poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Τιφλίδα, προσπάθεια πρώτη
- Εδώ το χοστέλ, που ειν' το χοστέλ;
- აი ია, να η βιολέτα
- Στο Αζερμπαϊτζάν (ή Αλιγεφστάν)
- Το γυαλιστερό Μπακού.
- Το τσαλακωμένο Μπακού
- Καθημερινότητα στο Μπακού
- Ήρεμα, ήρεμα, δεν είμαι τρομοκράτης
- Τιφλίδα, προσπάθεια δεύτερη
- Τιφλίδα, μια οργανωμένη περιήγηση (λέμε τώρα)
- Τιφλίδα: Η κυριλέ λεωφόρος και το Χαμαμ
- Μιτσκέτα και, επιτέλους, ολοκλήρωση της Τιφλίδας
- Τελευταίο βράδυ
Με αφορμή την νέα ένταση (επικείμενο πόλεμο?) μεταξύ Αρμενίας και Αζερμπαϊτζάν για το Ναγκόρνο-Καραμπάχ, θυμήθηκα αυτό το ταξίδι πριν μια πενταετία περίπου.
Γενικά τον Καύκασο δεν τον είχα στα ταξιδιωτικά υπόψη μου εκείνη την περίοδο, υπήρχαν άλλες προτεραιότητες. Κακώς βέβαια, αλλά συνήθως τα "κοντά" τα αγνοείς με την λογική του "δίπλα είναι, κάποια στιγμή θα πεταχτώ" και τελικά δε πας ποτέ. Πριν το ταξίδι δεν ήξερα σχεδόν τίποτα για τις καυκάσιες χώρες και με δυσκολία θα τις τοποθετούσα σωστά στον παγκόσμιο χάρτη.
Για το Αζερμπαϊτζάν, το μόνο που είχα ακούσει ήταν κάτι Τούρκους φίλους να μιλούν υποτιμητικά, κυρίως για τα γέλια που κάνουν όταν βλέπουν Αζέρικα σήριαλ. Η γλώσσα των δύο χωρών είναι πολύ κοινή και απ' ότι έχω καταλάβει τα τούρκικα της τουρκίας είναι λίγο πιο εύκολα κατανοητά από τους Αζέρους απ' ότι το αντίθετο, ενώ έχουν μικροδιαφορές, πχ σαν το "κάνε με καφέ" της βορείου Ελλάδας αντί "κάνε μου καφέ" της υπόλοιπης και λίγες διαφορετικές λέξεις/εκφράσεις που πρέπει να ξαναμάθεις, πχ σα το "θέσου" της Κρήτης αντί για "κάτσε". Ένα παράδειγμα "αστείου" που μου είχαν πει ήταν ότι οι Τούρκοι λένε "ανεβαίνω στο λεωφορείο" και οι Αζέροι "καβαλάω το λεωφορείο" και γέλαγαν σαν χάνοι αφού θεωρούν ότι αυτοί μιλούν την "καθαρή" τουρκική και είναι παράλογο να "καβαλάς" το λεωφορείο. Οι Τούρκοι μου φαίνεται τους βλέπουν τους Αζέρους σαν φτωχούς αγράμματους συγγενείς (ενώ οι αζέροι τους βλέπουν σαν "αδερφούς").
Επίσης σε ένα συνέδριο στην Κωνσταντινούπολη είχα κάτσει τυχαία δίπλα σε ένα Αζέρο συνάδελφο ο οποίος, εχμ, πως να το πω, δε με εντυπωσίασε με την συμπεριφορά του, ενώ αυτά που έλεγε για την χώρα του δεν ήταν και τα καλύτερα. Θα μου πεις κρίνεις ένα λαό από ένα άτομο που γνώρισες; Όχι, αλλά ο συγκεκριμένος ήταν πολύ βλάκας και δυστυχώς με επηρέασε. Το πάζλ ολοκληρώθηκε με ένα συνταξιδιώτη σε ένα χόστελ που προσπαθούσε να "πουλήσει" αζέρικο νόμισμα σε όποιον πιθανώς να ήθελε να πάει στη χώρα αργότερα γιατί του είχε ξεμείνει και όπως ανακάλυψε δεν ανταλλάσσεται πουθενά εκτός της χώρας, ούτε στη Τουρκία. Η άποψή του για το αν άξιζε να πας ήταν χλιαρή - και είχε πιθανώς στα υπόψη του μήπως με ψήσει και ξεφορτωθεί το συνάλλαγμα. Όλα αυτά μαζί, συν την βίζα που δεν την βγάζουν και πολύ εύκολα σε αυτόνομους ταξιδιώτες και κάποια "ωραία" που είχα ακούσει για τα πολιτικά/οικονομικά τους δεν μου είχαν δημιουργήσει την καλύτερη εντύπωση για να τους επισκεφτώ.
Φθινόπωρο λοιπόν και ένας φίλος μου έστειλε ότι πήγε για δουλειά στο Αζερμπαϊτζάν, είχε προσωρινή κάρτα διαμονής και μπορούσε να βοηθήσει με πρόσκληση για την βίζα και φιλοξενεία αν ήθελα να πάω τους επόμενους μήνες. Χωρίς πολύ σκέψη είπα ναι. Τι έχει να δω στη χώρα ρώτησα; Εκτός από τη πρωτεύουσα, το Μπακού, τίποτα. Έλα ρε μην υπερβάλλεις. Όχι λέει, αλήθεια λέω, τίποτα. Και στο Μπακού μη νομίζεις, δύο μέρες σου φτάνουν. Έλα ρε συ δε μπορεί. Έτσι είναι. Καλά λέω, κάτσε να πάρω βίζα και βλέπουμε, θα το ψάξω.
Έκανα αίτηση ηλεκτρονικά με e-visa, είχε ελεύθερο το πεδίο για το πόσες μέρες θέλεις ως 6 μήνες, ζήτησα ένα σχετικά μεγάλο διάστημα (2 μήνες αν θυμάμαι) και πολλαπλών εισόδων ώστε να μπορώ να έχω επιλογές να επισκεφθώ όμορες χώρες αν άξιζε το κόπο. Έβαλα περίοδο έναρξης ένα μήνα μετά, συμπλήρωσα ότι δεν είχα επισκεφθεί το Καραμπάχ και την έστειλα. Παραλαμβάνω "απόδειξη" κατάθεσης στο email με PDF της συμπληρωμένης αίτησης. Κοίτα οργάνωση οι Αζέροι λέω..
Πέρναγαν οι μέρες, δεν είχα απάντηση, οπότε λέω δε παίρνω στην πρεσβεία να δω τι γίνεται να μου πουν και πως πληρώνω; Ε, ο υπάλληλος εκεί μου λέει, μια και δυο, πάρε τα χαρτιά, διαβατήριο, φωτογραφίες και ότι άλλο χαρτί έχεις και έλα από τη πρεσβεία. Μα έκανα e-visa λέω. Αφού συγκράτησε ένα πνιγμένο γελάκι, ανασκουμπώθηκε και μου έδωσε μία "διπλωματική" απάντηση που κατάλαβα ότι εμμέσως πλην σαφών η αίτησή μου είχε κατά πάσα πιθανότητα μεταφερθεί στο ηλεκτρονικό ισοδύναμο των παλιών παπουτσιών κάποιου βαριεστημένου υπάλληλου στο Μπακού και στα επόμενα 20 χρόνια ίσως να την επεξεργαζόταν.
Με εκτυπωμένη την αίτηση της e-visa - αμετανόητος εγώ - πήγα στη πρεσβεία. Πήγα όμως σε μέρα που ήταν κλειστά (δε μου είπε και αυτός πότε είναι ανοιχτά) και προς έκπληξή μου με λυπήθηκε και δε με έδιωξε να ξαναπάω, αλλά μου ζήτησε να περιμένω να προετοιμαστεί. Δε ξέρω τι του πήρε κοντά ένα μισάωρο να κάνει, φαντάζομαι καφέ - χέσιμο - εφημερίδα, γιατί απλά στο τέλος σήκωσε ένα ρολό σε ένα γκισέ, άναψε το φως και αυτό ήταν, ούτε κομπιούτερ, ούτε βιομετρικά, ένα κουτί με χαρτιά μόνο. Τουλάχιστον είχαν κάτι τουριστικά περιοδικά από το υπουργείο πολιτισμού που έριξα μια ματιά στην αναμονή, φτωχά τα πράγματα, μήνυμα από τον πρόεδρο, μήνυμα από τον υπουργό, πολύ oversell για σχετικά ασήμαντα πράγματα, όλα στο Μπακού και ολοσέλιδη "ενημέρωση" για το δράμα τους στο Καραμπάχ και τους κακούς Αρμένιους σε κάθε έκδοση, τύπου "μη ξεχνάς το Καραμπάχ". Μου θύμισε σε τεχνοτροπία τις αφίσες "MACEDONIA IS GREEK AND ONLY GREEK με το αστέρι της Βεργίνας που είχαν κολλήσει τα ταξί στα παρμπρίζ κατά τις εθνικιστικές εξάρσεις του '90 για να "ενημερώσουν" τους τουρίστες.
Αφού άνοιξε το "μαγαζάκι" του, μου έδωσε να ξανασυμπληρώσω ΑΚΡΙΒΩΣ την ίδια αίτηση με την e-visa αλλά σε εκτυπωμένη φόρμα και την δεύτερη φορά που παραπονέθηκα "μα την έχω εκτυπωμένη ακριβώς την ίδια", πήρε την εκτύπωση από τα χέρια μου και την έβαλε στην άκρη. Προφανώς τον έπρηξα και ήθελε να δει τι ωραία γράμματα κάνω. Έψαξε το διαβατήριο για σφραγίδα εισόδου από την Αρμενία, με ρώτησε κιόλας για καλού και για κακού, δεν είχα. Δεν το ζητάνε στην αίτηση αλλά όπως έμαθα ανεπίσημα, αν την έχεις επισκεφθεί η πιθανότητα να πάρεις βίζα για Αζερμπαϊτζάν περιορίζεται κοντά στο μηδέν, εκτός αν μπορείς να το δικαιολογήσεις για εργασιακούς λόγους. Δε θέλουνε ούτε τουρίστες που έχουν πάει στον οχτρό.
Αφού κοίταξε την αίτηση, γούρλωσε τα μάτια, μου λέει δεν υπάρχει περίπτωση να πάρεις για πολλαπλές εισόδους και διόρθωσε μόνος του την εγγραφή σε μίας εισόδου. Επίσης μου λέει δύο μήνες είναι πολύ για να εγκριθεί άμα θες παραπάνω να πας και μετά να γυρίσεις και να ξανακάνεις αίτηση για δεύτερη βίζα. Καλά λέω, με μία είσοδο ούτε ένα μήνα δε πρόκειται να κάτσω έτσι και αλλιώς και έτσι όπως τα βλέπω τα πράγματα, ούτε δεύτερη φορά θα πάω.
Κάποια στιγμή καμιά βδομάδα μετά με ενημέρωσε ότι η βίζα είχε εκδοθεί, από τάδε του Δεκέμβρη ως τάδε του Δεκέμβρη, 20 μέρες σύνολο. Ώπα μάγκα, δεν είναι για οποιεσδήποτε 20 μέρες από την τάδε του μήνα και μέχρι 2 μήνες μετά που είχα ζητήσει αρχικά; Όχι μου λέει, η βίζα είναι ακριβώς για τις ημέρες που λέει. Έπρεπε να ρωτήσω όταν μου "έκοβε" τις μέρες αλλά που να μου πάει το μυαλό. Τώρα πισογύρισμα δεν είχε, είτε σε κάτι λιγότερο από 10 μέρες έφευγα είτε μου έμενε το στίκερ στο διαβατήριο για κορνιζάρισμα.
Πτήση από Αθήνα μόνο με Τουρκικές μέσω Κωνσταντινούπολης αρκετά ακριβή ή με qatar μέσω Ντόχας εξωφρενικά ακριβή. Ψάξε-ψάξε, η λύση που κατέληξα ήταν να πάω Γεωργία που είχε φτηνά η Aegean και μετά είτε πτήση από εκεί Αζερμπαϊτζάν σε ακριβότερη αλλά σχετικά βατή τιμή, είτε οδικώς με λεωφορείο τουλάχιστον για το ένα από τα δύο σκέλη και επιστροφή πάλι από Γεωργία. Σιγούρεψα ότι η Γεωργία δεν έχει βίζα (μη την πατήσουμε σαν αρχάριοι) και τα έκλεισα. Μετά από μία ημέρα ψαξίματος δε κατάφερα να επιβεβαιώσω αν υπάρχει λεωφορείο από Γεωργία για Αζερμπαϊτζάν, από που το παίρνεις, πόσο κάνει σε χρόνο και χρήμα και αποφάσισα να μη το ρισκάρω γιατί κάποιοι μίλαγαν για άθλια μέσα, δρόμους και προβλήματα στα σύνορα και πλησίαζαν οι μέρες. Έκλεισα το αεροπλανάκι και ήμουν έτοιμος.
- Μάνα φεύγω!
- Που πας πάλι παιδάκι μου;
- Θα πάω στη Γεωργία και στο Αζερμπαϊτζάν!
- Τι δουλειά έχεις στην Γεωργία να κάτσεις με την κοπέλα σου και να μην μπλέκεις τα πράγματα, μήπως χώρισες; [...]
Μας πήρε κάνα πεντάλεπτο να καταλάβω ότι η μάνα μου άκουσε Γεωργία φιλτράρωντας αυτόματα εκτός όλες τις υπόλοιπες λέξεις γιατί νόμιζε ότι μίλαγα για μια πρώην μου. Για να πηγαίνω λοιπόν στην πρώην θα πρέπει να χώρισα την νυν (που της καλάρεσε για νύφη) αλλά αφού επέμενα ότι δε χώρισα, άρχισε να με λέει σατράπη, μέχρι που κατάλαβα τι εννοούσε και λύσαμε την παρεξήγηση.
Γενικά τον Καύκασο δεν τον είχα στα ταξιδιωτικά υπόψη μου εκείνη την περίοδο, υπήρχαν άλλες προτεραιότητες. Κακώς βέβαια, αλλά συνήθως τα "κοντά" τα αγνοείς με την λογική του "δίπλα είναι, κάποια στιγμή θα πεταχτώ" και τελικά δε πας ποτέ. Πριν το ταξίδι δεν ήξερα σχεδόν τίποτα για τις καυκάσιες χώρες και με δυσκολία θα τις τοποθετούσα σωστά στον παγκόσμιο χάρτη.
Για το Αζερμπαϊτζάν, το μόνο που είχα ακούσει ήταν κάτι Τούρκους φίλους να μιλούν υποτιμητικά, κυρίως για τα γέλια που κάνουν όταν βλέπουν Αζέρικα σήριαλ. Η γλώσσα των δύο χωρών είναι πολύ κοινή και απ' ότι έχω καταλάβει τα τούρκικα της τουρκίας είναι λίγο πιο εύκολα κατανοητά από τους Αζέρους απ' ότι το αντίθετο, ενώ έχουν μικροδιαφορές, πχ σαν το "κάνε με καφέ" της βορείου Ελλάδας αντί "κάνε μου καφέ" της υπόλοιπης και λίγες διαφορετικές λέξεις/εκφράσεις που πρέπει να ξαναμάθεις, πχ σα το "θέσου" της Κρήτης αντί για "κάτσε". Ένα παράδειγμα "αστείου" που μου είχαν πει ήταν ότι οι Τούρκοι λένε "ανεβαίνω στο λεωφορείο" και οι Αζέροι "καβαλάω το λεωφορείο" και γέλαγαν σαν χάνοι αφού θεωρούν ότι αυτοί μιλούν την "καθαρή" τουρκική και είναι παράλογο να "καβαλάς" το λεωφορείο. Οι Τούρκοι μου φαίνεται τους βλέπουν τους Αζέρους σαν φτωχούς αγράμματους συγγενείς (ενώ οι αζέροι τους βλέπουν σαν "αδερφούς").
Επίσης σε ένα συνέδριο στην Κωνσταντινούπολη είχα κάτσει τυχαία δίπλα σε ένα Αζέρο συνάδελφο ο οποίος, εχμ, πως να το πω, δε με εντυπωσίασε με την συμπεριφορά του, ενώ αυτά που έλεγε για την χώρα του δεν ήταν και τα καλύτερα. Θα μου πεις κρίνεις ένα λαό από ένα άτομο που γνώρισες; Όχι, αλλά ο συγκεκριμένος ήταν πολύ βλάκας και δυστυχώς με επηρέασε. Το πάζλ ολοκληρώθηκε με ένα συνταξιδιώτη σε ένα χόστελ που προσπαθούσε να "πουλήσει" αζέρικο νόμισμα σε όποιον πιθανώς να ήθελε να πάει στη χώρα αργότερα γιατί του είχε ξεμείνει και όπως ανακάλυψε δεν ανταλλάσσεται πουθενά εκτός της χώρας, ούτε στη Τουρκία. Η άποψή του για το αν άξιζε να πας ήταν χλιαρή - και είχε πιθανώς στα υπόψη του μήπως με ψήσει και ξεφορτωθεί το συνάλλαγμα. Όλα αυτά μαζί, συν την βίζα που δεν την βγάζουν και πολύ εύκολα σε αυτόνομους ταξιδιώτες και κάποια "ωραία" που είχα ακούσει για τα πολιτικά/οικονομικά τους δεν μου είχαν δημιουργήσει την καλύτερη εντύπωση για να τους επισκεφτώ.
Φθινόπωρο λοιπόν και ένας φίλος μου έστειλε ότι πήγε για δουλειά στο Αζερμπαϊτζάν, είχε προσωρινή κάρτα διαμονής και μπορούσε να βοηθήσει με πρόσκληση για την βίζα και φιλοξενεία αν ήθελα να πάω τους επόμενους μήνες. Χωρίς πολύ σκέψη είπα ναι. Τι έχει να δω στη χώρα ρώτησα; Εκτός από τη πρωτεύουσα, το Μπακού, τίποτα. Έλα ρε μην υπερβάλλεις. Όχι λέει, αλήθεια λέω, τίποτα. Και στο Μπακού μη νομίζεις, δύο μέρες σου φτάνουν. Έλα ρε συ δε μπορεί. Έτσι είναι. Καλά λέω, κάτσε να πάρω βίζα και βλέπουμε, θα το ψάξω.
Έκανα αίτηση ηλεκτρονικά με e-visa, είχε ελεύθερο το πεδίο για το πόσες μέρες θέλεις ως 6 μήνες, ζήτησα ένα σχετικά μεγάλο διάστημα (2 μήνες αν θυμάμαι) και πολλαπλών εισόδων ώστε να μπορώ να έχω επιλογές να επισκεφθώ όμορες χώρες αν άξιζε το κόπο. Έβαλα περίοδο έναρξης ένα μήνα μετά, συμπλήρωσα ότι δεν είχα επισκεφθεί το Καραμπάχ και την έστειλα. Παραλαμβάνω "απόδειξη" κατάθεσης στο email με PDF της συμπληρωμένης αίτησης. Κοίτα οργάνωση οι Αζέροι λέω..
Πέρναγαν οι μέρες, δεν είχα απάντηση, οπότε λέω δε παίρνω στην πρεσβεία να δω τι γίνεται να μου πουν και πως πληρώνω; Ε, ο υπάλληλος εκεί μου λέει, μια και δυο, πάρε τα χαρτιά, διαβατήριο, φωτογραφίες και ότι άλλο χαρτί έχεις και έλα από τη πρεσβεία. Μα έκανα e-visa λέω. Αφού συγκράτησε ένα πνιγμένο γελάκι, ανασκουμπώθηκε και μου έδωσε μία "διπλωματική" απάντηση που κατάλαβα ότι εμμέσως πλην σαφών η αίτησή μου είχε κατά πάσα πιθανότητα μεταφερθεί στο ηλεκτρονικό ισοδύναμο των παλιών παπουτσιών κάποιου βαριεστημένου υπάλληλου στο Μπακού και στα επόμενα 20 χρόνια ίσως να την επεξεργαζόταν.
Με εκτυπωμένη την αίτηση της e-visa - αμετανόητος εγώ - πήγα στη πρεσβεία. Πήγα όμως σε μέρα που ήταν κλειστά (δε μου είπε και αυτός πότε είναι ανοιχτά) και προς έκπληξή μου με λυπήθηκε και δε με έδιωξε να ξαναπάω, αλλά μου ζήτησε να περιμένω να προετοιμαστεί. Δε ξέρω τι του πήρε κοντά ένα μισάωρο να κάνει, φαντάζομαι καφέ - χέσιμο - εφημερίδα, γιατί απλά στο τέλος σήκωσε ένα ρολό σε ένα γκισέ, άναψε το φως και αυτό ήταν, ούτε κομπιούτερ, ούτε βιομετρικά, ένα κουτί με χαρτιά μόνο. Τουλάχιστον είχαν κάτι τουριστικά περιοδικά από το υπουργείο πολιτισμού που έριξα μια ματιά στην αναμονή, φτωχά τα πράγματα, μήνυμα από τον πρόεδρο, μήνυμα από τον υπουργό, πολύ oversell για σχετικά ασήμαντα πράγματα, όλα στο Μπακού και ολοσέλιδη "ενημέρωση" για το δράμα τους στο Καραμπάχ και τους κακούς Αρμένιους σε κάθε έκδοση, τύπου "μη ξεχνάς το Καραμπάχ". Μου θύμισε σε τεχνοτροπία τις αφίσες "MACEDONIA IS GREEK AND ONLY GREEK με το αστέρι της Βεργίνας που είχαν κολλήσει τα ταξί στα παρμπρίζ κατά τις εθνικιστικές εξάρσεις του '90 για να "ενημερώσουν" τους τουρίστες.
Αφού άνοιξε το "μαγαζάκι" του, μου έδωσε να ξανασυμπληρώσω ΑΚΡΙΒΩΣ την ίδια αίτηση με την e-visa αλλά σε εκτυπωμένη φόρμα και την δεύτερη φορά που παραπονέθηκα "μα την έχω εκτυπωμένη ακριβώς την ίδια", πήρε την εκτύπωση από τα χέρια μου και την έβαλε στην άκρη. Προφανώς τον έπρηξα και ήθελε να δει τι ωραία γράμματα κάνω. Έψαξε το διαβατήριο για σφραγίδα εισόδου από την Αρμενία, με ρώτησε κιόλας για καλού και για κακού, δεν είχα. Δεν το ζητάνε στην αίτηση αλλά όπως έμαθα ανεπίσημα, αν την έχεις επισκεφθεί η πιθανότητα να πάρεις βίζα για Αζερμπαϊτζάν περιορίζεται κοντά στο μηδέν, εκτός αν μπορείς να το δικαιολογήσεις για εργασιακούς λόγους. Δε θέλουνε ούτε τουρίστες που έχουν πάει στον οχτρό.
Αφού κοίταξε την αίτηση, γούρλωσε τα μάτια, μου λέει δεν υπάρχει περίπτωση να πάρεις για πολλαπλές εισόδους και διόρθωσε μόνος του την εγγραφή σε μίας εισόδου. Επίσης μου λέει δύο μήνες είναι πολύ για να εγκριθεί άμα θες παραπάνω να πας και μετά να γυρίσεις και να ξανακάνεις αίτηση για δεύτερη βίζα. Καλά λέω, με μία είσοδο ούτε ένα μήνα δε πρόκειται να κάτσω έτσι και αλλιώς και έτσι όπως τα βλέπω τα πράγματα, ούτε δεύτερη φορά θα πάω.
Κάποια στιγμή καμιά βδομάδα μετά με ενημέρωσε ότι η βίζα είχε εκδοθεί, από τάδε του Δεκέμβρη ως τάδε του Δεκέμβρη, 20 μέρες σύνολο. Ώπα μάγκα, δεν είναι για οποιεσδήποτε 20 μέρες από την τάδε του μήνα και μέχρι 2 μήνες μετά που είχα ζητήσει αρχικά; Όχι μου λέει, η βίζα είναι ακριβώς για τις ημέρες που λέει. Έπρεπε να ρωτήσω όταν μου "έκοβε" τις μέρες αλλά που να μου πάει το μυαλό. Τώρα πισογύρισμα δεν είχε, είτε σε κάτι λιγότερο από 10 μέρες έφευγα είτε μου έμενε το στίκερ στο διαβατήριο για κορνιζάρισμα.
Πτήση από Αθήνα μόνο με Τουρκικές μέσω Κωνσταντινούπολης αρκετά ακριβή ή με qatar μέσω Ντόχας εξωφρενικά ακριβή. Ψάξε-ψάξε, η λύση που κατέληξα ήταν να πάω Γεωργία που είχε φτηνά η Aegean και μετά είτε πτήση από εκεί Αζερμπαϊτζάν σε ακριβότερη αλλά σχετικά βατή τιμή, είτε οδικώς με λεωφορείο τουλάχιστον για το ένα από τα δύο σκέλη και επιστροφή πάλι από Γεωργία. Σιγούρεψα ότι η Γεωργία δεν έχει βίζα (μη την πατήσουμε σαν αρχάριοι) και τα έκλεισα. Μετά από μία ημέρα ψαξίματος δε κατάφερα να επιβεβαιώσω αν υπάρχει λεωφορείο από Γεωργία για Αζερμπαϊτζάν, από που το παίρνεις, πόσο κάνει σε χρόνο και χρήμα και αποφάσισα να μη το ρισκάρω γιατί κάποιοι μίλαγαν για άθλια μέσα, δρόμους και προβλήματα στα σύνορα και πλησίαζαν οι μέρες. Έκλεισα το αεροπλανάκι και ήμουν έτοιμος.
- Μάνα φεύγω!
- Που πας πάλι παιδάκι μου;
- Θα πάω στη Γεωργία και στο Αζερμπαϊτζάν!
- Τι δουλειά έχεις στην Γεωργία να κάτσεις με την κοπέλα σου και να μην μπλέκεις τα πράγματα, μήπως χώρισες; [...]
Μας πήρε κάνα πεντάλεπτο να καταλάβω ότι η μάνα μου άκουσε Γεωργία φιλτράρωντας αυτόματα εκτός όλες τις υπόλοιπες λέξεις γιατί νόμιζε ότι μίλαγα για μια πρώην μου. Για να πηγαίνω λοιπόν στην πρώην θα πρέπει να χώρισα την νυν (που της καλάρεσε για νύφη) αλλά αφού επέμενα ότι δε χώρισα, άρχισε να με λέει σατράπη, μέχρι που κατάλαβα τι εννοούσε και λύσαμε την παρεξήγηση.
Last edited: