Τουρκία Φωτο-ιστορία Κωνσταντινούπολη: Στο σταυροδρόμι Ανατολής και Δύσης

panlek30

Member
Μηνύματα
1.671
Likes
4.327
Επόμενο Ταξίδι
Κωνσταντινούπολη
Ταξίδι-Όνειρο
Περού - Βολιβία
κ δεν θες να ξαναπας???
Πλακα κανω προφανως! Υπεροχα περασα αλλα μου προκαλεσε μια μελαγχολια. Δεν ξερω αν θελω να ξαναπαω. Δεν το αποκλειω. Εξαλλου για ελαχιστα μερη το εχω πει αυτο. Αυτο που ξερω ομως σιγουρα ειναι οτι η λιστα με τους επομενους προορισμους ειναι τοσο μεγαλη που αν θα υπαρξει, σιγουρα θα αργησει πολυ...
 

angelicsp

Member
Μηνύματα
79
Likes
26
Απολαμβάνω τόσο πολύ τις ιστορίες σου αλήθεια ! Πάντα αναλυτικοτατος και οι φώτο σου φοβερές.. Την κωνσταντινουπολη την έχω πολύ στο μυαλό μου τα τελευταία χρόνια.. Θέλω πολύ να πάω.. Ανυπομονούμε για την συνέχεια..
 

georgeant

Member
Μηνύματα
608
Likes
2.606
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Απολαμβάνω τόσο πολύ τις ιστορίες σου αλήθεια ! Πάντα αναλυτικοτατος και οι φώτο σου φοβερές.. Την κωνσταντινουπολη την έχω πολύ στο μυαλό μου τα τελευταία χρόνια.. Θέλω πολύ να πάω.. Ανυπομονούμε για την συνέχεια..
Σ'ευχαριστώ πάρα πολύ! Ελπίζω μετά το τέλος της ιστορίας μου να έχω συμβάλει λίγο στο να επισπεύσεις μια επίσκεψη στην Κωνσταντινούπολη. :)
 

georgeant

Member
Μηνύματα
608
Likes
2.606
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Προετοιμασία - tips

Αρχικά, να κάνω μια ιδιαίτερη μνεία στα μέλη @Dina Z @ikarialover και @giannismits που οι πληροφορίες τους με βοήθησαν πολύ στην οργάνωση του ταξιδιού. Φυσικά διάβασα άπειρες ιστορίες κι από άλλα μέλη που δυστυχώς δε θυμάμαι ώστε να αναφέρω. Γενικά το forum βρίθει από θέματα και πληροφορίες για την Κωνσταντινούπολη, είναι αγαπημένος προορισμός πολλών μελών. Τα copy-paste που έχω κάνει από το travelstories γεμίζουν βιβλίο.


Κόστος

Εισιτήρια με την Aegean κλεισμένα περίπου 6 μήνες πριν στα 74 ευρώ/άτομο, χωρίς βαλίτσα, με το GoFlex της εταιρείας.
Ξενοδοχείο στην περιοχή Φατίχ (10 λεπτά με τα πόδια από Σουλταναχμέτ -Παλιά Πόλη) όπου βρίσκονται τα περισσότερα από τα αξιοθέατα της Κων/πoλης. Η κράτηση έγινε περίπου την ίδια περίοδο με τα αεροπορικά και το κόστος για 3 βράδια ήταν 54 ευρώ, δηλαδή 27 ευρώ/άτομο αν είστε με συνταξιδιώτη. Αυτό σημαίνει 9 ευρώ τη βραδιά κατά άτομο. Όπως καταλαβαίνετε είναι κυριολεκτικά τζάμπα. Μάλιστα στην τιμή αυτή συμπεριλαμβάνεται και πρωινό. Λιτό μεν, φαγητό δε. Το ξενοδοχείο ήταν 2 αστέρων, φαινόταν αξιοπρεπέστατο στις φωτογραφίες και τα σχόλια ήταν πολύ καλά. Βέβαια με τέτοια τιμή έπρεπε να υποψιαστώ ότι κάτι τρέχει (και όντως έτρεχε) αλλά θεώρησα ότι απλά οι τιμές είναι στα τάρταρα, κάτι που ούτως ή άλλως συμβαίνει αυτή την περίοδο στην Τουρκία. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές (Φεβρουάριος '19) η Τουρκική Λίρα έχει πάρει την κατιούσα (1 ευρώ = 6 Τουρκικές Λίρες) οπότε οι Τούρκοι περνάνε μια οικονομική κρίση θα έλεγε κανείς (έτσι όπως τα έχει κάνει ο πολυχρονεμένος τους....). Οπότε αεροπορικά και διαμονή για 3 βράδια κόστισαν 101 ευρώ (!). Εκεί ξοδέψαμε επιπλέον γύρω στα 150 ευρώ (με τα φαγητά μας, με τα σουβενίρ μας, με τα όλα μας) οπότε στο σύνολο το ταξίδι κόστισε μόλις 250 ευρώ για 3 βράδια (Δευτέρα - Πέμπτη) κάνοντας έτσι την Κωνσταντινούπολη το οικονομικότερο ταξίδι που έχω κάνει ως τώρα. Εσείς ακόμα το σκέφτεστε;


Apps για το κινητό

Το Money Manager Expense & Budget θα σας φανεί πολύ χρήσιμο αν έχετε σφιχτό budget και θέλετε να μετράτε και το παραμικρό ευρώ που ξοδεύετε. Λειτουργεί σαν κουμπαράς, σας λέει τι έχετε ξοδέψει ως τώρα (μπορείτε ακόμα και να συνδέσετε την κάρτα σας, αν κινείστε με αυτόν τον τρόπο) και σας μετατρέπει αυτόματα τα έξοδα που περνάτε στο νόμισμα που θέλετε. Πάρα πολύ χρήσιμο για κάθε ταξίδι και όχι μόνο. Μπορείτε να το κατεβάσετε δωρεάν εδώ: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.realbyteapps.moneymanagerfree&hl=en

Offline maps και internet

Στην Τουρκία δεν ισχύουν οι χρεώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου πλέον το internet χρεώνεται κανονικά σα να σερφάρεις στη χώρα σου. Στην Τουρκία χρεώνεσαι με χρεώσεις περιαγωγής, δηλαδή πολύ. Ενδεικτικά σας λέω ότι πήρα ένα τηλέφωνο ίσα για να πω ότι φτάσαμε (να μίλησα 15-20 δευτερόλεπτα; ) και αυτό μου κόστισε 4 ευρώ, for f@#$ shake, με αποτέλεσμα να μου φάει όλο το υπόλοιπο της κάρτας. Οπότε ούτε δεδομένα για internet είχα ώστε να κάνω online ανανέωση της κάρτας ούτε τους χάρτες μπορούσα να ανοίξω για να δω πού είναι το ξενοδοχείο μας. Κατεβήκαμε λίγο στην τύχη και λίγο από αυτά που θυμόμουν στη στάση του τραμ Çemberlitaş και ω, θεοί, ακριβώς έξω από τη στάση βρήκαμε κατάστημα της Turkcell. Πήραμε μια SIM με 1 GB στις 99 Λίρες (περι τα 16 ευρώ, λίγα δεν τα λες) και έτσι λύθηκαν όλα. Σε περίπτωση που θέλετε να αποφύγετε την αγορά κάρτας SIM (αν και ομολογουμένως είναι η πιο χρήσιμη λύση γιατί internet δεν είναι μόνο οι χάρτες) μπορείτε να κατεβάσετε offline χάρτες στο κινητό σας είτε από τους χάρτες της google είτε από την εφαρμογή maps.me. Σημ: Στους χάρτες της google μπορεί να σας δείξει offline είναι το σημείο ενδιαφέροντος που αναζητάτε αλλά για να σας βγάλει δρομολόγηση προς αυτό χρειάζεται σύνδεση internet.


Οργάνωση ταξιδιού online

Το site visitacity.com είναι ένα site που μου έχει λύσει τα χέρια όσον αφορά στην οργάνωση των ταξιδιών μου. Βεβαίως υπάρχει και το Word που είναι η πιο απλή και γρήγορη λύση αλλά αν θέλετε κάτι πιο βοηθητικό που να σας προτείνει μάλιστα και έτοιμα προγράμματα ανάλογα με το πόσες μέρες έχετε στη διάθεσή σας και με τι ρυθμό θέλετε να κινείστε (και φυσικά να κάνετε ότι τροποποίηση θέλετε πάνω σε αυτό) τότε πρέπει να βάλετε στη ζωή σας αυτό το site. Σας παραθέτω το πρόγραμμα για Κωνσταντινούπολη που έφτιαξα για 3 γεμάτες μέρες. Φυσικά, αφήσαμε μερικά πράγματα απ’έξω και κάποια άλλα τα κάναμε λίγο ανακατεμένα όπως συμβαίνει κάθε φορά που υπερεκτιμάς το χρόνο και τις δυνατότητές σου. Εύχομαι να σας φανεί χρήσιμο. Μπορείτε να το επεξεργαστείτε και να προσθέσετε ή να αφαιρέσετε ότι θέλετε. Ορίστε, μέχρι και έτοιμο πρόγραμμα σας έχω!

https://www.visitacity.com/itineraries-user?id=3aca5a3a-f9ca-48b4-a6eb-6c97e7f070c6&day=1

Σημ. Το πρόγραμμα ήταν κάπως διαφορετικό και άλλαξε την τελευταία στιγμή λόγω των προγνωστικών του καιρού που έδινε βροχές και πτώση της θερμοκρασίας την τελευταία ημέρα. Έτσι, ενώ πριν ήταν πιο μαζεμένο ανά ημέρα και περιοχή, το έφτιαξα λίγο διαφορετικά με τις 2 πρώτες ημέρες να βάζω όλα τα outdoor activities και την τελευταία που θα έβρεχε τους περισσότερους εσωτερικούς χώρους. Οι προγνώσεις για τον καιρό έπεσαν μέσα και χαίρομαι που μπόρεσα και έκανα έστω και τελευταία στιγμή αυτές τις αλλαγές στο πρόγραμμα.


Αεροδρόμιο-Έλεγχοι

Το μεγάλο άχτι που έχω από αυτό το ταξίδι είναι ότι δεν κατάφερα να πάρω μαζί μου το drone που μόλις αγόρασα. Οι Αρχές της Τουρκίας έχουν πολύ αυστηρή πολιτική όσον αφορά τα drones και ακόμα κι αν καταφέρεις να το περάσεις από το Ατατουρκ οι πτήσεις στη χώρα απαγορεύονται, εκτός αν είσαι Τούρκος. Αυτό τουλάχιστον ανέφεραν τα περισσότερα sites που έψαξα. Στο αεροδρόμιο βέβαια δεν έγινε κανένας έλεγχος στις αποσκευές κατά την είσοδο στη χώρα οπότε το σενάριο της κατάσχεσης πάει περίπατο (ή απλά έτυχε, μην πάρω κανέναν στο λαιμό μου). Γενικότερα μιλώντας, στο αεροδρόμιο θα πρέπει να περάσετε από έλεγχο διαβατηρίων κάτι που μπορεί να σας πάρει λίγο χρόνο. Εμάς μας πήρε περίπου ένα 20λεπτο αλλά ήταν καθημερινή και σε μη-τουριστική περίοδο. Φεύγοντας από Κων/πολη για την επιστροφή προετοιμαστείτε για 2 ελέγχους αποσκευών και φυσικά ξανά έλεγχο διαβατηρίων (εδώ θα πρέπει να δώσετε πίσω το χαρτάκι που σας έδωσαν στον έλεγχο κατά της είσοδό σας οπότε φυλάξτε το καλά). Γενικά καλό είναι στην επιστροφή σας να πάτε αρκετά νωρίτερα γιατί με 3 ελέγχους δεν ξέρετε τι καθυστερήσεις μπορεί να υπάρξουν και τι κόσμο θα έχει. Το να χάσετε την πτήση είναι κάπως εφιαλτικό σενάριο (μου έχει συμβεί, δυστυχώς) οπότε μην το ρισκάρετε. Να σημειώσω ότι δεν είναι απαραίτητο να έχετε διαβατήριο για να ταξιδέψετε στην Τουρκία, μπορείτε και μόνο με την αστυνομική σας ταυτότητα όπως στις περισσότερες χώρες στην Ευρώπη.


Μετακινήσεις

Εδώ η Istanbulkart αποτελεί μονόδρομο νομίζω. Τη βγάζετε μόλις φτάσετε στο αεροδρόμιο, λίγο πριν πάρετε το μετρό για το κέντρο της πόλης από τα κίτρινα μηχανήματα. Κοστίζει 6 λίρες και περιέχει άλλες 4 (θα πληρώσετε 10 στο σύνολο δηλαδή) για να μετακινείστε. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από 2 ή περισσότερα άτομα ταυτόχρονα (περνάει ο ένας, δίνει την κάρτα στον άλλο, τη χτυπάει κι αυτός κλπ). Εμείς βγάλαμε ο καθένας τη δική του γιατί μας βόλευε περισσότερο. Με την Istanbulkart έχετε και κάποια έκπτωση σε σχέση με το αν χτυπούσατε ξεχωριστό εισιτήριο κάθε φορά οπότε συμφέρει αρκετά. Ισχύει για μετρό, τραμ, λεωφορεία και ferries και μπορείτε να τη φορτώσετε σε διάφορα σημεία στην πόλη.

istanbul-card-istanbulkart.jpg



Φαγητό

Τι να γράψω για το φαγητό; Ναι, είναι όπως τα φαντάζεστε, ότι έχετε ακούσει για την Πόλη και το φαγητό ισχύει. Τρομερή κουζίνα, φοβερές γεύσεις, άπειρες επιλογές. Εγώ προσωπικά είμαι χορτοφάγος και δε συνάντησα πουθενά πρόβλημα να φανταστείτε. Αν από την άλλη σας αρέσει το κρέας, θα φάτε του σκασμού, το αγαπούν. Χοιρινό μόνο μην περιμένετε να βρείτε ε; Για τα γλυκά τι να πω; Μπακλαβάς, μπακλαβάς και πάλι μπακλαβάς, με φιστίκι, με καρύδι, με σοκολάτα, σε ότι παραλλαγή θέλετε. Θα τα δείτε στις φωτογραφίες και θα σας τρέξουν τα σάλια.


Ζεστό σαλέπι, κιουνεφέ και ποικιλία μπακλαβάδων.
20191111-_MG_0455.jpg


Άνθρωποι

Πολύ καλοί. Εξυπηρετικοί, πρόθυμοι, χαμογελαστοί. Στα τουριστικά θα σας μιλήσουν και μερικά κουτσο-ελληνικά και θα γελάσετε, ιδίως αν σας αποκαλέσουν “μπατζανάκη”. Γενικά μοιάζουμε αρκετά στην κουλτούρα και τη συμπεριφορά θα έλεγα (λογικό). Δε συνάντησα κανένα πρόβλημα με το γεγονός ότι είμαι Έλληνας παρ’όλο που είχα ακούσει διάφορα. Να πω εδώ ότι κάποιοι τουρίστες με περνούσαν για Τούρκο και μου ζητούσαν πληροφορίες, ενώ οι ντόπιοι με περνούσαν για Ισπανό. Για Έλληνα πάντως κανείς, αλλά αυτό δεν είναι και κάτι καινούριο… Επίσης, οι περισσότεροι Τούρκοι δεν μιλάνε αγγλικά (ούτε καν στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου μας, πέρα από τα πολύ βασικά) οπότε αυτό μας φέρνει στο παρακάτω…

Τουρκικές εκφράσεις

Μην τις φοβηθείτε. Θα τους κάνετε πολύ χαρούμενους ε, και έχει πλάκα όπως και να το κάνεις να προσπαθείς να μιλήσεις στη γλώσσα των ντόπιων. Ένα “ευχαριστώ” κι ένα “καλημέρα” το είπα κι εγώ αλλά μέχρι εκεί. Τα υπόλοιπα στα αγγλικά και στη γλώσσα του σώματος. Ωστόσο, νιώθω περήφανος που κατάφερα να συνεννοηθώ στα Τούρκικα για το πώς θα πάμε πιο γρήγορα στο Ατατουρκ τη μέρα που φεύγαμε!

Καλημέρα: Günaydın
Ευχαριστώ: Teşekkür ederim (αυτό πια το έμαθα να το λέω μέχρι και με προφορά!)
Παρακαλώ (σαν απάντηση στο ευχαριστώ): rica ederim
Ναι: Evet
Όχι: hayır
OK: Ok
Αεροδρόμιο: Havalimani (εντάξει, ακόμα γελάω με το Χαβαλιμάνι, μου ακούγεται πολύ αστείο).
Ρίξτε και μια ματιά σ’αυτό: https://www.17-minute-world-languages.com/en/turkish/ για τα υπόλοιπα.

Ημέρα 1η

Αρκετά τυχεροί στο θέμα των ωρών της πτήσης θα έλεγα, αφού προσγειωθήκαμε στην Κων/πολη στις 9:55 το πρωί. Χωρίς σύνδεση internet στα κινητά μας, πήραμε το μετρό και κοιτώντας το χάρτη προσπαθούσα να θυμηθώ σε ποια στάση πρέπει να κατεβούμε για να πάρουμε το τραμ για την Παλιά Πόλη. Ο πρώτος πιτσιρικάς Τούρκος που ρώτησα μου είπε τη στάση Emniyet-Fatih απευθείας χωρίς αλλαγή μέσου, αλλά κάτι δε μου κόλλαγε. Θυμόμουν σίγουρα ότι πρέπει να αλλάξουμε και να πάρουμε το τραμ. Ο δεύτερος πιτσιρικάς που ρώτησα μου είπε να κατέβουμε στη στάση Zeytinburnu και όντως θυμήθηκα ότι αυτή ήταν η στάση, αλλά με τέτοια ονομασία να τη θυμάμαι απ'έξω ήταν αδύνατον. Οι νεαροί Τούρκοι δυσκολεύτηκαν αρκετά με τα αγγλικά, ο δεύτερος ειδικά αγχώθηκε πολύ ο κακομοίρης που προσπαθούσε να πει αυτό που ήθελε και δεν μπορούσε, αλλά τελικά βγάλαμε άκρη. Ο τρίτος που ρωτήσαμε πού κατεβαίνουμε, στο τραμ πια, για να βρεθούμε στην περιοχή Sultanahmet, χαμογελώντας μας έδειξε τη στάση στο χάρτη με το όνομα... Sultanahmet (μιλάμε για γκαβομάρα) και ήταν λαλίστατος στα αγγλικά. Μας ρώτησε από που είμαστε, μας πρότεινε να πάρουμε και χάρτη του μετρό από συγκεκριμένα σημεία, μια χαρά. Τον πετύχαμε και τις επόμενες μέρες τυχαία στο Τοπκαπί. Μήπως δεν ήταν Τούρκος τελικά; Μπορεί.

Η περιοχή Fatih στην Κωνσταντινούπολη. Εδώ βρίσκεται η Παλιά Πόλη (Sultanahmet)
map-fatih.jpg



Στο ξενοδοχείο
Με τους ελέγχους στο αεροδρόμιο και τη διαδρομή προς το κέντρο της πόλης που κράτησε περίπου 1 ώρα φτάσαμε στο ξενοδοχείο στις 12:15 περίπου. Κι εδώ αρχίσει το καλό! Το δωμάτιό μας ήταν ένα ημιυπόγειο, ακριβώς δίπλα από τη λιλιπούτεια ρεσεψιόν. Ο φίλτατος ρεσεψιονίστ είπε ότι το δωμάτιο θα είναι έτοιμο μετά τις 13:00. Έτσι πήγαμε μια αναγνωριστική βόλτα στην πλατεία Σουλταναχμέτ και επιστρέψαμε στις 13:00 ακριβώς. Περιμέναμε άλλη μισή ώρα γιατί το δωμάτιο δεν ήταν ακόμα έτοιμο και η μεγάλη αποκάλυψη ήταν το ίδιο το δωμάτιο. Όλα έβγαζαν νόημα τώρα. Με 53 ευρώ πήραμε ένα δωμάτιο που ήταν κυριολεκτικά 2x2. Το δωματιάκι του Χάρυ Πότερ κάτω από τις σκάλες φάνταζε μεζονέτα μπροστά σε αυτό που αντικρίσαμε. Με ανοιχτή την ντουλάπα τα πράγματα γινόντουσαν ακόμα πιο δύσκολα, ενώ αν είχαμε μαζί και βαλίτσες απλά δε θα χωρούσαμε στο δωμάτιο. Το κρεβάτι μόνο διπλό δεν το έλεγες (στο booking έλεγε ότι είναι δωμάτιο για 2 άτομα και δωμάτια με δύο μονά κρεβάτια ούτε για δείγμα). Γενικά κάναμε πολύ άβολο ύπνο, όχι μόνο λόγω του μεγέθους του κρεβατιού. Ακριβώς πάνω από το κρεβάτι υπήρχε ένα παράθυρο που έβλεπε στο πεζοδρόμιο με το φως από τις λάμπες να με ενοχλεί και να πρέπει να βάζω στα μάτια μου μια μπλούζα (στόρια δεν υπήρχαν, μόνο κάτι λευκά κουρτινάκια) και πόσο καλά να κοιμηθείς με μια μπλούζα τυλιγμένη στο κεφάλι σου; Σα να μην έφταναν όλα αυτά, κάθε βράδυ η υπάλληλος στη ρεσεψιόν παρακολουθούσε βουλγάρικες σαπουνόπερες με ανεβασμένη την ένταση, ενώ το άλλο βράδυ είχε πιάσει την κουβέντα με κάποια άλλη κυρία. Ευτυχώς που είχα μαζί μου τις ωτοασπίδες. Γενικά δεν μπορώ να πω ότι είμαι ο πιο εύκολος άνθρωπος στον ύπνο (σε αντίθεση με το Βασίλη που έχει κοιμηθεί ακόμα και κάτω από το ηχείο σε club) οπότε όλα αυτά τα βρήκα άκρως εκνευριστικά αλλά το καλύτερο το άφησα για το τέλος. Το μπάνιο είχε ένα νιπτηράκι μια σταλιά και ακριβώς από πάνω ένα ραφάκι που κάλυπτε όλο το νιπτηράκι με αποτέλεσμα να μην μπορείς να πλύνεις καν τα μούτρα σου (απορώ ποιος έξυπνος το σκέφτηκε). Έτσι, κάθε πρωί αναγκαζόμασταν να πλενόμαστε στο ντους παθαίνοντας λουμπάγκο και αφήνοντάς ένα μπάνιο λες και είχε περάσει φάλαινα φυσητήρας. Τώρα θα πει κάποιος, τι ήθελες με 53 ευρώ, σουίτα; Όχι, θα ήθελα απλώς να ξέρω τι αγοράζω με αυτά τα χρήματα, κάτι που στο booking δεν ήταν καθόλου ξεκάθαρο ούτε στις φωτογραφίες ούτε στις περιγραφές. Προφανώς και αν ήξερα ότι το δωμάτιο έχει αυτά τα θέματα θα είχα κλείσει κάτι άλλο, ίσως κι ένα άλλο ξενοδοχείο με παραπάνω χρήματα. Το συγκεκριμένο δωμάτιο νομίζω είναι το χειρότερο που έχω μείνει ποτέ, αν και μπορώ να αναγνωρίσω ότι τουλάχιστον ήταν καθαρό και ότι άλλαζαν τα σεντόνια καθημερινά.


Παρ'όλα αυτά, η εμπειρία του δωματίου δε στάθηκε ικανή να χαλάσει τη γενικότερη εμπειρία του ταξιδιού.


Εξόρμηση

Έχοντας μόνο 3 μέρες στη διάθεσή μας αναγκαστικά κάναμε και τα βασικά “τουριστικά”. Γίνεται να πας στην Πόλη και να μην πας για παράδειγμα στην Αγία Σοφία; Σαν να έρχεται τουρίστας στην Αθήνα και να μην πάει στην Ακρόπολη. 3 μέρες για μια μητρόπολη 15.000.000 όπως είναι η Κωνσταντινούπολη δεν αρκούν ούτε για μεζεδάκι, προσπαθήσαμε όμως να κάνουμε και να δούμε όσο περισσότερα μπορούσαμε.


Κατευθυνόμαστε στην πλατεία Σουλταναχμέτ
20191111-_MG_0130.jpg



Ο Οβελίσκος του Θεοδόσιου στο χώρο του αρχαίου Ιπποδρομίου
20191111-_MG_0134.jpg



Η Γερμανική Κρήνη και στο βάθος η Αγιά Σοφιά
20191111-_MG_0187.jpg



Η Αγία Σοφία
20191111-_MG_0191.jpg



Σε μικρή απόσταση από το ξενοδοχείο βρήκαμε το εστιατόριο Arch Bistro, ένα πανέμορφο μικρό μπιστρό μέσα σε μια αψίδα, στο οποίο δεν υπήρχε ψυχή αλλά καθόλου δε μας χάλασε. Είχαμε την ησυχία μας και τα φαγητά ήρθαν γρήγορα. Εγώ πήρα τα παρακάτω πεντανόστιμα ριγκατόνι σε οθωμανική version, με τζατζίκι, και ένα επιπλέον πιάτο με πατατοκεφτέδες.
20191111-_MG_0195.jpg


Ο συνομήλικος ιδιοκτήτης του εστιατορίου είχε απορροφηθεί στο laptop του παρακολουθώντας με μανία τα τουρκικά νέα γιατί όπως μας είπε σύντομα θα είχαν δημοτικές εκλογές. Μας ζήτησε συγνώμη για τον ήχο, έβρισε λίγο τους πολιτικούς χαμογελώντας, μας έφερε το λογαριασμό και φύγαμε χορτάτοι με προορισμό το Eminönü για την 90λεπτη βόλτα με το καραβάκι στο Βόσπορο.

Η απόσταση από το σημείο που ήμασταν μέχρι το Eminönü έβγαινε χρονικά το ίδιο είτε πηγαίναμε με τα μέσα είτε περπατώντας, οπότε αποφασίσαμε να κάνουμε το δεύτερο. Έτσι πήραμε το δρόμο ανηφορικά. Εδώ να σημειώσω ότι πήραμε μια γερή πρώτη γεύση από τις ανηφόρες της Κωνσταντινούπολης. Ολόκληρη η πόλη είναι πάνω σε 7 λόφους οπότε να είστε προετοιμασμένοι για πολλές ανηφόρες και κατηφόρες.

Η διαδρομή που ακολουθήσαμε για να βγούμε στο Eminönü
map-walk to eminonu.jpg


Ο δρόμος του εστιατορίου που φάγαμε, Cadirga Limani Cd. Λίγο παραδίπλα ήταν και το χαμάμ που είχα βάλει να κάνουμε. Περάσαμε απ’έξω και δεν το πήρα χαμπάρι.
20191111-_MG_0199.jpg


Ανηφορίζοντας, περνάμε από μικρές γειτονιές με όμορφα κτίρια, απλωμένες μπουγάδες και μικρά παιδιά να παίζουν στους δρόμους.
20191111-_MG_0203.jpg


20191111-_MG_0204.jpg


Άπειρος κόσμος, αυτοκίνητα, τρίκυκλα, βουή. Ο κόσμος πηγαινοέρχεται στις δουλειές του, τα πάντα κινούνται με γρήγορους ρυθμούς. Στριμωγμένα μαγαζιά το ένα δίπλα από το άλλο, επιγραφές, όλα αυτά πάνω σε πλακόστρωτους δρόμους και παλιά κτίρια.
20191111-_MG_0205.jpg

Έχουμε ήδη πάρει μια γερή δόση της πιο αυθεντικής Κων/πολης μακριά από τα τουριστικά σημεία. Ομολογώ πως όλη αυτή η -εντελώς διαφορετική απ’ότι έχω δει στα ταξίδια μου ως τώρα- εικόνα πόλης με ξένισε κάπως, δεν είμαι σίγουρος ότι το λέω με αρνητική χροιά όμως. Είναι κάτι απλά που δεν είχα συναντήσει ως τώρα και κατά κάποιο τρόπο με “ξεβόλεψε”. Το γοητευτικό στα ταξίδια όμως είναι αυτό ακριβώς: Το “ξεβόλεμα” που σου προκαλούν και το άγνωστο που γίνεται ξαφνικά οικείο.
Κι αν στο σταυροδρόμι της παραπάνω φωτογραφίας πάθαμε ένα μικρό πολιτισμικό σοκ, πού να σας πω τι πάθαμε περνώντας από ένα παζάρι τόσο γεμάτο με κόσμο, φωνές και φασαρία. Ακόμα η Κων/πολη δε μας έχει μαγέψει, όχι, ακόμα είμαστε σε μια αμφίβολη κατάσταση. Περνάμε από σημεία που μας θυμίζουν λίγο τις άσχημες γειτονιές της Αθήνας κι αυτό μας αφήνει με ανάμεικτα συναισθήματα.

Και ενώ δεν το περίμενα φτάνουμε σε μια από τις εισόδους του Grand Bazaar.

Δίπλα από την είσοδο του Grand Bazaar
20191111-_MG_0208.jpg


Αν και είχα βάλει το Grand Bazaar την 3η ημέρα που ο καιρός θα χαλούσε αποφασίσαμε να περάσουμε μέσα από αυτό για να συνεχίσουμε τη διαδρομή μας και να πάρουμε μια πρώτη γεύση. Κι εδώ ήταν νομίζω η πρώτη στιγμή που όλος αυτός ο Ανατολίτικος αέρας της Πόλης άρχισε να μας μαγεύει! Ο Βασίλης δε, που τρελαίνεται να περιφέρεται σε αγορές και μαγαζιά ξετρελάθηκε.


Το Grand Bazaar, ή αλλιώς σκεπαστή αγορά, είναι μία από τις μεγαλύτερες σκεπαστές αγορές στον κόσμο και καλύπτει έκταση 30.700 μ². Είναι από μόνο του ένα από τα καλύτερα αξιοθέατα της Κων/πολης με περισσότερα από 3.600 καταστήματα. Το επισκέπτονται καθημερινά παραπάνω από μισό εκατομμύριο επισκέπτες και τουρίστες.
20191111-_MG_0211.jpg


Περιττό πω ότι εδώ μπορείτε να βρείτε τα πάντα, από ρούχα μέχρι λυχνάρια, φαγητά, αντίκες, υφάσματα, χαλιά, τουριστικά, ότι βάζει ο νους σας.
20191111-_MG_0214.jpg


Εδώ επίσης παρατηρήσαμε για πρώτη φορά την τρέλα που έχουν οι Τούρκοι με το τσάι. Οι Τούρκοι μπορούν να πίνουν τσάι όλη μέρα, συνέχεια βλέπαμε δίσκους με ποτηράκια να πηγαινοέρχονται και οι καταστηματάρχες ήταν μονίμως με ένα ποτήρι τσάι στο χέρι.

Τα γοητευτικά ανατολίτικα φανάρια.
20191111-_MG_0215.jpg


20191111-_MG_0216.jpg


Βγαίνοντας από το Μεγάλο Παζάρι ανυπομονούσαμε για τη στιγμή που θα έρθουμε να του δώσουμε την προσοχή που του αξίζει. Τώρα απλώς το διασχίσαμε για να βγούμε στη βόρεια εξόδό του και να συνεχίσουμε τη διαδρομή μας προς το Eminönü.
Φτάσαμε. Εδώ βλέπουμε το Eminönü yeni cami (νέο Τζαμί) το οποίο είναι υπό συντήρηση.
20191111-_MG_0223.jpg
20191111-_MG_0230.jpg


Περνάμε απέναντι και ψάχνουμε τα εκδοτήρια της εταιρείας Turyol για να βγάλουμε το εισιτήριο για το δρομολόγιό μας.
Παράλληλα όμως θαυμάζουμε για πρώτη φορά την απέναντι όχθη του Κεράτειου Κόλπου, το λεγόμενο Πέραν, όπως το έλεγαν οι Έλληνες της Κωνσταντινούπολης (γιατί ήταν «πέρα», στην απέναντι μεριά), ή αλλιώς με το Τουρκικό όνομα Beyoğlu (Μπέγιογλου). Η εν λόγω περιοχή είναι για μένα η πιο όμορφη και πιο ζωντανή περιοχή της Κων/πολης (spoiler alert, δεν έχω φτάσει ακόμα εκεί αλλά δεν κρατήθηκα!).

Ο Πύργος του Γαλατά κυριαρχεί στην εικόνα. Το τοπίο είναι πανέμορφο. Ευτυχώς είχαμε σύμμαχο έναν υπέροχο καιρό.
20191111-_MG_0233.jpg


Το εισιτήριο για την 90λεπτη βόλτα είναι 20 λίρες, αν και είχα διαβάσει ότι βρίσκεις και με 10. Και πάλι, 3 ευρώ πολλά δεν τα λες.
Μπαίνοντας στο πλοιάριο πήραμε αμέσως καφέ. Στιγμιαίο, μη φανταστείτε ότι έφτιαχναν τίποτα καπουτσίνο. Αλλά μια χαρά ήταν για να μας τονώσει! Σε όλη τη διαδρομή βέβαια περνούσε κάθε λίγα λεπτά κάποιος φωνάζοντας “Çay!! Çay!”. Τσάι! Μαζί με σάντουιτς, καφέ, κ.α.

Fun fact: Ξέρατε ότι το τσάι, ανάλογα με ποιο τρόπο ταξίδευε προφερόταν και διαφορετικά; Με κάποιες μικρές εξαιρέσεις, υπάρχουν μόνο δύο τρόποι για να πούμε «τσάι» στον κόσμο. Ο πρώτος τρόπος είναι να χρησιμοποιήσουμε τον αγγλικό όρο «tea» ή αλλιώς το αφρικανικό «tee». Ο δεύτερος περιλαμβάνει παραλλαγές όρων που προέρχονται από τον αρχικό «cha», όπως λέμε «chay» στα χίντι. Και οι δύο εκδοχές προέρχονται από την Κίνα. Οι λέξεις που ακούγονται σαν «cha» εξαπλώθηκαν στον κόσμο με τις χερσαίες μετακινήσεις και το γνωστό Δρόμο του Μεταξιού. Οι φράσεις και λέξεις που πηγάζουν από τον όρο «tea» διαδόθηκαν στον κόσμο μέσω της θαλάσσης από τους Ολλανδούς εμπόρους, οι οποίοι μετέφεραν φύλλα τσαγιού στην Ευρώπη.

Δεν το γνώριζα. Μου το είπε ο Βασίλης και το βρήκα άκρως ενδιαφέρον!

Μετά από αυτήν τη μικρή παρένθεση για το αγαπημένο αφέψημα των Τούρκων, συνεχίζουμε τη βόλτα στο Βόσπορο.

Στο πλοιάριο γινόταν χαμός. Κατάφερα όμως και στριμώχτηκα σε μια θεσούλα που έβλεπε προς τις αποβάθρες, λίγο πριν ξεκινήσει το πλοίο. Η συγκεκριμένη φωτογραφία είναι από τις αγαπημένες μου.
20191111-_MG_0236.jpg


Το δρομολόγιο ξεκίνησε! Η θέα προς το Beyoglu, γιατί μια φωτογραφία δεν είναι ποτέ αρκετή.
20191111-_MG_0246.jpg



Ένα ακόμα καλό spot για λήψεις! Μα κοιτάξτε τι ωραίο φως που έχει! Ήμασταν πολύ τυχεροί με τον καιρό την πρώτη ημέρα.
20191111-_MG_0247.jpg



Τζαμιά (άπειρα τζαμιά) μιναρέδες, βάρκες, γλάροι….
20191111-_MG_0249.jpg



Ρεμβάζοντας στο Βόσπορο, λίγο αφότου ξεκίνησε το πλοίο.
20191111-_MG_0262.jpg


To τζαμί Cihangir, στην ομώνυμη περιοχή.
20191111-_MG_0271.jpg


Το παλάτι Dolmabahçe.
20191111-_MG_0277.jpg


Γλάροι! Αμέτρητοι γλάροι παντού. Το κρώξιμό τους και η παρουσία τους είναι αναπόσπαστο κομμάτι της πόλης και συμβάλουν στην αύρα της. Κάνουν επιδρομές στα πλοία γιατί έχουν μάθει ότι τους πετάνε μπουκίτσες φαγητού. Τα άτιμα τα θαλασσοπούλια όσο τα συμπαθώ τόσο επιθετικά μπορεί να γίνουν. Πρόσφατα περικύκλωσαν το drone μου στην Αθήνα με άκρως απειλητικές διαθέσεις. Μέχρι να το προσγειώσω είχε πάει η καρδιά μου στην Κούλουρη.
20191111-_MG_0283.jpg


Προσαραγμένα πλοία στην Ευρωπαϊκή μεριά.
20191111-_MG_0284.jpg


Και εδώ βλέπουμε τα όμορφα κτίρια της Ασιατικής μεριάς
20191111-_MG_0286.jpg


Για πολλούς το ομορφότερο Τζαμί στην Κων/πολη, το Τζαμί Ortaköy.
20191111-_MG_0294.jpg


Ένα ακόμη τζαμί στο βάθος. Θα με συγχωρέσετε αλλά έχω χάσει λίγο τη μπάλα με τόσα τζαμιά, δε γνωρίζω πώς λέγεται αυτό παρ’όλο που είναι μεγάλο και εντυπωσιακό.
20191111-_MG_0298.jpg


Η γραφική γειτονιά Arnavutköy (γνωστή και στα ελληνικά ως “Μέγα Ρεύμα”), στην περιοχή Beşiktaş. Είναι διάσημη για τις Οθωμανικές ξύλινες επαύλεις της και τις ψαροταβέρνες της.
20191111-_MG_0304.jpg


Ο Βασίλης
20191111-_MG_0306.jpg


Μία ακόμη αποβάθρα
20191111-_MG_0308.jpg


Κι άλλα εντυπωσιακά κτίρια
20191111-_MG_0309.jpg


Τρισευτυχισμένος Κορεάτης που δε σταμάτησε λεπτό να ταΐζει τους γλάρους και να χαίρεται.
20191111-_MG_0310.jpg


Το κάστρο της Ρούμελης (Rumeli Hisarı). Το εντυπωσιακό κάστρο χτίστηκε από τον Οθωμανό Σουλτάνο Μέχμεντ το Δεύτερο, το έτος 1451-1452, λίγο πριν κατακτήσει την Κωνσταντινούπολη.
20191111-_MG_0317.jpg


Η γέφυρα Fatih Sultan Mehmet ή αλλιώς η Δεύτερη Γέφυρα του Βοσπόρου.
20191111-_MG_0319.jpg

20191111-_MG_0320.jpg


Το κάστρο της Ρούμελης ξανά. Άλλη μία αγαπημένη μου φωτογραφία. Το φως του ήλιου που δύει κάνει όμορφα παιχνίδια.
20191111-_MG_0322.jpg


H στρατιωτική σχολή Kuleli, στην Ασιατική μεριά.
20191111-_MG_0340.jpg


Λίγο παρακάτω, ξανά στην Ασιατική όχθη του Βοσπόρου, το ανάκτορο Beylerbeyi, ελάχιστα πιο βόρεια από την Γέφυρα του Βοσπόρου.
20191111-_MG_0342.jpg


Επιστρέφουμε
20191111-_MG_0354.jpg


Ο ήχος των γλάρων, ο Βόσπορος, η οι δύο μεριές της Κωνσταντινούπολης με τα πανέμορφα κτίρια σε συνδυασμό με αυτό το μα-γευ-τικό ηλιοβασίλεμα σου βγάζουν μια νοσταλγία και μια συγκίνηση απερίγραπτη. Είναι η στιγμή που αρχίζεις και βλέπεις το μεγαλείο αυτής της πόλης και νιώθεις την αύρα της. Είναι η ίδια στιγμή που βρίσκεσαι κυριολεκτικά ανάμεσα σε δύο ηπείρους, σε μια από τις πιο ιστορικές και γοητευτικές πόλεις του κόσμου. Ο γοητεία της Κωνσταντινούπολης δύσκολα σε αφήνει αδιάφορο κι εμένα είχε πλέον καταφέρει να με κερδίσει.
20191111-_MG_0373.jpg


Μετά τη βόλτα στο Βόσπορο, η οποία ήταν πολύ ωραία και την προτείνω ανεπιφύλακτα, επιστρέψαμε στο Eminönü. Επόμενη στάση ήταν ο Πύργος του Γαλατά. Τον είχα βάλει σήμερα ενώ ήταν κανονικά για την 3η ημέρα. Αλλά επειδή θέλαμε να ανεβούμε επάνω για τη θέα, η σημερινή μέρα ήταν ότι πρέπει με αυτόν το καιρό. Αφού βγήκαμε από το πλοιάριο, ψάχναμε να βρούμε τη Γέφυρα του Γαλατά που θα μας έβγαζε καρφί στον Πύργο, στην περιοχή Karaköy. Οι χάρτες στο κινητό του Βασίλη έδιναν απόσταση με τα πόδια 1 ώρα και κατάλαβα ότι κάτι δεν πάει καλά. Πώς είναι δυνατόν να θες 1 ώρα για να διασχίσεις μια γέφυρα; Μας έδειχνε σε ένα άσχετο σημείο στην Ασιατική μεριά. "Άσ'το", του λέω, "τα έχει παίξει πάλι το κινητό σου και δείχνει ότι να'ναι. Θα δω το δικό μου" (είχα μεριμνήσει να κατεβάσω offline maps από το wifi του ξενοδοχείου). Ένα περίεργο πράγμα, και το δικό μου στην Ασιατική μεριά μας έδειχνε, ακριβώς στο ίδιο σημείο. Και ξαφνικά κατάλαβα τι έχει συμβεί. Το πλοιάριο πριν επιστρέψει στο Eminönü έκανε μια στάση στο Üsküdar στην Ασιατική μεριά. Κι εμείς αποβιβαστήκαμε εκεί. Πανικός, κρύος ιδρώτας. ΗΜΑΣΤΑΝ ΣΕ ΑΛΛΗ ΗΠΕΙΡΟ!!

Αγχώθηκα κυρίως γιατί το φως έφευγε και ήθελα να έχω την τέλεια θέα από τον Πύργο. Ψάξαμε για λίγο τις πινακίδες από πού να περάσουμε απέναντι αλλά γινόταν ο κακός χαμός, δε βγάζαμε άκρη. Το κινητό δε βοηθούσε και πολύ. Στις περιπτώσεις αυτές, που η τεχνολογία δε σε βγάζει ασπροπρόσωπο ισχύει το ρητό "ρωτώντας πας στην πόλη". Ρώτησα λοιπόν το μεσήλικα Τούρκο στο κιόσκι, ο οποίος προφανώς και δε μιλούσε λέξη αγγλικά, "Galata tower?" "Καρακιόι!" μου φώναξε, και μου έδειξε προς τα πίσω. Πάμε προς την κατεύθυνση που μας έδειξε, βλέπουμε τις πινακίδες που έγραφαν Karaköy, μπαίνουμε γρήγορα χτυπώντας την Istanbulkart και αμέσως βρεθήκαμε στο σαλονάκι του πλοιαρίου περιμένοντας την αναχώρηση. "Çay? çayyyy?" φώναζε ο υπάλληλος. Για 15 λεπτά διαδρομή τσάι; Αν το συνοδεύεις με κανένα lexotanil ευχαρίστως, ήθελα να του πω.

Κανονικά είχα βάλει στο πρόγραμμα μια βόλτα και στην Ασιατική μεριά της Κων/πολης που δυστυχώς δεν κάναμε γιατί νόμιζα πως δε θα προλαβαίναμε να δούμε όλα τα υπόλοιπα. Τελικά αν εκείνη τη στιγμή παραμέναμε στην Ασιατική μεριά μπορούσαμε να το κάνουμε μάλλον, μιας και κάποια πράγματα στο Beyoğlu τα είδαμε δύο φορές, αλλά φοβήθηκα λίγο τον καιρό. Δεν πειράζει, την επόμενη φορά (που προφανώς και θα υπάρξει). Τουλάχιστον πάτησα το πόδι μου στην Ασία για πρώτη φορά!


Επιστρέφοντας στην Ευρωπαϊκή πλευρά (σωστά αυτή τη φορά).
20191111-_MG_0377.jpg


Φτάσαμε
20191111-_MG_0383.jpg


Βρισκόμαστε στην περιοχή Beyoğlu.
map-beyoglu.jpg


Το Beyoğlu μου άρεσε περισσότερο απ'όλες τις περιοχές στην Κων/πολη και καθώς την ανακαλύπταμε, δε σταματούσα να χαζεύω τριγύρω, να φωτογραφίζω και να νιώθω πως είμαι μέρος μιας τεράστιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας. Εδώ θα καταλάβετε γιατί η Κωνσταντινούπολη θεωρείται σταυροδρόμι λαών και φυλών. Θα περπατήσετε την Istiklal με τα όμορφα παλιά αρχοντικά, το πλήθος κόσμου και τα πολυάριθμα καταστήματα, θα χωθείτε στα γραφικά στενά της συνοικίας Cihangir και θα γευτείτε άπειρα γλυκά (αντισταθείτε αν μπορείτε). Κι ενώ στο Σουλταναχμέτ το βράδυ δεν κυκλοφορεί ψυχή (κυριολεκτικά είναι νέκρα), στο Beyoğlu χτυπάει η καρδιά της πόλης. Ειδικά στην περιοχή γύρω από την πλατεία Taksim υπάρχουν επιλογές για νυχτερινή ζωή για όλα τα γούστα, μέχρι και gay bars. Η Κων/πολη είναι ότι πιο liberal μπορείτε να βρείτε σε μουσουλμανική πόλη.


Ο Πύργος του Γαλατά ήδη φαινόταν από το σημείο που μας άφησε το πλοίο οπότε ξέραμε προς τα πού να κατευθυνθούμε. Ανηφορίζουμε λοιπόν.


Κοιτώντας προς τα πίσω, στο σημείο που αποβιβαστήκαμε από το πλοιάριο.
20191111-_MG_0386.jpg



Στο σημείο αυτό να κάνω μια ιδιαίτερη αναφορά στην αγάπη που έχουν οι Τούρκοι στα ζώα, ειδικά στις γάτες, και στο πόσο φροντίζουν τα αδέσποτα στην πόλη τους. Βλέπαμε συχνά ταΐστρες για τα αδέσποτα, πιατάκια με φαγητό και νερό και σπιτάκια όπως αυτό της παρακάτω φωτογραφίας καθώς ανηφορίζαμε προς τον Πύργο του Γαλατά.
20191111-_MG_0385.jpg

Αναπόφευκτα έγινε σύγκριση με την Αθήνα και την άθλια κατάσταση που επικρατεί εδώ σε σχέση με τα αδέσποτα, όχι μόνο στο γεγονός ότι δεν υπάρχει μέριμνα αλλά και για το ότι η πλειοψηφία του κόσμου δεν τα θέλει, ρίχνει φόλες, τσακώνεται με αυτούς που τα ταΐζει (παθών). Το πώς φέρεσαι στα ζώα είναι δείγμα πολιτισμού και στο συγκεκριμένο κομμάτι οι γείτονες Τούρκοι, οι -κατά πολλούς Ελληνάρες- απολίτιστοι Τούρκοι, μας βάζουν τα γυαλιά.


Δείτε τι όμορφα που είναι!
20191111-_MG_0387.jpg


Να κι ο Πύργος!
20191111-_MG_0389.jpg


O Πύργος του Γαλατά (τουρκ. Galata Kulesi) φτάνει τα 67 μέτρα και χτίστηκε από τη γενουατική παροικία της Κωνσταντινούπολης το 1349, γνωστός τότε ως Πύργος του Χριστού (λατ. Christea Turris) χρησιμοποιήθηκε αρχικά ως προπύργιο. Μετά την οθωμανική κατάκτηση και κατά τη διάρκεια του 16ου αιώνα χρησιμοποιήθηκε επίσης ως φυλακή. Αργότερα και μέχρι τα τέλη της δεκαετίας 1960 αξιοποιήθηκε ως πυροσβεστικός σταθμός παρατήρησης, ενώ σήμερα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα τουριστικά αξιοθέατα της περιοχής.
20191111-_MG_0392.jpg


Ο περιηγητής Εβλιγιά Τσελεμπή αφηγείται πως από τον πύργο του Γαλατά κατάφερε να πετάξει το 17ο αιώνα ο Χεζαρφέν Αχμέτ Τσελεμπή, με αυτοσχέδιο μηχανισμό φτερών κατορθώνοντας να διασχίσει το Βόσπορο και να προσγειωθεί με επιτυχία στο Ουσκουντάρ.
coyote.gif


Στο πύργο όπως ίσως διακρίνατε κι εσείς στη φωτογραφία η ουρά του κόσμου που ήθελε να ανέβει ήταν ένα κανονικό σαλιγκάρι. Εξεπλάγην από τη μία, λογικό από την άλλη. Ο καιρός ήταν πεντακάθαρος και η ώρα ήταν ότι πρέπει. Ποιος δε θέλει να θαυμάσει ένα ηλιοβασίλεμα με θέα το Βόσπορο, τον Κεράτιο Κόλπο και την ιστορική Χερσόνησο της Κωνσταντινούπολης;

Η ουρά έξω από τον πύργο.
ezgif.com-optimize.gif


Είπαμε πως μάλλον δεν θέλουμε να χάσουμε 40 λεπτά από την ημέρα μας περιμένοντας και με βαριά καρδιά φύγαμε. Άλλωστε είχαμε ήδη στο πρόγραμμα μια βόλτα στην περιοχή και ήθελα να προλάβω να δω τις γειτονιές με λίγο φως. Ευτυχώς, στον πύργο τελικά ανεβήκαμε εντελώς αναπάντεχα την 3η ημέρα το βράδυ, καθώς περνώντας απ’ έξω δεν υπήρχε καθόλου κόσμος.


Για την ώρα όμως ξεκινήσαμε μια μεγάλη βόλτα που είχα σημειώσει (να’ναι καλά και πάλι η @ikarialover).

Περιγράφω περιληπτικά τη διαδρομή, κάνοντας copy-paste τα γραφόμενα της @ikarialover:

“Τέλος, να αναφέρω και μία διαδρομή που πιστεύω ότι αξίζει να κάνει κάποιος: κατεβαίνεις στην κάτω άκρη της Ιστικλάλ, βγαίνοντας από το Τούνελ. Τη διασχίζεις, χαζεύοντας τα καταστήματα, τα προξενεία (π.χ. το Ολλανδικό), τον καθολικό ναό του Αγ. Αντωνίου και φτάνεις μέχρι το Τσιτσέκ Πασαζί (στοά των λουλουδιών που ανήκε στον Χρ. Ζωγράφο) και την ψαραγορά. Εκεί είναι και η διασταύρωση με τη λεωφόρο Yeni Carsi, εκεί που είναι το λύκειο Γαλατά Σαράι. Από εκεί κατηφορίζεις τη Yeni Carsi, για να δεις το γαλλικό στενό (στο πρώτο στενό αριστερά όπως κατεβαίνεις είναι η Hayriye Cad. Στρίβεις αριστερά και βρίσκεις το Cezayir sokak, το γαλλικό στενό όπως ονομάζεται). Λίγο πιο κάτω είναι και η CuKur Cuma, που όλοι λένε ότι αξίζει να κάνεις βόλτα.”


Με τα παραπάνω στοιχεία έβαλα όλα τα σημεία που αναφέρει στους χάρτες και έφτιαξα τη διαδρομή.
map-walk cihangir.jpg



Επειδή ίσως η φωτογραφία δε σας βοηθάει, σας παραθέτω και το link με τη διαδρομή για να το ανοίξετε απευθείας στους χάρτες της google. Πατήστε εδώ για το link.

Με το κινητό στο χέρι ο Βασίλης για να βλέπουμε τη διαδρομή κι εγώ με την κάμερα ξεκινάμε τη βόλτα μας.
20191111-_MG_0396.jpg


Βγήκαμε στην Λεωφόρο Istiklal, ή αλλιώς Μεγάλη Οδός του Πέραν, τον πιο γνωστό δρόμο της Κων/πολης. Καθημερινά διασχίζουν χιλιάδες επισκέπτες τα περίπου 3 χιλιόμετρα της οδού, η οποία ξεκινάει από την Πλατεία Taksim και καταλήγει στην περιοχή του Γαλατά. Τη σημερινή της μορφή την πήρε στα τέλη του 19ου, αρχές του 20ου αιώνα, όταν και οικοδομήθηκαν κτήρια σε νεοκλασικό ρυθμό.

20191111-_MG_0403.jpg


Τα περισσότερα από αυτά τα πανέμορφα κτίρια που βλέπετε ανήκαν κάποτε σε εύπορους Έλληνες. Πρέπει να ομολογήσω πως η Istiklal είναι ο από τους πιο όμορφους δρόμους που έχω περπατήσει ποτέ (και σίγουρα με τον περισσότερο κόσμο). Υπάρχει μία αίγλη στην ατμόσφαιρα και μια κοσμοπολίτικη αύρα παντού.
20191111-_MG_0406.jpg


Φαλάφελ, αγαπημένο φαγητό.
20191111-_MG_0408.jpg


Η καθολική εκκλησία του Αγίου Αντωνίου της Πάντοβα.
20191111-_MG_0412.jpg


Οι πάγκοι των υπαίθριων πωλητών (κουλουράδες, καστανάδες) έχουν τη μορφή του κόκκινου νοσταλγικού τραμ (θα το δούμε παρακάτω).
20191111-_MG_0415.jpg


20191111-_MG_0417.jpg


Η στοά των λουλουδιών (Çiçek Pasajı)
20191111-_MG_0419.jpg


Κάναμε μια παράκαμψη (όπως ακριβώς δείχνει ο χάρτης που ανέρτησα) και κατεβήκαμε την οδό Yeni Çarşı δίπλα από το Λύκειο Γαλατασαράι. Από εδώ βγήκαμε στα όρια που ξεκινά η γειτονιά Cihangir στα ανατολικά. Θα κουραστείτε να με ακούτε να μιλάω για το Cihangir. Από τις πιο όμορφες, χρωματιστές, γραφικές γειτονιές στην Κων/πολη.

Το Cihangir στο χάρτη
map-cihangir.jpg



Βρεθήκαμε στο γαλλικό στενό κατεβήκαμε αυτά τα όμορφα σκαλιά με τα μικρά καφέ αριστερά και δεξιά. Μια γαλλική αύρα την έχει, ισχύει.
20191111-_MG_0423.jpg


Τα σπίτια πάνω από τα café. Αγαπημένο θέαμα, τα φώτα των δωματίων στα διαμερίσματα.
20191111-_MG_0426.jpg


Κατεβαίνοντας τα σκαλιά.
20191111-_MG_0427.jpg


Συνεχίζοντας τον περίπατό μας. Έξω από ένα pet shop, μια γατούλα που τρώει και δίπλα μια κοπέλα που ζωγραφίζει έχοντας μια άλλη γατούλα στην αγκαλιά της.
20191111-_MG_0429.jpg


Συνεχίζουμε να περπατάμε στα άδεια στενά του Cigangir. Απολαμβάνεις καλύτερα τη βόλτα χωρίς τα πλήθη κόσμου.
20191111-_MG_0431.jpg


Προς τα πίσω μας, φαίνεται ο Πύργος του Γαλατά, φωτισμένος.
20191111-_MG_0435.jpg


Άλλη μια γατούλα που απολαμβάνει τα μαξιλάρια του καναπέ σε μια καφετέρια.
20191111-_MG_0437.jpg


Ένα ακόμα στενό
20191111-_MG_0438.jpg


Πλησιάζουμε στις αρχές της Istiklal, στην πλατεία Ταξίμ.
20191111-_MG_0439.jpg


Στο κέντρο της, δεσπόζει το "μνημείο της Δημοκρατίας", ένα μεγάλο τετράπλευρο θολωτό μνημείο με τον ανδριάντα του Κεμάλ Ατατούρκ, που ανεγέρθηκε το 1928, και τον παρουσιάζει αφενός ν΄ αναλαμβάνει την επίθεση κατά των Ελλήνων το 1922, (βόρεια πλευρά), αφετέρου να προκηρύσσει τη Δημοκρατία της Τουρκίας το 1923 (νότια πλευρά).
20191111-_MG_0442.jpg


Είπαμε να κατεβούμε όλη την Istiklal. Το να περπατάς βράδυ αυτό το δρόμο είναι πραγματικά μια απόλαυση. Στο Cihangir θα ξαναβρεθούμε την 3η μέρα. Αυτή τη φορά όμως θα χαθούμε στους δρόμους της χωρίς συγκεκριμένο προορισμό, κάνοντας τη συγκεκριμένη βόλτα την αγαπημένη μου από όλο το ταξίδι.

Για την ώρα όμως ας συνεχίσουμε τη βόλτα μας στην Istiklal.

Στην Istiklal θα χορτάσετε να βλέπετε βιτρίνες με γλυκά. Θα χορτάσετε τρόπος του λέγειν δηλαδή, γιατί αν δε δοκιμάσετε κορεσμό δε θα νιώσετε μόνο με τα μάτια.
20191111-_MG_0446.jpg


Ο ναός του μπακλαβά!
20191111-_MG_0448.jpg


Στην Κων/πολη δεν έχουμε παράπονο από τα γλυκά. Φάγαμε και το ευχαριστηθήκαμε. Και πώς να μη φας; Σε κάθε κατάστημα που μπαίναμε μας έδιναν στο χέρι μπακλαβαδάκι να δοκιμάσουμε. Από την Istiklal μέχρι το Φανάρι και το Grand Bazaar δοκιμάσαμε πολλές λιχουδιές και μπορώ να πω πως παρ'ότι δεν ήμουν ποτέ φίλος με τα γλυκά του ταψιού (ήμουν της νοοτροπίας "αν δεν εχει σοκολάτα δεν είναι γλυκό") πλέον μετά το ταξίδι στην Κων/πολη νιώθω φίλος καρδιακός με τον μπακλαβά.

Μήπως προτιμάτε κάτι σε κρεμούλα; Σε σοκολάτα;
20191111-_MG_0449.jpg

Στη βόλτα στο Beoyglu ειχα βάλει να περάσουμε για μπακλαβά από το κατάστημα Karakoy Gulluoglu που πρότειναν και πολλά μέλη στο forum. Λόγω της περασμένης ώρας και του λάθους που κάναμε με το πλοιάριο το αφήσαμε. Μετά φάγαμε άλλωστε όπως είπα πριν τόσο μπακλαβά σε τόσα άλλα σημεία που το ξεχάσαμε τελείως. Δοκιμάσαμε όμως αφού επιστρέψαμε, στο κατάστημα που έχει η επιχείρηση στην Αθήνα στην οδό Νίκης. Αρκετά καλά μπορώ να πω, αν και με 1,20 ευρώ το ένα μπακλαβαδάκι (μια μπουκίτσα δηλαδή), χίλες φορές να πάρω το αεροπλάνο και να ξαναπάω να φάω στην Πόλη.


Μας τράβηξε την προσοχή το εστιατόριο/ζαχαροπλαστείο Taksim Sutis. Στη βιτρίνα του γινότανε της κολάσεως και μέσα είχε πολύ κόσμο. Το δε κτίριο ήταν ένα υπέροχο μπαροκ νεοκλασικό. Δυστυχώς, η αίγλη που εξέπεμπε δεν ήταν αντιπροσωπευτική των γεύσεων. Μπορώ να πω ότι τα γλυκά που πήραμε ήταν αυτά που μας άρεσαν λιγότερο απ'όσα δοκιμάσαμε στο ταξίδι μας. Ευτυχώς, παρ'όλο που ήταν τα πρώτα μας γλυκά στην Πόλη, δεν πτοηθήκαμε και συνεχίσαμε να δοκιμάζουμε.

20191111-_MG_0451.jpg


Η παραγγελία μας: Ποικιλία από μπακλαβαδάκια, κιουνεφέ (γλυκό ταψιού με τυρί που μου είχαν προτείνει να δοκιμάσω) και ζεστό σαλέπι.
20191111-_MG_0455.jpg


Φαίνονται λαχταριστά, έτσι δεν είναι;
20191111-_MG_0456.jpg


Δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο όπως είπα. Το δε σαλέπι, που δεν είχα δοκιμάσει ποτέ και ήθελα να δω πώς είναι, μύριζε σα ρυζόγαλο με ποδαρίλα, ενώ το κιουνεφέ δε μου έκανε καμία εντύπωση. Ευτυχώς και πάλι, δοκίμασα σαλέπι κι από αλλού και δεν είχε καμία σχέση. Μου άρεσε μάλιστα τόσο πολύ που έπαιρνα σχεδόν όπου καθόμασταν και πήρα και χύμα από το Grand Bazaar για να φτιάχνω σπίτι μου. Προς το παρόν ότι προσπάθεια έχω κάνει έχει αποτύχει παταγωδώς, αφήνοντας πίσω της καμένα κατσαρολάκια και κάνοντας το σαλέπι που δοκίμασα στο Taksim Sutis να μοιάζει μπροστά του αμβροσία. Καμιά ιδέα για συνταγή βρε παιδιά;

Συνεχίζουμε την κάθοδο της Istiklal
20191111-_MG_0460.jpg


Δείτε εδώ τώρα τι συμβαίνει. Ζωντανός οργανισμός αυτό το βουνό από μπακλαβά, στάζει μέλι συνέχεια. Κι όταν σταματήσει να στάζει του ρίχνουν κι άλλο με μια κουτάλα από πάνω.
20191111-_MG_0465.jpg


Κι αν δε σας καλύπτει η απλή φωτογραφία, δείτε το και με κίνηση...
giphy (1).gif



Και μετά από αυτή την έκρηξη ζαχάρου...συνεχίζουμε.
20191111-_MG_0468.jpg


Είδαμε το Ελληνικό Προξενείο
20191111-_MG_0469.jpg

20191111-_MG_0471.jpg


Αλλά και μια γάτα μέσα σε μια βιτρίνα να χουζουρεύει.
20191111-_MG_0476.jpg


Εγώ, καμαρωτός καμαρωτός στις γραμμές του παλιού τραμ.
20191111-_MG_0481.jpg


Κι εδώ μπροστά του, ενώ έχει σταματήσει για να παραλάβει τους επιβάτες. Όλος ο κόσμος είχε στηθεί μπροστά του για μια φωτογραφία.
20191111-_MG_0488.jpg


Το ονομάζουν και «Το νοσταλγικό τραμ της Μεγάλης Οδού του Πέραν». Είναι μια ρετρό πινελιά που δένει αρμονικά με τη συνολική ατμόσφαιρα και το ύφος του δρόμου. Τα οχήματα του «νοσταλγικού τραμ» διατηρήθηκαν μέχρι και το 1983 εντός μουσειακών εγκαταστάσεων. Στη συνέχεια συντηρήθηκαν και αποκαταστάθηκαν ώστε να είναι δυνατή η επαναλειτουργία τους. Έτσι, από το 1990 και μετά τα βαγονάκια του τραμ μεταφέρουν καθημερινά 2.500 επιβάτες ανά 20λεπτο στα 3 χλμ της Istiklal.

20191111-_MG_0489.jpg


Η ώρα πέρασε. Ήμασταν στο πόδι από τις 5 το πρωί. Ταξιδέψαμε από την Ελλάδα αρκετά νωρίς το πρωί, είδαμε πολλά και περπατήσαμε πολύ και η πείνα είχε αρχίσει να χτυπάει κόκκινο. Στο τέλος της Istiklal κατηφορίσαμε αριστερά για να βγούμε στη στάση του κανονικού τραμ αυτή τη φορά και να επιστρέψουμε στο Σουλταναχμετ.
20191111-_MG_0493.jpg


Εκεί, κοντά στην πλατεία, στα φαγάδικα που είναι το ένα δίπλα στο άλλο στη σειρά, πήραμε στο χέρι κάτι γρήγορο και πήγαμε να το φάμε στην πλατεία. Καθισμένοι στο παγκάκι, τυλιγμένοι με τα κασκόλ και έχοντας αυτή τη θέα.
20191111-_MG_0498.jpg


Όπως σας είπα και παραπάνω, νέκρα το Σουλταναχμέτ το βράδυ. Ψυχή. Όμως τι τον θες όταν κόσμο όταν έχεις μπροστά σου τέτοια μνημεία και μάλιστα πανέμορφα φωτισμένα;
20191111-_MG_0500.jpg


20191111-_MG_0501.jpg


20191111-_MG_0502.jpg


Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο και πέσαμε ξεροί.

Τέλος 1ης ημέρας.
 
Last edited:

angelicsp

Member
Μηνύματα
79
Likes
26
Τι ωραίες εικόνες... Καλά πως την πατήσατε έτσι με το ξενοδοχείο? Πριν λίγο καιρό που έψαχνα να δω τι παίζει έβρισκα τέλεια δωμάτια με 50 ευρώ την βραδυα..
 

georgeant

Member
Μηνύματα
608
Likes
2.606
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Τι ωραίες εικόνες... Καλά πως την πατήσατε έτσι με το ξενοδοχείο? Πριν λίγο καιρό που έψαχνα να δω τι παίζει έβρισκα τέλεια δωμάτια με 50 ευρώ την βραδυα..
Θεωρήσαμε ότι είναι τόσο οικονομικό επειδή εκτός των άλλων το κλείσαμε αρκετούς μήνες νωρίτερα. Στις φωτογραφίες το δωμάτιο φαινόταν εντελώς διαφορετικό. Υπάρχουν όντως πολύ άνετα και όμορφα δωμάτια, αλλά αυτά παθαίνεις όταν τσιγκουνεύεσαι να δώσεις 50 ευρώ παραπάνω :confused:
 

paefstra

Member
Μηνύματα
14.138
Likes
45.618
Θα μας πεθανεις με τις φωτογραφιες!

Λοιπον, αν μπορω να βοηθησω με το θεμα του δωματιου, επειδη τα τελευταια χρονια κοιταζω για διαμονη πολυ νωρις και βρισκω κοψοχρονιας, αν κατι μου φαινεται υποπτα οικονομικο, επικοινωνω με το ξενοδοχειο πολυ συντομα και ζηταω κατι που συνηθως με βοηθαει να αντλησω πληροφοριες για το δωματιο και να ακυρωσω εγκαιρα: ζηταω δωματιο με μπαλκονι η μεγαλο παραθυρο σε ψηλο οροφο. Αν μπορουν μου το δινουν, αν δεν αντιστοιχει στην κατηγορια δωματιου που εκλεισα μου λενε εγκαιρα αρκετες πληροφοριες για το δωματιο και ακυρωνω.
Καναδυο φορες πετυχα ετσι αναβαθμιση μολις πηγα, μονο γιατι ειχα εκφρασει τη διαθεση μου για καλυτερο δωματιο.

Επισης δεν ειναι κακο να διαμαρτυρεται κανεις και να ζητα κατι καλυτερο μολις δει το δωματιο. Αν εχουν, το δινουν. Το επαθα κι εγω Κων/πολη, 4 αστερο με κουπονια της Airfast μου βγηκε στα 40 ευρω το δικλινο αντι για 65 το βραδυ. Ξερω οτι ακουγεται σχεδον θρασυ αφου το δωματιο παιζει να πιστολιαστηκε απο το γραφειο που ηδη ειχε βαρεσει κανονι, αλλα μας εδειξαν πρωτα ενα με μικρο παραθυρο και σχετικα σκοτεινο. Ζητησα κατι καλυτερο και βρεθηκαμε σε στανταρ δωματιο σε ενα λεπτο, λες και περιμεναν οτι θα το ζητησω. Εχω την εντυπωση οτι κρατανε καναδυο πιο δυσαρεστα και τα πλασαρουν σε οποιον δεν διαμαρτυρηθει, ακομη και στα καλα ξενοδοχεια. Το ιδιο και σε ενα ξενοδοχειο στην Πολωνια, ζητησα καλυτερο δωματιο και μου το εδωσαν. Επειδη τους ενδιαφερουν τα σχολια στη μηχανη αναζητησης, κανουν μια προσπαθεια να εξυπηρετησουν- οσο μπορουν.
 
Last edited:

kabamarou

Member
Μηνύματα
1.489
Likes
2.521
Tέλεια όλα! Οργάνωση, συμβουλές, φωτογραφίες με περιγραφή,αφήγηση εξαιρετική,video.
 

angie82

Member
Μηνύματα
93
Likes
193
Πρώτη φορά στην Κωνσταντινούπολη, πρώτο ταξίδι στην Ανατολή. Πήγα εντελώς ανυποψίαστος και ίσως και ελαφρώς προκατειλημμένος, το παραδέχομαι, για κάτι μέτριο. Έχοντας δει το μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης και έχοντας πάρει μια γερή δόση όλα αυτά τα χρόνια δυτικής κουλτούρας μάλλον είχα συνηθίσει και δεν ήξερα τι να περιμένω, αφήστε που και στην Κων/πολη οι τρομοκρατικές επιθέσεις δε λείπανε ποτέ, ήταν και η χώρα σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης μέχρι πρόσφατα λόγω του πραξικοπήματος (ας το πούμε...) από το καλοκαίρι του 2016, είναι που είχα στο μυαλό μου και κάποιους άλλους προορισμούς ως προτεραιότητα. Έτσι η Πόλη, ένα πολύ εύκολο (μόνο 1 ώρα απόσταση με αεροπλάνο από Αθήνα) και πολύ (πολύ όμως) οικονομικό ταξίδι έπρεπε να περιμένει 8 χρόνια (απ'όταν ξεκίνησα την ταξιδιωτική μου δραστηριότητα) για να πραγματοποιηθεί.

Το κρατούσα για το τέλος αλλά θέλω να το μοιραστώ τώρα γιατί δεν κρατιέμαι. Ερωτεύτηκα την Κωνσταντινούπολη! Και δεν το περίμενα καθόλου. Πώς είναι όταν βγαίνεις ένα blind date με πρόσωπο που, οκ, σου είναι και λίγο αδιάφορο αλλά δεν έχεις και κάτι καλύτερο να κάνεις βρε αδερφέ το βράδυ και τελικά σου πέφτει το σαγόνι; Αυτό.

Στις αποβάθρες του Eminönü
View attachment 264512

Έχουν περάσει 2 εβδομάδες σχεδόν απ'όταν επέστρεψα και είμαι ακόμα εκεί. Ακόμα έχω στο μυαλό μου τα δρομάκια στο Cihangir και την πολύβουη Istiklal, τις πραμάτειες των εμπόρων στο Grand Bazaar και τα πολύχρωμα καφέ στο Φανάρι. Και φυσικά τους μπακλαβάδες. Πόσο μπακλαβά να έφαγα; Έχασα το μέτρημα! Τους έχω τρελάνει όλους, όλο για αυτό το ταξίδι μιλάω, το φωνάζω όπου σταθώ κι όπου βρεθώ. Κόλλημα.

Ηλιοβασίλεμα στο Βόσπορο.
View attachment 264513


Τα παραπάνω φυσικά δε σημαίνουν ότι δεν είχαμε και τα μικρά ευτράπελα που συνοδεύουν σχεδόν κάθε ταξίδι (όπως για παράδειγμα το δωμάτιο του ξενοδοχείου, μεγάλη επιτυχία).

Όλα αυτά θα τα δούμε με τη σειρά, με tips και προτάσεις και με πολλές φωτογραφίες.

Hadi başlayalım - ξεκινάμε!
Καλησπέρα , ένα απο τα πιο ωραια μου ταξιδια!! και εγω ετσι προκατειλημμενη ειχα παει! Η ατμοσφαιρα, η ενεργεια, τα αξιοθεατα, τα φαγητα. Ολα πολυ πολυ ομορφα! Καλα ταξιδια!!!
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.742
Μηνύματα
910.640
Μέλη
39.479
Νεότερο μέλος
dion1976

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom