίδια.

DSC_0814.JPG


DSC_0817.JPG


Το πλήρωμα του αεροπλάνου.

DSC_0820.JPG


Γεύση από το αεροδρόμιο του Ανόι.

DSC_0821.JPG


Στην πορεία προς το ξενοδοχείο βλέπουμε ότι η πρωτεύουσα της χώρας, αν και έχει λιγότερο πληθυσμό από τη Σαϊγκόν είναι περισσότερο "σύγχρονη" πόλη.

DSC_0823.JPG


DSC_0824.JPG


DSC_0827.JPG


DSC_0829.JPG


Φτάσαμε στο ξενοδοχείο το οποίο ήταν στην περιοχή 1, κοντά στη λίμνη Hoàn Kiếm. Η ποιότητα δεν ήταν στο επίπεδο των προηγούμενων ξενοδοχείων και αισθανθήκαμε αρκετά απογοητευμένοι αλλά πλέον ήταν αργά. Αν και φαίνεται για ξενοδοχείο 4 αστέρων εμείς δεν θα του δίναμε πάνω από 2,5. Θα γράψω αργότερα γι'αυτό.
Επειδή φτάσαμε νωρίτερα από την προβλεπόμενη ώρα του check-in αφήσαμε τα πράγματα και φύγαμε για την πόλη. Κατευθυνθήκαμε προς το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, το οποίο κατανέμεται σε δύο κτήρια. Στο πρώτο κτήριο (Bảo tàng Lịch sử Quốc gia) εκτίθεται η Ιστορία του Βιετνάμ από τους προϊστορικούς χρόνους μέχρι και την τελευταία δυναστεία των Nguyen (1945), ενώ στο δεύτερο κτήριο (Bảo tàng Cách Mạng Việt Nam) εκτίθεται η Ιστορία του Βιετνάμ από την περίοδο του αγώνα της ανεξαρτησίας από την γαλλική αποικιοκρατία (1858) μέχρι σήμερα.
Να σημειώσω εδώ ότι τα μουσεία στο Βιετνάμ είναι ανοιχτά μέχρι τις 5μμ και το μεσημέρι κλείνουν για ένα μισάωρο διάλειμμα. Την ώρα που φτάσαμε στο μουσείο περιμέναμε και λίγο για να ανοίξει από το διάλειμμα. Στον περίβολο του Μουσείο περίμεναν δεκάδες μαθητές για να μπουν μέσα.

Στην πορεία μας προς το μουσείο πέσαμε πάνω σε ένα υπαίθριο κουρείο.

IMG_8754.jpeg


Το μουσείο και στα δύο κτήρια περιλαμβάνει αξιόλογα εκθέματα τα οποία είναι βοηθητικά για την κατανόηση της Ιστορίας και του Πολιτισμού του Βιετναμέζικου Λαού. Άξιζε η επίσκεψη.

Φωτογραφίες από το πρώτο κτήριο.

DSC_0831.JPG


DSC_0834.JPG


DSC_0839.JPG


DSC_0840.JPG


DSC_0844.JPG


DSC_0865.JPG


DSC_0871.JPG


DSC_0878.JPG


Φωτογραφίες από το δεύτερο κτήριο.

DSC_0882.JPG


DSC_0883.JPG


DSC_0886.JPG


DSC_0896.JPG


DSC_0908.JPG


DSC_0914.JPG


DSC_0929.JPG


DSC_0936.JPG


DSC_0937.JPG


Φύγαμε από το Μουσείο γεμάτοι εικόνες, χρώματα και πολύ προβληματισμό για το χθες και κύρια για το αύριο αυτής της χώρας...

Κινηθήκαμε προς το κτήριο της Όπερας, το οποίο σε σχέση με αυτό της Σαϊγκόν είναι ποιο μεγαλοπρεπές (άλλωστε είναι και παλιότερο κτήριο).

DSC_0952.JPG


Και χρηματιστήριο (θα τρίζουν τα κόκαλα του Μαρξ;)

DSC_0957.JPG


Κατευθυνθήκαμε σιγά σιγά προς το ξενοδοχείο. Η ώρα είχε περάσει κι εμάς μας είχε καταβάλει η κούραση. Ήταν Σάββατο απόγευμα και οι δρόμοι ήταν γεμάτοι από νέους ανθρώπους αλλά και μεγαλύτερης ηλικίας. Κινηθήκαμε περιμετρικά της λίμνης Hoan Kiem, όπου οι δρόμοι είχαν κλείσει για τα αυτοκίνητα. Πολύς κόσμος, πολλές φωνές και καλλιτέχνες του δρόμου. Η μικρή αυτή λίμνη είναι ένα από τα πάρα πολλά πάρκα για την ανάπαυλα του Σαββαροκύριακου για τους κατοίκους της μεγαλούπολης.

DSC_0961.JPG


DSC_0964.JPG


DSC_0966.JPG


DSC_0970.JPG


DSC_0979.JPG


DSC_0980.JPG


Φτάσαμε κατάκοποι στο ξενοδοχείο και τσιμπήσαμε κάτι σε διπλανό εστιατόριο του οποίου τα φαγητά αποδείχτηκαν γευστικότατα. Και η τοπική μαύρη μπύρα.

DSC_0982.JPG


Μετά την απαραίτητη ξεκούραση ξαναβγήκαμε στους δρόμους για να χαθούμε στο πολύβουο πλήθος πηγαίνοντας για αλλαγή συναλλάγματος. Ο κόσμος είχε αυξηθεί, όπως επίσης και τα μηχανάκια. Είναι ήδη 8.30 και στους δρόμους γίνεται το αδιαχώρητο. Όλοι θέλουν να περάσουν με τα μηχανάκια τους κορνάροντας ακατάπαυστα αλλά κάποια στιγμή η ταχύτητα δεν πρέπει να είναι πάνω από 5 χλμ/ώρα. Επειδή κανείς δεν δίνει σημασία σε κανόνες οδικής κυκλοφορίας, οι πεζοί έχουν μάθει να κινούνται ανάμεσα σε αυτοκίνητα και μηχανάκια. Μετά τρεις ημέρες συνηθίσαμε κι εμείς, όποιος δυσκολεύεται μπορεί να σηκώνει το χέρι του και να το κουνάει συνεχώς μέχρι να καταφέρει να περάσει απέναντι!

DSC_0986.JPG


DSC_0987.JPG


DSC_0990.JPG


Όλα τα μαγαζιά είναι ανοιχτά και επίσης έχουν στηθεί δεκάδες πάγκοι (όπως στα δικά μας πανηγύρια).

DSC_0991.JPG


Μετά από αρκετό βασανιστικό περπάτημα φτάσαμε στο μαγαζί για συνάλλαγμα, εδώ. Αρκετά καλή ισοτιμία, περίπου όπως στη Σαϊγκόν.
Τελευταίος σταθμός ο περίφημος δρόμος του τρένου που περνάει ανάμεσα σε καφέ. Επικίνδυνο θέαμα. Κάτσαμε για μια μπύρα και περιμέναμε να έρθει. Προλάβαμε το τελευταίο δρομολόγιο. Μας κόπηκε η ανάσα. Περνάει πολύ γρήγορα και δεν πρέπει να κάνεις το λάθος να είσαι όρθιος γιατί θα σε πάρει η ταχύτητα του αέρα.

