Τουρκία οδικως στην κωνσταντινουπολη

japetus

Member
Μηνύματα
631
Likes
1.192
Καλησπέρα,
δουλεύω σε ασφαλιστικό γραφείο. Η πράσινη κάρτα εδώ και 1,5 χρόνο εκτυπώνεται σε λευκο χαρτί, οπότε είσαι οκ!
Αλήθεια με την ευκαιρία, χρειάζεται η υπογραφή/σφραγίδα του ασφαλιστή ή πλέον υπάρχει ψηφιακή υπογραφή ώστε να αποστέλλεται ηλεκτρονικά στον πελάτη και να την εκτυπώσει ο ίδιος;
 

barkour

Member
Μηνύματα
1.265
Likes
6.082
Αλήθεια με την ευκαιρία, χρειάζεται η υπογραφή/σφραγίδα του ασφαλιστή ή πλέον υπάρχει ψηφιακή υπογραφή ώστε να αποστέλλεται ηλεκτρονικά στον πελάτη και να την εκτυπώσει ο ίδιος;
Το δευτερο
 

koker

Member
Μηνύματα
253
Likes
490
Ταξίδι-Όνειρο
μαυρικιος
Παιδιά καλησπέρα.
Ζήτησα από την ασφαλιστική μου να μου εκδώση πράσινη κάρτα και αυτή που έλαβα είναι άσπρη.Τους ξαναρώτησα και μου απάντησαν ότι πλέον η πράσινη κάρτα είναι...άσπρη.Ταξίδεψε κανείς πρόσφατα με την άσπρη ή θα φτάσω στα σύνορα και οι Τούρκοι δεν θα με αφήσουν να περάσω;
Ταξίδεψα αρχές Νοέμβρη με άσπρη κάρτα στην Τουρκία. Κανένα πρόβλημα.
 

mourohavlos

Member
Μηνύματα
2.545
Likes
4.662
Ας καταθέσω την προσωπική μου εμπειρία σχετικά με το οδικό ταξίδι από Θεσσαλονίκη προς Κωνσταντινούπολη.
Από Θεσσαλονίκη προς τελωνείο Κήπων 3 με 3.30 ώρες ανάλογα με την ταχύτητα και την αφετηρία. Το όριο ταχύτητας στο μεγαλύτερο κομμάτι του αυτοκινητόδρομου είναι 130 χλμ/ώρα. Κόστος διοδίων o/w περίπου 10 ευρώ (12.2021).
Στην Ελληνική πλευρά τυπικός έλεγχος ταυτότητας/διαβατηρίου.
Στην Τουρκική πλευρά 4 στάσεις. Στην πρώτη και την τελευταία σταματάς και περιμένεις απλά να ανοίξει η μπάρα για να περάσεις. Η δεύτερη και τρίτη είναι στην ουσία δύο συνεχόμενα παραθυράκια του ίδιου "κτιρίου". Στη 2η επιδεικνύεις ταυτότητα/διαβατήριο και κάνουν τυπικό έλεγχο αποσκευών. Στην περίπτωση εισόδου με ταυτότητα σφραγίζουν ένα χαρτάκι το οποίο πρέπει να το κρατήσεις και να το δείξεις στην επιστροφή σου κατά την έξοδο από την Τουρκία. Στην 3η ξαναδείχνεις ταυτότητα/διαβατήριο, καθώς επίσης την άδεια κυκλοφορίας και την πράσινη κάρτα (η οποία πλέον εκτυπώνεται σε λευκό χαρτί).
Συνολικά στα σύνορα (απογευματόβραδο) φάγαμε περίπου μισή ώρα (συμπεριλαμβανομένης ολιγόλεπτης στάσης στα "duty free").
To σύστημα διοδίων στην Τουρκία είναι πολύ σύνθετο και μή φιλικό προς τους ξένους. Για να περάσει κανείς από διόδια, απαιτείται ένα sticker ή κάρτα HGS, τα οποία μπορεί να τα προμηθευτεί από τα PTT (κάτι σαν τα δικά μας ΕΛΤΑ, με αυξημένες όμως δραστηριότητες/αρμοδιότητες). Παλαιότερα μπορούσες να προμηθευτείς και από επιλεγμένα πρατήρια καυσίμων, πλέον δεν υπάρχει δυστυχώς αυτή η δυνατότητα. Συνήθως σου δίνουν sticker και όχι κάρτα (κόστους 15 λιρών τον 12.2021 πλέον του ποσού με το οποίο το "φορτώνεις"), το οποίο κολλάς στο τζάμι και όταν περνάς από τα διόδια (τα οποία είναι χωρίς μπάρες και δε χρειάζεται να μειώσεις ταχύτητα) αφαιρείται το ποσό αυτόματα. Περνάς από 1 σταθμό διοδίων για τη μετάβαση στην Πόλη, ενώ δε μπορεί κάποιος να πληρώσει επί τόπου με μετρητά ή κάρτα. Δεν υπάρχει σε αυτή τη φάση η δυνατότητα ελέγχου του υπολοίπου του HGS, καθώς για να εγγραφεί ηλεκτρονικά κανείς είναι απαραίτητος Τουρκικός αριθμός ταυτότητας κλπ. Μπορεί όμως η φόρτιση να γίνει ηλεκτρονικά. Για την έκδοση του HGS χρειάζεται η συμπλήρωση εντός εντύπου, η επίδειξη διαβατηρίου (με ταυτότητα δημιούργησαν θέμα), η πρωτότυπη άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου και η πληρωμή του ποσού με μετρητά. PTT είχα διαβάσει ότι υπάρχει στα Ipsala, εντός του τελωνειακού σταθμού και σε γκισέ σε παράδρομο πριν τα διόδια, αλλά καθώς θεωρείται δημόσια υπηρεσία το ωράριό τους είναι περιορισμένο. Η ώρα που πέρασα δεν ήταν κατάλληλη, οπότε την κάρτα την έβγαλα στην Κωνσταντινούπολη.
Συνεπώς, καθώς δεν είχα την κάρτα διοδίων, κατά τη μετάβαση εφήρμοσα το Plan B, που ήταν η αποφυγή του αυτοκινητόδρομου με διόδια. Φτάνοντας στη Silivri, κάπου στα 2/3 της διαδρομής, στρίβεις δεξιά και πηγαίνεις από τον παραλιακό δρόμο. Ο επιπλέον χρόνος είναι μισή με μία ώρα περίπου.
Από τα σύνορα έως την Κωνσταντινούπολη χωρίς ιδιαίτερη κίνηση (με πολλά ερωτηματικά το τελευταίο) είναι 2.30 με 3 ώρες από τον κύριο δρόμο και κοντά στις 3.30 από τον παραλιακό. Καλό είναι να προσπαθήσει να φτάσει κανείς στην Πόλη βραδινή ώρα (μετά τις 9 το βράδυ και πριν τις 7 το πρωί), σε διαφορετική περίπτωση άνετα μπορεί να κάνει 1-2 ώρες παραπάνω (και εννοώ να φτάσει στην Taksim ή στο Sultanahmet, όχι στα δυτικά προάστια). Το όριο ταχύτητας σε μεγάλο κομμάτι του δρόμου στα 120 χλμ/ώρα, σε αρκετά σημεία κοντά σε κατοικημένες περιοχές/διασταυρώσεις πέφτει στα 70 ή 50. Υπάρχουν σε ορισμένα σημεία fake περιπολικά (από χαρτόνι?) με σειρήνες πάνω τους για να κόβουν ταχύτητα οι οδηγοί.
Κατά την επιστροφή τυπικός έλεγχος ταυτότητας/διαβατηρίου στην Τουρκική πλευρά και αντίστοιχος έλεγχος στην Ελληνική.
Η συνολική απόσταση είναι περίπου 600 χλμ. ανά διαδρομή. Το κόστος των καυσίμων δεν το γράφω, καθώς οι τιμές αυτών και η ισοτιμία της λίρας είναι ρευστές. Τον 12.2021 το κόστος του diesel στην Τουρκία ήταν περίπου 11.50 λίρες ανά λίτρο (πιο φθηνό σε σχέση με την Ελλάδα) και δεν υπάρχουν τρελές διαφορές μεταξύ των πρατηρίων. Τα διόδια, όπως προανέφερα, είναι με επιστροφή περίπου 20 ευρώ συν το κόστος των Τουρκικών (15 λίρες το Sticker πλέον το αντίτιμο της διέλευσης το οποίο δε γνωρίζω, αλλά είναι μικρό σε κάθε περίπτωση).
Εν κατακλείδι είναι μια διαδρομή όχι ιδιαίτερα κουραστική, ειδικά αν υπάρχουν 2+οδηγοί και πιο οικονομική από λεωφορεία/αεροπλάνα (μιλώντας πάντα από Βόρεια Ελλάδα). Τεχνιέντως άφησα εκτός λεπτομέρειες σχετικές με περιορισμούς covid.
 

HelenP

Member
Μηνύματα
16
Likes
18
Αλήθεια με την ευκαιρία, χρειάζεται η υπογραφή/σφραγίδα του ασφαλιστή ή πλέον υπάρχει ψηφιακή υπογραφή ώστε να αποστέλλεται ηλεκτρονικά στον πελάτη και να την εκτυπώσει ο ίδιος;
'Οπως είπες, υπάρχει ηλεκτρονική υπογραφή
 

EviTan

Member
Μηνύματα
463
Likes
3.708
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα

vasiliss

Member
Μηνύματα
962
Likes
8.812
Επόμενο Ταξίδι
;;;
Ταξίδι-Όνειρο
Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Δεν υπάρχει σε αυτή τη φάση η δυνατότητα ελέγχου του υπολοίπου του HGS, καθώς για να εγγραφεί ηλεκτρονικά κανείς είναι απαραίτητος Τουρκικός αριθμός ταυτότητας κλπ.
Ετοιμάζοντας το 2019 ένα δεύτερο οδικό στην Τουρκία, το οποίο τελικά δεν έκανα, έψαχνα να βρω αν η κάρτα HGS που είχα βγάλει το 2014 ισχύει ακόμη. Τότε κατέβασα στο κινητό το app της HGS και μόνο με τον αριθμό του αυτοκινήτου είδα ότι έχω υπόλοιπο 28 λίρες από τις 35 που είχα δώσει τότε συνολικά.
Διαβάζοντας το post σου επιχείρησα να μπω πάλι στην εφαρμογή και όντως δεν μπορείς να δεις τίποτα αν δεν κάνεις εγγραφή, για την οποία χρειάζεται τούρκικη ταυτότητα ή κάτι παρεμφερές. Ίσως όμως να μπορείς να φορτίσεις ηλεκτρονικά την κάρτα. Αυτό θα το ψάξω όταν με το καλό καταφέρω να ξαναπάω. :)

Η ώρα που πέρασα δεν ήταν κατάλληλη, οπότε την κάρτα την έβγαλα στην Κωνσταντινούπολη.
Συνεπώς, καθώς δεν είχα την κάρτα διοδίων, κατά τη μετάβαση εφήρμοσα το Plan B, που ήταν η αποφυγή του αυτοκινητόδρομου με διόδια.
Νομίζω ότι κάπου είχα διαβάσει, ίσως και εδώ, ότι έχεις περιθώριο μια δυο ημέρες και μπορείς να βγάλεις την κάρτα αργότερα και να γίνει η χρέωση τότε. Άραγε δεν ισχύει αυτό τώρα;
 

mourohavlos

Member
Μηνύματα
2.545
Likes
4.662
Ετοιμάζοντας το 2019 ένα δεύτερο οδικό στην Τουρκία, το οποίο τελικά δεν έκανα, έψαχνα να βρω αν η κάρτα HGS που είχα βγάλει το 2014 ισχύει ακόμη. Τότε κατέβασα στο κινητό το app της HGS και μόνο με τον αριθμό του αυτοκινήτου είδα ότι έχω υπόλοιπο 28 λίρες από τις 35 που είχα δώσει τότε συνολικά.
Διαβάζοντας το post σου επιχείρησα να μπω πάλι στην εφαρμογή και όντως δεν μπορείς να δεις τίποτα αν δεν κάνεις εγγραφή, για την οποία χρειάζεται τούρκικη ταυτότητα ή κάτι παρεμφερές. Ίσως όμως να μπορείς να φορτίσεις ηλεκτρονικά την κάρτα. Αυτό θα το ψάξω όταν με το καλό καταφέρω να ξαναπάω. :)



Νομίζω ότι κάπου είχα διαβάσει, ίσως και εδώ, ότι έχεις περιθώριο μια δυο ημέρες και μπορείς να βγάλεις την κάρτα αργότερα και να γίνει η χρέωση τότε. Άραγε δεν ισχύει αυτό τώρα;
Φόρτιση μπορείς να κάνεις μέσα από την εφαρμογή, το έχω δει.
Πριν κάνα 2 χρόνια όντως μπορούσες να δεις το υπόλοιπο βάζοντας μόνο τον αριθμό του αυτοκινήτου, τώρα όχι. Ελπίζω μελλοντικά να το επαναφέρουν.
Αν δεν κάνω λάθος, εφόσον περάσεις από τα διόδια χωρίς να γίνει χρέωση (λόγω μηδενικού υπολοίπου κλπ.) μπορείς να πληρώσεις το ποσό εντός 15 ημερών, αλλά (πάλι αν δεν κάνω λάθος) αυτό ισχύει μόνο για Τουρκικά οχήματα, δεν προβλέπεται κάποια διαδικασία για αυτά με ξένη πινακίδα.
 

japetus

Member
Μηνύματα
631
Likes
1.192
Σχετικά με τη HGS, μπορεί κάποιος να δει υπόλοιπο από εδώ: HGS Online Bakiye Yükleme
Η σχετική εφαρμογή για κινητό όντως αναβαθμίστηκε και έχουν αλλάξει κάποια πράγματα.
Δεν υπάρχει λόγος άγχους αν περάσεις διόδια χωρίς κάρτα, υπάρχει πάντα το plan c, έχεις διορία δύο εβδομάδων να την εκδώσεις εκ των υστέρων και θα αφαιρεθεί αυτόματα η οφειλή (οι κάμερες καταγράφουν και τις ξένες πινακίδες). Υποτίθεται ότι μετά την παρέλευση δύο εβδομάδων η οφειλή μετατρέπεται σε πρόστιμο και το πληρώνεις κατά την έξοδο στο τελωνείο.

Για το όριο των 1500 διελεύσεων/εβδομάδα, παρόλο που δεν έχω υπόψη μου περιστατικά σε έλληνες (ίσως σιωπηρά εξαιρούνται του ορίου), γνωρίζω από τούρκους ότι αν αυτό έχει συμπληρωθεί, το σύστημα δεν επιτρέπει την υποβολή (και άρα και την έκδοση) του plf βγάζοντας σχετικό μήνυμα. Ο έλεγχος δηλαδή γίνεται από τον αριθμό αιτήσεων plf που έχουν υποβληθεί και όχι κατά τη διέλευση αυτή καθαυτή. Για το λόγο αυτό είναι καλό, όποιος επιθυμεί να ταξιδέψει στην Τουρκία, να ξεκινά την οργάνωση του ταξιδιού με την υποβολή του plf κατά προτεραιότητα.

Να αναφερθώ τέλος σε κάτι που γράφηκε παραπάνω, σχετικά με την ευκολία του ταξιδιού αν υπάρχουν δύο οδηγοί και ισχύει παντού γενικότερα. Βλέπω στο φόρουμ ότι είναι αρκετοί οι φοιτητές που πραγματοποιούν τέτοια οδικά ταξίδια. Παρόλο που γενικότερα η οδική ασφάλιση -και στην περίπτωση της Τουρκίας και άλλων εκτός ΕΕ χωρών η πράσινη κάρτα- ασφαλίζουν το όχημα και όχι τον οδηγό, έχω την εντύπωση ότι μπορεί να αμφισβητηθεί η ισχύς της αν συμβεί κάτι και ο οδηγός δεν είναι ο αναγραφόμενος στο ασφαλιστήριο ΚΑΙ είναι νέος οδηγός, δηλαδή είτε είναι κάτω των 25 ετών, είτε διαθέτει δίπλωμα οδήγησης για λιγότερο από ένα έτος. Στην περίπτωση αυτή έχω την εντύπωση ότι απαιτείται πρόσθετο ασφαλιστήριο όπως απαιτείται και στην Ελλάδα πρόσθετο επασφάλιστρο για αυτήν την κατηγορία. Ίσως κάποιος πιο ειδικός μπορεί να μας διαφωτίσει.
 

mourohavlos

Member
Μηνύματα
2.545
Likes
4.662
Σχετικά με τη HGS, μπορεί κάποιος να δει υπόλοιπο από εδώ: HGS Online Bakiye Yükleme
Η σχετική εφαρμογή για κινητό όντως αναβαθμίστηκε και έχουν αλλάξει κάποια πράγματα.
Δεν υπάρχει λόγος άγχους αν περάσεις διόδια χωρίς κάρτα, υπάρχει πάντα το plan c, έχεις διορία δύο εβδομάδων να την εκδώσεις εκ των υστέρων και θα αφαιρεθεί αυτόματα η οφειλή (οι κάμερες καταγράφουν και τις ξένες πινακίδες). Υποτίθεται ότι μετά την παρέλευση δύο εβδομάδων η οφειλή μετατρέπεται σε πρόστιμο και το πληρώνεις κατά την έξοδο στο τελωνείο.

Για το όριο των 1500 διελεύσεων/εβδομάδα, παρόλο που δεν έχω υπόψη μου περιστατικά σε έλληνες (ίσως σιωπηρά εξαιρούνται του ορίου), γνωρίζω από τούρκους ότι αν αυτό έχει συμπληρωθεί, το σύστημα δεν επιτρέπει την υποβολή (και άρα και την έκδοση) του plf βγάζοντας σχετικό μήνυμα. Ο έλεγχος δηλαδή γίνεται από τον αριθμό αιτήσεων plf που έχουν υποβληθεί και όχι κατά τη διέλευση αυτή καθαυτή. Για το λόγο αυτό είναι καλό, όποιος επιθυμεί να ταξιδέψει στην Τουρκία, να ξεκινά την οργάνωση του ταξιδιού με την υποβολή του plf κατά προτεραιότητα.

Να αναφερθώ τέλος σε κάτι που γράφηκε παραπάνω, σχετικά με την ευκολία του ταξιδιού αν υπάρχουν δύο οδηγοί και ισχύει παντού γενικότερα. Βλέπω στο φόρουμ ότι είναι αρκετοί οι φοιτητές που πραγματοποιούν τέτοια οδικά ταξίδια. Παρόλο που γενικότερα η οδική ασφάλιση -και στην περίπτωση της Τουρκίας και άλλων εκτός ΕΕ χωρών η πράσινη κάρτα- ασφαλίζουν το όχημα και όχι τον οδηγό, έχω την εντύπωση ότι μπορεί να αμφισβητηθεί η ισχύς της αν συμβεί κάτι και ο οδηγός δεν είναι ο αναγραφόμενος στο ασφαλιστήριο ΚΑΙ είναι νέος οδηγός, δηλαδή είτε είναι κάτω των 25 ετών, είτε διαθέτει δίπλωμα οδήγησης για λιγότερο από ένα έτος. Στην περίπτωση αυτή έχω την εντύπωση ότι απαιτείται πρόσθετο ασφαλιστήριο όπως απαιτείται και στην Ελλάδα πρόσθετο επασφάλιστρο για αυτήν την κατηγορία. Ίσως κάποιος πιο ειδικός μπορεί να μας διαφωτίσει.
Για το HGS στο link που παρέθεσες πάλι δε μπορώ να δω το υπόλοιπο, παρόλο που αναγνωρίζει το Ελληνικό διαβατήριο κι εμφανίζει την κάρτα ως ενεργή (πρέπει να συνδεθώ με τουρκική ταυτότητα).

Για τις 1500 διελεύσεις όντως δεν προσμετρώνται οι Έλληνες πολίτες, ισχύει ουσιαστικά μόνο για τους Τούρκους (σιωπηρά βέβαια, γιατί επίσημα δεν υπάρχει ο διαχωρισμός).

Για την ασφάλεια έχεις δίκιο, νομίζω η καλύτερη λύση είναι να οδηγεί ο κύριος οδηγός/ιδιοκτήτης στου Τουρκικό έδαφος και ο δεύτερος στο Ελληνικό
 

autokini

Member
Μηνύματα
18
Likes
22
Ήρθα σήμερα στην Πόλη οδικώς.Τόσο στους 3 ελέγχους στους Κήπους,αλλά και πουθενά αλλού μέχρι τώρα,δεν μας έχουν ζητήσει το Τουρκικό PLF ,αλλά και τα πιστοποιητικά εμβολιασμού.Αυτο βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει κάποιος να τα έχει μαζί του.
Είχα τυπώσει οδηγίες σχετικά με το που θα βρω την κάρτα.Κάποιος είχε γράψει ότι στο δεύτερο κτήριο στο τελωνείο,έχει μέσα PTT και μπορείς να την βγάλεις από εκεί.
Επίσης έχει γραφτεί πολλές φορές για το πρατήριο της Shell μετά τον τελωνειακό έλεγχο.
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΙΧΥΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΥΟ.
Αναγκάστηκα να πάω στα Υψαλα στο PTT όπου εκεί η Τουρκάλα υπάλληλος μου έδωσε να συμπληρώσω την αίτηση για την κάρτα,η οποία ήταν στα Τουρκικά.Ευτυχώς.η ευγενέστατη κοπέλα με βοήθησε να την συμπληρώσω.
Μην τα πολυλογώ και για να μην μπαινοβγαίνετε μέσα στο αυτοκίνητο όπως εγώ,για την συμπλήρωση της,να έχετε μαζί σας:
1.Ταυτότητα ή Διαβατήριο
2.Αδεια αυτοκινήτου.
3.Το δίπλωμα οδήγησης.
Με ρώτησε τι ποσό θέλω να βάλω και την είπα 100 λίρες.
Όμως ήδη,εκτός από τα 2 διόδια,
πέρασα και από το Evrasia Tounel και εκεί δεν ξέρω τι ποσό έχει αφαιρέσει.
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.121
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom