• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Χρήματα επεστράφησαν

thanosth

Member
Μηνύματα
3.458
Likes
7.863
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
και εμένα μου επεστράφησαν τα χρήματα :clap: που πλήρωσα μέσω VISA για το ταξίδι με την sky europe προς Βιέννη που ποτέ δεν έγινε.:(

Ιδού η σχετική ενημέρωση:
aimg9.imageshack.us_img9_2296_akirosiskyeurope.th.jpg
Επεστράφησαν όμως προσωρινά, οχι οριστικά!
Σε λίγες μέρες θα ενημερωθώ με νέα επιστολή για την οριστική διευθέτηση της υποθέσεως μου!

Αλήθεια, καλοί μου συνφορουμίτες, σε εσάς επεστράφησαν οριστικά η μηπως και σε εσας επεστράφησαν προσωρινά, οπως συνέβη σε μένα;
 

ELGEO2

Member
Μηνύματα
733
Likes
693
Επόμενο Ταξίδι
μπαγκλαντες
Ταξίδι-Όνειρο
πέρασμα καρακορουμ
η πιστωση που γινεται ειναι προσωρινη .....θεωρησε την ομως οριστικη....
 

pinelopi

Member
Μηνύματα
265
Likes
43
Επόμενο Ταξίδι
Βρεττάνη , Λίγηρας
Ταξίδι-Όνειρο
Παντού..αρκεί να φεύγω
Από Πειραιώς έχει κανείς επιτροφή; Έκανα αίτηση αλλά ακόμη δεν έχω απάντηση.
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
και εμένα μου επεστράφησαν τα χρήματα :clap: που πλήρωσα μέσω VISA για το ταξίδι με την sky europe προς Βιέννη που ποτέ δεν έγινε.:(

Ιδού η σχετική ενημέρωση:
aimg9.imageshack.us_img9_2296_akirosiskyeurope.th.jpg




Επεστράφησαν όμως προσωρινά, οχι οριστικά!
Σε λίγες μέρες θα ενημερωθώ με νέα επιστολή για την οριστική διευθέτηση της υποθέσεως μου!

Αλήθεια, καλοί μου συνφορουμίτες, σε εσάς επεστράωφησαν οριστικά η μηπως και σε εσας επεστράφησαν προσωρινά, οπως συνέβη σε μένα;
Χαίρομαι που τα παίρνουν και οι άλλοι.
επεστράφησαν και μπήκαν στην κάρτα μου σε 3 μέρες. Μπααα τι προσωρινά;;;τα ξόδεψα
στο Βερολίνο:D:D:D
 

Manos

Member
Μηνύματα
261
Likes
283
Από Πειραιώς έχει κανείς επιτροφή; Έκανα αίτηση αλλά ακόμη δεν έχω απάντηση.
Έχω κάνει και εγώ αίτηση μέσω φαξ και τώρα μίλησα στο τηλέφωνο. Μου ζήτησαν να τους προωθήσω το mail που μου είχε στείλει η SkyEurope για την κράτηση των εισιτήριων, έτσι ώστε να μπορέσουν και αυτοί να ελέγξουν τις ημερομηνίες.

Αν δεν έχεις στείλει και εσύ αυτά τα στοιχεία, πάρε στο 210 9294621 που είναι το αρμόδιο τμήμα αμφισβητήσεων της Πειραιώς, για να συνεννοηθείς.
 
Μηνύματα
79
Likes
25
Επόμενο Ταξίδι
Σχέδια για την ώρα...
και εμένα μου επεστράφησαν τα χρήματα :clap: που πλήρωσα μέσω VISA για το ταξίδι με την sky europe προς Βιέννη που ποτέ δεν έγινε.:(

Ιδού η σχετική ενημέρωση:
aimg9.imageshack.us_img9_2296_akirosiskyeurope.th.jpg
Επεστράφησαν όμως προσωρινά, οχι οριστικά!
Σε λίγες μέρες θα ενημερωθώ με νέα επιστολή για την οριστική διευθέτηση της υποθέσεως μου!

Αλήθεια, καλοί μου συνφορουμίτες, σε εσάς επεστράφησαν οριστικά η μηπως και σε εσας επεστράφησαν προσωρινά, οπως συνέβη σε μένα;
Προσωρινα πιστωθηκαν τα χρήματα στην ALPHA VISA σε συνάδελφο (..που αρχικά τα είχε χαμένα αλλά πες-πες-πες την εκανε την αμφισβήτηση.... το 45ημερο δεν τον ενοχλεί)
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.458
Likes
7.863
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
Σημερα ελαβα το παρακάτω εμαιλ:
Invitation to lodge a claim. Time limits to be observed
Výzva na prihlásenie pohladávky. Je potrebné dodržat stanovené termíny.
Покана за предявяване на вземане. Срокове, които трябва да се спазват
Výzva k prihlášení pohledávky. Závazné lhuty.
Opfordring til anmeldelse af fordringer. Vær opmærksom på fristerne.
Aufforderung zur Anmeldung einer Forderung. Etwaige Fristen beachten!
Πρόσκληση για αναγγελία απαιτήσεως. Προσοχή στις προθεσμίες
Convocatoria para la presentación de créditos. Plazos aplicables
Nõude esitamise kutse. Järgitavad tähtajad
Kehotus saatavan ilmoittamiseen. Noudatettavat määräajat
Invitation à produire une créance. Délais à respecter
Felhívás követelés bejelentésére. Betartandó határidok
Invito all'insinuazione di un credito. Termine da osservare
Kvietimas pateikti reikalavima. Privalomieji terminai
Uzaicinājums iesniegt prasījumu. Termiņi, kas jāievēro
Stedina għal prezentazzjoni ta' talba
Oproep tot indiening van schuldvorderingen. In acht te nemen termijnen
Wezwanie do zgloszenia wierzytelnosci. Przestrzegac terminów
Aviso de reclamação de créditos. Prazos legais a observar
Invitație de înregistrare a cererii de admitere a creanței. Termenul limita
Poziv k prijavi terjatve. Roki, ki jih je treba upoštevati!
Anmodan att anmäla fordran. Tidsfrister att iaktta


Bankruptcy of SkyEurope Airlines, a.s.
Information for Creditors

On 9 September 2009, the Bratislava I District Court published its decision ordering bankruptcy on SkyEurope Airlines a.s. On 28 September 2009, the same court appointed Lubomir Bugan as the trustee in bankruptcy.

As part of the bankruptcy proceedings, creditors of SkyEurope have 45 days (from 10.9.2009 to 26.10.2009) to lodge their claims in accordance with the procedures set out by Slovak and European legislation. The claim should be lodged both to the court and to the trustee in bankruptcy (two copies).

Whilst we cannot offer any legal advice, nor can we guarantee the accuracy of the content, we have made available the following information aid those customers and suppliers filing claims.

Bankruptcy of SkyEurope Airlines, a.s.
(“SkyEurope”)
Information for Creditors

1. Notice & Disclaimer

This document is provided for information purposes only and should not be regarded as legal advice that can be relied on by you. The information contained herein is not exhaustive. If you need more information or advice, you should contact a Slovak law qualified lawyer.

2. Claims acceptable under the Bankruptcy Processes

You are entitled to claim for (i) any services you provided and for which you have not been duly paid; (ii) SkyEurope services for which you have paid but have not received; (iii) any other claim that you have against SkyEurope.

3. Deadline for filing claims

Any claims for unpaid debt, which are not received by the court and the trustee by October 26, 2009, will be disregarded and not included in the bankruptcy proceedings.

The claims must be physically received by the court as well as by the trustee not later than October 26, 2009. Any claims received after the above stated deadline will not be considered. In addition, the failure to meet the deadline may not be remedied. Postmarking of the claim plays no role for consideration of the claim.

4. The process for filing claims

You may file the claim (i) under the Slovak Insolvency Act or (ii) if your habitual residence, domicile or registered office is in a European Union Member State other than the Slovak Republic you may file your claim under the Council Regulation No. 1346/2000 on Insolvency Proceedings (the “EC Regulation”). Creditors who are resident or have their registered seat outside of the European Union must file the claim under Slovak Insolvency Act.

A. Slovak Insolvency Act

Complete an official claim form for each of your claims. If you have more than one claim (e.g. if you have multiple contracts with SkyEurope), then also complete an official Summary Statement form. The claim form must be supplemented by all relevant documentation specified within the form proving the respective claim, e.g. photocopies of your unpaid invoices or cancelled flight tickets. If you are a creditor that is obliged to keep books, you must also along with the proof of claims submit a declaration that the claim is registered in your books. A simple declaration to this effect, signed by an authorised person of the creditor should be sufficient for this.

If you are filing the claim under the Slovak Insolvency Act, you can download the official form from the webpage on the Slovak Ministry of Justice at: http://www.justice.gov.sk/skp/dwn/konk/03b_prihpohl.pdf. The official form is only available in Slovak, and must be filled (i) in Slovak or (ii) creditor who has his habitual residence, domicile or registered office in a European Union Member State other than the Slovak Republic may fill the form in the official language of that other Member State.

In the event that you are filing multiple claims under Slovak Insolvency Act, complete a separate form for each of the claims, but send them all together with a Summary Statement. The Summary Statement must be made on an official form that can be found at the webpage on the Slovak Ministry of Justice - http://www.justice.gov.sk/skp/dwn/konk/03c_suhrprehlad.pdf. The official form is only available in Slovak, and must be filled (i) in Slovak or (ii) creditor who has his habitual residence, domicile or registered office in a European Union Member State other than the Slovak Republic may fill the form in the official language of that other Member State.

Please note that if you fill in the claim form or the Summary Statement form or decide to include attachments in other language than Slovak, you are required by the trustee to provide a translation into Slovak at your own costs.

If you are not located in the Slovak Republic, you may also wish to appoint a Slovak
representative (see section 5).

If you decide to appoint a Slovak representative (natural or legal entity), also enclose its details and a letter proving that a Slovak representative accepts your authorisation to receive documents on your behalf. Please note that the authorisation and acceptance should be signed by you as well as by your Slovak representative. In the event that you do not appoint a Slovak representative the documentation regarding your claim will only be delivered by publication in the Slovak Commercial Bulletin. Please note that the authorisation letter must be filed in Slovak. However, it may also be filed in a bi-lingual version (Slovak and another language).

B. EC Regulation

If you file your claim under EC Regulation, the content of your claim must comply with Article 41 of the EC Regulation. Article 41: “The creditor shall send copies of supporting documents, if any, and shall indicate the nature of the claim, the date on which it arose and its amount, as well as whether he alleges preference, security in them or a reservation of title in respect of the claim and what assets are covered by the guarantee he is invoking.”

The full text of the EC Regulation can be found at
guichett - 32000R1346 -

The claim under EC Regulation can be completed in Slovak, or the official language of the European Union Member State where the creditor has his habitual residence, domicile or registered seat. If you are filing in any language other than Slovak, you must write "Prihláška pohladávky" (lodging of claim) at the top of the form. Please note that you may be required by the court or by the trustee to provide a translation into Slovak at your own costs. The court or the trustee will advise you if this is required.

Please note that if you fill in the claim form or the Summary Statement form or decide to include attachments in other language than Slovak, you are required by the trustee to provide a translation into Slovak at your own costs.

If you are not located in the Slovak Republic, you may also wish to appoint a Slovak representative.

If you decide to appoint a Slovak representative (natural or legal entity), also enclose its details and a letter proving that a Slovak representative accepts your authorisation to receive documents on your behalf. Please note that the authorisation and acceptance should be signed by you as well as by your Slovak representative. In the event that you do not appoint a Slovak representative the documentation regarding your claim will only be delivered by publication in the Slovak Commercial Bulletin. Please note that the authorisation letter must be filed in Slovak. However, it may also be filed in a bi-lingual version (Slovak and another language).

5. The Slovak Representative

There is no obligation to appoint a Slovak representative, however, the court and the trustee will only send correspondence about claims to addresses in the Slovak Republic. Otherwise, the documentation regarding claims will only be delivered by its publication in the Slovak Commercial Bulletin (which can be found at Obchodný vestník and is published only in Slovak). If you do not appoint a representative, your claim will still be processed but neither the court nor the trustee will contact you directly.

The Slovak representative may be any individual in the Slovak Republic (e.g. business partners, friends), including legal entities and law firms. A list of law firms in the Slovak Republic may be found at the Slovak Bar Association webpage -
SAK Extranet 2.0.

6. Filing of claims

Send one (1) copy to the court and two (2) copies to the trustee. Please note that the versions sent to the court and the trustee must be identical. Keep a copy for your own records.
The claims may be delivered personally to the court and the trustee or by post in a way that they are in the physical disposition of the court and the trustee no later than on October 26, 2009.


Addresses:

Send one (1) copy to the court at the following address:
Okresný súd Bratislava I
(District Court in Bratislava I)
Záhradnícka 10
812 44 Bratislava
Slovak Republic

Send two (2) copies to the trustee at the following address:
Mgr. Lubomir Bugan
Bajkalska 25/A
825 03 Bratislava
Slovenska republika


Bratislava, 04/10/2009


Lubomir Bugan
Trustee
SkyEurope Airlines, a.s.
Αυτό πρέπει μηπως να μεταβιβαστεί μήπως στην τράπεζα στης οποίας την πιστωτική χρεώθηκε η ακυρωθείσα λογω χρεωκοπίας πτήση?:roll:
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Κι' εγώ φίλε μου πήρα το ίδιο μήνυμα, αλλά δεν του έδωσα πολύ σημασία.
Δε χάνεις τίποτα να το δείξεις στην τράπεζα
 

ELGEO2

Member
Μηνύματα
733
Likes
693
Επόμενο Ταξίδι
μπαγκλαντες
Ταξίδι-Όνειρο
πέρασμα καρακορουμ
σε ολους που ειχαμε κλεισει με την sky europe για βιεννη ηρθε το ιδιο μηνυμα...οσοι απο μας τα πηραμε πισω τα χρηματα :haha::haha::haha:.......ουτε στην μαρια θηρασια να μην το πουμε ...
απλα ενημερωνουν οτι μετα τις 26 /10 δεν:rolleyes::rolleyes::rolleyes: εχεις λαμβανειν.
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.541
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Τηλεφωνησα σημερα στην Τραπεζα Πειραιως καταρχην για να τους ρωτησω πως παει η υποθεση μου και να τους ενημερωσω περι του e-mail που ελαβα. Την αιτηση μου την ειχα υποβαλλει στις 19/9. Με ενημερωσε οτι το πολυ μεχρι τις αρχες Νοεμβριου η τραπεζα της skyeurope μπορει να καθυστερησει να επιστρεψει τα χρηματα στην Τραπεζα Πειραιως. Κατοπιν θα με πιστωσουν. Αρα εχω ακομη να περιμενω. Οσον αφορα το e-mail να το αγνοησω. Αφορα οσους πληρωσαν μετρητα με εμβασμα κλπ.
Οταν τα παρω πισω θα σας ενημερωσω.
 

ELGEO2

Member
Μηνύματα
733
Likes
693
Επόμενο Ταξίδι
μπαγκλαντες
Ταξίδι-Όνειρο
πέρασμα καρακορουμ
ελπιζω και ευχομαι ολοι οσοι δεν πραγματοποιησαν το ταξιδακι με την sky europe να παρουν πισω τα χρηματα που εδωσαν..
.αλλα διαβαζοντας το ανωτερω θεμα βλεπουμε διαφορετικη αντιμετωπιση του ιδιου θεματος απο τις τραπεζες...αλλοι πηραν σχεδον αμεσως τα χρηματα πισω και αλλοι περιμενουν ..
ισως ειναι εμπειριες στην πραξη < ιδιο προβλημα > και πως δινουν λυση οι τραπεζες.:roll::roll:
 

taver

Member
Μηνύματα
12.612
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
ελπιζω και ευχομαι ολοι οσοι δεν πραγματοποιησαν το ταξιδακι με την sky europe να παρουν πισω τα χρηματα που εδωσαν..
.αλλα διαβαζοντας το ανωτερω θεμα βλεπουμε διαφορετικη αντιμετωπιση του ιδιου θεματος απο τις τραπεζες...αλλοι πηραν σχεδον αμεσως τα χρηματα πισω και αλλοι περιμενουν ..
ισως ειναι εμπειριες στην πραξη < ιδιο προβλημα > και πως δινουν λυση οι τραπεζες.:roll::roll:
Αυτό που για τον τελικό πελάτη είναι ίδιο πρόβλημα, για την τράπεζα μπορεί να μην είναι. Για παράδειγμα, είναι εντελώς διαφορετική η αντιμετώπιση αν η skyeurope είχε προλάβει και είχε εισπράξει τα χρήματα από την τράπεζα, και διαφορετική αν όχι. Δεν είναι απαραίτητα όλοι οι πελάτες της Χ τράπεζας στην ίδια κατηγορία, και δεν έχουμε επαρκές δείγμα για να βγάλουμε ασφαλή στατιστικά συμπεράσματα.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.661
Μηνύματα
906.997
Μέλη
39.409
Νεότερο μέλος
vasmilona

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom