Αλβανία Βοσνία-Ερζεγοβίνη Κροατία Μαυροβούνιο Roadrip στα Βαλκάνια σε 8 μέρες

zozac

Member
Μηνύματα
6
Likes
62
Μέσα Απρίλη του '24 αποφασίσαμε με τον @saudade να πραγματοποιήσουμε επιτέλους ένα εφηβικό όνειρο, ένα roadtrip στα Βαλκάνια. Αψηφήσαμε τα τρομαγμένα βλέμματα που αντικρίζαμε όταν αναφέραμε την ιδέα μας, τις προειδοποιήσεις για επικινδυνότητα και τις πραγματικά ελάχιστες μέρες που είχαμε στη διάθεσή μας και ξεκινήσαμε ένα βροχερό Κυριακάτικο μεσημέρι του Απριλίου. Στόχος η εξής διαδρομή:

1720122835681.png


Ημέρα 1η λοιπόν
Ο @saudade ήρθε και με πήρε από τη Λάρισα στις 12μιση το μεσημέρι. Περνώντας πανέμορφα καταπράσινα λιβάδια και χωριά αρχίσαμε να νιώθουμε το κρύο της βόρειας Ελλάδας. Στο δρόμο μας έπιασε πολύ δυνατή βροχή.

20240421_134955.jpg
20240421_161549.jpg

Στις 16:00 περίπου φτάσαμε στα σύνορα με την Αλβανία. Πολύ γρήγορος έλεγχος. Τα πρώτα χωριά έμοιαζαν με την Ελλάδα, ήταν καταπράσινα και τα βουνά χιονισμένα. Στο δρόμο έβλεπες κυρίως ποδήλατα, μόνο με άντρες αναβάτες. Κάρα με άλογα, όρια ταχύτητας εξωφρενικά χαμηλά, μαυροντυμένες γιαγιάδες με ξέπλεκα μαλλιά.

20240421_165257.jpg


Φτάσαμε στα Τίρανα γύρω στις 20:00. Είχε πολλή κίνηση και δεν είχε φανάρια. Οι δρόμοι ήταν ανηφορικοί και μπερδευτήκαμε για λίγο κάνοντας κύκλους στα περίεργα στενά, αλλά τελικά βρήκαμε το κτίριο όπου είχαμε κλείσει δωμάτιο. Στην είσοδο της πολυκατοικίας δεν είχε τίποτα αναγνωριστικό, αλλά συναντήσαμε έναν κύριο που μας πήγε στον όροφο και φώναξε τον ιδιοκτήτη. Τελικά αποδείχθηκε πως αυτός ο κύριος έμενε μαζί μας, καθώς και άλλες δυο κοπέλες από τη Βουδαπέστη και ο ιδιοκτήτης, ένας μεσήλικας Αλβανός που από ότι καταλάβαμε αυτό ήταν το σπίτι του και νοίκιαζε τα δωμάτια που του περίσσευαν μένοντας παράλληλα κι εκείνος εκεί. Είχαμε κοινό μπάνιο και ελάχιστη καθαριότητα. Στο δωμάτιό μας δεν είχε λάμπα για το βράδυ, ούτε καλάθι για τα σκουπίδια (στη συνέχεια συναντήσαμε το ίδιο θέμα και σε άλλα καταλύματα). Είχε μια ντουλάπα πιο πολύ για δική του αποθήκη αφού είχε μέσα κουτιά από ηλεκτρικές συσκευές.
Φάγαμε ο,τι είχα πάρει μαζί από Λάρισα, κάναμε ένα ντουζ και κοιμηθήκαμε.

 

Attachments

Last edited:

zozac

Member
Μηνύματα
6
Likes
62
Ημέρα 2
Ξυπνώντας και περιμένοντας για το πρωινό απολαύσαμε τα Τίρανα από τη βεράντα. Έμοιαζαν άναρχα, χωρίς ομοιομορφία στα κτίρια, ωστόσο αρκετά πράσινα. Έκανε κρύο. Ο παππούς, μας έφτιαξε πρωινό. Ντομάτα, αγγούρι, κατσικίσιο τυρί, αυγό, μπουρέκ και τσάι. Ήταν υπερβολικά ομιλητικός χωρίς να ξέρει αγγλικά, μας μιλούσε για τα πάντα, αλλά λίγα καταλάβαμε. Ο χώρος έμοιαζε με δώμα, σαλόνι και κουζίνα μαζί. Μας έβαλε σε μια σακουλίτσα αυτά που δεν φάγαμε να τα πάρουμε μαζί.

20240422_075149 1.png
20240422_092931 1.png

20240422_143455 1.png
20240422_143509 1.png

Ξεκινήσαμε για Μαυροβούνιο γύρω στις 9:00. Ευτυχώς το αμάξι παρόλο που ήταν παρκαρισμένο στο δρόμο και όχι σε κάποιο πάρκινγκ, ήταν σώο και αβλαβές. Το βράδυ πρέπει να είχε βρέξει και ήταν ένα όμορφο πρωινό, με ψύχρα και ήλιο. Στο δρόμο είδαμε πολλούς ανθρώπους να βοσκάνε αγελάδες, άλλοι με λουρί, άλλοι τις είχαν ελεύθερες. Μετά καταλάβαμε γιατί. Βγαίνοντας από το κέντρο των Τιράνων περάσαμε από μια μεγάλη λαική πλάι στο δρόμο, όπου ο κόσμος μεταξύ άλλων πουλούσε γάλα σε πλαστικά μπουκάλια του λίτρου. Το ίδιο και σε κάποια μινι μάρκετ. Οι άνθρωποι έμοιαζαν πολύ μεταξύ τους, ανάστημα κάτω του μετρίου, οι γυνάικες με ταγιέρ και μαντίλες, πολλοί είχαν πρόβλημα στα πόδια και κούτσαιναν. Στους δρόμους αναρχία, χωρίς φανάρια ο καθένας έκανε ό,τι ήθελε. Πολύ κακοφτιαγμένοι δρόμοι ακόμα και μέσα στο κέντρο της πρωτεύουσας συναντήσαμε χωματόδρομο με τεράστιες λακκούβες και τρύπες.

Μαυροβούνιο
Στις 12:30 φτάσαμε στα σύνορα και μπήκαμε σύντομα στο Μαυροβούνιο. Είδαμε κι εδώ μιναρέδες, ορθόδοξες εκκλησίες, πινακίδες άλλες με σλάβικη γραφή, άλλες με λατινική. Η διαδρομή ήταν όλη πλάι στο ποτάμι.

20240422_145257.jpg
20240422_150110.jpg

20240422_193624.jpg

Κάναμε την πρώτη στάση στην Ποντγκόριτσα. Μου φάνηκε αδιάφορη, ψηλά κυβικά κτίρια, σοβιετικού τύπου, χωρίς χαρακτήρα και καθόλου διακόσμηση. Φλατ, με μαγαζιά παραταγμένα στη σειρά πλάι σε κεντρικούς μεγάλους δρόμους. Ωστόσο αυτή ήταν μια πρώτη ματιά καθώς κάναμε απλά ένα πέρασμα πριν συνεχίσουμε το ταξίδι. Καθίσαμε να φάμε σε ένα εστιατόριο, η μακαρονάδα που πήρα κόστιζε 9 ευρώ. Μπορείς άνετα να πληρώσεις σε ευρώ εδώ. Μας φάνηκε γενικά ακριβή, κάποια προϊόντα ήταν ακριβότερα και από Ελλάδα, κάτι που δεν το περιμέναμε.

20240422_130847.jpg

Λένε πως το Μαυροβούνιο έχει τους ψηλότερους ανθρώπους στην Ευρώπη και η αλήθεια είναι οτι συναντήσαμε πολλούς άντρες και γυναίκες άνω του 1,85!

20240423_142842 1.png
20240423_141659 1.png

Συνεχίσαμε το δρόμο πλάι σε ποτάμια και τούνελ. Κάναμε μια στάση στην περιοχή Mrke, δίπλα στο ποτάμι για ξεκούραση. Προσπάθησα να κοιμηθώ λίγο αλλά οι ήχοι από τα διερχόμενα οχήματα μεγεθύνονταν λόγω του τούνελ και με ξυπνούσαν.

Επόμενη στάση αρκετά πιο βόρεια, η Pljevlja (Πλέβλια), μια βιομηχανική πόλη με ένα εργοστάσιο στο κέντρο, ψηλά κτίρια και μιναρέδες. Κάναμε μια μικρή βόλτα στο κέντρο, με στόχο την αναζήτηση τροφής. Προσωπικά δεν στάθηκα τυχερή γιατί είχε παντού κρέατα που δεν πολυ τρώω.

Νύχτωσε ήδη όταν φύγαμε από την Πλέβλια και πήραμε το δρόμο για το σημερινό μας κατάλυμα στα βουνά του βόριου Μαυροβουνίου. Ο στόχος μας το Zabljak, η ορεινότερη κωμόπολη στα Βαλκάνια στο κέντρο της ορεινής περιοχής Durmitor (Ντούρμιτορ). Ωστόσο δεν γινόταν να ακολουθήσουμε το δρόμο που θα μας έβγαζε εκεί μόνο σε μια ώρα γιατί ήταν κατεστραμμένος, οπότε καταλήξαμε να κάνουμε ένα πολύ μεγάλο κύκλο για να καταλήξουμε στο Zabljak αρκετά αργότερα το βράδυ, περνώντας μέσα από βουνά, δάση, χιόνια, ομίχλη. Το θερμόμετρο του αυτοκινήτου όλο και κατέβαινε σε βαθμούς. Τελικά το καταφύγιο φάνηκε στο πιο απομακρυσμένο σημείο του λόφου.

Φανταστείτε την αρχή ενός θρίλερ το οποίο ξεκινάει με ένα αμάξι που προχωράει αργά στο σκοτάδι, γύρω γύρω δέντρα και στο βάθος του δρόμου μέσα στην ομίχλη ξεχωρίζει ένα φωτάκι. Κάπως έτσι νιώθαμε κι εμείς, προχωρώντας στο άγνωστο ορεινό Zabljak χωρίς να διαφαίνεται ο προορισμός μας.

Όταν φτάσαμε -ίσως να ήταν και το τελευταίο κτίριο του χωριού- δεν υπήρχε κανένας. Τελικά κατέβηκε μια θαμώνας και μας είπε ότι ο ιδιοκτήτης δεν είναι εκεί κι ότι κι εκείνη τον έψαχνε όλη μέρα. Είμασταν τόσο κουρασμένοι και απηυδισμένοι που είπαμε ότι θα κοιμηθούμε εκεί, ακόμα κι αν δεν ερχόταν κάποιος. Πέρασε πολλή ώρα..Εγώ αγανακτισμένη από την κούραση και την πείνα αποφάσισα να φαω και να μπω για ένα ντουζ στο κοινό μπάνιο. Ευτυχώς όταν βγήκα είχε γίνει κάποια συνεννόηση και είχαμε επιτέλους δωμάτιο για τη βραδιά.

20240423_083037.jpg
 

Attachments

Last edited:

zozac

Member
Μηνύματα
6
Likes
62
Ημέρα 3
Ξυπνήσαμε στο κρύο, ορεινό Zabljak και ξεκινήσαμε στις 8:30 το δρόμο μας για βορειότερα.

20240421_161545 1.png

Στον δρόμο χιονισμένες κορυφές, πράσινες κοιλάδες και χωριουδάκια.

Η πρώτη μας στάση για την ημέρα ήταν στην Crno jezero (Μαύρη λίμνη). Είχε διάφορες εισόδους, δοκιμάσαμε δύο μήπως και μπούμε δωρεάν, αλλά δεν γινόταν οπότε πληρώσαμε 5 ευρώ το άτομο, το οποίο ισχύει για όλες τις περιοχές του εθνικού πάρκου.

Μέσα από ένα μονοπάτι φτάσαμε στη λίμνη, η οποία απλώνεται ήρεμη και σκουροπράσινη κάτω από επιβλητικά βουνά γεμάτα έλατα.

20240423_094149.jpg

20240423_101016.jpg


Είχε ελάχιστο κόσμο. Ξεκινήσαμε να περπατάμε περιμετρικά της και κάποια στιγμή χάσαμε ο ένας τον άλλο μέσα στο δάσος όπου έμπαινε το μονοπάτι. Ευτυχώς ξαναβρεθήκαμε μετά από ώρα στην αφετηρία, μούσκεμα βέβαια γιατί στο μεταξύ είχε ξεκινήσει να βρέχει.

20240423_121233.jpg
20240423_121356.jpg


Συνεχίσαμε το δρόμο μας διασχίζοντας τον Prevoj Sedlo, μέσα στο εθνικό πάρκο Durmitor, έναν πολύ στενό δρόμο που λέγεται οτι είναι ο πιο ορεινός υψομετρικά δρόμος της χώρας, με υψηλότερο σημείο το Sedlo Pass. Προσέφερε πολύ υλικό για φωτογραφίες με τα χιονισμένα βουνά και τις λίμνες, τους στριφογυριστούς δρόμους, την ομίχλη και τα διαφορετικά υψίπεδα.

20240423_121400.jpg

20240423_124310.jpg

20240423_123424.jpg

20240423_124017.jpg

20240423_123719.jpg

20240423_125608.jpg

Όσο κατεβαίναμε το τοπίο άρχισε να πρασινίζει και βλέπαμε πια ζώα και χωριουδάκια με σπίτια με μεγάλες τριγωνικές σκεπές που φτάνανε μέχρι το έδαφος.

cows.jpg

20240423_135114.jpg
20240423_134657.jpg

20240423_140012.jpg

20240423_135920.jpg


Pluzine
Το μεσημέρι φτάσαμε στην κωμόπολη που θα περάσουμε το σημερινό βράδυ, το Pluzine. Μια ήρεμη επαρχιακή κωμόπολη, κυρίως με πανδοχεία για ορειβάτες.

20240423_142842 2 (1).png
20240423_151301 1.png

Παρόλο που έμοιαζε με χωριό είχε ψηλά κτίρια. Δίπλα στην πόλη βρίσκεται η λίμνη Piva την οποία απολαύσαμε από το παράθυρο του καταλύματός μας, ένα καθαρό και άνετο σπιτάκι. Είχε και κουζίνα οπότε το εκμεταλλευτήκαμε και πήγαμε στο σούπερ μαρκετ να πάρουμε υλικά να μαγειρέψουμε. Οι τιμές ακριβές, αντίστοιχες Ελλάδας και λίγο παραπάνω. Οι άνθρωποι εδώ μας φάνηκαν αρκετά φιλικοί, ενδεχομένως συνηθισμένοι από ταξιδιώτες από την Ευρώπη.
 

Attachments

katkats

Moderator
Μηνύματα
9.900
Likes
12.819
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ν. Αμερική
Πολύ μου αρέσουν οι φωτογραφίες από το οδικό σας. Και μου φαίνεται και αρκετά off the beaten track μέχρι στιγμής.
 

zozac

Member
Μηνύματα
6
Likes
62
Ημέρα 4
Ξεκινήσαμε νωρίς το πρωί. Στόχος το Σεράγεβο. Πήραμε τον φιδογυριστό δρόμο γεμάτο σήραγγες από τρύπες που κάνανε στο βουνό. Οδηγούσαμε παράλληλα με το τιρκουάζ ποτάμι Piva, το τοπίο καταπράσινο.
20240423_151646.jpg


Δυο ώρες μετά φτάσαμε στα σύνορα με τη Βοσνία Ερζεγοβίνη. Ο έλεγχος ήταν πιο αυστηρός εδώ. Μας ρωτήσανε πού πηγαίνουμε, πόσο θα μείνουμε, αν έχουμε κράτηση την οποία και ζήτησε να δει και αν έχουμε κάτι να αναφέρουμε.
Στη συγκεκριμένη είσοδο στη χώρα που μάλλον δεν χρησιμοποιούνταν πολύ, οι δρόμοι ήταν αρκετά αφρόντιστοι, γεμάτοι λακκούβες, τρύπες και λάσπες. Διασχίσαμε μεγάλα κομμάτια δρόμου δίπλα στα ποτάμια Tara και Piva.

Στάση στο μνημείο της μάχης Sutjeska, για τους πεσόντες Γιουγκοσλάβους παρτιζάνους από Γερμανούς και Ιταλούς.

20240424_115540.jpg


Σεράγεβο
Το μεσημέρι φτάσαμε στο Σεράγεβο. Πόλη ορεινή με σπίτια που θυμίζουν τούρκικη αρχιτεκτονική με σαχνισιά και κεραμειδοσκεπές. Πολλή ανηφόρα και έλλειψη πεζοδρομίων για περπάτημα στις γειτονιές εκτός κέντρου. Κλείσαμε ένα κατάλυμα στο δρόμο Kartal στη γειτονιά Bjelave. Αφήσαμε τα πράγματά μας και κατεβήκαμε στο κέντρο με τα πόδια. Μία έβρεχε και μία σταματούσε γι αυτό και οι βόλτες δεν ήταν εύκολες. Στο κέντρο, καθίσαμε για φαγητό σε μια παραδοσιακή ταβέρνα. Δοκίμασα πιπεριές γεμιστές με κιμά και sour cream. Ήταν πολύ νόστιμα και σχετικά οικονομικά. Μετά το φαγητό κάναμε βόλτα στην παραδοσιακή αγορά Bascarsija η οποία μου θύμισε τη Γρανάδα, με πολλά ανατολίτικα στοιχεία, τζαμιά και εδέσματα όπως καφέ και σουτζούκ λουκούμ. Γενικά η πόλη έβγαζε περισσότερο ανατολίτικο αέρα παρά ευρωπαϊκό. Χαρακτηριστικό σημείο ένα σύμβολο στον κεντρικό πλακόστρωτο δρόμο το οποίο χώριζε την ανατολίτικη από την Ευρωπαϊκή αγορά. Περάσαμε κι από τη γέφυρα Latinska Cuprija. Εδώ δολοφονήθηκε ο αρχιδούκας Φρανς Φέρντιναντ με τη γυναίκα του κι έτσι αποτέλεσε την αφορμή για το ξεκίνημα του πρώτου παγκοσμίου πολέμου.

20240424_184326.jpg


20240424_202650.jpg
20240424_202800.jpg


20240424_203843.jpg
20240424_215241.jpg

20240424_203803.jpg
 

Attachments

zozac

Member
Μηνύματα
6
Likes
62
Ημέρα 5
Ξυπνήσαμε στο Σεράγεβο γύρω στις 8. Όλο το βράδυ έβρεχε. Γύρω στις 10μιση ξεκινήσαμε για το Mostar. Βγαίνοντας από το Σεράγεβο είδαμε κι εκείνα τα μεγάλα σοβιετικού τύπου κτίρια, πολυώροφα και κυβικά. Στάση στο Μοσταρ με την παραμυθένια γέφυρα, το οποίο διαρρέει ο ποταμός Neretva. Αρκετά τουριστικό ωστόσο.

20240425_130825.jpg

Κροατία
Το μεσημέρι φτάσαμε στα σύνορα με την Κροατία. Πολύ αυστηρός έλεγχος εδώ, στην αρχή μας ρώτησαν αν καπνίζουμε και αν κουβαλάμε τσιγάρα. Απαντήσαμε πως όχι και συνέχισαν να μας ρωτάνε αν μεταφέρουμε κάτι που θα πρέπει να αναφέρουμε. Και πάλι, είπαμε όχι και ένας της ασφάλειας μας έκανε σήμα να σταματήσουμε λίγο πιο κάτω. Μας είπε να βγούμε από το αμάξι και άρχισε να το ψάχνει. Παράλληλα μας οδήγησε έναν έναν σε ένα δωμάτιο ξεχωριστά και μας έκανε ερωτήσεις για το αν κουβαλάμε κάτι παράνομο και αν ναι να το δηλώσουμε τώρα και θα μας γλιτώσει από περαιτέρω μπλεξίματα. Τελικά κάποια στιγμή αφού ανέφερε και οτι θα φέρει συνάδελφο με σκύλο να ελέγξει πείστηκε για την καθαρότητα μας και μας άφησε να φύγουμε. Ωστόσο καθυστερήσαμε σημαντικά.

Η Κροατία θύμισε κατευθείαν Ιταλία. Τοπία κατάφυτα δίπλα στη θάλασσα, σπιτάκια χαμένα στο πράσινο, ψηλά κυπαρίσσια. Το Ντουμπρόβνικ άρχισε να αποκαλύπτεται όλο χτισμένο στις παρειές ενός βουνού με θέα τη θάλασσα. Αφήσαμε τα πράγματα στο δωμάτιο και κατεβήκαμε στην παλιά πόλη, αρκετά διάσημη για τις σκηνές που γυρίστηκαν εδώ για το Game of thrones. Φτάνοντας στην πύλη και είσοδο της μεσαιωνικής πόλης νιώθεις οτι μεταφέρεσαι πίσω στον χρόνο. Η πιο γνωστή οδός είναι η Stradun και περνά μέσα από το ιστορικό κέντρο. Αν και τουριστικό, είχε μια αύρα που σε έκανε να θέλεις να εξερευνήσεις κάθε στενάκι. Είμασταν τυχεροί που είδαμε το ηλιοβασίλεμα εκεί. Ο ήλιος άρχισε σιγά σιγά να χάνεται βάφοντας ροζ τις μαρμάρινες πλάκες και τον ουρανό δίνοντας άλλη αίσθηση στα απομεινάρια του φρουρίου.

20240425_184202.jpg
20240425_184102.jpg
20240425_190230.jpg


20240425_190732.jpg
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.525
Μηνύματα
898.963
Μέλη
39.243
Νεότερο μέλος
Demi14

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom