maltakias
Member
- Μηνύματα
- 2.538
- Likes
- 3.226
- Επόμενο Ταξίδι
- Όπου λάχει
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού
Arezzo-Montepulciano-Pienza-Montalcino-Sant'Antimo για να καταλήξουμε βράδυ στη Siena,και κάπου εκεί μέσα μια επίσκεψη για ξενάγηση και οινογευσία στο Castello Banfi.
Ναι,καλά.Το πρόγραμμα που είχα εκπονήσει ήταν κάτι παραπάνω από αισιόδοξο και ναυάγησε στην πράξη.Μπορεί οι αποστάσεις να φαίνονται μικρές στο χάρτη,όμως οι χρόνοι μεγαλώνουν στο επαρχιακό δίκτυο και πρέπει να συνυπολογίζεται και η διάρκεια της επίσκεψης σε κάθε μέρος.Το ομολογώ,έσφαλα σε μια από τις σημαντικότερες μέρες του ταξιδιού μου και το πλήρωσα ακριβά.
Το Arezzo απέχει περίπου 75km από την Φλωρεντία και το είχα επιλέξει ως ένα χαρακτηριστικό δείγμα της Ανατολικής Τοσκάνης αλλά και ιδανική είσοδο στα ενδότερα της Μεσαιωνικής υπαίθρου που εκτείνεται στα δυτικά του.Μεγάλη κωμόπολη που υπέστη σφοδρό βομβαρδισμό στη διάρκεια του πολέμου,διατηρεί μια μικρή ιστορική συνοικία με κεντρική αναφορά στην γραφικότατη Piazza Grande.Κάποτε κυρίαρχος της γύρω περιοχής,έφαγε τα μούτρα της όταν αποφάσισαν οι Φλωρεντινοί να ασχοληθούν μαζί της.
Στην αρχή του πεζόδρομου που θα σας οδηγήσει προς την κορυφή μην παραλείψετε μια επίσκεψη στην Βασιλική του Αγ.Φραγκίσκου όπου και σώζεται ένας απίθανος κύκλος νωπογραφιών του Piero della Fransesca που αφηγείται το Μύθο του Αληθινού Σταυρού,μοναδικό δείγμα της πρώιμης αναγέννησης.
(Piazza Grande)
Κάτι που ξεφύγαμε από τις μεγαλουπόλεις,κάτι μια-δυό εκκλησίες,κάτι ένα πάρκο με υπέροχη θέα,ήπιαμε κι ένα καφέ στην πλατεία......το χέσαμε το πρόγραμμα.Όταν το συνειδητοποίησα ήταν ήδη πολύ αργά.Μια πόλη αργότερα αργά.Και τι πόλη!
Το Montepulciano είναι χάρμα οφθαλμών.Γιατί κανένας ταξιδιωτικός οδηγός και κανείς από εσάς δεν το τόνισε βρε εγκληματίες;Λοιπόν κάντε τη χάρη στον εαυτό σας και αφιερώστε χρόνο στην πόλη.Αυτόν που μου έλειπε εμένα δηλαδή και έφυγα εντός μιας ώρας (και να ήθελα να κάνω αλλιώς,το πάρκινγκ που άφησα το αμάξι ήταν ωριαίο).
Το να σας πω για τα αξιοθέατά της θα ήταν σαν να αναπαράγω τους ταξιδιωτικούς οδηγούς,αφού το μόνο που πρόλαβα ήταν να φτάσω μέχρι την κεντρική πλατεία,να τραβήξω μερικές λήψεις και να θαυμάσω την υπέροχη θέα που κρύβεται πίσω ακριβώς από εκεί.Αν ήξερα περί τίνος πρόκειται,πιθανόν να έβαζα και διανυκτέρευση σε αυτό το στολίδι που κακώς δεν αναφέρεται συχνά ή με περισσότερα λόγια στις περιγραφές.
::::::
Η ώρα είχε ξεφύγει κι εμείς στις 15:45 έπρεπε να είμαστε 15km νότια του Montalcino για wine tasting.Όχι δεν θα μάθετε ακόμα γι'αυτό.Η Pienza έπρεπε να προσπεραστεί και να επαναπρογραμματιστεί γιατί αλλιώς θα έσκαγα αν δεν την έβλεπα.Ευτυχώς την απογοήτευσή μου ήρθαν να καλμάρουν οι μοναδικές εικόνες της Τοσκανικής υπαίθρου.Και ποιάς υπαίθρου,της Val d'Orcia.
Χαρακτηρισμένη ως Παγκόσμιο Μνημείο Κληρονομιάς με βασική αιτιολογία την "ιδανική αποτύπωση του Αναγεννησιακού τοπίου όπως αυτό δημιουργήθηκε και ζωγραφίστηκε αναδεικνύοντας την αρμονία της ανθρώπινης συνύπαρξης με την φύση,αλλά και το πόσο έχει επηρεάσει την σύγχρονη σκέψη γύρω από την ίδια την έννοια του τοπίου".
Χιλιοφωτογραφημένη,χιλιοζωγραφισμένη απλά υπέροχη.Από τις λίγες φορές που μου έχουν τύχει ως σήμερα όπου ο φακός υστερεί σοβαρά στο να συλλάβει την πραγματική μεγαλοπρέπεια του μέρους και των συναισθημάτων που αυτό προκαλεί.
::::::
Επόμενη στάση Montalcino.Μόλις είχαμε τελειώσει από την οινοποσία και ψάχναμε κάτι να φάμε.Ευχή και κατάρα σας δίνω,μην βρεθείτε στην επαρχία γύρω στις 17:30-18:00 πεινασμένοι.Εκτός που η πόλη είχε ελάχιστα φαγάδικα,σε αντίθεση με κάβες, κι αυτά ήταν κλειστά και άνοιγαν μετά τις 19:30.Πέραν τούτου δεν ενθουσιάστηκα και ιδιαίτερα με την πόλη,εννοώντας ότι στο ίδιο στυλ είδα πολύ ανώτερες πόλεις στην περιοχή.Βέβαια είναι ιδανικό μέρος αν θέλετε να ψωνίσετε τοπικά κρασιά -κι όταν λέμε τοπικά εννοούμε Brunello di Montalcino- κι έχει και το καστράκι του αν είστε καστρομανείς (είμαι βέβαιος ότι είστε αρκετοί).
:::
Τελοσπάντων,βρήκαμε να φάμε,πήρε να σουρουπώσει,έχασα το Sant'Antimo (ένα μοναστήρι βγαλμένο μέσα απ'το Όνομα του Ρόδου) και δυστυχώς οριστικά μιας δεν επανήλθα ποτέ,και μια και δυό κινήσαμε για Σιένα.Highlight της διαδρομής,όταν μετά την πρώτη πινακίδα που μας προειδοποιούσε για ελάφια στο δρόμο κι ενώ λέγαμε "καλά εντάξει",ένα νεαρό του είδους διέσχισε πηδώντας χαρωπά το δρόμο.
Τακτοποιηθήκαμε στη Σιένα και βγήκαμε μια βραδινή βολτίτσα.Εντύπωση μας έκανε ότι εντεκάμιση η ώρα το μαγαζί που καθίσαμε για ένα ποτάκι μάζευε τραπέζια ενώ κι ο κόσμος "έσπαγε" σιγά σιγά.Εκτός αυτών που την αράζανε με μια μπύρα ανά χείρας σχεδόν σε όλη την πόλη,κατά κύριο λόγο φοιτητές,πολλοί εξ'αυτών και Έλληνες.
Ναι,καλά.Το πρόγραμμα που είχα εκπονήσει ήταν κάτι παραπάνω από αισιόδοξο και ναυάγησε στην πράξη.Μπορεί οι αποστάσεις να φαίνονται μικρές στο χάρτη,όμως οι χρόνοι μεγαλώνουν στο επαρχιακό δίκτυο και πρέπει να συνυπολογίζεται και η διάρκεια της επίσκεψης σε κάθε μέρος.Το ομολογώ,έσφαλα σε μια από τις σημαντικότερες μέρες του ταξιδιού μου και το πλήρωσα ακριβά.
Το Arezzo απέχει περίπου 75km από την Φλωρεντία και το είχα επιλέξει ως ένα χαρακτηριστικό δείγμα της Ανατολικής Τοσκάνης αλλά και ιδανική είσοδο στα ενδότερα της Μεσαιωνικής υπαίθρου που εκτείνεται στα δυτικά του.Μεγάλη κωμόπολη που υπέστη σφοδρό βομβαρδισμό στη διάρκεια του πολέμου,διατηρεί μια μικρή ιστορική συνοικία με κεντρική αναφορά στην γραφικότατη Piazza Grande.Κάποτε κυρίαρχος της γύρω περιοχής,έφαγε τα μούτρα της όταν αποφάσισαν οι Φλωρεντινοί να ασχοληθούν μαζί της.
Στην αρχή του πεζόδρομου που θα σας οδηγήσει προς την κορυφή μην παραλείψετε μια επίσκεψη στην Βασιλική του Αγ.Φραγκίσκου όπου και σώζεται ένας απίθανος κύκλος νωπογραφιών του Piero della Fransesca που αφηγείται το Μύθο του Αληθινού Σταυρού,μοναδικό δείγμα της πρώιμης αναγέννησης.
(Piazza Grande)
Κάτι που ξεφύγαμε από τις μεγαλουπόλεις,κάτι μια-δυό εκκλησίες,κάτι ένα πάρκο με υπέροχη θέα,ήπιαμε κι ένα καφέ στην πλατεία......το χέσαμε το πρόγραμμα.Όταν το συνειδητοποίησα ήταν ήδη πολύ αργά.Μια πόλη αργότερα αργά.Και τι πόλη!
Το Montepulciano είναι χάρμα οφθαλμών.Γιατί κανένας ταξιδιωτικός οδηγός και κανείς από εσάς δεν το τόνισε βρε εγκληματίες;Λοιπόν κάντε τη χάρη στον εαυτό σας και αφιερώστε χρόνο στην πόλη.Αυτόν που μου έλειπε εμένα δηλαδή και έφυγα εντός μιας ώρας (και να ήθελα να κάνω αλλιώς,το πάρκινγκ που άφησα το αμάξι ήταν ωριαίο).
Το να σας πω για τα αξιοθέατά της θα ήταν σαν να αναπαράγω τους ταξιδιωτικούς οδηγούς,αφού το μόνο που πρόλαβα ήταν να φτάσω μέχρι την κεντρική πλατεία,να τραβήξω μερικές λήψεις και να θαυμάσω την υπέροχη θέα που κρύβεται πίσω ακριβώς από εκεί.Αν ήξερα περί τίνος πρόκειται,πιθανόν να έβαζα και διανυκτέρευση σε αυτό το στολίδι που κακώς δεν αναφέρεται συχνά ή με περισσότερα λόγια στις περιγραφές.
::::::
Η ώρα είχε ξεφύγει κι εμείς στις 15:45 έπρεπε να είμαστε 15km νότια του Montalcino για wine tasting.Όχι δεν θα μάθετε ακόμα γι'αυτό.Η Pienza έπρεπε να προσπεραστεί και να επαναπρογραμματιστεί γιατί αλλιώς θα έσκαγα αν δεν την έβλεπα.Ευτυχώς την απογοήτευσή μου ήρθαν να καλμάρουν οι μοναδικές εικόνες της Τοσκανικής υπαίθρου.Και ποιάς υπαίθρου,της Val d'Orcia.
Χαρακτηρισμένη ως Παγκόσμιο Μνημείο Κληρονομιάς με βασική αιτιολογία την "ιδανική αποτύπωση του Αναγεννησιακού τοπίου όπως αυτό δημιουργήθηκε και ζωγραφίστηκε αναδεικνύοντας την αρμονία της ανθρώπινης συνύπαρξης με την φύση,αλλά και το πόσο έχει επηρεάσει την σύγχρονη σκέψη γύρω από την ίδια την έννοια του τοπίου".
Χιλιοφωτογραφημένη,χιλιοζωγραφισμένη απλά υπέροχη.Από τις λίγες φορές που μου έχουν τύχει ως σήμερα όπου ο φακός υστερεί σοβαρά στο να συλλάβει την πραγματική μεγαλοπρέπεια του μέρους και των συναισθημάτων που αυτό προκαλεί.
::::::
Επόμενη στάση Montalcino.Μόλις είχαμε τελειώσει από την οινοποσία και ψάχναμε κάτι να φάμε.Ευχή και κατάρα σας δίνω,μην βρεθείτε στην επαρχία γύρω στις 17:30-18:00 πεινασμένοι.Εκτός που η πόλη είχε ελάχιστα φαγάδικα,σε αντίθεση με κάβες, κι αυτά ήταν κλειστά και άνοιγαν μετά τις 19:30.Πέραν τούτου δεν ενθουσιάστηκα και ιδιαίτερα με την πόλη,εννοώντας ότι στο ίδιο στυλ είδα πολύ ανώτερες πόλεις στην περιοχή.Βέβαια είναι ιδανικό μέρος αν θέλετε να ψωνίσετε τοπικά κρασιά -κι όταν λέμε τοπικά εννοούμε Brunello di Montalcino- κι έχει και το καστράκι του αν είστε καστρομανείς (είμαι βέβαιος ότι είστε αρκετοί).
:::
Τελοσπάντων,βρήκαμε να φάμε,πήρε να σουρουπώσει,έχασα το Sant'Antimo (ένα μοναστήρι βγαλμένο μέσα απ'το Όνομα του Ρόδου) και δυστυχώς οριστικά μιας δεν επανήλθα ποτέ,και μια και δυό κινήσαμε για Σιένα.Highlight της διαδρομής,όταν μετά την πρώτη πινακίδα που μας προειδοποιούσε για ελάφια στο δρόμο κι ενώ λέγαμε "καλά εντάξει",ένα νεαρό του είδους διέσχισε πηδώντας χαρωπά το δρόμο.
Τακτοποιηθήκαμε στη Σιένα και βγήκαμε μια βραδινή βολτίτσα.Εντύπωση μας έκανε ότι εντεκάμιση η ώρα το μαγαζί που καθίσαμε για ένα ποτάκι μάζευε τραπέζια ενώ κι ο κόσμος "έσπαγε" σιγά σιγά.Εκτός αυτών που την αράζανε με μια μπύρα ανά χείρας σχεδόν σε όλη την πόλη,κατά κύριο λόγο φοιτητές,πολλοί εξ'αυτών και Έλληνες.