• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιος - Οκτώβριος 2021 !

Φινλανδία 4.028 παγωμένα χιλιόμετρα

Klair

Member
Μηνύματα
2.470
Likes
30.858
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Κεφάλαιο 10o: Το μακρύ ταξίδι μέχρι το Ivalo, με ενδιάμεσες στάσεις στη Λίμνη Pyhäjärvi, στο χιονοδρομικό κέντρο Pyhätunturi και στη Λίμνη Ahvenlampi. Bonus: Τα συγκλονιστικά χρώματα του Βόρειου Σέλαος με την άφιξή μας στο Ivalo
22 Ιανουαρίου 2025

O E75 θα ήταν η οδική αρτηρία που θα μας κρατούσε συντροφιά για αρκετή ώρα από τη στιγμή που αφήσαμε την περιοχή πεζοπορίας του Αρκτικού Κύκλου. Όταν φτάσαμε στο Torvinen αφήσαμε τον Ε75 και ακολουθήσαμε τον 962 με στόχο να φτάσουμε στη Λίμνη Pyhäjärvi, που σημαίνει Ιερή Λίμνη.

Η Λίμνη Pyhäjärvi βρίσκεται, λίγο πολύ, στο κέντρο της Φινλανδίας και τα πλεονάζοντα νερά της εκβάλλουν στον Βοθνικό Κόλπο μέσω του ποταμού Pyhäjoki ο οποίος ξεκινά από το βόρειο άκρο της Λίμνης. Ένα απέραντο παγωμένο τοπίο αντικρίσαμε μόλις φτάσαμε στις όχθες της. Παρκάραμε έξω από το Lucky Ranch latukahvila και βγήκαμε έξω στην παγωνιά.

IMG_4112.jpeg



IMG_4129.jpg


Το Lucky Ranch είναι μια επιχείρηση που βρίσκεται στην καρδιά του Εθνικού Πάρκου Pyhä-Luosto και προσφέρει μοναδικά καταλύματα και αξέχαστες περιπέτειες στην καρδιά της Λαπωνίας και στη Λίμνη Pyhäjärvi. Μια ιδιαίτερη εμπειρία είναι η διαμονή σε igloo τα οποία ήταν φτιαγμένα εξ ολοκλήρου από χιόνι και βρίσκονταν, το ένα δίπλα στο άλλο, στην όχθη της παγωμένης Λίμνης. Μόλις τα είδαμε από μακριά δεν πιστεύαμε στα μάτια μας. -«Λες να είναι αληθινά και λειτουργικά»; αναρωτηθήκαμε. Δεν έμενε παρά να λύσουμε την απορία μας με μια επίσκεψη στο εσωτερικό τους. Χρέη πόρτας έκανε μια μάλλινη χοντρή κουβέρτα και μέσα υπήρχαν κρεβάτια από πάγο με κανονικά σκεπάσματα και λιτή διακόσμηση. Υπήρχε και φωτισμός με διάφορους χρωματιστούς λαμπτήρες για μυστηριώδη ατμόσφαιρα. Μπήκαμε σε όλα, τραβήξαμε φωτογραφίες και videos και στο τέλος είδαμε αφίσες που διαφήμιζαν τη διαμονή μέσα σε αυτά με τιμή 130 ευρώ τη βραδιά.

IMG_4115.jpeg



IMG_4120.jpeg



IMG_4138.jpeg




Γύρω από τη Λίμνη ήταν αραδιασμένα μερικά χαριτωμένα ξύλινα σπιτάκια. Το καλοκαίρι θα είναι ονειρεμένα να μένεις εδώ, να κάνεις βαρκάδα και ψαρέματα, ιππασία και ένα σωρό άλλες καλοκαιρινές δραστηριότητες.

IMG_4132.jpeg



IMG_4137.jpeg



IMG_0225.jpeg



IMG_0237.jpg



IMG_0221.jpg



IMG_4127.jpeg




Η Λαπωνία είναι ένας παράδεισος για τους λάτρεις της φύσης και έχει έναν νόμο που ονομάζεται «νόμος του κάθε ανθρώπου» ο οποίος ορίζει ότι καθένας μπορεί να περιπλανηθεί με τα πόδια οπουδήποτε στη φύση, οπότε η εξερεύνηση των δασών και των Εθνικών Πάρκων είναι απολύτως νόμιμη-και κυρίως 100% ασφαλής-εάν υπάρχει ο σωστός εξοπλισμός και η δέουσα προσοχή.

Το παλαιότερο εθνικό πάρκο στη Φινλανδία, που ονομάζεται Εθνικό Πάρκο Pyhä-Luosto, βρίσκεται στο Pyhätunturi το οποίο δεν είναι ένα ενιαίο βουνό, αλλά μια ομάδα 5 ή περισσότερων ξεχωριστών κορυφών. Αυτή η αλυσίδα κορυφών, μήκους 35 χιλιομέτρων, γεννήθηκε πριν από 2 δισεκατομμύρια χρόνια και χαρακτηρίζεται ως ένα από τα παλαιότερα βουνά στον κόσμο. Οι ορεσίβιοι Sámis, που ζούσαν στην περιοχή Pyhä-Luosto τα παλιά χρόνια, θεωρούσαν το Pyhätunturi ιερό. Εδώ, ζητούσαν από τους θεούς καλή τύχη κατά τη διάρκεια του κυνηγιού τους. Διάφορα θηράματα, όπως άγριοι τάρανδοι θυσιάζονταν σε ειδωλολατρικές τελετουργίες θυσίας οι οποίες τελείωσαν στα τέλη του 17ου αιώνα επειδή οι Sámis βαφτίστηκαν χριστιανοί, μεταξύ 1620 και 1680 (πιο αναλυτικά θα αναφερθώ στους Sámis σε επόμενα κεφάλαια).

Το Pyhätunturi ήταν μια περιοχή υλοτομίας στα τέλη του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ου αιώνα. Η υλοτόμηση γινόταν κατά τη διάρκεια του χειμώνα και τα σημάδια αυτών των υλοτομιών είναι ακόμη ορατά στο έδαφος. Όλα αυτά τελείωσαν όταν ιδρύθηκε το Εθνικό Πάρκο Pyhätunturi, το 1938. Τώρα, εδώ υπάρχουν πολλά χιλιόμετρα πεζοπορικών διαδρομών, χειμερινές και καλοκαιρινές δραστηριότητες και ένα χιονοδρομικό κέντρο του οποίου η σεζόν ξεκινά, συνήθως, στα μέσα Νοεμβρίου και διαρκεί μέχρι τα τέλη Απριλίου. Αυτό το χιονοδρομικό κέντρο επισκεφθήκαμε στη συνέχεια του ταξιδιού μας.

IMG_7604.jpg



IMG_4144.jpeg


Το Pyhä-Luosto Visitor and Culture Center Naava είναι ένα κέντρο που στεγάζει εκθέσεις για τη φύση και την πολιτιστική ιστορία του Εθνικού Πάρκου Pyhä-Luosto καθώς επίσης και πληροφορίες για τις βαθιές χαράδρες της περιοχής, τις ψηλές κορυφές και τους ιερούς τόπους του αρχαίου λαού των Sámis. Η είσοδος είναι δωρεάν, αλλά δεν το επισκεφθήκαμε λόγω έλλειψης χρόνου.

IMG_0242.jpg


25 Km μετά το χιονοδρομικό κέντρο Pyhätunturi, στην καρδιά του χωριού Luosto, υπάρχει η Λίμνη Ahvenlampi. Είναι μια λίμνη πάνω στην οποία μπορεί κανείς να περπατήσει από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Μάρτιο που ο πάγος είναι πολύ παχύς και ισχυρός. Προς τα εκεί, λοιπόν, κατευθυνθήκαμε όταν φύγαμε από το Pyhätunturi Ski Center. Παρκάραμε στο υπαίθριο parking, δίπλα στο Lapland Hotels Luostotunturi. Κατεβήκαμε από το αυτοκίνητο και ακολουθήσαμε ένα χιονισμένο μονοπάτι.

IMG_4175.jpg


Ανάμεσα από τα δέντρα διακρίναμε, στην κορυφή του βουνού, τη φωταγωγημένη πίστα Lapland Ski Resort Luosto. Είναι αμέτρητα τα χιονοδρομικά κέντρα αυτής της χώρας.

IMG_4148.jpg


Στη δυτική όχθη της Ahvenlampi είδαμε ένα ξύλινο κιόσκι με μια μεγάλη εστία στην οποία έκαιγε μια μεγαλειώδης φωτιά.

IMG_7647.jpg



IMG_4173.jpeg


Σε αυτό το σημείο υπήρχε μια μικρή κατηφόρα που οδηγούσε στην παγωμένη επιφάνεια της Ahvenlampi. Περπατήσαμε βαθιά, πάνω στη Λίμνη, έχοντας ως φόντο των φωτογραφιών μας την ολόλευκη πίστα σκι Luosto.

IMG_7608.jpeg



IMG_7628.jpg


Στη συνέχεια μαζευτήκαμε κάτω από τη στέγη της ξύλινης καμπίνας και γύρω από τη φωτιά. Αναρωτηθήκαμε, γιατί η κατάληξη στο όνομα Ahven είναι Lampi και όχι Järvi όπως στις άλλες λίμνες που είχαμε συναντήσει μέχρι τώρα; Κάναμε, λοιπόν, την έρευνά μας για να μάθουμε ότι: Lampi=Μικρή Λίμνη, ενώ Järvi=Κανονική-Μεγάλη Λίμνη.

IMG_7642.jpg


Η παραμονή μας στο φιλόξενο κιόσκι ήταν μια απόλαυση. Η ησυχία του τοπίου, η ελαφριά χιονόπτωση και η θαλπωρή που δημιουργούσε η κατακόκκινη φωτιά δεν μας άφηναν να ξεκολλήσουμε από την περιοχή κι ας είχαμε αρκετό δρόμο μπροστά μας μέχρι να φτάσουμε στο Ivalo. Γύρω στις 16:00 ξεκινήσαμε το ταξίδι μας. Είχε σκοτεινιάσει και ο δρόμος Ε75 ήταν αυτός που θα μας οδηγούσε στον τελικό μας προορισμό. Μια και μοναδική στάση είχαμε προγραμματίσει να κάνουμε κατά τη διάρκεια της διαδρομής μας και δεν ήταν άλλη από το Saariselkä Ski & Sport Resort.

Καθ΄ οδόν προς το Saariselkä Ski & Sport Resort:


Μετά από δύο ώρες οδήγησης στον παγωμένο Ε75 φτάσαμε στο Saariselkä Ski & Sport Resort. Είναι το βορειότερο χιονοδρομικό κέντρο της Ευρώπης με βραβευμένη σχολή σκι. Οι διαδρομές του, στις πλαγιές Kaunispää & Iisakkipää, προσφέρουν πολλαπλές επιλογές για σκιέρ ενώ η διάσημη πίστα για έλκηθρα, μήκους 2 Km, προσελκύει τουρίστες και ντόπιους ΚΑΙ λόγω του ειδικού φωτισμού που προσομοιάζει με την εμπειρία του Βόρειου Σέλαος.

Το Saariselkä είναι ένα συμπαγές και χαλαρό τουριστικό χωριό το οποίο, όμως, μας υποδέχθηκε στα μαύρα σκοτάδια. Καμία πίστα δε λειτουργούσε και το χωριό ήταν «νεκρό» γεγονός εντελώς παράξενο και απρόσμενο σύμφωνα με όσα είχαμε δει και ζήσει μέχρι τώρα. Κάναμε μια βόλτα με το αυτοκίνητο, χωρίς να κατέβουμε ούτε για φωτογραφίες, και αποχωρήσαμε για τον τελικό προορισμό μας, το Ivalo.

Το κατάλυμά μας βρισκόταν λίγα χιλιόμετρα έξω από την πόλη, στην περιοχή Koppelo Harbor. Εδώ, ρέει ο ποταμός Ivalo και μια μικρή μαρίνα με σκάφη βρίσκεται στην όχθη του για βαρκάδες το καλοκαίρι που τα νερά του δεν είναι παγωμένα. Πυκνό δάσος απλώνεται παντού τριγύρω. Φτάσαμε στις 20:00 το βράδυ στο σπίτι της Joanna, στην οδό Koppelontie 890B. Το διαμέρισμα είχε retro επίπλωση και αισθητική, αλλά υπήρχε εξήγηση από την ιδιοκτήτρια για αυτήν την επιλογή. Πάνω στο τραπέζι είδαμε ένα γράμμα στο οποίο η οικοδέσποινα περιέγραφε το πως βρέθηκαν αυτά τα έπιπλα στο διαμέρισμα. Ήταν, λοιπόν, της μητέρας της η οποία έζησε τα τελευταία χρόνια της ζωής της στην Αντίμπ της Νότιας Γαλλίας. Όταν η μητέρα πέθανε, η Johanna δεν μπόρεσε να αποχωριστεί τα υπάρχοντά της κι έτσι τα μετέφερε σε αυτό το σπίτι το οποίο αγόρασε και μετέτρεψε σε Airbnb. Εμείς, δεν ενθουσιαστήκαμε με την ιδέα της ιδιοκτήτριας-είμαστε της μοντέρνας αισθητικής και διακόσμησης-αλλά αυτό είχαμε για σπίτι για τις επόμενες δύο ημέρες και με αυτό θα πορευόμασταν, αφού η τιμή του ήταν πολύ προσιτή όταν το κλείσαμε, αλλά και καθαρό όταν βρεθήκαμε εντός του.

IMG_4179.jpeg



IMG_4178.jpeg



IMG_4183.jpg


Τακτοποιηθήκαμε και μαγειρέψαμε ένα ωραιότατο δείπνο. Μετά το φαγητό, τα παιδιά βγήκαν στη βεράντα και εγώ μπήκα για μπάνιο. Δεν είχα προλάβει καλά-καλά να ντυθώ και τα άκουσα να φωνάζουν: -«Έχουμε φώτα πάνω από το σπίτι»!

IMG_7745.jpg



IMG_7747.jpg


Σαν σίφουνες ξεχυθήκαμε έξω στην παγωνιά! Εγώ, μόλις μπανιαρισμένη και με βρεγμένα μαλλιά. Δεν κάναμε και μεγάλη απόσταση. Μέχρι δίπλα, στην όχθη του παγωμένου ποταμού πήγαμε για να απολαύσουμε, για ακόμα μια φορά, το υπερθέαμα που απλόχερα μας χάριζε η μαγική Λαπωνία. Έκανε κρύο, πολύ κρύο! -20 και βάλε βαθμοί Κελσίου, αλλά εμείς απτόητοι στήσαμε το τρίποδο με το κινητό καταγράφοντας τον πράσινο, μωβ και μπλε χορό του Σέλαος πάνω από τα κεφάλια μας. Ήταν μια υπέροχη νύχτα σε ένα καταπληκτικό μέρος και μια μοναδική εμπειρία που ζήσαμε, πάλι, εντελώς μονάχοι και που θα θυμόμαστε για πάντα!

IMG_7712.jpg



IMG_4213.JPG



IMG_7727.jpg



IMG_7688.jpg



IMG_7677.jpg



IMG_7679.jpg



IMG_4217_HEIC.jpg



IMG_7680.jpg



IMG_7689.jpg
 
Last edited:

maratha

Member
Μηνύματα
51
Likes
84
Επόμενο Ταξίδι
Κούβα
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Όλα καταπληκτικά!! Ταξίδι , φύση , περιγραφή , φωτογραφίες , το πιο καταπληκτικό όμως η τόσο συχνή εμφάνιση του σέλαος , είναι σαν να σας περίμενε για να σας γοητεύσει αλλά κ να σας ευχαριστήσει που κάνατε τέτοιο ταξίδι για να το δείτε !!!
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.470
Likes
30.858
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Αυτη η ιστορια οταν θα ερθει η ωρα ψηφοφοριας θα κανει περιπατο! Τα εχει ολα: φοβερες περιγραφες-πληροφοριες-ιστορικα στοιχεια και ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΡΕΣ
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ @varioAthens! Με τιμάς ιδιαιτέρως με αυτό το σχόλιο!
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.470
Likes
30.858
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Όλα καταπληκτικά!! Ταξίδι , φύση , περιγραφή , φωτογραφίες
Σε υπέρ ευχαριστώ @maratha!

το πιο καταπληκτικό όμως η τόσο συχνή εμφάνιση του σέλαος , είναι σαν να σας περίμενε για να σας γοητεύσει αλλά κ να σας ευχαριστήσει που κάνατε τέτοιο ταξίδι για να το δείτε !!!
Ακριβώς αυτό! Τα είπες όλα! Δεν χρειάζεται να προσθέσω τίποτα!
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.680
Likes
8.976
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Κεφάλαιο 7o: Γνωρίζοντας τα αξιοθέατα του Rovaniemi και κυνηγώντας το Βόρειο Σέλας στην απομακρυσμένη Λίμνη Niesijärvi
20 Ιανουαρίου 2025

Το σημερινό πρωινό ήταν αφιερωμένο στα αξιοθέατα του Rovaniemi. Ξεχιονήσαμε το αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε με τον Α. για τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό της πόλης. Η γραμμή από τον Νότο άνοιξε το 1909 και επεκτάθηκε στο Kemijärvi το 1934. Διαθέτει, απευθείας, επιβατικά τρένα κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας προς το Oulu, το Tampere, το Helsinki και το Turku. Το κτίριο δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο αρχιτεκτονικά οπότε, μετά από μια μικρή περιήγηση και λίγες φωτογραφίες, φύγαμε για τον Ναό του Rovaniemi (Rovaniemen kirkko).

View attachment 494016


View attachment 494017

Η Εκκλησία του Rovaniemi βρίσκεται στο κέντρο της πόλης και θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατά της. Ο ναός, την είσοδο του οποίου μόλις διαβήκαμε, σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Bertil Liljequist και ολοκληρώθηκε το 1950! Όμως, στο ίδιο ακριβώς σημείο υπήρχε μια παλαιότερη εκκλησία του 1817 η οποία κάηκε από τους Ναζί κατά τη διάρκεια του Πολέμου της Λαπωνίας, στις 16 Οκτωβρίου 1944!

View attachment 494018


View attachment 494019


View attachment 494020

Αξιοπρόσεκτη είναι η μεγάλη τοιχογραφία που δεσπόζει πίσω από τον βωμό και ονομάζεται Πηγή της Ζωής. Επίσης, διαθέτει ένα μνημειώδες εκκλησιαστικό όργανο 45 κλειδιών που εκτείνεται μέχρι το ταβάνι.

View attachment 494021


View attachment 494022

To Μουσείο Επιστημών Arktikum είναι το πιο σημαντικό μουσείο της πόλης και ένα από τα δημοφιλή ολόκληρης της χώρας, τόσο για τα εκθέματά του όσο και για το κτίριο αυτό καθαυτό.

View attachment 494023

Άνοιξε για το κοινό στις 6 Δεκεμβρίου του 1992, την 75η επέτειο της ανεξαρτησίας της Φινλανδίας, και σχεδιάστηκε από την ομάδα αρχιτεκτόνων της Δανίας Birch-Bonderup & Thorup-Waade. Χωρίζεται σε δύο επιμέρους μουσεία: στο Επαρχιακό Μουσείο της Λαπωνίας (Lapin maakuntamuseo) και στο Αρκτικό Κέντρο (Arctic Center) τα οποία εξετάζουν τον πολιτισμό, την ιστορία και τη σύγχρονη ζωή στον Αρκτικό Κύκλο. Απέναντι από την είσοδο ορθώνονται σκάλες οι οποίες οδηγούν στον κεντρικό δρόμο Ounasjoentie.

View attachment 494024

Το πιο ορατό μέρος του μουσείου, ο γυάλινος διάδρομός του, έχει συνολικό μήκος 172 μέτρα και διχοτομείται από τον αυτοκινητόδρομο Kittilä. Ο «σωλήνας» χρησιμεύει ως «Πύλη προς τον Βορρά» και ο εκθεσιακός χώρος είναι προστατευμένος κάτω από το έδαφος, μιμούμενος τον τρόπο με τον οποίο τα ζώα στον Βορρά καλύπτονται από τον σκληρό, κρύο χειμώνα τρυπώνοντας κάτω από το χιόνι. Το εισιτήριο κοστίζει 20 ευρώ.

View attachment 494025

Ο Rovaniemi old train station (Rovaniemen vanha rautatieasema) ήταν το επόμενο αξιοθέατο της λίστας μας.

View attachment 494026

Ο Παλιός Σιδηροδρομικός Σταθμός δεν είναι απλώς ένα λείψανο του παρελθόντος. Στέκεται, ως σύμβολο της ανθεκτικότητας και της ιστορίας των φινλανδικών μεταφορών. Αυτός ο γραφικός σταθμός, που χτίστηκε το 1909, παρουσιάζει εκπληκτική αρχιτεκτονική που αντανακλά τις σχεδιαστικές ευαισθησίες της εποχής. Βρισκόμενοι έξω από το κτίριο, εντυπωσιαστήκαμε από τη γραφική του γοητεία και από τα καλοδιατηρημένα χαρακτηριστικά του. Ο σταθμός χρησίμευσε ως ζωτικής σημασίας συγκοινωνιακός σύνδεσμος κατά τα χρόνια λειτουργίας του, διευκολύνοντας τη μετακίνηση εμπορευμάτων και ανθρώπων στα βόρεια της χώρας.

View attachment 494027

Ιδού πως ήταν η περιοχή την εποχή της λειτουργίας του από μια φωτογραφία που ξετρύπωσα στο διαδίκτυο:

View attachment 494028

Δίπλα, βρίσκεται το Culture House Korundi (Kulttuuritalo Korundi) το οποίο φιλοξενεί το Μουσείο Τέχνης και την Ορχήστρα Δωματίου της Λαπωνίας, προσφέροντας μια μοναδική προοπτική της δημιουργικότητας και του πολιτισμού στον Βορρά. Το κτίριο αυτό ήταν αποθήκη ταχυδρομικών φορτηγών που επέζησε του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και τώρα μεταφέρει το μήνυμά της μέσω της τέχνης.

View attachment 494029


View attachment 494030

Η κατάληξη της βόλτας μας ήταν στην Πλατεία των Lordi για να τη δούμε και με το φως της ημέρας.

View attachment 494031


View attachment 494032

Και κάπου εκεί, κάνοντας τη βόλτα μας στη Lordi ΄s Square, χτύπησε το τηλέφωνο. Ήταν τα παιδιά που μας καλούσαν να επιστρέψουμε για την ομαδική εξόρμησή μας σε έναν κοντινό προορισμό. Όλοι μαζί, πλέον, διασχίσαμε με το αυτοκίνητο τη χαλύβδινη σιδηροδρομική και οδική γέφυρα και μετά από λίγη ώρα φτάσαμε στον λόφο Ounasvaara ο οποίος βρίσκεται, περίπου, 3 Km ανατολικά της πόλης του Rovaniemi.


Η περιοχή έχει, κατά μέσο όρο, 183 ημέρες χιονιού τον χρόνο και διαθέτει πεζοπορικά μονοπάτια, χιονοδρομικό κέντρο, μονοπάτια ποδηλασίας και έναν Πύργο Παρατήρησης. Ξεκινήσαμε την πεζοπορία στο Nature Trail με στόχο να φτάσουμε στον Πύργο για να ατενίσουμε το Rovaniemi από ψηλά.

View attachment 494033

Ο Πύργος Παρατήρησης βρίσκεται στη βραχώδη δυτική πλαγιά του λόφου Ounasvaara μέσα σε ένα πευκοδάσος κατά μήκος του χειμερινού μονοπατιού, στα 160 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Φτάσαμε αρκετά εύκολα ως εκεί και οι απότομες σκάλες μας οδήγησαν στο κατάστρωμα παρατήρησης.

View attachment 494034

Μπορούσαμε να δούμε πάνω από τις κορυφές των δέντρων. Είχαμε απλωμένη μπροστά στα μάτια μας ολόκληρη την πόλη του Rovaniemi, αλλά και τον παγωμένο ποταμό Kemijoki.

View attachment 494035


View attachment 494036


View attachment 494037


View attachment 494041


View attachment 494038


View attachment 494039

Στα «πόδια» του Πύργου, είδαμε ένα ξύλινο κιόσκι με εστία φωτιάς όπου μια πολυπληθής παρέα απολάμβανε το φαγητό της και την ευεξία του χιονισμένου λόφου.

View attachment 494042


View attachment 494043

Στη βόρεια πλευρά του Ounasvaara υπάρχει ένα σύγχρονο χιονοδρομικό κέντρο το οποίο ήταν ο επόμενος στόχος μας. Η κορυφή απέχει πάνω από 200 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας και εκεί είχαμε σκοπό να φτάσουμε για να απολαύσουμε μια ακόμα πανοραμική θέα της πόλης και του ποταμού. Ακολουθήσαμε τα καλοσχηματισμένα μονοπάτια. Κατά τη διάρκεια της πορείας μας συναντήσαμε ομάδες πεζοπόρων με χιονορακέτες, ποδηλάτες που έφταναν μέχρι την κορυφή και ξανακατέβαιναν και φυσικά σκιέρ οι οποίοι έκοβαν βόλτες και εκτός της πίστας του χιονοδρομικού. Κάποια στιγμή, φτάσαμε στον τελευταίο πυλώνα του τελεφερίκ, δηλαδή εκεί που τερματίζει και κάνει αναστροφή για πίσω.

View attachment 494044

Στην κορυφή του λόφου είδαμε να ορθώνεται μια ξύλινη καλύβα. Για να την προσεγγίσουμε έπρεπε να μαζέψουμε τις δυνάμεις μας για να ανταπεξέλθουμε στα τελευταία ανηφορικά μέτρα. Ήταν τόσο απότομη η ανηφόρα και γλιστρούσε τόσο πολύ που ακόμα και με τα καρφιά στις μπότες η ανάβαση ήταν επικίνδυνη και δύσκολη. Όταν έφτασα στην κορυφή σκεφτόμουν ότι θα ήταν αδύνατον να χρησιμοποιήσουμε αυτό το σημείο για την κατάβασή μας. Ευτυχώς, επιστρέψαμε από άλλο δρόμο.

View attachment 494045

Είχαμε «κατακτήσει» την κορυφή του Ounasvaara. Εκεί ψηλά φυσούσε απίστευτα και έκανε πάρα πολύ κρύο. Το lift, πάνω από τα κεφάλια μας, συνέχιζε την αέναη λούπα του χωρίς, όμως, να ανεβάζει σκιέρ στις πίστες του χιονοδρομικού.

View attachment 494046

Ανεβήκαμε τα απότομα σκαλιά της ξύλινης καλύβας αναζητώντας λίγη προστασία και απάγγειο από την παγωνιά. Ήταν η μαγική μπλε ώρα, η αγαπημένη μου ώρα για φωτογραφίες.

View attachment 494047


View attachment 494048

Μπορούσαμε να δούμε όλη την παγωμένη διαδρομή του ποταμού Kemijoki και όλο το Rovaniemi, απ’ άκρη σ΄ άκρη. Το ποτάμι τυλιγόταν γύρω από την πόλη σαν μια μακριά λευκή κορδέλα και τα φώτα στα κουκλίστικα σπίτια άναβαν το ένα μετά το άλλο σαν χρυσαφένια αστέρια. Και όλα αυτά μαζί τυλιγμένα σε ένα μπλε περιτύλιγμα. Το πιο ωραίο μπλε περιτύλιγμα που έχω δει μέχρι τώρα!

View attachment 494049


View attachment 494050


View attachment 494051


View attachment 494052

Κανονικά, δεν είναι εύκολο να αφήσεις τέτοιες εικόνες και να αποχωρήσεις αλλά το κρύο, πραγματικά, δεν παλευόταν εκεί πάνω οπότε όπου φύγει-φύγει. Είχαμε και μια διαδρομή μέσα στο δάσος να κάνουμε μέχρι να φτάσουμε στο αυτοκίνητο και θα μας έπιανε το σκοτάδι. Επιστρέψαμε στο εμπορικό κέντρο για προμήθειες στο super market και περάσαμε το υπόλοιπο απόγευμά μας στο σπίτι με μαγειρική και χαλάρωση.

Στις 21:30 ξεχυθήκαμε στους δρόμους για το κυνήγι του Σέλαος. Σήμερα, αποφασίσαμε να πάμε σε ένα spot που δεν είχαμε ξαναπάει μέχρι στιγμής, αλλά το γνώριζαν τα παιδιά από πέρυσι. Στη δεύτερη προσπάθειά τους για να δούνε το Σέλας, το γραφείο τους είχε πάει σε μια λίμνη στη μέση του πουθενά. 80 Km απείχε αυτό το μέρος από το Rovaniemi, αλλά θα ήταν η ιδανικότερη τοποθεσία για να δούμε το Σέλας. Δε γνωρίζαμε αν θα συναντούσαμε άλλους εκεί ή αν θα ήμασταν μόνοι.

Είχαμε αφήσει 10 Km πίσω μας το χωριό του Άι Βασίλη, όταν το Σέλας έκανε την εμφάνισή του πάνω από τα κεφάλια μας. Στο πρώτο parking που συναντήσαμε (Olkkajärvi Rest Stop) σταματήσαμε και πεταχτήκαμε έξω από το αυτοκίνητο. Αυτά τα πράγματα δεν είναι να τα αφήνεις για αργότερα. Ποτέ δεν ξέρεις πόση ώρα ακριβώς θα σου κάνει τη χάρη και την τιμή να εμφανιστεί, οπότε πρέπει να δράττεις αμέσως την ευκαιρία για θέαση.

View attachment 494053


View attachment 494054


View attachment 494055


View attachment 494056

Η αλήθεια είναι ότι το σημείο δεν ήταν και ότι καλύτερο, αφού συνεχώς περνούσαν φορτηγά με τους τεράστιους αναμμένους προβολείς τους διακόπτοντας την ομορφιά και τη μαγεία του θεάματος, οπότε αποφασίσαμε να προχωρήσουμε, αφού βέβαια αποτυπώσαμε πολλάκις τις όμορφες στιγμές. Κάποια στιγμή, αφήσαμε τον κεντρικό δρόμο (Ε75) και μπήκαμε σε μια στενή επαρχιακή στράτα (Niesintie). Πίσσα σκοτάδι τριγύρω και ερημιά. Δάσος και χιόνια! Σκέτο θρίλερ. Πηγαίναμε κι όλο πηγαίναμε στο «πουθενά» ανάμεσα από πανύψηλα δέντρα.

View attachment 494057

Όσο προχωρούσαμε, τόσο η θερμοκρασία κατέβαινε. Όταν, πότε-πότε, αραίωνε η βλάστηση βλέπαμε το Σέλας σε ένα ανεπανάληπτο show στο βάθος δεξιά.

View attachment 494058


View attachment 494059

Συναντήσαμε δύο φορές γραφεία με πελάτες να έχουν σταματήσει τα οχήματά τους στην άκρη του δρόμου και να έχουν στήσει τρίποδα και μηχανές για φωτογραφίες. Εμείς, συνεχίσαμε για λίγο ακόμη, ώσπου φτάσαμε στην άκρη της απομακρυσμένης Λίμνης Niesijärvi. Εκείνη τη στιγμή, το θερμόμετρο στο αυτοκίνητο έδειχνε -28 βαθμούς Κελσίου.

View attachment 494060

Βγήκαμε και περπατήσαμε προσεκτικά μέχρι την όχθη της παγωμένης Λίμνης. Στήσαμε το τρίποδο με το κινητό και αρχίσαμε να τραβάμε φωτογραφίες τον πράσινο χορό. Δεν υπήρχε ψυχή τριγύρω. Διακρίναμε μερικά σπιτάκια στην ακρολιμνιά και λίγες αναποδογυρισμένες βάρκες.

View attachment 494061


View attachment 494063


View attachment 494062

Έκανε απίστευτο κρύο, αλλά οι εικόνες που βλέπαμε ήταν συγκλονιστικές. Τέσσερις άνθρωποι, ολομόναχοι, σε ένα ερημικό και εντελώς άγνωστο μέρος, με πολικές θερμοκρασίες παρακολουθούσαμε εκστασιασμένοι ένα φυσικό φαινόμενο που λίγοι έχουν την τύχη και την ευκαιρία να ζήσουν έστω και μια φορά στη ζωή τους.

View attachment 494064


View attachment 494065


View attachment 494066

Μισή ώρα αντέξαμε, και εμείς και το εκτεθειμένο στο τρίποδο κινητό. Εκείνο πάγωσε κι έκλεισε, και εμείς τρέξαμε στο αυτοκίνητο βάζοντας στο φουλ το καλοριφέρ για να καταφέρουμε να συνέλθουμε. Ήμασταν, όμως, πανευτυχείς! Είχαμε ζήσει την πιο ακραία εμπειρία της ζωής μας. You only live once! και κάτι τέτοιες στιγμές θα μας θυμίζουν πόσο σημαντικό είναι να δημιουργούμε τόσο ισχυρές αναμνήσεις με ανθρώπους που αγαπάμε!

Ήταν μεσάνυχτα και είχαμε μπροστά μας, σχεδόν, δύο ώρες οδήγησης μέχρι το Rovaniemi, αλλά who cares? Αυτό που είχαμε ζήσει θα μας κρατούσε ακμαίους μέχρι να φτάσουμε στο σπίτι. Κατάπιαμε τα χιλιόμετρα σαν νεράκι και αποφασίσαμε να κάνουμε μια τελευταία στάση στην Πλατεία των Lordi για να καταγράψουμε το επικό:

View attachment 494067


View attachment 494068


View attachment 494069

Τώρα μπορούσαμε, επιτέλους, να ξαπλώσουμε στα κρεβατάκια μας.
εικονες απιστευτες...μπραβο ..
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.470
Likes
30.858
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Κεφάλαιο 11o: Η γνωριμία με το Ivalo
23 Ιανουαρίου 2025

Παρότι κοιμηθήκαμε πολύ αργά, κάναμε έναν ύπνο βαθύ που μας ξεκούρασε αρκετά. Τα παιδιά δεν ξύπνησαν μαζί μας κι έτσι ο Α. και εγώ, αφού πήραμε το πρωινό μας, βγήκαμε έξω για να γνωρίσουμε τη γειτονιά μας με το πρώτο φως. Είχαμε -20 βαθμούς Κελσίου, αλλά η ημέρα φαινόταν ότι θα κυλούσε με καθαρό ουρανό και με έναν ήλιο που πάσχιζε να σηκωθεί πάνω από τον ορίζοντα. Εδώ πάνω, θα είχαμε ακόμα λιγότερες ώρες ημερήσιου φωτός σε σχέση με το Rovaniemi. Τρία με τέσσερα κτίρια και μια σάουνα αποτελούσαν τη γειτονιά μας, στο Koppelo Harbor. Στον αυλόγυρο υπήρχαν ένα παλιό τρακτέρ και ένα κανόνι για ντεκόρ.

IMG_4274.jpeg



IMG_4273.jpeg



IMG_4225.jpeg



IMG_4242.jpeg



IMG_4270.jpg



IMG_4271.jpg


Περπατήσαμε μέχρι την ακροποταμιά και είδαμε τη μικρή μαρίνα, στην όχθη του Ivalo ποταμού, μόλις να αχνοφαίνεται κάτω από το παχύ χιόνι. Είδαμε και ταρανδοπατουσάκια πάνω στον φρέσκο και απάτητο πάγο.

IMG_4231.jpeg



IMG_4233.jpeg



IMG_4239.jpeg



IMG_4235.jpeg


Μπήκαμε στο αυτοκίνητο για να πάμε στο Ivalo. Σε όλη τη Λαπωνία, έξω από όλα τα σπίτια, υπάρχουν πρίζες με μακριά καλώδια που συνδέουν τα αυτοκίνητα για να κρατούν τις μηχανές τους ζεστές. Σαν κανονικοί ομφάλιοι λώροι, τα καλώδια, κρατούν ζεστά τα μωρά-οχήματα για να λειτουργούν απρόσκοπτα και χωρίς προβλήματα. Πάντως, το δικό μας αυτοκίνητο που δεν είχε υποδοχή για σύνδεση μια χαρά έπαιρνε μπρος σε όλες τις αντίξοες θερμοκρασίες στις οποίες το υποβάλαμε.

IMG_4241.jpeg


Η διαδρομή από το κατάλυμα μέχρι την πόλη του Ivalo ήταν γύρω στα 10 Km και κινούνταν, άλλοτε παράλληλα με το ποτάμι και άλλοτε περνούσε από πάνω του με κάποια γέφυρα. Τριγύρω επικρατούσε πυκνή βλάστηση. Φτάνοντας στον κεντρικό δρόμο (Ε75) που διασχίζει την πόλη, το πρώτο αξιοθέατο που είδαμε ήταν η Ivalo Church, δίπλα στην όχθη του ποταμού Ivalo. Η Λουθηρανική αυτή εκκλησία είναι η κύρια εκκλησία του δήμου Inari και έχει μια εντελώς ασυνήθιστη αρχιτεκτονική.

IMG_4277.jpeg


Βαθιά στον Αρκτικό Κύκλο, η πόλη Ivalo, είναι ένα μέρος που, περίπου, 4.000 άνθρωποι αποκαλούν σπίτι τους. Το Ivalo είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του δήμου Inari και διαθέτει όλες τις απαραίτητες εγκαταστάσεις για να κάνει την καθημερινή ζωή άνετη, όπως κέντρο ιατρικής περίθαλψης, σχολεία, πολλά καταστήματα, αεροδρόμιο, ακόμα και κινηματογράφο! Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, το Ivalo είναι ένα τέλειο μέρος για να απολαύσει ο επισκέπτης κάθε είδους δραστηριότητες, όπως snowmobiling, ψάρεμα στον πάγο και σκι αντοχής, αλλά και θέαση του Βόρειου Σέλαος.

Η πολική νύχτα στο Ivalo ξεκινά την 1η Δεκεμβρίου και διαρκεί έως τις 9 Ιανουαρίου. Για 40 ημέρες ο ήλιος παραμένει κάτω από τον ορίζοντα. Για 40 ημέρες επικρατεί λυκόφως που είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να γνωρίσει κανείς τη φύση από μια διαφορετική οπτική γωνία και φυσικά, επειδή η νύχτα διαρκεί περισσότερο, είναι μια πολύ καλή περίοδος για θέαση του Βόρειου Σέλαος. Το πιο σημαντικό όμως είναι ο επισκέπτης, που δεν ζει και δεν έχει ιδέα από αυτές τις συνθήκες, να εκτιμήσει ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα στη ζωή, τον ήλιο!

«Kaamos» είναι η φινλανδική λέξη για την πολική νύχτα, αλλά, όπως είπα πιο πριν, δεν επικρατεί εντελώς σκοτάδι. Ακόμα και κατά τη διάρκεια της πολικής νύχτας υπάρχουν λίγες ώρες φωτός την ημέρα. Εμείς, εσκεμμένα διαλέξαμε να έρθουμε αυτήν την περίοδο για να βιώσουμε, κατά κάποιον τρόπο, όλες τις συνθήκες. Λίγο ημερήσιο φως, σούρουπο από τις 15:00 με 15:30 και φυσικά τις ισχυρές πιθανότητες να δούμε το Βόρειο Σέλας.

Ας εξερευνήσουμε, λοιπόν, αυτήν την ιδιαίτερη και αρκετά όμορφη πόλη υπό το φως του ηλίου που είχε, πια, φτάσει σε ικανοποιητικό ύψος χαρίζοντάς μας διαύγεια και καθαρότητα. Αφήσαμε τον κεντρικό δρόμο και μπήκαμε σε μικρά-μικρά στενά και χιονισμένα δρομάκια. Ξύλινα σπιτάκια με ωραία χρώματα ήταν αραδιασμένα μέσα στο δάσος ή δίπλα στο ποτάμι. Απ’ έξω, στις αυλές, βλέπαμε παρκαρισμένα τροχόσπιτα, βάρκες, snowmobiles, έλκηθρα και φυσικά τα αυτοκίνητά τους. Όλα τα μηχανοκίνητα, και όχι μόνο, οχήματα στην εξυπηρέτηση των κατοίκων. Τροχόσπιτα και βάρκες για τις καλοκαιρινές εξορμήσεις τους στα ποτάμια και τις «άπειρες» λίμνες και snowmobiles για τις χειμερινές βόλτες και δραστηριότητές τους στα παγωμένα τοπία. Έλκηθρα, και για παιχνίδι αλλά και για μεταφορές. Και μια χαριτωμένη εκκλησία, έτσι για την αλλαγή του σκηνικού!

IMG_4255.jpeg



IMG_4251.jpeg



IMG_4253.jpeg



IMG_4247.jpeg



IMG_4259.jpeg



IMG_4256.jpeg



IMG_4268.jpg


Το ποτάμι τυλίγεται σαν φίδι γύρω από το Ivalo. Μέχρι και μεγάλη αμμώδη παραλία προσφέρει ο ζωοδότης ποταμός στους κατοίκους της πόλης, αλλά που να τη δεις με τόσο χιόνι. Κατέβηκα, όμως, και περπάτησα πάνω στην παγωμένη επιφάνειά του που έμοιαζε με λεωφόρο.

Όχι δεν είναι κάποια χιονισμένη λεωφόρος, είναι ο παγωμένος ποταμός Ivalo:

IMG_4263.jpeg



IMG_4261.jpeg



IMG_4265.jpg



IMG_4266.jpg


Σχεδόν 200 Km μήκος έχει ο ποταμός Ivalo (Ivalojoki στα φινλανδικά) και ήταν καλά κρυμμένος στο παρθένο δάσος της Λαπωνίας, ένα άγνωστο μέρος για τους περισσότερους ανθρώπους μέχρι το 1868, όταν μια ομάδα αποστολής που έστειλε η κυβέρνηση βρήκε χρυσό στη Nulkkamukka. Ψηφίστηκαν νέοι νόμοι σχετικά με την εξόρυξη χρυσού και αργά αλλά σταθερά η περιοχή άρχισε να κερδίζει την προσοχή του κοινού. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι έσπευσαν στη Λαπωνία αναζητώντας χρυσό και ο ποταμός Ivalo μετατράπηκε, από μια άγνωστη και επίφοβη διαδρομή, σε ένα ποτάμι ελπίδας.

Μέχρι και Μουσείο Χρυσού υπάρχει στην Tankavaara. Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον μέρος για επίσκεψη, 62 Km νότια του Ivalo, όπου ο επισκέπτης μπορεί να μάθει περισσότερα για την ιστορία του χρυσού στη Λαπωνία. Εγώ, όμως, στα ενδιαφέροντά μου είχα συμπεριλάβει ένα άλλο μουσείο το οποίο θα επισκεπτόμουν λίγες ώρες αργότερα.

Συνεχίσαμε την περιπλάνησή μας στα δρομάκια και τις γειτονιές του Ivalo μέχρι που χτύπησε το τηλέφωνο. Ήταν ο γιος μας ο οποίος μας καλούσε να επιστρέψουμε στο σπίτι. Ήταν έτοιμοι και μας περίμεναν για να επισκεφθούμε όλοι μαζί τους επόμενους προορισμούς που είχαμε στο πλάνο μας.
 

Smaragda53

Member
Μηνύματα
1.114
Likes
2.480
Επόμενο Ταξίδι
αχ, μακάρι νάξερα!
Ταξίδι-Όνειρο
Πολυνησία
Τρακτέρ και κανόνι στο απέραντο χιόνι... τα λενε ολα
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.997
Μηνύματα
922.571
Μέλη
39.703
Νεότερο μέλος
simos7

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom