SofiaK.
Member
- Μηνύματα
- 20
- Likes
- 216
Madaba - Dead Sea
9η μέρα
Σήμερα έπρεπε να ξεκινήσουμε νωρίς αν θέλαμε να τα προλάβουμε όλα! Το σπιτικό πρωινό ήταν ωραιότατο και η μαμά του Έντουαρντ ήρθε να βεβαιωθεί ότι φάγαμε όλο το φαγητό μας!
Στη Μάνταμπα είναι όλα κοντά οπότε αφήσαμε το αμάξι και κινηθήκαμε με τα πόδια.
Ξεκινήσαμε από το Μουσείο της Μάνταμπα. Στην ουσία πρόκειται για ένα μικρό συγκρότημα κατοικιών και αυλών όπου βρέθηκαν ψηφιδωτά δάπεδα. Στο σημείο, επίσης, στεγάζονται αρχαιολογικά ευρήματα και μια πολύ ενδιαφέρουσα (αλλά μικρή) εθνογραφική συλλογή. Πολλά ψηφιδωτά μεταφέρονται εκεί για λόγους συντήρησης και έτσι είχαμε την ευκαιρία να δούμε τη διαδικασία. Ήμασταν οι μόνοι επισκέπτες. Ο υπάλληλος μας ξενάγησε και μας έδωσε μερικές πληροφορίες για τα εκθέματα. Στο τέλος "Μαντάμ δώστε κάτι αν θέλετε" και δώσαμε γιατί χωρίς την βοήθεια του δεν θα καταλαβαίναμε τι βλέπουμε αφού δεν υπάρχουν περιγραφές. Η είσοδος στο μουσείο περιλαμβάνεται στο Jordan Pass.
(η βάκχικη πομπή - Μαινάδα και Σάτυρος)
(αναπαράσταση του παραδείσου)
(ψηφιδωτό υπό συντήρηση)
(κοσμήματα Βεδουίνων γυναικών)
Συνεχίσαμε προς τον Ναό του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή. Μετά από μια γρήγορη περιήγηση εντός της εκκλησίας κατεβήκαμε στον υπόγειο αρχαιολογικό χώρο. Στις σκάλες όπου κατεβαίνεις και στο υπόγειο βρίσκεται και μια ενδιαφέρουσα συλλογή φωτογραφιών. Κλείσαμε την επίσκεψη μας ανεβαίνοντας στο καμπαναριό του ναού. Οι σιδερένιες σκάλες είναι στενές και απότομες αλλα όχι επικίνδυνες και η πανοραμική θέα στην πόλη είναι φανταστική!
Φεύγοντας από το ναό κατευθυνθήκαμε προς το Αρχαιολογικό Πάρκο της Μάνταμπα. Στη διαδρομή βρεθήκαμε μπροστά σε ένα μικρό εργαστήρι μωσαϊκών. Από τη τζαμαρία μπορούσαμε να δούμε κυρίες όλων των ηλικιών αφοσιωμένες στα δημιουργήματα τους. Ήθελα πολύ να δω τη διαδικασία έτσι τους έκανα νόημα αν μπορούμε να μπούμε και αμέσως μας έκαναν να περάσουμε. Αφού μας καλωσόρισαν και ρώτησαν από που είμαστε καθίσαμε ήσυχα ήσυχα σε μια γωνιά να παρακολουθήσουμε. Η τέχνη των ψηφιδωτών είναι ακόμα ζωντανή στη Μάνταμπα κάτι που μαρτυρούν τα πολλά εργαστήρια που βρίσκονται απ' άκρη σ' άκρη της πόλης!
Έπρεπε να συνεχίσουμε όμως. Όπως είπαμε ευτυχώς όλα είναι κοντά!
Στο αρχαιολογικό πάρκο είχαμε την ευκαιρία να δούμε μερικά από τα πιο σπουδαία ψηφιδωτά της Ιορδανίας από τη Ρωμαϊκή και τη Βυζαντινή περίοδο με το μωσαϊκό της Αίθουσας του Ιππολυτου να ξεχωρίζει. Υπάρχουν παντού αναλυτικές περιγραφές και η είσοδος περιλαμβάνεται στο Jordan Pass.
Επόμενος και τελευταίος σταθμός εντός της πόλης, ο Ναός του Αγίου Γεωργίου όπου όταν φτάσαμε έβαζε τα γιορτινά του εν όψει Χριστουγέννων! Η εκκλησία αυτή είναι από τα must see αφού στο εσωτερικό της υπάρχει ένα μωσαϊκό δαπέδου του 6ου αιώνα που απεικονίζει έναν χάρτη της Μέσης Ανατολής. Εμείς δυσκολευτήκαμε να τον δούμε λόγω του κόσμου αλλά τα καταφέραμε! Κάτι ακόμα που μου άρεσε είναι που όλες οι εικόνες ειναι ψηφιδωτές.
Η ώρα ήταν 12:00 και μιας και είχαμε χρόνο είπαμε να κάνουμε πρώτα λίγο συναλλαγμα που χρειαζόμασταν και μετά μια βόλτα στην πόλη που δεν είδαμε καθόλου την προηγούμενη. Για συνάλλαγμα πήγαμε στο Alawneh Exchange και βρήκαμε την καλύτερη ισοτιμία όλου του ταξιδιού!
Αφού κάναμε τη γρήγορη βόλτα μας ,πήραμε το αυτοκίνητο με προορισμό το Όρος Νέμπο.Σε 15 λεπτά ήμασταν εκεί.
Από εδώ, σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη, ατένισε ο Μωυσής τη Γη της Επαγγελίας , πριν πεθάνει. Σύμφωνα με την χριστιανική και κάποιες ισλαμικές παραδόσεις θάφτηκε, επίσης, στο όρος αυτό. Ανασκαφές στο σημείο αποκάλυψαν ερείπια ενός βυζαντινού ναού με ψηφιδωτά πατώματα. Σήμερα στη θέση του έχει ανεγερθεί ένα παρεκκλήσι στη μνήμη του Μωυσή. Η είσοδος δεν περιλαμβάνεται στο Jordan Pass και είναι 3 jd το άτομο. Αν και η μέρα ήταν καλή υπήρχε μέτρια ορατότητα στο βάθος. Η θέα ωστόσο εξακολουθεί να είναι ωραία, το μέρος πολύ φροντισμένο και αξίζει μια επίσκεψη!
Είχαμε πια τελειώσει με τα αξιοθέατα στη λίστα μας και ήμασταν έτοιμοι για τη Νεκρά Θάλασσα. Αν και όλη μέρα δεν το παραδεχόμασταν ήταν αυτό που περιμέναμε πως και πως.
14:30 είχαμε φτάσει . Παρκάραμε στο πάρκινγκ μπροστά από το ξενοδοχείο, είπαμε στο φύλακα τα ονόματα μας (είχε ενημερωθεί από τον Έντουαρντ) και μας έδωσε τα βραχιόλια μας. Επειδή ως γνωστόν νηστικό αρκούδι δεν χορεύει πήγαμε πρώτα για φαγητό. Να βουλιάξουμε δεν έπαιζε οπότε του δώσαμε και κατάλαβε
Ξεκινήσαμε για την παραλία και μόνο που δεν τρέχαμε για να φτάσουμε! Η Νεκρά Θάλασσα είναι το χαμηλότερο σημείο στην επιφάνεια της Γης και εμείς πρώτη φορά παίρναμε ασανσέρ για να πάμε για μπάνιο Αν και ο ουρανός ήταν συννεφιασμένος η θερμοκρασία ήταν τέλεια.
Μέχρι να βάλουμε τα μαγιουδάκια μας ο ήλιος είχε κάνει την εμφάνιση του! Φτάσαμε στην παραλία και πρώτη φορά (πάλι) έβλεπα τόσο κίτρινη άμμο.
Μας έδωσαν πετσέτες, νερακια και βολευτήκαμε. Πασαλειφτήκαμε με λάσπη ως είθισται και αφού στέγνωσε πήραμε το δρόμο για την προβλήτα! Οι ναυαγοσώστες μας έδωσαν οδηγίες για το πώς να μπούμε και μετά από λίγο...επιπλέαμε!! Χωρίς καμμία προσπάθεια! Η μόνη προσπάθεια που απαιτείται είναι για να πατήσεις κάτω αφού σε βγάζει πάνω σαν φελλό. Το νερό έχει μια περίεργη λαδερή αίσθηση. Θέλει μεγάλη προσοχή να μην μπει στα μάτια και σίγουρα δεν το προτείνω αν έχετε κάποια πληγή ή ξυριστεί την ίδια μέρα! Κάτσαμε γύρω στο 25 λεπτό και ρίξαμε παρά πολύ γέλιο. Ήταν το δεύτερο μας μπάνιο για το 2022! (καταραμένη σεζόν) Ο ναυαγοσώστης έγινε ο προσωπικός μας φωτογράφος και ένας κυριούλης μας ρωτούσε από την προβλήτα αν όντως επιπλέουμε ή αν είναι τόσο ρηχά που ακουμπάει ο ποπός μας κάτω
Βγήκαμε γιατί είχαμε αρχίσει να νιώθουμε σαν παστό ψάρι. Όχι όμως ότι δεν αντέχετε πάνω από 10-15 λεπτά όπως είχαμε διαβάσει. Εγώ βγήκα με λίγη βοήθεια αφού δυσκολευόμουν να σταθώ στα πόδια μου. Στην προβλήτα ένας άλλος ναυαγοσώστης περίμενε με ένα λάστιχο να σε ξεπλύνει (αν δεν αντέχες μέχρι την ντουζιέρα).
Αράξαμε στις ξαπλώστρες μας και ενώ σκεφτόμουν that's what I'm talking about γυρνάει ο καλός μου και...
-Δεν μπορώ να κάτσω άλλο εδώ με αυτές τις μύγες. Δεν γίνεται!
Εντάξει υπήρχε θέμα με τις μύγες αλλά ήμουν διατεθειμένη να τις αγνοήσω.
-Μη μου το κάνεις αυτό. Είναι ότι πιο κοντινό σε καλοκαιρινές διακοπές.
- Παμε έστω στην πισίνα. Δεν μπορώ καθόλου εδώ σου λέω.
- Εντάξει εντάξει. Συμβιβάζομαι.
Μαζεύουμε τα πράγματα μας και ξεκινάμε...και πάω στην αντίθετη κατεύθυνση.
-Που πας από 'κει; με ρωτάει
- Ακολούθα με...
Κατεβαίνοντας, προηγουμένως, είχε πάρει το μάτι μου μια πιο prive πισίνα και είχα βάλει πλώρη για το κρυμμένο δρομάκι! Ήταν το τέλειο σημείο να δούμε το ηλιοβασίλεμα.
Φτάσαμε και η θέα ήταν όπως ακριβώς την περίμενα. Ονειρική! Αφού δέχτηκα συγχαρητήρια για την ιδέα, βουτήξαμε στην πισίνα και καθίσαμε μέχρι που μουλιάσαμε. Γρήγορη αλλαγή στο τζακούζι και πίσω στην πισίνα! Η μουσική συμπλήρωνε την εικόνα και δεν μπορούσες παρά να χαθείς σε αυτή την ομορφιά! Η ταλαιπωρία της προηγούμενης μέρας βγήκε τελικά σε καλό αφού διαφορετικά δεν θα ήμασταν εκεί. Νομίζω ότι ήταν μια από τις ωραιότερες στιγμές της ζωής μου που θα θυμάμαι για πάντα! Υπάρχει πιο όμορφος τρόπος να κλείσει ένα ταξίδι;
Μείναμε εκεί μέχρι που ο ήλιος χάθηκε πίσω από τα βουνά του Ισραήλ. Γεμάτοι εικόνες και με μια απερίγραπτη συναισθηματική αγαλλίαση πήραμε το δρόμο του γυρισμού.
Στην επιστροφή συναντήσαμε την γνωστή δυσκολία του αυτόματου να ανέβει τις ανηφόρες σε συνδιασμό με τις στροφές αλλά αυτή τη φορά δεν μας ένοιαξε καθόλου!
Φτάσαμε στη Μάνταμπα και αν και δεν πεινούσαμε πολύ πήγαμε για φαγητό. Η Ιορδανική κουζίνα είναι με διαφορά η καλύτερη που έχουμε δοκιμάσει και δεν θα χάναμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε κάτι καινούργιο την τελευταία μας μέρα.
Πήγαμε στο Ayola Cafe
Ayola Cafe, Μάνταμπα - Κριτικές εστιατορίων - Tripadvisor και το φαγητό ήταν τέ-λει-ο! Πήραμε μια σαλάτα, gallayeh με κρέας και fukharat με κοτόπουλο και πληρώσαμε γύρω στα 16 jd. Ειδικά το τελευταίο είναι από τα πιο ωραία φαγητά που δοκιμάσαμε. Αν ξέραμε το μαγαζί νωρίτερα θα πηγαίναμε και τις δύο μέρες που μείναμε Μάνταμπα εκεί.
Αφού φάγαμε κάναμε μια τελευταία βόλτα στα μαγαζιά για τα απαραίτητα αναμνηστικά. Εκεί που χαζεύουμε σε ένα μαγαζάκι και συζητάμε χαλαρά μεταξύ μας βγαίνει ο νεαρός πωλητής.
- Γεια σας! Από πού είστε;
- Από Ελλάδα!
- Καλά το κατάλαβα! Ο θείος μου που έχει το μαγαζί σπούδασε εκεί! Θα χαιρόταν πολύ να σας γνώριζε αλλά έχει πάει για ύπνο.
-Και εμείς θα χαιρόμασταν να τον γνωρίζαμε!
Συνεχίσαμε να διαλέγουμε τι θα πάρουμε και μέσα σε λίγα λεπτά ήρθε ο θείος αλαφιασμενος. Τον είχε καλέσει ο ανιψιός να του το πει τελικά και έτρεξε να μας γνωρίσει! Ο κύριος Γιώργος ,λοιπόν, με καταγωγή από την Παλαιστίνη, σπούδασε στα νιάτα του Βυζαντινή Μουσική στη Θεσσαλονίκη όπου και έμαθε την ελληνική γλώσσα που μιλάει άπταιστα. Είναι χριστιανός ορθόδοξος (όπως και το 1/3 της Μάνταμπα) και αγαπάει πάρα πολύ την Ελλάδα την οποία θυμάται με νοσταλγία. Έχει βάλει μάλιστα και μια ταμπέλα στα ελληνικά στο μαγαζί που γράφει ότι όλοι οι Έλληνες έχουν καλύτερες τιμές! Μιλήσαμε για διάφορα θέματα και η στάση του αλλά και η καλοσύνη του μας συγκίνησε ιδιαίτερα. Φεύγοντας είπε στον ανιψιό να μας κάνει καλύτερη τιμή και η αλήθεια είναι ότι πληρώσαμε πολύ λιγότερα. Όποιος βρεθεί στη Μάνταμπα θα είναι κρίμα να μην περάσει από αυτό το μαγαζί. Είναι εξαιρετικός άνθρωπος.
Κάτι τέτοια μας έκαναν ακόμα πιο δύσκολη την αυριανή αναχώρηση. Εκείνο το βράδυ συνειδητοποίησα ότι είχα πραγματικά αγαπήσει βαθύτατα αυτή τη χώρα και τους ανθρώπους της. Όλοι, ακόμα και αυτοί που δεν είχαν κάποιο όφελος από εσένα, χαιροντουσαν με την παρουσία σου και στο έδειχναν. Το ταξίδι μας σε αυτή τη χώρα έδωσε άλλη διάσταση στη λέξη φιλοξενία. Κάτι τέτοιο δεν είχαμε βιώσει ποτέ.
Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο να μαζέψουμε τα πράγματα μας. Και ήδη είχαμε μελαγχολήσει πολύ. Την επόμενη θα πετούσαμε για Ουγγαρία και αν και το ταξίδι μας δεν τελείωνε εμείς κάπως έτσι το βλέπαμε. Πρώτη φορά ΔΕΝ ήθελα να πάω κάπου.
Έπρεπε να ξεκουραστούμε όμως γιατί ανεξάρτητα από το τι θέλαμε έπρεπε να ξυπνήσουμε νωρίς.
9η μέρα
Σήμερα έπρεπε να ξεκινήσουμε νωρίς αν θέλαμε να τα προλάβουμε όλα! Το σπιτικό πρωινό ήταν ωραιότατο και η μαμά του Έντουαρντ ήρθε να βεβαιωθεί ότι φάγαμε όλο το φαγητό μας!
Στη Μάνταμπα είναι όλα κοντά οπότε αφήσαμε το αμάξι και κινηθήκαμε με τα πόδια.
Ξεκινήσαμε από το Μουσείο της Μάνταμπα. Στην ουσία πρόκειται για ένα μικρό συγκρότημα κατοικιών και αυλών όπου βρέθηκαν ψηφιδωτά δάπεδα. Στο σημείο, επίσης, στεγάζονται αρχαιολογικά ευρήματα και μια πολύ ενδιαφέρουσα (αλλά μικρή) εθνογραφική συλλογή. Πολλά ψηφιδωτά μεταφέρονται εκεί για λόγους συντήρησης και έτσι είχαμε την ευκαιρία να δούμε τη διαδικασία. Ήμασταν οι μόνοι επισκέπτες. Ο υπάλληλος μας ξενάγησε και μας έδωσε μερικές πληροφορίες για τα εκθέματα. Στο τέλος "Μαντάμ δώστε κάτι αν θέλετε" και δώσαμε γιατί χωρίς την βοήθεια του δεν θα καταλαβαίναμε τι βλέπουμε αφού δεν υπάρχουν περιγραφές. Η είσοδος στο μουσείο περιλαμβάνεται στο Jordan Pass.
(η βάκχικη πομπή - Μαινάδα και Σάτυρος)
(αναπαράσταση του παραδείσου)
(ψηφιδωτό υπό συντήρηση)
(κοσμήματα Βεδουίνων γυναικών)
Συνεχίσαμε προς τον Ναό του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή. Μετά από μια γρήγορη περιήγηση εντός της εκκλησίας κατεβήκαμε στον υπόγειο αρχαιολογικό χώρο. Στις σκάλες όπου κατεβαίνεις και στο υπόγειο βρίσκεται και μια ενδιαφέρουσα συλλογή φωτογραφιών. Κλείσαμε την επίσκεψη μας ανεβαίνοντας στο καμπαναριό του ναού. Οι σιδερένιες σκάλες είναι στενές και απότομες αλλα όχι επικίνδυνες και η πανοραμική θέα στην πόλη είναι φανταστική!
Φεύγοντας από το ναό κατευθυνθήκαμε προς το Αρχαιολογικό Πάρκο της Μάνταμπα. Στη διαδρομή βρεθήκαμε μπροστά σε ένα μικρό εργαστήρι μωσαϊκών. Από τη τζαμαρία μπορούσαμε να δούμε κυρίες όλων των ηλικιών αφοσιωμένες στα δημιουργήματα τους. Ήθελα πολύ να δω τη διαδικασία έτσι τους έκανα νόημα αν μπορούμε να μπούμε και αμέσως μας έκαναν να περάσουμε. Αφού μας καλωσόρισαν και ρώτησαν από που είμαστε καθίσαμε ήσυχα ήσυχα σε μια γωνιά να παρακολουθήσουμε. Η τέχνη των ψηφιδωτών είναι ακόμα ζωντανή στη Μάνταμπα κάτι που μαρτυρούν τα πολλά εργαστήρια που βρίσκονται απ' άκρη σ' άκρη της πόλης!
Έπρεπε να συνεχίσουμε όμως. Όπως είπαμε ευτυχώς όλα είναι κοντά!
Στο αρχαιολογικό πάρκο είχαμε την ευκαιρία να δούμε μερικά από τα πιο σπουδαία ψηφιδωτά της Ιορδανίας από τη Ρωμαϊκή και τη Βυζαντινή περίοδο με το μωσαϊκό της Αίθουσας του Ιππολυτου να ξεχωρίζει. Υπάρχουν παντού αναλυτικές περιγραφές και η είσοδος περιλαμβάνεται στο Jordan Pass.
Επόμενος και τελευταίος σταθμός εντός της πόλης, ο Ναός του Αγίου Γεωργίου όπου όταν φτάσαμε έβαζε τα γιορτινά του εν όψει Χριστουγέννων! Η εκκλησία αυτή είναι από τα must see αφού στο εσωτερικό της υπάρχει ένα μωσαϊκό δαπέδου του 6ου αιώνα που απεικονίζει έναν χάρτη της Μέσης Ανατολής. Εμείς δυσκολευτήκαμε να τον δούμε λόγω του κόσμου αλλά τα καταφέραμε! Κάτι ακόμα που μου άρεσε είναι που όλες οι εικόνες ειναι ψηφιδωτές.
Η ώρα ήταν 12:00 και μιας και είχαμε χρόνο είπαμε να κάνουμε πρώτα λίγο συναλλαγμα που χρειαζόμασταν και μετά μια βόλτα στην πόλη που δεν είδαμε καθόλου την προηγούμενη. Για συνάλλαγμα πήγαμε στο Alawneh Exchange και βρήκαμε την καλύτερη ισοτιμία όλου του ταξιδιού!
Αφού κάναμε τη γρήγορη βόλτα μας ,πήραμε το αυτοκίνητο με προορισμό το Όρος Νέμπο.Σε 15 λεπτά ήμασταν εκεί.
Από εδώ, σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη, ατένισε ο Μωυσής τη Γη της Επαγγελίας , πριν πεθάνει. Σύμφωνα με την χριστιανική και κάποιες ισλαμικές παραδόσεις θάφτηκε, επίσης, στο όρος αυτό. Ανασκαφές στο σημείο αποκάλυψαν ερείπια ενός βυζαντινού ναού με ψηφιδωτά πατώματα. Σήμερα στη θέση του έχει ανεγερθεί ένα παρεκκλήσι στη μνήμη του Μωυσή. Η είσοδος δεν περιλαμβάνεται στο Jordan Pass και είναι 3 jd το άτομο. Αν και η μέρα ήταν καλή υπήρχε μέτρια ορατότητα στο βάθος. Η θέα ωστόσο εξακολουθεί να είναι ωραία, το μέρος πολύ φροντισμένο και αξίζει μια επίσκεψη!
Είχαμε πια τελειώσει με τα αξιοθέατα στη λίστα μας και ήμασταν έτοιμοι για τη Νεκρά Θάλασσα. Αν και όλη μέρα δεν το παραδεχόμασταν ήταν αυτό που περιμέναμε πως και πως.
14:30 είχαμε φτάσει . Παρκάραμε στο πάρκινγκ μπροστά από το ξενοδοχείο, είπαμε στο φύλακα τα ονόματα μας (είχε ενημερωθεί από τον Έντουαρντ) και μας έδωσε τα βραχιόλια μας. Επειδή ως γνωστόν νηστικό αρκούδι δεν χορεύει πήγαμε πρώτα για φαγητό. Να βουλιάξουμε δεν έπαιζε οπότε του δώσαμε και κατάλαβε
Ξεκινήσαμε για την παραλία και μόνο που δεν τρέχαμε για να φτάσουμε! Η Νεκρά Θάλασσα είναι το χαμηλότερο σημείο στην επιφάνεια της Γης και εμείς πρώτη φορά παίρναμε ασανσέρ για να πάμε για μπάνιο Αν και ο ουρανός ήταν συννεφιασμένος η θερμοκρασία ήταν τέλεια.
Μέχρι να βάλουμε τα μαγιουδάκια μας ο ήλιος είχε κάνει την εμφάνιση του! Φτάσαμε στην παραλία και πρώτη φορά (πάλι) έβλεπα τόσο κίτρινη άμμο.
Μας έδωσαν πετσέτες, νερακια και βολευτήκαμε. Πασαλειφτήκαμε με λάσπη ως είθισται και αφού στέγνωσε πήραμε το δρόμο για την προβλήτα! Οι ναυαγοσώστες μας έδωσαν οδηγίες για το πώς να μπούμε και μετά από λίγο...επιπλέαμε!! Χωρίς καμμία προσπάθεια! Η μόνη προσπάθεια που απαιτείται είναι για να πατήσεις κάτω αφού σε βγάζει πάνω σαν φελλό. Το νερό έχει μια περίεργη λαδερή αίσθηση. Θέλει μεγάλη προσοχή να μην μπει στα μάτια και σίγουρα δεν το προτείνω αν έχετε κάποια πληγή ή ξυριστεί την ίδια μέρα! Κάτσαμε γύρω στο 25 λεπτό και ρίξαμε παρά πολύ γέλιο. Ήταν το δεύτερο μας μπάνιο για το 2022! (καταραμένη σεζόν) Ο ναυαγοσώστης έγινε ο προσωπικός μας φωτογράφος και ένας κυριούλης μας ρωτούσε από την προβλήτα αν όντως επιπλέουμε ή αν είναι τόσο ρηχά που ακουμπάει ο ποπός μας κάτω
Βγήκαμε γιατί είχαμε αρχίσει να νιώθουμε σαν παστό ψάρι. Όχι όμως ότι δεν αντέχετε πάνω από 10-15 λεπτά όπως είχαμε διαβάσει. Εγώ βγήκα με λίγη βοήθεια αφού δυσκολευόμουν να σταθώ στα πόδια μου. Στην προβλήτα ένας άλλος ναυαγοσώστης περίμενε με ένα λάστιχο να σε ξεπλύνει (αν δεν αντέχες μέχρι την ντουζιέρα).
Αράξαμε στις ξαπλώστρες μας και ενώ σκεφτόμουν that's what I'm talking about γυρνάει ο καλός μου και...
-Δεν μπορώ να κάτσω άλλο εδώ με αυτές τις μύγες. Δεν γίνεται!
Εντάξει υπήρχε θέμα με τις μύγες αλλά ήμουν διατεθειμένη να τις αγνοήσω.
-Μη μου το κάνεις αυτό. Είναι ότι πιο κοντινό σε καλοκαιρινές διακοπές.
- Παμε έστω στην πισίνα. Δεν μπορώ καθόλου εδώ σου λέω.
- Εντάξει εντάξει. Συμβιβάζομαι.
Μαζεύουμε τα πράγματα μας και ξεκινάμε...και πάω στην αντίθετη κατεύθυνση.
-Που πας από 'κει; με ρωτάει
- Ακολούθα με...
Κατεβαίνοντας, προηγουμένως, είχε πάρει το μάτι μου μια πιο prive πισίνα και είχα βάλει πλώρη για το κρυμμένο δρομάκι! Ήταν το τέλειο σημείο να δούμε το ηλιοβασίλεμα.
Φτάσαμε και η θέα ήταν όπως ακριβώς την περίμενα. Ονειρική! Αφού δέχτηκα συγχαρητήρια για την ιδέα, βουτήξαμε στην πισίνα και καθίσαμε μέχρι που μουλιάσαμε. Γρήγορη αλλαγή στο τζακούζι και πίσω στην πισίνα! Η μουσική συμπλήρωνε την εικόνα και δεν μπορούσες παρά να χαθείς σε αυτή την ομορφιά! Η ταλαιπωρία της προηγούμενης μέρας βγήκε τελικά σε καλό αφού διαφορετικά δεν θα ήμασταν εκεί. Νομίζω ότι ήταν μια από τις ωραιότερες στιγμές της ζωής μου που θα θυμάμαι για πάντα! Υπάρχει πιο όμορφος τρόπος να κλείσει ένα ταξίδι;
Μείναμε εκεί μέχρι που ο ήλιος χάθηκε πίσω από τα βουνά του Ισραήλ. Γεμάτοι εικόνες και με μια απερίγραπτη συναισθηματική αγαλλίαση πήραμε το δρόμο του γυρισμού.
Στην επιστροφή συναντήσαμε την γνωστή δυσκολία του αυτόματου να ανέβει τις ανηφόρες σε συνδιασμό με τις στροφές αλλά αυτή τη φορά δεν μας ένοιαξε καθόλου!
Φτάσαμε στη Μάνταμπα και αν και δεν πεινούσαμε πολύ πήγαμε για φαγητό. Η Ιορδανική κουζίνα είναι με διαφορά η καλύτερη που έχουμε δοκιμάσει και δεν θα χάναμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε κάτι καινούργιο την τελευταία μας μέρα.
Πήγαμε στο Ayola Cafe
Ayola Cafe, Μάνταμπα - Κριτικές εστιατορίων - Tripadvisor και το φαγητό ήταν τέ-λει-ο! Πήραμε μια σαλάτα, gallayeh με κρέας και fukharat με κοτόπουλο και πληρώσαμε γύρω στα 16 jd. Ειδικά το τελευταίο είναι από τα πιο ωραία φαγητά που δοκιμάσαμε. Αν ξέραμε το μαγαζί νωρίτερα θα πηγαίναμε και τις δύο μέρες που μείναμε Μάνταμπα εκεί.
Αφού φάγαμε κάναμε μια τελευταία βόλτα στα μαγαζιά για τα απαραίτητα αναμνηστικά. Εκεί που χαζεύουμε σε ένα μαγαζάκι και συζητάμε χαλαρά μεταξύ μας βγαίνει ο νεαρός πωλητής.
- Γεια σας! Από πού είστε;
- Από Ελλάδα!
- Καλά το κατάλαβα! Ο θείος μου που έχει το μαγαζί σπούδασε εκεί! Θα χαιρόταν πολύ να σας γνώριζε αλλά έχει πάει για ύπνο.
-Και εμείς θα χαιρόμασταν να τον γνωρίζαμε!
Συνεχίσαμε να διαλέγουμε τι θα πάρουμε και μέσα σε λίγα λεπτά ήρθε ο θείος αλαφιασμενος. Τον είχε καλέσει ο ανιψιός να του το πει τελικά και έτρεξε να μας γνωρίσει! Ο κύριος Γιώργος ,λοιπόν, με καταγωγή από την Παλαιστίνη, σπούδασε στα νιάτα του Βυζαντινή Μουσική στη Θεσσαλονίκη όπου και έμαθε την ελληνική γλώσσα που μιλάει άπταιστα. Είναι χριστιανός ορθόδοξος (όπως και το 1/3 της Μάνταμπα) και αγαπάει πάρα πολύ την Ελλάδα την οποία θυμάται με νοσταλγία. Έχει βάλει μάλιστα και μια ταμπέλα στα ελληνικά στο μαγαζί που γράφει ότι όλοι οι Έλληνες έχουν καλύτερες τιμές! Μιλήσαμε για διάφορα θέματα και η στάση του αλλά και η καλοσύνη του μας συγκίνησε ιδιαίτερα. Φεύγοντας είπε στον ανιψιό να μας κάνει καλύτερη τιμή και η αλήθεια είναι ότι πληρώσαμε πολύ λιγότερα. Όποιος βρεθεί στη Μάνταμπα θα είναι κρίμα να μην περάσει από αυτό το μαγαζί. Είναι εξαιρετικός άνθρωπος.
Κάτι τέτοια μας έκαναν ακόμα πιο δύσκολη την αυριανή αναχώρηση. Εκείνο το βράδυ συνειδητοποίησα ότι είχα πραγματικά αγαπήσει βαθύτατα αυτή τη χώρα και τους ανθρώπους της. Όλοι, ακόμα και αυτοί που δεν είχαν κάποιο όφελος από εσένα, χαιροντουσαν με την παρουσία σου και στο έδειχναν. Το ταξίδι μας σε αυτή τη χώρα έδωσε άλλη διάσταση στη λέξη φιλοξενία. Κάτι τέτοιο δεν είχαμε βιώσει ποτέ.
Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο να μαζέψουμε τα πράγματα μας. Και ήδη είχαμε μελαγχολήσει πολύ. Την επόμενη θα πετούσαμε για Ουγγαρία και αν και το ταξίδι μας δεν τελείωνε εμείς κάπως έτσι το βλέπαμε. Πρώτη φορά ΔΕΝ ήθελα να πάω κάπου.
Έπρεπε να ξεκουραστούμε όμως γιατί ανεξάρτητα από το τι θέλαμε έπρεπε να ξυπνήσουμε νωρίς.
Last edited: