Señor_Nada
Member
- Μηνύματα
- 1.650
- Likes
- 9.279
- Ταξίδι-Όνειρο
- Άβυσσος
Περιεχόμενα
Έχοντας ζήσει ένα χρόνο στη Γαλικία σκέφτηκα να γράψω κάποια πραγματα για την περιοχή και κυρίως να τονίσω την ύπαρξη κάποιων πολύ μικρών νησιών κοντα στο Vigo που ίσως πολλοί να μη φαντάζονται ότι υπάρχουν στη Γαλικία.
Ourense
Στη Γαλικία έζησα απ'το Σεπτεμβριο του 2010 μέχρι τον Ιούνιο του 2011. Πήγα με το πρόγραμμα εράσμους μιας και το πανεπιστήμιο μου είχε συνεργασία με το πανεπιστήμιο του Vigo. Τελικά αποδείχτηκε ότι το πανεπιστημίο που θα πήγαινα ήταν στο Ourense. Μέχρι εκείνη τη χρονιά δεν είχα ταξιδέψει εκτός Ελλάδας. Το Ourense θα ήταν η πρώτη πόλη στο εξωτερικό που θα έβλεπα. Την αγάπησα αυτή την πόλη. Δεν ήταν ότι ήταν όμορφη σαν πόλη γιατί παρόλο που είχε ωραίο κέντρο, ποτάμι και πολύ πράσινο, είχε και παρα πολλές άσχημες πολυκατοικίες. Επίσης είχε πολύ κρύο συγκριτικά με Αθήνα και έβρεχε συχνά. Αυτό που με κέρδισε στο μέρος ήταν ο κόσμος του και η ατμόσφαιρα που υπήρχε. Οι Ισπανοί σα νοοτροπία και σαν τρόπο ζωής δεν έχουν καμία σχέση με εμάς. Στα 18 τους φεύγουν απ'το σπίτι ακόμα κι αν είναι να σπουδάσουν/δουλέψουν στην ίδια πόλη που είναι το πατρικό τους. Αν σπουδάσουν θα βρουν μια δουλειά παράλληλα για να είναι ανεξάρτητοι ακόμα κι αν οι γονείς τους είναι άνετοι οικονομικά. Θα μείνουν σ'ενα σπίτι με συγκάτοικους που πιθανότατα δε γνωρίζουν και απο εκεί και πέρα η ζωή είναι στα χέρια τους. Η κοινωνικότητά τους είναι τρομερή. Μιλάνε με κάποιον πρώτη φορά και νομίζεις ότι γνωρίζονται χρόνια. Δεν είναι δύσκολο να προσαρμοστείς αλλά αν κρατήσεις συνήθειες από Ελλάδα μπορεί να καταντήσεις δακτυλοδεικτούμενος, Η έξοδος των Ισπανών το βράδυ σημαίνει πάμε να περάσουμε καλά = πολύ χορός και ακόμα περισσότερο ποτό. Το δικό μας πηγαίνουμε σ'ενα μπαρ πιάνουμε ένα τραπεζάκι κι αρχίζουμε τη κουβέντα αν το πεις σε Ισπανό θα πέσει σε καταθλιψη. Πολλά μπαρ στην Ισπανία μάλιστα δεν έχουν ούτε καρέκλες ούτε τραπέζια. Όταν πήγα στην Ισπανία δεν ήξερα ούτε μία λέξη στα Ισπανικά. Όταν έφυγα είχα φτάσει σε σημείο να συννενοούμαι χωρίς πρόβλημα. Είναι πολύ δύσκολο να το εξηγήσω απλά μια μέρα συνηδειτοποίησα ότι μπορώ να μιλάω Ισπανικά! Ο λόγος ήταν οι συμφοιτητές μου. Ακόμα κι όταν δεν μίλαγα Ισπανικά μου πρότειναν να βγαίνω μαζί τους παρόλο που οι ίδιοι ξέραν ελάχιστα εως καθόλου Αγγλικά. Ήταν τόσο καλή η παρέα τους που προτιμούσα να βγαίνω μαζί τους παρά με τα άλλα παιδιά από εράσμους που μίλαγαν Αγγλικά.
Το φαγητό ήταν άλλο ένα ατού της περιοχής. Είναι πολύ κοντά στις γεύσεις μας και κατα τη γνώμη μου πρέπει να είσαι δύσκολος στο φαϊ για να μη μείνεις ικανοποιημένος στην Ισπανία. Τα πιο χαρακτηριστικα πιάτα είναι:
-pulpo a feira, στην υπόλοιπη Ισπανία το βρίσκεις ως pulpo gallego. Βράστο χταπόδι με χοντρό αλάτι και κόκκινο πιπέρι που σερβίρεται με βραστές πατάτες. Απλή γεύση που απευθύνεται μάλλον στους hardcore οπαδούς του χταποδιού. Ανήκω σε αυτή την κατηγορία και το τιμούσα αρκετά συχνά. Καθε Κυριακή οι δρόμοι της πόλης γέμιζαν με καζάνια που μαγείρευαν τα χταπόδια. Η τιμή νομίζω τότε ήταν 1 χταπόδι 10ε.
-empanada de pulpo ή αλλιώς χταποδόπιτα! Για τους οπαδούς του χταποδιού και αυτό.
-φασολάδα με chorizo, δε θυμάμαι όνομα αλλά καταλαβαίνετε.
-cocido κάτι, ούτε εδώ θυμάμαι όνομα αλλά μπορώ να το περιγράψω. Βρστά κομμάτια χοιρινού με ρεβύθια και λαχανικά. Είχα την ατυχία αυτό το πιάτο να το φάω σε κάποιο σπίτι. Η γουρουνίλα ήταν τόσο έντονη που τα μάτια μου είχαν βουρκώσει απ'την αναγούλα!
Το κλασσικό λικέρ της περιοχής είναι από καφέ κι αν είστε τυχεροί/ες θα σας το σερβίρουν σε μπισκότο-σφηνοπότηρο για να μη το πάτε κάτω ξεροσφύρι.
Μπόνους 2 φαγητά που δεν είναι της περιοχής αλλά όπου και να πας στην Ισπανία πρέπει να τα δοκιμάσεις:
-sobrasada, αλλαντικό απ'τη Μαγιόρκα που το αλείφουν σε ψωμί και πολλές φορές σερβίρεται με λιωμένο τυρί η τηγανιτό αυγό. Τέλειο!
-salpicon de pulpo, ουσιαστικά είναι σαλάτα με βραστό χταπόδι, φρέσκια ωμή πιπεριά και κρεμμύδι μεσα σε λαδόξυδο. Το ναρκωτικό μου! Αν είμαι Ισπανία καλοκαίρι δε θα κάτσω σε εστιατόριο αν δε το σερβίρουν. Αυτό το φαϊ με κάνει τόσο γραφικό!
Το άλλο μεγάλο ατού της Ισπανίας είναι οι πλατείες τους και του Ουρένσε δεν αποτελούν εξαίρεση.
Εκείνη την εποχή στην Ισπανία υπήρχε το λεγόμενο botellon. Κάθε Πέμπτη μπορούσες να πας σε μια πλατεία με την παρέα σου και τα ποτά σου. Το τι γινόταν την Πέμπτη στην πλατεία δεν περιγράφεται. Κι έτσι χάλια όπως είχαν γίνει όλοι μετά πήγαιναν μπαρότσαρκα για να πιουν κι άλλο. Δυστυχώς απ'ότι μαθαίνω σε πολλές πόλεις (δεν ξέρω αν είναι σε όλες) έχει καταργηθεί! Η πλατεία της αμαρτίας του Ουρένσε ήταν αυτή.
Η κεντρική πλατεία του Ουρένσε είναι η μόνη πλατεία με κλίση που έχω δει.
Από ψηλά φαίνεται ότι η πόλη είναι μέσα στο πράσινο αλλά κι ότι έχει πολλά άσχημα κτίρια.
Ωραία πόλη για να ζεις αλλά σα τουρίστας φαντάζομαι θα σου φανεί αδιάφορη και θα την ξεχάσεις γρήγορα. Πράγμα που πιστεύω γενικά για Γαλικία και θα επεκταθώ στη συνέχεια.
Ourense
Στη Γαλικία έζησα απ'το Σεπτεμβριο του 2010 μέχρι τον Ιούνιο του 2011. Πήγα με το πρόγραμμα εράσμους μιας και το πανεπιστήμιο μου είχε συνεργασία με το πανεπιστήμιο του Vigo. Τελικά αποδείχτηκε ότι το πανεπιστημίο που θα πήγαινα ήταν στο Ourense. Μέχρι εκείνη τη χρονιά δεν είχα ταξιδέψει εκτός Ελλάδας. Το Ourense θα ήταν η πρώτη πόλη στο εξωτερικό που θα έβλεπα. Την αγάπησα αυτή την πόλη. Δεν ήταν ότι ήταν όμορφη σαν πόλη γιατί παρόλο που είχε ωραίο κέντρο, ποτάμι και πολύ πράσινο, είχε και παρα πολλές άσχημες πολυκατοικίες. Επίσης είχε πολύ κρύο συγκριτικά με Αθήνα και έβρεχε συχνά. Αυτό που με κέρδισε στο μέρος ήταν ο κόσμος του και η ατμόσφαιρα που υπήρχε. Οι Ισπανοί σα νοοτροπία και σαν τρόπο ζωής δεν έχουν καμία σχέση με εμάς. Στα 18 τους φεύγουν απ'το σπίτι ακόμα κι αν είναι να σπουδάσουν/δουλέψουν στην ίδια πόλη που είναι το πατρικό τους. Αν σπουδάσουν θα βρουν μια δουλειά παράλληλα για να είναι ανεξάρτητοι ακόμα κι αν οι γονείς τους είναι άνετοι οικονομικά. Θα μείνουν σ'ενα σπίτι με συγκάτοικους που πιθανότατα δε γνωρίζουν και απο εκεί και πέρα η ζωή είναι στα χέρια τους. Η κοινωνικότητά τους είναι τρομερή. Μιλάνε με κάποιον πρώτη φορά και νομίζεις ότι γνωρίζονται χρόνια. Δεν είναι δύσκολο να προσαρμοστείς αλλά αν κρατήσεις συνήθειες από Ελλάδα μπορεί να καταντήσεις δακτυλοδεικτούμενος, Η έξοδος των Ισπανών το βράδυ σημαίνει πάμε να περάσουμε καλά = πολύ χορός και ακόμα περισσότερο ποτό. Το δικό μας πηγαίνουμε σ'ενα μπαρ πιάνουμε ένα τραπεζάκι κι αρχίζουμε τη κουβέντα αν το πεις σε Ισπανό θα πέσει σε καταθλιψη. Πολλά μπαρ στην Ισπανία μάλιστα δεν έχουν ούτε καρέκλες ούτε τραπέζια. Όταν πήγα στην Ισπανία δεν ήξερα ούτε μία λέξη στα Ισπανικά. Όταν έφυγα είχα φτάσει σε σημείο να συννενοούμαι χωρίς πρόβλημα. Είναι πολύ δύσκολο να το εξηγήσω απλά μια μέρα συνηδειτοποίησα ότι μπορώ να μιλάω Ισπανικά! Ο λόγος ήταν οι συμφοιτητές μου. Ακόμα κι όταν δεν μίλαγα Ισπανικά μου πρότειναν να βγαίνω μαζί τους παρόλο που οι ίδιοι ξέραν ελάχιστα εως καθόλου Αγγλικά. Ήταν τόσο καλή η παρέα τους που προτιμούσα να βγαίνω μαζί τους παρά με τα άλλα παιδιά από εράσμους που μίλαγαν Αγγλικά.
Το φαγητό ήταν άλλο ένα ατού της περιοχής. Είναι πολύ κοντά στις γεύσεις μας και κατα τη γνώμη μου πρέπει να είσαι δύσκολος στο φαϊ για να μη μείνεις ικανοποιημένος στην Ισπανία. Τα πιο χαρακτηριστικα πιάτα είναι:
-pulpo a feira, στην υπόλοιπη Ισπανία το βρίσκεις ως pulpo gallego. Βράστο χταπόδι με χοντρό αλάτι και κόκκινο πιπέρι που σερβίρεται με βραστές πατάτες. Απλή γεύση που απευθύνεται μάλλον στους hardcore οπαδούς του χταποδιού. Ανήκω σε αυτή την κατηγορία και το τιμούσα αρκετά συχνά. Καθε Κυριακή οι δρόμοι της πόλης γέμιζαν με καζάνια που μαγείρευαν τα χταπόδια. Η τιμή νομίζω τότε ήταν 1 χταπόδι 10ε.
-empanada de pulpo ή αλλιώς χταποδόπιτα! Για τους οπαδούς του χταποδιού και αυτό.
-φασολάδα με chorizo, δε θυμάμαι όνομα αλλά καταλαβαίνετε.
-cocido κάτι, ούτε εδώ θυμάμαι όνομα αλλά μπορώ να το περιγράψω. Βρστά κομμάτια χοιρινού με ρεβύθια και λαχανικά. Είχα την ατυχία αυτό το πιάτο να το φάω σε κάποιο σπίτι. Η γουρουνίλα ήταν τόσο έντονη που τα μάτια μου είχαν βουρκώσει απ'την αναγούλα!
Το κλασσικό λικέρ της περιοχής είναι από καφέ κι αν είστε τυχεροί/ες θα σας το σερβίρουν σε μπισκότο-σφηνοπότηρο για να μη το πάτε κάτω ξεροσφύρι.
Μπόνους 2 φαγητά που δεν είναι της περιοχής αλλά όπου και να πας στην Ισπανία πρέπει να τα δοκιμάσεις:
-sobrasada, αλλαντικό απ'τη Μαγιόρκα που το αλείφουν σε ψωμί και πολλές φορές σερβίρεται με λιωμένο τυρί η τηγανιτό αυγό. Τέλειο!
-salpicon de pulpo, ουσιαστικά είναι σαλάτα με βραστό χταπόδι, φρέσκια ωμή πιπεριά και κρεμμύδι μεσα σε λαδόξυδο. Το ναρκωτικό μου! Αν είμαι Ισπανία καλοκαίρι δε θα κάτσω σε εστιατόριο αν δε το σερβίρουν. Αυτό το φαϊ με κάνει τόσο γραφικό!
Το άλλο μεγάλο ατού της Ισπανίας είναι οι πλατείες τους και του Ουρένσε δεν αποτελούν εξαίρεση.
Εκείνη την εποχή στην Ισπανία υπήρχε το λεγόμενο botellon. Κάθε Πέμπτη μπορούσες να πας σε μια πλατεία με την παρέα σου και τα ποτά σου. Το τι γινόταν την Πέμπτη στην πλατεία δεν περιγράφεται. Κι έτσι χάλια όπως είχαν γίνει όλοι μετά πήγαιναν μπαρότσαρκα για να πιουν κι άλλο. Δυστυχώς απ'ότι μαθαίνω σε πολλές πόλεις (δεν ξέρω αν είναι σε όλες) έχει καταργηθεί! Η πλατεία της αμαρτίας του Ουρένσε ήταν αυτή.
Η κεντρική πλατεία του Ουρένσε είναι η μόνη πλατεία με κλίση που έχω δει.
Από ψηλά φαίνεται ότι η πόλη είναι μέσα στο πράσινο αλλά κι ότι έχει πολλά άσχημα κτίρια.
Ωραία πόλη για να ζεις αλλά σα τουρίστας φαντάζομαι θα σου φανεί αδιάφορη και θα την ξεχάσεις γρήγορα. Πράγμα που πιστεύω γενικά για Γαλικία και θα επεκταθώ στη συνέχεια.