VADIM
Member
- Μηνύματα
- 97
- Likes
- 1.055
- Επόμενο Ταξίδι
- Roadtrip Ηνωμένο Βασίλειο
- Ταξίδι-Όνειρο
- Moto road trip USA
Ήταν τέλη του περυσινού Απριλίου, όταν εδέησα να αποφασίσω οριστικά το MotoEurope 2023 να είναι φθινοπωρινό, μήπως και αλλάξει η τύχη μου και δεν έχω τα τερτίπια του καιρού του προηγούμενου MotoEurope (Αυστρία - Γαλλία - Γερμανία - Ελβετία - Ιταλία - Λουξεμβούργο - Μοναχικός περιπλανώμενος στις ακρογωνιές της Ευρώπης) . Βέβαια αυτή η καθυστέρηση στην απόφαση είχε τις συνέπειές της, αφού δεν υπήρχε ούτε για δείγμα ελεύθερη καμπίνα για Βενετία μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου. Μοιραία λοιπόν στράφηκα στη δεύτερη εναλλακτική (η τρίτη ήταν το Μπρίντιζι) και έκλεισα για Ανκόνα με ημερομηνία αναχώρησης τη Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου ώρα 17.30 και άφιξη την επομένη, γύρω στις 14.00. Επιπρόσθετα, οριστικοποίησα και το σχεδιασμό των πρώτων τεσσάρων διανυκτερεύσεων (με δωρεάν ακύρωση βέβαια), την πρώτη στη Μάντοβα, τη δεύτερη εκεί ψηλά στους Δολομίτες και τις επόμενες δύο στο Σάλτσμπουργκ.
Και αυτή τη φορά θα ταξιδέψω χωρίς μοτοσυκλετιστική παρέα, αφού μετά από τόσα μοναχικά ταξίδια είμαι βέβαιος πια ότι αυτός ο τρόπος ταξιδιού μου προσφέρει μια πρωτόγνωρη μορφή χαράς. Λατρεύω το να μην είμαι υποχρεωμένος να τηρήσω κάποιο προκαθορισμένο σχέδιο ομάδας. Με γοητεύουν οι παρεκκλίσεις από την πορεία μου που αποφασίζω την τελευταία στιγμή, που δεν ξέρω πού θα με βγάλουν, αλλά πολλάκις μου έχουν γνωρίσει κάμποσα διαμαντάκια της Ευρωπαϊκής φύσης. Λατρεύω ακόμη κι αυτό το όποιο άγχος που μου προκαλεί κάποιες φορές η σκέψη ότι είμαι μόνος εκεί έξω και αν συμβεί κάτι σε καμιά ερημιά, θα πρέπει να βασιστώ μόνο στον εαυτό μου. Νομίζω ότι το ίδιο αισθάνεται και η "μπέμπα" μου,....
.... η οποία, μετά από τόσα ταξιδιάρικα χιλιόμετρα, είναι στην πιο ώριμη φάση της. Το μόνο που δεν αλλάζει είναι το πείσμα της να αρνείται να επιστρέψει στο ξενοδοχείο, όταν απολαμβάνει στριφτερούς αλπικούς δρόμους.
Φτάνοντας στα τέλη Αυγούστου - κι ενώ οι μετεωρολογικές προβλέψεις για τις ευρωπαϊκές ακρογωνιές που σκόπευα να κινηθώ τις πρώτες μέρες ήταν εξαιρετικές - αρχίζει να εντείνεται η συζήτηση για την επερχόμενη στα μέρη μας κακοκαιρία ΝΤΑΝΙΕΛ, που σταδιακά αναβαθμίζεται σε ακραίο καιρικό φαινόμενο με επικίνδυνες διαστάσεις. Χωρίς να μπορώ να φανταστώ βέβαια τα οδυνηρά γεγονότα που ακολούθησαν, αγωνιούσα μόνο να προλάβω να μπω στο φέρρυ πριν φθάσει ο Ντάνιελ στην Αχαία. Η αναχώρηση είχε προγραμματισθεί για τις 17.30, εγώ θα ήμουν ήδη εκεί δύο ώρες νωρίτερα και η κακοκαιρία θα έφθανε στην Πάτρα γύρω στις 15.00. Οπότε όλα καλά? Όχι δα.... σιγά μη γλύτωνα το suspense και σ' αυτό το ταξίδι.
Την παραμονή, Κυριακή μεσημέρι, κι ενώ μάζευα τα μπαγκάζια μου..."σκάει" στο κινητό μου από την ΑΝΕΚ αυτό το μήνυμα:
Ψυχρολουσία! ... και άμεσος επανασχεδιασμός:
Ημέρες 1η & 2η (Πάτρα - Ανκόνα)
Τα πράγματα έγιναν όπως προβλέπονταν. Κατά τις 14.30 έφτασε στην Πάτρα αστράφτοντας και βροντώντας ο "κύριος Ντάνιελ", αλλά με βρήκε αραχτό στο δωμάτιο του ξενοδοχείου να χαζεύω την έντονη βροχή, αγκομαχώντας να χωνέψω κάτι πιτόγυρα.
Το check-in είχα φροντίσει να το κάνω από το μεσημέρι, οπότε κατά τις 20.30, εκμεταλλευόμενος μια μικρή μείωση στην ένταση της βροχόπτωσης, μπαίνω στο λιμάνι, για να βρω μια μακριά ουρά από Ι.Χ. σε αναμονή, μέχρι να τακτοποιηθούν πρώτα τα φορτηγά. Ευτυχώς, οι καλοί τελωνειακοί υπάλληλοι - μολονότι δεν επιτρέπεται η παραμονή τρίτων - παραχωρούν ένα τμήμα του σκεπασμένου χώρου ελέγχου στους μοτοσυκλετιστές και στις μηχανές μας, μέχρι να μπούμε στο ferry.
Αναμένοντας, γνωρίζω αυτό το συμπαθέστατο ζευγαράκι....
....που επιστρέφει στην πατρίδα του τη Φλωρεντία, μετά από mototouring στην Ελλάδα. Και μάλιστα δεν γύρισαν τη χώρα μας "δικάβαλο", αλλά ο καθένας με τη μηχανή του.
Άλλο ένα χαλαρό ταξίδι στην ήρεμη Αδριατική και 24 ώρες αργότερα βγαίνω στην όμορφα φωτισμένη Ανκόνα...
.... και σπεύδω να διανύσω στους έρημους δρόμους τα 30 χλμ που με χωρίζουν από το σημερινό μου κατάλυμα.
Ημέρα 3η (Ανκόνα - Δολομιτικές Άλπεις)
Έχω ξυπνήσει απ΄ τα άγρια χαράματα, από το μπαλκονάκι του δωματίου χαζεύω την ατέλειωτη ακτογραμμή, μια υπέρλαμπρη μέρα ξημερώνει κι εγώ γι' άλλη μια φορά, ανυπόμονος σαν μικρό παιδί, είμαι πανέτοιμος να βγω στους δρόμους. Στα αυτιά μου αρχίζει να παίζει το free bird των Lynyrd Skynyrd και αποχαιρετάω τη Senigallia.
Σε σχέση με τα προηγούμενα οδοιπορικά μου, στα οποία συνήθως έκλεινα διανυκτερεύσεις στο κέντρο των πόλεων, φέτος σκέφτομαι να εμπλουτίσω τις εμπειρίες μου με διαμονές και σε χωριουδάκια στην εξοχή, δίπλα σε βουκολικά τοπία με δάση, άγρια λουλούδια και ειδυλλιακές κοιλάδες. Έτσι λοιπόν η σημερινή διαμονή έχω επιλέξει να ΜΗΝ είναι στο Bolzano, αλλά 12 χλμ ανατολικότερα και μερικές εκατοντάδες μέτρα ψηλότερα, σε ένα γραφικό χωριουδάκι που ακούει στο γερμανικό όνομα Vols am Schlern. Τα χιλιόμετρα που έχω να διανύσω μέχρι εκεί είναι περίπου 500, τα περισσότερα στην autostrada.
Τι παιχνίδια αλήθεια μπορεί να σου παίξει το μυαλό και να σου στρεβλώσει τόσο τη σκέψη όσο και την εικόνα για οτιδήποτε! Και τι εννοώ: Όλες τις φορές στο παρελθόν που είχα κινηθεί με τη μηχανή στη διαδρομή Ανκόνα - Μπολόνια και αντίστροφα, αυτό είχε γίνει σε συνθήκες καύσωνα, με ένα μόνιμο άγχος να διανύσω γρήγορα αυτή την "καταραμένη" απόσταση, οπότε η εικόνα που είχε δημιουργήσει το μυαλό μου ήταν ενός έρημου, άνυδρου και αφιλόξενου τοπίου. Πόσο δραματικά αλλάζει αυτή η εικόνα σήμερα, που από το πρωί με συνοδεύει ένα δροσερό αεράκι και η θερμοκρασία δεν ξεπερνάει τους 25 βαθμούς. Όλα γύρω μου τα βλέπω καταπράσινα, τα χωριά που απλώνονται στο βάθος είναι πλέον γραφικά και το ταξίδι - παρά τη μονοτονία της autostrada - έχει γίνει απολαυστικό! (Λέτε οι προηγούμενες εικόνες να είναι οι αληθινές και να παίζονται τώρα μέσα μου τα mind games?).
Μια στάση για φοκάτσια σ' ένα autogrill και έχει φθάσει μεσημέρι όταν αφήνω την autostrada στο ύψος της εισόδου στο Brenner pass, κάνοντας - πολύ σωστά - τη μοναδική στάση για διόδια σε όλη τη διαδρομή και πληρώνοντας 34 €...
... και στρίβω δεξιά για τα υψίπεδα των Δολομιτών, όπως προαναγγέλλει και η σχετική πινακίδα.
Ο δρόμος γίνεται επαρχιακός, ανηφορικός, στριφτερός και ... απολαυστικός για μένα και τη μπέμπα μου. Σε μερικά λεπτά μπαίνω στο Vols am Schlern, ένα γραφικό τυρολέζικο χωριουδάκι στη σκιά του ορεινού όγκου Schlern, με αρκετή τουριστική κίνηση, αφού αποτελεί βάση για εξερεύνηση της γύρω περιοχής.
Γραφικός είναι και ο ξενώνας που θα με φιλοξενήσει, σε σημείο με εξαιρετική θέα.
Μετά από τόσες ώρες "στο πόδι" και 500 χλμ χρειάζομαι τουλάχιστον ένα 2ωρο χαλάρωσης. Αμ δε! Αφού στριφογυρνάω στο κρεβάτι για λίγο, παίρνω το κράνος μου και νάμαι πάλι στους δρόμους. Η Val (κοιλάδα) di Funes με περιμένει να την ανακαλύψω!
Δεν έχω προχωρήσει παρά ελάχιστα χιλιόμετρα και αρχίζει να απλώνεται εμπρός μου η περίφημη αλπική μαγεία! Γοητευτικά χωριουδάκια που ξεπηδούν μέσα από μικρές λουλουδιασμένες κοιλάδες, φροντισμένα ξυλόσπιτα με τα ανθισμένα παραθύρια τους, στενόμακρα περάσματα με ρυάκια να φιδογυρίζουν ανάμεσά τους, απότομες χαράδρες που προκαλούν δέος! Εικόνες - ζωγραφικοί πίνακες που βλέπω και ξαναβλέπω όλα αυτά τα χρόνια που τριγυρνάω στην Ευρώπη και πάντα η ομορφιά τους με κάνει να αναριγώ λες και είναι η πρώτη φορά.
Το κορυφαίο αξιοθέατο, το σύμβολο της Val di Funes είναι ένα πανέμορφο χωριουδάκι, φωλιασμένο κυριολεκτικά στα πράσινα λιβάδια της κοιλάδας, η Santa Magdalena και τη φήμη του την οφείλει στην ομώνυμη εκκλησία που διακρίνεται λίγο ο τρούλος της αριστερά στη φωτογραφία.
Και αυτή η φήμη δεν απορρέει ούτε από κάποια θαυματουργή ικανότητα της Αγίας, ούτε από κάποια εκπληκτική αρχιτεκτονική ή κάποιο ιδιαίτερο μπαρόκ εσωτερικό. Κι όμως, αυτόν τον ταπεινό ναό τον έχει κάνει διάσημο η θέση του, που είναι ... ινσταγκραμική. Εκατοντάδες ταξιδευτές - ανάμεσά τους κι εγώ - έρχονται εδώ καθημερινά, για να τραβήξουν την περίφημη φωτογραφία με τους γκρίζους Δολομιτικούς πύργους στο βάθος.
Κάτι ανάλογο συμβαίνει και μερικές εκατοντάδες μέτρα πιο πέρα, με το εκκλησάκι του San Giovanni.
Το πλάνο για το σημερινό οδοιπορικό δεν τελείωνε εδώ. Σκόπευα να συνεχίσω προς άλλη μια καταπληκτική κοιλάδα, τη Val Gardena και την κωμόπολη Selva, αλλά ... οι αντοχές μου έχουν φθάσει σε επικίνδυνα όρια. Οπότε, επιστροφή στη βάση για ανεφοδιασμό....
.... και χαλαρές χωνευτικές βόλτες στα γραφικά μονοπάτια του χωριού.
Γυρίζοντας στο ξενοδοχείο, μόλις που πρόλαβα θέση στο parking.
Είχαν κάνει κατάληψη 14 μηχανόβιοι από τη Λυών και αραχτοί στην αυλή με την ωραία θέα έπιναν τις μπύρες τους. Μόλις με είδαν μοναχικό περιπλανώμενο, με φώναξαν στην παρέα, με κέρασαν μπύρα και αρχίσαμε τις ταξιδιωτικές και μοτοσυκλετιστικές ανταλλαγές εμπειριών. Από τις όμορφες στιγμές του ταξιδιού μου!
Και ο σημερινός χάρτης διαδρομών:
Και αυτή τη φορά θα ταξιδέψω χωρίς μοτοσυκλετιστική παρέα, αφού μετά από τόσα μοναχικά ταξίδια είμαι βέβαιος πια ότι αυτός ο τρόπος ταξιδιού μου προσφέρει μια πρωτόγνωρη μορφή χαράς. Λατρεύω το να μην είμαι υποχρεωμένος να τηρήσω κάποιο προκαθορισμένο σχέδιο ομάδας. Με γοητεύουν οι παρεκκλίσεις από την πορεία μου που αποφασίζω την τελευταία στιγμή, που δεν ξέρω πού θα με βγάλουν, αλλά πολλάκις μου έχουν γνωρίσει κάμποσα διαμαντάκια της Ευρωπαϊκής φύσης. Λατρεύω ακόμη κι αυτό το όποιο άγχος που μου προκαλεί κάποιες φορές η σκέψη ότι είμαι μόνος εκεί έξω και αν συμβεί κάτι σε καμιά ερημιά, θα πρέπει να βασιστώ μόνο στον εαυτό μου. Νομίζω ότι το ίδιο αισθάνεται και η "μπέμπα" μου,....
.... η οποία, μετά από τόσα ταξιδιάρικα χιλιόμετρα, είναι στην πιο ώριμη φάση της. Το μόνο που δεν αλλάζει είναι το πείσμα της να αρνείται να επιστρέψει στο ξενοδοχείο, όταν απολαμβάνει στριφτερούς αλπικούς δρόμους.
Φτάνοντας στα τέλη Αυγούστου - κι ενώ οι μετεωρολογικές προβλέψεις για τις ευρωπαϊκές ακρογωνιές που σκόπευα να κινηθώ τις πρώτες μέρες ήταν εξαιρετικές - αρχίζει να εντείνεται η συζήτηση για την επερχόμενη στα μέρη μας κακοκαιρία ΝΤΑΝΙΕΛ, που σταδιακά αναβαθμίζεται σε ακραίο καιρικό φαινόμενο με επικίνδυνες διαστάσεις. Χωρίς να μπορώ να φανταστώ βέβαια τα οδυνηρά γεγονότα που ακολούθησαν, αγωνιούσα μόνο να προλάβω να μπω στο φέρρυ πριν φθάσει ο Ντάνιελ στην Αχαία. Η αναχώρηση είχε προγραμματισθεί για τις 17.30, εγώ θα ήμουν ήδη εκεί δύο ώρες νωρίτερα και η κακοκαιρία θα έφθανε στην Πάτρα γύρω στις 15.00. Οπότε όλα καλά? Όχι δα.... σιγά μη γλύτωνα το suspense και σ' αυτό το ταξίδι.
Την παραμονή, Κυριακή μεσημέρι, κι ενώ μάζευα τα μπαγκάζια μου..."σκάει" στο κινητό μου από την ΑΝΕΚ αυτό το μήνυμα:
Ψυχρολουσία! ... και άμεσος επανασχεδιασμός:
- Κλείνω διανυκτέρευση για την Τρίτη σε ξενοδοχείο 30 χλμ βόρεια της Ανκόνας, σε μια παραλιακή και τουριστική πόλη, τη Senigallia, με δυνατότητα check-in μέχρι τις 23.00, υπολογίζοντας να έχω βγει από το ferry γύρω στις 22.00.
- Ακυρώνω την κράτηση της ίδιας μέρας στη Μάντοβα (θα την απολαύσω σε επόμενο ταξίδι).
- Το τελευταίο θέμα που ανέκυπτε με την αλλαγή της ΑΝΕΚ είχε να κάνει με την κακοκαιρία Ντάνιελ. Οι επικαιροποιημένες μετεωρολογικές προβλέψεις μίλαγαν για έντονη βροχή στην Πάτρα από τις 14.00 της Δευτέρας. Οπότε έπρεπε να είμαι εκεί νωρίς το μεσημέρι και να έχω βρει μια στεγνή γωνιά για μένα και τη μπέμπα μου, για τις 7-8 ώρες που θα μεσολαβούσαν μέχρι τις 21.00 περίπου που θα έμπαινα στο ferry. Και η φιλόξενη αυτή γωνιά ήταν ένα ξενοδοχείο με κλειστό parking (το Airotel Patras Smart), μόλις 3 χλμ από το λιμάνι, στο οποίο έκανα κράτηση με ένα λογικό αντίτιμο.
Ημέρες 1η & 2η (Πάτρα - Ανκόνα)
Τα πράγματα έγιναν όπως προβλέπονταν. Κατά τις 14.30 έφτασε στην Πάτρα αστράφτοντας και βροντώντας ο "κύριος Ντάνιελ", αλλά με βρήκε αραχτό στο δωμάτιο του ξενοδοχείου να χαζεύω την έντονη βροχή, αγκομαχώντας να χωνέψω κάτι πιτόγυρα.
Το check-in είχα φροντίσει να το κάνω από το μεσημέρι, οπότε κατά τις 20.30, εκμεταλλευόμενος μια μικρή μείωση στην ένταση της βροχόπτωσης, μπαίνω στο λιμάνι, για να βρω μια μακριά ουρά από Ι.Χ. σε αναμονή, μέχρι να τακτοποιηθούν πρώτα τα φορτηγά. Ευτυχώς, οι καλοί τελωνειακοί υπάλληλοι - μολονότι δεν επιτρέπεται η παραμονή τρίτων - παραχωρούν ένα τμήμα του σκεπασμένου χώρου ελέγχου στους μοτοσυκλετιστές και στις μηχανές μας, μέχρι να μπούμε στο ferry.
Αναμένοντας, γνωρίζω αυτό το συμπαθέστατο ζευγαράκι....
....που επιστρέφει στην πατρίδα του τη Φλωρεντία, μετά από mototouring στην Ελλάδα. Και μάλιστα δεν γύρισαν τη χώρα μας "δικάβαλο", αλλά ο καθένας με τη μηχανή του.
Άλλο ένα χαλαρό ταξίδι στην ήρεμη Αδριατική και 24 ώρες αργότερα βγαίνω στην όμορφα φωτισμένη Ανκόνα...
.... και σπεύδω να διανύσω στους έρημους δρόμους τα 30 χλμ που με χωρίζουν από το σημερινό μου κατάλυμα.
Ημέρα 3η (Ανκόνα - Δολομιτικές Άλπεις)
Έχω ξυπνήσει απ΄ τα άγρια χαράματα, από το μπαλκονάκι του δωματίου χαζεύω την ατέλειωτη ακτογραμμή, μια υπέρλαμπρη μέρα ξημερώνει κι εγώ γι' άλλη μια φορά, ανυπόμονος σαν μικρό παιδί, είμαι πανέτοιμος να βγω στους δρόμους. Στα αυτιά μου αρχίζει να παίζει το free bird των Lynyrd Skynyrd και αποχαιρετάω τη Senigallia.
Σε σχέση με τα προηγούμενα οδοιπορικά μου, στα οποία συνήθως έκλεινα διανυκτερεύσεις στο κέντρο των πόλεων, φέτος σκέφτομαι να εμπλουτίσω τις εμπειρίες μου με διαμονές και σε χωριουδάκια στην εξοχή, δίπλα σε βουκολικά τοπία με δάση, άγρια λουλούδια και ειδυλλιακές κοιλάδες. Έτσι λοιπόν η σημερινή διαμονή έχω επιλέξει να ΜΗΝ είναι στο Bolzano, αλλά 12 χλμ ανατολικότερα και μερικές εκατοντάδες μέτρα ψηλότερα, σε ένα γραφικό χωριουδάκι που ακούει στο γερμανικό όνομα Vols am Schlern. Τα χιλιόμετρα που έχω να διανύσω μέχρι εκεί είναι περίπου 500, τα περισσότερα στην autostrada.
Τι παιχνίδια αλήθεια μπορεί να σου παίξει το μυαλό και να σου στρεβλώσει τόσο τη σκέψη όσο και την εικόνα για οτιδήποτε! Και τι εννοώ: Όλες τις φορές στο παρελθόν που είχα κινηθεί με τη μηχανή στη διαδρομή Ανκόνα - Μπολόνια και αντίστροφα, αυτό είχε γίνει σε συνθήκες καύσωνα, με ένα μόνιμο άγχος να διανύσω γρήγορα αυτή την "καταραμένη" απόσταση, οπότε η εικόνα που είχε δημιουργήσει το μυαλό μου ήταν ενός έρημου, άνυδρου και αφιλόξενου τοπίου. Πόσο δραματικά αλλάζει αυτή η εικόνα σήμερα, που από το πρωί με συνοδεύει ένα δροσερό αεράκι και η θερμοκρασία δεν ξεπερνάει τους 25 βαθμούς. Όλα γύρω μου τα βλέπω καταπράσινα, τα χωριά που απλώνονται στο βάθος είναι πλέον γραφικά και το ταξίδι - παρά τη μονοτονία της autostrada - έχει γίνει απολαυστικό! (Λέτε οι προηγούμενες εικόνες να είναι οι αληθινές και να παίζονται τώρα μέσα μου τα mind games?).
Μια στάση για φοκάτσια σ' ένα autogrill και έχει φθάσει μεσημέρι όταν αφήνω την autostrada στο ύψος της εισόδου στο Brenner pass, κάνοντας - πολύ σωστά - τη μοναδική στάση για διόδια σε όλη τη διαδρομή και πληρώνοντας 34 €...
... και στρίβω δεξιά για τα υψίπεδα των Δολομιτών, όπως προαναγγέλλει και η σχετική πινακίδα.
Ο δρόμος γίνεται επαρχιακός, ανηφορικός, στριφτερός και ... απολαυστικός για μένα και τη μπέμπα μου. Σε μερικά λεπτά μπαίνω στο Vols am Schlern, ένα γραφικό τυρολέζικο χωριουδάκι στη σκιά του ορεινού όγκου Schlern, με αρκετή τουριστική κίνηση, αφού αποτελεί βάση για εξερεύνηση της γύρω περιοχής.
Γραφικός είναι και ο ξενώνας που θα με φιλοξενήσει, σε σημείο με εξαιρετική θέα.
Μετά από τόσες ώρες "στο πόδι" και 500 χλμ χρειάζομαι τουλάχιστον ένα 2ωρο χαλάρωσης. Αμ δε! Αφού στριφογυρνάω στο κρεβάτι για λίγο, παίρνω το κράνος μου και νάμαι πάλι στους δρόμους. Η Val (κοιλάδα) di Funes με περιμένει να την ανακαλύψω!
Δεν έχω προχωρήσει παρά ελάχιστα χιλιόμετρα και αρχίζει να απλώνεται εμπρός μου η περίφημη αλπική μαγεία! Γοητευτικά χωριουδάκια που ξεπηδούν μέσα από μικρές λουλουδιασμένες κοιλάδες, φροντισμένα ξυλόσπιτα με τα ανθισμένα παραθύρια τους, στενόμακρα περάσματα με ρυάκια να φιδογυρίζουν ανάμεσά τους, απότομες χαράδρες που προκαλούν δέος! Εικόνες - ζωγραφικοί πίνακες που βλέπω και ξαναβλέπω όλα αυτά τα χρόνια που τριγυρνάω στην Ευρώπη και πάντα η ομορφιά τους με κάνει να αναριγώ λες και είναι η πρώτη φορά.
Το κορυφαίο αξιοθέατο, το σύμβολο της Val di Funes είναι ένα πανέμορφο χωριουδάκι, φωλιασμένο κυριολεκτικά στα πράσινα λιβάδια της κοιλάδας, η Santa Magdalena και τη φήμη του την οφείλει στην ομώνυμη εκκλησία που διακρίνεται λίγο ο τρούλος της αριστερά στη φωτογραφία.
Και αυτή η φήμη δεν απορρέει ούτε από κάποια θαυματουργή ικανότητα της Αγίας, ούτε από κάποια εκπληκτική αρχιτεκτονική ή κάποιο ιδιαίτερο μπαρόκ εσωτερικό. Κι όμως, αυτόν τον ταπεινό ναό τον έχει κάνει διάσημο η θέση του, που είναι ... ινσταγκραμική. Εκατοντάδες ταξιδευτές - ανάμεσά τους κι εγώ - έρχονται εδώ καθημερινά, για να τραβήξουν την περίφημη φωτογραφία με τους γκρίζους Δολομιτικούς πύργους στο βάθος.
Κάτι ανάλογο συμβαίνει και μερικές εκατοντάδες μέτρα πιο πέρα, με το εκκλησάκι του San Giovanni.
Το πλάνο για το σημερινό οδοιπορικό δεν τελείωνε εδώ. Σκόπευα να συνεχίσω προς άλλη μια καταπληκτική κοιλάδα, τη Val Gardena και την κωμόπολη Selva, αλλά ... οι αντοχές μου έχουν φθάσει σε επικίνδυνα όρια. Οπότε, επιστροφή στη βάση για ανεφοδιασμό....
.... και χαλαρές χωνευτικές βόλτες στα γραφικά μονοπάτια του χωριού.
Γυρίζοντας στο ξενοδοχείο, μόλις που πρόλαβα θέση στο parking.
Είχαν κάνει κατάληψη 14 μηχανόβιοι από τη Λυών και αραχτοί στην αυλή με την ωραία θέα έπιναν τις μπύρες τους. Μόλις με είδαν μοναχικό περιπλανώμενο, με φώναξαν στην παρέα, με κέρασαν μπύρα και αρχίσαμε τις ταξιδιωτικές και μοτοσυκλετιστικές ανταλλαγές εμπειριών. Από τις όμορφες στιγμές του ταξιδιού μου!
Και ο σημερινός χάρτης διαδρομών:
Last edited: