Ιταλία Napule, σ'αγαπώ!

Samion

Member
Μηνύματα
10.556
Likes
9.724
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
Τι φωτογραφίες είναι αυτές βρε παιδιά;
Πως θα είχε τέτοιο χαμό και κοσμοπλημμύρα την χριστουγεννιάτικη περίοδο δεν το περίμενα...
Ε ειναι σημα κατατεθεν τα Χριστουγεννα στη Ναπολη. Ειδικα για ολο τον ιταλικο νοτο απο Ρωμη κ κατω. Ετσι δεν περιμεναν και ιταλοι το χαος το Πασχα στην Κερκυρα περσυ κι ελεγαν πριν διαλεξουν τι Κερκυρα τι Κεφαλονια, αδεια θα ειναι κ τα δυο, μονο ντοπιοι…εμ δεν ρωταγες τι ειναι η Κερκυρα στο ελληνικο Πασχα…
 

Vicks

Member
Μηνύματα
720
Likes
2.394
Επόμενο Ταξίδι
Εντός Ευρώπης
Ταξίδι-Όνειρο
?
Είμαστε λοιπόν Παραμονή Πρωτοχρονιάς.
Ξυπνάμε χαλαρά στο διαμερισματάκι μας, πίνουμε τα εσπρεσάκια μας, τρώμε cannoli για πρωινό (απέκτησα εξάρτηση και έμαθα πως υπάρχει καλό ζαχαροπλαστείο ιταλικής ιδιοκτησίας στην Πεύκη, θα ορμήξω προσεχώς).
Βγαίνουμε στην πλατεία Gesu Nuovo (ακριβώς πάνω σε αυτή είναι το σπίτι) και αντικρύζουμε την πρόσοψη της ομώνυμης εκκλησίας η οποία περιλαμβάνει τις μικρές αυτές πυραμίδες:

San Severino.jpg San Severino2.jpg
Η πρόσοψη της εκκλησίας είναι αυτή του Palazzo Sanseverino το οποίο ανήκε στο Δούκα του Salerno, που είχε παίξει μεγάλο ρόλο στη ζωή της πόλης κατά το 16ο αιώνα. Το 1584 το Palazzo αγοράστηκε από Ιησουίτες μοναχούς, οι οποίοι εν συνεχεία το μετέτρεψαν σε εκκλησία, τη σημερινή εκκλησία του Gesu Nuovo. Το εσωτερικό της εκκλησίας επιμελήθηκε ο αρχιτέκτονας και εικαστικός Cosimo Fanzago.
Απέναντι από την εκκλησία Gesu Nuovo βρίσκεται η εκκλησία Santa Chiara, μία από τις μεγαλύτερες γοτθικές εκκλησίες από την εποχή των Anjou (14ος αιώνας). Η εκκλησία καταστράφηκε σε μεγάλο βαθμό από τους βομβαρδισμούς του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου και, παρόλες τις εργασίες αναστήλωσης και επισκευής που ακολούθησαν, δεν έχει επανέλθει στην παλαιά δόξα της – εντούτοις παραμένει εντυπωσιακή.

Εν συνεχεία πήγαμε προς Spaccanapoli όπου χαζέψαμε τα διάφορα μαγαζάκια, κυρίως με γλυκίσματα και σουβενίρ, όσο μπορέσαμε δηλαδή γιατί γινόταν Ο χαμός. Είχαμε ήδη αποφασίσει να περάσουμε στην οικία του σπιτιού μας το βράδυ της Παραμονής και οι εξελίξεις μας δικαίωσαν.

Με τον ποδαρόδρομο φτάσαμε στην Piazza San Domenico Maggiore, όπου βρίσκεται η ομώνυμη γοτθική εκκλησία από την εποχή των Anjou, στο μοναστήρι της οποίας από το 1565 έως το 1576 έζησε ο φιλόσοφος και αστρονόμος Giordano Bruno. Ο Bruno θανατώθηκε στην πυρά στη Ρώμη το 1600 ως (τι άλλο;) αιρετικός. Μεταξύ των εγκλημάτων του ήταν η υποστήριξη της θεωρίας του Κοπέρνικου ότι η Γη δεν είναι το κέντρο του σύμπαντος, καθώς και η εναντίωση σε κάθε τι που πρέσβευε η Καθολική Εκκλησία.

Frescos του Pietro Cavallini στην Brancaccio-Kapelle της εκκλησίας (14ος αιώνας):

San Domenico.jpg San Domenico2.jpg

Δύο φωτογραφίες από το εσωτερικό, καθώς και η άποψη της πλατείας με το που βγήκαμε έξω:

20241231_134459.jpg 20241231_134501.jpg 20241231_135422.jpg

Περάσαμε και πάλι από την Spaccanapoli αλλά πλέον η κοσμοπλημμύρα ήταν τόση που δεν αντέξαμε και βγήκαμε και πιάσαμε διάφορα στενά στο δρόμο για τη διάσημη πιτσαρία Da Michele. Τα σοκάκια ήταν πολύ πιο ήσυχα και μας έδωσαν την ευκαιρία να βγάλουμε και ωραίες φωτογραφίες.
20241231_135435.jpg 20241231_140133.jpg 20241231_140457.jpg


20241231_141130.jpg 20241231_140924.jpg 20241231_140929.jpg

Φτάνουμε και Da Michele με την αρχική πρόθεση να κάτσουμε. Πώς να το περιγράψω τώρα. Πώς έχουμε δει στις ειδήσεις να περιμένουν οι Αμερικανοί το νέο iphone; να κοιμούνται έξω από τα καταστήματα για να πιάσουν σειρά να μπουν πρώτοι; Λοιπόν, υπήρχαν δύο ουρές που έβγαιναν δύο-τρία τετράγωνα έξω. Η μία ήταν για να κάτσεις σε τραπέζι (όπου θα έπρεπε να φας τάχιστα), η άλλη για να πάρεις την πίτσα πακέτο. Έπαιρνες νουμεράκι, στηνόσουν στη μία από τις δύο ουρές και υπήρχε οθόνη στην οποία εμφανιζόταν ο αριθμός σου όταν ερχόταν η σειρά σου, κάτι σαν ΕΛΤΑ ή τράπεζα. Αποφασίσαμε για πακέτο πάνω στην απελπισία μας και ετοιμαστήκαμε για μεγάλη αναμονή. Τελικά, δεν ήταν τόσο μεγάλη, γύρω στα είκοσι λεπτά, αφού εμφανίστηκε σε αυτό το διάστημα και το σκουπιδιάρικο:
20241231_142601.jpg

Πήραμε τα τρόπαια, μία πίτσα μαργαρίτα και μία cosacca με ντομάτα, πεκορίνο και βασιλικό.
20241231_142610.jpg 20241231_151326.jpg
Επειδή πεινούσαμε και δεν κρατιόμασταν να πάμε σπίτι, πήγαμε προς το λιμάνι και τις φάγαμε ρομαντικά, βλέποντας τα πλοία για Σικελία και Αμάλφι να έρχονται και να φεύγουν.
Θα είμαι ειλικρινής, δεν τρελάθηκα. Δεν ξέρω, ο Άντυ που πηγαίνει είκοσι χρόνια Νάπολη λέει ότι η πτώση της ποιότητας του φαγητού είναι από τις συνέπειες του υπερτουρισμού. Πάντως, αυτό που σκεφτήκαμε και οι δύο για τη συγκεκριμένη πιτσαρία είναι πολύ κακό για το τίποτα. Από την άλλη, όταν έχουν να αντιμετωπίσουν τις ουρές και να περιμένουν στο δρόμο με το χαρτάκι στο χέρι, φαίνεται πως έχουν κάνει την επιλογή τους και δεν είναι υπέρ της ποιότητας.

20241231_152434.jpg

Ξεκινήσαμε το δρόμο για το κέντρο και φτάσαμε στην Piazza del Plebiscito και το Palazzo Reale.
Εκεί έγινε το πάρτι της Πρωτοχρονιάς της πόλης, ήταν στημένες οι εξέδρες και οι ντόπιο αοιδοί - σελέμπριτις έκαναν πρόβες.
20241231_153536.jpg 20241231_155336.jpg 20241231_155916.jpg 20241231_160848.jpg 20241231_160851.jpg 20241231_160909.jpg 20241231_161544.jpg 20241231_162000.jpg

Το Παλάτι χρησιμοποείτο από τη Δυναστεία των Βουρβώνων (που βασιλεύει σήμερα στην Ισπανία, εξ ου και οι στενοί δεσμοί με την Νάπολη) οι οποίοι βασίλευαν και στο Βασίλειο της Νάπολης και σε αυτό των Δύο Σικελιών. Σήμερα, το παλάτι και οι παρακείμενοι χώροι του στεγάζουν το διάσημο και πανέμορφο Θέατρο Σαν Κάρλο, το μικρότερο Θεατράκι της Αυλής (πρόσφατα ανακαινισμένο), την Εθνική Βιβλιοθήκη Βίκτωρ Εμμανουήλ Γ΄, ένα μουσείο καθώς και γραφεία.

Να σημειώσω εδώ ότι κατά τη βόλτα αυτή περάσαμε από το περίφημο καφέ Gambrinus, η πρώτη από τις τρεις ή τέσσερις συνολικά απόπειρες να καθήσουμε (γέλια κοινού). Δεν ξέρω με τι να παρομοιάσω την κατάσταση, στενάκια Ψυρρή στα νιάτα μου κατά τις Απόκριες, φεστιβάλ χρωμάτων Ινδίας; πάντως δεν έπεφτε καρφίτσα και υπήρχε ουρά για να κάτσουν. Ε,όχι,αυτό δεν το κάνω.

Μία απογοήτευση την πήρα, οπότε κατευθυνθήκαμε στην Galleria Umberto I απέναντι να δοκιμάσουμε τις σφολιάτες της Μαίρη (La Sfogliatella Mary)....Μαντέψτε! Ουρά κι εκεί. Κάτσαμε αλλού για ένα σύντομο καφέ, περάσαμε από τη στολισμένη Piazza del Municipio
20241231_165518.jpg 20241231_165523.jpg
και πήγαμε σπίτι για να ετοιμάσουμε ένα ταπεινό δείπνο παραμονής.
20241231_214013.jpg (το prosecco εγώ, τη μπύρα ο Γερμανός, πρώτα βγαίνει το χούι κλπ...)

Τα όργανα είχαν ξεκινήσει κατά τις πέντε-έξι το απόγευμα. Πυροτεχνήματα από όλες τις μεριές, ασταμάτητα. Εμείς είχαμε οχυρωθεί στο διαμέρισμα, το οποίο είχε μεγάλη εσωτερική αυλή.
Η θέα μας:
20241231_093633.jpg 20241231_093635.jpg

Πού να φανταζόμασταν ότι αφενός θα καιγόταν σε όλη την πόλη το πελεκούδι, αφετέρου ακριβώς απέναντι κατοικούσε ένας από τους πρωτεργάτες. Βλέπαμε από το παράθυρο μια τυπική οικογένεια, ζευγάρι με παιδιά, παππούς - γιαγιά μαζί. Ε, μεσάνυχτα όλοιιιιι αυτοί μαζί βγήκαν έξω, όπου είχαν στήσει επαγγελματικό μηχανισμό για πυροτεχνήματα και λύσσαξαν επί τρίωρο, χωρίς υπερβολή.
IMG-20250101-WA0006.jpg IMG-20250101-WA0036.jpg

Έχω βίντεο ενός λεπτού, αν κάποιος μπορεί να μου πει πώς να το ανεβάσω, θα το προσπαθήσω πάλι. Αν δε γίνεται, να πω πως έγινε τέτοιος χαμός που ακούγαμε κακόμοιρα σκυλιά να φωνάζουν ενώ οι ενθουσιώδεις γείτονες έκαψαν την τέντα του από κάτω, ο οποίος βγήκε βρίζοντας και απειλώντας. Οι από πάνω λούφαραν και όταν αυτός μπήκε μέσα, ξανάρχισαν δριμύτεροι.
Την άλλη μέρα μάθαμε ότι η Νάπολη είχε γύρω στους 60 τραυματίες από τα πυροτεχνήματα.
Και κάπως έτσι, μας βρήκε η Πρωτοχρονιά του 2025.
 

Attachments


Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.812
Μηνύματα
913.956
Μέλη
39.544
Νεότερο μέλος
Van Kouk

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom