Jim Satos
New Member
- Μηνύματα
- 1
- Likes
- 15
Η απόφαση πάρθηκε χωρίς πολλή σκέψη, θα πάμε οδικώς το πρώτο μας ταξίδι στο εξωτερικό. Τρία ζευγάρια, τρεις μοτοσυκλέτες (δύο Honda Varadero και μία Bmw Gs 850 ).
Αρχάριοι γαρ, η προετοιμασία στοιχειώδης, δωμάτια πουθενά κλεισμένα (αυτό ειδικά άλλαξε στα επόμενα ταξίδια), η καλή μας διάθεση και η επιθυμία να γνωρίσουμε κάτι διαφορετικό ήταν τα μοναδικά μας εφόδια. Και βέβαια ούτε που φανταζόμουν τότε ότι η όμορφη αυτή αλλαγή θα με έκανε τα επόμενα 10 χρόνια να ταξιδεύω αποκλειστικά με αυτόν τον τρόπο στην Ευρώπη…
Αναχώρηση λοιπόν μεσάνυχτα 24 Ιουλίου 2009, γραμμή Πάτρα – Βενετία
Το ταξίδι ευχάριστο, αν δεν βαρεθείτε τη διάρκεια, μιάμιση μέρα με δύο διανυκτερεύσεις στο πλοίο
Άφιξη Βενετία 26 Ιουλίου 2009 ώρα 9:00
Η γραμμή τότε περνούσε από το Grand Canal όπου η θέα ήταν εξαιρετική, τώρα για τη μείωση της μόλυνσης τα πλοία δένουν στο απέναντι λιμάνι και δεν βλέπεις τίποτα σχετικό με τις ομορφιές της Βενετίας
Check out στα εισιτήρια και έτοιμοι για αναχώρηση
Εδώ πάντα θα θυμάμαι κάτι που δεν περιγράφεται εύκολα… την αίσθηση της πορείας στο άγνωστο και τα ανάμεικτα συναισθήματα της προσμονής αλλά και της επιφύλαξης για το αν τελικά τα καταφέρουμε. Μία εσωτερική πάλη με σκέψεις και συναισθήματα που δεν φανταζόμουν ότι υπάρχουν…
Το Treviso μια μικρή πανέμορφη πόλη, 40χλμ από την Βενετία, με μικρή επισκεψιμότητα, στη σκιά της Padua (Πάντοβα) και της Verona.
Ημέρα Κυριακή, η πόλη άδεια λόγω του καλοκαιριού, το καφέ βρέθηκε με γνώμονα να έχει χώρο μπροστά να βλέπουμε και τις μηχανές. Εντύπωση μας προκάλεσε το γεγονός όπου διερχόμενοι αστυνομικοί επέμεναν να τις μετακινήσουμε στο προβλεπόμενο parking. Μάλιστα ξαναπέρασαν να ελέγξουν αν εκτελέσαμε τις προτροπές τους. Εδώ δεν είναι Ελλάδα, θα σέβεσαι …
Το ταξίδι συνεχίζεται και μετά το Vittorio Veneto μπαίνουμε στην καρδιά των Δολομιτικών Άλπεων. Εκεί στα Βορειοανατολικά της Ιταλίας, το τοπίο πανέμορφο, το ανάγλυφο μοναδικό.
Άφιξη στο San Vito di Cadore, όπου θα γίνει διανυκτέρευση
Το μέρος επιλέχθηκε σαν πιο οικονομικό σε σχέση με την Cortina d Ampezzo, 12 μόλις χιλιόμετρα μακριά, την ναυαρχίδα της περιοχής στον χειμερινό τουρισμό. Η απογευματινή μας βόλτα θα γινόταν φυσικά στην Cortina. Το φαινόμενο Enrosadira λαμβάνει χώρα ακριβώς εδώ. Είναι το χρώμα του ρόδου που κατακλύζει το τοπίο τις απογευματινές ώρες, υπάρχει φυσικά και ο σχετικός μύθος. Απλά, η χαρά του φωτογράφου !
Η βόλτα στην πόλη μεγάλη, λουλούδια παντού, δεν χορταίνονται οι εικόνες
Η επόμενη μέρα μας θέλει να περνάμε Αυστρία, στον δρυμό Grossglockner, με διαμονή στο Fusch στο Gasthof Barenwirt.
Στο πρώτο βενζινάδικο μπαίνοντας Αυστρία προμηθευόμαστε τις γνωστές βινιέτες, όπου αναλόγως των ημερών διαμονής στη χώρα πληρώνεις και το αντίστοιχο αντίτιμο, καθότι δεν υπάρχουν διόδια πουθενά
Εξαιρούνται μέρη φυσικής ομορφιάς συνήθως προστατευόμενα από την Unesco, όπως το Grossglockner, όπου απαιτείται να πληρώσεις για να τα διασχίσεις. Πληρώσαμε το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 24 ευρώ ανά όχημα. Το ίδιο εισιτήριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την επόμενη μέρα χωρίς καμία άλλη επιβάρυνση. Αυτό είναι καλό γιατί μία μέρα μόνο στην περιοχή σίγουρα δεν φτάνει.
Η διαδρομή εξαιρετική, στροφιλίκια, ποιότητα ασφάλτου άριστη
Άφιξη στο Gasthof Barenwirt, ειδυλλιακή τοποθεσία, ο ξενώνας προσφέρει και φαγητό.
Η επόμενη μέρα είναι χαλαρή, με ελάχιστα χιλιόμετρα και προορισμό το Kaprun και τη λίμνη Zell am See
Η λίμνη Zell am See, ακριβός χειμερινός προορισμός, με αρκετές πίστες για σκι, που σημαίνει ότι το καλοκαίρι είναι low season budget.
Το χωριό είναι εξαιρετικό, θα ευχαριστηθείτε αν το περπατήσετε.
Η επομένη μέρα έχει πάλι Grossglockner ,δεν χορταίνεται βλέπετε, και επίσκεψη στον παγετώνα Pasterze
Εντύπωση μας προκάλεσαν οι χώροι και οι παροχές στο παρατηρητήριο του παγετώνα. Προσωπικές θυρίδες για τους επισκέπτες, όπου αφήσαμε με ασφάλεια κράνη, μπουφάν, γάντια.
Λιακάδα, καλή θερμοκρασία, απόλυτη ησυχία, μου ήρθε και μια νύστα…
Στο παρατηρητήριο, διακοσμημένο με κρύσταλλα Swarovski
Μικρές βολτούλες στη γύρω περιοχή
Επιστροφή στο Gasthof για την τελευταία μας διανυκτέρευση. Οι άνθρωποι εκεί εκτός του τουρισμού, ασχολούνται με το κυνήγι και διαθέτουν αρκετές ώρες να στολίσουν με ξυλόγλυπτα και οτιδήποτε άλλο τον χώρο τους.
Επόμενος προορισμός το Salzburg Αυστρίας, αφού προηγηθεί είσοδος στην Γερμανία με σκοπό την επίσκεψη σε ένα από τα κρησφύγετα του Χίτλερ (Eagles nest) και στην λίμνη Konigssee στην περιοχή του εθνικού πάρκου Berchtesgaden.
Φτάνοντας στο κρησφύγετο υπάρχει ασανσέρ για την κορυφή εκτός αν πας με τα πόδια όπου χρειάζεσαι περίπου 15 λεπτά. Δυστυχώς εκείνη τη μέρα πέσαμε σε ομίχλη και η ορατότητα ήταν περιορισμένη, αλλιώς η θέα είναι μοναδική.
Ακολουθεί περίπατος στη λίμνη Konigssee
Αργά το απόγευμα καταλήγουμε για διαμονή στα περίχωρα του Salzburg, υπάρχουν πολλές πανσιόν, οι περισσότερες προσφέρουν και φαγητό.
Η επόμενη μέρα είναι αφιερωμένη στο μικρό διαμαντάκι που λέγεται Salzburg. Πανέμορφη πόλη, η γενέτειρα του Mozart, περπατιέται εύκολα και ευχάριστα. Πρώτη επίσκεψη και περιήγηση στο κάστρο της πόλης.
Η συνέχεια έχει επίσκεψη στο παλάτι Mirabell και στους φημισμένους κήπους του.
Χρώματα κι αρώματα παντού
Κάτι που οι επισκέπτες της περιοχής αγνοούν, καθότι δεν τυγχάνει ιδιαίτερης προβολής, είναι τα εξοχικά ανάκτορα του Hellbrunn, μόλις 8χλμ νότια του Salzburg. Αποτελούσαν την εξοχική κατοικία του Αρχιεπισκόπου Markus Sittikus, ο οποίος συνήθιζε εκεί να παραθέτει δεξιώσεις για τους καλεσμένους του. Αρεσκόμενος να αστειεύεται μαζί τους και χρησιμοποιώντας τα νερά του παρακείμενου ποταμού, δημιούργησε τα λεγόμενα συντριβάνια παγίδες. Τα ενεργοποιούσε σε ανύποπτες στιγμές, με σκοπό τη διασκέδαση όλων. Απλά δρομάκια που ξαφνικά πεταγόταν το νερό, ακόμα και στην υπαίθρια τραπεζαρία τα πέτρινα καθίσματα είχαν οπές για αυτόν ακριβώς τον λόγο. Επίσης υπάρχει σε μινιατούρα μια αναπαράσταση της καθημερινής ζωής του τόπου, όπου όλες οι φιγούρες κινούνται με τη δύναμη του νερού.
Φεύγοντας με τις καλύτερες εντυπώσεις από την περιοχή, θα επισκεφτούμε την καρδιά της Βαυαρίας το Μόναχο, μόλις στα 145χλμ
Η διαμονή έγινε, πάλι με κριτήριο το κόστος, σε ένα προάστιο το Riem, 8χλμ από το Μόναχο, στο ξενοδοχείο Landhotel martinshof.
Η επιλογή αποδείχτηκε καλή, στάση μετρό κοντά στο ξενοδοχείο, σε 15 λεπτά ήσουν στο κέντρο του Μονάχου. Ευχάριστη έκπληξη η ταβέρνα του Καρδιτσιώτη Βαγγέλη , δίπλα στο ξενοδοχείο. Τόσες μέρες με ξυνολάχανο για σαλάτα και σνίτσελ, έγινε διορθωτική κίνηση με όλα τα Ελληνικά εδέσματα σε αφθονία. Με τσίπουρο Τυρνάβου ο Βαγγέλης πάντα πρόθυμος να μας συντροφεύσει στο τραπέζι μας. Μονάχου συνέχεια λοιπόν, για μία πόλη κόσμημα, πλήρους ευταξίας και πανέμορφη.
Ολυμπιακό στάδιο Μονάχου και έδρα της Bayern
Το παλάτι Residence αξίζει την επίσκεψή σας
Την επομένη μέρα κρίθηκε απαραίτητη η επίσκεψη στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Dachau, 30 χλμ από Μόναχο, καθώς κανείς μας πριν δεν είχε ανάλογη εμπειρία. Το πάρκο του Dachau πριν το στρατόπεδο
Φωτογραφία της εποχής με τους θαλάμους των κρατουμένων. Σήμερα δεν διασώζονται, απλά σε αναπαράσταση έχουν φτιαχτεί ένας δύο…
Τα κρεματόρια…
Καταθλιπτική η αίσθηση αυτής της επίσκεψης, δεν παύει όμως να είναι κομμάτι της Ιστορίας…
Απογευματινός περίπατος την τελευταία μέρα παραμονής μας στο Μόναχο
Must και η πλατεία Marienplatz όπου στο δημαρχείο της πόλης θα δείτε το δρώμενο του Glockenspiel. Μία φορά το μεσημέρι και μία το απόγευμα, χορευτικές φιγούρες εμφανίζονται από το ρολόι του Δημαρχείου και χορεύουν σύμφωνα με τους ήχους του καμπαναριού.
Για βράδυ καταλήξαμε στην πιο παλιά μπυραρία του Μονάχου την Hofbrauhaus, από εδώ ξεκίνησε ο Χίτλερ με την ομιλία του το ναζιστικό κίνημα.
Επόμενος σταθμός το Garmisch-Partenkirchen και διαμονή στο Grainau, περίπου στα 100 χλμ από Μόναχο
Η επόμενη μονοήμερη εκδρομή μας θα είναι στο κάστρο Neuschwanstein ή αλλιώς και κάστρο της Χιονάτης και επιστροφή μας στο Grainau.
Η κατασκευή του διατάχθηκε από τον Λουδοβίκο Β΄ της Βαυαρίας ως χώρος ανάπαυσης και φόρος τιμής στον Ρίχαρντ Βάγκνερ. Ο Λουδοβίκος πλήρωσε για το παλάτι από τη περιουσία του και από δάνεια και όχι από τα δημόσια κεφάλαια της Βαυαρίας. Το παλάτι έχει εμφανιστεί σε πολλές ταινίες και αποτέλεσε την έμπνευση για το κάστρο της ωραίας κοιμωμένης της Ντίσνεϋλαντ. (πηγή wikipedia).
Τελευταίο μας βράδυ στη Γερμανία θα κλείσουμε με ήχους από την ορχήστρα στο Garmisch-Partenkirchen.
Προτελευταίος σταθμός μας η διαμονή στη Verona, 333χλμ από Grainau
Η αρένα της Βερόνα
Γέφυρα Pietra
Σε αυτό το μπαλκόνι διαδραματίστηκε η ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας
Μπορείτε να αγγίξετε το στήθος της Ιουλιέτας χωρίς να παρεξηγηθείτε, για καλοτυχία
Στα 30χλμ περίπου νοτιοδυτικά της Verona είναι το πάρκο Sigurta
Ας πεταχτούμε και μέχρι τη λίμνη Garda στα 40χλμ από Verona
Για τις τελευταίες ημέρες αφήσαμε την περιήγηση στη Βενετία, απ’ όπου και θα επιστρέψουμε
Μία καλή επιλογή για διαμονή είναι το προάστιο του Mestre. Τα δωμάτια είναι πολύ φθηνότερα σε σχέση με αυτά της Βενετίας και το parking ευκολότερο. Από το Mestre το τοπικό λεωφορείο σε κατεβάζει Βενετία σε 15-20 λεπτά το πολύ. Βενετίας συνέχεια το λοιπόν…
Αυτό ήταν…επιστρέφουμε…
Συνοπτικά το ταξίδι μας, τριών εβδομάδων, 1500 χιλιομέτρων, μαζί με τις έξτρα διαδρομές. Το ίδιο ταξίδι γίνεται και σε δύο εβδομάδες, δίχως κάποιος να χάσει τίποτα από τα ανωτέρω περιγραφόμενα. Απλώς εμείς είπαμε να το χορτάσουμε !!!
Συμπεράσματα – Απόψεις
Δεν ήθελα στην ιστορία μου να κουράσω με πληροφορίες αξιοθέατων και ιστορικές. Ο ιστός βρίθει πληροφοριών και στο μέτρο που ενδιαφέρεται ο καθένας μπορεί να προετοιμαστεί ανάλογα. Προτίμησα να τονίσω μέρη που αξίζουν τη ματιά μας και για οδικές διαδρομές φυσικού κάλλους.
Μπορεί κάποιος να χαρακτηριστεί ανάλογα με τον τρόπο που ταξιδεύει. Ο τουρίστας θα πάει αεροπορικώς στο μέρος του ενδιαφέροντος και με τα υπάρχοντα μέσα μεταφοράς στη γύρω περιοχή. Η εμβέλεια του ταξιδιού έτσι είναι σαφώς περιορισμένη. Ο ταξιδευτής έχει την περιέργεια και την προσμονή, εκτός του τελικού προορισμού, να γνωρίσει και το τι μεσολαβεί μέχρι εκεί. Το κόστος σαφώς αυξάνεται, αλλά τα καλά πράγματα συνήθως κοστίζουν.
Δεν είναι ο τελικός προορισμός το παν, μεγαλύτερη σημασία έχει το ταξίδι. Ο Καβάφης το αποτύπωσε με αξεπέραστο τρόπο.
Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη,
να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος
γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Πάντα στον νου σου νάχεις την Ιθάκη.
Το φθάσιμον εκεί είν’ ο προορισμός σου.
Αλλά μη βιάζεις το ταξείδι διόλου.
Καλλίτερα χρόνια πολλά να διαρκέσει·
και γέρος πια ν’ αράξεις στο νησί,
πλούσιος με όσα κέρδισες στον δρόμο,
μη προσδοκώντας πλούτη να σε δώσει η Ιθάκη.
Και αν ο τελικός σας προορισμός δεν ανταποκριθεί στις προσδοκίες σας μη σας νοιάξει…
Η Ιθάκη σ’ έδωσε τ’ ωραίο ταξείδι.
Χωρίς αυτήν δεν θα βγαινες στον δρόμο.
Άλλα δεν έχει να σε δώσει πια.
Κι αν πτωχική την βρεις, η Ιθάκη δεν σε γέλασε.
Έτσι σοφός που έγινες, με τόση πείρα,
ήδη θα το κατάλαβες οι Ιθάκες τι σημαίνουν.
Σας ευχαριστώ
Δημήτρης.
Αρχάριοι γαρ, η προετοιμασία στοιχειώδης, δωμάτια πουθενά κλεισμένα (αυτό ειδικά άλλαξε στα επόμενα ταξίδια), η καλή μας διάθεση και η επιθυμία να γνωρίσουμε κάτι διαφορετικό ήταν τα μοναδικά μας εφόδια. Και βέβαια ούτε που φανταζόμουν τότε ότι η όμορφη αυτή αλλαγή θα με έκανε τα επόμενα 10 χρόνια να ταξιδεύω αποκλειστικά με αυτόν τον τρόπο στην Ευρώπη…
Αναχώρηση λοιπόν μεσάνυχτα 24 Ιουλίου 2009, γραμμή Πάτρα – Βενετία
Το ταξίδι ευχάριστο, αν δεν βαρεθείτε τη διάρκεια, μιάμιση μέρα με δύο διανυκτερεύσεις στο πλοίο
Άφιξη Βενετία 26 Ιουλίου 2009 ώρα 9:00
Η γραμμή τότε περνούσε από το Grand Canal όπου η θέα ήταν εξαιρετική, τώρα για τη μείωση της μόλυνσης τα πλοία δένουν στο απέναντι λιμάνι και δεν βλέπεις τίποτα σχετικό με τις ομορφιές της Βενετίας
Check out στα εισιτήρια και έτοιμοι για αναχώρηση
Εδώ πάντα θα θυμάμαι κάτι που δεν περιγράφεται εύκολα… την αίσθηση της πορείας στο άγνωστο και τα ανάμεικτα συναισθήματα της προσμονής αλλά και της επιφύλαξης για το αν τελικά τα καταφέρουμε. Μία εσωτερική πάλη με σκέψεις και συναισθήματα που δεν φανταζόμουν ότι υπάρχουν…
Το Treviso μια μικρή πανέμορφη πόλη, 40χλμ από την Βενετία, με μικρή επισκεψιμότητα, στη σκιά της Padua (Πάντοβα) και της Verona.
Ημέρα Κυριακή, η πόλη άδεια λόγω του καλοκαιριού, το καφέ βρέθηκε με γνώμονα να έχει χώρο μπροστά να βλέπουμε και τις μηχανές. Εντύπωση μας προκάλεσε το γεγονός όπου διερχόμενοι αστυνομικοί επέμεναν να τις μετακινήσουμε στο προβλεπόμενο parking. Μάλιστα ξαναπέρασαν να ελέγξουν αν εκτελέσαμε τις προτροπές τους. Εδώ δεν είναι Ελλάδα, θα σέβεσαι …
Το ταξίδι συνεχίζεται και μετά το Vittorio Veneto μπαίνουμε στην καρδιά των Δολομιτικών Άλπεων. Εκεί στα Βορειοανατολικά της Ιταλίας, το τοπίο πανέμορφο, το ανάγλυφο μοναδικό.
Άφιξη στο San Vito di Cadore, όπου θα γίνει διανυκτέρευση
Το μέρος επιλέχθηκε σαν πιο οικονομικό σε σχέση με την Cortina d Ampezzo, 12 μόλις χιλιόμετρα μακριά, την ναυαρχίδα της περιοχής στον χειμερινό τουρισμό. Η απογευματινή μας βόλτα θα γινόταν φυσικά στην Cortina. Το φαινόμενο Enrosadira λαμβάνει χώρα ακριβώς εδώ. Είναι το χρώμα του ρόδου που κατακλύζει το τοπίο τις απογευματινές ώρες, υπάρχει φυσικά και ο σχετικός μύθος. Απλά, η χαρά του φωτογράφου !
Η βόλτα στην πόλη μεγάλη, λουλούδια παντού, δεν χορταίνονται οι εικόνες
Η επόμενη μέρα μας θέλει να περνάμε Αυστρία, στον δρυμό Grossglockner, με διαμονή στο Fusch στο Gasthof Barenwirt.
Στο πρώτο βενζινάδικο μπαίνοντας Αυστρία προμηθευόμαστε τις γνωστές βινιέτες, όπου αναλόγως των ημερών διαμονής στη χώρα πληρώνεις και το αντίστοιχο αντίτιμο, καθότι δεν υπάρχουν διόδια πουθενά
Εξαιρούνται μέρη φυσικής ομορφιάς συνήθως προστατευόμενα από την Unesco, όπως το Grossglockner, όπου απαιτείται να πληρώσεις για να τα διασχίσεις. Πληρώσαμε το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 24 ευρώ ανά όχημα. Το ίδιο εισιτήριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την επόμενη μέρα χωρίς καμία άλλη επιβάρυνση. Αυτό είναι καλό γιατί μία μέρα μόνο στην περιοχή σίγουρα δεν φτάνει.
Η διαδρομή εξαιρετική, στροφιλίκια, ποιότητα ασφάλτου άριστη
Άφιξη στο Gasthof Barenwirt, ειδυλλιακή τοποθεσία, ο ξενώνας προσφέρει και φαγητό.
Η επόμενη μέρα είναι χαλαρή, με ελάχιστα χιλιόμετρα και προορισμό το Kaprun και τη λίμνη Zell am See
Η λίμνη Zell am See, ακριβός χειμερινός προορισμός, με αρκετές πίστες για σκι, που σημαίνει ότι το καλοκαίρι είναι low season budget.
Το χωριό είναι εξαιρετικό, θα ευχαριστηθείτε αν το περπατήσετε.
Η επομένη μέρα έχει πάλι Grossglockner ,δεν χορταίνεται βλέπετε, και επίσκεψη στον παγετώνα Pasterze
Εντύπωση μας προκάλεσαν οι χώροι και οι παροχές στο παρατηρητήριο του παγετώνα. Προσωπικές θυρίδες για τους επισκέπτες, όπου αφήσαμε με ασφάλεια κράνη, μπουφάν, γάντια.
Λιακάδα, καλή θερμοκρασία, απόλυτη ησυχία, μου ήρθε και μια νύστα…
Στο παρατηρητήριο, διακοσμημένο με κρύσταλλα Swarovski
Μικρές βολτούλες στη γύρω περιοχή
Επιστροφή στο Gasthof για την τελευταία μας διανυκτέρευση. Οι άνθρωποι εκεί εκτός του τουρισμού, ασχολούνται με το κυνήγι και διαθέτουν αρκετές ώρες να στολίσουν με ξυλόγλυπτα και οτιδήποτε άλλο τον χώρο τους.
Επόμενος προορισμός το Salzburg Αυστρίας, αφού προηγηθεί είσοδος στην Γερμανία με σκοπό την επίσκεψη σε ένα από τα κρησφύγετα του Χίτλερ (Eagles nest) και στην λίμνη Konigssee στην περιοχή του εθνικού πάρκου Berchtesgaden.
Φτάνοντας στο κρησφύγετο υπάρχει ασανσέρ για την κορυφή εκτός αν πας με τα πόδια όπου χρειάζεσαι περίπου 15 λεπτά. Δυστυχώς εκείνη τη μέρα πέσαμε σε ομίχλη και η ορατότητα ήταν περιορισμένη, αλλιώς η θέα είναι μοναδική.
Ακολουθεί περίπατος στη λίμνη Konigssee
Αργά το απόγευμα καταλήγουμε για διαμονή στα περίχωρα του Salzburg, υπάρχουν πολλές πανσιόν, οι περισσότερες προσφέρουν και φαγητό.
Η επόμενη μέρα είναι αφιερωμένη στο μικρό διαμαντάκι που λέγεται Salzburg. Πανέμορφη πόλη, η γενέτειρα του Mozart, περπατιέται εύκολα και ευχάριστα. Πρώτη επίσκεψη και περιήγηση στο κάστρο της πόλης.
Η συνέχεια έχει επίσκεψη στο παλάτι Mirabell και στους φημισμένους κήπους του.
Χρώματα κι αρώματα παντού
Κάτι που οι επισκέπτες της περιοχής αγνοούν, καθότι δεν τυγχάνει ιδιαίτερης προβολής, είναι τα εξοχικά ανάκτορα του Hellbrunn, μόλις 8χλμ νότια του Salzburg. Αποτελούσαν την εξοχική κατοικία του Αρχιεπισκόπου Markus Sittikus, ο οποίος συνήθιζε εκεί να παραθέτει δεξιώσεις για τους καλεσμένους του. Αρεσκόμενος να αστειεύεται μαζί τους και χρησιμοποιώντας τα νερά του παρακείμενου ποταμού, δημιούργησε τα λεγόμενα συντριβάνια παγίδες. Τα ενεργοποιούσε σε ανύποπτες στιγμές, με σκοπό τη διασκέδαση όλων. Απλά δρομάκια που ξαφνικά πεταγόταν το νερό, ακόμα και στην υπαίθρια τραπεζαρία τα πέτρινα καθίσματα είχαν οπές για αυτόν ακριβώς τον λόγο. Επίσης υπάρχει σε μινιατούρα μια αναπαράσταση της καθημερινής ζωής του τόπου, όπου όλες οι φιγούρες κινούνται με τη δύναμη του νερού.
Φεύγοντας με τις καλύτερες εντυπώσεις από την περιοχή, θα επισκεφτούμε την καρδιά της Βαυαρίας το Μόναχο, μόλις στα 145χλμ
Η διαμονή έγινε, πάλι με κριτήριο το κόστος, σε ένα προάστιο το Riem, 8χλμ από το Μόναχο, στο ξενοδοχείο Landhotel martinshof.
Η επιλογή αποδείχτηκε καλή, στάση μετρό κοντά στο ξενοδοχείο, σε 15 λεπτά ήσουν στο κέντρο του Μονάχου. Ευχάριστη έκπληξη η ταβέρνα του Καρδιτσιώτη Βαγγέλη , δίπλα στο ξενοδοχείο. Τόσες μέρες με ξυνολάχανο για σαλάτα και σνίτσελ, έγινε διορθωτική κίνηση με όλα τα Ελληνικά εδέσματα σε αφθονία. Με τσίπουρο Τυρνάβου ο Βαγγέλης πάντα πρόθυμος να μας συντροφεύσει στο τραπέζι μας. Μονάχου συνέχεια λοιπόν, για μία πόλη κόσμημα, πλήρους ευταξίας και πανέμορφη.
Ολυμπιακό στάδιο Μονάχου και έδρα της Bayern
Το παλάτι Residence αξίζει την επίσκεψή σας
Την επομένη μέρα κρίθηκε απαραίτητη η επίσκεψη στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Dachau, 30 χλμ από Μόναχο, καθώς κανείς μας πριν δεν είχε ανάλογη εμπειρία. Το πάρκο του Dachau πριν το στρατόπεδο
Φωτογραφία της εποχής με τους θαλάμους των κρατουμένων. Σήμερα δεν διασώζονται, απλά σε αναπαράσταση έχουν φτιαχτεί ένας δύο…
Τα κρεματόρια…
Καταθλιπτική η αίσθηση αυτής της επίσκεψης, δεν παύει όμως να είναι κομμάτι της Ιστορίας…
Απογευματινός περίπατος την τελευταία μέρα παραμονής μας στο Μόναχο
Must και η πλατεία Marienplatz όπου στο δημαρχείο της πόλης θα δείτε το δρώμενο του Glockenspiel. Μία φορά το μεσημέρι και μία το απόγευμα, χορευτικές φιγούρες εμφανίζονται από το ρολόι του Δημαρχείου και χορεύουν σύμφωνα με τους ήχους του καμπαναριού.
Για βράδυ καταλήξαμε στην πιο παλιά μπυραρία του Μονάχου την Hofbrauhaus, από εδώ ξεκίνησε ο Χίτλερ με την ομιλία του το ναζιστικό κίνημα.
Επόμενος σταθμός το Garmisch-Partenkirchen και διαμονή στο Grainau, περίπου στα 100 χλμ από Μόναχο
Η επόμενη μονοήμερη εκδρομή μας θα είναι στο κάστρο Neuschwanstein ή αλλιώς και κάστρο της Χιονάτης και επιστροφή μας στο Grainau.
Η κατασκευή του διατάχθηκε από τον Λουδοβίκο Β΄ της Βαυαρίας ως χώρος ανάπαυσης και φόρος τιμής στον Ρίχαρντ Βάγκνερ. Ο Λουδοβίκος πλήρωσε για το παλάτι από τη περιουσία του και από δάνεια και όχι από τα δημόσια κεφάλαια της Βαυαρίας. Το παλάτι έχει εμφανιστεί σε πολλές ταινίες και αποτέλεσε την έμπνευση για το κάστρο της ωραίας κοιμωμένης της Ντίσνεϋλαντ. (πηγή wikipedia).
Τελευταίο μας βράδυ στη Γερμανία θα κλείσουμε με ήχους από την ορχήστρα στο Garmisch-Partenkirchen.
Προτελευταίος σταθμός μας η διαμονή στη Verona, 333χλμ από Grainau
Η αρένα της Βερόνα
Γέφυρα Pietra
Σε αυτό το μπαλκόνι διαδραματίστηκε η ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας
Μπορείτε να αγγίξετε το στήθος της Ιουλιέτας χωρίς να παρεξηγηθείτε, για καλοτυχία
Στα 30χλμ περίπου νοτιοδυτικά της Verona είναι το πάρκο Sigurta
Ας πεταχτούμε και μέχρι τη λίμνη Garda στα 40χλμ από Verona
Για τις τελευταίες ημέρες αφήσαμε την περιήγηση στη Βενετία, απ’ όπου και θα επιστρέψουμε
Μία καλή επιλογή για διαμονή είναι το προάστιο του Mestre. Τα δωμάτια είναι πολύ φθηνότερα σε σχέση με αυτά της Βενετίας και το parking ευκολότερο. Από το Mestre το τοπικό λεωφορείο σε κατεβάζει Βενετία σε 15-20 λεπτά το πολύ. Βενετίας συνέχεια το λοιπόν…
Αυτό ήταν…επιστρέφουμε…
Συνοπτικά το ταξίδι μας, τριών εβδομάδων, 1500 χιλιομέτρων, μαζί με τις έξτρα διαδρομές. Το ίδιο ταξίδι γίνεται και σε δύο εβδομάδες, δίχως κάποιος να χάσει τίποτα από τα ανωτέρω περιγραφόμενα. Απλώς εμείς είπαμε να το χορτάσουμε !!!
Συμπεράσματα – Απόψεις
Δεν ήθελα στην ιστορία μου να κουράσω με πληροφορίες αξιοθέατων και ιστορικές. Ο ιστός βρίθει πληροφοριών και στο μέτρο που ενδιαφέρεται ο καθένας μπορεί να προετοιμαστεί ανάλογα. Προτίμησα να τονίσω μέρη που αξίζουν τη ματιά μας και για οδικές διαδρομές φυσικού κάλλους.
Μπορεί κάποιος να χαρακτηριστεί ανάλογα με τον τρόπο που ταξιδεύει. Ο τουρίστας θα πάει αεροπορικώς στο μέρος του ενδιαφέροντος και με τα υπάρχοντα μέσα μεταφοράς στη γύρω περιοχή. Η εμβέλεια του ταξιδιού έτσι είναι σαφώς περιορισμένη. Ο ταξιδευτής έχει την περιέργεια και την προσμονή, εκτός του τελικού προορισμού, να γνωρίσει και το τι μεσολαβεί μέχρι εκεί. Το κόστος σαφώς αυξάνεται, αλλά τα καλά πράγματα συνήθως κοστίζουν.
Δεν είναι ο τελικός προορισμός το παν, μεγαλύτερη σημασία έχει το ταξίδι. Ο Καβάφης το αποτύπωσε με αξεπέραστο τρόπο.
Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη,
να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος
γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Πάντα στον νου σου νάχεις την Ιθάκη.
Το φθάσιμον εκεί είν’ ο προορισμός σου.
Αλλά μη βιάζεις το ταξείδι διόλου.
Καλλίτερα χρόνια πολλά να διαρκέσει·
και γέρος πια ν’ αράξεις στο νησί,
πλούσιος με όσα κέρδισες στον δρόμο,
μη προσδοκώντας πλούτη να σε δώσει η Ιθάκη.
Και αν ο τελικός σας προορισμός δεν ανταποκριθεί στις προσδοκίες σας μη σας νοιάξει…
Η Ιθάκη σ’ έδωσε τ’ ωραίο ταξείδι.
Χωρίς αυτήν δεν θα βγαινες στον δρόμο.
Άλλα δεν έχει να σε δώσει πια.
Κι αν πτωχική την βρεις, η Ιθάκη δεν σε γέλασε.
Έτσι σοφός που έγινες, με τόση πείρα,
ήδη θα το κατάλαβες οι Ιθάκες τι σημαίνουν.
Σας ευχαριστώ
Δημήτρης.