fenia42
Member
- Μηνύματα
- 3.992
- Likes
- 15.861
- Επόμενο Ταξίδι
- Азербайджан
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Περιεχόμενα
Σίγουρα θα τα καταφέρεις μόνη σου; Την ξαναρωτάω για τελευταία φορά;
«Εννοείται, μου απαντάει, μου αρέσει να είμαι μόνη μου».
« Εμένα να δεις» , σκέφτομαι και κλείνω πίσω μου την πόρτα. Κατεβαίνω στο Μαιντάν, να πάρω έναν καφέ και να αναζητήσω το λεωφορείο μου που θα πήγαινε στο Τσέρνομπιλ. Επιτέλους μόνη, επιτέλους βυθισμένη στη σιωπή μου. «from Greece», οι μοναδικές λέξεις που ξεστόμισα στο δωδεκάωρο που πέρασα με τους άλλους οχτώ συνεπιβάτες μου. Τόσο κοινωνική.
Για το Τσέρνομπιλ τα πράγματα είναι γνωστά, και έχει δώσει εξαιρετικές φωτογραφίες η φίλτατη Δήμητρα, οπότε δε χρειάζεται η δική μου συμβολή.
Κατά τις 19:00 της έστειλα μήνυμα να είναι έτοιμη για να πάμε την απογευματινή μας βόλτα. Ήθελα να ψάξω και το άγαλμα του Λένιν που δεν είχα καταφέρει να εντοπίσω τις προηγούμενες μέρες. «Είμαι στο γεωργιανό και δεν είμαι μόνη» μου απαντάει.
Εγώ ψηλή, γαλανομάτα, νταρντανογυναίκα, ανοιχτόχρωμη με κατάλευκη επιδερμίδα. Αυτή μελαχροινή, με μαύρα μάτια και μαλλιά, μετά βίας 1,60. Κατάφερε να προσελκύει όλα τα βλέμματα και να τρελάνει τον ουκρανικό ανδρικό πληθυσμό, ενώ εμένα ουδείς δε μου έριχνε ούτε ένα βλέμμα! Τα 177 μου εκατοστά ποτέ δε πέρασαν πιο απαρατήρητα. Το παράλογο θα ήταν λοιπόν να τη βρω χωρίς παρέα.
Ο Αλεξάντρ, στην ηλικία μας, καθηγητής πανεπιστημίου στην Ολλανδία, από το Λβίβ, ήρθε για τουρισμό στο Κίεβο. Είχε και φίλους εδώ, συμμετείχε και στα γεγονότα του Μαιντάν, το 2014. Μας εξηγεί πως τα σπίτια γύρω γύρω στην πλατεία ήταν ανοιχτά για τους νέους, να βρουν καταφύγιο, και πως ο κόσμος ήταν αλληλέγγυος. Παρόλ’ αυτά ο ίδιος δε συντάσσεται πια με την ιδέα η χώρα του να εισαχθεί στην ΕΕ. Το θεωρεί σαν ένα νέο είδος υποτέλειας. Πίνουμε γεωργιανό κρασί. Δε παίρνει τα μάτια του από τη φιλενάδα μου, όμως φαίνεται καλό παιδί, ισορροπημένο. «Παντρεψου τον, να πάμε και στο Λβιβ» της λέω. Love is in the air.
Βγαίνουμε βόλτα στο δροσερό Κίεβο. Με το που πέφτει ο ήλιος πέφτει αισθητά και η θερμοκρασία. «Take me to Lenin». Με ένα καπουτσίνο στο χέρι περπατάμε στις τεράστιες λεωφόρους που είναι γεμάτες κόσμος και άδειες από αυτοκίνητα, καθώς είναι Σάββατο και απαγορεύεται η κυκλοφορία. Παντού τα πεζοδρόμια, υπαίθρια μουσική. Ένα αεράκι φυσά αναζωογονητικά. Φτάνουμε στο άγαλμα του Λένιν, αλλά ο Λένιν άφαντος. Τον είχαν αποκαθηλώσει μετά τα γεγονότα του 2014.
Πήγαινε να τον αγκαλιάσεις, μου λένε και με κοροϊδεύουν. "Δε σας έχω ανάγκη βρε, θα χαρώ το κορμί του στο Κρεμλίνο.Εγώ έχω δει το θειούλη στο Ανόι και δε θα πάω στη Μόσχα; ".
Καθίσαμε για ένα τσιγάρο δίπλα στο άγαλμα ή σε ό,τι έμεινε από αυτό τέλος πάντων.
-Say good bye to Lenin.
-Good bye Lenin.
Η παρέα ξεσπάει σε γέλια και αποφασίζουμε την ευθυμία αυτή να την παρατείνουμε λίγο.Κοντεύει έντεκα αλλά δε μας πτοεί η απαγόρευση, παίρνουμε ένα κρασί και τρία ποτηράκια και πηγαίνουμε κάπου με θέα το ποτάμι.
«Εννοείται, μου απαντάει, μου αρέσει να είμαι μόνη μου».
« Εμένα να δεις» , σκέφτομαι και κλείνω πίσω μου την πόρτα. Κατεβαίνω στο Μαιντάν, να πάρω έναν καφέ και να αναζητήσω το λεωφορείο μου που θα πήγαινε στο Τσέρνομπιλ. Επιτέλους μόνη, επιτέλους βυθισμένη στη σιωπή μου. «from Greece», οι μοναδικές λέξεις που ξεστόμισα στο δωδεκάωρο που πέρασα με τους άλλους οχτώ συνεπιβάτες μου. Τόσο κοινωνική.
Για το Τσέρνομπιλ τα πράγματα είναι γνωστά, και έχει δώσει εξαιρετικές φωτογραφίες η φίλτατη Δήμητρα, οπότε δε χρειάζεται η δική μου συμβολή.
Κατά τις 19:00 της έστειλα μήνυμα να είναι έτοιμη για να πάμε την απογευματινή μας βόλτα. Ήθελα να ψάξω και το άγαλμα του Λένιν που δεν είχα καταφέρει να εντοπίσω τις προηγούμενες μέρες. «Είμαι στο γεωργιανό και δεν είμαι μόνη» μου απαντάει.
Εγώ ψηλή, γαλανομάτα, νταρντανογυναίκα, ανοιχτόχρωμη με κατάλευκη επιδερμίδα. Αυτή μελαχροινή, με μαύρα μάτια και μαλλιά, μετά βίας 1,60. Κατάφερε να προσελκύει όλα τα βλέμματα και να τρελάνει τον ουκρανικό ανδρικό πληθυσμό, ενώ εμένα ουδείς δε μου έριχνε ούτε ένα βλέμμα! Τα 177 μου εκατοστά ποτέ δε πέρασαν πιο απαρατήρητα. Το παράλογο θα ήταν λοιπόν να τη βρω χωρίς παρέα.
Ο Αλεξάντρ, στην ηλικία μας, καθηγητής πανεπιστημίου στην Ολλανδία, από το Λβίβ, ήρθε για τουρισμό στο Κίεβο. Είχε και φίλους εδώ, συμμετείχε και στα γεγονότα του Μαιντάν, το 2014. Μας εξηγεί πως τα σπίτια γύρω γύρω στην πλατεία ήταν ανοιχτά για τους νέους, να βρουν καταφύγιο, και πως ο κόσμος ήταν αλληλέγγυος. Παρόλ’ αυτά ο ίδιος δε συντάσσεται πια με την ιδέα η χώρα του να εισαχθεί στην ΕΕ. Το θεωρεί σαν ένα νέο είδος υποτέλειας. Πίνουμε γεωργιανό κρασί. Δε παίρνει τα μάτια του από τη φιλενάδα μου, όμως φαίνεται καλό παιδί, ισορροπημένο. «Παντρεψου τον, να πάμε και στο Λβιβ» της λέω. Love is in the air.
Βγαίνουμε βόλτα στο δροσερό Κίεβο. Με το που πέφτει ο ήλιος πέφτει αισθητά και η θερμοκρασία. «Take me to Lenin». Με ένα καπουτσίνο στο χέρι περπατάμε στις τεράστιες λεωφόρους που είναι γεμάτες κόσμος και άδειες από αυτοκίνητα, καθώς είναι Σάββατο και απαγορεύεται η κυκλοφορία. Παντού τα πεζοδρόμια, υπαίθρια μουσική. Ένα αεράκι φυσά αναζωογονητικά. Φτάνουμε στο άγαλμα του Λένιν, αλλά ο Λένιν άφαντος. Τον είχαν αποκαθηλώσει μετά τα γεγονότα του 2014.
Πήγαινε να τον αγκαλιάσεις, μου λένε και με κοροϊδεύουν. "Δε σας έχω ανάγκη βρε, θα χαρώ το κορμί του στο Κρεμλίνο.Εγώ έχω δει το θειούλη στο Ανόι και δε θα πάω στη Μόσχα; ".
Καθίσαμε για ένα τσιγάρο δίπλα στο άγαλμα ή σε ό,τι έμεινε από αυτό τέλος πάντων.
-Say good bye to Lenin.
-Good bye Lenin.
Η παρέα ξεσπάει σε γέλια και αποφασίζουμε την ευθυμία αυτή να την παρατείνουμε λίγο.Κοντεύει έντεκα αλλά δε μας πτοεί η απαγόρευση, παίρνουμε ένα κρασί και τρία ποτηράκια και πηγαίνουμε κάπου με θέα το ποτάμι.
Last edited: