BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 547
- Likes
- 2.801
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ιαπωνία, Περού, Κιργιστάν
Ημέρα 11 - 200 χλμ
Σήμερα και να θέλαμε, δεν θα μπορούσαμε να επιστρέψουμε προς τα πίσω καθώς ο δρόμος είναι κλειστός και θα παραμείνει έτσι για τουλάχιστον άλλες 2 μέρες! Ο λόγος που κάναμε τον γύρο της χώρας με αυτή την φορά ήταν για να αποκλειστούμε (με βάση τις πιθανότητες) στον δύσκολο Βορρά στην αρχή του ταξιδιού, κάτι που ευτυχώς δεν χρειάστηκε.
Αντιγραφώ την πρόβλεψη του καιρού από το ίντερνετ :
{In South Iceland, the red warning is good until noon and an orange one till 2 pm. Hurricane-force winds of 28-35 m/sec are in the area this morning and dangerous wind gusts. There is snow and blowing snow and poor visibility}.
Συνεχίζουμε δυτικά, επιλέγουμε τους δρόμους 30, 35, 37, 365 και μπαίνουμε στον χρυσό κύκλο, το golden circle στο οποίο βρίσκονται πολλά ενδιαφέροντα μαζεμένα και είναι ιδανικός για τον ταξιδιώτη με λίγες μέρες στην διάθεση του. Φυσικό είναι να αναμένουμε πολύ κίνηση, λεωφορεία, αυτοκίνητα παντού καθώς και μερικές εκατοντάδες κόσμου να βρίσκονται στα συγκεκριμένα σημεία. Αλλά πάντα μετά από τόση ερημιά, νιώθεις κάπως επιστρέφοντας στον πολιτισμό ( ; ).
Είναι 11 το πρωί και πηγαίνουμε για ζεστά λουτρά στο Secret lagoon με κόστος σχεδόν 20 ευρώ το άτομο. Ήταν ωραία, αλλά δεν έχει καμία σχέση με την εμπειρία μας στο Myvant. Πολύ υποδεέστερη λόγω του δυνατού αέρα, ότι είναι μέρα και οτι ο κόσμος κάνει ουρές για να μπει.
Όλη η περιοχή είναι γεωθερμικά ενεργή με πολλές ζεστές πηγές και θερμούς πίδακες (geyser).
Βλέπουμε τον πασίγνωστο Geysir, ο οποίος λένε ότι είναι ενεργός εδώ και 10000 χρόνια. Μετα από σεισμούς, καταποντισμούς και άλλα προβλήματα υγείας που είχε, σπάνια πια εκτονώνεται.
Ο Strokkur είναι το νέο αφεντικό στην περιοχή, κάθε 6-10 λεπτά στέλνει νερό από 15 έως 20 (κάποιες λίγες φορές μέχρι και 40) μέτρα ύψος. Μοιράζει ατμό και δέχεται επιφωνήματα θαυμασμού, από τους χιλιάδες επισκέπτες που θέλουν να αποθανατίσουν τα κατορθώματα του… Κάποιες πινακίδες ενημερώνουν για την θερμοκρασία του νερού που φτάνει μέχρι και τους 100 βαθμούς κελσίου!!
Κάτι που ήθελα πολύ να κάνω ήταν να περπατήσω στον κρατήρα Kerid αλλά δεν μπόρεσα λόγω των καιρικών συνθηκών… Όπως είπαμε, ίσως σε μια άλλη ζωή, ίσως σε μια άλλη εποχή!
Ο Gullfoss (χρυσός καταρράκτης) ο οποίος είναι πολυεπίπεδος, τους χειμερινούς μήνες δημιουργεί παγωμένα αγάλματα στα νερά του. Πολύ όμορφος, αλλά πολύ γρηγορά το τρομερό κρύο μας κάνει να τρέξουμε στο αυτοκίνητο μας. Για να πάρεις μια φωτογραφία πρέπει να βγάλεις ένα γάντι και μέσα σε μόλις 1 λεπτό, από το κρύο νιώθεις ότι θα χάσεις κάποια δάχτυλα. Χρειαστήκαμε 15 λεπτά για να επανέλθουμε. Όλοι τρέχουν για μια γρήγορη ανάμνηση και μετα στην ζέστη του οχήματος τους, σαν ένας μυστικός χορός στον οποίο συμμετέχουν οι πάντες.
Ο δρόμος 36 μας φέρνει δίπλα από το εθνικό πάρκο Þingvellir (thingvellir), τα εκχιονιστικά παλεύουν με τον λευκό εισβολέα για να διατηρήσουν ανοικτούς τους δρόμους. Οι συνθήκες είναι δύσκολες και πάλι, μειώνουμε ταχύτητα έτσι και αλλιώς δεν βιαζόμαστε. Χρειαστήκαμε 1 ώρα και 20 λεπτά για τα τελευταία 50χλμ!
Όσο πλησιάζουμε στην πρωτεύουσα, η κίνηση γίνεται εντονότατη. Μπαίνουμε σε ένα αγχώδες περιβάλλον για 20 λεπτά καθώς ενώ ο δρόμος έχει 4 λωρίδες, λόγω χιονιού δεν μπορώ να ξεχωρίσω εύκολα την δική μας και όλοι τρέχουν σαν δαιμονισμένοι. Φτάνουμε στο κέντρο του Reykjavik όπου με λίγη δυσκολία βρίσκουμε θέση για το όχημα μας. Για το πάρκινγκ, ισχύει ότι είναι δωρεάν το απόγευμα ενώ τις πρωινές καθημερινές ώρες, πληρώνεις εκεί που έχει πινακίδες. Αν ενδιαφέρει κάποιον υπάρχει εδώ ένα πολύ καλό άρθρο γύρω από το παρκάρισμα στην πόλη https://www.iheartreykjavik.net/parking-in-reykjavik/ .
Θέλω να σημειώσω κάτι για την οδήγηση έξω από την πόλη. Στους κυκλικούς κόμβους 2 λωρίδων, έχει προτεραιότητα το όχημα που βρίσκεται από αριστερά. Αρχικά νόμιζα ότι μέσα σε αυτόν ο καθένας έχει την λωρίδα του και ότι οι ντόπιοι οδηγούν λιγάκι επικινδυνά. Τελικά αποδείχθηκε ότι ο επικίνδυνος ήμουν εγώ!
Θα μείνουμε 2 νύχτες στο Hallgrims Guesthouse με 45 ευρώ την ημέρα για το δίκλινο, με κοινή τουαλέτα και πάλι. Τα μόνα θετικά του ξενοδοχείου μας είναι η τοποθεσία και η τιμή του.
Ο αέρας είναι πολύ δυνατός, παντού έχει προγνωστικά κακοκαιρίας για τις επόμενες μέρες και οι δρόμοι είναι κλειστοί για τα νότια και τα βόρεια της χώρας. Ευτυχώς εμείς δεν έχουμε να πάμε πουθενά, εκτός ίσως για βραδινό οπότε και επιλέγουμε το Saegreifinn στο λιμάνι. Θα πάρουμε την φημισμένη σούπα αστακού και σουβλάκια γαρίδας με περίπου 20 ευρώ ο καθένας μας, μια πολύ καλή τιμή για την χώρα. Έχει μεγάλες ουρές από ντόπιους και τουρίστες για να μπούν στο μαγαζί, ευτυχώς ήρθαμε νωρίς! Στην χώρα δεν περιμένουν φιλοδώρημα, με αυτές τις τιμές αυτό μας έλειπε!
Ενώ ο άνεμος λυσσομανάει κάνουμε μια μικρή βόλτα στο κέντρο του Reykjavik και επιστρέφουμε στα δωμάτια μας. Η έντονη χιονόπτωση συνεχίζεται, ονειρεύτηκα οτι θα αποκλειστούμε στην μεγαλύτερη πόλη!
Σήμερα και να θέλαμε, δεν θα μπορούσαμε να επιστρέψουμε προς τα πίσω καθώς ο δρόμος είναι κλειστός και θα παραμείνει έτσι για τουλάχιστον άλλες 2 μέρες! Ο λόγος που κάναμε τον γύρο της χώρας με αυτή την φορά ήταν για να αποκλειστούμε (με βάση τις πιθανότητες) στον δύσκολο Βορρά στην αρχή του ταξιδιού, κάτι που ευτυχώς δεν χρειάστηκε.
Αντιγραφώ την πρόβλεψη του καιρού από το ίντερνετ :
{In South Iceland, the red warning is good until noon and an orange one till 2 pm. Hurricane-force winds of 28-35 m/sec are in the area this morning and dangerous wind gusts. There is snow and blowing snow and poor visibility}.
Συνεχίζουμε δυτικά, επιλέγουμε τους δρόμους 30, 35, 37, 365 και μπαίνουμε στον χρυσό κύκλο, το golden circle στο οποίο βρίσκονται πολλά ενδιαφέροντα μαζεμένα και είναι ιδανικός για τον ταξιδιώτη με λίγες μέρες στην διάθεση του. Φυσικό είναι να αναμένουμε πολύ κίνηση, λεωφορεία, αυτοκίνητα παντού καθώς και μερικές εκατοντάδες κόσμου να βρίσκονται στα συγκεκριμένα σημεία. Αλλά πάντα μετά από τόση ερημιά, νιώθεις κάπως επιστρέφοντας στον πολιτισμό ( ; ).
Είναι 11 το πρωί και πηγαίνουμε για ζεστά λουτρά στο Secret lagoon με κόστος σχεδόν 20 ευρώ το άτομο. Ήταν ωραία, αλλά δεν έχει καμία σχέση με την εμπειρία μας στο Myvant. Πολύ υποδεέστερη λόγω του δυνατού αέρα, ότι είναι μέρα και οτι ο κόσμος κάνει ουρές για να μπει.
Όλη η περιοχή είναι γεωθερμικά ενεργή με πολλές ζεστές πηγές και θερμούς πίδακες (geyser).
Βλέπουμε τον πασίγνωστο Geysir, ο οποίος λένε ότι είναι ενεργός εδώ και 10000 χρόνια. Μετα από σεισμούς, καταποντισμούς και άλλα προβλήματα υγείας που είχε, σπάνια πια εκτονώνεται.
Ο Strokkur είναι το νέο αφεντικό στην περιοχή, κάθε 6-10 λεπτά στέλνει νερό από 15 έως 20 (κάποιες λίγες φορές μέχρι και 40) μέτρα ύψος. Μοιράζει ατμό και δέχεται επιφωνήματα θαυμασμού, από τους χιλιάδες επισκέπτες που θέλουν να αποθανατίσουν τα κατορθώματα του… Κάποιες πινακίδες ενημερώνουν για την θερμοκρασία του νερού που φτάνει μέχρι και τους 100 βαθμούς κελσίου!!
Κάτι που ήθελα πολύ να κάνω ήταν να περπατήσω στον κρατήρα Kerid αλλά δεν μπόρεσα λόγω των καιρικών συνθηκών… Όπως είπαμε, ίσως σε μια άλλη ζωή, ίσως σε μια άλλη εποχή!
Ο Gullfoss (χρυσός καταρράκτης) ο οποίος είναι πολυεπίπεδος, τους χειμερινούς μήνες δημιουργεί παγωμένα αγάλματα στα νερά του. Πολύ όμορφος, αλλά πολύ γρηγορά το τρομερό κρύο μας κάνει να τρέξουμε στο αυτοκίνητο μας. Για να πάρεις μια φωτογραφία πρέπει να βγάλεις ένα γάντι και μέσα σε μόλις 1 λεπτό, από το κρύο νιώθεις ότι θα χάσεις κάποια δάχτυλα. Χρειαστήκαμε 15 λεπτά για να επανέλθουμε. Όλοι τρέχουν για μια γρήγορη ανάμνηση και μετα στην ζέστη του οχήματος τους, σαν ένας μυστικός χορός στον οποίο συμμετέχουν οι πάντες.
Ο δρόμος 36 μας φέρνει δίπλα από το εθνικό πάρκο Þingvellir (thingvellir), τα εκχιονιστικά παλεύουν με τον λευκό εισβολέα για να διατηρήσουν ανοικτούς τους δρόμους. Οι συνθήκες είναι δύσκολες και πάλι, μειώνουμε ταχύτητα έτσι και αλλιώς δεν βιαζόμαστε. Χρειαστήκαμε 1 ώρα και 20 λεπτά για τα τελευταία 50χλμ!
Όσο πλησιάζουμε στην πρωτεύουσα, η κίνηση γίνεται εντονότατη. Μπαίνουμε σε ένα αγχώδες περιβάλλον για 20 λεπτά καθώς ενώ ο δρόμος έχει 4 λωρίδες, λόγω χιονιού δεν μπορώ να ξεχωρίσω εύκολα την δική μας και όλοι τρέχουν σαν δαιμονισμένοι. Φτάνουμε στο κέντρο του Reykjavik όπου με λίγη δυσκολία βρίσκουμε θέση για το όχημα μας. Για το πάρκινγκ, ισχύει ότι είναι δωρεάν το απόγευμα ενώ τις πρωινές καθημερινές ώρες, πληρώνεις εκεί που έχει πινακίδες. Αν ενδιαφέρει κάποιον υπάρχει εδώ ένα πολύ καλό άρθρο γύρω από το παρκάρισμα στην πόλη https://www.iheartreykjavik.net/parking-in-reykjavik/ .
Θέλω να σημειώσω κάτι για την οδήγηση έξω από την πόλη. Στους κυκλικούς κόμβους 2 λωρίδων, έχει προτεραιότητα το όχημα που βρίσκεται από αριστερά. Αρχικά νόμιζα ότι μέσα σε αυτόν ο καθένας έχει την λωρίδα του και ότι οι ντόπιοι οδηγούν λιγάκι επικινδυνά. Τελικά αποδείχθηκε ότι ο επικίνδυνος ήμουν εγώ!
Θα μείνουμε 2 νύχτες στο Hallgrims Guesthouse με 45 ευρώ την ημέρα για το δίκλινο, με κοινή τουαλέτα και πάλι. Τα μόνα θετικά του ξενοδοχείου μας είναι η τοποθεσία και η τιμή του.
Ο αέρας είναι πολύ δυνατός, παντού έχει προγνωστικά κακοκαιρίας για τις επόμενες μέρες και οι δρόμοι είναι κλειστοί για τα νότια και τα βόρεια της χώρας. Ευτυχώς εμείς δεν έχουμε να πάμε πουθενά, εκτός ίσως για βραδινό οπότε και επιλέγουμε το Saegreifinn στο λιμάνι. Θα πάρουμε την φημισμένη σούπα αστακού και σουβλάκια γαρίδας με περίπου 20 ευρώ ο καθένας μας, μια πολύ καλή τιμή για την χώρα. Έχει μεγάλες ουρές από ντόπιους και τουρίστες για να μπούν στο μαγαζί, ευτυχώς ήρθαμε νωρίς! Στην χώρα δεν περιμένουν φιλοδώρημα, με αυτές τις τιμές αυτό μας έλειπε!
Ενώ ο άνεμος λυσσομανάει κάνουμε μια μικρή βόλτα στο κέντρο του Reykjavik και επιστρέφουμε στα δωμάτια μας. Η έντονη χιονόπτωση συνεχίζεται, ονειρεύτηκα οτι θα αποκλειστούμε στην μεγαλύτερη πόλη!
Last edited: