• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Βολιβία «Τα ορφανά πορεύονται κι οι χήρες κονομιόνται» - Βολιβία

GTS

Member
Μηνύματα
7.062
Likes
20.473
πολλά like για την ιστορία αλλά και για τα τραγούδια που ανέβασες!!! Επιτέλους τεμπελόσκυλο αποφάσισες να γράψεις ιστορία; αν και ξεστράτισες από τος παραλίες σε συγχωρώ διότι πρόκειται για ενδιαφέρουσα χώρα...
Δηλώνω τεμπελόσκυλο και τεμπελόσκυλο θα παραμείνω αμά τη συγγραφή αυτής εδώ, δεν αλλάζει ο άνθρωπος!
Παραλίες ίσως τα Χριστούγεννα, θα ενημερωθείτε από φβ επισταμένως :D:p:p
 

GTS

Member
Μηνύματα
7.062
Likes
20.473
Μπρος στην εκκλησιά

Πρωινό ξύπνημα, απολαυστικό πρωϊνό με θέα τη πόλη και επιτέλους τα γκρίζα σύννεφα έχουν δώσει τη θέση τους σε λευκά αφράτα.
DSC_0334.JPG

Αφού τρώω τον αγλέορα, βγαίνω έξω: πρώτη στάση η παλιότερη εκκλησία της Sucre, η San Lazaro , όπου φυλάσσεται ο ξύλινος σταυρός με τον οποίο ιδρύθηκε η Ciudad de la Plata de la Nueva Toledo, όπως αρχικά ονομάστηκε η πόλη, λόγω της κοντινής της απόστασης από το πάμπλουτο Ποτοσί (περισσότερα για αυτό στο επόμενο κεφάλαιο). Κατηφορίζω προς την εκκλησία του San Francisco, δίπλα στην αγορά της πόλης. Δε χάνω την ευκαιρία να επισκεφθώ τον αγαπημένο μου πάγκο με φρέσκους χυμούς για μία μικρή ένεση, καθώς η απεξάρτηση από τα φύλλα κόκα αποδείχτηκε δύσκολη υπόθεση.
DSC_0339.JPG

Είσοδος στο μουσείο της εκκλησίας και πριβέ ξενάγηση από μια χαριτωμένη βολιβιάνα, που την έκοψα λίγο αγχωμένη ομολογουμένως. Η ξενάγηση ήταν αποκλειστικά στα ισπανικά, που δε γνωρίζω, αλλά η ξεναγός μου τα μιλούσε τόσο καθαρά, συν την ευλαβική προσήλωσή μου, που νομίζω ότι κατάλαβα περί το 80% των λεχθέντων. Η εκκλησία είναι υπέροχη, με την αραβικής τεχνοτροπίας ξύλινη οροφή να κλέβει τις εντυπώσεις. Βλέπετε, για 800 χρόνια η Ιβηρική χερσόνησος ήταν σε μεγάλο ποσοστό τμήμα του αραβικού χαλιφάτου. Οι Άραβες κατόπιν και αφού τους είχε ανοίξει για τα καλά η όρεξη, πέρασαν τα Πυρηναία και ηττήθηκαν από το στρατό των Φράγκων κάπου στη κεντρική Γαλλία (!) και τελικά περιορίστηκαν στα Ιβηρικά εδάφη. Ύστερα από αιώνες ξεκίνησε η περίφημη Επανακατάκτηση (Reconquista) και η τελική εκδίωξή τους από τα ευρωπαϊκά εδάφη μετά το 1492 μΧ υπό την Ισαβέλλα και τον Φερδινάρδο, Βασιλείς της Ισπανίας. Οι Άραβες άφησαν βαθύ το στίγμα τους στην Ισπανική χερσόνησο, στην αρχιτεκτονική και στα τοπωνύμια μεταξύ άλλων (από το αραβικό Al-Andalus προέκυψε η λέξη Ανδαλουσία), με αποτέλεσμα η αραβική επιρροή να φτάσει ως τις εσχατιές του Νέου Κόσμου, αν και οι Άραβες δεν είχαν ποτέ πατήσει το πόδι τους ως εκεί. Συναρπαστικό.
DSC_0340.JPG

Μετά την υπέροχη ξενάγηση, περνάω από τη κεντρική πλατεία της πόλης, η οποία χάρη σε έναν εκτυφλωτικό ήλιο έχει μεταμορφωθεί πλήρως.
DSC_0343.JPG

DSC00069.JPG

DSC00077.JPG

Είναι Δευτέρα, τα μαγαζιά είναι ανοιχτά, κόσμος πολύς κυκλοφορεί στους δρόμους, υπάρχει κίνηση και η πόλη έχει ζωντανέψει για τα καλά. Συνεχίζοντας το εκκλησιαστικό τουρ περνάω από τη La Merced, στην οποία απολαμβάνω υπέροχη θέα της πόλης από ψηλά. Απέναντι είναι ένα από τα highlight της Σούκρε, το μοναστήρι San Felipe Neri.
DSC_0359.JPG

IMG_20180115_135023_430.jpg


Οι λευκές αψίδες της εσωτερικής αυλής και τα λευκά καμπαναριά, δίνουν έναν μεσογειακό τόνο και ο δυνατός ήλιος που με χτυπάει στα 2800μ. όπου βρίσκομαι δεν αργεί να μου δώσει ένα κοκκινο-μελαμψό χρώμα στο πρόσωπο.
DSC_0376.JPG
DSC_0377.JPG
DSC_0384.JPG
IMG_20180115_173034_082.jpg

Αποφασίζω να ξαποστάσω στη κεντρική πλατεία σε ένα παγκάκι και παρατηρώ τις νεαρές κυρίως κοπέλες να κάθονται και να χασκογελάνε μεταξύ τους παίζοντας με τα κινητά τους. Παραπέρα, έχουν αναρτηθεί πανό διαμαρτυρίας εναντίον του Προέδρου Μοράλες. Βλέπετε, οι κάτοικοι της Σούκρε είναι συντηρητικοί και ευκατάστατοι πολίτες οπότε η σοσιαλιστική κυβέρνηση του Έβο Μοράλες φαντάζει ως απειλή και προάγγελος για την επιβολή κομμουνιστικής δικτατορίας «όπως στη Κούβα και τη Βενεζουέλα».
DSC_0394.JPG

Βλέπετε, κάποια νούμερα δεν ευδοκιμούν μόνο στην Ελλάδα.

 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.301
Likes
2.449
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
Δηλώνω τεμπελόσκυλο και τεμπελόσκυλο θα παραμείνω αμά τη συγγραφή αυτής εδώ, δεν αλλάζει ο άνθρωπος!
Παραλίες ίσως τα Χριστούγεννα, θα ενημερωθείτε από φβ επισταμένως :D:p:p
αυτό περιμένω!!!!!
 
  • Like
Reactions: GTS

GTS

Member
Μηνύματα
7.062
Likes
20.473
Hit the road Jack

Ήρθε όμως η ώρα να σας μυήσω σε άλλο ένα κατεξοχήν Βολιβιανό έθιμο: αυτό των απεργιών, των διαδηλώσεων και των μπλόκων στους δρόμους. Το σχέδιο για την επόμενη μέρα περιελάμβανε ΚΤΕΛ και μετάβαση στο θρυλικό Ποτοσί. Αμ δε. Ένα κλασσικό βολιβιανό μπλόκο στην εθνική έκανε κουρέλια το σχέδιο και έθεσε σε εφαρμογή το εναλλακτικό: ενοικίαση ταξί μαζί με άλλους και παράκαμψη των μπλόκων σε διαδρομή μέσω βουνών και χαραδρών. Την ίδια ιδέα όμως είχαν προφανώς και άλλοι, με αποτέλεσμα ένα μίνι μποτιλιάρισμα στους χωματόδρομους, σε σημεία κι όλας όπου απότομες χαράδρες παραμόνευαν για το παραμικρό λάθος στις μανούβρες των οδηγών που προσπαθούσαν να απεμπλακούν από το μποτιλιάρισμα. Με μία μικρή γεύση από το Δρόμο του Θανάτου, μακριά όμως από το Γιούνγκας όπου βρίσκεται ο ορίτζιναλ και εντυπωσιασμένος από την παροιμιώδη ηρεμία των Βολιβιανών που ούτε κορνάρουν, ούτε βρίζουν, ούτε τσακώνονται, μπαίνουμε κάποια στιγμή στην εθνική και πατάμε γκάζι για Ποτοσί.
DSC_0401.JPG
DSC_0402.JPG

Το κατάλυμα, αποικιακό κτίριο και αυτό με εσωτερικές αυλές με συντριβάνια, είναι δίπλα στη κεντρική πλατεία με τον καθεδρικό, όπου λαμβάνει χώρα διαμαρτυρία φορτηγατζήδων οι οποίοι έχουν κλείσει τη πλατεία και το κέντρο με τις νταλίκες τους.
DSC_0408.JPG
DSC_0414.JPG
DSC_0419.JPG

Το κλειστό για τα οχήματα κέντρο έχει τα πλεονεκτήματά του, καθώς η βόλτα σε αυτό είναι απολαυστική. Το Ποτοσί έχει την κλασσική ισπανική αποικιακή αρχιτεκτονική με τα χρωματιστά σπίτια, τις εκκλησίες με τις μπαρόκ προσόψεις και πολλά μοναστήρια. Λόγω του ότι τα σπίτια δεν είναι τα πλέον καλοδιατηρημένα, αναστηλωμένα και καλογυαλισμένα, διατηρούν μια αυθεντικότητα και μία μελαγχολική εικόνα εγκατάλειψης, η οποία προσωπικά μου αρέσει και μου θυμίζει στον τομέα αυτό (και μόνο) την λατρεμένη Αβάνα.
DSC_0442.JPG
DSC_0443.JPG
DSC_0461.JPG
DSC_0477.JPG
DSC_0480.JPG
IMG_20180118_025217_089.jpg
IMG_20180118_034356_726.jpg

Ιδιαίτερη εντύπωση μου κάνουν οι παλιές ξύλινες πόρτες στα αρχοντικά, όπου είναι σκαλισμένα οικόσημα παλιών Ισπανικών οικογενειών της πόλης. Αν πρέπει να επισκεφτείτε ένα και μόνο μοναστήρι στο Ποτοσί, που πρέπει, αυτό είναι το μοναστήρι της Santa Teresa με τα υπέροχα εκθέματα της μοναστικής ζωής, από πίνακες μέχρι μαγειρικά σκεύη ηλικίας 4και αιώνων. Υπολογίστε οπωσδήποτε 2 ώρες υπέροχης ξενάγησης.
DSC_0482.JPG
DSC_0512.JPG
DSC_0478.JPG
DSC_0479.JPG

Αυτό που δεν είχα σχεδιάσει είναι πού θα περιδρομιάσω, αλλά ευτυχώς το street food στο Ποτοσί δεν έλειπε. Να τονίσω ότι επρόκειτο για απολύτως ασφαλές street food, καθώς ήταν ένα σάντουιτς με κρέας (σνίτσελ), πατάτες, μαγιονέζες-κέτσαπ-μουστάρδες, τίποτα φαντεζί δηλαδή αλλά πάμφθηνο και πολύ νόστιμο.
DSC_0484.JPG
DSC_0493.JPG

Αφού τίμησα δεόντως τη γαστριμαργική σκηνή των δρόμων της πόλης, ανηφόρισα στη κεντρική πλατεία, όπου ένα γλυκό σούρουπο έδινε ένα νοσταλγικό χρώμα στον όμορφο καθεδρικό ναό, με έναν καθαρό, υπέροχο ουρανό να σου γεμίζει το βλέμμα και να σε ηρεμεί, να σε ηρεμεί, να σε…
DSC_0500.JPG
DSC_0503.JPG

Μ’αυτά και μ’αυτά, δεν ήθελε και πολύ να με πάρει ο ύπνος στο παγκάκι της πλατείας. Ξύπνησα καθώς είχε νυχτώσει και τα φώτα είχαν ανάψει για τα καλά. Ο καιρός ήταν γλυκός, η νύχτα νέα κι εγώ σύρθηκα λίγα μέτρα παραπέρα στο κρεβάτι μου γαλήνιος και ευτυχισμένος.

 

GTS

Member
Μηνύματα
7.062
Likes
20.473
Οι ανοιχτές φλέβες της Λατινικής Αμερικής

DSC_0529.JPG


Αντιγράφω τις σκέψεις μου όπως αυτές αποτυπώθηκαν επιτόπου και αναρτήθηκαν στο λογαριασμό μου στο φβ:

«Από πού προέρχεται ο πλούτος των εθνών? Γιατί κάποιες χώρες είναι πλούσιες και άλλες, αν και έχουν φυσικό πλούτο, φτωχές? Μια απάντηση θα μπορούσε να είναι ο λόφος που βλέπετε: cerro rico. Ο πλούσιος λόφος. Είναι το πλουσιότερο ορυχείο όλων των εποχών, όλων των ηπείρων. Το ασήμι απ τα σπλάχνα του χρηματοδότησε επί αιώνες την Ισπανική Αυτοκρατορία. Το τίμημα? 8 εκατομμύρια νεκροί σκλάβοι, αφρικανοί και ιθαγενείς ινδιάνοι. Ασύλληπτο νούμερο. Συνθήκες? 12 ώρες δουλειά την ημέρα. 4 μήνες το χρόνο ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΑ μέσα στα ανήλιαγα τούνελ, όπου εργάζονταν, έτρωγαν, κοιμόντουσαν. Το ασήμι εξαντλήθηκε τον 19ο αιώνα. Τροφή για σκέψη λοιπόν, από πού προέρχεται ο πλούτος, κάποιων, εθνών.»

Ήρθε η στιγμή να κατέβω, μαζί με άλλους ατρόμητους ταξιδιώτες, ανάμεσα στους οποίους 4 χαριτωμένες Αργεντινές αδερφές με τις οποίες γνωρίστηκα στα έγκατα της κόλασης των ορυχείων, στα σπλάχνα της Πάτσαμαμα, της Μαμάς Γης που λατρεύεται αιώνες τώρα από τους ιθαγενείς ινδιάνους (πόσο κωμική η λέξη ινδιάνοι για ανθρώπους που ζουν εντελώς αντιδιαμετρικά της-κανονικής- Ινδίας). Γδυθήκαμε, βάλαμε ρούχα ανθρακωρύχου και σαν κυνηγοί πολύτιμων μετάλλων ξεκινήσαμε το σκοτεινό ταξίδι στα σπλάχνα του λόφου που έγινε ο τάφος εκατομμυρίων. Η ατμόσφαιρα πνιγηρή, μύριζε θείο, ήταν αδύνατον να αναπνεύσεις χωρίς την ιατρική μάσκα στο πρόσωπο, μυρωδιές που μου θύμιζαν έντονα τις αναθυμιάσεις του ηφαιστείου στην Αιθιοπία, αλλά χωρίς να την πολυτέλεια να τις εισπνέεις στον καθαρό αέρα, αλλά σε σκοτεινά, ανήλιαγα και κλειστοφοβικά τούνελ. Η εμπειρία, όπως μπορείτε να φανταστείτε, ήταν ιδιαίτερα κλειστοφοβική: περπατούσες σκυφτός, κάτω από τόνους γης, μέσα σε ένα ολόκληρο βουνό. Κάποιες φορές, ένα βαγόνι ερχόταν κατά πάνω μας, οπότε έπρεπε να παραμερίσουμε μπροστά σε 3-4 άντρες που το έσπρωχναν κατάκοποι φορτωμένο με ότι η Μαμά Γη τους έδωσε σήμερα για να βγάλουν τα προς το ζειν. Και πώς βγαίνει ο επιούσιος για αυτούς τους ανθρώπους; Όχι φυσικά δια μέσου της καταναγκαστικής εργασίας, αλλά σε εθελοντική-συνεργατική βάση: αγοράζουν άδεια για εξόρυξη, εργάζονται σα τα σκυλιά και ό,τι παράξουν το πουλάνε στην ελεύθερη αγορά. Πλέον το ασήμι έχει σχεδόν εξαντληθεί και επιπλέον είναι πολύ φτηνό στη διεθνή αγορά, οπότε έχει αντικατασταθεί από ορυκτά όπως ο κασσίτερος και ο ψευδάργυρος. Η ζωή είναι σκληρή, οι συνθήκες απάνθρωπες, το κέρδος πενιχρό, η ασφάλεια της εργασίας παραπέμπει στον 17ο αιώνα και οι ασθένειες του αναπνευστικού αποβαίνουν μοιραίες για τους ηρωικούς άντρες του Ποτοσί σε πολύ νεαρή ηλικία. Εγώ πάντως θα προτιμούσα να είμαι σε μία φάρμα, να καλλιεργώ πατάτες, μπανάνες, μάνγκο και ανανάδες, να έχω μαλλί από τα λάμα, αυγά από κότες και κρέας από αγελάδες, παρά αυτή τη καταδίκη σε αργό θάνατο. Αλλά όπου φτωχός και η μοίρα του..
DSC_0561.JPG
DSC_0564.JPG
DSC_0576.JPG

Πώς γίνεται η ζωή σε τέτοιες συνθήκες κάπως λιγότερο ανυπόφορη; Δε μπορώ να φανταστώ, αλλά με τον τουρισμό στα ορυχεία, οι άνθρωποι έχουν ένα έξτρα εισόδημα, οπότε οι μη κλειστοφοβικοί βουρ, κάνετε μια καλή πράξη. Πέρα από τον οβολό του κάθε επισκέπτης αγοράζει και δωρίζει, εθελοντικά αλλά θέλοντας και μη, μια σειρά από προϊόντα χρήσιμα στους εργάτες όπως δυναμίτη, τσιγάρα, φύλλα κόκας, αναψυκτικά και αλκοόλ. Επιπλέον, υπάρχει μια ανώτερη δύναμη που προστατεύει τους εργάτες, ο Θείος, στη γλώσσα τους El Tio. Είναι ο Θεός του Κάτω Κόσμου, μια χθόνια θεότητα, που θυμίζει έντονα τον ίδιο τον Διάβολο. Έχοντας ομοιώματα του Θείου στα ορυχεία, οι εργάτες, αλλά και εμείς, προσφέραμε φύλλα κόκας, αλκοόλ και τσιγάρα στον Θείο, που απ’ότι φάνηκε καπνίζει αρειμανίως άφιλτρα. Αν έπινε δα και ουίσκι, ίσως να έβαζε και λίγο Βασίλη Καρρά τις μακρές στιγμές της μοναξιάς του. Γιατί και οι Θεοί, αν και διαβόλοι, νιώθουν μοναξιά εδώ στις υπόγειες ερημιές.
DSC_0568.JPG

Ύστερα και αφού προχωρήσαμε βαθύτερα κατεβήκαμε σε μία στενή τρύπα, όπου καθίσαμε 5 λεπτά με εργάτες που έβγαζαν ασήμι. Δε θέλω να μπω σε λεπτομέρειες, αλλά είδα πως πρέπει να δουλέψεις σαν το σκυλί για να βγάλεις ένα σκασμό πέτρες που έχουν λίγες φλέβες ασήμι πάνω τους, δηλαδή ψίχουλα. Πρέπει να βγάλεις από τα σπλάχνα της Πάτσαμαμα τόνους πέτρας για μια χούφτα ασήμι. Για μια χούφτα επιβίωσης.
DSC_0574.JPG


(το soundtrack είναι μετά από, ευχάριστη, υπόδειξη του @gio87 )
 
Last edited:

isabelle

Member
Μηνύματα
904
Likes
4.184
Μπράβο Τζι-Τι-Ες-άκο, το'πες και το'κανες τελικά!:clap::clap::clap:

Για να πω την αλήθεια, όταν μου είπες τις προάλλες ότι θα γράψεις γι αυτό το ταξίδι ομολογώ ότι δεν έδωσα σημασία. Η μάλλον ακριβέστερα, δεν πίστεψα ότι το εννοούσες, δεδομένης της μυθικών πλέον διαστάσεων τεμπελιάς σου. Μα το πόσο χαίρομαι που διαψεύστηκα δεν λέγεται! Γιατί εκτός από πανηγυρική νίκη (έστω και προσωρινή) του ταλέντου επί της οκνηρίας , η υπέρβαση αυτή είναι ταυτόχρονα μέτρο της ταξιδιωτικής συγκίνησης που προσφέρει αυτή η χώρα αφού κατάφερε να ξεκουνήσει ακόμα κι έναν εμβληματικό τεμπελχανά όπως ελόγου σου. :bleh:

Και ναι, προσυπογράφω μαζί σου: " την αγάπησα τη χώρα, τα έχει όλα (και γαμάτο Πρόεδρο)". Πρώτη και αυθεντικότερη όλης της Λατινικής Αμερικής.
 

GTS

Member
Μηνύματα
7.062
Likes
20.473
Μπράβο Τζι-Τι-Ες-άκο, το'πες και το'κανες τελικά!:clap::clap::clap:

Για να πω την αλήθεια, όταν μου είπες τις προάλλες ότι θα γράψεις γι αυτό το ταξίδι ομολογώ ότι δεν έδωσα σημασία. Η μάλλον ακριβέστερα, δεν πίστεψα ότι το εννοούσες, δεδομένης της μυθικών πλέον διαστάσεων τεμπελιάς σου. Μα το πόσο χαίρομαι που διαψεύστηκα δεν λέγεται! Γιατί εκτός από πανηγυρική νίκη (έστω και προσωρινή) του ταλέντου επί της οκνηρίας , η υπέρβαση αυτή είναι ταυτόχρονα μέτρο της ταξιδιωτικής συγκίνησης που προσφέρει αυτή η χώρα αφού κατάφερε να ξεκουνήσει ακόμα κι έναν εμβληματικό τεμπελχανά όπως ελόγου σου. :bleh:

Και ναι, προσυπογράφω μαζί σου: " την αγάπησα τη χώρα, τα έχει όλα (και γαμάτο Πρόεδρο)". Πρώτη και αυθεντικότερη όλης της Λατινικής Αμερικής.
Μόνο μη σας ανοίξει η όρεξη για άλλες ιστορίες, ιδίως από τις ομιχλώδεις και μυστηριώδεις χώρες της ανατολικής Ευρώπης που πρόκειται να....Ας γράψουν άλλοι! :p
Ποιοι τρελλοί άλλωστε τρέχουν σε τέτοιες ερημιές, κακοτοπιές και αντι-τουριστικές περιοχές να φωτογραφίσουν χαλάσματα <3
 

isabelle

Member
Μηνύματα
904
Likes
4.184
Ποιοι τρελλοί άλλωστε τρέχουν σε τέτοιες ερημιές, κακοτοπιές και αντι-τουριστικές περιοχές να φωτογραφίσουν χαλάσματα <3
Ε, εντάξει, ας μην υπερβάλλουμε. Κανα-δυο συνβλαμμένοι που φτιάχνονται εν γένει με χαλάσματα, και ειδικότερα σοβιετικής κοπής, ευτυχώς υπάρχουν εδώ μέσα για να'χουμε κι εμείς παρέα :haha::haha::haha:
 

GTS

Member
Μηνύματα
7.062
Likes
20.473
Μη με κάνεις να γράψω ιστορία για Λευκορωσία τώρα, όπου τα Σοβιετικά αρχιτεκτονικά αριστουργήματα, σύμβολα και αγάλματα είναι καλοσυντηρημένα, καλογυαλισμένα και σε περίοπτη θέση! Μη μιλήσω για τις άλλες ομορφιές της χώρας...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.653
Μηνύματα
906.310
Μέλη
39.402
Νεότερο μέλος
Nefeli Iakovou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom