• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Ιταλία Roman Holiday ή αλλιώς ποτέ ξανά στη Ρώμη καλοκαίρι..

Xrhraki

Member
Μηνύματα
33
Likes
218
Επόμενο Ταξίδι
Γερμανία, Ελβετία, Γαλλία
Ταξίδι-Όνειρο
Rovaniemi & Norway..

Ala Uno:
Η Ρώμη γνωστός προορισμός, δεν χρειάζεται ιδιαίτερο How to για να ζήσεις τη Dolce Vita, σε πάει από μόνη της.
Αν κάτι θα έβαζα στα Don'ts είναι να μη πάτε καλοκαίρι ή έστω μη πάτε καλοκαίρι για τουρισμό. Εμένα μου ήρθε η ιδέα μια μέρα του Μάρτη που σκεφτόμουν τι δώρο να κάνω στη μικρή μου αδελφή για τα γενέθλια της..
-Γουστάρεις να πάμε εξωτερικό, δώρο γενεθλίων;
-Και το ρωτάς;
-Διάλεξε προορισμό και φύγαμε.
Φυσικά η τελευταία ερώτηση φάνταζε τελείως περιττή, έπρεπε όμως να ειπωθεί. Βλέπετε η μικρή φανατική οπαδός της πίτσας, της ιταλικής μουσικής και ως εκ τούτου της Ιταλίας.
Ρώμη it is!
Παρθενικό ταξίδι για το αδελφάκι μου και παρθενική μετάβαση μέσω αεροπλάνου κι επειδή ένας φόβος υπήρχε (στις προσγειώσεις μέτρησα τα κόκαλα του χεριού μου να σπάνε από το σφίξιμο) τι να κάνουμε, κλείσαμε με Aegean..
250 η καθεμία μας, flex εισιτήριο που σημαίνει δυνατότητα αλλαγής προορισμού, επιλογή θέσης, ένα προσωπικό αντικείμενο και βαλίτσα καμπίνας. Για τόσο κοντινή απόσταση ε.. ήταν πολλά, αν αναλογιστούμε μάλιστα πως τα κλείσαμε 2 Μαρτίου για τις 8 Ιουλίου.. Αλλά Aegean είναι αυτή.
Όλο το μεσοδιάστημα που μεσολάβησε έκανα την ερευνά μου, έφτιαξα το (εξαντλητικό κατά τις διηγήσεις) πρόγραμμα μας, φυσικά έψαξα το που θα φάμε και κανόνισα μια μονοήμερη στην Φλωρεντία.
Τώρα θα μου πείτε: ΄'Γιατί μέσα Ιουλίου στη Ρώμη;'' Επειδή έχω κάνει πρωτοχρονιά και Χριστούγεννα στο εξωτερικό (προσεχώς και Πάσχα), ήθελα να γιορτάσω τα γενέθλια μου σε μια πόλη του εξωτερικού.
Ο χρόνος κύλισε αργά και βασανιστικά μέχρι να φτάσει η μέρα. Η πτήση είναι στις 9 παρά, εμείς βγαίνουμε στον δρόμο στις 6:30, μέγα λάθος γιατί με τη κίνηση που φάγαμε και στο τσακ φτάσαμε και κόντεψα να πάθω εγκεφαλικό. Εκ των υστέρων θα μπορούσαμε να έχουμε κερδίσει μια επιπλέον ώρα ύπνου, αφού η πτήση είχε καθυστέρηση μιάμιση ώρα και συστηματική αλλαγή της πύλης. Επιτέλους επιβιβαζόμαστε. Η αδελφή μου παρακολουθεί με ζηλευτή προσήλωση την αεροσυνοδό που μας δείχνει τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Λίγο πριν τη προσγείωση μου λέει η μικρή: ''Θες να ακούσεις ένα fun fact; Στις προσγειώσεις γίνονται τα περισσότερα ατυχήματα!'' κι αμέσως μετά μου άρπαξε το χέρι και άρχισε να το σφίγγει. Εγώ από μέσα μου σκεφτόμουν, τι θα έκανε άραγε αν έμπαινε για πρώτη φορά στη πτήση που είχα πάρει για Παρίσι με transavia.. Πιθανώς τώρα να μην είχα χέρι. Η πτήση ήταν πολύ καλή, το ίδιο και η προσγείωση, ενώ κατά τη διάρκεια μας προσέφεραν πρωινό, είχε διάφορες επιλογές, εμείς πήραμε ένα σαντουιτσάκι, μια μπάρα δημητριακών, ρυζόγαλο και χυμό-νερό.
Το fiumicino είναι ένα μεγάλο αεροδρόμιο (τουλάχιστον εμένα έτσι μου φάνηκε), με πολλές πτήσεις και συνδέσεις, πολύ καθαρό επίσης. Το θέμα είναι πως για την επίσκεψη μας στο Βατικανό, ήθελαν είτε να έχεις κάνει το εμβόλιο για covid τους τελευταίους έξι μήνες, είτε rapid test 48 ωρών από Ιταλικό έδαφος. Εγώ είχα κλείσει 7 μήνες και σκέφτηκα να το κάνω στο αεροδρόμιο, για να μη χάσω χρόνο να ψάχνω διαγνωστικά κλπ. Μπερδευτήκαμε πολύ μέχρι να βρούμε το σημείο και να καταλάβουμε τη διαδικασία. Είκοσι ευρώ έφυγαν από το παράθυρο, διότι στο Βατικανό μαντέψτε.. Δεν το κοίταξαν ποτέ.
Ψάχνουμε λοιπόν να βρούμε τη σύνδεση μέσα από το αεροδρόμιο για το Leonardo Express. Επειδή η προηγούμενη μου εμπειρία ήταν στο Παρίσι, μπορώ να πω πως οι Ιταλοί έφτιαξαν ένα εξυπηρετικό και εύχρηστο σύστημα μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο τους. Μπαμ το βρήκαμε, μπαμ κόψαμε τα εισιτήρια (14 ευρώ το άτομο για το πήγαινε και 14 για το γύρνα ναι οκ ακριβό) και χωρίς να καταλάβουμε πως πέρασε η ώρα (30 λεπτά), είχαμε φτάσει στη στάση termini που είναι κάτι μεταξύ σταθμού Λαρίσης και Συντάγματος. Το πρώτο που κάναμε ήταν να βγάλουμε την εβδομαδιαία κάρτα μας (CIS 24 ευρώ) η οποία ήταν έγκυρη για 7 ημέρες, από τη στιγμή της επικύρωσης μέχρι τα μεσάνυχτα της 7ης ημέρας, γεγονός που μας βόλευε γιατί κάτσαμε 6 σχεδόν γεμάτες ημέρες. Μπορείς να τη προμηθευτείς-όπως και οποιοδήποτε εισιτήριο αφορά τα μμμ- από τα μηχανήματα μέσα στο μετρό και από διάφορα μαγαζάκια που θυμίζουν περίπτερο, τα λεγόμενα tabaccheria. Εμείς επειδή δεν μπορούσαμε να περιμένουμε στην ουρά, ψάξαμε μέσα στη στάση του μετρό ένα από αυτά τα μαγαζάκια και τις προμηθευτήκαμε από εκεί. Δεν γράφουν συνήθως απέξω tabaccheria, αλλά θα τα καταλάβετε από το οτι μοιάζουν σαν περίπτερα.
Το δωμάτιο δεν ήταν μακριά από τον σταθμό termini, βέβαια θα μπορούσαμε να κάνουμε αλλαγή και να κατέβουμε στη στάση cavour που ήταν ακόμη πιο κοντά, αλλά δεν το γνωρίζαμε εκείνη τη στιγμή.
Το ξενοδοχείο που μείναμε είναι το DNB HOUSE HOTEL, τώρα το βρίσκω στο internet με την ονομασία BASILICA HOTEL. Πολύ καλό κατάλυμα, δίπλα σε 2 σταθμούς μετρό (το termini μάλιστα είναι ένας από τους πιο κεντρικούς σταθμούς στη Ρώμη) , σουπερμάρκετ σε απόσταση αναπνοής, αμέτρητα μαγαζιά για να φας και φυσικά το πιο εκπληκτικό τζελάτο που έχω φάει στη ζωή μου στη GELATERIA S.M. MAGGIORE. Θα μέναμε 8 με 13 Ιουλίου, στη τιμή περί τα 300 ευρώ -δλδ 150 το άτομο- ήταν η δωρεάν ακύρωση και πρωινό. Εμένα ως τιμή μου φάνηκε πολύ καλή, ειδικά αν αναλογιστώ το πόσο πλήρωσα Παρίσι και Βέλγιο. Υποθέτω πως στη Ρώμη θα υπάρχουν ακόμη πιο οικονομικές επιλογές, αλλά 1. όποτε έχω νοικιάσει airbnb έχω φάει φόλα και 2. ήθελα ένα κατάλυμα να είναι σχετικά κεντρικά και κοντά σε όλα, για να μη χάνουμε χρόνο στις μετακινήσεις (όπως πάθαμε στο Παρίσι). Η ρεσεψιόν ευγενέστατη, το δωμάτιο τεράστιο, με διπλό xl κρεβάτι, καναπέ κρεβάτι, γραφείο, τηλεόραση, δωμάτιο ντουλάπα και ένα υπέροχο μπάνιο, με θέα σε αυλή και πολλούς αναγεννησιακούς και χριστιανικούς πίνακες μέσα στο δωμάτιο. Αν καταλάβαμε καλά το ξενοδοχείο ήταν κάποτε μοναστήρι; Δεν ξέρω, γιατί όπως περιμέναμε το ασανσέρ και καθώς άνοιγε είδαμε τη πρώτη καθολική καλόγρια να κατεβαίνει. Τις επόμενες ημέρες τις βλέπαμε συστηματικά. Το δωμάτιο καθαριζόταν καθημερινά, μας άλλαζαν σεντόνια και πετσέτες, είχε σεσουάρ και τα κλασικά σαπουνοειδή. Το μόνο ντεφό για εμένα ήταν πως ακούγαμε τη φασαρία στον δρόμο (καλά στη Ρώμη κάθε 10 λεπτά περνάει κάποιο ασθενοφόρο) και φυσικά τους φόρους που πληρώνεις, οι οποίοι αν θυμάμαι σωστά ήταν γύρω στα 40 ευρώ; Αλλά νομίζω πως αυτό θα ισχύει σε όλα τα καταλύματα στη Ρώμη. Εγώ το προτείνω ανεπιφύλακτα, θα έμενα ξανά.
Πριν φτάσουμε στο δωμάτιο, σταματήσαμε στο σούπερμαρκετ για να πάρουμε τη καθιερωμένη εξάδα με νερά και φυσικά διάφορα σνακ για τις ξαφνικές λιγούρες, καθώς επίσης και σαμπουάν-conditioner. Οι τιμές στα σούπερμαρκετ της Ρώμης τσιμπημένες, δηλαδή οι σοκολάτες μέγεθος lacta ξεκινούσαν από 5 ευρώ και έφταναν 14, το ίδιο και τα μπισκότα, τα πατατάκια το μεγάλο μέγεθος στα 3 ευρώ και το νεράκι ίδιες τιμές με την Ελλάδα.
Φτάνουμε ξενοδοχείο και αφού τακτοποιηθήκαμε και κάναμε ένα ντουζ, έπρεπε να φύγουμε γιατί στις 14:00 είχα κλείσει τουρ στο Κολοσσαίο, Ρωμαϊκή αγορά και στον Παλατινο λόφο. Το Κολοσσαίο με τα πόδια από το δωμάτιο μας ήταν κανένα δεκαλεπτάκι, εμείς αποφασίσαμε βέβαια να πάρουμε το μετρό. Στο δρόμο αντικρίσαμε για πρώτη φορά τη τζελατερία της καρδιάς μας. Ουρά, κακό, επειδή μας περίσσευε χρόνος αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε. Φτάνει η σειρά μας και ζητάω από την κοπέλα να μου προτείνει την αγαπημένη της γεύση.. ''bitter chocolate'' μου λέει. Εγώ της σοκολάτας δεν είμαι και γενικά στο παγωτό προτιμώ περίεργες γεύσεις. Της λέω οκ συν μια μπάλα φυστίκι. Παγωτό φυστίκι έχω φάει καλύτερο (amazing chocolate Ηλιούπολη, δοκιμάστε το!), αυτή τη σοκολάτα δεν την έχω γευτεί ξανά, ακόμη με στοιχειώνει. Φυσικά το μαγαζί το επισκεπτόμασταν καθημερινά, αφού απείχε από το δωμάτιο 5 μόλις λεπτά. Νομίζω η μπάλα ήταν γύρω στα 2 ευρώ. Δοκιμάσαμε και άλλες γεύσεις, όπως φράουλα σορμπέ, ροδάκινο, αμύγδαλο (στο δε αμύγδαλο γευόσουν.. δεν μπορώ να το περιγράψω ακριβώς, αλλά ένιωθες την υφή του αμυγδάλου 10/10!) και κάτι τζενέρικ που έπαιρνε η αδελφή μου τύπου φερέρο (που οκ στην Ιταλία επιβάλλεται). Ο,τι κι αν φάγαμε ήταν εξαιρετικό.
Ακολουθεί φωτό από τη παγωτολατρεία (ο καλύτερος συνδυασμός bitter chocolate και αμύγδαλο) :
328569772_1306869106828808_1976865865113497539_n.jpg

Τα πατατάκια στη Ρώμη επίσης θεϊκά!
291889784_761261828516439_5650828466637088123_n.jpg
Θέμα μετρό: οκ το μετρό στην Ρώμη είναι πενταβρώμικο, μόνο στις πολύ κεντρικές στάσεις υπάρχουν κυλιόμενες, υπάρχουν 3 γραμμές, ενώ υπάρχουν στάσεις για όλα τα σημεία ενδιαφέροντος. Όταν πήγαμε εμείς έκαναν κάτι έργα συντήρησης, οπότε δεν λειτουργούσαν όλοι οι σταθμοί όλες τις ώρες, είναι όμως πολύ εύκολο καταλάβεις τη λογική του μετρό, ίσως πιο εύκολο από το δικό μας. Νομίζω άνοιγε στις 5 κι έκλεινε 00:00 με 01:00, δεν είμαι σίγουρη..
Κατεβαίνουμε στη στάση Colosseum (μία στάση από το ξενοδοχείο μας), άπειρος κόσμος, πολλοί να κάνουν ουρά μπροστά από μια σαν πηγή για δωρεάν νερό, εμείς να μη μπορούμε να βρούμε το πως θα μπούμε στο Κολοσσαίο.
Μετά από μια μικρή περιπλάνηση ήμασταν στην ουρά για να μπούμε. Εδώ να πω πως τη περίοδο που πήγαμε στην Ρώμη, είχε κύμα καύσωνα που άγγιξε και τους 40 βαθμούς, εμείς όμως είχαμε προετοιμαστεί, φορούσαμε καθημερινά αντηλιακό και πάντα μπόλικο νερό στις τσάντες μας. Περνάμε από διπλό έλεγχο, κάτι που μας συνέβη σχεδόν σε όλες τις ατραξιόν. Δείχνουμε εισιτήριο, οι τσάντες κι εμείς σκανάρισμα, ταυτότητες κι εκεί που τα μάζευες όλα, έπρεπε ξανά μανά τα ίδια.
Το Κολοσσαίο επιβλητικό, αλλά να πω την αμαρτία μου, απ'έξω μου άρεσε περισσότερο.. Έκαναν και έργα βέβαια μέσα. Είδαμε κάθε γωνιά, βγάλαμε και τις καθιερωμένες φωτογραφίες και συνεχίσαμε προς το Παλατινό λόφο που βρισκόταν ακριβώς απέναντι. Η αδελφή μου ήδη τα είχε παίξει και στα μισά της ανάβασης άρχισε η αστειόγκρίνια. Όταν πια ανεβήκαμε πάνω, άρχισε να φυσάει ένας αέρας, μας δρόσισε η αλήθεια είναι, αλλά φάγαμε και λίγο χώμα. Αρχίσαμε να κατηφορίζουμε προς τη Ρωμαϊκή Αγορά, στη διαδρομή βρήκαμε μια πηγή, φυσικά και ήπιαμε τόνους νερό και ρίξαμε και πάνω μας, διότι η ζέστη ήταν απάλευτη σε συνδυασμό με την κίνηση. Η Ρωμαϊκή Αγορά δεν μπορώ να πω πως με εντυπωσίασε, εξάλλου στην Ελλάδα τα είχαμε φτιάξει καλύτερα, ωστόσο η διαδρομή ήταν ευχάριστη. Κάπου στο τέλος της, βλέπουμε ένα τεράααστιο λευκό σαν αρχαίο, κτίριο, που δεν ξέραμε περί τίνος πρόκειται, το μόνο που ήξερα ήταν πως με τραβούσε να πάω κι ενώ νομίζαμε πως ήταν κοντά μας, μια απόσταση την είχε.
Χωρίς να το καταλάβουμε βρισκόμαστε μπροστά από το εθνικό μνημείο Vittorio Emanuele. Το θέαμα ήταν συγκλονιστικό, κάθε λεπτομέρεια από τα αγάλματα μέχρι τα σκαλιά σου τραβούσε το μάτι. Αρχίσαμε την ανάβαση μέχρι το τελευταίο επίπεδο, από εκεί έβλεπες όλη τη Ρώμη. Από τα δεξιά το Κολοσσαίο.. Εκείνη τη στιγμή ένιωσα τη γοητεία της αιώνιας πόλης.
Ναι μεν ήταν στο bucket list μου, αλλά δεν καιγόμουν και να πάω.. Κι όμως η Ρώμη είναι μια πόλη που κάθε γωνιά της έχει και μια ιστορία, τα κτίρια είναι πολύχρωμα, σου βγάζουν μια ζεστασιά, οι πλατείες της έργο τέχνης, τα σοκάκια της λες και βρίσκεσαι σε κάποιο νησί. Ναι, η Ρώμη είναι ένα ανοιχτό μουσείο. Φανταστείτε να βλέπεις τόσην ομορφιά κάθε μέρα για όλη σου τη ζωή. Φυσικά μπήκαμε και μέσα στο κτίριο, όπου είχε δωρεάν είσοδο. Μέσα υπήρχαν διάφορα έργα τέχνης, πίνακες, γλυπτά. Εξερευνήσαμε κάθε άκρη, χωρίς να ξέρουμε ακριβώς τι βλέπουμε, μέχρι να φτάσουμε στην έξοδο. Μια ματιά ακόμη στη κυκλική πλατεία με τα αμάξια να περιδιαβαίνουν.. Είχε έρθει η ώρα να γευτούμε Ιταλικό φαγητό, διότι πλέον ατάκες όπως ''εξαιτίας της περνάω δεύτερο φανταριλίκι'' και ''βέβαια μετά από αυτό το ταξίδι θα χρειαστώ μεταμόσχευση ποδιών'' έπεφταν η μία πίσω από την άλλη και κάπως έπρεπε να συμμεριστώ τη κούραση και τη πείνα της μικρής μου αδελφής.
Ακολουθούν φωτογραφίες από Κολοσσαίο κλπ:
291709214_459987162798100_7330014623020501425_n.jpg

291807264_1023789104981282_3551060466811283008_n.jpg

327734772_501115222196099_7643248056139764284_n.jpg

328107867_1325299731371450_2700164644204403257_n.jpg

328303377_1338072810313447_7477768884098111014_n.jpg

328612939_1032139604300529_2814827905966601356_n.jpg

291822002_779517760064930_3459390302802225810_n.jpg

291922553_449706630009364_7786037124456283148_n.jpg

291899767_1150451645518082_1962176930586423462_n.jpg

291635124_1962828880585105_3047635897624825436_n.jpg
Η πρώτη μας σκέψη ήταν να πάμε στο φημισμένο Osteria Da Fortunata. Δυστυχώς μπερδευτήκαμε πολύ με τα λεωφορεία και τις στάσεις και το λεωφορείο που πήραμε μας άφησε στον σταθμό termini. Οπότε κατηφορίζουμε κι εμείς για να φάμε κάπου κοντά στο δωμάτιο μας. Βλέπουμε τυχαία το L'Archetto di Cavour και μας κάνει το κλικ. Εξωτερικά τραπεζάκια, αμφιθεατρικά, μια πολύ Ιταλιάνικη εικόνα. Πρώτη και τελευταία φορά που πήρα πίτσα κι αυτό γιατί η αδελφή μου όλες μα όλες τις ημέρες έπαιρνε πίτσα, οπότε της έκλεβα ένα κομμάτι και δοκίμαζα εγώ τα διάφορά μου.
Πολύ ωραίο μαγαζί, δεν πάει το μάτι σου, όμως όλα όσα φάγαμε ήταν εξαιρετικά. Πρώτο ποτήρι κρασί.. έπειτα από το κρασί που ήπια στη Ρώμη, οτιδήποτε άλλο δεν πλησιάζει.
Πιτσοφωτογραφία:
291836391_597580385323814_902969917652286772_n.jpg
Από τιμές το κρασί 6 ευρώ το ποτήρι, η σαλάτα (οκ δεν ήταν κάτι το ανεπανάληπτο, δεν θα την έπαιρνα ξανά) , επίσης στα 6 ευρώ, η πίτσα νομίζω 9 ευρώ, ήταν όμως μεγάλη, στις ίδιες τιμές και οι μακαρονάδες. Στο μαγαζί περνούσε και ένας πλανόδιος πωλητής λουλουδιών και πήρα μερικά τριαντάφυλλα στην αδελφή μου:
327453236_1542062896292459_8295256390144125802_n.jpg
Γύρω στις 8 ήμασταν στο δωμάτιο, κάναμε μπάνιο, χαλαρώσαμε και κοιμηθήκαμε νωρίς, γιατί την επόμενη ημέρα έπρεπε να σηκωθούμε από το χάραμα, καθώς στις 8 έπρεπε να ήμασταν Βατικανό.
Ala Due:
Το Βατικανό ήταν ο μόνος προορισμός που ήταν μακριά από το δωμάτιο, 20 λεπτά με μετρό και 10 λεπτά περπάτημα. Φτάνουμε νωρίτερα (ευτυχώς) και δείχνουμε το εισιτήριο μας σε έναν κύριο, υποτίθεται είχαμε cut the lines και μας λέει πως επειδή το κλείσαμε από εφαρμογή (headout) θα έπρεπε να πάμε στο meeting point. Να ψάχνουμε σαν τις τρελές το meeting point, ο ιδρώτας να τρέχει ποτάμι, παρότι πρωί, μπόλικη υγρασία και πολύ συντηρητικό ντύσιμο, αφού ήταν κανόνας για να μπεις στους ναούς και στο Βατικανό (να μη φαίνονται τα γόνατα, το στήθος και οι ώμοι) εν τω μεταξύ εγώ είχα κάνει το πιο τουρλού ντύσιμο της ζωής μου, μπορντώ μακρύ φόρεμα με τιράντες κι από πάνω ένα μαύρο φλοραλ κροπ τοπ, μαύρα αθλητικά παπούτσια και έντονο κόκκινο σακίδιο, ''να σε πω τη μοίρα σου να σε πω το ριζικό σου'' το ονομάσαμε, η αδελφή μου γελούσε ασταμάτητα και ο κόσμος κοιτούσε κάπως περίεργα, αλλά εγώ το διασκέδαζα.
Ευτυχώς βρίσκουμε στο τσακ το meeting point, πιο χωμένο πεθαίνεις, απλά πήρε το μάτι μου μια μωβ λεζάντα, όπου ήταν και το χρώμα της εφαρμογής. Μας βάζουν κάτι σφραγιδάκια στα χέρια και ανηφορίζουμε προς το μουσείο του Βατικανού. Πράγματι το εισιτήριο ήταν cut the line, μπήκαμε άρχοντες και ξεκίνησε η περιήγηση. Η αδελφή μου είχε εκστασιαστεί, εγώ δεν συγκινήθηκα και ιδιαίτερα με τη πινακοθήκη, μιας που είχα πάει τα Χριστούγεννα Λούβρο και D'orsay. Είδαμε όλα τα εκθέματα, τους κήπους την Sistine Chapel, ειλικρινά δεν υπήρξε κάτι που να μην είδαμε, γυρίσαμε όλο το Βατικανό από άκρη σε άκρη. Εγώ από ένα σημείο κι έπειτα σωριαζόμουν στις καρέκλες που είχαν σε διάφορα σημεία του μουσείου.
Εμένα πάντως και κράξτε με, με εντυπωσίασε περισσότερο το ταβάνι πριν τη Sistine Chapel, όμως όσα είδαμε από αυτό το σημείο κι έπειτα ήταν μοναδικό και για του λόγου το αληθές:
327914171_1398571920892546_5392098899306652838_n.jpg

Πως το κατάφεραν αυτό δεν ξέρω, όμως ο φωτισμός ήταν ακριβώς έτσι και η φωτογραφία δεν έχει υποστεί επεξεργασία.
Φυσικά στη καπέλα σιξτίνα δεν επιτρέπονταν οι φωτογραφίες, μάλιστα υπήρχε και μια ομάδα σεκιούριτι που όταν έπιανε κάποιον με κινητό ή φωτογραφική του ζητούσε να σταματήσει.
Στη καπέλα σιξτίνα υπήρχαν άνθρωποι από κάθε γωνιά του πλανήτη, μερικοί καθιστοί, άλλοι όρθιοι, όλοι με τα κεφάλια μας ψηλά θαυμάζοντας και ψάχνοντας τη ''φημισμένη δημιουργία του Αδάμ''. Καθίσαμε αρκετή ώρα, προσπαθώντας να δούμε όσα περισσότερα πιάνει το μάτι και συνεχίσαμε προς το κυλικείο του Βατικανού γιατί είχαμε πεινάσει. Αδιάφορα αυτά που πήραμε και τιμές Βατικανού, καταλαβαίνετε, με το που τελειώσαμε φύγαμε αμέσως για τους κήπους και ναι αξίζουν.
328407413_1253224225546106_9155726375571861666_n.jpg

291895142_522823949595855_6970997041672603588_n.jpg

291913780_365189982233784_2661411652185987498_n.jpg
329122324_3402617119993383_6362905638101965288_n.jpg

291782562_761093721743461_5828754445192473061_n.jpg

(Μπουτάρες ο Κύριος Ινδιάνος)​
Αφού έβγαλα μερικές χιλιάδες φωτογραφίες την αδελφή μου, κατηφορίσαμε την γνωστή σε όλους μας σκάλα (όλο και κάπου θα την έχει πάρει το μάτι σας), αγοράσαμε μερικά σουβενίρ, όπως μια χριστουγεννιάτικη μπάλα με τη καπέλα σιξτίνα-Έχω ένα έθιμο, σε όποια χώρα πηγαίνω, αγοράζω πάντοτε κάποια Χριστουγεννιάτικα στολίδια, στόχος μου είναι όταν κάποτε γίνω γιαγιά, να έχω ένα Χριστουγεννιάτικο δέντρο με στολίδια απ'όλο το κόσμο και μπόλικες ιστορίες για τα εγγόνια μου- και βγήκαμε για να πάμε προς τη περίφημη Βασιλική του Αγίου Πέτρου, όπου η είσοδος είναι δωρεάν, ενώ για το Βατικανό νομίζω πληρώσαμε 20 ευρώ το άτομο. Βγαίνοντας από το Βατικανό, πλέον ο κόσμος ήταν ανυπόφορα πολύς και ευχαρίστησα τη σωστή μου σκέψη για τη πολύ πρωινή επίσκεψη μας. Φυσικά ο πολύς κόσμος είχε μεταφερθεί και στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου. Οι ώρες για να μπούμε μέσα μου φάνηκαν ατέλειωτες, ίσως να κοντέψαμε το δίωρο, μέσα στο λιοπύρι.
Ο ναός ήταν από τους ωραιότερους που έχω δει, επιβλητικός, χανόσουν μέσα. Επίσης οι Ιταλοί δεν αστειεύονταν με το dress code. Όποιος δεν ήταν ντυμένος ανάλογα, δεν έμπαινε στον ναό, όμως οι μικροπωλητές είχαν προνοήσει και μπορούσες να προμηθευτείς εσάρπες, δεν ξέρω σε τι τιμές.
Η Βασιλική του Αγίου Πέτρου απ'έξω:
328094959_948430602988122_7755435997705172919_n.jpg

328672311_131520476503764_7548382181560579995_n.jpg


Η στριφογυριστή σκάλα:
297602349_432912958801961_6606997646794985199_n.jpg

Βασιλική του Αγίου Πέτρου τέλος και γρήγορα στο μετρό. Ο αρχικός μας στόχος ήταν να πάμε στο παλιότερο καφέ της Ευρώπης, το Antico Caffe Greco, αλλά συνειδητοποιήσαμε πως βρίσκεται στα Ισπανικά σκαλιά. Κατεβαίνουμε και στην ομώνυμη στάση. Το κακό με το μετρό στη Ρώμη είναι πως δεν υπάρχει κάποια σήμανση στις εξόδους για το που πας. Πέσαμε λοιπόν σε ένα δίλημμα, την έξοδο προς τα δεξιά ή την έξοδο προς τα αριστερά; Παιδιά, να πηγαίνετε πάντα όπου πηγαίνει πολύς κόσμος, άμα δεν ξέρετε. Η αδελφή μου, επειδή είχε κουραστεί με την απουσία προσανατολισμού μου, αποφάσισε να πάρει τα ηνία και πήγαμε προς τα δεξιά, που είχε και κυλιόμενες. Τι το ήθελε; Ανεβαίναμε και ανεβαίναμε και ανεβαίναμε (κάποιες σκάλες δεν λειτουργούσαν κιόλας), γενικά πρέπει να ανεβαίναμε σκάλες για δέκα λεπτά.. κι από εκεί που το gps έλεγε 2 λεπτά ξαφνικά βλέπω 20.. Και βγαίνουμε σε έναν δρόμο. Κυριολεκτικά η έξοδος ήταν πάνω σε δρόμο, με τα αμάξια να τρέχουν, να κορνάρουν κλπ.. Καθοδική πορεία λοιπόν μέχρι να βγούμε από τη Μόρια. Φυσικά το πεδίον του Άρεως πεντακάθαρο μπροστά στο μετρό της Ρώμης.
Κι αφού βρήκαμε πολιτισμό, θαυμάσαμε τα Ισπανικά σκαλιά, που οκ, τουλάχιστον τη μέρα δεν ήταν ΤΟ ΤΡΟΜΕΡΟ, δηλαδή και να μην τα είχα δει, δεν θα ένιωθα πως λείπει κάτι. Βγάλαμε και τις καθιερωμένες φωτογραφίες, φυσικά με χρονόμετρο, καθώς μετά από 2-3 λεπτά η πολιτσία σου λέει να φύγεις, είδαμε και τους μεγάλους οίκους στα στενά και φτάσαμε επιτέλους στο καφέ..
328117615_1392972241501044_7725693593213244955_n.jpg
Το μαγαζί βγαλμένο από άλλη εποχή, τα έπιπλα, ο χώρος. Η αδελφή μου εγκεφαλικό με τις τιμές, της εξήγησα πως θα την κεράσω εγώ, αλλά αρκέστηκε σε ένα κρουασανάκι και φυσικά στο να καταβροχθίσει το τιραμισού που πήρα εγώ. Αχ.. το τιραμισού.. Δεν έχω ξαναφάει κάτι τέτοιο, κάθε φορά νιώθω σαν τον Κωνσταντίνου που παραγγέλνει το προφιτερόλ, δε νομίζω πως θα φάω εύκολα καλύτερο τιραμισού, ούτε θα πιώ καλύτερο καπουτσίνο στη ζωή μου. Το κρουασάν μετριότατο, εντάξει αν πας εκεί αξίζει να φας κάποιο από τα γλυκά του. Ένα τιραμισού, ένα κρουασάν με μαρμελάδα βερίκοκο, ένας καπουτσίνο και 3 μπουκάλια νερό, 50 ευρώ. Οκ φωτιά και λάβρα, αλλά τη μεγαλύτερη ζημιά την έκαναν τα μπουκάλια με το νερό, τα οποία ήταν 700ml, νομίζω 7 με 9 ευρώ το ένα. Το τιραμισού 14, το κρουασάν 5; Ο καφές 6 ευρώ; Περίπου αυτές ήταν οι τιμές, ναι μεν ακριβό, αλλά εγώ θα ξαναπήγαινα, απλά δεν θα έπαιρνα τόσο πολύ νερό, έφταιγε που ήταν και καλοκαίρι.
291919096_575160167384602_7146143294437641564_n.jpg

291964303_5378152998929001_1063441199911936972_n.jpg
Περιηγηθήκαμε ξανά στην piazza Di Spagna, σε κάθε σοκάκι της και αποφασίσαμε να φάμε εκεί, για να μη τρώμε τη ταλαιπωρία της ζέστης και του ψαξίματος.. Ήταν η μόνη φορά που φάγαμε άσχημα στην Ιταλία. Ένα μαγαζί άκρως τουριστικό, ίσως στον Μπαιρακτάρη να έτρωγες καλύτερο σουβλάκι, απ'ότι πίτσα σε αυτό, το προσωπικό αγενέστατο. Μπορώ να κατανοήσω πως όταν ένα μαγαζί έχει κόσμο, φυσικά και δεν θα κυλίσουν όλα ρολόι, αλλά ειλικρινά ο σερβιτόρος μας μόνο που δεν μας έδειρε. Εγώ πήρα μία Ναπολιτάνα, βέβαιος τρόπος για ασταμάτητες καούρες και η αδελφή μου μία πίτσα, άψητη, την οποία και ξέχασαν, που οκ ανθρώπινο, αλλά περιμέναμε 1 ώρα και 40 λεπτά. Το κρασί ωραίο και καλούτσικη μπρουσκέτα. Ο σερβιτόρος όταν ζητήσαμε να πληρώσουμε με κάρτα, θύμωσε και το έδειξε με κάθε τρόπο. Εντάξει, αν το φαγητό άξιζε, δεν θα με ενδιέφερε και τόσο η συμπεριφορά του προσωπικού, αλλά η συνολική εμπειρία μου άφησε πολύ κακή εντύπωση. Οι τιμές πάνω-κάτω το ίδιο, 9 ευρώ η μακαρονάδα, 9 η πίτσα, 7 οι μπρουσκέτες και 7 το ποτήρι κρασί. Το μαγαζί ονομάζεται Sugo και έχει γενικά καλές κριτικές και οι φωτογραφίες δείχνουν τα φαγητά πολύ γευστικά, ίσως να τύχαμε σε κακή ημέρα.
Συνεχίσαμε κάνοντας βόλτες, μπήκαμε σε διάφορα μαγαζιά και φυσικά στα sephora, δεν μας συγκίνησε κάτι και γυρίσαμε στο δωμάτιο. Εν τω μεταξύ εγώ είχα αδιαθετήσει από τη πρώτη μέρα, με το που φτάσαμε Ρώμη και γιατί το λέω αυτό; Φανταστείτε να περπατάς με 40 βαθμούς, ο ήλιος πάνω σου και να είσαι και αδιάθετος.. Εκείνη τη μέρα κάναμε 50.000 βήματα και για εμένα ήταν η πιο κουραστική απ'όλες. Κάναμε μπάνιο, κοιμηθήκαμε αρκετά και το βράδυ αποφασίσαμε να πάμε σε ένα μπεργκεράδικο κοντά στο δωμάτιο μας και μετά για παγωτό στην λατρεμένη τζελατερία.
Το μαγαζάκι που φάγαμε το μπέργκερ, το έχει ένας πολύ συμπαθής κύριος, ο οποίος παίρνει τις παραγγελίες από τον πάγκο, φτιάχνει τα μπέργκερ παράλληλα και πληρώνεται, κοινώς one man show. Ο χώρος μικρός, αλλά κουκλίστικος, ευτυχώς οι περισσότεροι είχαν take away και βρήκαμε να κάτσουμε, πολύς κόσμος γενικά, οπότε όπως καταλαβαίνετε περιμέναμε κάμποσο, αλλά δεν μας πείραξε. Το μπέργκερ αρκετά νόστιμο, ποιοτικές πρώτες ύλες αν και μικρούλι. Στα 13 ευρώ, συν 4 οι πατάτες και 1,5 ευρώ το μπουκαλάκι νερό. Πολύ πρόσχαρος κύριος, του άφησα και 5 ευρώ tips, γιατί φαινόταν να το πονάει αυτό που κάνει και με πολύ μεράκι! Το μαγαζί λέγεται: Τ. & C. BURGER LAB, θα ξαναπήγαινα.
292206209_1914956112030222_7489888286728176226_n.jpg

Η βραδιά μας όμως δεν θα τελείωνε εδώ, αποφασίσαμε να πάμε να δούμε το Κολοσσαίο φωτισμένο και η αλήθεια είναι πως το βράδυ του πήγαινε ακόμη περισσότερο. Σε κάποιες ταράτσες υπήρχαν θερινά σινεμά με θέα το Κολοσσαίο, μάλιστα σε ένα παιζόταν το Αντώνιος και Κλεοπάτρα, με το κλασικό σπικάζ ala Ιταλικά. Εκείνη τη στιγμή ευχηθήκαμε να ξέρουμε Ιταλικά για να βιώσουμε αυτή την εμπειρία. Ένα ανεπαίσθητο αεράκι μας διαπερνούσε. Τυχεροί οι Ιταλοί. Μερικές φωτογραφίες μπροστά από το Κολοσσαίο, τζελάτο και ύπνο μετά τις δώδεκα, γιατί η μέρα είχε αλλάξει και πλέον είχαν φτάσει τα γενέθλια μου..
Η συνέχεια στο επόμενο κεφάλαιο..

 

Attachments

Last edited:

Xrhraki

Member
Μηνύματα
33
Likes
218
Επόμενο Ταξίδι
Γερμανία, Ελβετία, Γαλλία
Ταξίδι-Όνειρο
Rovaniemi & Norway..
Ala Tre
Ημέρα 3η και ημέρα των γενεθλίων μου. Θυμάμαι όταν ήμασταν μικρά τα γενέθλια ήταν μεγάλη υπόθεση, ίσως γιατί έτσι μας έκαναν να νιώθουμε οι μεγάλοι. Στα 25α γενέθλια μου συνειδητοποίησα πως τα τελευταία μαγικά μου γενέθλια ήταν πριν την εφηβεία κι έδωσα υπόσχεση να μην αφήσω να περάσουν έτσι και τα υπόλοιπα και η αλήθεια είναι πως έκτοτε τα έχω καταφέρει.
10 Ιουλίου λοιπόν και It's ma Birthday. Ξυπνάω και το πρώτο πράγμα που παρατηρώ είναι ένας έντονος πόνος σαν κάψιμο στο κεφάλι μου, πάω στον καθρέπτη και τι να δω; Είχε καεί από τον ήλιο η χωρίστρα μου. Κόκκινο το σημείο αυτό σαν τη φανέλα του ολυμπιακού. Αμάν λέω, έπρεπε να πάρουμε καπέλα.
Πιο χαλαρή ημέρα (νομίζαμε) και πάμε για πρωινό, τίμιο, έχω φάει και καλύτερα. Διάφορα ψωμάκια, τυριά, αλλαντικά, βούτυρα, κεικ, τάρτες, πραλίνες, μαρμελάδες, χυμοί και καφές. Φάγαμε γενναίες δόσεις, ξεκουραστήκαμε λιγάκι ακόμη και φύγαμε για την fontana, η κυρία μου χρωστούσε δυο ευχές.
Το πρωινό:
292258704_575779240927411_330681738099946749_n.jpg

Η γνωστή πλέον διαδρομή της cavour προς το μετρό, κατεβαίνουμε Fontana, το φετινό καρναβάλι στη Πάτρα λιγότερο κόσμο θα έχει, οπότε κατευθυνόμαστε προς το Pantheon που είχαμε κλείσει audio guide. Κι εκεί ίσχυε το dress code. Ενδιαφέρον από άποψη αρχιτεκτονικής, αλλά νομίζω οι Έλληνες δεν εντυπωσιαζόμαστε και ιδιαίτερα με οτιδήποτε δανείζεται από αρχαιοελληνική αρχιτεκτονική, αλλά φυσικά και να πάτε, δεν χάνετε τον χρόνο σας.
Γενικά τη περίοδο που πήγαμε Ρώμη, υπήρχαν ορδές τουριστών, κυρίως Ισπανοί, οπότε έπρεπε να οπλιστούμε με υπομονή. Τσεκ από τη λίστα και το πάνθεον και αρχίζουμε τις βόλτες, το μάτι μας πέφτει σε ένα μαγαζάκι, όπου εξωτερικά υπήρχε ένας τεράστιος ξύλινος Πινόκιο να κάνει ποδήλατο. Μπαίνουμε κι ενώ λέγαμε να πάρουμε στη μαμά μας δώρο κόσμημα από το ponte vecchio (ναι λες και θα μπορούσαμε, αλλά τότε δεν ξέραμε), της πήραμε μια μεγάλη ξύλινη, χειροποίητη φιγούρα του Πινόκιο αγκαλιά με την Νεραϊδονονά του! Το μαγαζί ήταν λες και βγήκε από παραμύθι. Συνεχίζουμε ξανά για τη δεύτερη προσπάθεια μας, προς fontana. Τώρα είχε λιγότερο κόσμο. Η Fontana, μαζί με το Κολοσσαίο το βράδυ και το μνημείο του Vittorio Emanuele ήταν οι αγαπημένες μου εικόνες από τη Ρώμη. Ένιωθες μια ανατριχίλα όταν τα αντίκριζες. Καταφέρνουμε να φτάσουμε στη πηγή, τα κέρματα έτοιμα και οι ευχές μας. Στα καπάκια ανάβουμε τα γενέθλια κεράκια, το τραγουδάκι σε όλες τις γλώσσες, μιας που το τραγουδούσε η αδελφή μου και όλοι οι άνθρωποι που ήταν τριγύρω από τη fontana, δεύτερη ευχή και φύγαμε για piazza Navona.
Φωτογραφίες από Πάνθεον, Fontana & Piazza Navona:
327916994_533284262230040_367094622677165594_n.jpg

327917671_579936627363613_859960607245755820_n.jpg
328424696_681299393748792_7056611058614822482_n.jpg

292372448_5823927930967764_5900274075874298685_n.jpg

Φτάσαμε και στην Piazza Navona. Εντυπωσιακή πλατεία, πολύ ωραία αγάλματα, ίσως αν δεν τη βλέπαμε αμέσως μετά τη Fontana να μας άρεσε ακόμη περισσότερο. Είχε πάει μεσημέρι και η πείνα θέριζε. Ξανά Osteria Da Fortunata. Οι ουρές αδιανόητες. Περιμέναμε μία ώρα και είχαμε κινηθεί ελάχιστα, οπότε παρατήσαμε το σπορ (η αλήθεια είναι πως οποιαδήποτε άλλη εποχή θα περίμενα, αλλά καλοκαίρι και ζέστη δεν βοήθησαν) κι αρχίσαμε να ψάχνουμε στα τυφλά κάπου να κάτσουμε. Όλα τα μαγαζιά ήταν γεμάτα και είχαμε αρχίσει να απογοητευόμαστε. Είχαμε πλέον αλλάξει γειτονιά από το πολύ περπάτημα, μέχρι που πήρε το μάτι μας ένα άδειο τραπέζι και τρέξαμε να διασφαλίσουμε το φαγητό μας.
Η μικρή τι άλλο; Pizza εγώ ριζότο τρούφας με μανιτάρια, ξανά αχ. Το κρασί διπλό αχ. Πλατό τυριών; ΑχΒαχ! Πολύ καλό μαγαζί, για τιμές να ξέρετε σχεδόν όλα τα μαγαζιά στα ίδια μήκη κυμαίνονται. Αν θέλετε να το επισκεφθείτε 433 λέγεται. Μας διακατέχει όρεξη για γλυκό, οπότε αποφασίζουμε να πάμε στα φημισμένα Pompi. Ακόμη δεν έχω καταλάβει γιατί τόσος ντόρος. Ναι, φρέσκα, αλλά το τιραμισού συσκευασμένο και τα παγωτά απλά οκ. Εγώ πήρα μια παραλλαγή τιραμισού με γεύση φράουλα και η αδελφή μου το κλασικό. Το δικό μου ήταν κάπως καλύτερο, δεν ήταν άσχημο, αλλά δεν ήταν και ιδιαίτερο, στην Ελλάδα βρίσκεις σίγουρα καλύτερο. Κοντά στα 5 ευρώ το ένα.
Τιραμισού από τα λιντλ:
292171573_753034999072966_8834038036035899357_n.jpg

Πλατό τυριών ΑχΒαχ:
327981725_3507014289526937_5803933607122977968_n.jpg

Ο ρομαντισμός καλά κρατεί στη Ρώμη:
328122488_749148890097202_2353130132647503456_n.jpg

Ακόμη μια βόλτα στα σοκάκια και ταξί για το δωμάτιο γιατί, απλά δεν. Ταξιτζής στη Ρώμη=ταξιτζής στην Αθήνα, απλά με περισσότερο κέφι. Ο τύπος ήταν από τη Σικελία και μας έδωσε συμβουλές για το που να φάμε -δαγκωτό trastevere- μας είπε πως γενικά είναι δύσκολη η ζωή στη Ρώμη και μας ευχήθηκε να περάσουμε όμορφα. Η διαδρομή σχετικά σύντομη, 8 ευρώ.
Το επόμενο που θυμόμουν είναι να ξυπνάω την επόμενη ημέρα.
Next station: Firenze.
Πρωινό νωρίς, λίγη χαλάρωση και μπρος για το termini. Στον σιδηροδρομικό επικρατούσε ένα χάος, δυσκολευτήκαμε πολύ να βρούμε τον συρμό μας, οι υπάλληλοι δεν μιλούσαν αγγλικά κι αυτό δυσκόλεψε τη κατάσταση, τελικά βρήκαμε την άκρη μας.
Το τραίνο λουξ, καμία σχέση με της Γαλλίας, η οποία φημίζεται για τα γρήγορα τραίνα της. Κοιμηθήκαμε στη διαδρομή. Σε μία ώρα ακριβώς είχαμε φτάσει στον σταθμό της Santa Maria Novella.
Μια στάση στα Milani. Η αδελφή μου σήκωσε όλο το μαγαζί, δώρα για τη μαμά μας και τις φίλες μας και βουρ για τον πιο ωραίο καθεδρικό ναό που έχω αντικρίσει ως σήμερα, όλοι ξέρετε ποιον εννοώ. Οι φωτογραφίες δεν μπορούν να αποτυπώσουν το μεγαλείο του:
327604157_900352177781132_2574934845127846875_n.jpg

Και μία εστιασμένη στις λεπτομέρειες:
292505860_1714308338906717_591597113586123267_n.jpg

Τρομερές ουρές απ'όπου κι αν κοιτάξεις, εν τω μεταξύ είχαμε φτάσει Φλωρεντία στις 9 το πρωί. Παρόλο που είχαμε εισιτήριο δεν είχαμε την υπομονή να περιμένουμε. Εκτιμώ πως οι άνθρωποι περίμεναν στο νερό 3 ώρες για να μπουν.
Έδωσα υπόσχεση να έρθω ξανά, μιας που τη Φλωρεντία δεν τη χόρτασα, σε ένα άλλο ταξίδι με βάση τη βόρεια Ιταλία.
Η συνέχεια στο επόμενο κεφάλαιο..
 

Attachments

Last edited:

Iris_90

Member
Μηνύματα
778
Likes
4.046
Επόμενο Ταξίδι
Στο άγνωστο ...
Ταξίδι-Όνειρο
Γιατί , σε νοιάζει ;;;
Ωραίο το οδοιπορικό σε Ρώμη και Φλωρεντία . Η Ρώμη δεν εξαντλείται ποτέ , πάντα κάτι θα μας ξεφύγει και θα χουμε αφορμές να γυρίσουμε σε εκείνη . Η Φλωρεντία είναι απαράμιλλης ομορφιάς σαν να βγήκε από όνειρο , σαν να βγήκε από παραμύθι .
 

Eleni P

Member
Μηνύματα
101
Likes
492
Πολύ ωραίο το τουρ σας κορίτσια!! Αγαπημένος προορισμός η Ρώμη κ με βεβαιότητα θα πω ότι μια φορά δεν φτάνει. Γενικά το κέντρο εχει τσιμπημενες τιμές, η Τραστέβερε είναι μια πολύ αξιόλογη περιοχή, ειδικά σε ο,τι αφορά το φαγητό και το ποτό, την προτιμούν πολύ και οι ντόπιοι.
Τελευταία φορά ήθελα κ εγώ να πάω στην Φορτουνατα για φαγητό, αλλά όπως είπες κ εσύ η ουρά δεν παλευοταν.
Αν ποτέ σας ξανά βγάλει ο δρόμος προς την αιώνια πόλη, επιλέξτε ένα κατάλυμα στο ιστορικό κέντρο, ειδικότερα στην περιοχή Fiori. Θα είστε κεντρικά, με εύκολη πρόσβαση (με τα πόδια κυρίως) στα κύρια αξιοθέατα αλλά και την Τραστέβερε.
 

Xrhraki

Member
Μηνύματα
33
Likes
218
Επόμενο Ταξίδι
Γερμανία, Ελβετία, Γαλλία
Ταξίδι-Όνειρο
Rovaniemi & Norway..
Ala Quattro
Η θερμοκρασία στην Φλωρεντία ήταν πολύ υψηλή με οτι αυτό συνεπάγεται.
Από το τραίνο κατέβηκε πολύς κόσμος και σου δινόταν η εντύπωση πως η πόλη των Μεδίκων βουλιάζει.
Εγώ προσπαθούσα να ψήσω την αδελφή μου να ξεκλέψουμε 3 ωρίτσες για να πεταχτούμε Πίζα, η οποία με το τραίνο απείχε 50 λεπτά και τα εισιτήρια κόστιζαν 9 ευρώ μετ'επιστροφής το άτομο, τσάμπα πράμα.
Βέβαια η άρνηση της ήταν κατηγορηματική κι έτσι ''καθίσαμε στα αυγά μας''.
Αν και ήθελα πολύ να πάω στο Uffizi, δεν μπορούσαμε να μεταβούμε στη Φλωρεντία οποιαδήποτε άλλη ημέρα πλην της Δευτέρας, όπου το μουσείο/γκαλερί ήταν κλειστό..
Χάσαμε έτσι και το Duomo λόγω πολυκοσμίας και τον Botticelli, δεν πειράζει την επόμενη φορά.
Ιδιαίτερο πρόγραμμα δεν υπήρχε, οπότε απλά αρχίσαμε την περιήγηση.
Η Φλωρεντία σου χαρίζει απλόχερα μια μεγαλοπρεπή αίσθηση. Οι ντόπιοι μπορούν να ξεχωρίσουν εύκολα από τον υπόλοιπο κόσμο. Το χρήμα ρέει κι αυτό φαίνεται.
Άπειρα μαγαζιά από fast fashion μέχρι luxury brands. Οι μεγάλοι οίκοι ασφυκτικά γεμάτοι.
Μπήκαμε σε διάφορα μαγαζιά, κυρίως για να αγοράσουμε δώρα στους δικούς μας, αλλά και για τους εαυτούς μας. Τα Victoria Secret στη Φλωρεντία, τουλάχιστον το καλοκαίρι είχαν τρομερές εκπτώσεις στα περισσότερα προϊόντα τους. Κάποια στιγμή μας τράβηξε το μάτι ένα μαγαζάκι που φτιάχνει ποδιές, καπέλα σεφ, μπουρνούζια. Διαλέξαμε μία ποδιά για τη μαμά μας και η κοπέλα που μας εξυπηρέτησε έγραψε με κλωστή το μήνυμα που της ζητήσαμε πάνω στην ποδιά, νομίζω αυτό υπάρχει σε πολλές χώρες, οπότε όλο και κάπου θα το έχετε πετύχει. Η ποδιά κόστισε 20 ευρώ.
Συνεχίσαμε με προορισμό το Ponte Vecchio. Gps δεν χρειαστήκαμε, απλά ακολουθήσαμε τον κόσμο.
Γενικά προσανατολίζεσαι πολύ εύκολα στη Φλωρεντία. Το Ponte Vecchio κι αυτό έτοιμο να βουλιάξει, όμως δεν γινόταν να μη το περιδιαβούμε. Στην αρχή σταθήκαμε στη γέφυρα που βρίσκεται ανάμεσα στο ponte και τον ποταμό, βγάλαμε φωτογραφίες τόσο τη γέφυρα, όσο και αρκετούς Κινέζους τουρίστες και κατευθυνθήκαμε στα ενδότερα.
Δεν ξετρελάθηκα με την πραμάτια στα μαγαζιά, υποθέτω πως θα έχουν όντως αξία, αλλά οι τιμές ήταν εξωφρενικές, εμείς δεν βρήκαμε κάτι κάτω από 200 ευρώ, ενώ συχνά βλέπαμε κομμάτια που ανέρχονταν στις 50.000.
Φωτογραφία του Ponte Vecchio:
327990637_779831999994683_1370108663373260044_n.jpg

Συνεχίσαμε την περιήγηση μας θαυμάζοντας τα ιστορικά κτίρια, τα σοκάκια ήταν έργο τέχνης.
328075503_580883007251285_3091056309313959735_n.jpg

292007938_585329762997703_1171295498644228132_n.jpg

328107021_682870333576644_7202818648729191967_n.jpg
327805922_647872143769303_2405337250511308274_n.jpg
328434791_752539209718669_6753423487500242849_n.jpg
328672958_1986217651716219_7221524035421221702_n.jpg

Η ώρα είχε πάει 15:30 και αποφασίσαμε να φάμε. Σε όποιο ''must'' μαγαζί προσπαθήσαμε να καθίσουμε, δεν υπήρχε τραπέζι και τρομερή αναμονή αν αποφάσιζες να περιμένεις.
Κουρασμένες και πεινασμένες, περάσαμε από ένα μαγαζί που δεν υπήρχε κενό τραπέζι στον εξωτερικό χώρο, είχε όμως μέσα. Ακόμη καλύτερα λέμε εμείς, καθίσαμε ευθύς αμέσως, με τη δροσιά του κλιματιστικού να μας γαργαλά τη πλάτη.
Το μαγαζί μέσα παρέπεμπε σε περασμένους αιώνες. Ξύλινα βαριά τραπεζάκια και καρέκλες, σερβίτσια και δίσκοι φτιαγμένα από χαλκό, πέτρα, χαμηλός φωτισμός.. Φαντάζομαι τον χειμώνα θα ήταν ακόμη πιο ατμοσφαιρικά. Η αδελφή μου παρήγγειλε τα καθιερωμένα της κι εγώ μια μακαρονάδα με ραγού.
Είχαμε ακούσει γενικά πως στη Ρώμη και στο Μιλάνο δεν τρως καλά. Εμείς στη Ρώμη φάγαμε υπέροχα.
Είχαμε επίσης ακούσει πως ο Νότος κι ο Βορράς έχουν τη καλύτερη κουζίνα. Νότια δεν έχω πάει ακόμη, αλλά παιδιά.. δεν έχω ξαναφάει τέτοια μακαρονάδα στη ζωή μου, το ίδιο και η πίτσα. Μάλιστα η αδελφή μου είχε συγκλονιστεί τόσο πολύ με τη γευστική έκρηξη που τράβηξε τον εαυτό της βίντεο να τρώει τη συγκεκριμένη πίτσα, έτσι για να το θυμάται.. Το κρασί φυσικά δεν απογοήτευσε καμία φορά.
Η μακαρονάδα κόστισε 11 με 13 ευρώ και η πίτσα 9, το κρασί 7 ευρώ. Με μία μικρή επιφύλαξη, το όνομα του μαγαζιού είναι Brandolino Firenze.
Αν για κάτι μετανιώνω είναι που αποφασίσαμε να πάρουμε cheesecake από αυτό το μαγαζί και δεν πήγαμε για παγωτό σε κάποια τζελατερία. Ο αρχικός στόχος ήταν να φάμε και το cheesecake και αργότερα παγωτό, αλλά είχαμε σκάσει.
Φωτογραφία από το καλύτερο γεύμα της ζωής μας:
327915341_590773956264047_943186764559525497_n.jpg

Συνεχίσαμε την περιήγηση μας, όμως η ώρα είναι βία 17:30 κι εμείς αναχωρούμε για Ρώμη στις 9 παρά. Προσπαθήσαμε να κάτσουμε να ξεκουραστούμε, μπήκαμε σε διάφορα μαγαζιά για να δροσιστούμε (zara ο καλύτερος κλιματισμός!!!), αλλά δεν αντέχαμε άλλες 3,5 ώρες αναμονή. Πήγαμε λοιπόν στον σταθμό, βγάλαμε πανεύκολα εισιτήρια από το αυτόματο μηχάνημα για το επόμενο τραίνο και μέσα σε 10 λεπτά είχαμε επιβιβαστεί στον συρμό μας. Η Ιταλία έχει πολύ οργανωμένο σιδηροδρομικό σύστημα, τα νέα εισιτήρια μας κόστισαν 40 ευρώ που για τελευταία στιγμή πάλι καλά. Με early booking νομίζω μας είχαν κοστίσει πάλι 40 αλλά μετ'επιστροφής. Τα τραίνα μέσα έχουν αυτόματους πωλητές, πρίζες για φόρτιση και άπλετο χώρο, ενώ ήταν πολύ εύκολο το να βγάλεις εισιτήριο από τα μηχανήματα μόνος σου. Πιο εύκολο κι από το μετρό στην Ελλάδα, ενώ στη Φλωρεντία οι υπάλληλοι ήξεραν αγγλικά και μπορούσαν να σε κατατοπίσουν άμεσα.
Γενικά αν αποφασίσετε να πάτε μονοήμερη χωρίς αμάξι (είχα σκεφτεί να νοικιάσουμε, αλλά η απόσταση με το αμάξι είναι 3 ώρες, ενώ με τραίνο 1) μην ενθουσιαστείτε και κλείσετε πολύ πρωί άφιξη και πολύ απόγευμα αναχώρηση. Με τον ίδιο τρόπο την πάτησα και στο Στρασβούργο και καταλήξαμε να καθόμαστε 3 ώρες στα μακ, επειδή δεν αντέχαμε άλλο την βροχή. Σίγουρα αν είχαμε χωρέσει στο πρόγραμμα μας και την Πίζα αυτές οι ώρες θα βόλευαν.
Μέσα σε μια ώρα είχαμε φτάσει Ρώμη και απλά σωριαστήκαμε στο κρεβάτι, την επόμενη μέρα είχαμε Castel Sant' Angelo. Κοιμηθήκαμε σερί από το απόγευμα μέχρι το επόμενο πρωί. Κοιμηθήκαμε τόσο πολύ, που χάσαμε και το Castel Sant' Angelo.
Δεν πειράζει, ελεύθερη μέρα σκεφτήκαμε. Προσπαθήσαμε να πάμε στο Trastevere, αλλά αυτές οι συντηρήσεις στο μετρό είχαν επεκταθεί και στα λεωφορεία, οπότε αποχαιρετήσαμε κι αυτό το όνειρο.
Τελευταία προσπάθεια για Osteria, κάθε φορά χειροτέρευε η κατάσταση με τον κόσμο και την αναμονή, πάει κι αυτό.. Βρίσκουμε ένα μαγαζί κοντά στη στάση Vittorio Emanuele, ωραίο μαγαζάκι.
Πίτσα, νιόκι, αραμπιάτα, πλατό τυριών, σουπλί και κρασάκι το αποχαιρετιστήριο γεύμα μας.
Η μικρή είχε αρχίσει να στεναχωριέται πολύ που θα φύγουμε και το εξέφραζε με κάθε τρόπο.
Αποφασίσαμε να κάνουμε μια βόλτα στην πλατεία του Vittorio Emanuele. Είχαν κάποια δρώμενα κι απλά καθίσαμε σε ένα παγκάκι να χαζέψουμε τον κόσμο και να αναλογιστούμε το ταξίδι μας.
Πλατό τυριών:
328080627_1612511335879909_5741610680932129324_n.jpg

Πλατεία Vittorio Emanuele:
292542797_511742140722639_8492494638374742464_n.jpg

Δεν μπορούσαμε να φύγουμε χωρίς να δούμε μία τελευταία φορά το αγαπημένο μας Κολοσσαίο φωτισμένο.. Φτάσαμε λοιπόν με τα πόδια με τα τζελάτο μας στο χέρι και καθίσαμε στα σκαλάκια, δεν μιλούσαμε απλά το χαζεύαμε. Οι Ιταλοί όσες φορές κι αν περάσαμε από εκεί, κατέβαιναν συστηματικά. Μεγάλες παρέες κάθονταν στα σκαλάκια, με παγωτά, κρυμμένες μπύρες, ηχεία. Γέλια, φλυαρία στην πιο παραστατική γλώσσα του κόσμου.
328161169_1287641335149561_9071817237689027947_n.jpg

Φτάσαμε εύκολα στο αεροδρόμιο, η πτήση μας είχε πάλι καθυστέρηση, ο πιλότος στο τέλος το πάτησε για να φτάσουμε στην ώρα μας.. Μια μικρή αναγούλα με έπιασε. Ήταν ευχάριστη αίσθηση που ακούσαμε επιτέλους και κάποιον άλλον να μιλάει ελληνικά.
Η αλήθεια είναι πως δεν πετύχαμε αρκετούς Έλληνες στην Ιταλία, αλλά οκ το καλοκαίρι μένουμε Ελλάδα.

Epilogo:
Για εμένα αυτό ήταν το δεύτερο κατά σειρά ταξίδι μου στο εξωτερικό και ένιωθα ένα αίσθημα ευθύνης για το που θα πάμε, πως, τι θα δούμε κλπ. μιας που η μικρή δεν είχε ταξιδέψει ξανά. Το μόνο που θα άλλαζα είναι η εποχή που πήγαμε κι αυτό γιατί η Ιταλία ως μεσογειακή χώρα έχει τις ίδιες θερμοκρασίες με την Ελλάδα.. Ε δεν θα πήγαινα κατακαλόκαιρο να ανέβω στην Ακρόπολη. Η ζέστη όταν πας κάπου αποκλειστικά και μόνο για τουρισμό, χωρίς την επιλογή της θάλασσας, σε δυσκολεύει αφάνταστα. Θεωρώ πως αν κάναμε ακριβώς τα ίδια πράγματα σε μια ενδιάμεση εποχή, δεν θα νιώθαμε την ίδια εξάντληση.
Στο Παρίσι είδα ο,τι υπάρχει να δεις και με μεγαλύτερες αποστάσεις και δεν ένιωσα τη κούραση αυτή.
Νιώθω πως η Ιταλία είναι ανεξάντλητη και αξίζει να την γυρίσεις όλη, δεν ξεχρεώνεις με ένα μόνο ταξίδι.
Έχει μία από τις καλύτερες κουζίνες στον κόσμο.- Οι πρώτες τους ύλες είναι τόσο μα τόσο ποιοτικές κι επειδή αγαπούν το φαγητό, αυτό βγαίνει και στα πιάτα τους. Όμως, δεν θα μπορούσα να τρώω κάθε μα κάθε μέρα πάστα, πίτσα και θαλασσινά, νομίζω πως αυτό που τους λείπει είναι λιγάκι παραπάνω ποικιλία.
Οι Ιταλοί με τους Έλληνες ούνα φάτσα ούνα ράτσα, θα νιώσετε λες και είστε στην Ελλάδα, το ταπεραμέντο τους εκδηλώνεται με την πρώτη ευκαιρία.. Δεν νομίζω πως θα δυσκολευτείτε σε κανένα στάδιο του ταξιδιού σας, ιδανικά προτείνεται για πρώτη επαφή με το εξωτερικό.
Καθώς περιμέναμε στο αεροδρόμιο για την επιστροφή μας, βλέπει η μικρή μία πτήση για Αυστρία.
''Ωραία θα ήταν να πηγαίναμε και μια Αυστρία''.. Χαμογέλασα σαρδόνια με μια υπόσχεση για το μέλλον..
Y.Γ. Η μικρή με το που πατήσαμε το πόδι μας Αθήνα παρήγγειλε πίτσα τιμής ένεκεν. Πίτσα fan. ΠΙΤΣΑ FAN. Δίδυμος παιδί μου, αψυχολόγητο πλάσμα.
Μετά από αυτό το ταξίδι έχω αρχίσει να καταλαβαίνω την ατάκα του Ιταλού f.r.i.e.n.d. μας : ''Joey doesn't share food!''.
Arrivederci!
Joey-bloope-reel-599507.jpg
 

Xrhraki

Member
Μηνύματα
33
Likes
218
Επόμενο Ταξίδι
Γερμανία, Ελβετία, Γαλλία
Ταξίδι-Όνειρο
Rovaniemi & Norway..
Ωραίο το οδοιπορικό σε Ρώμη και Φλωρεντία . Η Ρώμη δεν εξαντλείται ποτέ , πάντα κάτι θα μας ξεφύγει και θα χουμε αφορμές να γυρίσουμε σε εκείνη . Η Φλωρεντία είναι απαράμιλλης ομορφιάς σαν να βγήκε από όνειρο , σαν να βγήκε από παραμύθι .
Νομίζω η φράση σου ''Η Ιταλία δεν εξαντλείται'' είναι ο,τι πιο to the point μπορούσε να πει κανείς!
Η Φλωρεντία μου άρεσε ένα τσικ παραπάνω από τη Ρώμη..
 

Iris_90

Member
Μηνύματα
778
Likes
4.046
Επόμενο Ταξίδι
Στο άγνωστο ...
Ταξίδι-Όνειρο
Γιατί , σε νοιάζει ;;;
Νομίζω η φράση σου ''Η Ιταλία δεν εξαντλείται'' είναι ο,τι πιο to the point μπορούσε να πει κανείς!
Η Φλωρεντία μου άρεσε ένα τσικ παραπάνω από τη Ρώμη..
Συμφωνώ με 1000 !!!
 

Xrhraki

Member
Μηνύματα
33
Likes
218
Επόμενο Ταξίδι
Γερμανία, Ελβετία, Γαλλία
Ταξίδι-Όνειρο
Rovaniemi & Norway..
Πολύ ωραίο το τουρ σας κορίτσια!! Αγαπημένος προορισμός η Ρώμη κ με βεβαιότητα θα πω ότι μια φορά δεν φτάνει. Γενικά το κέντρο εχει τσιμπημενες τιμές, η Τραστέβερε είναι μια πολύ αξιόλογη περιοχή, ειδικά σε ο,τι αφορά το φαγητό και το ποτό, την προτιμούν πολύ και οι ντόπιοι.
Τελευταία φορά ήθελα κ εγώ να πάω στην Φορτουνατα για φαγητό, αλλά όπως είπες κ εσύ η ουρά δεν παλευοταν.
Αν ποτέ σας ξανά βγάλει ο δρόμος προς την αιώνια πόλη, επιλέξτε ένα κατάλυμα στο ιστορικό κέντρο, ειδικότερα στην περιοχή Fiori. Θα είστε κεντρικά, με εύκολη πρόσβαση (με τα πόδια κυρίως) στα κύρια αξιοθέατα αλλά και την Τραστέβερε.
Τι στο καλό με την Φορτουνάτα; Σκέφτομαι πως θα εξυπηρετούσε καλύτερα ένα σύστημα κρατήσεων.. Μέχρι στο cafe central έβαλαν..
Ευχαριστώ για τις συμβουλές, σίγουρα θα επισκεφθώ ξανά τη Ρώμη έστω και ως ενδιάμεσο σταθμό!
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.650
Likes
51.373
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Πολύ ωραία και κατατοπιστική η ιστορία σου για δύο πόλεις που έχω δει κι εγώ και εκτιμώ τη καθεμια ξεχωριστά. Εύχομαι να επιστρέψετε κι αυτή τη φορά με διανυκτέρευση στη Φλωρεντία και γιατί όχι, τις γύρω περιοχές της Τοσκάνης. :)

Εκείνη τη μέρα κάναμε 50.000 βήματα και για εμένα ήταν η πιο κουραστική απ'όλες.
Από περιέργεια άνοιξα τις δικές μου σημειώσεις γιατί θυμόμουν κάτι αντίστοιχο, και είδα ότι την μία από τις ημέρες που ήμουν στη Ρώμη, το κοντέρ έγραψε 39278 βήματα, ή καλύτερα 31,3 χιλιόμετρα (μόνο στην Αβάνα κατάφερα να φτάσω αυτό το νούμερο), γεγονός που αποδεικνύει πόσο ευχάριστη και βολική είναι αυτή η πόλη για περπάτημα!
Βεβαια σε καμία περίπτωση δε θα 'λεγα το ίδιο με 40 βαθμούς...🥵
 
Last edited:

thanos75

Member
Μηνύματα
1.495
Likes
3.953
Επόμενο Ταξίδι
μάλλον Παρίσι
Ταξίδι-Όνειρο
Καλιφόρνια-Χαβάη
Η μικρή με το που πατήσαμε το πόδι μας Αθήνα παρήγγειλε πίτσα τιμής ένεκεν. Πίτσα fan. ΠΙΤΣΑ FAN. Δίδυμος παιδί μου, αψυχολόγητο πλάσμα.
pizza fan για να τιμήσει την Ιταλία? Χριστέ μου τί ιεροσυλία! Πάντως κάτι παρόμοια "νόστιμα" τα κάνω και εγώ. Το βράδυ που γύρισα από Ιταλία το προηγούμενο καλοκαίρι, παρήγγειλα spaghetti με θαλασσινά από ένα ωραίο ιταλικό εστιατόριο (θα δώσω λεπτομέρειες στο αντίστοιχο thread περί εστιατορίων της Αθήνας). Δύο ώρες είχα προσγειωθεί στην Αθήνα και ήθελα ακόμα γεύση Ιταλίας
 

Xrhraki

Member
Μηνύματα
33
Likes
218
Επόμενο Ταξίδι
Γερμανία, Ελβετία, Γαλλία
Ταξίδι-Όνειρο
Rovaniemi & Norway..
Πολύ ωραία και κατατοπιστική η ιστορία σου για δύο πόλεις που έχω δει κι εγώ και εκτιμώ τη καθεμια ξεχωριστά. Εύχομαι να επιστρέψετε κι αυτή τη φορά με διανυκτέρευση στη Φλωρεντία και γιατί όχι, τις γύρω περιοχές της Τοσκάνης. :)


Από περιέργεια άνοιξα τις δικές μου σημειώσεις γιατί θυμόμουν κάτι αντίστοιχο, και είδα ότι την μία από τις ημέρες που ήμουν στη Ρώμη, το κοντέρ έγραψε 39278 βήματα, ή καλύτερα 31,3 χιλιόμετρα (μόνο στην Αβάνα κατάφερα να φτάσω αυτό το νούμερο), γεγονός που αποδεικνύει πόσο ευχάριστη και βολική είναι αυτή η πόλη για περπάτημα!
Βεβαια σε καμία περίπτωση δε θα 'λεγα το ίδιο με 40 βαθμούς...🥵
Βέβαια και στην Αβάνα θα σε έφαγε η ζέστη και τα κουνούπια!
Δόλωμα είναι το ''τη περπατάς τη Ρώμη'' για να καίμε τις θερμίδες των μακαρονάδων.. Δε λειτούργησε και πολύ βέβαια..
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.652
Μηνύματα
906.154
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom