Καζακστάν Κιργιστάν Ουζμπεκιστάν Τατζικιστάν Τουρκία Travelling along the ''Roof of the World" Pamir Highway..η ιστορία του δρόμου

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.228
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
ΗΜΕΡΑ 9η, 11 Αυγούστου 2018

Beyneu - Muynak

Χλμ ημέρας 520





Αφού ξεκουραστήκαμε, ήρθε η ώρα να ξεκινήσουμε αρκετά πρωί για τα σύνορα προς Ουζμπεκιστάν, καθώς μπροστά μας είχαμε 80 άθλια χλμ μέχρι τα σύνορα και πάνω από 500χλμ συνολικά σε δρόμο βομβαρδισμένο σε πολλά σημεία και απλά κακό σε άλλα. Υπήρχαν βέβαια και κομμάτια καλού οδοστρώματος, αλλά τα βλέπαμε σπάνια (με το ''κιάλι'')
Σήμερα θα μπαίναμε στο ιστορικό Ουζμπεκιστάν, την σημαντικότερη χώρα του ταξιδιού από πλευράς αξιοθέατων. Θα ταξιδεύαμε στους δρόμους του μεταξιού, με τα εντυπωσιακά παλάτια και τους μιναρέδες του 14ου – 15ου αιώνα. Ανυπομονούσαμε να μπούμε σε αυτό τον παραμυθένιο κόσμο! Πρώτα όμως έπρεπε να διασχίσουμε για άλλη μια μέρα ένα μεγάλο κομμάτι αφιλόξενης στέπας, προτού φτάσουμε στο Muynak και την άλλοτε λίμνη Αράλη που βρισκόταν εκεί (πλέον δεν υπάρχει τπτ εκτός από άμμο και σάπια καράβια στον βυθό)

Από τα πρώτα χλμ καταλάβαμε ότι μέχρι τα σύνορα θα ταλαιπωρηθούμε αρκετά, καθώς ο δρόμος ήταν απλά βομβαρδισμένος!

Απολαύστε o_O







Πόσο να πας σε τέτοιο δρόμο! Φοβόμασταν μην σκορπίσουν τα μηκανάκια!:eek:





Είχε και κάποια καλύτερα κομμάτια (που λέει ο λόγος :p)



Παράλληλα φτιαχνόταν και ο νέος δρόμος, μπήκαμε και κάναμε κάποια λίγα χλμ. Είναι αυτός ο δρόμος που πέρασαν πέρσι τα παιδιά, ο οποίος όμως τότε ήταν πατημένο χώμα, φέτος εμείς την πατήσαμε γιατί φτιαχνόταν και τον είχαν κλείσει (εμείς περνούσαμε από αναχώματα και μπαίναμε που και που στον καινούργιο)
Ο παράδρομος όμως ήταν εντελώς χάλια όπως είδατε παραπάνω!

Τα καινούργια κομμάτια μας φάνταζαν σαν όαση!



Και ξανά στην πίκρα :confused:



Εδώ μπαινοβγάινοντας απ τον καλό στον παράδρομο,καθώς πολλές φορές κοβόταν με αναχώματα (Τελικά ήταν λίγα τα χλμ συνολικά στον φτιαγμένο δρόμο και πολλά στον εντελώς βοβαρδισμένο!)



Φτάνοντας στα σύνορα η ίδια άθλια εικόνα που είχαν αντικρίσει και πέρσι τα παιδιά! Λασπουριά, σκουπίδια και ένα χάος! Νταλίκες και κόσμος περίμεναν στην ουρά να ανοίξουν τα σύνορα (εμάς άνοιξαν 9 το πρωί)






Επιτέλους μια στάση μετά από 1ώρα και 45 λεπτά κοπανήματος για 80 χιλιόμετρα! (καμιά 10αρια στην καλή άσφαλτο)



Εδώ το καφέ πριν τα σύνορα-εστιατόριο- ξενοδοχείο :eek: (το τελευταίο μην το επιχειρήσετε, θα κοιμηθείτε στο πάτωμα με κάθε είδος ζωύφιο :confused:)







Μπήκαμε μέσα (εννοείται ένας ένας, ο άλλος φυλούσε τα πράγματα) να τσιμπήσουμε κάτι και να πιούμε, τι άλλο! Τσάι! Ο χοντρούλης κύριος μέσα έφτιαχνε τηγανητά αυγά με λουκάνικα! (τα αντέξαμε κι αυτά :p)

Εδώ με το παρεάκι που περίμενε να περάσει τα σύνορα





Όμως και το διπλανό παρεάκι ήθελε φωτο! μας κέρασε και στρογγυλό Ουζμπέκικο ψωμί παραδοσιακά ψημένο. Απ το πιο ωραίο ψωμί που είχα φάει έβερ! (και είμαι και γνωστός ψωμάς, μικρός είχα πέσει με το ένα χέρι στο μαγγάλι της γιαγιάς από την χαρά μου, που ο παππούς έφερε πρωί πρωί ζεστό ζυμωτό ψωμί απ τον ξυλόφουρνο του χωριού :D) Από εκείνη την στιγμή και σε όλα τα Στάν φάγαμε αρκετά κιλά τέτοιου ψωμιού!

Το lepeshka είναι παραδοσιακό ουζμπεκικό ψωμί Το ψωμί αυτό είναι ιερό από το λαό του Ουζμπεκιστάν. Κατά την παράδοση, όταν κάποιος φεύγει από το σπίτι θα πρέπει να δαγκώσει ένα μικρό κομμάτι, το υπόλοιπο θα διατηρηθεί μέχρι να επιστρέψει η οικογένεια και να το φάει. Είναι στρογγυλό, επίπεδο και ψήνεται σε tandyr (πήλινο φούρνο), έτσι βγαίνει τραγανό. Υπάρχουν δύο τύποι lepeshkas : απλό (obi-non) και festal (patyr). Επίσης, το ουζμπέκικο ψωμι διαφέρει από την φανταχτερή, νιφάδα ζύμη, από την εμφάνιση και τη γεύση, διαφέρει ακόμη και ανά περιοχές Samarkand, Bukhara και άλλες. Κάθε περιοχή έχει τη δική της μέθοδο ψησίματος,, και μοναδική γεύση. Δεν πρέπει να τοποθετείται το ψωμί του Ουζμπεκιστάν ανάποδα (με την επίπεδη πλευρά επάνω) είναι ασέβεια.



Μπαίνουμε στη χώρα του χαλιού και φαίνεται ήδη απ τα σύνορα!! (Μόνο που εδώ τα έχουν για ντεκορ, δεν τα πατάνε :D)










Και εδώ αρκετοί ντόπιοι ήθελαν να βγάλουν φώτο με τις μηχανές



Μέχρι να τελειώσουμε το πρωινό μας άνοιξαν και τα σύνορα και κατευθυνθήκαμε σιγά σιγά προς την πύλη

 
Last edited:

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.228
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
Τυπικός έλεγχος και συμπλήρωση χαρτιών, μεταξύ των οποίων και δήλωση του ποσού όλων των χρημάτων που είχαμε μαζί μας. Δεν καθυστερήσαμε ιδιαίτερα, με το που περάσαμε όμως σε Ουζμπέκικο έδαφος μας την έπεσε ένα μεγάλο τσούρμο ατόμων (γυναικών κυρίως) για να αλλάξουμε χρήματα σε τοπικά (μαύρη αγορά εννοείται)
Μας πήραν από πίσω μέχρι τα κιόσκια (λυσσάρες!! :haha:). Οι περισσότερες είχαν καλυμμένα τα πρόσωπα τους (για να μην τους αναγνωρίζουν οι συνοριακοί φύλακες, άσχετα αν τελικά κάνουν τα στραβά μάτια). Έπρεπε να κάνουμε κάποια χρήματα (όχι πολλά, μην μας τα φάνε στην ισοτιμία ) για να πληρώσουμε και την οδική ασφάλεια αλλά και να βάλουμε βενζίνη!

Τελικά αφού κοίταξα και την ισοτιμία στο κινητό και μετά από σχετικό παζάρι, είδα ότι δεν μας τον πιάνουν πολύ :cool:, έτσι αλλάξαμε 50 ντόλαρς (στο Muynak δεν υπήρχε περίπτωση να βρούμε ν αλλάξουμε, μόνο στην Χίβα την επόμενη ημέρα)



Προτίμησα να δώσω τον οβολό μου στην νεαρότερη της παρέας, τόπο στα νιάτα! :D



Τον Κώστα τον πλησίασε μια πιο μπαμπάτσικη μεσήλικη κυρία, μην δίνουμε και στόχο, έχουμε κορίτσι :D



Φυσικά μετά την αλλαγή καταλήξαμε κάπως έτσι!!! 1 δολάριο για 7000 ουζμπέκικα! Εξαιτίας αυτής ισοτιμίας, τα πορτοφόλια μας είχαν τιγκάρει από χαρτονομίσματα. Λες και ήμασταν οι τρελοί λεφτάδες (το χρήμα έρεε εν αφθονία) ! Λαστιχάκι στα λεφτά και φτύσιμο στο δάχτυλο για μέτρημα, εποχές παλαιού ορθόδοξου Πασόκ! :haha:



Εδώ το ασφαλιστήριο - καφέ - εστιατόριο - βάλτε ότι άλλο θετε :cool:



Και η καθιερωμένη φώτο πλέον στα σύνορα



Αφού ξεμπερδέψαμε μπήκαμε Ουζμπεκιστάν, το οποίο δεν μας καλωσόρισε με τον καλύτερο τρόπο η αλήθεια είναι! Μα πάλι σπασμένος ο δρόμος? Τι κατάσταση είναι αυτή! Ενώ θα περίμενες τουλάχιστον στα σύνορα να είναι καλύτεροι οι δρόμοι του εναντίων! Μάλλον δεν έχουν σε υπόληψη τους Overlanders! :p



Άρχισαν να κάνουν την εμφάνιση τους τα road blocks στα οποία γίνεται καταγραφή των στοιχείων σου για την ώρα, μέρα, όχημα που πέρασες! Κανείς όμως δεν ήταν έξω! Μόνο μέσα ήταν ένας αστυνομικός. Επ ευκαιρία βάζουμε και τη βενζίνη απ τα μπιτόνια που κρατούσαμε μαζί



Μετά από τόσο κοπάνημα λογικό ήταν κάποιες βίδες να έφυγαν o_O, στάση λοιπόν για ανασυγκρότηση!
Eδώ βάζει ο Κώστας τα χρήσιμα παντού ,Tire Wraps!





Η άγρια αφιλόξενη και διψασμένη στέπα!





Με το που βρίσκουμε βινζινάδικο (Kunkhodzha, Ουζμπεκιστάν)
Карти Google μπαίνουμε και γεμίζουμε πάλι! Είχαμε ακόμα 140 χλμ προς Muynak (από Beyneu είχαμε κάνει 380χλμ γεμάτοι + τα μπιτόνια με ταχύτητες λόγω δρόμων που οι κατανάλωση είναι μικρή περίπου 5lt/100 ) Πλέον υπάρχουν βενζινάδικα και μετά στο Kungirot οπότε βγαίνει άνετα! (επίσης υπάρχει και ένα βενζινάδικο περίπου 30 χλμ πριν τα σύνορα με ουζμπεκιστάν! (της κακιάς ώρας βέβαια,).
Η τιμή στο λίτρο ήταν 0,38 του ευρώ!! (3800som) Φυσικά βενζίνη 80 οκτανίων, για το λόγο αυτό βάλαμε και ενισχυτικό, πάλι όμως φάνηκε η τεράστια πτώση απόδοσης ανοίγοντας απότομα το γκάζι (από χαμηλά ακουγόντουσαν και πειράκια) ! Πράγμα όμως που εκεί δεν χρειαζόταν διότι πήγαινες με μια σταθερή ταχύτητα σε τεράστιες ευθείες.
Ξέχασα να αναφέρω ότι η τιμή λίτρου στο Καζακστάν ήταν 0,47 και στη Ρωσία 0,53 (σε ευρω)!
Γι αυτό άλλωστε και το ταξίδι εκεί βγαίνει πολύ οικονομικό σε σχέση με τα χιλιόμετρα, καθώς σε αυτές τις χώρες ήταν το 80% των χιλιομέτρων (στη Γεωργία η τιμή ήταν 0,65 και Τουρκία λόγω πτώσης της λίρας εκεί η τιμή είχε πάει στο 1,05 (τώρα η λίρα έχει κατρακυλήσει και η τιμη της βενζίνης είναι 0,87!!)
Στην Ελλάδα όταν φύγαμε είχε 1,55 ευρώ, μας διώχνουν απ την χώρα μας κανονικα! :mad:



Σιγά σιγά η έρημος κάνει την εμφάνιση της! Ήμασταν πάρα πολύ τυχεροί με τον καιρό και την ζέστη στο Ουζμπεκισταν! Την ημέρα που μπήκαμε είχε μόνο 29 βαθμούς ακόμα και στο Muynak! Ένας φίλος ταξιδιώτης ο Μερκούρης βρισκόταν κι αυτός παράλληλα την ίδια εποχή προς τα κει, μιλήσαμε μήπως και βρεθούμε να πιούμε ένα ασιατικό τσάι παρέα, αλλά τελικά δεν συμπέσαμε ! Ο Μέρκ λοιπόν όταν πήγε στο Muynak 3 μέρες πριν από μας, συνάντησε θερμοκρασία 45 βαθμών! Κόλαση δλδ! Μεγάλη Κ@λοφαρδία δλδ οι δικοί μας 29 βαθμοί στην έρημο Αύγουστο!

Εδώ ένα εγκαταλελειμένο πρατήριο στο πουθενά!



Σιγά σιγά ανεβαίνουμε προς Muynak...παρατηρείστε τα λάστιχα του φορτηγού! Αναγομωμένα! Τίποτα δεν πετιέται εκεί! Γι αυτό και βλέπαμε συνέχεια διαλυμένα λάστιχα φορτηγών στις άκρες του δρόμου



Αρχικά στην πρώτη ταμπέλα την πιο''σύγχρονη''



Αρκετά μοτοσακά τέτοιου τύπου στο Ουζμπεκιστάν (δίχρονα φυσικά!)



και μετά από κάποια χιλιόμετρα ακολουθεί η παλαιότερη ταμπέλα





:clap: :xalara:

 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.858
Likes
16.071
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Συμπάσχω μαζί σας.
Ευτυχώς κατάλαβα ότι γυρίσατε καλά και δεν έχω αγωνία, γιατί δεν την αντέχω.

Ερώτηση 1: Το GPS έπιανε πάντα;
Ερώτηση 2: Τι σύνδεση είχες και είχες οπουδήποτε ίντερνετ και τηλέφωνο;
Κάνε διαφήμιση, αξίζει.
 

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.228
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
Η λίμνη Αράλη (η αλλώς θάλασσα Αράλη) (πηγή wikipedia), είναι μια ηπειρωτική λίμνη, σχεδόν «εσωτερική θάλασσα» στην Κεντρική Ασία. Μοιράζεται μεταξύ του Καζακστάν στα βόρεια και του Καρακαλπακστάν, μιας αυτόνομης περιοχής του Ουζμπεκιστάν, στα νότια και ανάμεσα στις στέπες του Κιργκίς και του Τουρκεστάν, σε υψόμετρο 49 μ. υπέρ της επιφάνειας του Ευξείνου Πόντου και 79 μ. υπέρ της Κασπίας από την οποία απέχει περίπου 250 χλμ. Το όνομά της σημαίνει κατά προσέγγιση Θάλασσα νήσων και αναφέρεται στα περισσότερα από 1.500 μικρά νησιά που κάποτε περιελάμβανε η έκτασή της. Μεγαλύτερο εξ αυτών είναι η νήσος Νικόλαος (τσάρος).

Η Αράλη ήταν κάποτε η τρίτη μεγαλύτερη λίμνη του κόσμου, μετά την Κασπία και την Σουπίριορ της Αμερικής, με έκταση 68.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, περίπου τη μισή έκταση της Ελλάδας, με μέγιστο βάθος 70 μ.(1930). Από τη δεκαετία του 1960 συρρικνώνεται σταθερά, καθώς τα δύο ποτάμια που την τροφοδοτούσαν, ο Συρ Ντάρια και ο Αμού Ντάρια, εκτράπηκαν επί Σοβιετικής Ένωσης προς την έρημο για να τροφοδοτήσουν έργα άρδευσης.

Αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα οικολογικά εγκλήματα της ιστορίας. Το 2004 η λίμνη είχε συρρικνωθεί στο 24% του αρχικού της μεγέθους, και ο πενταπλασιασμός της αλμυρότητάς της σκότωσε σχεδόν το σύνολο της χλωρίδας και πανίδας που φιλοξενούσε. Το 2007 είχε το 10% της αρχικής της έκτασης και διαχωρίστηκε σε τρεις ξεχωριστές λίμνες, δύο από τις οποίες είναι υπερβολικά αλμυρές για να φιλοξενήσουν ψάρια. Τα ψαροχώρια που κάποτε άκμαζαν στις όχθες της σήμερα απλά φιλοξενούν πλοία στον βυθό της θάλασσας, και πλήττονται από την ανεργία και την οικονομική ύφεση.

Η Αράλη είναι επίσης σοβαρότατα μολυσμένη, κυρίως ως αποτέλεσμα της βιομηχανίας βιολογικών όπλων που λειτουργούσε σε ένα από τα νησιά της, των βιομηχανιών και της απορροής λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων. Το αλάτι που παρασύρει ο άνεμος από τον πυθμένα της αποξηραμένης λίμνης καταστρέφει τις σοδειές, και ο μολυσμένος αέρας και νερό προκαλούν σοβαρά προβλήματα στη δημόσια υγεία στην περιοχή. Η εξαφάνιση της λίμνης έχει προκαλέσει και αλλαγές στο μικροκλίμα της περιοχής, φέρνοντας θερμότερα καλοκαίρια και ψυχρότερους χειμώνες. Η εξαφάνιση της Αράλης συχνά περιγράφεται ως τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική καταστροφή που έγινε από τον άνθρωπο. Το Καζακστάν καταβάλλει σήμερα προσπάθειες να διασώσει ότι απέμεινε από το βόρειο τμήμα της Αράλης (τη Μικρή Αράλη) κατασκευάζοντας το 2005 ένα φράγμα που ανύψωσε τη στάθμη των υδάτων κατά δύο μέτρα και μείωσε κάπως την αλμυρότητα, επιτρέποντας την επανεμφάνιση ψαριών.


Η Αράλη το 1989 αριστερά και το 2014 δεξιά, μία απ τις μεγαλύτερες οικολογικές καταστροφές (αν όχι η μεγαλύτερη) που έχει διαπράξει ο άνθρωπος, την αποξήρανση της...



Φτάνοντας λοιπόν στο Muynak κατευθυνόμαστε προς τα κεί







Παντού μας χαιρετούν παιδάκια...και εδώ κυριαρχεί η άμμος εκτός του κύριου δρόμου



Και τσουπ κάποια στιγμή συναντάμε πιτσιρικάκια με ποδήλατα! Μας ακολουθούν με ενθουσιασμό καθώς κατευθυνόμαστε προς την λίμνη για να βγάλουμε φώτο τα διάσημα πλέον σαπιοκάραβα που έμειναν στον πυθμένα της Αράλης!





Ούτε να παρκάρουμε δεν μας αφήνουν καλά καλά!



Χαρούμενες φατσούλες με φόντο την μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή...(εντελώς οξύμωρο ) σάμπως αυτά φταίνε? Οι γενιά των παππούδων-πατεράδων τους...



Απερίγραπτες εικόνες με τα σάπια καράβια να κάθονται στον πυθμένα ...







Με το που ο Κώστας έβγαλε τα στυλό έγινε ένας κακός χαμός! (ο Μέσσι και ο Ρονάλντο έσπευσαν με λαχτάρα να πάρουν τα στυλό τους :))





Όλο και ερχόντουσαν κι άλλα παιδιά! Άφου κάποια παιδιά απ αυτά που είχαν πάρει έλεγαν ψεματάκια πως δεν πήραν, πονηρούλιδες :p







Δίνεις τέτοια απερίγραπτη χαρά σε αυτά τα παιδιά με κάτι τόσο ευτελές για όλους εμάς...


 
Last edited:

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.228
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
Σιγά σιγά προχωρήσαμε προς το το μνημείο της καταστροφής...

Παρκάρουμε εκεί σε ένα τύπου φάρο, ο οποίος είχε δωμάτια αλλά και τα πρώτα yurt έκαναν την εμφάνισή τους. Ρωτάμε και επειδή ήταν ακριβώς στην όχθη της αράλης ήταν κάπως τσιμπημένη η τιμή (σε ορισμένα σημείο έχουν αναπτύξει σιγά σιγά το τουριστικό μάρκετινγκ-εκμετάλλευση :p)Αποφασίσαμε αργότερα να πάμε στο χωριό και να βρούμε, άλλωστε μας είχε πει ο Ζήσης για το Hostel Μuynak...



Αμέσως ήρθε κάποιος για φώτο με τα μωρά μας, διαλέγοντας βέβαια το καλύτερο εργαλείο :p (πειράζω τον Κώστα :D)!



Τα παραδοσιακά yurt είναι μια φορητή, στρογγυλή κατασκευή σαν σκηνή που καλύπτεται από δέρματα ή τσόχα και χρησιμοποιείται ως κατοικία από νομάδες στις στέπες και στα Βουνά της Κεντρικής Ασίας. Η δομή περιλαμβάνει ένα πλέγμα από κομμάτια ξύλου ή μπαμπού για τοίχους, πλαίσιο πόρτας, νευρώσεις (στύλοι, δοκάρια) και έναν στεφάνι (στέμμα, δαχτυλίδι ) με κλίση για οροφή . Η δομή της οροφής είναι συχνά αυτοσυγκρατούμενη, αλλά κάποια μεγάλα yurt μπορεί να έχουν εσωτερικούς στύλους που στηρίζουν την οροφή. Η κορυφή του τοιχώματος των αυτοσυντηρούμενων στεγών κρατιέται όρθια μέσω μιας ταινίας εφελκυσμού η οποία αντιτίθεται στη δύναμη των νευρώσεων της στέγης.Στο δάπεδο συνήθως τοποθετούνται χαλιά. Τα σύγχρονα yurts μπορεί να είναι μόνιμα χτισμένα σε ξύλινη πλατφόρμα.



Απλά πανέμορφα!!



Και οι κλασικοί πλέον καναπέδες με τα χαμηλά τραπεζάκια όπου κάθεσαι οκλαδόν!



Φτάνοντας στο μνημείο είχε πολύ κόσμο καθώς είχε έρθει μια νύφη με συγγενείς και φίλους να βγάλουν φώτο! (Φωτογραφίες γάμου στο μνημείο της μεγαλύτερης οικολογικής καταστροφής! :eek:) Κάπως περίεργο και οξύμωρο...:(





Τεράστια η έκταση του αποξηραμένου πυθμένα (όσο βλέπει το μάτι)

















Μόλις μας πήραν χαμπάρι, κατευθείαν ήρθαν να βγάλουν φώτο με τις μηχανές!



μάλιστα μια νεαρούλα Ουζμπέκα ήθελε να κάτσει στην μπέμπα, ας είναι λέω, η μπέμπα στη μπέμπα! :icon_redface:



Οι συγγενείς παρακολουθούν :rolleyes:



Μετά μου ζήτησε να βγάλουμε και μαζί! Σου χαλάω εγώ χατήρι κούκλα μου? :D





Του Κώστα την μηχανή την προτίμησαν κάποιες πιο... ώριμες και μπαμπάτσικες κυρίες :haha:



Επ τι ψαχουλεύετε εκεί πίσω εσείς?? :p



Αφού γίναμε κι εμείς αξιοθέατο, ήρθε η ώρα να κατευθυνθούμε προς το χωριό και να βρούμε το Hostel Muynak. Μείναμε με 20 δολάρια μαζί με πρωινό και είχαμε ολόκληρο δωμάτιο με 10 κρεβάτια μόνοι μας! o_O Παρότι είχε κάποιους Πολωνούς που γνωρίσαμε στην συνέχεια, εντούτοις μας έβαλε μόνους μας και μας έδωσε και το κλειδί! (στη φώτο φαίνεται και ο κήπος με τα φρέσκα λαχανικά που καλλιεργούσε ο ιδιοκτήτης)



Καταπληκτικό το Hostel! Με όλα τα κομφορ :D Aircontition κλπ (αν και δεν είχε πολύ ζέστη μας το άνοιξε)



Εδώ η τραπεζαρία!



Κάναμε μια κατανομή των χρημάτων μας :p



Και αμέσως μετά το μπανάκι βγήκαμε στην όμορφη αυλή για φαγητό! Τσακίσαμε δύο πανέρια απ το καταπληκτικό ψωμί εννοείται! Η σαλάτα με φρέσκα λαχανικά απ τον κήπο του ιδιοκτήτη και κοτοπουλάκη με διάφορα μυρωδικά! (πολύ νόστιμο)



Πόλεμος έγινε! Ξεπροβάλει απ τ'αναχώματα! :haha:



Ο Κώστας με το κλασικό 1 λιτρο coca cola! Την βρήκε φθηνή στην Ασία και την τσάκισε! :p Σχεδόν όσο το νερό είχε :D



Μικρή βόλτα γύρω απ το Χόστελ στο ήσυχο και άδειο χωριό...





Η ημέρα τελείωσε με τον ήλιο να δύει και εμάς να την πέφτουμε ξεροί, αφού τα είπαμε λίγο με τους 4 νεαρούς Πολωνούς. Είχαν νοικιάσει αυτοκίνητο 4χ4 και γυρίζανε όλο το Ουζμπεκιστάν! Δύσκολη μέρα η σημερινή, ήμασταν 12 ώρες στο δρόμο με δρόμους διαλυμένους οι οποίοι ήθελαν μεγάλη προσοχή. Φάγαμε και κάποια ώρα στα σύνορα, αλλά η φιλικότητα του Ουζμπεκικου λαού ήταν απερίγραπτη!



ΤΕΛΟΣ 9ης ΗΜΕΡΑΣ

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...
 
Last edited:

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.858
Likes
16.071
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Αμέσως ήρθε κάποιος για φώτο με τα μωρά μας, διαλέγοντας βέβαια το καλύτερο εργαλείο :p (πειράζω τον Κώστα :D)!
Εννοείται το καλύτερο! Ο τύπος φαίνεται γνώστης!
 

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.228
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
Συμπάσχω μαζί σας.
Ευτυχώς κατάλαβα ότι γυρίσατε καλά και δεν έχω αγωνία, γιατί δεν την αντέχω.

Ερώτηση 1: Το GPS έπιανε πάντα;
Ερώτηση 2: Τι σύνδεση είχες και είχες οπουδήποτε ίντερνετ και τηλέφωνο;
Κάνε διαφήμιση, αξίζει.
Ναι όλα μια χαρά πήγαν , δεν είχαμε κάποιο σοβαρό απρόοπτο ευτυχώς

Το GPS δεν είχε θέμα κανένα! Όσο αφορά τα τηλεφωνα το εχω γράψει και στις αρχικές πληροφορίες (ήταν ομολογουμένως πολλές) . Προσωπικά έχω Vodafone , έπιανε κανονικά αλλά δεν την χρησιμοποίησα καθώς οι χρεώσεις εκεί είναι υπέρογκες. Είχαμε σε δεύτερο τηλέφωνο την Planet sim https://planetsim.gr/el/ . Την θεωρώ απαραίτητη για οποιον κάνει ταξίδια εκτός Ευρώπης , αν μπείτε δείτε τιμοκατάλογο θα καταλάβετε! Σε αυτές τις χώρες η χρέωση ήταν περίπου 0,60 το λεπτό . Επίσης αν έχει κι ο άλλος Planet sim πέφτει κάπου στα 0,24 η χρέωση . Στους περισσότερους ξενώνες είχε καλό ίντερνετ, στο μοναδικό σημείο που δεν έπιανε τίποτα ήταν στο νότιο κομμάτι του Τατζικιστάν πάνω στα βουνά, καθώς εκεί για 2μέρες δεν είχαμε τίποτα! Αγοράζαμε Επίσης και ντόπιες κάρτες με ίντερνετ πολύ οικονομικές (Κιργιστάν 2 δολάρια τα 5GB ) Τατζικιστάν 10 δολάρια 4Gb κλπ . Συνήθως μιλούσαμε μέσω ίντερνετ Viber messenger κλπ .
 

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.228
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.228
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
ΗΜΕΡΑ 10η, 12 Αυγούστου 2018

Muynak - Χίβα

Χλμ ημέρας 410



Σήμερα τα χιλιόμετρα δεν ήταν πάρα πολλά,ούτε πολύ δύσκολα, έτσι θα φτάσαμε στον προορισμό μας αρκετά νωρίς, ώστε θα είχαμε αρκετή ώρα να θαυμάσουμε την υπέροχη και ιστορική Χιβα! Σε λίγες ώρες θα γεμίζαμε με τα αρώματα της ανατολής, πάνω στον διάσιμο δρόμο του μεταξιού! Είχε λίγο περισσότερη ζέστη αλλά σε νορμάλ πλαίσια (κοντα 32-33) βαθμους

Το λέει ξεκάθαρα BENZINH :p Στάση στο Kungirot για να γεμίσουμε και να μας πάει έως τον προορισμό μας!



Ξεκίνησε η προσπάθεια συννενόησης για τα λίτρα που θα βάζαμε! Σε αυτές τις χώρες πρώτα τους λες τα λίτρα πληρώνεις και βάζεις. Δεν έχει γέμισε το μάστορα! :p Οπότε υπολογίζεις περίπου πόσο θες , αν πεις παραπάνω, σου γυρνάνε τα χρήματα πίσω. Επίσης όπως θα παρατηρήσετε υπάρχουν κάγκελα σε όλα αυτά τα απομονωμένα πρατήρια. Στο συγκεκριμένο οι αντλίες έλεγαν μόνο λίτρα , εξού και βγήκαν τα κουμπιουτεράκια :cool:



αναλογικές αντλίες που έκαναν τρελό θόρυβο





Μαζεύτηκαν πάλι τα παιντιά για την καθιερωμένη φώτο! :cool:



Τοπικό λεωφορείο (mini bus) :D



Και φύγαμε για Χίβα :clap:





Ατελείωτες οι ευθείες! Ο ουρανός σήμερα χωρίς ίχνος από σύννεφα!



Περνώντας απ την Νούκους γνωρίσαμε ένα ουζμπέκο ο οποίος μόλις έμαθε οτι είμαστε απο Ελλάδα (με το γνωστο τρόπο ακγκουντα :p) ήθελε να μας φιλοξενήσει σπίτι του!! Φοβερός λαός! Με ευγένεια του είπαμε οτι είχαμε ''σφιχτό'' πρόγραμμα και οτι πηγαίναμε στη Χίβα!



Η πόλη Nukus είναι η πρωτεύουσα της αυτόνομης Δημοκρατίας του Karakalpakstan ! Με περίπου 300 χιλιάδες κατοίκους!



Συνέχιζε και μας ακολουθούσε ο άλλος! :confused: Δεν προλαβαίνουμε αδερφέ! :D



Στάσεις για φώτο και ξεμούδιασμα





Σιγά σιγά φτάνουμε στην Χίβα, το κάστρο-πόλη έκανε την εμφάνισή του



Το ξενοδοχείο μας ήταν στο κεντρικότερο σημείο, απέναντι απ το κάστρο! Γι αυτο και έπρεπε να περάσουμε από κεί που είχαν κλείσει οι αστυνομικοί, όπου λόγω ενός φεστιβάλ περνούσαν μόνο πολίτες με τα πόδια και αυτοκίνητα ανεφοδιασμού (αλλά και οι τουρίστες για τα γύρω ξενοδοχεία!)!





Η ξενοδοχειάρα μας ήταν σαν Saloon, με τα άλογα μας απ έξω! :cool:



Στο ξενοδοχείο έμεναν και πληρώματα απ το διάσημο Mongol Rally!

Το Mongol Rally είναι ένα ράλι αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας (εως 250cc) που αρχίζει στην Ευρώπη και τελειώνει στο Ulan Ude της Ρωσίας. Το ράλι είχε αρχικά τερματισμο στο Ulan Bator της Μογγολίας, ωστόσο, για να αποφευχθεί η απαγόρευση και οι φόροι που συνδέονται με την εισαγωγή και διάθεση οχημάτων , ο αγώνας περνά τώρα από τη Μογγολία και τελειώνει στο Ulan Ude. Ο αγώνας ξεκινάει απ το Goodwood Circuit στο Ηνωμένο Βασίλειο, με βοηθητικά σημεία εκκίνησης την Τσεχία. Περιγράφεται ως η «μεγαλύτερη περιπέτεια στον κόσμο» και βλέπει κατά μέσο όρο ποσοστό ολοκλήρωσης 70%.
Υπάρχουν τρεις θεμελιώδεις κανόνες του Rally: 1) Τα οχήματα Rally έχουν όριο κινητήρα 1000cc 2) Οι ομάδες Rally δεν υποστηρίζονται 3) Οι ομάδες Rally πρέπει να συγκεντρώνουν τουλάχιστον £1000 για φιλανθρωπικούς σκοπούς Οι διοργανωτές ("The Adventurists") επισημαίνουν ότι ο αγώνας στις εθνικές οδούς απαγορεύεται! Υπάρχουν κι άλλες διαφορές από τις συνηθισμένες συγκεντρώσεις, ιδιαίτερα το γεγονός ότι δεν παρέχεται ομάδα υποστήριξης και δεν γίνεται οργάνωση για τη στέγαση, τη συντήρηση ή τα καύσιμα των συμμετεχόντων!

Από δώ και πέρα θα βλέπαμε πολλά απ αυτά τα πολύχρωμα οχήματα στο δρόμο, ακόμα και στα βουνά των Παμιρ! Θα γνωρίζαμε κάποια απ τα πληρώματα τα οποία θα συναντάγαμε συχνά και θα ανταλλάσουμε πληροφορίες! Μάλιστα μια μέρα με σταμάτησε ένα αμάξι και μου έδωσε ένα μήνυμα για κάποιο που προπορευόταν! (θα το δείτε στην συνέχεια!)

Άλλη μια ευχάριστη adventure νότα προστέθηκε στο ταξiδι μας!



 

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.228
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
Χίβα!

Η Χίβα είναι πόλη του Ουζμπεκιστάν, με περίπου 50.000 κατοίκους και βρίσκεται στην επαρχία Χοράζμ (Χωρεσμία). Είναι η πρώην πρωτεύουσα της Χωρεσμίας και του ιστορικού Χανάτου της Χίβας. Τα εσωτερικά τείχη της πόλης (Ίτσαν Κάλα) ήταν η πρώτη περιοχή στο Ουζμπεκιστάν που έγινε μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO, το 1991.

Σύμφωνα με τα αρχαιολογικά δεδομένα, η πόλη ιδρύθηκε στην αρχή της χριστιανικής εποχής, ενώ σύμφωνα με την παράδοση ιδρύθηκε από τον γιο του Νώε Σεμ, ο οποίος όταν τραβήχτηκαν τα νερά βρέθηκε στην έρημο, είδε ένα όνειρο με 300 αναμμένους δαυλούς και όταν ξύπνησε θεμελίωσε την πόλη στο σχήμα ενός ''καραβιού''. Μέσα στην πόλη έσκαψε το πηγάδι Kheyvak του οποίου το νερό έχει εξαιρετική γεύση και το οποίο υπάρχει ακόμη και σήμερα στην Χιβα. Από το πηγάδι Kheyvak πήρε το όνομα της η πόλη, η οποία περιβάλλεται από δυο τείχη, ένα εσωτερικό του 10ου αιώνα και ένα μεταγενέστερο εξωτερικό με 11 πύλες.

H παραμυθένια Μπουχάρα , η αρχαία Σαμαρκάνδη και η μεσαιωνική Χίβα είναι οι πόλεις όπου περνούσαν τα εμπορικά καραβάνια του δρόμου του μεταξιού, γι’ αυτό είχαν εξελιχθεί σε κοιτίδες πολιτισμού.

Η θέα απ την εξωτερική βεράντα του Ξενοδοχείου μαγευτική





Και εδώ η βεράντα στον όροφο με τα πληρώματα απ το Mongol Rally (Τα παιδιά των λουλουδιών :D)



Αφού κάναμε μπανάκι κατεβήκαμε βόλτα στην υπέροχη και ιστορική αυτή πόλη!





Φυσικά οι μηχανές είχαν γίνει τοπ αξιοθέατο για άλλη μια φορά! :D



Η χαρά στους δρόμους!





Είχε κάποιο φεστιβάλ τοπικών φρούτων , γι αυτό και γινόταν στην πλατεία χαμός από καρπούζια και πεπόνια!





To Ichan Kala είναι η τειχισμένη εσωτερική παλιά πόλη της Χίβα . Από το 1990, προστατεύεται ως χώρος παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Η παλιά πόλη διατηρεί περισσότερα από 50 ιστορικά μνημεία και 250 παλιά σπίτια, που χρονολογούνται κυρίως από τον δέκατο όγδοο ή τον δέκατο ένατο αιώνα. Για παράδειγμα, το τζαμί Τζούμα ιδρύθηκε τον δέκατο αιώνα και ανοικοδομήθηκε από το 1788 έως το 1789, αν και η περίφημη αίθουσα του αποστόλου διατηρεί ακόμα 112 κίονες που έχουν ληφθεί από αρχαίες κατασκευές. Τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του Ichan Kala είναι τα τοιχώματα από τούβλα και oi τέσσερις πύλες, μια σε κάθε πλευρά του ορθογώνιου φρουρίου. Αν και τα θεμέλια πιστεύεται ότι έχουν τοποθετηθεί τον δέκατο αιώνα, οι σημερινοί τοίχοι 10 μέτρων ανεγέρθηκαν κυρίως στο τέλος του δέκατου έβδομου αιώνα και αργότερα επισκευάστηκαν.





Με ''τίμησαν'' τα γλυκά κορίτσια με μια φώτο! :icon_redface:





Παντού παραδοσιακές φορεσιές και μουσικές της ανατολής! Ήταν ένα να υπέροχο δώρο για μας που πετύχαμε αυτό το φεστιβάλ!









Ως Δρόμος του Μεταξιού είναι γνωστό το δίκτυο των εμπορικών δρόμων μεταξύ της Κίνας και των κρατών που βρίσκονται στα δυτικά και στα νότια αυτής. Το δίκτυο αυτό απλωνόταν σε ολόκληρη την Ασιατική ήπειρο, με αρχή την Κίνα και προορισμό την Ινδία, την Περσία και τις περιοχές της Μεσογείου, ενώ παράλληλα, μέσω του Ινδικού Ωκεανού, τα προϊόντα μεταφέρονταν μέσω των θαλάσσιων διαδρομών προς την Ινδοκίνα, την Ινδία, την Αραβική χερσόνησο και τις χώρες της ανατολικής Αφρικής. Ο Δρόμος του μεταξιού υπήρξε το σημαντικότερο εμπορικό δίκτυο από την Αρχαιότητα, μέχρι την σταδιακή εγκατάλειψή του μετά την πτώση της Κωνσταντινούπολης το 1453.

Η ονομασία «Δρόμος του Μεταξιού» χρησιμοποιήθηκε επίσημα για πρώτη φορά από τον Γερμανό γεωγράφο Φερδινάνδο φον Ριχτχόφεν, τον 19ο αιώνα.Το όνομα προέρχεται από ένα από τα πιο προσοδοφόρα προϊόντα που διακινούσε η Κίνα, το κινέζικο μετάξι, η εμπορική εκμετάλλευση του οποίου ξεκίνησε σε εντατική μορφή την περίοδο της Δυναστείας των Χαν, μετά τις εξερευνήσεις του Τσανγκ Τσιάν.

Μέσω του Δρόμου του μεταξιού διακινούνταν, μετάξι, μπαχαρικά, γυαλί, πορσελάνη, πολύτιμοι λίθοι και πολλά άλλα είδη πολυτελείας. Μέσω αυτών των διαδρομών έφτασε στους Ευρωπαίους της η γνώση του χαρτιού και της πυρίτιδας από την Κίνα.

Η σημασία του Δρόμου του Μεταξιού εκτός από την εμπορική και οικονομική του πλευρά, έχει να κάνει και με την πολιτική επιρροή του όσο και την τεράστια πολιτιστική του σημασία. Κατά μήκος του Δρόμου αναπτύχθηκαν σημαντικοί πολιτισμοί, ενώ αποτέλεσε δίοδο για την εξάπλωση του Βουδισμού στην Κίνα και την Ιαπωνία και του Χριστιανισμού στις ανατολικής περιοχές καθώς και την εξάπλωση του Ισλάμ και την κορύφωση των επιτευγμάτων του Ισλαμικού πολιτισμού. Η απότομη μείωση των εμπορικών συναλλαγών μεταξύ Ανατολής και Δύσης που ακολούθησε την εγκατάσταση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας τον 15ο αιώνα, οδήγησε στην ανάγκη εύρεσης νέων διαδρομών, κάτι που τελικά οδήγησε στην ανακάλυψη του Νέου Κόσμου

Στις μέρες μας έχουν τεθεί από τη Κίνα σχέδια αναβίωσης του Δρόμου του Μεταξιού δημιουργώντας ένα διευρυμένο σιδηροδρομικό δίκτυο το οποίο θα ενώνει την Κίνα με την Ευρώπη, με στόχο την φτηνότερη διακίνηση εμπορικών αγαθών ή βιομηχανικών προιόντων.

Ο δρόμος του μεταξιού!

 

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.228
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
Ξεκινάμε να μπούμε στην παλιά πόλη, εκτός αυτής φαίνονται τα φτωχά σπίτια των ντόπιων!





Όμορφες εικόνες με μικρά παιδιά στους δρόμους να κουβαλούν προιόντα με τα παλιά ποδήλατα τους



Το κάστρο. επιβλητικό και πανέμορφο!



Πιτσιρικάκια παντού



Pakhlavan Makhmud Mausoleum







Πραγματικά μαγευτικά κτίρια μέσα στην παλιά πόλη, περπατήσαμε και χαζέψαμε την τοπική τουριστική αγορά







Πληρώσαμε 1 δολάριο και ανεβήκαμε σε ένα απ αυτούς τους ψηλούς πύργους! Βέβαια το ανέβασμα δεν ήταν και ότι πιο ευχάριστο, ουσιαστικά ανέβαινες ορειβατώντας σε μεγάλα σκαλιά, όπου ίσα ίσα χωρούσε ένα άτομο, εντελώς κλειστοφοβικά ! o_O

Αλλά το αποτέλεσμα στην κορυφή ήταν αυτό!:clap:











Η κατάβαση δε ακόμα πιο δύσκολη καθώς αν γλιστρήσεις θα κατέβεις κουτρουβαλώντας :confused:

Συνεχίζουμε την βόλτα μας εσωτερικά της παλιάς πόλης! Υπέροχες αυλές!





Islam Khodja Complex













Pahlovon Mahmud Mausoleum

 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.114
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom