themischar
Member
- Μηνύματα
- 503
- Likes
- 4.765
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Εδιμβούργο - στην Αθήνα του Βορρά
- Εδιμβούργο ΙΙ
- Εδιμβούργο ΙΙΙ
- Εδιμβούργο ΙV
- Εδιμβούργο V
- Εδιμβούργο VI
- Εδιμβούργο VII
- Εδιμβούργο VIII
- Εδιμβούργο VIIII
- Edinburgh - Callander
- Stirling Castle
- Callander
- Callander - Drumnadrochit
- Στο δρόμο για το Drumnadrochit
- Drumnadrochit
- Drumnadrochit - John o' Croats - Wick
- Lairg
- John o' Groates - Wick
- Wick - Laide
- Durness - Smoo Cave
- Στο δρόμο για το Leide
- Laide - Portree ([I]Isle of Skye)[/I]
- Portree
- Portree - Trotternish - The Pier - Dunvegan - Carbost - Portree
- Isle of Skye
- Portree II
- Portree - Inveraray
- Oban - Inveraray
- Inveraray - Loch Lomond
- Balmaha
- Inveraray
- Inveraray - Glasgow
- Γλασκώβη
- Γλασκώβη ΙΙ
- Γλασκώβη ΙΙΙ
- Γλασκώβη ΙV
- Γλασκώβη V
- Γλασκώβη VI
- Γλασκώβη VIII
- Γλασκώβη - Χανιά
Η Σκωτία και τα Χαϊλαντς ανέκαθεν είχαν την τιμητική τους σαν ταξιδιωτικοί προορισμοί, πότε αυτόνομα και πότε παρέα με την Ιρλανδία και το νησάκι Μαν. Πως τα καταφέραμε και δεν εξελίχθηκαν οι περιπλανήσεις μας, σε αυτά τα μέρη, με τα παραπάνω δεδομένα εύκολα θα απαντήσω :- Ούτε και γνωρίζω !
Στο αβίαστο ψάξιμο για το που να πάμε και φέτος το καλοκαιράκι, εξυπακούεται εκτός της Κρήτης (χωρίς όμως moto, ας όψεται μια ανωτέρα βία λόγω υγείας) προέκυψε μια εξαιρετικά συμφέρουσα συνδυαστική λύση προορισμών και οικονομικών απαιτήσεων 14 ημερών (27/07 έως 09/08).
Το ταξίδι μας αρχίζει, από Αθήνα, το μεσημέρι της 27/07 και φθάνουμε βράδυ στο Εδιμβούργο μετά από 3ωρη στάση στο Λονδίνο (αυτομεταφορά - Stansted) με επιστροφή στις 09/08 από Γλασκώβη στα Χανιά για τη συνέχεια έως το τέλος του μήνα.
Οι τέσσερεις μεγαλουπόλεις Εδιμβούργο, Γλασκώβη, Ινβερνές & Πορτρί είναι οι πλέον γνώριμες σ᾽αυτό το Roadtrip, γι´αυτό και λίγα λόγια για το North Coast 500 ή NC 500.
To NC 500, δημιουργήθηκε, σχετικά πρόσφατα, το 2014 από την πρωτοβουλία North Highland Initiative, μια μη κερδοσκοπική οργάνωση που ιδρύθηκε από τον Πρίγκιπα Κάρολο της Αγγλίας το 2005 σε μια προσπάθεια της οικονομικής ανάπτυξης σε όλα τα Βόρεια Highlands.
Είναι μια γραφική διαδρομή μήκους 500 περίπου μιλίων και κυρίως αγκαλιάζει τη βόρεια ακτή της Σκωτίας, εξ ου και το όνομα, η οποία αρχίζει και τελειώνει στην πόλη Inverness, την πρωτεύουσα της Σκωτίας.
Το NC 500 δεν είναι ένας πραγματικός δρόμος ή αυτοκινητόδρομος όπως η Route 66 ή ο αυτοκινητόδρομος Coast Pacific ή ο Military Road, αλλά είναι μια σειρά από υπάρχοντες δρόμους που σχηματίζουν έναν βρόχο γύρω από τα Βόρεια Highlands
H διαδρομή NC 500, όπως διαπιστώσαμε κι´εμείς, είναι μια κυρίως παράκτια διαδρομή που διέρχεται από μικρά χωριά και αγροτικές περιοχές στην αραιοκατοικημένη περιοχή της Βόρειας Σκωτίας. Προσφέρει στους επισκέπτες την ευκαιρία να δουν τα άγρια τοπία, να διασκεδάσουν στις αμμώδεις παραλίες, να επισκεφθούν μουσεία και χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς, να απολαύσουν ουίσκι, να δοκιμάσουν τα τοπικά προϊόντα και να γνωρίσουν τους ανθρώπους που ζουν εκεί.
Όλα δείχνουν πως ο καλύτερος χρόνος για να επισκεφθεί κάποιος τον NC 500 είναι μεταξύ Μαϊου και Οκτωβρίου, καθώς η μέρα έχει μεγαλύτερη διάρκεια και τα περισσότερα αξιοθέατα και εστιατόρια είναι ανοικτά, ενώ συνυπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία καταλυμάτων και αυξημένες πιθανότητες για ζεστό καιρό.
Όπως αποδείχθηκε, ωστόσο, το κατακαλόκαιρο με τα κλειστά σχολεία και τις διακοπές και τα φεστιβάλ σε εγρήγορση, γίνεται κακός χαμός τηρουμένων των αναλογιών περισσότερο στις τουριστικές υποδομές.
Γενικά οι καιρικές συνθήκες είναι άστατες στη Σκωτία και βιώνουν βροχή, σύννεφα και ψυχρό καιρό όλο το χρόνο (αυτό δεν είναι που κρατά τη Σκωτία πράσινη!). Ωστόσο, δε λείπουν οι εκρήξεις ηλιοφάνειας και ζεστού καιρού οποιαδήποτε εποχή του χρόνου με τον Μάιο και τον Σεπτέμβριο να είναι δύο από τους καλύτερους μήνες σε ετήσια βάση.
Road trip in the Scottish Highlands
Along the North Cost 500 (The Scottish Route 66)
https://drive.google.com/open?id=1u5-7KLH3HCDeYbhGC2Gpz1RdG1lul69S&usp=sharing
27/07 & Αθήνα - Λονδίνο - Εδιμβούργο
Ο Ιούλης έχει φθάσει στην 25η μέρα του και εμείς δεν έχουμε ακόμη αποφασίσει τι ρουχισμό θα πάρουμε μαζί μας για το επερχόμενο ταξίδι στη Σκωτία.Ευτυχώς όλα τα άλλα θέλαμε να πιστεύουμε πως τα είχαμε βολέψει.
Οι διανυκτερεύσεις μας κόστισαν διπλά ακριβά και εξηγούμαι:
1. Λόγω καταμεσίς του καλοκαιριού οι τιμές ήταν στα high τους όπως άλλωστε παντού συμβαίνει τέτοια εποχή. Λίγα τα ξενοδοχεία (εκτός των μεγαλουπόλεων) ακριβά έως απρόσιτα τα Β+B και λιγοστά τα διαθέσημα καταλύμματα Airbnb.
2. Επίσης, λόγω των λιγότερων υποδομών δε βρήκαμε κυριολεκτικά τίποτα (ούτε σκηνή ή Camper-αυτοκινούμενο), για διανυκτέρευση, σε κάποια μέρη που αρχικά είχαμε σχεδιάσει με αποτέλεσμα το roadtrip μας να μην ήταν το επιθυμητό.
Οι μετακινήσεις μας, θα περιελάμβαναν και ενοικίαση αυτοκινήτου (μη γελάτε, δεν είναι αστείο) για ένα 8ήμερο (30/07 - 06/08), πως θα κάναμε εξάλλου το roadtrip.
Η ζέστη, στην Αθήνα, την ημέρα της αναχώρησἠς μας χτύπησε κόκκινο και φθάσαμε στο Ελ. Βενιζέλος έχοντας κάνει ένα μπανάκι ιδρώτα λες και εμείς θα στεναχωριόμασταν πολύ που θα μας έλειπε κάτι ανάλογο τις επόμενες μέρες.
Με μισή ώρα καθυστέρηση αναχώρησε για Λονδίνο η πτήση μας και προσγειώθηκε μετά από τέσσερεις ώρες στο Stansted Airport,
Κατεβήκαμε και πήγαμε συνάμενοι κουνάμενοι για τον καθιερωμένο έλεγχο. Και εκεί τα είδαμε όλα ! ! !
Η γνωστή, σε όλους, λέξη ουρά στο μεγαλείο της. Είχαμε χάσει, από χέρι, ήδη ένα μισάωρο και ένα εικοσάλεπτο να φθάσουμε μέχρι εδώ και . . .
Παρακαλέσαμε ευγενικά να μας επιτρέψουν να περάσουμε μπροστά λόγω μετεπιβίβασης - αυτομεταφορά κλπ αλλά που να γίνει κάτι τέτοιο.
Επιδεικτικά, θα μπορούσα να πω, μας φώναξε ο επικεφαλής όσο ποιο δυνατά και θυμωμένα μπορούσε:
- Στην ουρά, παρακαλώ.
Και είτε γίνεται πιστευτό είτε όχι εμείς μείναμε στην ουρά μαζί με τους Εγγλέζους που επέστρεφαν από τις οικογενειακές διακοπές τους και ἀνετοι χαχάνιζαν με την αγωνία μας. Μάλιστα, ένας από αυτούς έλεγε στην παρέα του << Μπορούν να πάρουν το βραδυνό τραίνο >>.
Τσιμουδιά, δεν είδα δεν άκουσα, και με ένα ακόμη ιδρώτα να μας λούζει για δεύτερη φορά σήμερα αλλά για άλλους λόγους αυτή τη φορά κι᾽ας ήταν επαρκώς κλιματιζόμενη η αίθουσα.
Όταν ήλθε, επιτέλους, η σειρά μας για τον έλεγχο είχε περάσει ήδη μια ολόκληρη ώρα !
Με την ψυχή, κυριολεκτικά, στο στόμα πήγαμε στην πλατφόρμα αναχώρησης εσωτερικών πτήσεων με το υποχρεωτικό ηλεκτρικό τραινάκι και για να μη μακρηγορώ κι´ άλλο αν δεν είχε δεκαπέντε λεπτά καθυστέρηση η πτήση θα την χάναμε.
Εν τέλει, είναι λίγες οι τρεις ώρες διαφορά μεταξύ δύο πτήσεων όταν επωμίζεσαι την αυτομεταφορά ?
Δεν είναι λίγες, αλλά μάλλον δεν είναι και αρκετές !
Κατά τα άλλα, η πτήση προς το Εδιμβούργο εξελίχθηκε ομαλά και με σχετικά καλή ορατότητα αφού η θέα ήταν ικανοποιητική όπως φαίνεται, στην παρακάτω φωτογραφία, την ώρα που περνάει το αεροπλάνο πάνω από το Bonnyrigg,
Ομαλά και χωρίς αναταράξεις, στις 21:30, έφθασε στο Edinburgh λίγο δηλ.πριν νυχτώσει.
Η υπόλοιπη βραδιά κύλισε χωρίς άλλα διλήμματα και ανωμαλίες και αφού πήραμε ένα σχεδόν αδειανό από κόσμο λεωφορείο -το οποίο περνούσε από πολλές συνοικίες- φθάσαμε περασμένες 23.00, σχεδόν, έξω από το ξενοδοχείο μας που για εννέα μήνες του χρόνου λειτουργεί ως φοιτητική εστία.
Ένα υπόκωφο ουφ βγήκε από τα χείλη και των δυό μας αφήνοντας τη νεολαία στη Reception και μπήκαμε στο δωμάτιο που ουσιαστικά ήταν ένα φοιτητικό δωμάτιο με όλες τις ανέσεις.
Last edited: