• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Ουγγαρία Σλοβακία Χριστούγεννα στις όχθες του Δούναβη

lekond

Member
Μηνύματα
86
Likes
425
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
ΕΙΣΑΓΩΓΗ:

Η αλήθεια είναι προβληματίστηκα αρκετά σχετικά με το αν θα γράψω τη συγκεκριμένη ιστορία, από τη στιγμή που στο travelstories υπάρχουν εξαιρετικά κείμενα, με κυριότερα των @vagar78, @Klair και @giannismits (τους οποίους και ευχαριστώ διότι υπήρξαν καταλυτικοί για το ταξίδι μας στη Βουδαπέστη και τη Μπρατισλάβα) τα οποία καλύπτουν πλήρως τους συγκεκριμένους προορισμούς.

Τελικά, η απόφαση να τη γράψω πάρθηκε για τρεις λόγους. Πρώτον και σημαντικότερο, διότι θέλω να αποτυπώσω κάπου το ταξίδι αυτό (τώρα που είναι νωπά όλα στο μυαλό μου), να ανατρέχω όποτε θέλω και να το «ξαναζώ» μέσα από τη σελίδα αυτή. Δεύτερον, πιστεύω πως κάθε ιστορία έχει κάτι διαφορετικό να προσφέρει στους επόμενους, καθώς ο καθένας αντιλαμβάνεται τα πράγματα με τη δική του οπτική γωνία, οπότε μπορεί τα αξιοθέατα να παραμένουν τα ίδια, αλλά κάποια διαφορετική διαδρομή που ακολουθήσαμε ή κάποια πράγματα που δεν κάναμε λόγω ελλιπούς οργάνωσης μπορεί να φανούν χρήσιμα, ώστε να τα ακολουθήσουν ή αποφύγουν αντιστοίχως. Τέλος, πρόκειται ουσιαστικά για μια ιστορία-οδοιπορικό με μικρά κείμενα και πολλές φωτογραφίες, χωρίς ιδιαίτερη αναφορά στο «λειτουργικό» κομμάτι, το οποίο έχει αναλύσει με απίστευτη λεπτομέρεια ο Vagar78.

Προσδεθείτε λοιπόν κι απολαύστε τη Χριστουγεννιάτικη περιπλάνηση τεσσάρων φίλων στη χιονισμένη Βουδαπέστη και τη βροχερή Μπρατισλάβα..

46360E18-59AF-4C79-9CF6-9D2F3CF85B37.jpeg

438E82FD-48C4-418D-9322-DF9C28700894.jpeg


ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ:


Το ταξίδι κανονίστηκε αρχές Οκτώβρη, οπότε κλείστηκαν τα αεροπορικά στην τιμή των 100 ευρώ/άτομο με Ryanair για Βουδαπέστη στις 20/12 και Aegean για Αθήνα στις 25/12. Ένα μήνα αργότερα, οριστικοποιήσαμε και τη διαμονή μέσω airbnb στο Mozsar Apartments, Mozsar utci 9, 1066, Budapest (https://www.airbnb.com/rooms/24062249?guests=1&adults=1), το οποίο αποδείχτηκε μια ιδανική επιλογή. Βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από τη στάση Oktogon της κίτρινης γραμμής του μετρό (3 στάσεις από την πλατεία Deák Ferenc tér Ter, την αντίστοιχη της πλατείας Συντάγματος) σε μια ήσυχη περιοχή, δίπλα στη φημισμένη λεωφόρο Andrassy, και με δυνατότητα γρήγορης πρόσβασης με τα πόδια εντός 15’ τόσο προς την πλευρά του ποταμού Δούναβη όσο και προς την Εβραική συνοικία με τη νυχτερινή ζωή.

Δύο βδομάδες πριν το ταξίδι, κάναμε κράτηση στην πλήρως αξιόπιστη FlixBus για ταξίδι με αυθημερόν επιστροφή με προορισμό τη Μπρατισλάβα για το Σάββατο 22/12. Τα εισητήρια κόστισαν 24,5 ευρώ/άτομο. Τέλος, κάναμε κράτηση για 4 άτομα στο Hungarikum Bisztro για το πρώτο βράδυ που θα βρισκόμασταν στη Βουδαπέστη.

ΗΜΕΡΑ 1η – 20/12/2018:

Άφιξη στο Ελευθέριος Βενιζέλος γύρω στις 6 τα ξημερώματα και αναχώρηση για Βουδαπέστη με Ryanair στις 07.25. Μετά από πτήση δύο ωρών, προσγειωθήκαμε στο διεθνές αεροδρόμιο «Ferenz Liszt» (πρώην Ferihegy) με τη θερμοκρασία στους -5 βαθμούς Κελσίου και τα πάντα καλυμμένα στο χιόνι να μας δίνουν την αίσθηση ότι βρισκόμαστε σε... ρωσική στέπα. Κατόπιν, κατευθυνθήκαμε στο γκισέ για τις κάρτες απεριόριστων διαδρομών των μέσων μεταφοράς. Με επίδειξη του φοιτητικού πάσο, θα κινούμασταν ελεύθερα στην πόλη με αντίτιμο της κάρτας μόλις στα 3450 HUF (περίπου 10 ευρώ) με ισχύ έναν ολόκληρο μήνα. Στη συνέχεια, πήραμε το λεωφορείο 200 Ε που μας άφησε στον τερματικό της κίτρινης γραμμής του μετρό Kobanya-Kispest κι από εκεί σε απόσταση 10 στάσεων ήταν ο σταθμός Oktogon.Επειδή όμως η ώρα ήταν 11 το πρωί και στο διαμέρισμα μπορούσαμε να μπούμε μετά τις 2, κατεβήκαμε κατευθείαν στη Deák Ferenc tér Ter, όπου πήραμε μια πρώτη γεύση του πιο κεντρικού σημείου της πόλης.

Πρώτο μας μέλημα η αποδέσμευση των αποσκευών μας, τις οποίες αφήσαμε στο tourist information desk που λειτουργεί στο κέντρο της πλατείας κι ως luggage store, με αντίτιμο 1 ευρώ/ώρα για τον καθένα. Θα τις αφήναμε για 3 ώρες, ώστε να είμαστε άνετοι στην πρώτη μας βόλτα και θα γυρνούσαμε στις 2 να τις πάρουμε πίσω και να πάμε στο διαμέρισμα. Το information desk λειτουργεί μέχρι τις 7 το απόγευμα. Επόμενη στάση το ανταλλακτήριο Ibla Change στην οδό Anker Koz και πλέον είμαστε έτοιμοι και με τη βούλα για την περιπλάνηση μας.

9CB7D7CE-230B-4728-A9FB-390DC5989217.jpeg


Πήραμε την οδό Bajcsy-Zsilinszky út με κατεύθυνση την περίφημη Βασιλική του Αγίου Στεφάνου, η οποία ξεχώριζε από μακριά λόγω των 96 μέτρων ύψους της. Σταματήσαμε σε ένα υπαίθριο κιόσκι για να γευτούμε το περίφημο γλυκό Kürtőskalács, οι μισόι με κανέλα κι οι λοιποί με σοκολάτα, αντί 350 HUF το ένα. Η αλήθεια είναι δεν μας εντυπωσίασε, ίσως επειδή λόγω του χιονιού που έπεφτε ακάθεκτο, το γλυκό πάγωσε μονομιάς. Λίγα μέτρα παρακάτω, στρίψαμε αριστερά στην Szent István tér και βρεθήκαμε μπροστα σε ένα από τα σύμβολα της πόλης, τη Βασιλική του Αγίου Στεφάνου.Η κατασκευή της εκκλησίας ολοκληρώθηκε το 1905 και το ονόμα της έχει δοθεί προς τιμήν του πρώτου Βασιλιά της Ουγγαρίας , του Στεφάνου (975-1038 μ.Χ.).

8434B47B-B378-4622-9D14-6102FFB9054A.jpeg


51581A3A-C043-46E8-9F4B-82064A0D4A97.jpeg


25E71E9F-85D6-41DC-B0F8-B2955CD5B054.jpeg


Μπήκαμε αμέσως στο εσωτερικό της, να ζεσταθούμε κιόλας λίγο από τις αντίξοες καιρικές συνθήκες, και θαυμάσαμε τα περίφημα γλυπτά και τις τοιχογραφίες που την κοσμούν.

A0197EE6-039C-4B62-A859-7079D6729B3D.jpeg


55CB08E5-C18D-4231-A430-F4F184228358.jpeg
E3F71270-C1CA-4F8F-BA95-A4FF4AB05339.jpeg

F85D1C5C-50E7-4463-A16F-6340224CE8FF.jpeg


Στη συνέχεια, κάναμε μια μικρή βόλτα στη Χριστουγεννιάτικη αγορά που είχε στηθεί μπροστά από την Εκκλησία και πήραμε το δρόμο για το πιο διάσημο ποτάμι της Ευρώπης, το θρυλικό Δούναβη.

BB169C8C-8CB9-42F9-A19C-71DA96C34C52.jpeg


759C5825-4B8B-4D24-B25B-AB23DCE56357.jpeg


8F98384E-1ABD-4B81-8F51-F6546F1A4EAA.jpeg


E3D01EF2-5681-4CE5-B8C7-7B0E8758FF35.jpeg

Περπατήσαμε στην Zrínyi utca και σε 5’ φτάσαμε στην πλατεία Szechenyi, όπου δεσπόζει το άγαλμα του Deák Ferenc.
A1B8091A-3506-4EED-B118-E8CFE4064005.jpeg


43882487-6C24-4EFD-879F-E40C0E74F6DA.jpeg


E2FEDD12-1B1D-45C0-860B-432F24A4A758.jpeg


C9985AB7-2F76-4F90-A6F2-4F1D38433AD8.jpeg


03EE98DB-327A-4F71-8A6F-28524EA7C995.jpeg

6DAFA2AC-B28D-45F1-B549-F873E4D0AA6E.jpeg

197EB927-EDA4-4306-9E6E-1684103013A3.jpeg

Μετά από λίγο χιονοπόλεμο στην πλατεία, διασχίσαμε το δρόμο και φτάσαμε στην περίφημη αλυσιδωτή γέφυρα (Chain Bridge), την οποία και διασχίσαμε πατώντας πλέον για πρώτη φορά το πόδι μας και στη μεριά της Βούδας. Το κρύο στις όχθες του Δούναβη τσουχτερό, η ώρα περασμένη, γι’αυτό και σύντομα πήραμε το δρόμο της επιστροφής, άλλωστε το συγκεκριμένο σημείο θα το επισκεπτόμασταν εκ νέου πολλές φορές. Περπατήσαμε κατά μήκος της József Attila utca και ξαναβρεθήκαμε στην πλατεία του Αγίου Στεφάνου, όπου μπήκαμε στο California Coffee Company (αλυσίδα καφέ τύπου Starbucks), στο οποίο ζεσταθήκαμε με μια ζεστή σοκολάτα και φορτίσαμε τη μπαταρία των κινητών μας, η οποία λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών εξαφανιζόταν με ταχείς ρυθμούς.

Η ώρα πλέον ήταν σχεδόν 2, οπότε επιστρέψαμε στην Deák Ferenc tér, πήραμε τις βαλίτσες μας, και με τη γραμμή 1 του μετρό (κίτρινη) ή Millenium όπως αλλιώς ονομάζεται, διότι πρόκειται για τη δεύτερη παλαιότερη γραμμή μετά από αυτή του Λονδίνου, κατεβήκαμε στο σταθμό Oktogon και σε 3’ με τα πόδια βρισκόμασταν στην οδό Mozsar, όπου ήταν το διαμέρισμα μας.

Ξεκουραστήκαμε δύο ώρες, τακτοποιηθήκαμε με άνεση (ήμασταν 4 και το διαμέρισμα χωρούσε έως και 6 άτομα) και με το ρολόι να δείχνει 6 το απόγευμα, κινήσαμε προς το Hungarikum Bisztro, ένα από τα καλύτερα εστιατόρια της πόλης, στο οποίο είχαμε κάνει κράτηση για τις 6.30. Πήραμε το μετρό, αλλάξαμε γραμμή στη Deák Ferenc tér, πήραμε τη γραμμή 3 και κατεβήκαμε στο σταθμό Arany János utca, που απέχει 600 μέτρα και 7 λεπτά περπάτημα από το εστιατόριο.

CA1C2965-5218-406D-8B1E-FBBB1C2002DD.jpeg


Το εστιατόριο είναι ιδιαίτερα προσεγμένο, το σέρβις φιλικό και εξυπηρετικό, κι η ατμόσφαιρα πολύ ζεστή, με ένα μουσικό να παίζει χριστουγεννιάτικα κομμάτια στο ξυλόφωνο. Δοκιμάσαμε άπαντες την παραδοσιακή σούπα goulash (1600 HUF), ενώ από κυρίως πιάτα, ο καθένας κινήθηκε διαφορετικά, με εμένα να επιλέγω την πάπια με πατάτες και το παραδοσιακό λάχανο (Crispy Duck Leg with Onion Potatoes and Braised Cabbage – 2700 HUF) και να μένω άφωνος με τη γεύση κυρίως της πάπιας. Φυσικά για να έχουμε ένα γλυκό τέλος στο πρώτο αυτό βράδυ στη Βουδαπέστη, πήραμε και 4 από... τα 5 επιδόρπια του μενού, και φύγαμε χορτάτοι, με τη σερβιτόρο να μας εύχεται ‘καληνύχτα’ κι ‘ευχαριστώ’ στα ελληνικά.

Στα 500 μέτρα από το εστιατόριο, βρίσκεται το Κοινοβούλιο της Ουγγαρίας, το οποίο είναι για μένα το πιο όμορφο κτίσμα στην πόλη, ενώ ιδιαίτερα το βράδυ, λόγω της καταπληκτικής φωταγώγησης του, προσφέρει ένα καταπληκτικό θέαμα. Αφού βγάλαμε τις απαραίτητες φωτογραφίες, κινηθήκαμε πίσω προς την Αλυσιδωτή Γέφυρα, με το θερμόμετρο να έχει κατέβει στους -7 βαθμούς Κελσίου.
C7EADA95-DFED-4CBF-99B2-51E8914E89A5.jpeg

FA5B0D81-0A34-4886-ADAC-2E9B4C8D6648.jpeg

Στη διαδρομή, συναντήσαμε τα “Παπούτσια του Δούναβη” τα οποία είχαν σχεδόν καλυφθεί από το χιόνι. Πρόκειται για ένα συγκινητικό μνημείο προς τιμήν των 550.000 Ούγγρων Εβραίων που έχασαν τη ζωή τους το στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο. Χιλιάδες από αυτούς πυροβολήθηκαν δίπλα στην όχθη από συμπατριώτες τους, συνεργάτες των Ναζί. Πριν τους εκτελέσουν, τους ανάγκαζαν να βγάλουν το πιο πολύτιμο πράγμα που είχαν επάνω τους: τα παπούτσια τους.

51258FE2-5FB0-41BB-8BA0-E388CA2EDB65.jpeg

D23180D9-B709-484C-957F-519709D80892.jpeg

Παρά το κρύο, η διάθεση μας κι οι δυνάμεις μας ήταν στο ζενίθ, με αποτέλεσμα να κάνουμε μια μεγάλη βόλτα με τα πόδια στην οποία πήραμε μια πρώτη γεύση από τον πιο εμπορικό δρόμο της Βουδαπέστης, την ονομαστή Vaci utca και την πλατεία Vörösmarty tér, καταλήγοντας στην καρδιά της νυχτερινής ζωής της πόλης, την εβραική συνοικία.

23D33EAC-7AD3-4673-8A85-F8F3FDBD7366.jpeg


Μπήκαμε και χαζέψαμε λίγο το Karavan, στο οποίο βρίσκονται διάφορα μαγαζάκια-καντίνες με street food, από παραδοσιακά μέχρι μεξικάνικα και ταυλανδέζικα φαγητά και στη συνέχεια βρεθήκαμε έξω από το διάσημο ruin bar Szimpla Kert. Έλα όμως που η κούραση ορισμένων μας έκανε να αναβάλλουμε για άλλη μέρα την επίσκεψη μας σε αυτό, κάτι που αργότερα θα μετανιώναμε πικρά..

Έτσι, πήραμε το δρόμο της επιστροφής, προσέχοντας να περπατάμε σε μεγάλους δρόμους, διότι λόγω του προχωρημένου της ώρας, σε κάποια στενά γύρω από το Szimpla Kert, μας προσέγγισαν δύο τρεις διαφορετικοί τύποι φωνάζοντας μας «cocaine, marijuana?», οπότε λάβαμε τα μέτρα μας και με ασφάλεια σε ένα τέταρτο με τα πόδια ήμασταν πίσω στο διαμέρισμα για ξεκούραση μετά από μια γεμάτη πρώτη μέρα.



ΗΜΕΡΑ 2η - 21/12/18:

Η ημέρα ξεκίνησε με ξύπνημα γύρω στις 9 και σε μία ώρα βρισκόμασταν εκ νέου στη Vaci Utca για πρωινό περίπατο κατά μήκος της με αφετηρία την Vörösmarty tér. Χαζεύοντας πέρα δώθε κι έχοντας φτάσει πλέον μερικά βήματα από το σταθμό μετρό Ferenciek tere, εντοπίσαμε το Fornetti Food & Beverage, το οποίο είναι ένας φούρνος – στυλ Βενέτη θα έλεγα – με λίγα stands μέσα για να φας το πρωινό σου, που ήταν ό,τι ακριβώς ψάχναμε: ένα μέρος για να φάμε στα γρήγορα, στο όρθιο που λέμε το πρωινό μας, να πιούμε τη ζεστή σοκολάτα/καφέ και με νέες δυνάμεις να κινήσουμε για την όμορφη Βούδα.
38FA495E-8AC4-4631-898E-A1C865ED397A.jpeg

A79D9E7F-C290-4FEF-B104-69D1F07C8F6C.jpeg


F4803E03-2DFB-46AB-A14B-1633B74496B5.jpeg

9323F55D-042F-422E-AB2F-377AC3EB4EB5.jpeg


Η ημέρα αυτή ήταν λοιπόν η κλασσική μία μέρα που κάθε επισκέπτης της Βουδαπέστης που σέβεται τον εαυτό του πρέπει να αφιερώσει στη μεριά της αριστοκρατικής Βούδας. Από το Fornetti, σε 2’ είχαμε φτάσει στη γέφυρα της Ελισάβετ, στην οποία γίνονταν έργα στη μία της είσοδο και αρχίσαμε να περπατάμε παραποτάμια με κατεύθυνση την Αλυσιδωτή Γέφυρα. Επειδή όμως το πρόγραμμα μας ήταν ασφυκτικά γεμάτο και ο χρόνος πίεζε, με το που είδαμε στάση τραμ και το τραμ να έρχεται, τρέξαμε να το προλάβουμε και σε 2 στάσεις ήμασταν μπροστά από την Αλυσιδωτή Γέφυρα.

846271F0-AA58-4B1D-B95A-75EA8FFC700D.jpeg


Διασχίσαμε για δεύτερη φορά την πιο διάσημη γέφυρα της πόλης, βγάζοντας φωτογραφίες και πετώντας χιονόμπαλες στο ποτάμι, που όχι μόνο δεν έλιωναν, αλλά το ρεύμα τις πήγαινε προς.. Βελιγράδι και μετά από 5’ ήμασταν στη Βούδα. Πήγαμε στο tourist information desk, όπου τα παιδιά ήταν πολύ βοηθητικά, μας έδωσαν έναν χάρτη και μας κύκλωσαν ακριβώς τα σημεία που θέλαμε να δούμε και τον τρόπο που θα μετακινούμασταν από το ένα στο άλλο. Κάπως έτσι, ήμασταν έτοιμοι να ανέβουμε στο Κάστρο της Βούδας.

53CF0145-4269-4D68-87F8-AA70DB823058.jpeg


3373F817-FCDE-412D-9AE1-CD32D9C9A701.jpeg

Democracy saved the day once again… κι εξηγούμαι. Ο ένας από την παρέα τάχθηκε υπέρ της λύσης του τελεφερίκ, αλλά ευτυχώς οι υπόλοιποι τρεις ήμασταν ανένδοτοι: στο κάστρο θα ανεβαίναμε με τα πόδια.
16FBB9A7-D2F4-41DB-AB69-177295E87DE4.jpeg


Η διαδρομή δεν είναι κάτι δύσκολο άλλωστε και μας αποζημίωσε πλήρως, καθώς τα πάντα ήταν χιονισμένα δίνοντας μία άλλη αίγλη στο σκηνικό κι οι κάμερες των κινητών πήραν φωτιά. Ανά 20 μέτρα στην κυριολεξία σταματούσαμε να θαυμάσουμε τη θέα, είτε προς το κάστρο είτε κάτω προς το Δούναβη και τις γέφυρες του.
74384FD9-0CFA-4110-A1F3-F25ECC442AFD.jpeg


09D4EDC1-8A8D-484A-8757-E04BA4C8564B.jpeg

03303BE8-0E73-4325-8B61-77C31B6E464E.jpeg

457CB7D1-6C8A-4028-B269-FED596F51413.jpeg


Πήραμε κι ένα ζεστό κρασί από ένα κιόσκι που υπήρχε στα μέσα της διαδρομής και σε μισή ώρα φτάσαμε στην κορυφή (κανονικά θέλει ένα τέταρτο και αν, απλά πηγαίναμε με το πάσο μας).

C986566F-DD74-4271-98DE-4DB602F362FE.jpeg


14F185F2-A784-4182-AAD8-65622CA6BEF3.jpeg


0FB0D76D-D751-4510-924B-670CD7AABB43.jpeg

Μπροστά στο Κάστρο, στέκει περήφανα το άγαλμα του πρίγκιπα Ευγενίου της Σαβοΐας, οι νίκες του οποίου επί των Τούρκων απέφεραν την απελευθέρωση της Ουγγαρίας από τον οθωμανικό ζυγό.
021FE17E-6740-48AB-A152-6AF498A79FD2.jpeg


Στο κάστρο μέσα δε μπήκαμε, αλλά συνεχίσαμε το δρόμο μας προς την Εκκλησία του Αγίου Ματθαίου και τον Προμαχώνα των Ψαράδων, όπου και φτάσαμε μετά από περπάτημα περίπου 10 λεπτών.
ED5A78A5-9423-4CAF-B5C0-34A929120662.jpeg


B851751C-9E7F-4D4E-B2A5-4C6DD4C14BE9.jpeg

Ανάμεσα στα δύο αυτά κτίσματα, υπάρχει και το έφιππο άγαλμα του πρώτου Χριστιανού βασιλιά της Ουγγαρίας, του Αγίου Στεφάνου.

24718CE3-96EF-4680-8252-44C4717EE567.jpeg


A6183053-4646-452C-BF12-9FD74FD79201.jpeg


Ο Προμαχώνας των Ψαράδων είναι αναμφίβολα το πιο πολυφωτογραφημένο σημείο της Βουδαπέστης. Εμείς σταθήκαμε άτυχοι, καθώς το τοπίο ήταν ομιχλώδες, συνεπώς κτήρια όπως το Κοινοβούλιο δεν φαίνονται με μεγάλη ευκρίνεια κι οι φωτογραφίες μας δε βγήκαν το ίδιο εντυπωσιακές με όσες είχαμε δει από άλλους.
4B2B295A-2024-4DAA-BF4A-2C30B35F7D05.jpeg

444ABEDD-5967-487A-9251-FE5919EB08F0.jpeg


E21F14F4-8D77-475C-94E8-BECE4AD31E1D.jpeg


D3E0E1F4-E7F1-4BA2-B078-8FF83D207A0C.jpeg


E027F878-160F-4FD8-8E6A-5667AA9580CA.jpeg


C2CEF9D0-9793-4737-8BAB-081F63DCA537.jpeg


6F757DA8-B082-4C61-A49D-14EE803C33F1.jpeg

Επόμενη μας στάση το διάσημο καφέ Ruszwurm, το οποίο όμως πετύχαμε μάλλον στην απόλυτη ώρα αιχμής, με τουλάχιστον 50 άτομα ουρά έξω από αυτό, οπότε αποφασίσαμε να το προσπεράσουμε.

F2DBDACE-79AC-40DF-B385-C1EBABD6210C.jpeg


Σειρά είχε το νησί της Μαργαρίτας. Μπροστά από την Εκκλησία του Αγίου Ματθαίου, υπάρχει στάση λεωφορείου, από όπου πήραμε το λεωφορείο 16 και κατεβήκαμε στον τερματικό Széll Kálmán tér. Η διαδρομή ήταν πολύ όμορφη, ανακαλύπτοντας την άλλη πλευρά της Βούδας, που είναι πολύ λιγότερο τουριστική. Από το σταθμό Széll Kálmán tér, μπορείτε να πάρετε τα τραμ 4 ή 6 και σε λιγότερο από 10’ θα είστε στην είσοδο του Νησιού της Μαργαρίτας, στο μέσο της ομώνυμης γέφυρας. Έτσι κάναμε κι εμείς και βρεθήκαμε στο μέρος-έκπληξη του ταξιδιού αυτό.

Το χιόνι στο νησί ήταν πιο πυκνό από οπουδήποτε αλλού στην πόλη, τα μονοπάτια κι οι δρόμοι όμως πεντακάθαρα. Αφού περπατήσαμε λίγο και επιδιδόμενοι σε έναν άνευ όρων χιονοπόλεμο, φτάσαμε στο σημείο ενοικίασης ποδηλάτων. Το κόστος για μία ώρα ήταν κάπου 1200-1400 HUF για το τετραθέσιο ποδήλατο και δεν το σκεφτήκαμε ούτε στιγμή. Βάλαμε μουσική στο κινητό και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας σε ένα παραμυθένιο σκηνικό. Κόσμος δίπλα μας έτρεχε, παρά το γεγονός ότι η θερμοκρασία άγγιζε το 0, άλλοι απολάμβαναν το περπάτημα τους κι έτσι πριν το καταλάβουμε φτάσαμε στην άλλη μεριά του πάρκου, όπου λειτουργεί κι ένας ζωολογικός κήπος, τον οποίο χαζέψαμε για λίγο. Στη συνέχεια, επειδή είχαμε βαρεθεί το μονοπάτι, είπαμε να βγούμε λίγο off-road, κι έτσι μπήκαμε με το ποδήλατο, με μεγάλη δυσκολία προς τη μέση του πάρκου, όπου το χιόνι ήταν παχύ κι εκεί, όντας τελέιως μόνοι, βγάλαμε κάποιες απίθανες φωτογραφίες.

Επιστρέψαμε το ποδήλατο με τη συμπλήρωση μιας ώρας και ξαναπήραμε το τραμ 6, αυτή τη φορά με κατεύθυνση την Πέστη. Στο τέλος της γέφυρας της Μαργαρίτας, κατεβήκαμε κι αλλάξαμε τραμ, πήραμε το νο2, του οποίου η διαδρομή είναι μία από τις ομορφότερες του κόσμου, καθώς περνάει μπροστά από πολλά διάσημα κτήρια της Βουδαπέστης. Εξουθενωμένοι γυρίσαμε σπίτι να ξεκουραστούμε, καθώς μετά μας περίμενε το Fatal Etterem και το τεράστιο σνίτσελ του.

Είχαμε κάνει κράτηση τηλεφωνικώς για τις 8.30 η ώρα (την κράτηση την κάναμε όσο βρισκόμασταν στο νησί της Μαργαρίτας), οπότε ξεκινήσαμε γύρω στις 8 από το σπίτι. Κατεβήκαμε με το μετρό στη Ferenciek Tere και περπατήσαμε κατά μήκος της Vaci utca για μισό περίπου χιλιόμετρο.

Το μαγαζί είναι πολύ ατμοσφαιρικό και ζεστό, κάπως σκοτεινό σε υπόγειο χώρο κι οι μερίδες είναι για.. γίγαντες/αθλητές άρσης βαρών/το Michael Phelps μετά από προπόνηση/συμπληρώστε ό,τι θέλετε. Για ορεκτικό, οι δύο από τους 4 κάναμε το ολέθριο λάθος να πάρουμε και σούπα (εμένα ήταν εξαιρετική, με συκώτι μέσα, θύμιζε κάπως μαγειρίτσα), με αποτέλεσμα να αφήσουμε τα μισά κρέατα. Και τι κρέατα.. πήραμε την ποικιλία για 2 άτομα, η οποία ήταν πύργος ολόκληρος, ο μισός από τον οποίο έμεινε άγγιχτος. Εκείνη τη στιγμή, ένιωσα κάποιες τύψεις σκεπτόμενος τι ποσότητα φαγητών πετάνε κάθε μέρα σε αυτό το εστιατόριο. Οι άλλοι δύο, παρ’ότι δεν πήραν σούπα, πάλεψαν ηρωικά με το σνίτσελ και κατάφεραν να φάνε κάτι λιγότερο από τα ¾.

Για χώνεψη, το μενού έλεγε περπάτημα, για αυτό κι εμείς βρεθήκαμε για πρώτη φορά στη γέφυρα της Ελευθερίας που βρίσκεται αρκετά κοντά στο εστιατόριο, την οποία διασχίσαμε μέχρι τη μεριά της Βούδας ευρισκόμενοι στους πρόποδες του λόφου Gellert.
E1FDEED4-32E2-4E72-8673-6AFF24B960DB.jpeg


37AA1EF9-ACB9-43B9-BC6C-ABDB7AC14572.jpeg


Είδαμε το ομώνυμο πολυτελές ξενοδοχείο και πήραμε το τραμ 49, του οποίου η στάση είναι μπροστά από το ξενοδοχείο και συνδέει τη Βούδα και την Πέστη, περνώντας πάνω από τη γέφυρα της Ελευθερίας.
FC99AFFC-72D1-42D1-BF0F-B0DEB7383B84.jpeg


Κατεβήκαμε στη Deák Ferenc tér και με τη γραμμή 1 του μετρό φτάσαμε στο διαμέρισμα μας σχετικά νωρίς, γιατί το αυριανό πρόγραμμα περιείχε πρωινό ξύπνημα και ... Μπρατισλάβα.
 

Attachments

Last edited:

lekond

Member
Μηνύματα
86
Likes
425
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
ΗΜΕΡΑ 3η – 22/12/2018:

Ξημέρωσε Σάββατο στη Βουδαπέστη, με το χιόνι να έχει λιώσει και τη θερμοκρασία να έχει ανέβει αισθητά. Πρωινή έγερση, διότι στις 8.30 έπρεπε να βρισκόμασταν στο σταθμό λεωφορείων Nepliget, ώστε να μεταβούμε για μονοήμερη απόδραση στην πρωτεύουσα της Σλοβακίας, τη Μπρατισλάβα. Φάγαμε γρήγορα στο διαμέρισμα το πρωινό μας, έχοντας προνοήσει να προμηθευτούμε τα απαραίτητα το προηγούμενο βράδυ από το 24/h μίνι μάρκετ Roni ABC (Aradi u. 4, 1062 Hungary) το οποίο ήταν σε απόσταση 2’ με τα πόδια τόσο από το διαμέρισμα μας όσο και από το σταθμό μετρό Oktogon. Πήραμε το μετρό, αλλάξαμε στη μπλε γραμμή με κατεύθυνση Kobanya-Kispest και 8.15 βρισκόμασταν στο σταθμό Nepliget. Το λεωφορείο ήταν διώροφο, άνετο, με wifi˙ είχαμε κλείσει τετράδα με τραπεζάκι για να είμαστε όλοι μαζί, με κάποια μικρή έξτρα χρέωση (σύνολο δώσαμε 24,5 ευρώ πήγαινε-έλα το άτομο).
Μετά από ένα άνετο ταξίδι που διήρκησε κάτι παραπάνω από 2,5 ώρες και περιείχε μία στάση (στο Gyor, την 6η μεγαλύτερη πόλη της Ουγγαρίας, κοντά στα σύνορα με τη Σλοβακία) φθάσαμε στο νέο σταθμό λεωφορείων της Μπρατισλάβας Autobusová stanica Nivy στην οδό Mlynské nivy.

60179F4F-7F29-4BFE-972D-3D080CC40DEB.jpeg


Έρχινε ψιλόβροχο έξω αλλά δε θα μας πτοούσε σε καμία περίπτωση η βροχή, άλλωστε ο σκοπός μας ήταν να δούμε μέσα σε 8 ώρες περίπου όσα περισσότερα μπορούσαμε από την πρωτεύουσα της Σλοβακίας.

D544D287-EF93-45A3-B2CE-A2BFC92179A3.jpeg

E4F40FB5-6132-4092-A379-F6EFB194879B.jpeg

Πρώτη μας στάση η πολύ ιδιαίτερη, όπως υποδηλώνει και το όνομα της Blue Church, όπου και φτάσαμε μετά από ένα τέταρτο με τα πόδια.

9B34A8AD-2771-4256-B1F8-2908724A9891.jpeg


Η Εκκλησία της Αγίας Ελισάβετ, όπως είναι το επίσημο όνομα της, είναι μια Ουγγρική σχισματική Καθολική εκκλησία που βρίσκεται στο ανατολικό άκρο του κέντρου της Μπρατισλάβα. Είναι αφιερωμένη στην Ελισάβετ της Ουγγαρίας, κόρη του Ανδρέα Β΄, βασιλιά της Ουγγαρίας μεταξύ 1205 με 1235. Η εκκλησία ονομάζεται ανεπισήμως "Μικρή Μπλε Εκκλησία" εξαιτίας του χρώματος της πρόσοψης, των μωσαϊκών και της μπλε-γυάλινης οροφής. Δυστυχώς ήταν κλειστή, οπότε αρκεστήκαμε στο να τη χαζέψουμε απέξω.

Πηγή: taxidologio.gr


Έπειτα, κατευνθήκαμε προς την Hodžovo námestie (námestie = πλατεία) στην οποία βρίσκεται το Προεδρικό Μέγαρο της χώρας.

D87611D2-04E4-464C-B0D8-A42717B28C11.jpeg


A4300FC2-220A-4A09-9E42-FC7C33270D78.jpeg


EA26ED68-277F-4108-B20B-030919EC8F04.jpeg


93A4102C-1C62-4F70-89B0-B5EFB777EC51.jpeg


Θέλαμε άλλωστε να μπούμε στην Παλιά Πόλη από τη βόρεια πλευρά και την Πύλη του Μιχαήλ (Michael’s Gate - Michalská Brána), οπότε ήταν στο δρόμο μας. Κάθε μία ώρα γίνεται αλλαγή φρουράς, ενώ πίσω από το Προεδρικό Μέγαρο εκτείνεται ο Βασιλικός Κήπος, απέραντος και καταπράσινος. Πάνω στην πλατεία δεσπόζει το συντριβάνι με την υδρόγειο σφαίρα, σύμβολο ελευθερίας για τους Σλοβάκους.

2D476AEA-260D-4433-BA34-A57DF2C2BDFF.jpeg

Συνεχίσαμε για την Πύλη του Αγίου Μιχαήλ και το κέντρο της παλιάς πόλης.
0A283FC7-DB39-47C6-B0B3-CF34C9352718.jpeg


520AEAEF-856A-4CA1-A4BA-A200A7130563.jpeg

Η πύλη του Αγίου Μιχαήλ, η οποία χρονολογείται από το 1300, αποτελεί ένα από τα ορόσημα της Μπρατισλάβα και είναι το πέρασμα που οδηγεί κατευθείαν στο κέντρο της παλιάς πόλης.

3E4002CC-FCD0-4DC5-9FCD-2D7A68E951E4.jpeg

Είναι η μόνη από τις 4 πύλες της πόλης που διασώζεται μέχρι και σήμερα. Κάτω από την πύλη, βρίσκεται το σημείο μηδέν, στο οποίο σημαίνονται οι χιλιομετρικές αποστάσεις με πολλές πρωτεύουσες, ευρωπαικές και μη, συμπεριλαμβανομένης της Αθήνας.
9DB5DBE5-C693-4BB6-B445-57CB3D4F4B41.jpeg


CDE20061-41F2-4151-BBEA-5B2C6B5CE4A4.jpeg

Βρισκόμασταν πλέον εντός της Παλιάς Πόλης (Staré Mesto) , που συγκεντρώνει τα βλέμματα των περισσότερων ταξιδιωτών, με τα καλοδιατηρημένα μεσαιωνικά πλακόστρωτα δρομάκια και κτήρια της.

F28ECC9A-C384-4B79-892D-D0602BDD790C.jpeg


Προχωρήσαμε την Michalská ulica (=οδός), τον κεντρικό πεζόδρομο της παλιάς πόλης και λίγο πιο κάτω στρίψαμε αριστερά στην οδό Sedlárska για να βγούμε στην κεντρική πλατεία (Hlavné Νámestie) .

6763C190-7EEB-4C8E-9883-2869BDBEB9C7.jpeg


D95DB83B-7C49-4A39-AFB0-AEB3B41580F0.jpeg


Στην πλατεία αυτή βρίσκεται το παλιό δημαρχείο της πόλης, ενώ επίσης λόγω των εορτών λειτουργούσε υπαίθρια αγορά, γεμάτη με μικρά ξύλινα περίπτερα που πουλάνε κάθε λογής προϊόντα, δημιουργώντας μία πολύ ζεστή και γιορτινή ατμόσφαιρα.
3675CB59-66C2-4275-84FC-E457CD6E0D65.jpeg


48AEB08C-190C-4862-8599-E3262DED63C7.jpeg


Στην παλιά πόλη της Μπρατισλάβα υπάρχουν διάσπαρτα πολλά μπρούτζινα χαριτωμένα αγάλματα που ομορφαίνουν πολύ την πόλη. Δίπλα στην κεντρική πλατεία συναντήσαμε το Μέγα Ναπολέοντα, που άγγιζε ένα παγκάκι για να ξεκουραστεί, ενώ λίγο πιο κάτω, βρισκόταν το πιο διάσημο από όλα, ο Cumil, ένας εργάτης που ξεπροβάλλει από έναν υπόνομο.

0005DB38-733C-4658-9E9D-693C5340C1AE.jpeg


BACFEBA0-C96F-44EB-8A00-7CA914B32D46.jpeg


1A0BEBEC-9A46-4C80-903A-1481A30EA41C.jpeg

Προχωρήσαμε ως την μακρόστενη πλατεία Hviezdoslavovo και βρεθήκαμε μπροστά στο Εθνικό Θέατρο της Σλοβακίας, ένα εντυπωσιακό κτίριο, μπροστά από το οποίο βρίσκεται το συντριβάνι του Γανυμήδη, του Σλοβάκου γλύπτη Victor Tilgner.
E5D1883C-F65A-4191-AE70-D3E8EAE71647.jpeg


Στο Εθνικό Θέατρο πραγματοποιούνται πολλές συναυλίες, φεστιβάλ και παραστάσεις όπερας. Μάλιστα, πολλοί Αυστριακοί έρχονται για όπερα στη Μπρατισλάβα, διότι είναι αρκετά φθηνότερη σε σχέση με τη διάσημη της Βιέννης, χωρίς να υστερεί πολύ ποιοτικά.

459A4B5A-2074-4CD1-801A-23AF9D0B3F98.jpeg


Περιηγηθήκαμε στην πλατεία, στην οποία υπάρχει και το άγαλμα του Pavol Országh Hviezdoslav, διάσημου ποιητή, συγγραφέα και πολιτικού της χώρας, από τον οποίο πήρε και το όνομα της.
4BA576F8-C2E6-4C96-A7C8-4AAC0ACA59D3.jpeg


855D38AB-9C08-4EDE-942F-8306D19C4A2F.jpeg


Στην τεράστια ομολουγωμένως αυτή πλατεία, δεν είναι δυνατό να έλειπαν υπαίθρια μαγαζάκια ελέω των γιορτών, καθώς και παγοδρόμιο.

D85C95E5-5722-4396-9752-4E52DD2DD511.jpeg
20EFF677-3C0C-4F58-AA93-3419932EBB78.jpeg


AB29260C-9285-4E7B-A839-C5C3D44BFB9D.jpeg


Στο τέλος της πλατείας, αντικρύσαμε για πρώτη φορά (επί σλοβάκικου εδάφους) το Δούναβη και βρεθήκαμε μπροστά στην πλατεία Αλιείας (Rybné námestie).
91BB79B2-4CE0-4D6E-BDA7-79444F5AA93E.jpeg


Εδώ (όπως και σε άλλες πόλεις, όπως η Βιέννη και το Κόζιτσε) βρίσκεται η Στήλη της Πανούκλας (Morový stĺp ) η οποία χτίστηκε το 1713 σε μνήμη των θυμάτων της εποχής.

20EFF677-3C0C-4F58-AA93-3419932EBB78.jpeg

Από αυτό το σημείο είναι ορατό το κάστρο της πόλης, η νέα γέφυρα της πόλης (Nový most) με την περίφημη πλατφόρμα UFO στην οποία στεγάζεται εστιατόριο-καφέ και φυσικά ο Δούναβης.

43DDEF83-6F67-4114-8815-E16F88FED331.jpeg

Σε αυτό το σημείο, είχαμε δίλημμα λόγω του περιορισμένου χρόνου για το αν θα προχωρήσουμε προς τη γέφυρα και θα ανέβουμε στο UFO, ή αν θα ανέβουμε στο Κάστρο της Μπρατισλάβας.
2B009F01-CB53-4499-9457-1D83CC44CDFB.jpeg


Ευτυχώς, κάναμε την καλύτερη δυνατή επιλογή και πήραμε το δρόμο για το Κάστρο (Bratislavský hrad), το οποίο ήταν με διαφορά το highlight της μονοήμερης εκδρομής.

3DB4154E-359A-4931-A4BC-50CCC2B3FB6D.jpeg

Η ανάβαση διήρκησε κάτι παραπάνω από 20 λεπτά και βρεθήκαμε στην κορυφή, όπου είχαμε τη δυνατότητα να θαυμάσουμε μια πανοραμική άποψη της πόλης.

AB71285D-56EF-48C5-A7A8-BE183F0540BF.jpeg
64D48CCA-5727-4379-9186-CDB8890935D5.jpeg

40933C32-4209-40B5-BF88-246E5418E951.jpeg


Η βροχή είχε σταματήσει, ο ήλιος είχε βγει και το τοπίο σε συνδυασμό με τη θέα μας έκανε να σταματάμε ανά λίγα μέτρα για φωτογραφία.

EA114328-B9C2-4432-89DA-D3DF4514D036.jpeg

C9E6FD77-E5B5-415D-9F65-165B1A134319.jpeg


Το κάστρο ιδρύθηκε τον 10ο αιώνα και αποτέλεσε τον πυρήνα γύρω από τον οποίο αναπτύχθηκε η Μπρατισλάβα. Στις 28 Μαΐου 1811, πυρκαγιά η οποία ξεκίνησε από ατύχημα που προκλήθηκε από φρουρά στρατιωτών κατέστρεψε το κάστρο.
69844D48-2FF8-4272-9618-D5BB99D504FA.jpeg


Ανακατασκευάστηκε όμως μετά το 1953, ακολουθώντας το τελευταίο στυλ του που ήταν αρχιτεκτονικής Μπαρόκ. Εξαιτίας του μεγέθους και της θέσης του είναι κυρίαρχο χαρακτηριστικό της πόλης για αιώνες. Σήμερα, στο εσωτερικό του Bratislavsky Hrad στεγάζονται το Θησαυροφυλάκιο, το Εθνικό Μουσείο και το Μουσείο Λαϊκής Μουσικής, ενώ μπροστά από το κάστρο δεσπόζει το άγαλμα του βασιλιά Svatopluk.
1160A7AC-AC98-4811-BA81-58460A9A8FF4.jpeg


242A6B01-8F37-4588-A8B4-CD7032262AD9.jpeg


Ευχαριστηθήκαμε τη βόλτα μας γύρω από το Κάστρο ανακαλύπτοντας το περιμετρικά, απολαύσαμε το ιδιαιτέρως όμορφο ηλιοβασίλεμα και πήραμε το δρόμο της επιστροφής.
2522ED72-F902-4D38-9BCA-8727C6E72E83.jpeg


Ξαναβρεθήκαμε στην κεντρική πλατεία Hlavné Νámestie, όπου τσιμπήσαμε ένα χοτ ντογκ από ένα υπαίθριο μαγαζάκι της αγοράς και με την ώρα να πλησιάζει 7 ξεκινήσαμε με τα πόδια για το σταθμό λεωφορείων.

8931224E-7C5A-4D78-86AF-B9407C89481F.jpeg


EDC0EA4B-25AF-453E-A34C-B6767A5B8F6E.jpeg

Το λεωφορείο της FlixBus ήρθε στην ώρα του και ξεκινήσαμε για Βουδαπέστη. Που να το περιμέναμε όμως πως θα βρούμε τέτοια κίνηση (ειδικά στο κομμάτι μέχρι Gyor), ώστε αντί για 3 ώρες παρά ένα τέταρτο που κάναμε το πρωί, να χρειαστούμε 4.30 ώρες μέχρι να φτάσουμε στην πρωτεύουσα της Ουγγαρίας. Όπως καταλαβαίνετε, κατάκοποι και με το μετρό να κλείνει νωρίς, ξεγράψαμε κάθε σκέψη για βραδινή επίσκεψη στα λουτρά Rudas και πέσαμε για ύπνο.



ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ:
Η μονοήμερη στη Μπρατισλάβα είναι ιδιαιτέρως εύκολο να γίνει, κυρίως από Βιέννη, αλλά κι από Βουδαπέστη. Η πόλη σίγουρα δεν είναι κι η πιο όμορφη που έχουμε συναντήσει κι ειδικά έξω από την Παλιά Πόλη, μας φάνηκε καταθλιπτική, καθόλου στολισμένη και με λιγοστό κόσμο να περπατά (μπορεί να έφταιγε κι ο καιρός). Η ατμόσφαιρα αλλάζει άρδην στην Παλιά Πόλη που σφύζει από ζωή και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα σε σχέση με των αντίστοιχων άλλων χωρών της Κεντρικής Ευρώπης. Η νέα γέφυρα με το UFO αποτελεί σίγουρα το σήμα κατατεθέν της πόλης κι είναι πολύ ιδιαίτερο σαν αξιοθέατο, ενώ το Κάστρο της Μπρατισλάβας ήταν «όλα τα λεφτά» για μένα. Πάλι καλά που πήραμε την απόφαση να ανέβουμε γιατί η εκδρομή ομόρφυνε σε μεγάλο βαθμό κι αποκτήσαμε μια δυνατή ανάμνηση από τη Μπρατισλάβα. Συμπερασματικά, δύο μέρες απαιτούνται για να γυρίσει κανείς σε μεγάλο βαθμό την πρωτεύουσα της Σλοβακίας, αλλά κι η μία μέρα είναι ικανοποιητική για να δει κανείς τα σημαντικότερα αξιοθέατα. Δρόμοι, πεζοδρόμια πεντακάθαρα (αχ Ελλάδα πόσο πίσω είσαι σε τέτοια θέματα), εκτός της περιοχής γύρω από το σταθμό των λεωφορείων όπου γίνονταν πολλά έργα. Θετικό λοιπόν το πρόσημο της εκδρομής, άξιζε σίγουρα, ειδικά εφόσον είχαμε 4 γεμάτες μέρες για Βουδαπέστη.
 

Attachments

Last edited by a moderator:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.744
Μηνύματα
910.754
Μέλη
39.480
Νεότερο μέλος
christinalkp

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom