• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Αιθιοπία FARENZI..

Lyda

Member
Μηνύματα
723
Likes
241
Επόμενο Ταξίδι
ΚΑΛΜΥΚΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Τι θα γινει ρε LULLU με αυτη την ιστορια. Ασε και τους ειδικευομενους να κανουν τιποτα και κατσε γραψε.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.615
Likes
8.261
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Λίγα χιλιόμετρα 5 για την ακρίβεια από την Αμπρα Μιντς είναι η φάρμα , ο θεός να την κάνει φάρμα , 3-4 κτήρια μισοβυθισμένα στα λασπόνερα στην πρώτη υπερχείλιση της λίμνης. Πλατσουρίζοντας στα αβαθή μπήκαμε σε ένα δωμάτιο που στη μια μεριά έχουν κτιστεί 3 σειρές από κερκίδες –πεζούλες που οι επισκέπτες κάθονται για να πληροφορηθούν τα πάντα γύρω από αυτά τα ζώα από τον υπεύθυνο- φύλακα.. Οι φωτογραφίες από τα εγκαίνια και τις λυτές κορδέλες της φάρμας που κοσμούν το τοίχο ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα του χώρου που βρίσκομαι.. Έχουν περάσει και χρόνια , κάνανε και λάθος φαίνεται στις εκτιμήσεις τους οι μηχανικοί μην υπολογίζοντας την αύξηση της στάθμης του νερού και έτσι αρκετά κτήρια έχουν βυθιστεί και εγκαταλειφτεί, οι δε δεξαμενές που ζουν τα ζώα είναι προσβασιμες μόνο με βάρκα πια…. Και από πού θα μπούμε στη βάρκα μιας και δεν υπάρχει κατάλληλη προβλητουλα κάτι? Μα πηδώντας από το παράθυρο!!!!!!! Ιδού η Ρόδος , ιδου και το πήδημα!! Το παράθυρο όχι και δίφυλλο ίσα –ισα που χωρέσαμε οι ευτραφείς.. Ευτυχώς κάτω από το παράθυρο μας υποδέχτηκαν δεκάδες λάστιχα –σαμπρέλες και οι βαρκάρηδες διευκόλυναν τα ακροβατικά βήματα μας για να μπούμε στις βάρκες .
Φτάσαμε στις δεξαμενές και σκαρφαλώνουμε πάνω στο τοιχίο. Αριστερά και δεξιά του χωρίς προστατευτικού τοιχίου και λίγα μέτρα πιο κάτω χάσκουν εκτός από τις 3 δεξαμενές δεξιά και 3 αριστερά εκατοντάδες σαγόνια κροκοδείλων μέσα σε ολοπρασινα βουρκωδη νερά… Ένα ελαφρό αεράκι είναι αρκετό για να σε ρίξει στη αγκαλιά αυτών των μελλοθανάτων ζώων.. .. δόξα το θεό δεν θα επηρεαστώ λόγο κιλών.. Οι άδειες δεξαμενές μπορεί να φανερώνουν μείωση της παραγωγής η αύξηση κατανάλωσης .Όμως η ρημαγμένη υποδομή είναι άθλια θλιβερή και σχεδόν εγκαταλειμμένη στα βρύα , το νερό , βούρκο και στις επιπτώσεις των καιρικών συνθηκών. Λίγο πιο εκεί μια άλλη δεξαμενή φιλοξενεί τα ενήλικα ζώα.. Και γαμω τις φιλοξενίες δηλαδή.. μέσα στη δεξαμενή υπάρχουν σκαμμένες 3 μπανιέρες, που στο λόγο μου δεν είναι μεγαλύτερες από εκείνες των λουτρών του σπιτιού μας. Κάθε μια από τις μπανιέρες φιλοξενεί και από ένα ενήλικα κροκόδειλο μέσα σε ένα βαθύ πράσινο βουρκιασμένο νερό. Τα κακόμοιρα ζώα ούτε που χωρούν μέσα εκεί , ίσα –ισα πάνε για να βουτήξουν να δροσιστούν και μετά την υπόλοιπη μέρα λιάζονται έξω .. , πως αλήθεια έχει βιώσει αυτό το ζώο τα περισσότερα από τα 23 χρόνια του μέσα στη στενή? Κάθεται εκεί σε μια γωνία με ανοιχτό στόμα περιμένοντας να του ρίξουν τροφή ανήμπορο, παροπλισμένο θεριό, φυλακισμένο σε ένα χώρο τόσο στενό και άχαρο ενώ είναι τόσο κοντά στα νερά που είχε γεννηθεί και συνηθίσει να αλωνίζει σαν ατρόμητος θηρευτής.. Τι τραβάνε και αυτά για τις ορέξεις του κάθε ενός πιο δυνατού..
Πίσω στο paradise ετοιμάζουν το αποχαιρετιστήριο party στο μικρό κήπο που υπάρχει απέναντι από την κύρια είσοδο. .Ορισμένοι περιφέρονται με το ποτό ανά χείρας λικνίζοντας το γοφό σε αφρορυθμό αλλά με τη σκέψη αλλού. Έχει αρχίσει ο απολογισμός , η καταγραφή και η αρχειοθέτηση όλων όσων είδαμε και ζήσαμε , έχει αρχίσει η αναπόφευκτη σύγκρουση και σύγκριση των κόσμων μας χωρίς να είμαστε βέβαιοι πόσο αλάβωτοι η λαβωμένοι θα βγούμε από αυτή τη διαδικασία. Εγώ έχω να ανασκαλέψω και άλλες μνήμες από το προ 8ετίας προηγούμενο ταξίδι μου τότε σαν απλός τουρίστας με ματιά περισσότερο τουριστικού ενδιαφέροντος και περιέργειας και με ελάχιστες ευκαιρίες να εισχωρήσω βαθιά στη δομή της καθημερινότητας τους ,στέκομαι σήμερα και αναπολώ όλα όσα είδα τότε και που μου λείπουν σήμερα , νοσταλγώ με αγάπη και τρυφερότητα σαν το πρώτο εφηβικό έρωτα που δεν σβήνει ποτέ, ένα κόσμο που μάλλον έχει αλλάξει οριστικά.. Δεν είναι λιγότερο συγκλονιστικές οι στιγμές που έζησα αυτές τις μέρες, ίσα –ίσα, είχα ένα πρώτο ρόλο, μια άποψη, για κάθε ζώσα στιγμή , μια ανάμειξη καθοριστική , μια συνεργασία , ένα ανακάτεμα ιδεών , συνηθειών απόψεων…Μπορεί , μάλλον είναι σίγουρο, ότι κάποια πράγματα τα είδα ψυχρά και όχι με ματιά ντυμένη από συμπόνια η ελεημοσύνη και αυτό με βοήθησε να προσδιορίσω τον τρόπο και τη δυνατότητα μιας πιο αποτελεσματικής παρέμβασης.. στη μνήμη μου παντρεύτηκαν αυτοί οι 2 κόσμοι και θα με συντροφεύουν για κάμποσο καιρό .
Αύριο επιστρέφουμε στη Addis έχοντας ένα βαρύ πρόγραμμα. Δεν θα πρέπει να φύγουμε χωρίς να επισκεφτούμε το μουσείο, την ελληνική κοινότητα που μας περιμένει και τη επίσκεψη μας, κανονισμένο ραντεβού από τις πολιτικές αρχές, στην Αφρικανική ένωση όπου θα μας ενημερώσουν για τις τελευταίες εξελίξεις στα καυτά θέματα της Μαύρης Ηπείρου.. Σκέφτομαι πώς να κάνω τις 12 ώρες της μέρας 24 για να προλάβω να ψωνίσω κιόλας τους υπέροχους περίτεχνους σταυρούς που έχω μπανίσει από τότε .
Δώδεκα ατέλειωτες εφιαλτικές ώρες το ταξίδι του γυρισμού.. Όσες στάσεις και αν κάναμε , όσους καφέδες και αν καταναλώσαμε φτάσαμε σαν τελικό σίγμα στη βροχερή πρωτεύουσα.. Το ξενοδοχείο μας δίπλα από τον Ολυμπιακό το κλαμπ της ελληνικής κοινότητας, άθλιο σκοτεινό …Ας είναι δυό βραδιές μας έμειναν ..Καθήκον μας και υπόσχεση ήταν να συνοδεύουμε τη φίλη και συνάδελφο στο ελληνικό σχολείο που πέρασε τα μαθητικά της χρόνια ,στο οικοτροφείο που την φιλοξένησε πριν επιστρέψει στην Ελλάδα. Ήταν πράγματι μεγάλη συγκίνηση η στιγμή της εγκάρδιας αγκαλιάς του δασκάλου της ο οποίος όχι μόνο ακόμη διδάσκει και τάχει τετρακόσια, όχι μόνο την θυμήθηκε αλλά και την αναγνώρισε λες και δεν έχει περάσει χρόνος από τότε που έχει να την δει, κορίτσι απόφοιτο γυμνασίου μέχρι σήμερα μεγάλη γυναίκα πια, μητέρα, σύζυγος και διευθύντρια παιδιατρικής ..Μια υπερηφάνεια φαίνεται στο αετίσιο βλέμμα του δάσκαλου για την επιτυχία της μαθητρίας του και βουρκώνει όταν θυμάται και απαριθμεί και άλλα ονόματα μαθητών του που έχουν διαπρέψει στο εξωτερικό.. υπερήφανος ο δάσκαλος μας ξεναγεί στα κτήρια του σχολειού τις εγκαταστάσεις , τις αίθουσες διδασκαλίας, πληροφορικής, τη βιβλιοθήκη λέγοντας με καμάρι ότι είναι ένα σχολείο πρότυπο.. Μπορώ να πω ότι τέτοιο σχολείο δεν έχω δει στη πολη που ζω…
Ο καιρός έχει βαλθεί να μας δροσερέψει ντε και καλά από την ώρα που πατήσαμε πόδι στη πρωτεύουσα, πέρα του ότι βρέχει κατά διαστήματα έχει και μια σχετική ψύχρα λογω υψόμετρου.. Η πρωινή επίσκεψη στο μουσείο ήταν ταχύτητας αστραπής γιατί έπρεπε να είμαστε 12 ακριβώς στη έδρα της Αφρικανικής ένωσης .Ευτυχώς προλάβαμε να δούμε τη πρόγονο μας Λούση.. Πρόλαβα επίσης να δω ότι το μουσείο έχει ανακαινιστεί και τα εκθέματα έχουν καλύτερη προβολή στο χώρο..
Δώδεκα νταν σκάμε μύτη στο Αφρικανικό κοινοβούλιο. Μας περνάνε από ανιχνευτές μετάλλου που τα διαολεμένα ούρλιαζαν και κτύπαγαν σε όλους, όπλα πάντως δεν είχαμε φέρει μαζί μας, μας περνάνε και από ένα κορδελάκι στο λαιμό και μας οδηγούν σε μια αίθουσα συνεδριάσεων στο 3 όροφο ενός τεράστιου πολυώροφου λαμπερού κτηρίου.. Στη δίπλα αίθουσα συνεδριάζουν οι υπουργοί των Αφρικανικών κρατών με τον ΟΗΕ για τις εχθροπραξίες μεταξύ Μαυριτανίας και Μάλι ..Μας υποδέχτηκαν οι υπουργοί και αρμόδιοι για θέματα υγείας και υποσιτισμού μας ανέλυσαν τους στόχους , τα προβλήματα , τους κινδύνους . Μας έπεισαν? Εμένα όχι .. Οι γραβατοφορεμένοι κουστουματοι που περιφέρονται από γραφείο σε γραφείο υπό μάλης με λαπ, φακέλους και ντοσιέ, μιλούν σε τελευταίας τεχνολογίας κινητά με το γυαλιστερό σκαρπίνι αψεγάδιαστο και σένιο, μπορεί να έχουν κάθε επιστημονική κατάρτιση και δεκάδες μάστερ σε όλα τα πεδία, δεν έχουν όμως καμιά επαφή με τη πραγματικότητα , τις δυσκολίες, τους κινδύνους ,της καθημερινής ζωής των ανθρώπων που νομίζουν ότι θα βελτιώσουν σχεδιάζοντας και εκπονώντας προγράμματα και παρουσιάσεις.. Για μένα είναι μαχαιριά να βλέπω το λαμπρό κτήριο της έδρας ετουτης αφιερωμένης για τα προβλήματα των αφρικανών, να μην αρκεί να στεγάσει λέει όλα αυτά τα μυαλά και ντοσιέ, και να αντικαθίσταται από ένα άλλο γυάλινο ουρανοξύστη τύπου Κουαλας Λαπουρ, την ίδια στιγμή που ο ινσουλινοεξαρτόμενος αφρικανός που δεν διαθέτει ψυγείο σπίτι του για τη φύλαξη της ινσουλίνης καλείτε να σκάψει βαθιά στο χώμα να χώσει σε ένα κασελάκι τη ινσουλίνη και όλα μαζί στη καταπακτή…. Τι να τις κάνω τις παρουσιάσεις και τις εκθέσεις , τι να κάνω τα φιμε τζάμια των πανάκριβων τζιπ που πηγαινοφέρνουν εδώ και εκεί αυτούς που ορίζουν τι πρέπει να έχει ο κάθε ένας και πότε ? .. Πήγα να σηκώσω το χέρι να κάνω ερώτηση αλλά με κράτησε ο καθηγητής…
-Μουλού .. δεν κάνουμε εδώ ερωτήσεις…..
-Καλά θα τις κάνω έξω. Και έξω βομβάρδισα τον Έλληνα πρέσβη που ήταν και ο σύνδεσμος μας σε αυτή τη συνάντηση και που επί μια ώρα προλόγισε το έργο της ένωσης, με εκείνο το χαρακτηριστικό πολιτικό λόγο που αποτελείται από χιλιάδες κοσμητικά επίθετα χωρίς ουσία και νόημα.. Εκείνος μέσα στη άγνοια του και δικαιολογημένος κατά μια έννοια, για όλα όσα του ανέφερα , τα απέδωσε που αλλού σε αντιμαχόμενες πολιτικές ομάδες και γκρουπ…. Γαμωτο…όσο και αν έψαξα δεν βρήκα μολότοφ στις τσέπες μου!!
Η βιαστική βόλτα στα μαγαζιά ευτυχώς είχε καρπούς.. Βρήκα τους σταυρούς επιτέλους, τους φορτώθηκα και γύρισα στο ξενοδοχείο.. Απόψε η βραδιά θα είναι γκαλά!!!!!! Ο πρέσβης και η ελληνική κοινότητα θα μας δεξιωθούν λέει.. ..να μας ευχαριστήσουν για την παρουσία μας και τη βοήθεια μας στη χώρα, που έχει θετικό αντίκτυπο και στη δική τους παρουσία εδώ , μην το παραβλέπουμε αυτό.. όπως λέμε εμείς, το ένα χέρι νίβει το άλλο και τα δυό το πρόσωπο…. Το βράδυ μας λοιπόν πέρασε παρέα με τους Έλληνες της Αιθιοπίας με καλό φαί, κρασί και Greeksaladμε γνήσιο τυρί φέτα… Tiς χορευτικές φιγούρες τις έχασα δεν μου πάει το επίσημο του επισήμου οι αβρότητες και τα πολιτικοκοσμικα εβεντς. .αποσύρθηκα στο δωμάτιο μου στις σκέψεις μου , στη βαθμολόγηση και στο χτίσιμο των εμπειριών των τελευταίων εβδομάδων..
Πρώτη διαπίστωση ότι καμιά λαμπρή μέρα του αύριο δεν θα αφήσει να μπει στο περιθώριο μια τέτοια εμπειρία , τριβή με μια κουλτούρα διαφορετική από τη δική μου.. και όχι μόνο.. δεν θα ξεχάσω την απόλυτη χαλάρωση την ώρα του καφέ έξω στη ταράτσα του δωματίου μου την ώρα που οι ήχοι της ζούγκλας συναντιόνταν με τα πυκνά υγρά σύννεφα που λες και έβγαιναν από τα σωθικά της, σκορπίζοντας γύρω βαθύ μυστήριο ….Το ίδιο μυστήριο απλώθηκε με το άνοιγμα των αποσκευών πίσω στο σπίτι πια , κάθε φορά που η εξιστόρηση ανασκάλευε μνήμες και εικόνες και κάθε φορά που δαχτυλογραφώ όσα έζησα, στις υπό εξέλιξη ιστορίες της τραβελοπαρεας.. ..
Για το τέλος κράτησα τα ιστορικά και πολιτικοοικονομικά στοιχεία της χώρας που αν σας ενδιαφέρουν αξίζουν μια ματιά και λίγο από το χρόνο σας..
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.615
Likes
8.261
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
...που ειναι το κουμπακι για τα συνημμενα??????????? δεν μπορω να βαλω φωτο!!!! δεν υπαρχει η να παω σε οφθαλμιατρο????:shock:
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.615
Likes
8.261
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Ωρα για την ιστορια ...μεχρι να μπορεσω να ανεβασω φωτο..
Λοιπον
Η λέξη Αιθιοπία ανάγεται στον Ηρόδοτο, από τη λέξη Αιθιοψ που σημαίνει αυτός που έχει όψη αιθάλης, δηλ ηλιοκαμένη..
Ιστορικά η Αιθιοπία προσδιορίζεται χρονικά πριν από τον 10 αιώνα π.χ. Πολύ αργότερα οι Έλληνες και οι Ρωμαίοι τους γνώρισαν και ήλθαν σε επαφή μαζί τους. Το βασίλειο της Αξόμης, AXUM ιδρύθηκε γύρω στο 500 π.χ από τον Aksumai γιό του Ethiopic που με την σειρά του ήταν εγγονός του Νώε. και σταδιακά είχε εμπορικές συναλλαγές με Αιγύπτιους Έλληνες , Ρωμαίους, Μέση Ανατολή, Άραβες και με την Ρωμαική-Βυζαντινή Αυτοκρατορία. Η βασίλισσα Makeba η αλλιώς σε εμάς γνωστή σαν την περίφημη Βασίλισσα του Σίβα της 2ης χιλιετηρίδας π.χ, θεωρείται και αυτή μέλος της δυναστείας μιας και η επίσκεψη της στο βασιλιά Σολομώντα καρποφόρησε φέρνοντας στο κόσμο τον απόγονο Μενελίκ ιδρυτή της δυναστείας Σολομώντα, μιας δυναστείας που βασίλεψε ως τα 1974 !
Η χώρα είναι αποκλεισμένη από θάλασσα από το 1993 έτος αποχώρησης του βόρειου τμήματος,, η Ερυθραία.
Έχει πάνω από 86 φυλές και διαφορετικές εθνοτικές ομάδες, πολυθρησκευτική συνείδηση και διαφορετικές κουλτούρες και γλώσσες. Αν και η επίσημη γλώσσα είναι τα Αμαρίνια τα οποία θεσπίστηκαν επι Μενελίκ II , λόγων των πολιτικοκοινωνικών αλλαγών που υπάρχουν τα τελευταία 30 χρόνια , το κράτος αποτελείτε πλέον από τις ομοσπονδίες…
Αμάρα 30%
Ορόμο 35%
Σομαλις %
Αφαρ 7%
Τιγκραι 7%
Γκουμούζ 5%
Ένωση Νοτίων φυλών 15%
Γκαμπέλα 10%
η κάθε ομοσπονδία διατηρεί το δικαίωμα να χρησιμοποιεί ως κύρια γλώσσα την γλώσσα της ομοσπονδίας οπότε η Αιθιοπία είναι κάτι σαν πύργος της Βαβέλ.
Θρησκεία
Στη χώρα κατά παράδοση επικρατούν οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί Κόπτες 50% και 40% μουσουλμάνοι ,προτεστάντες, πεντηκοστιανοί , μάρτυρες Ιεχωβά Το δε 50% των κατοίκων είναι χριστιανοί Ορθόδοξοι Μονοφυσίτες και έχουν δική τους αυτοκέφαλη εκκλησία που αυτοαποκαλείται ETHIOPIAN ORTHODOX TEWAHEDO CHURCH, η λέξη tewahedo σημαίνει ¨¨ ενοποιημένος¨¨ στην αρχαία γλώσσα Geez και χαρακτηρίζει τον μονοθεϊσμό, αλλά ειδικότερα το δόγμα τους που είναι ο μονοφυσιτισμός.., έχουν δε το ίδιο δόγμα με τους Κόπτες της Αιγύπτου και ο επικεφαλής της εκκλησίας –Επίσκοπος- είχε πάντα Αιγυπτιακή καταγωγή και στην αυτοκέφαλη και συνεπώς δεν ελέγχετε από την εκκλησία της Αιγύπτου της οποίας η δύναμη συρρικνώθηκε μετά την κατάληψη της Αιγύπτου από το Ισλάμ, αλλά και αυτή της Αιθιοπίας αν και ισχυρή, έχει απομονωθεί από τις άλλες εκκλησίες παραμένοντας απαράλλακτη από το 3 αιώνα έως και σήμερα. Η δε γλώσσα που χρησιμοποιεί είναι αυτούσια η Αρχαία προΧριστιανική Αιθιοπική γλώσσα Geez του 8ου αιώνα….Το Ισλάμ έκανε την εμφάνιση του γύρω στα 600 μ.χ άσκησε σημαντική επίδραση στο βασίλειο του AXUM καθώς και στα επόμενα βασίλεια.. Η διάδοση του Ισλάμ στη Μεσόγειο, τη Μέση Ανατολή, στη Βόρεια Αφρική και στις παράκτιες περιοχές της ανατολικής Αφρικής , απομόνωσε το Axum πολιτιστικά, και εμπορικά από τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο και ιδιαίτερα από την Βυζαντινή Αυτοκρατορία, έχασε τη επαφή με τη θάλασσα και μαζί τις εμπορικές και πολιτιστικές διασυνδέσεις ,έχοντας για μόνη επαφή αυτή της Αιγυπτιακής Εκκλησίας. Έτσι έστρεψε τη προσοχή του στις βόρειες Αιθιοπικές ορεινές περιοχες και επεκτεινε το βασίλειο του προς το νότο.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.615
Likes
8.261
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Και λίγη ιστορία τώρα…
Τη σύγχρονη ..έχουμε και λέμε λοιπόν..
-Από το 1855, ο Ras Kassa Hailu της περιοχής Kwara που αργότερα έγινε ο αυτοκράτορας Tewodoros II, επιβλήθηκε ως ο ισχυρότερος άνδρας της περιφερειακής αυτοκρατορίας. Σχημάτισε στρατό για την κατάκτηση των περιοχών Tigre, Amhara και Shoa και στη συνέχεια περισσότερο με τη στρατιωτική αλλά και την πολιτική δύναμη που απέκτησε επιβλήθηκε και της υπόλοιπης αριστοκρατίας, νικώντας τους άλλους αρχηγούς και έγινε ο απόλυτος κυρίαρχος ολόκληρης της περιοχής. Αυτή ήταν η βάση της σύγχρονης Αιθιοπία, τα θεμέλια δηλαδή. .Αν και η Αιθιοπία ήταν ενωμένη με τα βασίλεια του Axum και Zagwe αυτό που διακρίνει τη κυριαρχία του Θεοδώρου ΙΙ ήταν ότι αρχικά υπό την ηγεσία του και στη συνέχεια από τους διαδόχους του , τα σύνορα της ΄΄Αβυσσινίας΄΄ επεκτείνονταν συνεχώς και όχι μόνο καθιέρωσαν ένα συνεκτικό κράτος αλλά συνέχισαν να επεκτείνονται εποικίζοντας νέες περιοχές. Και οι Βρετανοί περίεργοι για το πώς αυτός ο αυτοκράτορας λειτουργεί, αλλά πιθανώς και από άλλους πόθους, έστειλαν το 1869 μια στρατιωτική –εξερευνητική αποστολή, έτσι την βάφτισαν, η οποία επιτέθηκε στο Θεόδωρο , τον απέκλισε στο φρούριο του και εκείνος μην αντέχοντας και με περίσσια υπερηφάνεια .. αυτοκτόνησε..
Οι 2 ηγέτες που τον διαδέχτηκαν , ο αυτοκράτορας Yohannes και Menelik II , έχτισαν επάνω στα επιτεύγματα του και συνέχισαν να χτίζουν το κράτος και να καταπολεμούν τα ξένα αποικιακά σχέδια για την Αιθιοπία και μάλλον έκαναν καλά τη δουλειά τους, αφού δεν αποικίστηκαν ποτέ!
Ο Μενελικ ο δεύτερος που ήταν βασιλιάς του Σίβα από το 1865-1889 έγινε αυτοκράτορας το 1889 και μετέφερε τη πρωτεύουσα στη περιοχή που είναι σήμερα γνωστή ως AddisAbaba Σίγουρα στα ατού του μετρά, η μεγαλειώδης νίκη επί των Ιταλικών στρατευμάτων , τα οποία με την βοήθεια των αγαπητών γειτόνων Ερυθραίων , προσπάθησαν να καταλάβουν την Αιθιοπία.. Ο Μενελίκ ΙΙ για πρώτη φορά με ένα μεγάλο πολυεθνικό και σύγχρονο στρατό , κατάφερε και τους νίκησε, όντας επικεφαλής του στρατού του στη μάχη της Adwa στις 2 Μαρτίου του 1896 διώκοντας τους στην Ερυθραία. Αυτό είναι ένα γεγονός μεγάλης υπερηφάνειας για τους Αιθίοπες αλλά και για όλους τους αφρικανικής προέλευσης ανθρώπους . Ήταν η πρώτη ήττα Ευρωπαϊκού στρατού από Αφρικανικό στρατό σύγχρονη εποχή.. Η Αιθιοπική κυριαρχία ήταν πια αδιαμφισβήτητη.. Βασιλείς πάνω βασιλείς κάτω στην εξουσία σε μια περίοδο σύντομων βασιλείων, μέχρι να έλθει ο RasTafariMekonem που το 1930 ανακηρύχτηκε αυτοκράτορας ( κάτι μου θυμίζει αυτό) HaileSellassieκαι που επιβλήθηκε ως ηγέτης της Αιθιοπίας. Και ποια τα κατορθώματα του?
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.615
Likes
8.261
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Λοιπόν σημειώστε..
1 Συγκέντρωσε το κράτος και επέκτεινε την κοινωνία των πολιτών της Αιθιοπίας ως αντίβαρο στις πολύ-φυλετικές δυνάμεις.
2 Ενθάρρυνε την ενότητα μέσω της ανάπτυξης ενός εθνικού στρατού, μιας παν-Αιθιοπικής οικονομίας και νέων σύγχρονων υποδομών και επικοινωνιών.
3 Συνέβαλε στη συγκέντρωση ξένης βοήθειας κατά τη διάρκεια της εξορίας του στη Μ. Βρετανία , στο 2 μισό της δεκαετίας του
30, όταν ο Μουσολίνι έστειλε τα ιταλικά στρατεύματα και κατέλαβαν την Αιθιοπία αλλά όχι για πολύ, από το 1935-1941. Οι Ιταλοί για να κάμψουν την Αιθιοπική αντίσταση χρησιμοποίησαν ακόμη και στον άμαχο πληθυσμό, δηλητηριώδη αέρια, φλογοβόλα και άλλα απαγορευμένα όπλα από τις Διεθνείς Συνθήκες . Και δεν αρκέστηκαν μόνο σε αυτό, αλλά και κατά τη διάρκεια της κατοχής, σημειώθηκαν θηριωδίες από μέρους τους κατά των πολιτών με πρωταγωνιστή τον περίφημο αιμοσταγή στρατηγό του Μουσολίνι τον Rodolfo Graziani, ο οποίος καταδικάστηκε αργότερα από τα ιταλικά δικαστήρια για εγκλήματα πολέμου. Υπολογίζεται πως οι Ιταλοί κατά την διάρκεια της κατοχής των, εκτέλεσαν 250.000 Αιθίοπες πολίτες. Ως αποτέλεσμα αυτών, η Ιταλία είναι η πρώτη χώρα παγκοσμίως που αναφέρεται για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας από την Επιτροπή Εγκλημάτων Πολέμου των Ηνωμένων Εθνών.
4 Αλλά πάλι πίσω στον αυτοκράτορα Σελασιέ.. ο οποίος το 1941 επέστρεψε και με την βοήθεια Βρετανικών στρατευμάτων εισέβαλε από το Σουδάν . Οι ιταλοί, ταδαν σκούρα , τα είδαν όλα και πλήρωσαν πολύ ακριβά για τις πράξεις τους . Η κατάσταση τους ήταν τόσο απελπιστική που αναφέρεται πως στη πρωτεύουσα της επαρχίας Gojam, την Debre Markos 14.000 ιταλοί παραδόθηκαν σε 300 Αιθίοπες στρατιώτες. Ο Σελασιέ μπήκε Νικήτας –θριαμβευτής στην Αντις στις 5 Μαΐου. Η χωρα συνεχίζει την ανεξαρτησία της μετά τον 2 παγκόσμιο πόλεμο και το 1952 μετά από δημοψήφισμα που οργανώθηκε από τον ΟΗΕ , η Ερυθραία ενώθηκε με την Αιθιοπία ως ομόσπονδο κράτος , πράγμα που δυσαρέστησε τους μουσουλμάνους… Το 1962 η ομοσπονδία διαλύεται και η Ερυθραία υποβαθμίζεται σε απλή επαρχία της Αιθιοπίας και αρχίζει ο χορός και οι εχθροπραξίες μεταξύ μουσουλμάνων και χριστιανών ανταρτών. ώσπου ήλθε ο καιρός των χουντικών…Ο Σελασιέ έχοντας χάσει την επαφή με την περιφέρεια και τις απομακρυσμένες περιοχές , στη κυριολεξία έχασε το παιχνίδι και την εξουσία όταν στη δεκαετία του 60 τα οικονομικά οφέλη και ο πλούτος πήγαιναν αποκλειστικά στην αριστοκρατία και στην εκκλησία με αποτέλεσμα ο λαός να πεθαίνει από πείνα και λοιμό. Υπολογίζεται ότι στη περίοδο 1973-74 πάνω από 200.000 έχασαν τη ζωή τους εξ αιτίας του λοιμού και μόνο στην επαρχία Wallo.. Οι μέρες του αυτοκράτορα άρχισαν την αντίστροφη μέτρηση και το 1974 άνθισε ένα κύμα διαδηλώσεων, εξεγέρσεων και ανταρσιών , ενώ μια ομάδα αξιωματικών εκμεταλλεύτηκε την αναταραχή, ( τι πρωτότυπο ,τοχουμε ζήσει και εμείς) και εγκαθίδρυσε το δικτατορικό στρατιωτικό καθεστώς , χούντα μου κολλά καλύτερα και είναι και πιο γνωστή , εκθρόνισε το αυτοκράτορα, τον περιόρισε φρουρούμενο στο παλάτι , ο οποίος κατέληξε , πέθανε κατά από αδιευκρίνιστες συνθήκες αρχές του 1975 και που μόνο το 1992 ανακαλύφθηκε το πτώμα του και η επίσημη ταφή έγινε μετά την αποκατάσταση της δημοκρατίας, στην Αντις το 2000. Πάει λοιπόν η μοναρχία, τέλος και οι μονάρχες , τα ινία της χώρας παραδίδονται στο φιλορωσσο στρατηγό Teferi Benti που δολοφονήθηκε το 1977 για να ανέβει στη εξουσία ο αξιωματικός του στρατού Mengistu Haile Mariam.. μάλαμα παιδί!!!!!! Ο Μεγκίστου προχώρησε σε ριζικές μεταρρυθμίσεις , καθάρισε το πεδίο, στέλνοντας στη φυλακή όλους τους αντιφρονούντες, όσοι δηλαδή γλύτωσαν από τη σφαγή των στελεχών του καθεστώτος.. Δεν άργησε να οργανωθεί αντίσταση και μάλιστα ισχυροί σε όλη τη χώρα υποστηριζόμενη από την Ερυθραία ενώ οι Σομαλοί σκέφτηκαν πως ήλθε η ώρα όχι μόνο να διεκδικήσουν τη έρημο Ogaden αλλά έφτασαν το 1978 στην περιοχή Jijiga μεγάλης στρατιωτικής σημασίας βάση, βάζοντας πλώρη για την Αντις.. Δεν τα κατάφεραν γιατί οι Ρώσοι και οι Κουβανοί παρακαλώ τους αναχαιτίσαν στέλνοντας τους στη κυριολεξία από εκεί που ήρθαν.. Μέρες καλύτερες δεν ήρθαν όμως και αρκετά μεγάλο νούμερο πολιτών εξαναγκάστηκαν ακόμη και με τη βία να γίνουν εσωτερικοί μετανάστες μπας και γλυτώσουν από τη πείνα ,. Το 1985 η χώρα επληγει από το μεγαλύτερο κύμα λοιμού στη ιστορία της αφήνοντας 1.000.000 νεκρούς..
Τα πράγματα για τον δικτάτορα σκούρυναν και δυσκόλεψαν , ώσπου μάζεψε τα μπογαλάκια το 1991 φοβούμενος και τις επαναστατικές δυνάμεις που ήταν έτοιμες να καταλάβουν την Αντις και την έκανε για την Zimbabwe.. Και έρχεται η εποχή του Μελέσι Ζενάουι.. που καθόρισε μια πολιτική με σκοπό να οδηγήσει τη χώρα σε πολυκομματική δημοκρατία. Το 1993 η Ερυθραία από επαρχία της Αιθιοπίας ανεξαρτητοποιείται υπό την ηγεσία του Isaias Afwerki φίλου κολλητού του Ζενάουι που δεν του χάλασε το χατίρι… Το 1994 το πολιτικό κόμμα TPLF( Tigray people’s Liberation Front) , το οποίο ήταν το ένα από τα δυό βασικά ανταρτικά επαναστατικά κόμματα που έριξαν τη δικτατορία ( το άλλο ήταν το EPLF Eritrean people’s liberation front) ,σε συνεργασία με άλλα κόμματα σχημάτισαν το Ethiopian People’s Revolution Democratic Front και εισήγαγαν ένα νέο σύνταγμα στο οποίο κατοχυρωθήκαν όλα τα πολιτικά, θρησκευτικά και πολιτιστικά δικαιώματα όλων των εθνικοτήτων και φυλών. Το 1995 έγιναν οι πρώτες δημοκρατικές εκλογές στις οποίες όμως δεν έλαβαν μέρος όλα τα κόμματα. Ο Nagasso Gidada γίνεται τιμητικά πρόεδρος του κράτους και ο Ζenawi γίνεται πρωθυπουργός..
και πάμε στο σήμερα..
-Το 1998 η Αιθιοπία και η Ερυθραία μπλέχτηκαν σε πόλεμο για τον καθορισμό των συνόρων.
-Το Δεκέμβριο του 2000 υπογράφτηκε ανακωχή μεταξύ των 2 χωρών στην Αλγερία τελειώνοντας έτσι ένα πόλεμο που κράτησε 2 χρόνια. Συμφωνήθηκε η ανταλλαγή αιχμαλώτων και η επιστροφή του απομακρυσμένου από τις εστίες του πληθυσμού.
-Το Μάιο του 2005 , έγιναν οι τρίτες πολυκομματικές εκλογές μέσα σε ένα κλίμα έντονης διαμαρτυρίας και σφοδρών διαδηλώσεων που είχαν σαν συνέπεια το θάνατο 40 ατόμων και φυσικά όπως γίνεται σε κάθε δημοκρατία που απειλείτε γέμισαν οι φυλακές από τους αντιπάλους του Ζεναουι.. και τα αποτελέσματα που οριστικοποιήθηκαν μετά από μήνες , δείχνουν τον ένα και μοναδικό και μόνιμο αρχηγό κράτους τον Ζεναουι..
-Τον Δεκέμβριο του 2006 ο εξόριστος δικτάτορας Μεγκίστος Χαιλέ Μαριαμ δικάστηκε ερήμην για γενοκτονία και τον Ιανουάριο του 2007 καταδικάστηκε σε ισόβια αλλά αλλού τρώει και πίνει οπότε το κελί του παραμένει κενό..
-Μέσα στο 2006-2007 η Αιθιοπία υποστηρίζει στρατιωτικά τη κυβέρνηση της Σομαλίας ενάντια στους μουσουλμάνους αντάρτες που ήλεγχαν την Σομαλία.( πάντως η Σομαλία είναι μια μουσουλμανική χώρα) Η κόντρα που υπάρχει από παλιά μεταξύ της κεντρικής διοίκησης της Αιθιοπίας και της μεγάλης και αχανούς επαρχίας SOMALI ( Νότια ανατολική Αιθιοπία) με κέντρο την Ogaden στην οποία η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων είναι Σομαλικής καταγωγής έχει επιδεινωθεί μέσα στο 2008 . Βόμβες και επιθέσεις με πολλούς νεκρούς από την αντάρτικη ομάδα ‘’Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο του Ογκαντεν’’ ONLF και επεμβάσεις του Αιθιοπικού στρατού με πάρα πολλές καταγγελίες για παράφορη παραβίαση των ανθρώπινων δικαιωμάτων…
Οι τελευταίες εκλογές που πήραν χώρα τον Μάιο του 2010 ανέδειξαν κατά 99% πλειοψηφία τον ένα και μοναδικό , οι άλλοι τους έφαγε η μαρμάγκα, είναι πίσω από τα κάγκελα, Μελέσι Ζεναουι!??????????
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.615
Likes
8.261
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Η πρωτεύουσα Αντις ( Νέο /καινούργιο λουλούδι) ιδρύθηκε από τον αυτοκράτορα Μενελίκ ΙΙ το 1887 μετά από επιθυμία της γυναίκας του και βασίλισσας να μεταφέρει το παλάτι στη περιοχή των θερμών πηγών. Κτίστηκε πάνω στα ερείπια του αρχαίου βασιλείου της SEWA..Είναι η 3 πρωτεύουσα στο κόσμο από πλευράς υψομέτρου ξεκινά στα 2400 και περικλείετε από το όρος Εντότο που βρίσκεται στα 3200 με μια καταπληχτική θέα της πόλης ..
Τι πρέπει να δείτε..

Στο εθνικό μουσείο φυλάσσονται ευρήματα της εξέλιξης του ανθρώπου είδους και εκεί φυλάσσονται τα οστά της Lucy , του πρώτου ανθρώπινου σκελετού που χρονολογείται γύρω στα 3,2 εκατ, χρόνια. Η λούση βρέθηκε στη περιοχή Αφάρ μαζί με άλλα ευρήματα , δείγματα ζωής της περιόδου αυτής.
Δεν θα πρέπει να παραλείψετε να την επίσκεψη στο Καθρεδικό Ναό Trinity, τον ναό του Αγ. Γεωργίου, το εθνικό μουσείο , το εθνολογικό μουσείο, την ανοιχτή αγορά ‘’Mercato’’ το παλάτι ¨¨ jubilee¨¨, το μαυσωλείο του Μενελίκ, την Ιταλική αγορά πιάτσα και διάφορα άλλα αξιοθέατα της πόλης.

Στη Αντις υπάρχει η έδρα των Ηνωμένων Εθνών καθώς και η έδρα της Αφρικανικής Ένωσης από την εποχή του Χαιλέ Σελασιέ ο οποίος ήταν ο υποκινητής της ιδέας μιας ενωμένης Αφρικανικής ένωσης ,( το ίδιο ισχυρίζεται και ο Καντάφι για την πάρτη του) του ρασταφαριανισμού, και Παναφρικανισμού..
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.615
Likes
8.261
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Τι Τρώμε?
Μην παραλείψετε να δοκιμάσετε to ζαχαροκάλαμο Agada ..μοιάζει με χοντρό καλάμι , αλλά άμα το πιάσεις στο χέρι αμέσως καταλαβαίνεις την διαφορά, είναι πολύ πιο βαρύ από το γνωστό μας κούφιο καλάμι και η γλυκιά ζουμερή σάρκα μπορεί και να σας αρέσει..
Αυτό που ίσως δεν θα σας αρέσει τρώγοντας το σκέτο είναι η “”injera”” το ψωμί τους, ένα είδος ζύμης, σαν αραβική πίτα αλλά μαλακή και αρκετά ξινή, εγώ θαλεγα τόσο ξινή που σου γυρνά το στόμα, αλλά που ευτυχώς πάντα συνοδεύεται από σάλτσες, λαχανικά, κρέας , κυρίως την κόκκινη καυτερή σάλτσα shiro ..και η που θα λατρέψετε η που θα την μισήσετε τελείως, μέση οδός δεν υπάρχει..
Φρούτα!!!! …, με το κιλό , ακόμη και με το τόνο αν θέλετε .. όλα τα είδη , όλα τα μεγέθη ..μαγκο, μπανάνες, παπαγιες, πασιον φρουτ, εδώ ανακάλυψα και ένα νέο φρούτο , το κουορ ντε μπουε , αλλιώς καϊμάκι για τους έλληνες, έχει το σχήμα της καρδιάς με πρασινοκαφε χρώμα με κατά τόπους πιο ανοιχτα στίγματα και μέσα μια σάρκα άσπρη γεμάτη με γεύση βανίλιας και με κατάμαυρους μεγάλους σπόρους.. δεν το βρίσκεις εύκολα αλλά αν το πετυχεις βούρ! όρμα!
Νεράκι φυσικά πάντα εμφιαλωμένο! Αυτονόητο ..
Καφές!!!!!! Απόλαυση τόσο στη γεύση όσο και η τελετή ..
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το νόμισμα είναι το Μπιρ(BIIR) και η ισοτιμία με το ευρώ είναι 1/16 . Ο ρυθμός ανάπτυξης ( για αυτά έχω δηλώσει τις αμφιβολίες μου ) είναι μεγάλος 10% και σε αυτό κατά ένα μέρος βοηθούν οι εξαγωγές των φυσικών πόρων της χώρας που είναι χρυσός, ασήμι, λευκόχρυσος, χαλκός, φυσικό αέριο και ποτάσα, καθώς και των κυρίων προϊόντων που παράγει η χώρα όπως καφέ ζαχαροκάλαμο, δημητριακά , λουλούδια , λαχανικά και τα βοοειδή και αιγοπρόβατα συμπληρώνουν τη μακρά λίστα ..Παρ όλα αυτά όμως , οι εξαγωγικές χώρες είναι πάρα πολύ λίγες και έχουμε, Djibouti 13,4%, Germany 11,4%, Saudi Arabia 6,9% Japan 6,8% Italy 6,4% USA 5,1% με στοιχεία του 2003 και αφορούν ακατέργαστες πρώτες ύλες και όχι τελικά προϊόντα έτσι ώστε να μην υπάρχει βαριά βιομηχανία και οι βιομηχανικές μονάδες είναι πάρα πολύ μικρές που ασχολούνται κυρίως με επεξεργασία τροφίμων , ποτών, κλωστοϋφαντουργία, επεξεργασία μετάλλου ,τσιμέντου καθώς και στις επενδύσεις ξένων επενδυτών στη χώρα.. (πάλι είπαμε με ποιο τρόπο..) Μεγάλο θέμα δε είναι ότι δεν έχουν ανταγωνιστικά προϊόντα ως προς την ποιότητα.. Στις εισαγωγές τώρα η γραφειοκρατία καλά κρατεί, αν και τώρα τελευταία πάλι κατά την κυβέρνηση, δίδονται κίνητρα για ξένους επενδυτές . Πιθανότατα η ανάμειξη Μ. Κ. Ο στη χώρα να έχει συνδράμει στις μορφές εξέλιξης της οικονομίας ( θετικά –αρνητικά) όπως μπορεί και να συμβαίνει και σε άλλες χώρες της Αφρικής.. Η όλη αυτή οικονομική πολιτική έχει σαν αποτέλεσμα το κατακεφαλήν εισόδημα να αγγίζει, πάντα κατά την κυβέρνηση, το 568 δολάρια ετησίως, αριθμός που ούτε στα πιο τρελά τους όνειρα φαντάζει αληθινός…. Πολλά τα ψέματα και οι ανακρίβειες από πλευράς κυβέρνησης, αλλά μπας και οι δικοί μας κάνανε αλλιώς ? τα ίδια και χειρότερα και φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Τελικά οι ταξιτζήδες και οι πολιτικοί παγκοσμίως είναι ένα..


Ευχαριστω για το χρονο σας..
 

Lyda

Member
Μηνύματα
723
Likes
241
Επόμενο Ταξίδι
ΚΑΛΜΥΚΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Yπεροχη αφηγηση. Για μενα η ωραιοτερη ιστορια που εχει γραφτει στο φορουμ εδω και καιρο.
Σ' ευχαριστω πολυ, ακομα κι αν οι εμπειριες μου απο την χωρα διαφερουν με κανεις να νιωθω κατι πολυ οικειο.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.615
Likes
8.261
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
.. H φαρμα και οι κατοικοι της συνοστισμος..
P1080650.JPG

η μπανιερα για μεγαλα ζωα..
P1080661.JPG

.. ο μακρυς δρομος της επιστροφης
P1080704.JPG

.. καρβουνιαρης .. ενα απο τα επαγγελματα
P1080718.JPG

το ελληνικο σχολειο
P1080780.JPG

εικονες απο το 2003
ethiopia 1.jpg

τζιπ- βαρκααααααααα
ethiopia6.jpg

κοριτσια φυλης Καρο
ethiopia 4.jpg

.. ο βοσκόςςςςςςςς
ethiopia9.jpg

..εικονες που δεν ειδα σε αυτο το ταξιδι
ethiopia 2.jpg

..βοσκος Καρο φυλης
ethiopia.jpg

Mursi οι κατοικοι της ΟΜΟ κοιλαδας
ethiopia8.jpg

λιγο εξω απο τh Tζενγκα
ethiopia 3.jpg
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.744
Μηνύματα
910.747
Μέλη
39.480
Νεότερο μέλος
christinalkp

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom