• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Τουρκία Φωτο-ιστορία Κωνσταντινούπολη: Στο σταυροδρόμι Ανατολής και Δύσης

georgeant

Member
Μηνύματα
608
Likes
2.606
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Εξαιρετικές φωτογραφίες πάλι καθώς και περιγραφή που τις συνοδεύει μαζί με διαλόγους και πληροφορίες στην σωστή δόση
Ευχαριστώ πολυ, χαίρομαι που σου αρέσει. :)

Ρε Γιώργο πόσο ωραία μας ταξιδεύεις. Δεν έχω λόγια για την ατμόσφαιρα των φωτογραφιών! Πολύ ωραία γράφει η πόλη στον μουντό καιρό. Το φανάρι πράγματι είναι υπέροχη γειτονιά. Κι εγώ από εκεί έχω τις αγαπημένες μου φωτογραφίες. Αλλά μη μου πεις ότι δεν πήγατε στο Pierre Loti :( Είναι πολύ κοντά στο φανάρι και θα σας άρεσε πάρα πολύ. Η θέα είναι εξαιρετική από εκεί.

Στο Asitane πήγαμε κι εμείς για φαγητό. Όντως πολύ γκουρμέ για τα γούστα μας. Κι εμείς είπαμε μήπως οι επιλογές μας δεν ήταν καλές αλλά όπως φαίνεται μάλλον τα πιάτα του είναι εξεζητημένα και όχι για όλα τα γούστα! Τρομερά ατμοσφαιρικό από τις φωτογραφίες το Kybelle που φάγατε. Αλήθεια, επισκεφτήκατε κάποιο από τα πάμφθηνα μαγειρεία της πόλης?

Έπρεπε να πάτε περισσότερες μέρες, για να κρατήσει και περισσότερο καιρό η ιστορία σου! Είναι απλά απολαυστική!
Σε ευχαριστώ πολύ ρε Γιάννη! Ναι, γράφει ωραία η Πόλη στη βροχή...
Δεν πήγαμε στο Pierre Lotti, όχι, αν και το ήξερα σαν προορισμό στην Πόλη. Προτίμησα να βάλω άλλα spot για θέα και δεν το μετάνιωσα. Σίγουρα την επόμενη φορά θα υπάρξει χώρος και για το Pierre Loti...
Όχι δε φάγαμε στα μαγειρεία που λες, αλλά ούτως ή άλλως αυτή την περίοδο όλα πάμφθηνα είναι στην Κωνσταντινούπολη. :) Κι εγώ θα ήθελα να έχω παραπάνω μέρες :-( αν ήξερα ότι θα ενθουσιαστώ τόσο με την Κωνσταντινούπολη θα έβαζα σίγουρα 5 γεμάτες.

Η αλήθεια είναι ότι έχω δει κάμποσα, αλλά είναι τόσο ανεξάντλητη που σίγουρα δεν την έχω οργώσει! :p
Την επόμενη φορά δώσε χρόνο στην ασιατική πλευρά. Προσωπικά όταν ξαναπάω θέλω να μείνω Kadikoy, τόσο πολύ μου αρέσει. :)
Επίσης να σου πω ότι μου αρέσει πολύ που γράφεις αναλυτικά για τις χορτοφαγικές σου επιλογές στην Πόλη, να τα βλέπουν όσοι θεωρούν ότι δε νοείται τουρκική κουζίνα χωρίς κεμπάπ! Προσωπικά θεωρώ την Τουρκία χώρα πολύ φιλική προς τους χορτοφάγους, με απίστευτες επιλογές! Μάλιστα έχω διαβάσει ότι έχουν ανοίξει κάτι hipster μαγαζιά με χορτοφαγικά γιαουρτλού και, παρότι δεν έχω καταφέρει ακόμα να πάω, τα έχω στα υπόψη. :p
Είχα βάλει να αφιερώσουμε μισή μέρα στην Ασιατική πλευρά κανονικά αλλά ας όψεται ο καιρός που μας τα χάλασε. Οπωσδήποτε την επόμενη φορά.
Πραγματικά δε συνάντησα πουθενά πρόβλημα με το φαγητό. Η Τουρκική κουζίνα, όπως πολλές ανατολίτικες κουζίνες, βασίζεται πολύ στα όσπρια (χούμους, φαλάφελ κ.α.) και στα λαχανικά και αυτό σου δίνει πολλές επιλογές. Αυτό το χορτοφαγικό γιαουρτλού πολύ θα ήθελα να το δοκιμάσω, μου άνοιξες την όρεξη!
 

greco

Member
Μηνύματα
1.157
Likes
3.360
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος Τουρκιας
Γιωργο μου,η ιστορια σου τα σπαει!Οσο για τις φωτο τι να πω...ο,τι πρεπει για ζεσταμα πριν το ταξιδι μου για πολλοστη φορα στην Πολη σε 10 μερες!
 

georgeant

Member
Μηνύματα
608
Likes
2.606
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Γιωργο μου,η ιστορια σου τα σπαει!Οσο για τις φωτο τι να πω...ο,τι πρεπει για ζεσταμα πριν το ταξιδι μου για πολλοστη φορα στην Πολη σε 10 μερες!
Σε ευχαριστώ πολύ Χρηστο! Σε 10 μερες ε; Πόσο ζηλεύω...! Να περάσεις τέλεια.
 

georgeant

Member
Μηνύματα
608
Likes
2.606
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Ημέρα 3η


Τα προγνωστικά του καιρού που έδειχναν το κύμα κακοκαιρίας να κατευθύνεται προς την Τουρκία έπεσαν μέσα κι έτσι βγαίνοντας από το ξενοδοχείο το πρωί έβρεχε καταρρακτωδώς. Έτσι το πήγε σχεδόν μέχρι το μεσημέρι. Μετά, η δυνατή βροχή σταμάτησε και αρκέστηκε σε ένα συνεχές ψιλοβρόχι μέχρι το βράδυ που δε μας ενοχλούσε ιδιαίτερα, αν και ομολογουμένως το να κρατάς την ομπρέλα μαζί με την κάμερα είναι μια μικρή ταλαιπωρία. Το πρωί με τη βροχή (συν μια μεγάλη πτώση της θερμοκρασίας και αρκετό αέρα) εμείς επισκεφτήκαμε διάφορα αξιοθέατα, όπως είχα τροποποιήσει το πρόγραμμα κι έτσι οι μόνες στιγμές που φάγαμε κρύο και βροχή ήταν όταν μετακινούμασταν από το ένα αξιοθέατο στο άλλο.


Πρώτη στάση το Μπλε Τζαμί (ή Τζαμί του Σουλτάνου Αχμέτ, ή Αχμέτ Τζαμί, ή Αχμετιέ Τζαμί (στα τούρκικα Sultanahmet Camii).
20191113-_MG_0745.jpg


Είναι το μεγαλύτερο Τζαμί στην Κων/πολη και θεωρείται από πολλούς το ωραιότερο καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα της Ισλαμικής αρχιτεκτονικής παγκοσμίως.
20191113-_MG_0757.jpg


Χτίστηκε μεταξύ 1609 και 1616 με διαταγή του σουλτάνου Αχμέτ Α' -από τον οποίο πήρε και το όνομά του- όταν αυτός ήταν σε ηλικία 20 ετών. Δεν πρόλαβε όμως να το χαρεί πολύ λόγω του θανάτου του ένα μόλις χρόνο μετά το άνοιγμα των θυρών του. Μάλιστα, έχει ταφεί μέσα στο τζαμί. Χτίστηκε στο κέντρο της νοτιοδυτικής πλευράς του ιπποδρόμου επίτηδες απέναντι από την Αγία Σοφία, έτσι ώστε να δεσπόζει κατά την προσέγγιση των πλοίων.
20191113-_MG_0748.jpg


Έγινε γνωστό στη Δύση σαν "Μπλε Τζαμί" λόγω της κυριαρχίας του μπλε χρώματος στην εσωτερική του διακόσμηση.

Για να μπεις στο τζαμί πρέπει να βγάλεις τα παπούτσια σου και να βάλεις σε νάιλον σακουλάκια κρατώντας τα μαζί σου. Το τζαμί έχει κάτω μοκέτα και με αυτόν τον τρόπο την κρατούν καθαρή. Ξενερώσαμε λίγο με όλο αυτό η αλήθεια είναι, γιατί έβρεχε, κρατούσαμε ομπρέλες και τσάντες, είχε αρκετό κόσμο και γενικά ήταν λίγο άβολα. Επίσης ήταν πολύ εύκολο να πατήσεις κάπου και να βραχούν οι κάλτσες σου με όλη αυτή τη βροχή, καθώς εκεί που έπρεπε (στην έξοδο κυρίως) να αλλάξεις δεν υπήρχε στέγαστρο. Όμως θέλαμε να το δούμε γιατί αφενός δεν είχαμε ξαναμπεί σε τζαμί αφετέρου είναι από τα top attractions της Πόλης. Η είσοδος είναι δωρεάν.

Στο εσωτερικό, το μισό τζαμί ήταν καλυμμένο με σκαλωσιές. Και εδώ γίνονταν έργα συντήρησης.
20191113-_MG_0754.jpg


Ο τρούλος με τα περίτεχνα ισλαμικά σχέδια.
20191113-_MG_0753.jpg

Διαβάσαμε κάποια πράγματα στο internet καθώς ήμασταν μέσα για το Τζαμί, χαζέψαμε λίγο την αρχιτεκτονική και τις τοιχογραφίες και μετά φύγαμε. Δεν μπορώ να πω ότι ήταν και κάτι το φοβερό. Όμορφο βέβαια. Αλλά δε συγκρίνεται με την Αγιά Σοφιά σε μεγαλοπρέπεια θεωρώ.


Επόμενος σταθμός η Βασιλική Κινστέρνα. Κατευθυνόμαστε προς τα εκεί. Είναι πολύ κοντά, σχεδόν δίπλα από το εστιατόριο Kybele που ήμασταν την προηγούμενη μέρα.


Βροχή…
20191113-_MG_0761.jpg

H Βασιλική Κινστέρνα (ή Κινστέρνα του Ιουστινιανού, γνωστή και ως Yerebatan Saray=υπόγειο παλάτι ή Yerebatan Sarnıcı=υπόγεια δεξαμενή) είναι η μεγαλύτερη υπόγεια δεξαμενή νερού που κατασκευάστηκε στην Κωνσταντινούπολη. Πρόκειται για ένα αριστούργημα της βυζαντινής μηχανικής με χωρητικότητα μεγαλύτερη από 80.000 κυβικά μέτρα νερού! Κατασκευάστηκε από τον Κωνσταντίνο και επεκτάθηκε επί Ιουστινιανού, με σκοπό να υδροδοτείται η πόλη σε περίπτωση πολιορκίας.

Στο χώρο με την εξαιρετική ακουστική δίνονται σήμερα συναυλίες κλασικής μουσικής.

H είσοδος για να μπείτε στην Κινστέρνα είναι 20 Λίρες.

Μαντέψτε! ΚΑΙ εδώ γίνονταν έργα συντήρησης και την είχαν αδειάσει από νερό.

20191113-_MG_0764.jpg

Εντάξει, είχε αρχίσει να καταντάει εκνευριστικό. Μια ολόκληρη πόλη υπό συντήρηση.


Ο «στύλος που δακρύζει».
20191113-_MG_0767.jpg


Και ο στύλος με το κεφάλι της Μέδουσας.
20191113-_MG_0775.jpg
20191113-_MG_0778.jpg


Έχει πολύ ενδιαφέρον το παρακάτω: Μετά την κατάκτηση της πόλης από τους Οθωμανούς, φαίνεται πως χάθηκε η γνώση για την κινστέρνα, η οποία όμως ανακαλύφθηκε αργότερα από τον Pierre Gilles (1490 - 1555) κατά την περιήγησή του στην Κωνσταντινούπολη στα μέσα του 16ου αιώνα. Ο Gilles περιγράφει πως οι κάτοικοι δεν είχαν γνώση της ύπαρξης της δεξαμενής, παρά το γεγονός πως αντλούσαν νερό και έπιαναν ψάρια ρίχνοντας κουβάδες στα υπόγεια των σπιτιών τους.

Στη Βασιλική Κινστέρνα έχουν γυριστεί σκηνές από τις ταινίες “James Bond: Από τη Ρωσία με αγάπη” και το πιο πρόσφατο “Inferno” με τον Tom Hanks, βασισμένο στο βιβλίο του Νταν Μπράουν.

Ήταν πολύ όμορφα, είχε κάτι μυσταγωγικό. Αν και η απουσία του νερού ήταν αισθητή, δυστυχώς. Δεν έβγαλα πολλές φωτογραφίες γιατί ήταν αρκετά σκοτεινά και έβγαιναν με “θόρυβο”. Θα σας πάρει κι εδώ περίπου μισή ώρα για να τη δείτε στο χαλαρό.


Επόμενος σταθμός, το Παλάτι Τοπ Καπί

Η είσοδος για το ανάκτορο βρίσκεται δίπλα ακριβώς από την Αγία Σοφία.
20191113-_MG_0782.jpg


Το παλάτι αποτελούσε επίσημη κατοικία των σουλτάνων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας από τα μέσα του 15ου αιώνα μέχρι την κατασκευή του παλατιού Ντολμά Μπαχτσέ (1853). Από το 1924 λειτουργεί ως μουσείο και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης.
20191113-_MG_0851.jpg



Εκτός από τα ιστορικά κτίσματα που μπορεί να θαυμάσει ο επισκέπτης, στις συλλογές του μουσείου περιλαμβάνονται έργα κεραμικής, ισλαμικής καλλιγραφίας, χειρόγραφα, υφάσματα, θησαυροί των σουλτάνων, σπαθιά, καθώς και ισλαμικά κειμήλια μεγάλης αξίας. Θα δείτε επίσης τρίχες από το κεφάλι του Μωάμεθ, το ραβδί του Μωυσή και μέρος του κρανίου του Ιωάννη του Βαπτιστή. Όλα αυτά στο Τοπ Καπί.

Η είσοδος είναι 60 λίρες και αν θέλετε να δείτε και το χαρέμι θα πρέπει να δώσετε άλλες 35. Να τις δώσετε, γιατί το χαρέμι είναι το πιο εντυπωσιακό κομμάτι κατά τη γνώμη μου.

Βρυσάκι
20191113-_MG_0793.jpg


Μέσα σε έναν από τους πολλούς χώρους που θα επισκεφτείτε. Ο παρακάτω χώρος ήταν η βιβλιοθήκη του παλατιού.
20191113-_MG_0794.jpg

Κέρινο ομοίωμα. Πολύ ψαρωτικό θα έλεγα.
20191113-_MG_0795.jpg


Συνεχίζουμε προς τους υπόλοιπους χώρους του παλατιού
20191113-_MG_0798.jpg



Ανεβαίνοντας ένα επίπεδο θα ανακαλύψετε έναν ακόμη λόγο για να επισκεφτείτε το Τοπ Καπί. Θα δείτε αυτή τη θέα:
20191113-_MG_0809.jpg


Και αυτή: Άποψη του Beyoglu και του Πύργου του Γαλατά.
20191113-_MG_0814.jpg


Οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες με τηλεφακό. Δεν ήταν τόσο κοντά Ωστόσο με ότι φακό και να τη δείτε ή και με γυμνό μάτι η θέα της πόλης κόβει την ανάσα και από εδώ.

Μπαίνουμε σε μερικούς ακόμα χώρους. Σε πολλούς από αυτούς απαγορεύονταν οι φωτογραφίες.
20191113-_MG_0817.jpg



Και εδώ είναι η είσοδος για το Χαρέμι. Εδώ θα σας ζητήσουν το επιπλέον εισιτήριο για τον συγκεκριμένο χώρο.
20191113-_MG_0821.jpg


Όπως είπα και παραπάνω, θεωρώ πως το δαιδαλώδες Χαρέμι αποτελεί τον πιο ενδιαφέρον και όμορφο χώρο του παλατιού. Είναι εξαιρετικά συντηρημένο, πρέπει να το τονίσω αυτό. Αυτό ισχύει βέβαια για όλο το παλάτι.
20191113-_MG_0822.jpg


Ο δρόμος που οδηγεί στα υπόλοιπα δωμάτια της πτέρυγας του Χαρεμιού.
20191113-_MG_0824.jpg


20191113-_MG_0829.jpg



Ένα από τα προσωπικά δωμάτια του Σουλτάνου.
20191113-_MG_0831.jpg


Στους διαδρόμους του χαρεμιού μαζί με άλλους επισκέπτες.
20191113-_MG_0832.jpg


Ο μεγάλος χώρος που ο Σουλτάνος απολάμβανε τις υπηρεσίες του χαρεμιού. Εδώ λάμβαναν χώρα οι δεξιώσεις που οργάνωνε, στις οποίες παραβρίσκονταν μόνο η οικογένεια και το χαρέμι.
20191113-_MG_0838.jpg


Από τους πιο εντυπωσιακούς χώρους του χαρεμιού και του παλατιού γενικότερα.
20191113-_MG_0839.jpg


Στον προαύλιο χώρο. Δεν υπήρχε ψυχή… Εκτός από το Βασίλη και τη γιγαντιαία του ομπρέλα.
20191113-_MG_0846.jpg


Από εδώ μπορείτε να ρίξετε και πάλι μια κλεφτή ματιά προς το Πέραν.
20191113-_MG_0847.jpg


Λίγο πριν την έξοδο από το Χαρέμι. Ακόμα και τώρα, περνάμε από διαδρόμους και χώρους που σε ταξιδεύουν σε άλλες εποχές.
20191113-_MG_0849.jpg


Ευχαριστηθήκαμε πολύ την επίσκεψη στο Τοπ Καπί. Παρότι κράτησε αρκετή ώρα (γύρω στο 2ωρο) γιατί οι χώροι είναι πάρα πολλοί, είδαμε εικόνες που δεν είχαμε ξαναδεί σε άλλα ταξίδια ή παλάτια.

Φεύγοντας από το Τοπ Καπί επισκεφτήκαμε το -αγαπημένο πλέον- εστιατόριο Kybele για το μεσημεριανό μας.
20191113-_MG_0860.jpg



Κοιτώντας τους περαστικούς (αφού έχουμε περιδρομιάσει!)
20191113-_MG_0855.jpg

Εκείνη τη στιγμή ακούσαμε τον ιμάμη να ψέλνει από τα μεγάφωνα του τζαμιού. Και στο εστιατόριο αλλά και σε μια άλλη καφετέρια που ήμασταν στην Istiklal μόλις ξεκινούσε να ψέλνει σταματούσαν τη μουσική.

Στη συνέχεια είχα βάλει στο πρόγραμμα ναργιλέ και καφέ στο Çorlulu Alipaşa Madrasa. Δεν είχαμε κάνει ποτέ (ίσως εγώ να είχα κάνει πολλά χρόνια πριν) αλλά γίνεται να πας στην Κων/πολη και να μην κάνεις ναργιλέ; Το καφέ βρισκόταν κοντά στο Υδραγωγείο του Ουάλεντος και στο τζαμί Şehzade που περάσαμε την προηγούμενη ημέρα. Αν θέλετε να έρθετε εδώ με τα μέσα θα κατεβείτε στη στάση Beyazit. Εμείς ήρθαμε με τα πόδια εφόσον ήταν μόνο 11 λεπτά μακριά περπατώντας από το εστιατόριο.

Θα περάσετε αρχικά μια μικρή αψίδα και θα βγείτε σε μια μικρή αγορά. Εκεί δεν είδα κάτι που να σου δείχνει που ακριβώς να πας. Ευτυχώς, με ρώτησε ένας άνθρωπος γιατί φαίνεται το κατάλαβε ότι κάτι ψάχνω, “water pipe?” κι έτσι μου έδειξε προς τα πού είναι. Θα δείτε μια πινακίδα που γράφει με μεγάλα γράμματα “WC”, προς τα εκεί είναι.

Μπήκαμε στο χώρο κάνοντας άκρη τα βαριά, νάιλον διαχωριστικά που είχαν βάλει. Έχω την εντύπωση ότι μπήκαμε ή στο δίπλα καφέ, ή στον προέκταση του κυρίως μαγαζιού γιατί αφενός δεν είχε καθόλου κόσμο, παρά μόνο ένα ζευγάρι και αφετέρου όλη η οχλαγωγία ακούγονταν από δίπλα. Δε μας πείραξε καθόλου. Ίσως και καλύτερα έτσι.

Ο χώρος ήταν πολύ όμορφος. Στους τοίχους είχε κρεμασμένα χαλιά και από το ταβάνι κρέμονταν πολλά φαναράκια.
20191113-_MG_0864.jpg


Επόμενη στάση του προγράμματος ήταν το παλάτι Ντολμαμπαχτσέ. Πήραμε το τραμ το οποίο διέσχισε τη γέφυρα του Βοσπόρου και μας άφησε στη στάση

Περιμένοντας τον ναργιλέ με άρωμα μήλου (η πιο ασφαλής επιλογή γενικά, απ’ότι διάβασα).
20191113-_MG_0867.jpg


Ο Βασίλης που έχει πάρει ύφος και πολύ μόρτη χασικλή.
20191113-_MG_0881.jpg


Το αστείο είναι ότι δεν έχει βάλει ποτέ τσιγάρο στο στόμα του και του είπα ότι ο ναργιλές είναι μόνο άρωμα, χωρίς νικοτίνη. Αφού έκανε δυο τζούρες και πνίγηκε (το έχω σε βίντεο αλλά εντάξει, δε θα τον διασύρω τόσο πολύ) έψαξε στο internet και διάβασε ότι ο ναργιλές περιέχει μια μικρή δόση νικοτίνης (ορκίζομαι δεν το ήξερα!) και μόλις το διάβασε πήγε να με σκοτώσει. Λες και του έδωσα να δοκιμάσει το πιο σκληρό ναρκωτικό.

Εντάξει, ούτε εγώ καπνίζω αλλά ένα σύννεφο καπνού θα το βγάλω, έτσι για το εφέ, για τη φωτογραφία!
20191113-_MG_0891.jpg


Περάσαμε πολύ όμορφα. Ήταν κάτι που δεν είχαμε ξανακάνει, γελάσαμε, ο χώρος ήταν ατμοσφαιρικότατος και όλη η κατάσταση είχε μια ζεστασιά και μια θαλπωρή καθώς έξω άκουγες τη βροχή. Το ζεστό σαλέπι μας έκανε συντροφιά για ακόμα μια φορά.
20191113-_MG_0894.jpg



Επόμενος σταθμός ήταν το Παλάτι Ντολμά Μπατσέ. Αν και αποφασίσαμε να μην μπούμε μέσα (δεν είχαμε πολλή διάθεση να δούμε τα δωμάτια ενός παλατιού με τουρκομπαρόκ αισθητική στη συγκεκριμένη φάση η αλήθεια είναι) είπαμε να περάσουμε να το θαυμάσουμε απ’έξω έστω και να βγάλω μερικές φωτογραφίες στη χαρακτηριστική περίτεχνη πύλη με τους φρουρούς, που έχει θέα στο Βόσπορο. Πήραμε το τραμ το οποίο διέσχισε τη γέφυρα του Γαλατά και μας άφησε στο τέρμα, στη στάση Kabatas στο προάστιο Beşiktaş. Από εκεί, σε 5 λεπτά με τα πόδια έχεις φτάσει.


Εκεί, το μόνο που μπορείς να δεις τελικά χωρίς να πληρώσεις εισιτήριο είναι ο Πύργος του Ρολογιού του Ντολμά Μπαχτσέ, ο οποίος είναι πολύ όμορφος, αλλά για να δεις την πύλη που ήθελα έπρεπε να μπεις πιο μέσα, προς το παλάτι.
20191113-_MG_0897.jpg


Το είχα αλλιώς στο μυαλό μου, νόμιζα ότι η συγκεκριμένη πύλη είναι πριν τα εισιτήρια. Δεν πειράζει όμως. Το αφήνουμε και αυτό σαν εκκρεμότητα για την επόμενη φορά (άλλωστε 2 ανάκτορα σε 1 ημέρα πέφτει λιγάκι βαρύ).

Ο Πύργος που είναι χτισμένος σε νεομπαρόκ στυλ έχει ύψος 27 μέτρα και αποτελείται από 4 επίπεδα.
20191113-_MG_0898.jpg



Και εδώ είναι η είσοδος για τους κήπους του Ντολμά Μπαχτσέ, που βρίσκεται και το Παλάτι.
20191113-_MG_0901.jpg


Η λεπτομέρεια είναι αξιοσημείωτη. Πραγματικά ένα έργο τέχνης.
20191113-_MG_0902.jpg


Είναι που είμαι και λάτρης του μπαρόκ γενικά. Όσο πιο φορτωμένο τόσο πιο ωραίο. Του Βασίλη του πέφτει κάπως πιο βαρύ σαν στυλ η αλήθεια είναι.
20191113-_MG_0906.jpg


Με το βλέμμα προς την Ασία.
20191113-_MG_0910.jpg


Λίγο πιο δίπλα βρίσκεται ένα πολύ όμορφο τζαμί, το Ντολμά Μπαχτσέ Τζαμί, το οποίο μέχρι να προσανατολιστώ νόμιζα πως είναι το Ortaköy. Όχι, το Ortaköy είναι αρκετά πιο μακριά, κοντά στη γέφυρα του Βοσπόρου.
20191113-_MG_0913.jpg


Εδώ με σταμάτησε μια παρέα από νεαρούς Άραβες για να τους βγάλω μια φωτογραφία. Επέμεναν να μου μιλάνε στα Αραβικά ενώ τους έλεγα ότι δεν καταλαβαίνω τι μου λένε. Για κάποιο λόγο, θεωρούσαν πώς αν συνεχίσουν να μου μιλάνε ενώ επαναλάμβαναν τα ίδια με περισσότερη έμφαση ότι θα τους καταλάβω. Εν πάση περιπτώσει η φωτογραφία δε βγήκε γιατί κάποιο πρόβλημα παρουσίαζε η μηχανή τους, αλλά το παιδί μου έδωσε το χέρι, με ευχαρίστησε (υποθέτω δηλαδή) και πήγε στο καλό.
20191113-_MG_0918.jpg


Περνάμε απέναντι.
20191113-_MG_0920.jpg


Για να πάρουμε το δρόμο προς την Istiklal
20191113-_MG_0923.jpg


Τεράστια ανηφόρα και πάλι. Είπαμε, η Κωνσταντινούπολη είναι η πόλη των 7 λόφων…

Καθώς ανεβαίναμε φωτογράφιζα ότι μου τραβούσε την προσοχή. Όπως αυτό το κτίριο με την ξύλινη πρόσοψη.
20191113-_MG_0926.jpg


Και ένα άλλο εγκαταλελειμμένο κτίριο επίσης με ξύλινη πρόσοψη.
20191113-_MG_0929.jpg


Είμαστε και πάλι στην πλατεία Ταξίμ. Όπως βλέπετε χτίζουν ένα ακόμα τζαμί, γιατί μάλλον θεωρούν ότι έχουν λίγα.
20191113-_MG_0931.jpg


Στα αριστερά στο βάθος φαίνεται ο Ορθόδοξος Ναός της Αγίας Τριάδας.
20191113-_MG_0932.jpg


Η Istiklal η οποία γυαλίζει από τη βροχή.
20191113-_MG_0936.jpg


Το Νοσταλγικό Τραμ.
20191113-_MG_0942.jpg


Ας φάμε λίγο μπακλαβά ακόμα βρε αδερφέ, τελευταία μέρα…
20191113-_MG_0944.jpg


Αν και από ένα σημείο και μετά το μάτι σου συνηθίζει, μη σταματάτε να παρατηρείτε αν βρεθείτε εκεί τα κτίρια τριγύρω. Είναι όλα ένα προς ένα. Πραγματικά διαμαντάκια.
20191113-_MG_0949.jpg


Μπήκαμε και στη Στοά των Λουλουδιών από την οποία είχαμε περάσει μόνο απ’έξω την προηγούμενη φορά.
20191113-_MG_0951.jpg


Και εδώ, σε μια άλλη στοά της Istiklal από την οποία αγοράσαμε 2-3 πραγματάκια ακόμα.
20191113-_MG_0954.jpg
20191113-_MG_0956.jpg


Ας φάμε τα μπακλαβαδάκια που πήραμε πριν, εδώ στη στοά που δε βρεχόμαστε! Δοκιμάσαμε και με σοκολάτα. Παρ’ότι λάτρης της σοκολάτας, ομολογώ ότι προτιμώ τον original μπακλαβά.
20191113-_MG_0958.jpg



Ξεκινήσαμε για μία ακόμα βόλτα στο Cihangir. Αυτή τη φορά βάλαμε απλά “Cihangir” στους χάρτες, και κατευθυνόμενοι απλά στο σημείο που μας έδειχνε ως κέντρο, χαθήκαμε μόνοι μας στα στενά της περιοχής, κάνοντας τη συγκεκριμένη βόλτα κάτω από τη βροχή την αγαπημένη μου απ’όλο το ταξίδι.

Έξω από ένα club. Μπορούμε να δούμε και μέρος του ναού του Αγίου Αντωνίου της Πάδοβας ευθεία μπροστά μας.
20191113-_MG_0960.jpg


Εδώ θα στρίψουμε αριστερά στην Kaymakam Reşat Bey και θα κατηφορίσουμε.
20191113-_MG_0961.jpg


Κι άλλη παρόμοια ομπρέλα με αυτή που κρατούσα.
20191113-_MG_0965.jpg


20191113-_MG_0967.jpg


Από τους πολύ αγαπημένους μου δρόμους στο Cihangir! Και όσο δελεαστική κι αν είναι η ιδέα του να κάτσουμε σε αυτό το καφέ στα αριστερά μας για μια ζεστή κούπα καφέ, θα συνεχίσουμε τη βόλτα μας.
20191113-_MG_0972.jpg


Στο βάθος μπορούμε να διακρίνουμε τον Πύργο του Γαλατά.
20191113-_MG_0974.jpg


Μαγαζί με χειροποίητες τσάντες. Και φυσικά μια γατούλα μέσα.
20191113-_MG_0976.jpg


Κοιτώντας προς τα πίσω…
20191113-_MG_0977.jpg


Ωπ! Δεν ήθελα να σε τρομάξω, συνέχισε το γεύμα σου.
20191113-_MG_0978.jpg


Το να περπατάς σε αυτόν τον πλακόστρωτο δρόμο χωρίς άλλους ανθρώπους τριγύρω ήταν απόλαυση. Στο βάθος του δρόμου βρίσκεται το Μουσείο της Αθωότητας.
20191113-_MG_0980.jpg


Φτάσαμε στο τζαμί Firüzağa
20191113-_MG_0982.jpg


Τίποτα από τα παραπάνω δεν ήταν προγραμματισμένο, απλά περπατούσαμε και βγαίναμε σε τυχαίους δρόμους. Τώρα που γράφω αυτή την ιστορία βλέπω που είναι το κάθε τι, γράφοντας στο google και στους χάρτες ονομασίες από επιγραφές μαγαζιών, κτιρίων κλπ. που βλέπω στις φωτογραφίες.

Ένα αδεσποτάκι ακόμα.
20191113-_MG_0985.jpg


Δίπλα από το τζαμί, ένα ζεστό cafe.
20191113-_MG_0986.jpg

20191113-_MG_0987.jpg


Στην οδό Ağa Hamamı Sk.
20191113-_MG_0990.jpg


Πολύ ιδιαίτερο κτίριο!
20191113-_MG_0991.jpg


Αυτός ο όμορφος δρόμος, που αν δεν κάνω λάθος είναι ο Faik Paşa Cd. με τα ωραία κτίρια και τα μπαλκόνια με τους κισσούς σε φωνάζει για φωτογραφία.
20191113-_MG_0993.jpg


Και επειδή με φώναξε, είπα να βγάλω μία!
20191113-_MG_0998.jpg


Ήταν ώρα για ένα καφεδάκι όμως. Στην περιοχή υπάρχουν αναρίθμητα καφέ, τα περισσότερα από τα οποία είναι μικρά και γουστόζικα. Καθίσαμε σε ένα τυχαία και ήμασταν πολύ τυχεροί γιατί είδαμε ότι είχε και ζωντανή μουσική!

Η κοπέλα είχε υπέροχη φωνή και έπαιζα πολύ γλυκά την κιθάρα. Και δεν έχει καμία σημασία αν όλα τα τραγούδια που έπαιζε ήταν τούρκικα και δεν ξέραμε κανένα. Ήταν μια πολύ ωραία στιγμή του ταξιδιού!
20191113-_MG_1005.jpg


Αφού πήρα μια μεξικάνικη τορτίγια (με έκοψε λόρδα με τόσο περπάτημα) για να πάει κάτω πήρα κι ένα σαλεπάκι. Με μπόλικη κανέλα φυσικά.
20191113-_MG_1003.jpg

Ο ιδιοκτήτης ευγενέστατος, το ίδιο και η κοπέλα που ήταν στην κουζίνα και διαμόρφωσε την τορτίγια μου βάζοντας μανιτάρια αντί για κιμά. Μάλιστα με ρώτησε μετά αν μου άρεσε και αν το πέτυχε. Εδώ μιλούσαν όλοι πολύ καλά αγγλικά.

Η κοπέλα σταμάτησε να παίζει κιθάρα (άλλωστε ήμασταν μόνο εγώ κι ο Βασίλης μέσα από ένα σημείο και μετά) και έτσι έβαλαν μουσική στο ράδιο. Εκεί άκουσα ένα τούρκικο τραγούδι πολύ ωραία μελωδία και με το shazam του κινητού το αναγνώρισα. Είναι αυτό:


Πολύ όμορφο τραγούδι.

Ψάχνοντας και μιλώντας με κόσμο στην Ελλάδα, έμαθα ότι η Τουρκία έχει τρομερή μουσική σκηνή. Μάλιστα, η τούρκικη ροκ είναι πολύ διαδεδομένη.

Καθώς φεύγαμε, ο ιδιοκτήτης του καφέ μας ευχαρίστησε και ξεκίνησε να μας λέει ότι στο καφέ του…ρίχνουν τα ταρό και σου αναλύουν τους αστρολογικούς χάρτες! Εμείς ήμασταν σε μια φάση τύπου “εχμ…. οκκκκκκκκκκκ”. Είπε επίσης ότι χρησιμοποιούν το καλύτερο σύστημα για την ανάλυση των χαρτών, ότι είναι πολύ έγκυρο και ότι το χρησιμοποιεί κι ο ίδιος κατά κόρον! Πραγματικά δεν ήξερα τι να σχολιάσω. Όλο αυτό ήταν τόσο άσχετο με την όλη κατάσταση, μας ήρθε από το πουθενά. Ήμασταν σε ένα όμορφο καφέ με ωραία μουσική και ζεστή ατμόσφαιρα, και στο τέλος μάθαμε ότι ταυτόχρονα είναι και η φωλιά του Νίκου Χορταρέα. Ωστόσο, πέρα από ένα μικρό χαρτί στον τοίχο (που πρόσεξα εκ των υστέρων στις φωτογραφίες) τίποτα δε μαρτυρούσε ότι πίσω από κάποιο παραβαν θα ήταν η Ρένα Βλαχοπούλου ζητώντας σου να ρίξεις ένα ακόμα κατοστάρικο για να φύγει το σύννεφο. Νομίζω ήταν η πιο σουρεάλ στιγμή όλου του ταξιδιού.

Βρεθήκαμε πάλι στο τέλος της Ιστικλαλ, στην περιοχή γύρω από τον Πύργο του Γαλατά.

Περπατήσαμε και χαζέψαμε λίγο στα τουριστικά μαγαζάκια.
20191113-_MG_1009.jpg


Είμαι σίγουρος θα είναι καλύτερο από το ξενοδοχείο που μέναμε. Χίλιες φορές με άλλα 5 άτομα στο δωμάτιο παρά στην τρώγλη!
20191113-_MG_1007.jpg

Μπήκαμε και ένα τούρκικο βιβλιοπωλείο από το οποίο πήρα και ένα τέλειο σελιδοδείκτη.

Συνεχίζουμε τη χαλαρή περιπλάνηση. Η βροχή έχει σταματήσει εδώ και ώρα.
20191113-_MG_1011.jpg


Και φτάνουμε πάλι στον Πύργο. Εκτός του ότι είναι πανέμορφα φωτισμένος και τον θαυμάσαμε από κοντά, είδαμε ότι δεν είχε καθόλου κόσμο. Έτσι είπαμε να ανεβούμε.
20191113-_MG_1013.jpg


Ευτυχώς έχει ασανσέρ. Σε αφήνει στο προτελευταίο επίπεδο του Πύργου. Ανεβαίνοντας μια μικρή ξύλινη σκάλα φτάνεις στο τελευταίο επίπεδο που μπορείς να βγεις έξω και να έχεις μια πανοραμική άποψη της πόλης.
20191113-_MG_1017.jpg


Βγαίνουμε λοιπόν έξω και το πρώτο πράγμα που ένιωσα ήταν ένα ανελέητο κρύο σε συνδυασμό με 7 μποφόρ που σε χτυπούσαν αλύπητα. Έκανε και κάτω κρύο αλλά εκεί πάνω στα 60 μέτρα η κατάσταση ήταν απερίγραπτη. Μέσα σε 2 λεπτά είχαν κοκκινήσει τα αυτά, μύτες άρχισαν να τρέχουν και χέρια κοκάλωσαν, όμως είχαμε και μια υπέροχη, φανταστική θέα της φωτισμένης Κωνσταντινούπολης.

Η Γέφυρα του Γαλατά. Απέναντι, το Eminönü
20191113-_MG_1028.jpg


Το Τέμενος Suleymaniye και η Γέφυρα Ατατουρκ
20191113-_MG_1030.jpg


Το στενό από κάτω μας
20191113-_MG_1032.jpg


«Βγάλε γρήγορα τη φωτογραφία, έχω παγώσει!»
20191113-_MG_1035.jpg


Η Γέφυρα Haliç Metro Bridge, δίπλα ακριβώς η Γέφυρα Ατατουρκ
20191113-_MG_1036.jpg


Πολυκατοικίες και ουρανοξύστες
20191113-_MG_1037.jpg


Η Αλυσιδωτή Γέφυρα του Βοσπόρου. Η Γέφυρα που ενώνει τις δύο ηπείρους.
20191113-_MG_1038.jpg


20191113-_MG_1039.jpg


Η Κωνσταντινούπολη εκτός από τους αιώνες πολιτισμού και ιστορίας που κουβαλάει στις πλάτες της είναι και μία κανονική μητρόπολη, μια μοντέρνα μεγαλούπολη.

Εντυπωσιασμένοι και χορτασμένοι από τη νυχτερινή θέα της πόλης κατεβήκαμε από τον Πύργο και κατηφορίσαμε προς τη στάση του τραμ.

Κατεβαίνοντας την Büyük Hendek Cd. θα έχετε μια φοβερή άποψη του πύργου ανάμεσα στα κτίρια. Είναι κλασική φωτογραφία, θα την βρείτε στο internet σε διάφορες παραλλαγές.
20191113-_MG_1050.jpg


Θα κατεβείτε αυτά τα όμορφα σκαλιά.
20191113-_MG_1054.jpg


Και θα βρείτε σχετικά κοντά τη στάση του τραμ Karaköy İstasyonu.

Το μόνο που είχε μείνει να κάνουμε από αυτά που είχα βάλει στο πρόγραμμα ήταν Χαμαμ στο Kadırga Hamamı αλλά τελικά αποφασίσαμε να μην το κάνουμε αυτή τη φορά. Είχε πολύ κρύο και το να είμαστε σε ένα χαμάμ για αρκετή ώρα και μετά να βγούμε έξω με τόσο κρύο ήταν λίγο επίφοβο. Είπαμε να το αφήσουμε και αυτό για την επόμενη φορά, για να μην πάθουμε καμιά πνευμονία.

Πίσω στο Sultanahmet, στα φαγάδικα γύρω από την πλατεία καθίσαμε σε ένα παραδοσιακό εστιατόριο με τέλεια, ανατολίτικη διακόσμηση.

Που είχε μια κυρία στη βιτρίνα να φτιάχνει πίτες!
20191113-_MG_1058.jpg


Τραπέζια δεν υπάρχουν. Εδώ κάθεσαι σε μαξιλάρες, σαν πασάς και τρως επίσης σαν πασάς!
20191113-_MG_1063.jpg


Οι Πασάδες! Που με δυσκολία χωράνε, αλλά είχε το χαβαλέ του.
20191113-_MG_1064.jpg


Έτσι έφεραν την παραγγελία μας. Πήλινο σκεύος καλυμμένο με ζύμη, με το περιεχόμενο να ψήνεται στα κάρβουνα. Το χτυπάει με το μαχαίρι και το σπάει σιγά σιγά, ώστε να σπάσει το καπάκι. Ιεροτελεστία λέμε.
20191113-_MG_1071.jpg


Κανονικά αυτό το «πιάτο» περιέχει κρέας αλλά εμείς πήραμε τη χορτοφαγική έκδοση με λαχανικά. Εδώ βλέπετε το σπασμένο πήλινο δοχείο και το φαγητό μας βεβαίως.
20191113-_MG_1075.jpg


Αρκετά χορταστικό αν και από γεύση, οκ, είναι απλά βραστά λαχανικά.

Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο, φτιάξαμε τα πράγματα και πέσαμε για ύπνο.

Την επόμενη ημέρα ξυπνήσαμε από το χάραμα για να είμαστε στο Αεροδρόμιο νωρίς για την πτήση μας. Αυτό που θυμάμαι από την επιστροφή μας ήταν η πτήση με το αεροσκάφος της Aegean που είναι ότι χειρότερο έχω βιώσει ως τώρα με αεροπλάνο. Ήταν οι αρχές της κακοκαιρίας «Ωκεανίς» που έφτανε στη χώρα μας και είχε γύρω στα 8 μποφόρ. 20 λεπτά πριν προσγειωθούμε στην Αθήνα πέσαμε σε ένα κενό αέρος τόσο έντονο που ο κόσμος τσίριξε, εγώ κόλλησα πίσω στο κάθισμα, με έπιασε ταχυπαλμία, ο Βασίλης γελούσε, κλασσικά. Η αίσθηση ήταν «πέφτουμε ξεκάθαρα», το στομάχι ήρθε στο στόμα, roller coaster. Τρόμαξα πραγματικά πάρα πολύ.

Εν πάση περιπτώσει το υπέροχο ταξίδι μας τελείωσε, έστω και με αυτόν τον κάπως τρομακτικό τρόπο.

Απολογισμός

Έχω αφήσει εκκρεμότητες στην Κωνσταντινούπολη. Νομίζω πως απλώς «έξυσα» λίγο την επιφάνεια, στις 3 μέρες που είχαμε διαθέσιμες. Είναι τόσες γειτονιές που δεν είδα, τόσα ακόμα αξιοθέατα και βόλτες. Η επιστροφή μου στην Κωνσταντινούπολη είναι βέβαιη, όπως είναι και η εντύπωση που μου έκανε, οι εικόνες που πήρα μαζί μου και το συναίσθημα που μου προκάλεσε εντελώς αναπάντεχα αυτό το μέρος.

Η πόλη αυτή έχει ενέργεια. Είναι λογικό. Ήταν πρωτεύουσα τεσσάρων αυτοκρατοριών, το κέντρο του κόσμου για περισσότερο από 1.000 χρόνια και αυτό το αισθάνεσαι ενώ περιπλανιέσαι στους δρόμους της, υπάρχει παντού γύρω σου αυτή η αύρα. Την βάζω σίγουρα στο top 3 των πόλεων που έχω επισκεφτεί ως τώρα. Και το παράδοξο είναι όπως είπα στην αρχή της ιστορίας, ότι την επιλέξαμε απλά για ένα 3ήμερο και επειδή μέχρι τώρα δεν είχε τύχει να πάμε. Κάτι σαν «ας πάμε να τη βγάλουμε κι αυτή από τις εκκρεμότητες». Τα ταξίδια κρύβουν εκπλήξεις.

Η Κωνσταντινούπολη είναι για πολλούς η ομορφότερη πόλη του κόσμου. Δεν ξέρω αν είναι όντως, γιατί ο κόσμος είναι πολύ μεγάλος και δεν τον έχω δει. Σίγουρα όμως κατέχει μια μεγάλη θέση στην καρδιά μου.

Τέλος
 
Last edited:

erodios

Member
Μηνύματα
165
Likes
663
Ταξίδι-Όνειρο
Στα φεγγάρια μου
Τι όμορφη εξιστόρηση! Αν και ξεκίνησα κι εγώ να τη διαβάζω απλώς σαν "άλλη μια περιγραφή ταξιδιού στην Πόλη", με ενθουσίασε!
Πολύ καλογραμμένο κείμενο με πανέμορφες φωτογραφίες. Μας ζωντάνεψες πραγματικά την περιήγηση και την εμπειρία σου!
 

kabamarou

Member
Μηνύματα
1.490
Likes
2.522
Ιδιαίτερα απολαυστική και η εξιστόρηση της 3ης ημέρας. Σαγηνευτικά μελαγχολική η βροχερή Κωνσταντινούπολη. Ίσως να της ταιριάζει πολύ αυτός ο καιρός. Σε ευχαριστούμε για το όμορφο ταξίδι
 

georgeant

Member
Μηνύματα
608
Likes
2.606
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Τι όμορφη εξιστόρηση! Αν και ξεκίνησα κι εγώ να τη διαβάζω απλώς σαν "άλλη μια περιγραφή ταξιδιού στην Πόλη", με ενθουσίασε!
Πολύ καλογραμμένο κείμενο με πανέμορφες φωτογραφίες. Μας ζωντάνεψες πραγματικά την περιήγηση και την εμπειρία σου!
Δεδομένου ότι έχουν γραφτεί όπως λες παρα πολλές ιστορίες για την Κωνσταντινούπολη, οι περισσότερες από τις οποίες πολυ λεπτομερείς και αξιολογες, βρισκω το σχόλιό σου ιδιαίτερα κολακευτικο! Σε ευχαριστώ πολύ φίλε μου!

Ιδιαίτερα απολαυστική και η εξιστόρηση της 3ης ημέρας. Σαγηνευτικά μελαγχολική η βροχερή Κωνσταντινούπολη. Ίσως να της ταιριάζει πολύ αυτός ο καιρός. Σε ευχαριστούμε για το όμορφο ταξίδι
Νομιζω της ταιριάζει :) κι εγω ευχαριστώ για το σχόλιο!
 
Last edited by a moderator:
Μηνύματα
260
Likes
387
Επόμενο Ταξίδι
καλοκαιρινές διακοπές!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Αμερική
Τον Αύγουστο θα πάω και εγω!!!!!το είχε ξεχάσει εντελώς μεσα στην τρέλα της καθημερινότητας! Θα είναι το πρώτο μας ταξίδι στο εξωτερικό μετά απο 4,5 χρόνια (καναμε και δύο παιδιά μέσα σε αυτά τα χρόνια...οποτε καταλαβαινετε...χα χα χα χα)
Πόσο ωραίες φωτογραφίες... Μπράβο!!!
Εγώ σκεφτόμουν να μην πάμε σε χαμάμ,έχω ακούσει οτι είναι πανάκριβα και δεν το έχω και πολύ με τις υψηλες θερμοκρασίες και το μασάζ!λες να χασω;;;
Έχω στο μυαλό μου να πάμε και στην χαλκη...είναι εύκολο λες;
Αν αγορασω μπαχαρικά περνάνε με χειραποσκευη;
 

georgeant

Member
Μηνύματα
608
Likes
2.606
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Εγώ σκεφτόμουν να μην πάμε σε χαμάμ,έχω ακούσει οτι είναι πανάκριβα και δεν το έχω και πολύ με τις υψηλες θερμοκρασίες και το μασάζ!λες να χασω;;;
Εμείς ειχαμε βάλει να πάμε στο Kadirga Hamam για το οποίο διάβασα πολύ καλά σχόλια και εδώ στο forum. Είναι πολύ οικονομικό, όλο το πακέτο (χαμαμ, σαουνα, σαπούνισμα, μασαζ) 54 λιρες (10 ευρώ υπολόγισε πάνω κάτω μαζί με το φιλοδώρημα). Ενδεικτικά σου λεω οτι στην Αθήνα ξεκινούν από 20-25 ευρώ τα τούρκικα χαμαμ στο κέντρο. Τωρα αν δε σου αρέσει το χαμάμ και το μασάζ αυτό είναι άλλη υπόθεση, δεν υπάρχει "θα χασω" ή "δε θα χάσω" κάτι. Στα ταξίδια κάνουμε πράγματα που μας ευχαριστούν!
Έχω στο μυαλό μου να πάμε και στην χαλκη...είναι εύκολο λες;
Όλα εύκολα είναι αν έχεις χρόνο και χρήμα! :)
Αν αγορασω μπαχαρικά περνάνε με χειραποσκευη;
Ναι φυσικά, γιατί να μην περνάνε; Εδώ εμείς περάσαμε με τις χειραποσκευές 2 σακουλάκια σαλέπι το οποίο είναι σε σκόνη (άσπρη κιόλας!) και δεν μας είπε κανείς τίποτα, δε θα περάσεις εσύ τον κουρκουμά; :)
 
Μηνύματα
260
Likes
387
Επόμενο Ταξίδι
καλοκαιρινές διακοπές!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Αμερική
Η αλήθεια είναι ότι θα είναι το χαμάμ μια ιδιαίτερη εμπειρία και το περίμενα πολύ πιο ακριβό!
 

georgeant

Member
Μηνύματα
608
Likes
2.606
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Η αλήθεια είναι ότι θα είναι το χαμάμ μια ιδιαίτερη εμπειρία και το περίμενα πολύ πιο ακριβό!
Υπάρχουν σίγουρα και πολύ ακριβότερα, η τιμή που σου ανέφερα είναι για το συγκεκριμένο, το Kadirga.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.744
Μηνύματα
910.678
Μέλη
39.479
Νεότερο μέλος
dion1976

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom