gmavro75
Member
- Μηνύματα
- 436
- Likes
- 563
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ταξίδι στο χρόνο
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο][B
- Κεφάλαιο 3ο][B
- Κεφάλαιο 4ο][B
- Κεφάλαιο 5ο][B
- Κεφάλαιο 6ο][B
- Κεφάλαιο 7ο][B
- Κεφάλαιο 8ο][B
- Κεφάλαιο 9ο][B
- Κεφάλαιο 10ο][B
- Κεφάλαιο 11ο][B
- Κεφάλαιο 12ο][B
- Επίλογος][I] «-Τι έκανες πάλι; Ούρλιαξε. Αυτή τη φορά θα σε σκοτώσω με τα ίδια μου τα χέρια!!! Καλά, τη μάνα σου δε τη σκέφτεσαι καθόλου; [/I
Κεφάλαιο 1
11/6/2010, Παρασκευή
Αμμάν (α’ μέρος)
«-Ταξίδι (το): Ουσιαστικό. Πρόκειται για υλικό κατασκευής αναμνήσεων, από τα πιο ανθεκτικά. Εξαιρετικό αντιοξειδωτικό, αντισταθμίζει τις κβαντικές απώλειες παιδικότητας που προκαλούν ο χρόνος και οι καταστάσεις που προκύπτουν από την απώλεια παιδικότητας. Γι’ αυτό και είναι τόσο ουσιαστικό… Ενικού αριθμού, σύνηθες σφάλμα η χρήση του στον πληθυντικό π.χ. είναι λάθος να λέμε: Μου αρέσουν τα ταξίδια. Το σωστό είναι: Μου αρέσει το ταξίδι… Η χρήση πληθυντικού ταιριάζει στους προορισμούς, τόσο πιο πολύ ταιριάζει, όσο πιο πολύ αρέσει το ταξίδι. Αλλά το ταξίδι είναι ένα. Και ουσιαστικό.»
Είχαν περάσει έξι ώρες από τότε που τα βήματά μου με πήγαν από το καναπέ στην εξώπορτα του σπιτιού μου, μέχρι να βρεθώ, μαζί με πέντε φίλους μου, στο δρόμο που οδηγούσε από το αεροδρόμιο του Amman της Ιορδανίας, στο κέντρο της πόλης. Ο Σάμι, ο οδηγός από το πρακτορείο «Jordan Beauty Tours» ήταν μια χαρακτηριστική λαϊκή φιγούρα. Λίγα, βασικά Αγγλικά, ελάχιστες τουριστικές γνώσεις που μάλλον περιορίζονταν στα καλά ξενοδοχεία, φιλοχρήματος αλλά από την άλλη τίμιος, χαμογελαστός και ακούραστος οδηγός. Το Queen Alia International Airport απέχει από το κέντρο του Amman ένα γεμάτο σαραντάλεπτο και έτσι είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια πρώτη γνωριμία καθώς μας οδηγούσε στο Abdali Inn Hotel για την πρώτη μας διανυκτέρευση στην πρωτεύουσα του Amman. Με το πρακτορείο είχαμε κλείσει στα 680$ το άτομο, συμπεριλαμβάνοντας σε αυτή τη τιμή επταθέσιο βανάκι με οδηγό για τις μετακινήσεις, είσοδο στα μνημεία και ξενοδοχεία 2-3 αστέρων. Όλα αυτά για το πρώτο μέρος του ταξιδιού από το Αμμάν της Ιορδανίας μέχρι το Αλέππο στη βόρεια Συρία. Μετά σκοπεύαμε να περάσουμε στην Αντιόχεια με ταξί και από κει με δυο-τρία λεωφορεία να φτάσουμε στην Καππαδοκία. Τέλος, με το νυχτερινό λεωφορείο από το Νεβσεχίρ στην Κωνσταντινούπολη. Α! και πιο τέλος λεωφορείο για Θεσσαλονίκη και από κει τρενάκι για Αθήνα, μετά μετρό, ηλεκτρικός, σπίτι, καναπές.
Ήταν Παρασκευή ημέρα αργίας στον Αραβικό κόσμο και η κίνηση στη λεωφόρο ήταν εφάμιλλη με τα μποτιλιαρίσματα στην Κορίνθου και στη Λαμίας στα Κυριακάτικα βράδια του Καλοκαιριού στις επιστροφές των Αθηναίων επιδρομέων του Σαββατοκύριακου. Πολλοί Αμμανίτες κάθονταν δεξιά-αριστερά στα αναχώματα του αυτοκινητοδρόμου πάνω σε καρό κουβέρτες και ολοκλήρωναν την Εβδομαδιαία εξόρμηση στη φύση(?) με ένα τελευταίο τσάι χαζεύοντας τη μέρα να σβήνει μέσα στο μαγευτικό φως από τα φανάρια των αυτοκινήτων, υπό τον γάργαρο ήχο των μαρσαρισμάτων ανασαίνοντας αυτό το καθαρό μίγμα από καυσαέριο και την πανταχού παρούσα σκόνη…
Με το που φτάνεις στο Amman εύκολα καταλαβαίνεις πως το μεσανατολίτικο χρώμα της πρωτεύουσας έχει σβηστεί κάτω από τόνους τσιμέντο, να είναι καλά ο ΑΚΤΩΡ όπως φρόντιζε να μας θυμίζει με ταμπέλες συχνά πυκνά, που αφού τσιμένταρε και την τελευταία σπιθαμή χώματος στην Ελλάδα, άρχισε να χύνει το αρχιτεκτονικό του μπλάνκο και προς τον Αραβικό κόσμο. Ο Σάμι άρχισε την ξενάγηση: «Γίαρ ις δε Τάδε Χοτέλ. Νάις Χοτέλ, Φάιβ Σταρ! Δέαρ ις δε Δίνα Χοτέλ! Φάιβ Σταρ! Βέρι εξπένσιβ!». Αντάλλαξα μια ματιά με τους άλλους συνταξιδιώτες, κάποιος έγνεψε «στ’ αρχίδια μας» μειδιώντας και ένα πνιχτό, συνωμοτικό γέλιο εξαπλώθηκε και στους έξι…
Μιας και ο Σάμι ήταν, πώς να το πω, λίγο κλειστός τύπος, και δεν κάναμε ιδιαίτερη παρέα αφού ποτέ δεν δέχτηκε τις προσκλήσεις μας για μια βόλτα για να κεράσουμε ένα τσάι, έναν καφέ βρε παιδί μου και ούτε άνοιξε ποτέ καμιά κουβέντα επί της ουσίας δηλαδή για να μάθουμε και δυο πράγματα από πρώτο χέρι, αντιθέτως έκλεισε πεντέξι, δεν θα ξαναμιλήσουμε για τον Σάμι. Να υποθέσετε εσείς ότι είναι ο οδηγός μας με την έννοια του οδηγού αυτοκινήτου δηλαδή και όχι με κάποια πιο πνευματική, στην Ιορδανία και τη Συρία. Όχι στην Τουρκία. Και επίσης να υποθέσετε ότι όταν λέμε ότι το αυτοκίνητο έστριψε, σταμάτησε, ξεκίνησε έπεσε πάνω στο μπροστινό κ.α. εννοούμε ότι ο Σάμι, έστριψε, σταμάτησε, ξεκίνησε, δεν πάτησε το φρένο εγκαίρως κ.α. Αυτά για το Σάμι. Καλό παιδί κατά τ’ άλλα.
Πρέπει να είχε πάει εννιά όταν ξανασυναντηθήκαμε στη reception του ξενοδοχείου για μια βόλτα στην πρωτεύουσα της Ιορδανίας. Μια καλή πρώτη γνωριμία με την βραδινή ζωή της πόλης προσφέρει η Rainbow Street (ή Abu Baker al Sedeek), ένας πλακοστρωμένος δρόμος με καφενεία, μαγαζάκια και φαγάδικα, μάλλον πολύ αγαπημένη βόλτα και για τους ντόπιους αφού τον περιδιάβαιναν πολλές παρέες Ιορδανών. Συνολικά σε μήκος βέβαια δεν πρέπει να ξεπερνάει το χιλιόμετρο αλλά δίνει την ευκαιρία για έναν πολύ ευχάριστο περίπατο, σημεία με θέα στην πόλη και στη μεγαλύτερη σημαία του κόσμου να κυματίζει σε κάποιον αντικρινό λόφο στα βασιλικά ανάκτορα, μικρές πλατείες όπου μπορείς να αράξεις και να χαζέψεις τον κόσμο να περνάει, το καλύτερο βρώμικο (σάντουιτς με φαλάφελ στο Cafeteria al Kouds) με λιγότερο από μισό ευρώ και αρκετές επιλογές για σίσα, αραβικός ναργιλές που μάλλον είναι ίδιος με τον ναργιλέ, και τσάι. Ωραία καφέ το books@cafe και το Wild Jordan. Ο συγκεκριμένος δρόμος είναι δημιούργημα ανάπλασης που έγινε το 2006, με σκοπό το Amman να γίνει λίγο πιο ανταγωνιστικό τουριστικά απέναντι στις πρωτεύουσες των γειτονικών κρατών, το Κάιρο, τη Βυρηττό και τη Δαμασκό. Αλλά σε μια πόλη που αρχιτεκτονικά θα ζήλευε την Κυψέλη του Καραμανλή του senior, ένα χιλιόμετρο δρόμου μοιάζει αστείο όταν το φέρνεις δίπλα στο Αλ Χαλίλ, και στην παλιά πόλη της Δαμασκού… κοντά στο τέλος της Rainbow Street στον «πρώτο κύκλο» κάπου πίσω από την Ιρακινή πρεσβεία, βρίσκεται το εστιατόριο Fakhr al Din με ελιτίστικη ατμόσφαιρα, όλο το καλό τον κόσμο για πελατεία, εκπληκτική Λιβανέζικη κουζίνα και λογικές τιμές σε σχέση με αυτό που προσφέρει (γύρω στα 25 ευρώ ανά άτομο για πολύ φαγητό, κρασί, γλυκό...).
«-Και όταν δυο συνταξιδιώτες χωρίζουν τους προορισμούς τους τι γίνεται τότε; Με τον αριθμό εννοώ, παραμένει ενικός; Πάλι μιλάμε για το ταξίδι; Για ποιο ταξίδι; Δε μας τα λες καλά… για ξαναγύρνα στον ορισμό και σκέψου…
-Τότε, για λίγο μόνο, ο αριθμός δεν είναι μηδέ πληθυντικός μηδέ ενικός…
-Ταξίδι μηδενικού αριθμού… υπάρχει τέτοιο πράγμα; Και αν υπάρχει, το ταξίδι μηδενικού αριθμού παραμένει ουσιαστικό;
-Ουσιαστικότατο! Γι’ αυτό δε βρισκόμαστε εδώ; Όταν οι προορισμοί χωρίζουν κάθεσαι και ατενίζεις τις πορείες να αποκλίνουν… αλλά η κλωστή που ενώνει την αποκλίνουσα πορεία και το βλέμμα σου θα σπάσει όταν ανάμεσά τους μπουν οι ορίζοντες. Γι’ αυτό υπάρχουν οι ορίζοντες εξάλλου… πάντα πληθυντικού αριθμού οι ορίζοντες, να ξέρεις… Τότε θα καταλάβεις ότι το Ταξίδι είναι Ουσιαστικό, Ενικού αριθμού και χωρίς εξαιρέσεις!
Την κοίταξε, πάντα του ανέβαζε το αίμα στο κεφάλι όταν στο πρόσωπό της ζωγραφιζόταν αυτή έκφραση του απόλυτου. Κυρίως όταν είχε και δίκιο…
-Δε σε πιστεύω… Πάμε ένα στοίχημα ας πούμε που όποιος κερδίσει θα πρέπει… ο άλλος δηλαδή, θα πρέπει να πεθάνει. Ε; πάει;
-Μου φαίνεται πως φοβάσαι να με σκοτώσεις μόνος σου...
-Εσύ φοβάσαι να πεθάνεις!
Και ύστερα κοιμήθηκε. Κάθε αύριο είναι ακόμα ένας προορισμός στο ταξίδι, στον οποίο θα έπρεπε να φτάσει… Το στοίχημα πάντως είχε πάει. (συνεχίζεται…)»
11/6/2010, Παρασκευή
Αμμάν (α’ μέρος)
«-Ταξίδι (το): Ουσιαστικό. Πρόκειται για υλικό κατασκευής αναμνήσεων, από τα πιο ανθεκτικά. Εξαιρετικό αντιοξειδωτικό, αντισταθμίζει τις κβαντικές απώλειες παιδικότητας που προκαλούν ο χρόνος και οι καταστάσεις που προκύπτουν από την απώλεια παιδικότητας. Γι’ αυτό και είναι τόσο ουσιαστικό… Ενικού αριθμού, σύνηθες σφάλμα η χρήση του στον πληθυντικό π.χ. είναι λάθος να λέμε: Μου αρέσουν τα ταξίδια. Το σωστό είναι: Μου αρέσει το ταξίδι… Η χρήση πληθυντικού ταιριάζει στους προορισμούς, τόσο πιο πολύ ταιριάζει, όσο πιο πολύ αρέσει το ταξίδι. Αλλά το ταξίδι είναι ένα. Και ουσιαστικό.»
Είχαν περάσει έξι ώρες από τότε που τα βήματά μου με πήγαν από το καναπέ στην εξώπορτα του σπιτιού μου, μέχρι να βρεθώ, μαζί με πέντε φίλους μου, στο δρόμο που οδηγούσε από το αεροδρόμιο του Amman της Ιορδανίας, στο κέντρο της πόλης. Ο Σάμι, ο οδηγός από το πρακτορείο «Jordan Beauty Tours» ήταν μια χαρακτηριστική λαϊκή φιγούρα. Λίγα, βασικά Αγγλικά, ελάχιστες τουριστικές γνώσεις που μάλλον περιορίζονταν στα καλά ξενοδοχεία, φιλοχρήματος αλλά από την άλλη τίμιος, χαμογελαστός και ακούραστος οδηγός. Το Queen Alia International Airport απέχει από το κέντρο του Amman ένα γεμάτο σαραντάλεπτο και έτσι είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια πρώτη γνωριμία καθώς μας οδηγούσε στο Abdali Inn Hotel για την πρώτη μας διανυκτέρευση στην πρωτεύουσα του Amman. Με το πρακτορείο είχαμε κλείσει στα 680$ το άτομο, συμπεριλαμβάνοντας σε αυτή τη τιμή επταθέσιο βανάκι με οδηγό για τις μετακινήσεις, είσοδο στα μνημεία και ξενοδοχεία 2-3 αστέρων. Όλα αυτά για το πρώτο μέρος του ταξιδιού από το Αμμάν της Ιορδανίας μέχρι το Αλέππο στη βόρεια Συρία. Μετά σκοπεύαμε να περάσουμε στην Αντιόχεια με ταξί και από κει με δυο-τρία λεωφορεία να φτάσουμε στην Καππαδοκία. Τέλος, με το νυχτερινό λεωφορείο από το Νεβσεχίρ στην Κωνσταντινούπολη. Α! και πιο τέλος λεωφορείο για Θεσσαλονίκη και από κει τρενάκι για Αθήνα, μετά μετρό, ηλεκτρικός, σπίτι, καναπές.
Ήταν Παρασκευή ημέρα αργίας στον Αραβικό κόσμο και η κίνηση στη λεωφόρο ήταν εφάμιλλη με τα μποτιλιαρίσματα στην Κορίνθου και στη Λαμίας στα Κυριακάτικα βράδια του Καλοκαιριού στις επιστροφές των Αθηναίων επιδρομέων του Σαββατοκύριακου. Πολλοί Αμμανίτες κάθονταν δεξιά-αριστερά στα αναχώματα του αυτοκινητοδρόμου πάνω σε καρό κουβέρτες και ολοκλήρωναν την Εβδομαδιαία εξόρμηση στη φύση(?) με ένα τελευταίο τσάι χαζεύοντας τη μέρα να σβήνει μέσα στο μαγευτικό φως από τα φανάρια των αυτοκινήτων, υπό τον γάργαρο ήχο των μαρσαρισμάτων ανασαίνοντας αυτό το καθαρό μίγμα από καυσαέριο και την πανταχού παρούσα σκόνη…
Με το που φτάνεις στο Amman εύκολα καταλαβαίνεις πως το μεσανατολίτικο χρώμα της πρωτεύουσας έχει σβηστεί κάτω από τόνους τσιμέντο, να είναι καλά ο ΑΚΤΩΡ όπως φρόντιζε να μας θυμίζει με ταμπέλες συχνά πυκνά, που αφού τσιμένταρε και την τελευταία σπιθαμή χώματος στην Ελλάδα, άρχισε να χύνει το αρχιτεκτονικό του μπλάνκο και προς τον Αραβικό κόσμο. Ο Σάμι άρχισε την ξενάγηση: «Γίαρ ις δε Τάδε Χοτέλ. Νάις Χοτέλ, Φάιβ Σταρ! Δέαρ ις δε Δίνα Χοτέλ! Φάιβ Σταρ! Βέρι εξπένσιβ!». Αντάλλαξα μια ματιά με τους άλλους συνταξιδιώτες, κάποιος έγνεψε «στ’ αρχίδια μας» μειδιώντας και ένα πνιχτό, συνωμοτικό γέλιο εξαπλώθηκε και στους έξι…
Μιας και ο Σάμι ήταν, πώς να το πω, λίγο κλειστός τύπος, και δεν κάναμε ιδιαίτερη παρέα αφού ποτέ δεν δέχτηκε τις προσκλήσεις μας για μια βόλτα για να κεράσουμε ένα τσάι, έναν καφέ βρε παιδί μου και ούτε άνοιξε ποτέ καμιά κουβέντα επί της ουσίας δηλαδή για να μάθουμε και δυο πράγματα από πρώτο χέρι, αντιθέτως έκλεισε πεντέξι, δεν θα ξαναμιλήσουμε για τον Σάμι. Να υποθέσετε εσείς ότι είναι ο οδηγός μας με την έννοια του οδηγού αυτοκινήτου δηλαδή και όχι με κάποια πιο πνευματική, στην Ιορδανία και τη Συρία. Όχι στην Τουρκία. Και επίσης να υποθέσετε ότι όταν λέμε ότι το αυτοκίνητο έστριψε, σταμάτησε, ξεκίνησε έπεσε πάνω στο μπροστινό κ.α. εννοούμε ότι ο Σάμι, έστριψε, σταμάτησε, ξεκίνησε, δεν πάτησε το φρένο εγκαίρως κ.α. Αυτά για το Σάμι. Καλό παιδί κατά τ’ άλλα.
Πρέπει να είχε πάει εννιά όταν ξανασυναντηθήκαμε στη reception του ξενοδοχείου για μια βόλτα στην πρωτεύουσα της Ιορδανίας. Μια καλή πρώτη γνωριμία με την βραδινή ζωή της πόλης προσφέρει η Rainbow Street (ή Abu Baker al Sedeek), ένας πλακοστρωμένος δρόμος με καφενεία, μαγαζάκια και φαγάδικα, μάλλον πολύ αγαπημένη βόλτα και για τους ντόπιους αφού τον περιδιάβαιναν πολλές παρέες Ιορδανών. Συνολικά σε μήκος βέβαια δεν πρέπει να ξεπερνάει το χιλιόμετρο αλλά δίνει την ευκαιρία για έναν πολύ ευχάριστο περίπατο, σημεία με θέα στην πόλη και στη μεγαλύτερη σημαία του κόσμου να κυματίζει σε κάποιον αντικρινό λόφο στα βασιλικά ανάκτορα, μικρές πλατείες όπου μπορείς να αράξεις και να χαζέψεις τον κόσμο να περνάει, το καλύτερο βρώμικο (σάντουιτς με φαλάφελ στο Cafeteria al Kouds) με λιγότερο από μισό ευρώ και αρκετές επιλογές για σίσα, αραβικός ναργιλές που μάλλον είναι ίδιος με τον ναργιλέ, και τσάι. Ωραία καφέ το books@cafe και το Wild Jordan. Ο συγκεκριμένος δρόμος είναι δημιούργημα ανάπλασης που έγινε το 2006, με σκοπό το Amman να γίνει λίγο πιο ανταγωνιστικό τουριστικά απέναντι στις πρωτεύουσες των γειτονικών κρατών, το Κάιρο, τη Βυρηττό και τη Δαμασκό. Αλλά σε μια πόλη που αρχιτεκτονικά θα ζήλευε την Κυψέλη του Καραμανλή του senior, ένα χιλιόμετρο δρόμου μοιάζει αστείο όταν το φέρνεις δίπλα στο Αλ Χαλίλ, και στην παλιά πόλη της Δαμασκού… κοντά στο τέλος της Rainbow Street στον «πρώτο κύκλο» κάπου πίσω από την Ιρακινή πρεσβεία, βρίσκεται το εστιατόριο Fakhr al Din με ελιτίστικη ατμόσφαιρα, όλο το καλό τον κόσμο για πελατεία, εκπληκτική Λιβανέζικη κουζίνα και λογικές τιμές σε σχέση με αυτό που προσφέρει (γύρω στα 25 ευρώ ανά άτομο για πολύ φαγητό, κρασί, γλυκό...).
«-Και όταν δυο συνταξιδιώτες χωρίζουν τους προορισμούς τους τι γίνεται τότε; Με τον αριθμό εννοώ, παραμένει ενικός; Πάλι μιλάμε για το ταξίδι; Για ποιο ταξίδι; Δε μας τα λες καλά… για ξαναγύρνα στον ορισμό και σκέψου…
-Τότε, για λίγο μόνο, ο αριθμός δεν είναι μηδέ πληθυντικός μηδέ ενικός…
-Ταξίδι μηδενικού αριθμού… υπάρχει τέτοιο πράγμα; Και αν υπάρχει, το ταξίδι μηδενικού αριθμού παραμένει ουσιαστικό;
-Ουσιαστικότατο! Γι’ αυτό δε βρισκόμαστε εδώ; Όταν οι προορισμοί χωρίζουν κάθεσαι και ατενίζεις τις πορείες να αποκλίνουν… αλλά η κλωστή που ενώνει την αποκλίνουσα πορεία και το βλέμμα σου θα σπάσει όταν ανάμεσά τους μπουν οι ορίζοντες. Γι’ αυτό υπάρχουν οι ορίζοντες εξάλλου… πάντα πληθυντικού αριθμού οι ορίζοντες, να ξέρεις… Τότε θα καταλάβεις ότι το Ταξίδι είναι Ουσιαστικό, Ενικού αριθμού και χωρίς εξαιρέσεις!
Την κοίταξε, πάντα του ανέβαζε το αίμα στο κεφάλι όταν στο πρόσωπό της ζωγραφιζόταν αυτή έκφραση του απόλυτου. Κυρίως όταν είχε και δίκιο…
-Δε σε πιστεύω… Πάμε ένα στοίχημα ας πούμε που όποιος κερδίσει θα πρέπει… ο άλλος δηλαδή, θα πρέπει να πεθάνει. Ε; πάει;
-Μου φαίνεται πως φοβάσαι να με σκοτώσεις μόνος σου...
-Εσύ φοβάσαι να πεθάνεις!
Και ύστερα κοιμήθηκε. Κάθε αύριο είναι ακόμα ένας προορισμός στο ταξίδι, στον οποίο θα έπρεπε να φτάσει… Το στοίχημα πάντως είχε πάει. (συνεχίζεται…)»
Attachments
-
44,8 KB Προβολές: 98