Traveller
Member
- Μηνύματα
- 3.938
- Likes
- 3.932
Περιεχόμενα
Στην ρητορική ερώτηση αν η Τοσκάνη είναι ένα από τα ωραιότερα μέρη του κόσμου, η απάντηση είναι ένα μεγάλο ναι. Δεν είναι τυχαίο ότι από τον 18ο αιώνα, οι πόλεις και η εξοχή της Τοσκάνης αποτελούν σταθερό ταξιδιωτικό στόχο για τους απανταχού ταξιδιώτες και όνειρο ζωής για τους ερωτευμένους όλου του κόσμου. Ένα ταξίδι στην ευλογημένη γη της Τοσκάνης θεωρείτε εμπειρία ζωής, πόσο μάλλον όταν αυτό πραγματοποιείται άνοιξη, την κατεξοχήν κατάλληλη εποχή. Άνοιξη λοιπόν είχα την ευτυχία να ξαναβρεθώ σε αυτό τον ευλογημένο τόπο. Δυόμιση μέρες έζησα την μαγεία της Τοσκάνικης υπαίθρου, χρόνος αστεία ελάχιστος για να χορτάσεις την μαγεία αυτού του υπέροχου τοπίου αλλά ευτυχώς αρκετός για να ξεφύγεις από την μίζερη πραγματικότητα της καθημερινότητας.
Οι αερογραμμές του Αιγαίου ήταν ο αρωγός μου στην κατάκτηση της εξαίσιας αυτής Ιταλικής γωνιάς και το μέσο γνωστό ένα από τα 737-400 (SX-ΒGH) σατανικά ίδιο και στις δύο πτήσεις μου. Οι λεπτομέρειες του ταξιδιού είχαν προγραμματιστεί 4 τουλάχιστον μήνες πριν, όταν είχαν πρωτοκυκλοφορήσει οι εξευτελιστικά χαμηλές τιμές της Α3. Αν είστε προνοητικοί και τυχεροί, μην σας τύχει κάτι στραβό την τελευταία στιγμή, με 102 περίπου ευρουλάκια θα ζήσετε το Ιταλικό όνειρο, αν όχι ή τα 102ευρώ μείον τους φόρους θα κάνουν φτερά, μια που το εισιτήριο δεν ακυρώνετε ή θα χρειαστεί να πληρώσετε 500 περίπου ευρώ για ένα εισιτήριο της τελευταίας στιγμής. Αυτή είναι η πολιτική της Αιγαίου, φτηνά 3-4 μήνες πριν την πτήση , εξωφρενικά πανάκριβα τους τελευταίους 2 μήνες, διαλέγετε και παίρνετε! Η τύχη όμως βοηθά τους τολμηρούς κι εγώ δόξα τον θεό ήμουν πιστός στο ραντεβού μου την Παρασκευή (25/5) το απόγευμα με την Α3-652 με προορισμό την Ρώμη. Εγώ μπορεί να ήμουν Εγγλέζος στο ραντεβού μου, το SX-BGH όμως μάλλον ξεχάστηκε στο σμαραγδένιο νησί της Ρόδου και είχε μια σαραντάλεπτη καθυστέρηση. Κατά συνέπεια η πτήση Α3-652 Rhodos-Athens-Rome έφτασε στην αιώνια πόλη μισή ωρίτσα αργότερα από την προγραμματισμένη άφιξη. Δεν θα γκρινιάξω όμως ούτε για την καθυστέρηση, ούτε για το ρυπαρό αεροσκάφος, ούτε για τα χαλασμένα καθίσματα ( το δέρμα τα μάρανε) αφενός γιατί το χαμόγελο των καλλίγραμμων αεροσυνοδών ήταν αφοπλιστικό και αφετέρου γιατί η σκέψη και μόνο της συνέχειας του ταξιδιού μου ακύρωνε κάθε μεμψιμοιρία . Σε λίγες ώρες θα βρίσκομαι στην Τοσκάνη, σκέφτηκα και θα καθήσω να ασχοληθώ με τον “ πολιτισμό” της Aegean ;; Εύχομαι όμως η αγορά των καινούργιων A320 να οδηγήσει σε άμεση απόσυρση των διαβόητων 737 τύπου SX-BGH , SX-BGX και SX-BTO που δυσφήμιση και μόνο προκαλούν στην Αιγαίου. Τουλάχιστον πετάνε, σκέφτηκα και απόλαυσα τις καλλίγραμμες γάμπες τις εντυπωσιακής μελαχρινής καλλονής που σερβίριζε τον διατροφικό εφιάλτη που ούτε διανοήθηκα να δοκιμάσω.
Το FIAT PUNTO (1.400cc) που νοίκιασα μέσω internet από γνωστή εταιρία ενοικιάσεων αυτοκινήτων ήταν ολοκαίνουργιο, κατακάθαρο και το σπουδαιότερο στοίχιζε 85euro για ένα long weekend σαν το δικό μου (Παρασκευή απόγευμα με Κυριακή απόγευμα).
Με λαχτάρα επέστρεφα στην Τοσκάνη. Σχέδιο μου ήταν να ασχοληθώ με την φημισμένη εξοχή της και τα γραφικά χωριά της, συνδυάζοντας γνωστές και άγνωστες γωνιές της. Άνοιξη όπως είπα είναι Η εποχή για να γοητευτείς από τους χαρακτηριστικούς καταπράσινους λοφίσκους με τα ψηλά κυπαρίσσια και να απολαύσεις ένα ποτήρι Brunello, το καλύτερο ίσως κρασί του κόσμου, σε μια από τις αμέτρητες οινοθήκες των Τοσκάνικων χωριών. Οι μεγάλες της πόλεις, η Φλωρεντία και η Σιένα δεν θα με απασχολούσαν σε αυτό μου το ταξίδι, μπορούσαν να περιμένουν.
Η απόσταση από το Leonardo da Vinci στο Monte Argentario, τον πρώτο μου σταθμό στην Τοσκάνη, είναι 1 ½ ώρα και ο δρόμος κλασσικά Ιταλικός, δηλαδή ένας τέλειος αυτοκινητόδρομος. Το Μonte Argentario βρίσκετε στο δυτικό τμήμα της Τοσκάνης στις ακτές της. Είναι μια γοητευτική δασώδεις χερσόνησος με υπέροχες παραλίες τόπος ιδιαίτερα δημοφιλής τους καλοκαιρινούς μήνες. Αυτή η χερσόνησος κατά την αρχαιότητα ήταν νησί αλλά στις μέρες μας ενώνετε με την στεριά με μια στενή λωρίδα γης. Τα βασικά τουριστικά της θέρετρα είναι δύο, το Porto Santo Stefano και το Porto Ercole που χωρίς να είναι άσχημα δεν είναι κάτι το εξαιρετικό αλλά η επίσκεψη εδώ επιβάλλετε κυρίως για να γνωρίσετε το υπέροχο φαγητό και ειδικότερα το φρεσκότατο ψάρι που μαγειρεύετε με χίλιους δυο τρόπους. Το όλο τοπίο της κατάφυτης χερσονήσου μπορεί να μην έχει σχέση με την τυπική Τοσκάνη και μάλλον να παραπέμπει στην Χαλκιδική, αλλά παραμένει υπέροχο και σίγουρα αξίζει να ρίξετε μια βουτιά στις κατακάθαρες παραλίες της. Το high light όμως της περιοχής είναι ,σύμφωνα με τις περιγραφές μια που δεν μπόρεσα λόγω ελλείψεως χρόνου να επισκευτώ, το νησί Giglio παλιό ρωμαικό λιμάνι με εξαιρετικές παραλίες προσβάσιμο από το Porto Santo Stefano σε μια ώρα με το καραβάκι.
Το Agriturismo La Gulielmina ένα απλό μα εξαιρετικό αγροτουριστικό κατάλυμα λίγο έξω από το Orbetello, την μεγαλύτερη πόλη της περιοχής, έδωσε λύση στο πρόβλημα της διαμονής μου. Φανταστείτε ένα υπέροχο αγροτόσπιτο χαμένο μέσα σε ένα ελαιώνα ,κτισμένο σύμφωνα με την τοπική αρχιτεκτονική παράδοση σε πλήρη αρμονία με το φυσικό περιβάλλον και μια υπέροχη Ιταλίδα γιαγιά, την signora Gigliana, να προλαβαίνει τις επιθυμίες σου. The place to be!! To βρήκα και το έκλεισα μέσω internet έναντι του ευτελούς τιμήματος των 70ευρώ το δίκλινο, με αριστουργηματικό πρωινό βασισμένο στα τοπικά προιόντα του κτήματος βλεπε μαρμελαδες, ελιές, χυμούς.
Το καλύτερο όμως όλων ήταν, το δείπνο μας το πρώτο βράδυ. Μια και θα φτάναμε αργά το βράδυ είχα παρακαλέσει την συμπαθέστατη signora Gigliana να ετοιμάσει κάτι πρόχειρο να φάμε και ανταυτού βρεθήκαμε μπροστά στην ιεροτελεστία ενός λουκούλιου γεύματος με σαλάτες antipasti, λαζάνια, κρέας,κρασί, γλυκά και μιας εξαιρετικής γκράπας. Απίστευτες καταστάσεις. Σε ευχαριστούμε πολύ signora Gigliana να είσαι πάντα καλά!! Ζώντας την εμπειρία αυτού του απλού μα τόσο καλαίσθητου μέρους δεν μπορώ παρά να αναλογιστώ τα αντίστοιχα Ελληνικά καταλύματα. Δεν θέλω να φανώ υπερβολικός και γκρινιάρης αλλά η διαφορά μεταξύ των δύο χωρών στο συγκεκριμένο τομέα είναι τεράστια. Κατά κανόνα τα καταλύματα που κοστίζουν 70 ευρώ στη χώρα μας περιορίζονται στα απαραίτητα και στερούνται παντελώς αισθητικής για το πρωινό δεν νομίζω να χρειάζεται σχόλιο.
Μαυτά και μαυτά η ώρα πέρασε, το κρασί και η γκράπα σε συνδιασμό με την κούραση της μέρας έφερε την νύστα και αφού ευχαριστήσαμε την signora Gigliana αφεθήκαμε στην αγκαλιά του Μορφέα. Η επόμενη μέρα θα ήταν σίγουρα συγκλονιστική. Θα συναντούσαμε μερικά από τα εντυπωσιακότερα χωριά της εκπληκτικής Τοσκάνης.
Οι αερογραμμές του Αιγαίου ήταν ο αρωγός μου στην κατάκτηση της εξαίσιας αυτής Ιταλικής γωνιάς και το μέσο γνωστό ένα από τα 737-400 (SX-ΒGH) σατανικά ίδιο και στις δύο πτήσεις μου. Οι λεπτομέρειες του ταξιδιού είχαν προγραμματιστεί 4 τουλάχιστον μήνες πριν, όταν είχαν πρωτοκυκλοφορήσει οι εξευτελιστικά χαμηλές τιμές της Α3. Αν είστε προνοητικοί και τυχεροί, μην σας τύχει κάτι στραβό την τελευταία στιγμή, με 102 περίπου ευρουλάκια θα ζήσετε το Ιταλικό όνειρο, αν όχι ή τα 102ευρώ μείον τους φόρους θα κάνουν φτερά, μια που το εισιτήριο δεν ακυρώνετε ή θα χρειαστεί να πληρώσετε 500 περίπου ευρώ για ένα εισιτήριο της τελευταίας στιγμής. Αυτή είναι η πολιτική της Αιγαίου, φτηνά 3-4 μήνες πριν την πτήση , εξωφρενικά πανάκριβα τους τελευταίους 2 μήνες, διαλέγετε και παίρνετε! Η τύχη όμως βοηθά τους τολμηρούς κι εγώ δόξα τον θεό ήμουν πιστός στο ραντεβού μου την Παρασκευή (25/5) το απόγευμα με την Α3-652 με προορισμό την Ρώμη. Εγώ μπορεί να ήμουν Εγγλέζος στο ραντεβού μου, το SX-BGH όμως μάλλον ξεχάστηκε στο σμαραγδένιο νησί της Ρόδου και είχε μια σαραντάλεπτη καθυστέρηση. Κατά συνέπεια η πτήση Α3-652 Rhodos-Athens-Rome έφτασε στην αιώνια πόλη μισή ωρίτσα αργότερα από την προγραμματισμένη άφιξη. Δεν θα γκρινιάξω όμως ούτε για την καθυστέρηση, ούτε για το ρυπαρό αεροσκάφος, ούτε για τα χαλασμένα καθίσματα ( το δέρμα τα μάρανε) αφενός γιατί το χαμόγελο των καλλίγραμμων αεροσυνοδών ήταν αφοπλιστικό και αφετέρου γιατί η σκέψη και μόνο της συνέχειας του ταξιδιού μου ακύρωνε κάθε μεμψιμοιρία . Σε λίγες ώρες θα βρίσκομαι στην Τοσκάνη, σκέφτηκα και θα καθήσω να ασχοληθώ με τον “ πολιτισμό” της Aegean ;; Εύχομαι όμως η αγορά των καινούργιων A320 να οδηγήσει σε άμεση απόσυρση των διαβόητων 737 τύπου SX-BGH , SX-BGX και SX-BTO που δυσφήμιση και μόνο προκαλούν στην Αιγαίου. Τουλάχιστον πετάνε, σκέφτηκα και απόλαυσα τις καλλίγραμμες γάμπες τις εντυπωσιακής μελαχρινής καλλονής που σερβίριζε τον διατροφικό εφιάλτη που ούτε διανοήθηκα να δοκιμάσω.
Το FIAT PUNTO (1.400cc) που νοίκιασα μέσω internet από γνωστή εταιρία ενοικιάσεων αυτοκινήτων ήταν ολοκαίνουργιο, κατακάθαρο και το σπουδαιότερο στοίχιζε 85euro για ένα long weekend σαν το δικό μου (Παρασκευή απόγευμα με Κυριακή απόγευμα).
Με λαχτάρα επέστρεφα στην Τοσκάνη. Σχέδιο μου ήταν να ασχοληθώ με την φημισμένη εξοχή της και τα γραφικά χωριά της, συνδυάζοντας γνωστές και άγνωστες γωνιές της. Άνοιξη όπως είπα είναι Η εποχή για να γοητευτείς από τους χαρακτηριστικούς καταπράσινους λοφίσκους με τα ψηλά κυπαρίσσια και να απολαύσεις ένα ποτήρι Brunello, το καλύτερο ίσως κρασί του κόσμου, σε μια από τις αμέτρητες οινοθήκες των Τοσκάνικων χωριών. Οι μεγάλες της πόλεις, η Φλωρεντία και η Σιένα δεν θα με απασχολούσαν σε αυτό μου το ταξίδι, μπορούσαν να περιμένουν.
Η απόσταση από το Leonardo da Vinci στο Monte Argentario, τον πρώτο μου σταθμό στην Τοσκάνη, είναι 1 ½ ώρα και ο δρόμος κλασσικά Ιταλικός, δηλαδή ένας τέλειος αυτοκινητόδρομος. Το Μonte Argentario βρίσκετε στο δυτικό τμήμα της Τοσκάνης στις ακτές της. Είναι μια γοητευτική δασώδεις χερσόνησος με υπέροχες παραλίες τόπος ιδιαίτερα δημοφιλής τους καλοκαιρινούς μήνες. Αυτή η χερσόνησος κατά την αρχαιότητα ήταν νησί αλλά στις μέρες μας ενώνετε με την στεριά με μια στενή λωρίδα γης. Τα βασικά τουριστικά της θέρετρα είναι δύο, το Porto Santo Stefano και το Porto Ercole που χωρίς να είναι άσχημα δεν είναι κάτι το εξαιρετικό αλλά η επίσκεψη εδώ επιβάλλετε κυρίως για να γνωρίσετε το υπέροχο φαγητό και ειδικότερα το φρεσκότατο ψάρι που μαγειρεύετε με χίλιους δυο τρόπους. Το όλο τοπίο της κατάφυτης χερσονήσου μπορεί να μην έχει σχέση με την τυπική Τοσκάνη και μάλλον να παραπέμπει στην Χαλκιδική, αλλά παραμένει υπέροχο και σίγουρα αξίζει να ρίξετε μια βουτιά στις κατακάθαρες παραλίες της. Το high light όμως της περιοχής είναι ,σύμφωνα με τις περιγραφές μια που δεν μπόρεσα λόγω ελλείψεως χρόνου να επισκευτώ, το νησί Giglio παλιό ρωμαικό λιμάνι με εξαιρετικές παραλίες προσβάσιμο από το Porto Santo Stefano σε μια ώρα με το καραβάκι.
Το Agriturismo La Gulielmina ένα απλό μα εξαιρετικό αγροτουριστικό κατάλυμα λίγο έξω από το Orbetello, την μεγαλύτερη πόλη της περιοχής, έδωσε λύση στο πρόβλημα της διαμονής μου. Φανταστείτε ένα υπέροχο αγροτόσπιτο χαμένο μέσα σε ένα ελαιώνα ,κτισμένο σύμφωνα με την τοπική αρχιτεκτονική παράδοση σε πλήρη αρμονία με το φυσικό περιβάλλον και μια υπέροχη Ιταλίδα γιαγιά, την signora Gigliana, να προλαβαίνει τις επιθυμίες σου. The place to be!! To βρήκα και το έκλεισα μέσω internet έναντι του ευτελούς τιμήματος των 70ευρώ το δίκλινο, με αριστουργηματικό πρωινό βασισμένο στα τοπικά προιόντα του κτήματος βλεπε μαρμελαδες, ελιές, χυμούς.
Το καλύτερο όμως όλων ήταν, το δείπνο μας το πρώτο βράδυ. Μια και θα φτάναμε αργά το βράδυ είχα παρακαλέσει την συμπαθέστατη signora Gigliana να ετοιμάσει κάτι πρόχειρο να φάμε και ανταυτού βρεθήκαμε μπροστά στην ιεροτελεστία ενός λουκούλιου γεύματος με σαλάτες antipasti, λαζάνια, κρέας,κρασί, γλυκά και μιας εξαιρετικής γκράπας. Απίστευτες καταστάσεις. Σε ευχαριστούμε πολύ signora Gigliana να είσαι πάντα καλά!! Ζώντας την εμπειρία αυτού του απλού μα τόσο καλαίσθητου μέρους δεν μπορώ παρά να αναλογιστώ τα αντίστοιχα Ελληνικά καταλύματα. Δεν θέλω να φανώ υπερβολικός και γκρινιάρης αλλά η διαφορά μεταξύ των δύο χωρών στο συγκεκριμένο τομέα είναι τεράστια. Κατά κανόνα τα καταλύματα που κοστίζουν 70 ευρώ στη χώρα μας περιορίζονται στα απαραίτητα και στερούνται παντελώς αισθητικής για το πρωινό δεν νομίζω να χρειάζεται σχόλιο.
Μαυτά και μαυτά η ώρα πέρασε, το κρασί και η γκράπα σε συνδιασμό με την κούραση της μέρας έφερε την νύστα και αφού ευχαριστήσαμε την signora Gigliana αφεθήκαμε στην αγκαλιά του Μορφέα. Η επόμενη μέρα θα ήταν σίγουρα συγκλονιστική. Θα συναντούσαμε μερικά από τα εντυπωσιακότερα χωριά της εκπληκτικής Τοσκάνης.
Attachments
-
271,5 KB Προβολές: 5.829