DSC_1000.JPG


DSC_1002.JPG


DSC_1004.JPG


Επιστρέψαμε αργά στο ξενοδοχείο περιδιαβαίνοντας σε δρόμους που είχαν αρχίσει πλέον να ξεκουράζονται και αυτοί!
 

aspa

Member
Μηνύματα
585
Likes
1.576
Επόμενο Ταξίδι
Κολομβία
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος του κοσμου
Ημέρα 2η - Σαϊγκόν (Χο Τσι Μιν)

Η ημέρα ξεκίνησε κάπως αργούτσικα γιατί έπρεπε να γεμίσουμε μπαταρίες και να επανακτήσουμε δυνάμεις και ενέργεια μετά την χθεσινή άφιξη και την προσαρμογή στις νέες συνθήκες του Βιετνάμ. Το πρωινό ήταν πλούσιο (ευρωπαϊκό και τοπικό) και άκρως βοηθητικό μαζί με τον πολύ δυνατό και εύγευστο καφέ (το Βιετνάμ έχει από τους καλύτερους καφέδες στον κόσμο).
Βγαίνοντας από το ξενοδοχείο μετά από κάποια μέτρα πέσαμε πάνω στο δέντρο με τα φρούτα του να κρέμονται. Όποιος γνωρίζει τι είναι ας το γράψει.

View attachment 491090

Όλη η μέρα ήταν δικιά μας οπότε προσπαθήσαμε να επισκεφτούμε όσα περισσότερα μουσεία μπορούσαμε, φυσικά με τα πόδια.

Παλάτι Ανεξαρτησίας

Πρώτη στάση στο Παλάτι Ανεξαρτησίας.

View attachment 491091

Το κτήριο αυτό υπήρξε το προεδρικό μέγαρο του Προέδρου του Νότιου Βιετνάμ.

Αλλά επιτρέψτε μου λίγη σύγχρονη ιστορία του Βιετνάμ.

Ολόκληρη η Ινδοκίνα ήταν αποικία της Γαλλίας μέχρι το 1940. Τον Μάιο του 1941 ιδρύεται η Ένωση για την Ανεξαρτησία του Βιετνάμ, Βιετμίνχ για συντομία, με πρωτοβουλία του ΚΚ Ινδοκίνας με επικεφαλής τον Χο Τσι Μιν (κάτι σαν το δικό μας ΕΑΜ). Με την έναρξη του Β' ΠΠ και την ήττα της Γαλλίας τον έλεγχο της Ινδοκίνας αναλαμβάνει η Ιαπωνία. Η Βιετμίνχ πολέμησε μαζί με τους συμμάχους ενάντια στην Ιαπωνική κατοχή. Τελικά με την λήξη του πολέμου (Αύγουστος 1945) και την ήττα του άξονα οι Ιάπωνες αποσύρονται. Το Βιετνάμ προσπαθεί να αναγνωρίσει την ανεξαρτησία του αλλά "τον Οκτώβριο του 1945, ήταν σαφές οτι ο μόνος λαός που ήταν έτοιμος να αναγνωρίσει την ελευθερία και ανεξαρτησία του Βιετνάμ ήταν οι ίδιο οι Βιετναμέζοι". Από τον Αύγουστο του 1945 την εξουσία στο Βιετνάμ την είχε αναλάβει η Βιετμινχ η οποία είχε ιδρύσει την Λαϊκή Δημοκρατία του Βιετνάμ. Οι ΗΠΑ είχαν ήδη πάρει τις αποφάσεις τους. "Δεν είχαν καμία πρόθεση να αντιταχθούν στην εκ νέου ανάληψη του ελέγχου της Ινδοκίνας από τους Γάλλους". Έτσι λοιπόν η Γαλλία αποβιβάζει εκ νέου στρατεύματα προασπαθώντας να πάρει ξανά τον έλεγχο του Βιετνάμ. Η κυβέρνηση της Βιετμινχ αντέδρασε ξεκινώντας εκ νέου αντάρτικο ενάντια στους Γάλλους. Ο πόλεμος συνεχίστηκε μέχρι τις 20 Ιουλίου του 1954 και την ήττα των Γαλλικών στρατευμάτων στη μάχη του Ντιεν Μπεν Φου (Μάιος 1954).
Στην περίφημη Διάσκεψη της Γενεύης αναγνωρίστηε η ανεξαρτησία του Βιετνάμ αλλά χωρίστηκε "προσωρινά" η χώρα σε Βόρειο και Νότιο Βιετνάμ κατά μήκος του 17ου παράλληλου. Στο Βόρειο Βιετνάμ πρόεδρος ήταν ο Χο Τσι Μιν και στο Νότιο Βιετνάμ επανήλθε ο πρώην αυτοκρατορας Μπάο Ντάι. Η συμφωνία προέβλεπε οτι το 1956 θα γίνονταν δημοψήφισμα και εκλογές για την επανένωση του Βιετνάμ. Αυτό δεν έγινε. Οι ΗΠΑ γνωρίζοντας την καθολική αποδοχή της Βιετμινχ και του Χο Τσι Μιν από το λαό του Βιετνάμ, δεν μπορούσαν να το επιτρέψουν. Ήδη είχαν χάσει την Κίνα. Μετά την αθέτηση της συμφωνίας από την κυβέρνηση του Νότιου Βιετνάμ η κυβέρνηση του Βόρειου Βιετνάμ άρχισε να στέλνει στρατιωτικές ομάδες στο Νότο ενώ άρχισε να οργανώνεται και η αντίσταση στα χωριά και τις πόλεις. Η κυβέρνηση του Νοτίου Βιετνάμ δεν μπορούσε να ελέξει την κατάσταση και οι ΗΠΑ πλέον άρχισαν να στέλνουν στρατεύματα (1956) και να εμπλέκονται οι ίδιο στον πόλεμο. Ο Αμερικανικός Πόλεμος (για τους Βιετναμέζους) ή ο Πόλεμος του Βιετνάμ ( για τις ΗΠΑ και τον υπόλοιπο κόσμο) έληξε το 1973 με ήττα των ΗΠΑ και των συμμάχων τους (ο τελευταίος αμερικανός στρατιώτης αποχώρησε το 1975). Το Βιετνάμ ήταν πλέον ενωμένο και ανεξάρτητο.

(Οι πληροφορίες είναι κύρια από το βιβλίο "Οι Πόλεμοι του Βιετνάμ, 1945-1990", της αμερικανίδας Ιστορικού Marilyn B. Young, Εκδόσεις Οδυσσέας).


Στο παλάτι της Ανεξαρτησίας παίχτηκε η τελευταία σκηνή του έργου. Το 1975 βομβαρδίστηκε από τον Λοχαγό Nguyen Thanh Trung, κρυφό μέλος του κομμουνιστικού κόμματος. Μετά τον βομβαρδισμό ο αμερικανός πρόεδρος διέταξε την πλήρη απομάκρυνση και των τελευταίων αμερικανών στρατιωτών που είχαν απομείνει.

View attachment 491100

Σήμερα το κτήριο λειτουργεί ως μουσείο. Ο επισκέπτης μπορεί να περιηγηθεί στις αίθουσες για τις οποίες ο χρόνος έχει σταματήσει το 1956.

View attachment 491101
View attachment 491102
View attachment 491103

Η αρχιτεκτονική του κτηρίου απεικονίζει την επίδραση της ανατολικής φιλοσοφίας στον αρχιτέκτονα που το σχεδίασε.

View attachment 491105

View attachment 491104

Στον περιβάλλοντα χώρο του κτηρίου, εκτός από το πολεμικός υλικό που εκτίθεται, υπάρχουν πολλά και πανέμορφα, μικρά και μεγάλα bonsai.

View attachment 491106

Πριν την αναχώρησή μας επισκεφτήκαμε το "καφενείο" για ξεκούραση και καφέ.

Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς το Πολεμικό Μουσείο, με τα πόδια (είναι πολύ κοντά). Στη διαδρομή παρατηρούσαμε τα τροπικά δέντρα, όπως αυτό της φωτογραφίας.

View attachment 491107

Πολεμικό Μουσείο

Στο πολεμικό μουσείο υπάρχουν εκθέματα αεροπλάνων, βομβών και άλλου πολεμικού υλικού, αναπαράσταση των φυλακών για τα μέλη του κινήματος αντίστασης και μια πλούσια έκθεση φωτογραφικού υλικού.

View attachment 491108

Στην αναπαράσταση της φυλακής υπάρχει φωτογραφικό υλικό από τα βασανιστήρια που επέβαλαν οι κυβερνητικές δυνάμεις του Νοτίου Βιετνάμ μαζί με το προσωπικό των ΗΠΑ στα μέλη του κινήματος αντίστασης. Είναι απίστευτο πόσο εφευρετικός μπορεί να γίνει ο άνθρωπος όταν είναι να προκαλέσει πόνο για να υποτάξει κάποιον που είναι απέναντί του. Οι φωνές που ακούγονται είναι από πραγματικές ηχογραφήσεις βασανισμών.

View attachment 491109

View attachment 491110

View attachment 491111

View attachment 491147

Μία από τις παραμέτρους που βοήθησε να λήξει ο πόλεμος του Βιετνάμ και να αποχωρήσουν οι δυνάμεις των ΗΠΑ ήταν το φιλειρηνικό κίνημα που αναπτύχθηκε ενάντια στον πόλεμο σε όλο τον κόσμο. Στο ισόγειο του μουσείο υπάρχει έκθεση υλικού από τις διαδηλώσεις συμπαράστασης.

View attachment 491113

View attachment 491114

Στον τελευταίο όροφο υπάρχει πλούσιο υλικό από την συμμετοχή των στρατευμάτων των ΗΠΑ και των συμμάχων τους στον πόλεμο.

View attachment 491115

View attachment 491116

Στον πρώτο όροφο πάθαμε σοκ. Η αποκάλυψη των εγκλημάτων πολέμου του αμερικάνικου στρατού μέσα από το πλούσιο φωτογραφικό υλικό είναι μοναδική. Η ευρεία χρήση χημικών όπλων οδήγησαν ακόμη και σε τερατογενέσεις ή και μόνιμες παραμορφώσεις. Τα αποτελέσματα αυτών των όπλων είναι υπαρκτά ακόμη και σήμερα. Υπάρχουν περιοχές στην ύπαιθρο που δεν έχουν ακόμη καθαρίσει εντελώς.

View attachment 491118

View attachment 491119

View attachment 491120

View attachment 491121

View attachment 491117

View attachment 491122

View attachment 491123

View attachment 491124

Η αποχώρησή μας από το χώρο σημαδεύτηκε από αισθήματα θλίψης και οργής. Όποιος έρχεται στη Σαιγκόν θεωρώ πως είναι αναγκαίο να περνάει από αυτό τον χώρο, για να βλέπει, να μαθαίνει, να γνωρίζει...

Ιστορικό Μουσείο της πόλης του Χο Τσι Μιν

Επόμενη στάση μας το Ιστορικό Μουσείο της πόλης του Χο Τσι Μιν. Πολύ ενδιαφέρον μουσείο το οποίο ξεκινάει από τη νεολιθική εποχή μέχρι και την τελευταία δυναστεία που κυβέρνησε το Βιετνάμ. Υπάρχουν εκθέματα από την Καμπότζη, την Κίνα και την Ιαπωνία. Χρήσιμες πληροφορίες και πλούσιο οπτικό υλικό.

View attachment 491125

View attachment 491126

View attachment 491127

Στον περιβάλλοντα χώρο υπάρχουν πάρα πολλά όμορφα bonsai.

View attachment 491128

View attachment 491129

Με την κούραση να μας καταβάλει κατευθυνθήκαμε προς το ποτάμι. Στο δρόμο μπήκαμε σε ένα κατάστημα της viettel και αγοράσαμε sim card για δεδομένα (170.000 vnd για 30 ημέρες, 1GB/ημέρα). Στο δεύτερο τηλέφωνο είχαμε προαγοράσει e-sim κάρτα από την Ελλάδα.

View attachment 491130

Που είναι το πεζοδρόμιο; Έτσι είναι παντού.

View attachment 491131

View attachment 491132

View attachment 491133

Υπάρχουν ακόμη διαφημιστικά από τον εορτασμό της πρωτοχρονιάς.

View attachment 491134

Αντίθεση!

View attachment 491135

Κάποια στιγμή κάτσαμε για φαγητό εδώ. Έχει μόνο σούπες (pho) και οι γεύσεις είναι καταπληκτικές. Συνιστάται...

Πηγαίνοντας προς το ξενοδοχείο πέσαμε πάνω σε ένα ινδουιστικό ναό. Παρατηρείστε στην φωτογραφία τα δώρα στην θεότητα. Είναι φρούτα.

View attachment 491136

View attachment 491137

Μετά από μια μικρή ξεκούραση στο ξενοδοχείο είπαμε να πάμε να πιούμε καμιά μπύρα. Οπότε ήρθαμε εδώ και δοκιμάσαμε αυτά στην φωτογραφία. Κλασσική μπυραρία.

View attachment 491138

Στην επιστροφή προς το ξενοδοχείο περάσαμε από πλανόδιους πωλητές που κουβαλούσαν ολόκληρη κουζίνα πάνω σε δίκυκλα και τρίκυκλα μηχανάκια.

View attachment 491139

View attachment 491140

View attachment 491141

Άντε, καληνύχτα. Αύριο πάλι.
Το μουσείο πολέμου είναι συγκλονιστικό.
 

YiannisTS

Member
Μηνύματα
35
Likes
297
Επόμενο Ταξίδι
ΝΕΠΑΛ
Ταξίδι-Όνειρο
ΚΟΥΒΑ
Το μουσείο πολέμου είναι συγκλονιστικό.
Ναι πράγματι. Παρουσιάζει με ένα ρεαλιστικό τρόπο την αλήθεια για τον πόλεμο. Από την πλευρά βέβαια των αμυνόμενων και αγωνιζόμενων για την ανεξαρτησία τους και ελευθερία τους. Από την πλευρά του βιετναμέζικου λαού. Γιατί υπάρχει και η "άλλη" αλήθεια, αυτή που θεωρεί οτι ο πόλεμος είναι μέρος του "πολέμου δια αντιπροσώπων". Κάπου το έχω διαβάσει και αυτό εδώ μέσα!
 

YiannisTS

Member
Μηνύματα
35
Likes
297
Επόμενο Ταξίδι
ΝΕΠΑΛ
Ταξίδι-Όνειρο
ΚΟΥΒΑ
Ημέρα 11η: Hà Nội

Δεύτερη ημέρα στο Ανόι ξεκινάμε για την ανακάλυψή του. Ξυπνήσαμε σχετικά αργούτσικα και μετά το πρωινό αλλάξαμε δωμάτιο. Γιατί; Σαϊγκόν, Χοι Αν και Χουέ η επιλογή των ξενοδοχείων ήταν πετυχημένη. Στη Σαϊγκόν ήταν αξιοπρεπέστατο, ολοκάθαρο, μεγάλο δωμάτιο και καθιστικό και ήσυχο. Το ξενοδοχείο ήταν "κανονικού" μεγέθους σε κεντρικό σημείο. Το ίδιο και στην Χόι Αν. Το ξύπνημα το πρωί, με την θέα του ομιχλώδες ποταμού ο οποίος μετά από την κάθε προηγούμενη ξέφρενη νύχτα του, απλά ξεκουράζονταν, ήταν τόνωση και γέμισμα ενέργειας για τις επόμενες ώρες της ημέρας μας. Στη Χουε το δωμάτιο ήταν στον τελευταίο όροφο με θέα μπροστά μας τις "κορφές" των σπιτιών της γειτονιάς αλλά και πέρα μακριά όσο πήγαινε το μάτι μας. Η ησυχία και ην καθαριότητα ήταν δεδομένα. Αλλά εδώ στην πρωτεύουσα; Το ξενοδοχείο είναι στα πρότυπα των περισσότερων σπιτιών που βλέπουμε σε όλο το Βιετνάμ. Πρόσοψη όχι πάνω από τέσσερα μέτρα και ύψος τεσάρων ορόφων. Σε κάθε όροφο ένα δωμάτιο βλέπει στον δρόμο (χωρίς παράθυρο να ανοίγει, μόνο μια μεγάλη τζαμαρία) ενώ το άλλο προς τα πίσω δεν έχει καν παράθυρο. Το λάθος ξεκίνησε από τις φωτο της booking. Το ξενοδοχείο είναι πάνω σε κεντρικότατο δρόμο του κέντρου και της αγοράς οπότε η κίνηση από αυτοκίνητα και μηχανάκια που κορνάρουν δεν σταματάει ποτέ, παρά μόνο πολύ αργά το βράδυ. Ζητήσαμε να ανέβουμε από τον πρώτο στο δεύτερο όροφο για να περιοριστεί κάπως ο θόρυβος αλλά δεν είχε και πολλά αποτελέσματα. Επιπλέον όλο το ξενοδοχείο απαιτεί επείγουσα ανακαίνιση. Κάναμε την καρδιά μας πέτρα και είπαμε ας είναι, θα το αντέξουμε.
Έτσι λοιπόν κάποια στιγμή, μετά την αλλαγή ξεκινήσαμε για την πόλη. Κατευθυνθήκαμε προς τον καθολικό καθεδρικό ναό του Αγίου Ιωσήφ. Η διαδρομή ήταν δύσκολη γιατί στον δρόμο υπήρχαν μιλούνια ξένοι τουρίστες αλλά και βιετναμέζοι που εκμεταλλευόντουσαν την αργία της Κυριακής. Στο ενδιάμεσο κάναμε διάφορες στάσεις. Η είσοδος ήταν κλειστή και ανοίγει μόνο συγκεκριμένες ώρες για λειτουργίες σε διάφορες γλώσσες, με εισιτήριο. Δεν περιμέναμε. Στην πλατεία έξω από το ναό μια ομάδα αγοριών και κοριτσιών χόρευαν γυρίζοντας κάποιο βίντεο. Απολαυστικός ο χορός τους.

DSC_0018.JPG


DSC_0023.JPG


DSC_0029.JPG


Συνεχίσαμε προς την φυλακή Hoa Lo περνώντας δρόμους και πάρκα.

DSC_0035.JPG


DSC_0036.JPG


DSC_0040.JPG


Όπως φαίνεται στην φωτογραφία, οδηγοί και συνοδηγοί στα μηχανάκια φοράνε μάσκα. Για προστασία από την μόλυνση και την ατμοσφαιρική ρύπανση η οποία πρέπει να είναι αρκετά μεγάλη. Μετά από πορεία ωρών κι εμάς πόναγαν τα μάτια μας. Οι μεγάλες πόλεις του Βιετνάμ που επισκεφτήκαμε (Σαϊγκόν, Ανόι) δεν έχουν καθόλου καλό σύστημα ΜΜΜ, οπότε οι άνθρωποι μετακινούνται συνέχεια με τα μηχανάκια τους και τα αυτοκίνητά τους.

DSC_0042.JPG


DSC_0044.JPG


Φτάσαμε στη φυλακή Hỏa Lò!

DSC_0045.JPG


Η φυλακή Hoa Lo χτίστηκε από τους Γάλλους αποικιοκράτες το 1896 και πήρε το όνομα «Κεντρική Φυλακή». Η τοποθεσία της φυλακής βρίσκεται σε γη του χωριού Phu Khanh. Ανατολικά της είναι το δικαστήριο. Η συνολική έκταση της Κεντρικής Φυλακής και οι γύρω δρόμοι που οδηγούν σε αυτή είναι 12.900 τμ.
Στη φυλακή Hoa Lo οι Γάλλοι αποικιοκράτες είχαν φυλακίσει χιλιάδες Βιετναμέζους πατριώτες, στρατιώτες και επαναστάτες. Οι κρατούμενοι ήταν καταδικασμένοι σε μακροχρόνιες ποινές φυλάκλισης ή σε θάνατο.
Υπάρχει αναπαράσταση των χώρων που διέμεναν οι κρατούμενοι, των χώρων απομόνωσης, των χώρων και των εργαλείων βασανισμού και της γκιλοτίνας.
Φρίκη, φρίκη και πάλι φρίκη!
Η φυλακή σταμάτησε την λειτουργία της με την ανακήρυξη της ανεξαρτησίας του Βιετνάμ και την ίδρυση του ανεξάρτητου κράτους του.
Κατά την διάρκεια του πολέμου με τις ΗΠΑ εδώ κρατήθηκαν οι εμερικάνοι πιλότοι που συλαμβάνονταν μετά από πτώση του αεροπλάνου τους. Με την λήξη του πολέμου αφέθηκαν ελεύθεροι να επιστρέψουν σπίτι τους. Πολλοί από αυτούς ξαναγύρισαν και συναντήθηκαν με βιετναμέζους συναδέλφους τους στρατιώτες.

DSC_0052.JPG


DSC_0057.JPG


DSC_0059.JPG


DSC_0060.JPG


DSC_0069.JPG


DSC_0071.JPG


DSC_0074.JPG


DSC_0079.JPG


DSC_0081.JPG


DSC_0082.JPG


DSC_0083.JPG


DSC_0090.JPG


DSC_0091.JPG


DSC_0096.JPG


DSC_0097.JPG


Φύγαμε με βαριά καρδιά φέρνοντας στο μυαλό μας τις αντίστοιχες πολλές φυλακές που δημιουργήθηκαν από το ελληνικό κράτος από το τέλος της κατοχής μέχρι και την πτώση της χούντας, για τις χιλιάδες των ελλήνων που πέρασαν από αυτές, αλλά και την μη ανάδειξή τους ως μέρος της πολιτιστικής και ιστορικής μας κληρονομιάς!
Συνεχίσαμε προς το Ναό της Λογοτεχνίας, ο οποίος είναι αφιερωμένος στους μελετητές του Κομφούκιου. Γαλήνιες αυλές, καταπράσινοι κήποι, ήρεμες λιμνούλες, περίπλοκα γλυπτά, ναοί φτιάχνουν ένα πολυσύνθετο μωσαϊκό που σε απομακρύνει από τον θόρυβο των δρόμων.
Στο ενδιάμεσο κάναμε στάση σε ένα καφέ με υπέροχες εσωτερικές τοιχογραφίες.

DSC_0113.JPG


DSC_0115.JPG


DSC_0118.JPG


DSC_0120.JPG


DSC_0126.JPG


DSC_0128.JPG


DSC_0138.JPG


DSC_0141.JPG


DSC_0145.JPG


DSC_0149.JPG


DSC_0160.JPG


DSC_0163.JPG


Φύγαμε με τις καλύτερες εντυπώσεις και εικόνες για το μουσείο του Χο Τσι Μιν και το Μαυσωλείο του, με ταξί φυσικά.
Το Μουσείο, το Μαυσωλείο, το Σπίτι του Χο Τσι Μιν, το Προεδρικό Μέγαρο, το Μέγαρο της Εθνοσυνέλευσης και μιας Παγόδας βρίσκονται όλα στην ίδια περιοχή, στη νότια πλευρά της Δυτικής Λίμνης (West Lake) και είναι περιορισμένης πρόσβασης.
Ξεκινήσαμε από το Μουσείο του Χο Τσι Μιν, αφού πρώτα βγάλαμε εισιτήρια και περάσαμε από έλεγχο εσφαλείας.
Ο Hồ Chí Minh είναι μια συμπεθέστατη φυσιογνωμία για την οποία τρέφει σεβασμό, αγάπη και εκτίμηση ο βιετναμέζικος λαός, τουλάχιστον όσοι συναντήσαμε στις εκδρομές που πήγαμε. Ο τρόπος που μίλαγαν για αυτόν είναι κάτι σαν να ήταν θεός. Και πραγματικά δεν είναι και μικρό κατόρθωμα να ηγείσαι ενός επαναστατικού κινήματος που κατατρόπωσε την πιο πανίσχυρη πολεμική μηχανή του σύγχρονου κόσμου. Ο Χο Τσι Μιν, Βιετναμέζος κομμουνιστής επαναστάτης ηγήθηκε του κινήματος ανεξαρτησίας από το 1941, συνέβαλε στην ίδρυση της Λαϊκης Δημοκρατίας του Βιετνάμ, ηγήθηκε της νίκης ενάντια στη Γαλλική Ένωση το 1954 και έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη νίκη ενάντια των ΗΠΑ και την επανένωση του Βιετνάμ. Δυστυχώς δεν πρόλαβε να δει ενωμένο το Βιετνάμ αφού πέθανε το 1969, πριν τελειώσει ο πόλεμος.
Το Μουσείο είναι ένα υπερμεγέθες κτήριο στο οποίο εκτίθεται η ζωή του Χο Τσι Μιν μέσα από τις αντίστοιχες ιστορικές περιόδους του Βιετνάμ και την συμμετοχή του στα γεγονότα που συνέβησαν. Ενδιαφέρουσα έκθεση.
Το Μαυσωλείο του Χο Τσι Μιν σχεδιάστηκε στο ύφος του Μαυσωλείου του Λένιν στη Μόσχα. Είναι επισκέψιμο, όπου μπορείς να σταθείς για λίγο με απόλυτη ησυχία και να παρατηρήσεις το σώμα του Χο Τσι Μιν. Δεν το προλάβαμε ανοιχτό.

DSC_0170.JPG


DSC_0172.JPG


DSC_0176.JPG


DSC_0193.JPG


DSC_0212.JPG


Το κτήριο της Εθνοσυνέλευσης

DSC_0219.JPG


Όλος ο χώρος ήταν γεμάτος από πανέμορφα τεράστια bonsai.

DSC_0220.JPG


Στον δρόμο ανάμεσα στο Μουσείο και το Μαυσωλείο υπάρχει μια πολύ όμορφη παγόδα.

DSC_0204.JPG


DSC_0208.JPG


Το Προεδρικό Μέγαρο

DSC_0231.JPG


Συντριβάνι με αντίγραφο λωτού. Ο λωτός στο Βιετνάμ βρίσκεται παντού και πρέπει να είναι κάτι σαν το "εθνικό" τους λουλούδι.

DSC_0236.JPG


Ο ναός του Quán Thánh

DSC_0238.JPG


Όψεις της Δυτικής Λίμνης

DSC_0239.JPG


DSC_0240.JPG


DSC_0241.JPG


Φαγητό σε κοντινό εστιατόριο και επιστροφή στο ξενοδοχείο. Είχε νυχτώσει για τα καλά και χρειαζόμασταν επειγόντως γέμισμα μπαταριών.
 

poised

Member
Μηνύματα
1.124
Likes
9.133
Γιατί υπάρχει και η "άλλη" αλήθεια, αυτή που θεωρεί οτι ο πόλεμος είναι μέρος του "πολέμου δια αντιπροσώπων". Κάπου το έχω διαβάσει και αυτό εδώ μέσα!
Με ενδιαφέρει αν θες να αναπτύξεις πως το εννοείς γιατί όλοι οι ιστορικοί που έχω διαβάσει, ακόμα και από την αμερικάνικη πλευρά, συμφωνούν ότι είναι ένα από τα πιο απτά παραδείγματα πολέμου διά αντιπροσώπων (proxy war) όπως τουλάχιστον το ορίζουν οι πολιτικές επιστήμες, δηλαδή μια εμπόλεμη σύρραξη όπου τουλάχιστον ένας εκ των εμπόλεμων μερών καθοδηγείται απευθείας από μια τρίτη δύναμη.

Πιστεύω δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο Diem στο νότο επιλέχθηκε να "εκλεγεί" πρόεδρος (με... 98%) από τις ΗΠΑ και υποστηρίχθηκε και καθοδηγούταν από αυτές μέχρι που τον δολοφόνησαν γιατί είχε ξεφύγει η παράνοιά του και είχε σταματήσει να υπακούει τη "μαμά", συνεχίζοντας με άλλους ελεγχόμενους πραξικοπηματίες της CIA.

Αυτό δε σημαίνει ότι χωρίς τους Αμερικάνους η επανένωση θα είχε πάει καλά, οι διαφορές βορρά-νότου δεν ήταν μόνο πολιτικές αλλά πολιτισμικές, κοινωνικές και θρησκευτικές και δε θα μπορούσαν να γεφυρωθούν έτσι απλά με μία κυβέρνηση που θα έβγαινε με εκλογές από όποια πλευρά και αν ήταν. Όμως 20ετής πόλεμος με τέτοια καταστροφή τόσο του Βιετνάμ όσο και των όμορων χωρών δεν θα είχε υπάρξει χωρίς τους Αμερικάνους και σε δεύτερο βαθμό με την υποστήριξη της ΕΣΣΔ ως αντίβαρο.
 
Last edited:

YiannisTS

Member
Μηνύματα
35
Likes
297
Επόμενο Ταξίδι
ΝΕΠΑΛ
Ταξίδι-Όνειρο
ΚΟΥΒΑ
Ημέρα 12η: Hà Nội, Ninh Bình - Hoa Lư - Tràng An - Hang Múa (Mua Cave)

(Από εδώ και πέρα η ιστορία συνεχίζεται ενώ ήδη έχουμε επιστρέψει στην Ελλάδα. Δυστυχώς η κούραση και ο χρόνος που δεν είχαμε, δεν μας επέτρεψε να συνεχίσουμε να γράφουμε κάθε ημέρα ή την επόμενη σε πραγματικό χρόνο. Αλλά ελπίζω οτι δεν θα είναι αντιληπτή η διαφορά αυτή...)

Η ημέρα αυτή αφιερώθηκε σε μία ακόμη εκδρομή. Ninh Bình, Hoa Lư, Tràng An, Hang Múa είναι οι περιοχές που επιλέξαμε να πάμε. Ξυπνήσαμε πρωί πρωί, μέ έντονα ακόμη τα σημάδια από την κούραση της προηγούμενης ημέρας. Μετά το πρωινό βγήκαμε από το ξενοδοχείο για να περιμένουμε το λεωφορείο και την "ομάδα" μας. Τα μαγαζιά και τα φαγάδικα δεν είχαν ανοίξει ακόμη. Η κίνηση στον δρόμο δεν ήταν στο peak της. Το λεωφορείο και ο οδηγός μας ήρθαν στην ώρα τους αφού είχε προηγηθεί συννενόηση μέσω WhatsApp εφαρμογής από την προηγούμενη ημέρα όπως και σε όλες τις εκδρομές που πήγαμε. Ήμασταν οι πρώτοι, οπότε επιλέξαμε και την θέση μας. Κατευθυνθήκαμε νότια και οι εικόνες παρόμοιες με ότι είχαμε ζήσει μέχρι τότε.

DSC_0255.JPG


Σήμερα το νέφος ήταν έντονο. Αρκετές στιγμές τα απογεύματα στη Σαϊγκόν και στο Ανόι τα μάτια μας έτσουζαν...

DSC_0257.JPG


Μετά από διαδρομή 1,5 ώρας, με χαμηλή ταχύτητα όχι πάνω από 80 χλμ/ώρα σταματήσαμε για "φρεσκάρισμα". Στον χώρο λειτουργούσε εργαστήριο κατασκευής διαφόρων χειροτεχνήματων πολύ όμορφης αισθητικής με έντονα χρώματα και θέματα από την αγροτική ζωή της χώρας. Όπως και σε αντίστοιχο εργαστήριο προηγούμενης εκδρομής οι άνθρωποι που δουλεύουν είναι οι ανάπηροι του χημικού πολέμου. Ήταν τόσο όμορφα τα έργα αυτά που δεν αντέξαμε να μην αγοράσουμε!

DSC_0258.JPG


DSC_0259.JPG


Συνεχίσαμε την διαδρομή μας περνώντας από το πιο πλούσιο και ακριβό σπίτι σε όλο το Βιετνάμ. Για όποιον ενδιαφέρεται είναι εδώ.

DSC_0261.JPG


Μετά από λίγο φτάνουμε στην παλιά πρωτεύσουσα του Βιετνάμ, την Hoa Lư.

Αντιγράφουμε : Hoa Lư είναι μια αρχαία πόλη που περιβάλλεται από τα ασβεστολιθικά βουνά Tràng An. Βορειοδυτικά συνορεύει με τον ποταμό Χοανγκ Λονγκ, οι παραποτάμοι του οποίου διατρέχουν την πρωτεύουσα, ψύχοντας τον καιρό εντός της πόλης και χρησιμεύοντας ως πλωτοί δρόμοι.

Η Hoa Lu είναι γνωστή ως η πρώτη πρωτεύουσα του Βιετνάμ με ένα ευρύ φάσμα ιστορικών ορόσημων. Το 968 μ.Χ., ο αυτοκράτοραςς Đinh Bộ Lĩnh του Đại Cồ Việt (παλιό όνομα του Βιετνάμ) έφτιαξε την πρωτεύουσά του στη Hoa Lu και κυβέρνησε μέχρι το έτος 980.

Στη συνέχεια, η Hoa Lu κυβερνήθηκε για σχεδόν τριάντα χρόνια από την δυναστεία των (980-1009) και στην συνέχεια για ένα χρόνο από την δυναστεία των (1009-1010). Το 1010, ο βασιλιάς Lý Thái Tổ μετακίνησε την πρωτεύουσα στο Thăng Long (σημερινό Ανόι) και από τότε, η Hoa Lu παρέμεινε μια αρχαία πρωτεύουσα που διατηρεί πολλούς αρχαίους ναούς και ερείπια του Βιετνάμ.

Η Βασιλική Αυλή χτίστηκε σε μια έκταση 150 εκταρίων στο ανατολικό τμήμα της πρωτεύουσας, ενώ το δυτικό τμήμα χρησίμευσε ως χώρος για την εκπαίδευση και την προστασία των παιδιών. Το περιβάλλον είναι αρκετά γραφικό, με λίμνες και ασβεστολιθικούς όγκους σχηματίζοντας έναν οδοντωτό ορίζοντα".

DSC_0262.JPG


DSC_0263.JPG



DSC_0269.JPG


Στην παρακάτω φωτογραφία είναι η σημαία που συναντάμε σε πολλά σημεία στο Βιετνάμ, κύρια σε θρησκευτικούς χώρους ή σε χώρους με ιστορική σημασία. Χρησιμοποιείται επίσης και σε φεστιβάλ ή άλλες εκδηλώσεις. Τα χρώματα συμβολίζουν τα πέντε βασικά στοιχεία της φύσης. Κόκκινο, κίτρινο, μπλε, λευκό και πράσινο συμβολίζουν αντίστοιχα την Φωτιά (Hỏa) , την Γη (Thổ) , το Νερό (Thủy), το Μέταλλο (Kim) και το Ξύλο (Mộc). (Για τον Αριστοτέλη τέσσερα ήταν τα βασικά στοιχεία της φύσης, Γη, Νερό, Φωτιά και Αέρας).

DSC_0272.JPG


Ο οδηγός μας εξηγεί την πινακίδα (Ναός του Αυτοκράτορα Đinh Tiên Hoàng).

DSC_0274.JPG


DSC_0278.JPG


Καταπληκτικά ξυλόγλυπτα.

DSC_0281.JPG


DSC_0283.JPG


DSC_0284.JPG


DSC_0291.JPG


Στον περίγυρο υπάρχουν πολλά ανθισμένα δέντρα (bombax). Όταν έχουν πολλά άνθη σημαίνει οτι το καλοκαίρι θα είναι ιδιαίτερα ζεστό.

DSC_0293.JPG


Φεύγοντας από τον όμορφο χώρο κατευθυνθήκαμε σε εστιατόριο (έιχε περάσει ή ώρα).

DSC_0298.JPG


Αλλά πριν από το φαγητό κάναμε βόλτα με ποδήλατο στο χωριό. Τυπικό βιετναμέζικο χωριό χωρίς την βοή της πόλης από τα κορναρίσματα.

DSC_0301.JPG


DSC_0311.JPG


DSC_0305.JPG


20250324_113421.jpg


20250324_114143.jpg


20250324_114025.jpg


Αφού γευτήκαμε χρώματα και εικόνες, το στομάχι άρχισε να διαμαρτύρεται και αυτό. Οπότε κάτσαμε στο εστιατόριο και απολαύσαμε υπέροχες γεύσεις χωρίς περιορισμό (σύστημα buffet). Από τα καλύτερα εδέσματά μας στο Βιετνάμ.

Επόμενος σταθμός ο ποταμός Tràng An. Στον ποταμό μπορείς να κάνεις υπέροχες βαρκάδες και να θαυμάσεις το πλούσιο τοπίο. Ο ποταμός περιβάλεται από ασβεστολιθικούς καρστικούς σχηματισμούς, πολλές φορές με κάθετες πλευρές, πολλές σπηλιές από τις οποίες περνάς με την βάρκα, και ποτάμια ήσυχα όπου ο μαναδικός θόρυβος είναι τα πουλιά και οι φωνές των ανθρώπων που τα διασχίζουν. Η περιοχή αποτελεί ιδανικό καταφύγιο πρωτόγονων κοινοτικών σχηματισμών. Παρέχουν τέλεια προστασία από εξωτερικές επιθέσεις αφού μοναδική πρόσβαση σε αυτές είναι το ποτάμι το οποίο περνάει μέσα από σπηλιές. Στην διαδρομή που κάναμε περάσαμε από διάφορους ναούς και παγόδες.
Η περιοχή είναι πλήρως αξιοποιημένη τουριστικά και άριστα οργανωμένη. Μιλούνια οι τουρίστες. Η διαδρομή με την βάρκα είναι αρκετά μεγάλη σε χρόνο (περίπου δύο ώρες). Κατά κύριο λόγο τις βάρκες τις οδηγούν με ένα κουπί γυναίκες από την γύρω περιοχή. Υπάρχουν και βοηθητικά κουπιά για όποιον θέλει να κωπηλατήσει.

Εδώ ξεκινάνε όλα.
DSC_0318.JPG


DSC_0320.JPG


Ξεκινάμε την πορεία μας στο ποτάμι...
DSC_0324.JPG


Περνώντας την πρώτη σπηλιά. Θα ακολουθήσουν και άλλες.
DSC_0330.JPG


DSC_0331.JPG


DSC_0338.JPG


DSC_0342.JPG


DSC_0346.JPG


DSC_0353.JPG


DSC_0363.JPG


DSC_0370.JPG


Εδώ κάναμε στάση:
DSC_0371.JPG


DSC_0372.JPG


DSC_0375.JPG


DSC_0382.JPG


DSC_0391.JPG


Αντίγραφο πρωτόγονου οικισμού:
DSC_0398.JPG


DSC_0400.JPG


DSC_0403.JPG


DSC_0407.JPG


Και η επιστροφή:
DSC_0416.JPG


Οι βαρκάρισσες μετά το τελείωμα της ημέρας:
DSC_0420.JPG


Ξανά στο λεωφορείο για να πάμε στην τελευταία μας στάση, την σπηλιά Hang Múa. Δύο διαφορετικές θέσεις στο ύψωμα προσφέρουν απίστευτη θέα στα γύρω ασβεστολιθικά βουνά, βαθιές κοιλάδες που καλύπτονται από ορυζώνες και τοπικά αγροκτήματα και χωριά. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να ανέβεις πεντακόσια (500) σκαλοπάτια. Απολογούμαι, δεν τα ανεβήκαμε. Ίσως να χάσαμε την υπέροχη θέα, αλλά τα πόδια μας δεν συνεργάζονταν. Προστιμήσαμε να μείνουμε κάτω και να περιπλανηθούμε στους διαδρόμους μέσα στα υδάτινα χωράφια όπου φυτρώνουν άνθη λωτού και άλλα τροπικά. Δυστυχώς δεν ήρθαμε σε καλή εποχή, δεν υπήρχε λωτός ούτε για δείγμα. Παντού υπάρχουν πινακίδες οτι το κόψιμο και η συγκομιδή των άνθεων διώκεται μαζί με πρόστιμο.

DSC_0423.JPG


DSC_0426.JPG


DSC_0427.JPG


DSC_0430.JPG


DSC_0433.JPG


DSC_0436.JPG


DSC_0439.JPG


DSC_0449.JPG


DSC_0455.JPG


Ο ήλιος μας εγκατέλειψε και εμείς πήραμε τον δρόμο της επιστροφής. Νωρίς το βράδυ φτάσαμε στο Ανόι. Τα βιώματα της ημέρας, τα χρώματα, οι εικόνες, οι γεύσεις μας ανταπόδωσαν την κούραση. Αύριο είναι μια άλλη ημέρα.
 
Last edited:

IrisAthens

Member
Μηνύματα
19
Likes
52
Τέλειες εικόνες! Τελικά το βιετναμ στο μυαλό μου είναι μία γαλήνια βαρκάδα!

Πάντως απόλυτα κατανοητό που γράφεις από εδώ τη συνέχεια της ιστορίας.
Απορούσα με τις δυνάμεις σου να γράφεις από το ταξίδι. Άθλος μου φαινόταν!
 

YiannisTS

Member
Μηνύματα
35
Likes
297
Επόμενο Ταξίδι
ΝΕΠΑΛ
Ταξίδι-Όνειρο
ΚΟΥΒΑ
Τέλειες εικόνες! Τελικά το βιετναμ στο μυαλό μου είναι μία γαλήνια βαρκάδα!

Πάντως απόλυτα κατανοητό που γράφεις από εδώ τη συνέχεια της ιστορίας.
Απορούσα με τις δυνάμεις σου να γράφεις από το ταξίδι. Άθλος μου φαινόταν!
Το Βιετνάμ είναι μια συνεχής κίνηση ανθρώπων και φύσης, σε πόλεις και σε χωριά. Έτσι το βιώσαμε. Από τις χαοτικές πόλεις στα απέραντα ριζοχώραφα και τα ατελείωτα ποτάμια που κυλάνε αργά προς την θάλασσα.
Θέλαμε να γράφουμε σε πραγματικό χρόνο για να είναι πιο ζωντανό το γραφτό και λιγότερο φιλτραρισμένο. Τα μισοκαταφέραμε!
 

YiannisTS

Member
Μηνύματα
35
Likes
297
Επόμενο Ταξίδι
ΝΕΠΑΛ
Ταξίδι-Όνειρο
ΚΟΥΒΑ
Ημέρα 13η: Hà Nội

Σήμερα πήραμε μια απόφαση. Στο αρχικό σχέδιο είχαμε προγραμματίσει μια διήμερη κρουαζιέρα στο Hạ Long Bay. Στην πορεία το σχέδιο περιορίστηκε σε μία ημέρα και στο τέλος είπαμε οτι δεν θα πάμε. Είναι γεγονός οτι η περιοχή είναι μοναδική εξαιτίας του πλήθους των ασβεστολιθικών νησιών και νησίδων που ξεπετάγονται κυριολεκτικά από την θάλασσα αλλά και της πληθώρας των σπηλιών. Επίσης εκεί βρίσκεται και το νησί με τις μαϊμούδες.
Είναι επίσης γεγονός οτι η περιοχή κατακλύζεται από πλήθος πλοίων που εκτελούν εκδρομές μία, δύο ή τριών ημερών με πολλούς πολλούς τουρίστες και πολλά σκουπίδια που αφήνουν στο πέρασμά τους μέσα στις σπηλιές. Δεν μας άρεσε. Άλλωστε παρόμοιους ασβεστολιθικούς σχηματισμούς είχαμε δει και στην εκδρομή που κάναμε μια ημέρα πριν. Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να μην επισκεφτούμε τον κόλπο και να εκμεταλευτούμε τις ημέρες αυτές για να περιπλανηθούμε περισσότερο στο Ανόι, στα μουσεία του, τα πάρκα του, τις αγορές του και τους δρόμους. Δεν το μετανιώσαμε!

Στην (κλεμμένη) φωτογραφία φαίνεται ο υπερτουρισμός της περιοχής που τελικά αντί για τις ομορφιές των σχηματισμών καταλήγεις να βλέπεις "όμορφα" πλοία. Η προσέγγιση αυτή είναι προσωπική μας και σε καμία περίπτωση δεν είναι "απόλυτη".

1743438172836.jpeg


Έτσι λοιπόν η σημερινή ημέρα (και οι επόμενες) ανήκει στο Ανόι και στα μουσεία του. Να αναφέρω στο σημείο αυτό μία ενδιαφέρουσα πληροφορία για το Ανόι. Το Hà Nội είναι στην ουσία δύο λέξεις στα βιετναμέζικα και όχι μία όπως είναι στις άλλες γλώσσες. σημαίνει ποτάμι, ενώ Nội σημαίνει "ανάμεσα σε" ή "μέσα σε". Άρα λοιπόν Hà Nội σημαίνει την "πόλη που είναι χτισμένη εντός του ποταμού". Ο ποταμός του Ανόι είναι ο Κόκκινος Ποταμός.

Ας ξεκινήσουμε την μέρα μας λοιπόν. Πρώτη μας στάση το Μουσείο Εθνολογίας του Βιετνάμ. Το μουσείο βρίσκεται λίγο πιο έξω από το κέντρο, δυτικά της λίμνης Hồ Tây (δυτική λίμνη). Στο μουσείο εκτίθενται μόνιμες συλλογές, προσωρινές συλλογές και εικονικές συλλογές. Οι εκθέσεις απλώνονται σε δύο κτήρια και τους εξωτερικούς χώρους.

DSC_0456.JPG


Ξεκινήσαμε από το κτήριο όπου υπάρχουν εκθέματα των λαών και πολιτισμών της Νοτιοανατολικής Ασίας (Ταϊλάνδη, Μιανμάρ, Λάος, Καμπότζη, Βιετνάμ, Σιγκαπούρη, Ινδονησία, Μαλαισία, Μπρουνέι, Φιλιππίνες και Ανατολικό Τιμόρ). Μάθαμε οτι αυτή η πολυεθνική περιοχή χωρίζεται σε πέντε γλωσσολογικές ομάδες: Αυστρο-Ασιατική, Αυστρονησιακή, Τάι-Καντάι, Χμονγκ - Γιάο και Σινο-Θιβετιανή. Ένα μωσαϊκό πολύ διαφορετικών εθνοτικών φυλών με πολλά κοινά πολιτισμικά στοιχεία. Φορεσιές, μουσικά όργανα, θέατρο σκιών και μαριονέτες, θρησκείες.

DSC_0468.JPG


DSC_0461.JPG


DSC_0471.JPG


Μουσικά όργανα
DSC_0472.JPG


Θέατρο σκιών
DSC_0473.JPG


Μαριονέτες
DSC_0477.JPG


DSC_0479.JPG


Ένα τεράστιο τύμπανο που καλούσε τους μουσουλμάνους την περίοδο του ραμαζανιού.
DSC_0480.JPG


Ινδονησιακή ζωγραφική πάνω σε γυαλί.
DSC_0490.JPG


DSC_0494.JPG


DSC_0497.JPG


Συνεχίσαμε στον εξωτερικό χώρο όπου υπάρχουν κατασκευές σπιτιών διαφόρων εθνοτικών ομάδων του Βιετνάμ και σε διαφορετικές χρονικές περιόδους.

DSC_0502.JPG


DSC_0506.JPG


DSC_0522.JPG


DSC_0523.JPG


DSC_0544.JPG


DSC_0549.JPG


DSC_0578.JPG


DSC_0573.JPG


DSC_0575.JPG


Το κλειστό "δωμάτιο" δεξιά είναι ιδιωτικός χώρος για το νιόπαντρο ζευγάρι, για τις ιδιαίτερες στιγμές τους...
DSC_0588.JPG


DSC_0602.JPG


Αφήσαμε τελευταίο το κτήριο με εκθέματα από την καθημερινή ζωή του βιετναμέζικου λαού.

Υφαντά
DSC_0608.JPG


DSC_0615.JPG


DSC_0621.JPG


Η τέχνη του καπέλου
DSC_0623.JPG


DSC_0629.JPG


Φύγαμε από το μουσείο εθνολογίας με τις καλύτερες εντυπώσεις.
Επόμενη στάση μας το Ho Chi Minh Trail Museum, αρκετά έξω από το κέντρο (30 χλμ από το ξενοδοχείο μας). Θα μπορούσαμε να μην πάμε. Δεν το επιλέξαμε για το περιέχομενό του. Άλλωστε έαν δεν επισκεφτόμαστε ακόμη ένα πολεμικό μουσείο δεν θα χάναμε και πολλά από τα ήδη που έχουμε μάθει. Το μουσείο αυτό επιλέχθηκε για δύο λόγους. Ο ένας ήταν γιατί η απόσταση μέχρι εκεί ήταν μεγάλη οπότε η διαδρομή με το ταξί θα μας έδινε την δυνατότητα να χαζέψουμε τα περίχωρα του Ανόι. Ο άλλος λόγος ήταν γιατί κοντά στο μουσείο υπήρχε στάση μετρό και εμείς θέλαμε να το χρησιμοποιήσουμε.
Η διαδρομή λοιπόν μέχρι το μουσείο ήταν πολύ αποκαλυπτική για τις νέες γειτονιές (εάν μπορείς να τις πεις έτσι) που ετοιμάζονται, συνέχεια, στα περίχωρα της πόλης. Πολυόροφοι ουρανοξύστες κατοικιών απλώνονταν μπροστά μας. Ολοένα και περισσότερος κόσμος μεταναστεύει από την επαρχία στο Ανόι και σε κάθε μεγάλη πόλη. Οι στεγαστικές ανάγκες μεγαλώνουν. Κτήρια βγαλμένα από ταινίες επιστημονικής φαντασίας ξεφυτρώνουν συνέχεια. Όχι, δεν μας άρεσε!

DSC_0633.JPG


DSC_0634.JPG


DSC_0637.JPG


DSC_0638.JPG


Κάποια στιγμή φτάσαμε στο μουσείο. Το μουσείο είναι κάπως σε ερημική τοποθεσία και ο κόσμος που το επισκέπτεται είναι λιγοστός. Κύρια βιετναμέζοι. Η έκθεση που υπάρχει είναι πολεμικού περιεχομένου και αναφέρεται στις τεράστιες προσπάθειες που έγιναν την περίοδο του πολέμου για την μεταφορά υλικών και στρατού απόμ το βόρειο στο νότιο βιετνάμ μέσα από την ζούγκλα.

DSC_0647.JPG


DSC_0664.JPG


DSC_0670.JPG


Μετά την απαραίτητη ξεκούραση, πήραμε τον δρόμο της επιστροφής και κινήσαμε για την κοντινότερη στάση μετρό, την στάση Ga Yên Nghĩa της γραμμής Cat Linh - Ha Dong (2A). Η γραμμή αυτή ενώνει το προάστιο αυτό με τις παρυφές του κέντρου του Ανόι. Δυστυχώς δεν μπαίνει στο κέντρο. Το μετρό βρίσκεται υπό κατασκευή με 8 μελλοντικές γραμμές που θα φτάνουν και μέχρι το αεροδρόμιο. Τώρα λειτουργούν μόνο δύο (2 και 3). Οι υπόλοιπες θα δίνονται σταδιακά και ελπίζεται οτι θα λυθεί το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Ανόι. Η γραμμή με την οποία ταξιδέψαμε είναι υπερυψωμένη και υπέργεια. Αυτό μας έδωσε την δυνατότητα να παρατηρήσουμε τα γύρω σπίτια και οικήματα, τα οποία σε κάποια σημεία "έγλυφαν" ουσιαστικά το βαγόνι στους πάνω ορόφους.

DSC_0677.JPG


DSC_0681.JPG


DSC_0684.JPG


1743445944378.jpeg


DSC_0688.JPG


DSC_0689.JPG


DSC_0690.JPG


DSC_0691.JPG


DSC_0692.JPG


Κατάκοποι και πεινασμένοι, στο τέλος της διαδρομής κάτσαμε να φάμε. Είπαμε να αφήσουμε για λίγο τα ρύζια, τα noodles και τις σούπες και να προτιμήσουμε κάτι πιο "ευρωπαϊκό". Από την επιθυμία μας μέχρι την πραγματοποίησή της, ένα τσιγάρο δρόμος που θα λέγαμε. Το είδαμε μπροστά μας και χωρίς δεύτερη σκέψη του επιτεθήκαμε. Burger και μπύρα. Τι άλλο;

DSC_0702.JPG


Η νύχτα άρχισε να εμφανίζεται κι εμείς κατευθυνθήκαμε για το ξενοδοχείο. Από το παράθυρο του δωματίου βλέπουμε τον απέναντι δρόμο, τα τραπεζάκια και τους ανθρώπους να πηγαίνουν και να έρχονται. Μέχρι αργά τη νύχτα οι άνθρωποι δεν σταματάνε να τρώνε!!!

DSC_0703.JPG


Αυτό που μας έκανε εντύπωση είναι η ανυπαρξία κάδων σκουπιδιών. Κάποια στιγμή προς το βράδυ περνάει ένα μικρό αυτοκίνητο του Δήμου που προειδοποιεί οτι θα περάσει απορριμματοφόρο. Αυτόματα εμφανίζονται σακούλες και κουτιά με σκπουπίδια από τα γύρω μαγαζιά. Στη συνέχεια περνάει το απορριμματοφόρο και όλοι μαζί πετούν τα σκουπίδια μέσα στον κάδο! No comments!


Αύριο πάλι...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.980
Μηνύματα
921.304
Μέλη
39.684
Νεότερο μέλος
levilogan

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom